eitaa logo
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
1.4هزار دنبال‌کننده
809 عکس
357 ویدیو
37 فایل
اهداف مؤسسه: ۱_مطالعات راهبردی تمدنی نظام خانواده در اسلام ۲_پژوهش، آموزش و حمایت از ازدواج های: * آسان و الگو ساز، *بهنگام، * زنان سرپرست خانواده، *خانواده شهدا، * دختران در سن بالا، * بین فرهنگی و چند همسری در جهان اسلام. ارتباط با ادمین: @mvthho
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻خانم سیده راضیه حسینی در حساب توییتر شان [@RaHosseini0] نوشته اند: " 33 درصد پسران دهه شصتی هنوز ازدواج نکردن، این درحالیه که درصد دختران دهه شصتی مجرد 19 درصد هست. این آمار رسمی مرکز آمار ایران بر اساس سرشماری سال 95 هست. چرا چند ساله این حقیقت وارونه گفته میشه؟ جالبه برای ترویج موضوعاتی مثل به این وارونه‌گویی ها متوسل میشن :) ". 🌐 twitter.com/RaHosseini0/status/1189146149749477379?s=19 🔸 🔸پاسخ مستدل و دقیق به ایشان: 🔻سلام و رحمت خدا بر شما سرکار خانم حسینی! چنین مغالطه ای از شما بعید است، شما که در رشته مطالعات زنان هستید، برای دفاع از حقوق زنانِ مجرد و حل نیازشان باید تلاش بفرمایید، نه برای حذفِ حقوقِ ایشان! همانطور که مستحضر هستید مقایسه های آماری میان زنان و مردان برای ازدواج، بر اساس فاصله سنی متعارف (5 سال)، هر گروه سنی از زنان با مردان در اولین گروه سنی بالاتر از خود مقایسه می‌شوند. طبق فایل اکسل تفصیلی وضع زناشویی مرکز آمار ایران در سرشماری سال ۹۵، درصد نسبت تمام زنان مجرد موجود (جمع مجرد با سابقه ازدواج و مجرد هرگز ازدواج نکرده) در هر گروه سنی، بر جمعیت تمام مردان مجرد موجود (جمع مجرد با سابقه ازدواج و مجرد هرگز ازدواج نکرده) در گروه سنی بزرگترشان به ترتیب زیر است: 1. زنان مجرد 25 تا 29 ساله، یعنی متولدین 66 الی 70 (به تعداد 1055478 نفر) نسبتشان «1.09 برابر» مردان مجرد 30 تا 34 ساله، یعنی متولدین 61 الی 65 (به تعداد 966701 نفر) است. یعنی زنان مجرد 88 هزار و 777 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 2. زنان مجرد 30 تا 34 ساله، یعنی متولدین 61 الی 65 (به تعداد 806901 نفر) نسبتشان «2.01 برابر» مردان مجرد 35 تا 39 ساله، یعنی متولدین 56 الی 60 (به تعداد 402139 نفر) است. یعنی زنان مجرد 404 هزار و 762 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 3. زنان مجرد 35 تا 39 ساله، یعنی متولدین 56 الی 61 (به تعداد 539161 نفر) نسبتشان «2.88 برابر» مردان مجرد 40 تا 44 ساله، یعنی متولدین 51 الی 55 (به تعداد 187006 نفر) است. یعنی زنان مجرد 352 هزار و 155 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 4. زنان مجرد 40 تا 44 ساله، یعنی متولدین 51 الی 55 (به تعداد 360607 نفر) نسبتشان «3 برابر» مردان مجرد 45 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 50 (به تعداد 120343 نفر) است. یعنی زنان مجرد 240 هزار و 264 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 5. زنان مجرد 45 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 50 (به تعداد 316845 نفر) نسبتشان «3.93 برابر» مردان مجرد 50 تا 54 ساله، یعنی متولدین 41 الی 45 (به تعداد 80546 نفر) است. یعنی زنان مجرد 236 هزار و 299 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 🔸6. نتیجه (جمع موارد فوق) : زنان مجرد 25 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 70 (به تعداد 3078992 نفر) نسبتشان «1.75 برابر» مردان مجرد 30 تا 54 ساله، یعنی متولدین 41 الی 65 (به تعداد 1756735 نفر) است. یعنی زنان مجرد یک میلیون و 322 هزار و 257 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند! 🔻سرکار خانم حسینی! این از آمارهای مرکز آمار ایران! حال این شما باشید و قضاوت وجدانتان!! 🔸 🔻پ.ن: دقت شود که سن ها بر اساس سن افراد بهنگام سرشماری در سال ۹۵ است، و ما گفتیم که ارقام ارائه شده مربوط به «فایل اکسل تفصیلی وضع زناشویی مرکز آمار ایران در سرشماری سال ۹۵» می‌باشد. مثلاً در سرشماری سال ۹۵، وقتی می‌گوید فرد ۲۵ ساله یعنی متولد ۷۰ است، و وقتی می‌گوید فرد ۲۹ ساله یعنی متولد ۶۶ است. 🔸 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام قاسمیان در دفاع از در برنامه شبکه سه: 🔺درست است زنان تک‌همسر راضی‌تر از زنان همسرچندم هستند، ولی زنان همسرچندم را باید با «پیردختران ازدواج‌نکرده» مقایسه کنیم و آمار نشان می‌دهد رضایت زنان همسرچندم بیشتر است. پی نوشت: بازنشر مطالب فوق لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست. دیدگاه موسسه در برخی موارد ممکن است متفاوت از آنچه بازنشر داده می شود باشد. موسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ https://eitaa.com/hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 به رسید ⭕️تحقیق دانشگاه شهید بهشتی: ۸۰ درصد زنانی که به درخواست خودشان طلاق می گیرند، پشیمان هستند. منبع: برنامه بدون توقف موسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ https://eitaa.com/hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 خانم مصری از می گوید! 🔻خانم مصری میگوید: امروز واجب شرعی ست و هر مردی تا تعدادی که توان دارد باید ازدواج کند! پی نوشت: امام صادق (علیه السلام): خداوند بزرگوارتر و کریم تر از آنست که به مرد اجازه را بدهد و از آن سو زن را دچار گرداند. علامه طباطبایی: اگر زنی از برخوردار باشد هیچگاه از همسرش جریحه دار نمیگردد! ( المیزان، ج 4، ذیل آیه سوم سوره نساء) 🔸پایگاه های اطلاع رسانی مؤسسه حیات حسنی: آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
تعداد دختران بالای سی سال سه برابر پسران بر اساس مصاحبه دکتر علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال، در سال 94 یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جوان در کشور در معرض تجرد قطعی یعنی رسیدن به سن 49 سال هستند. بر اساس این آمار تعداد دخترانی که 30 تا 49 سال دارند و تا کنون ازدواج نکرده‌اند حدود 980 هزار نفر بوده و تعداد پسران ازدواج نکرده که 35 تا 49 سال دارند و می توانند با آنان ازدواج کنند تنها 320 هزار نفرند. بر اساس این گزارش تعداد دختران هرگز ازدواج ‌نکرده بالای 30 سال و قبل از تجرد قطعی سه برابر مردان و حدود660 هزار نفر می‌باشد.
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻خانم سیده راضیه حسینی در حساب توییتر شان [@RaHosseini0] نوشته اند: " 33 درصد پسران دهه شصتی هنوز ازدواج نکردن، این درحالیه که درصد دختران دهه شصتی مجرد 19 درصد هست. این آمار رسمی مرکز آمار ایران بر اساس سرشماری سال 95 هست. چرا چند ساله این حقیقت وارونه گفته میشه؟ جالبه برای ترویج موضوعاتی مثل به این وارونه‌گویی ها متوسل میشن :) ". 🌐 twitter.com/RaHosseini0/status/1189146149749477379?s=19 🔸 🔸پاسخ مستدل و دقیق به ایشان: 🔻سلام و رحمت خدا بر شما سرکار خانم حسینی! چنین مغالطه ای از شما بعید است، شما که در رشته مطالعات زنان هستید، برای دفاع از حقوق زنانِ مجرد و حل نیازشان باید تلاش بفرمایید، نه برای حذفِ حقوقِ ایشان! همانطور که مستحضر هستید مقایسه های آماری میان زنان و مردان برای ازدواج، بر اساس فاصله سنی متعارف (5 سال)، هر گروه سنی از زنان با مردان در اولین گروه سنی بالاتر از خود مقایسه می‌شوند. طبق فایل اکسل تفصیلی وضع زناشویی مرکز آمار ایران در سرشماری سال ۹۵، درصد نسبت تمام زنان مجرد موجود (جمع مجرد با سابقه ازدواج و مجرد هرگز ازدواج نکرده) در هر گروه سنی، بر جمعیت تمام مردان مجرد موجود (جمع مجرد با سابقه ازدواج و مجرد هرگز ازدواج نکرده) در گروه سنی بزرگترشان به ترتیب زیر است: 1. زنان مجرد 25 تا 29 ساله، یعنی متولدین 66 الی 70 (به تعداد 1055478 نفر) نسبتشان «1.09 برابر» مردان مجرد 30 تا 34 ساله، یعنی متولدین 61 الی 65 (به تعداد 966701 نفر) است. یعنی زنان مجرد 88 هزار و 777 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 2. زنان مجرد 30 تا 34 ساله، یعنی متولدین 61 الی 65 (به تعداد 806901 نفر) نسبتشان «2.01 برابر» مردان مجرد 35 تا 39 ساله، یعنی متولدین 56 الی 60 (به تعداد 402139 نفر) است. یعنی زنان مجرد 404 هزار و 762 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 3. زنان مجرد 35 تا 39 ساله، یعنی متولدین 56 الی 61 (به تعداد 539161 نفر) نسبتشان «2.88 برابر» مردان مجرد 40 تا 44 ساله، یعنی متولدین 51 الی 55 (به تعداد 187006 نفر) است. یعنی زنان مجرد 352 هزار و 155 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 4. زنان مجرد 40 تا 44 ساله، یعنی متولدین 51 الی 55 (به تعداد 360607 نفر) نسبتشان «3 برابر» مردان مجرد 45 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 50 (به تعداد 120343 نفر) است. یعنی زنان مجرد 240 هزار و 264 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 5. زنان مجرد 45 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 50 (به تعداد 316845 نفر) نسبتشان «3.93 برابر» مردان مجرد 50 تا 54 ساله، یعنی متولدین 41 الی 45 (به تعداد 80546 نفر) است. یعنی زنان مجرد 236 هزار و 299 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 🔸6. نتیجه (جمع موارد فوق) : زنان مجرد 25 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 70 (به تعداد 3078992 نفر) نسبتشان «1.75 برابر» مردان مجرد 30 تا 54 ساله، یعنی متولدین 41 الی 65 (به تعداد 1756735 نفر) است. یعنی زنان مجرد یک میلیون و 322 هزار و 257 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند! 🔻سرکار خانم حسینی! این از آمارهای مرکز آمار ایران! حال این شما باشید و قضاوت وجدانتان!! 🔸 🔻پ.ن: دقت شود که سن ها بر اساس سن افراد بهنگام سرشماری در سال ۹۵ است، و ما گفتیم که ارقام ارائه شده مربوط به «فایل اکسل تفصیلی وضع زناشویی مرکز آمار ایران در سرشماری سال ۹۵» می‌باشد. مثلاً در سرشماری سال ۹۵، وقتی می‌گوید فرد ۲۵ ساله یعنی متولد ۷۰ است، و وقتی می‌گوید فرد ۲۹ ساله یعنی متولد ۶۶ است. 🔸 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
حجت الاسلام زیبایی نژاد: قسمت اول 🔹ما بایستی یک جامعه علمی (در حوزه خانواده)، ولو کوچک بسازیم، که دغدغه و دارند. 🔹 را به موضوع و قابل تبدیل کنید 🔻 نسل جدید بایستی آن نَفَس حساس انقلابی را از نسل قبل بگیرد تا انرژی آنان به نسل جدید منتقل شود و بی‌تفاوت نباشند. اما از سویی لازم است به مسائل عمیق‌تر نگاه کند و از پوستة مسائل فردی و حتی خارج شوند. این اتفاق هنوز خیلی جاها رخ نداده است. 🔻نیاز داریم نسل جدیدمان بر و خود غلبه کند و از موضع جامع‌تری مسائل را فهم کند. یکی از مشکلاتی که داشتیم و داریم این است که و متدین در حاشیة جریان علمی کشور است. از جامعه نخبگی کشور چه بازنمایی‌ای در عرصه‌های مختلف می‌شود؟ در یک کار تحقیقی در موضوع در ایران، به این نتیجه رسیدم که جنگ علم و دین در مسأله جنسیت خیلی حساس است و وقتی پیش جامعه نخبگی می‌رویم، بازنمایی علمی که از مسأله جنسی می‌شود، نوعی بازنمایی است که باید از دل آن نتیجه شود. چیز دیگری درنمی‌آید. 🔻 اولین قدم این است که را به موضوع و قابل چانه‌زنی تبدیل می‌کنند؛ هر بخش آن، حتی گزاره‌های اخلاقی آن قابل بحث می‌شود و سیال در نظر گرفته می‌شوند. 🔻ما بایستی یک جامعه علمی، ولو کوچک بسازیم، که دغدغه و دارند و آهسته آهسته خود را از حاشیه به متن بکشانند. یعنی شما بتوانید شوید، مسائل و پروژه‌های خود را زمانی که هیأت علمی هستید، به کلاس درس‌هایتان بکشانید و مسأله خودتان را مسأله نسل بعد کنید، از دل آن پایان‌نامه‌های دکتری خارج شود. کسی که پایان‌نامه دکتری‌اش در موضوعی خاص است، با تخمین بالایی سایر فعالیت‌های علمی‌اش حول و حوش آن موضوع خواهد بود. این می‌شود جریانی که آهسته آهسته از حاشیه به متن می‌آید و نقد می‌شود. 🔹در یک جریان علمی سهیم باشید؛ ولو با نقدشدن 🔻دو شخصیت داریم در که هر چه کتاب فقهی می‌خوانیم می‌گویند "خلافاً لابن جنید"، "خلافاً لابن براج"؛ همه مخالف این دو هستند. ما چند تا از این افراد می‌خواهیم که بروند در میدان. این‌ها حرفی را تازه تأسیس کرده‌اند؛ حرفی را زده‌اند ولی ناپخته و دیگران در بستر نقد آنها، حرف را پخته کرده‌اند. افرادی باید وارد شوند و مورد نقد قرار بگیرند. البته باید سعی کنید دقیق حرف بزنید. این نیست که نام فرد تا قیامت بر تارک علم بدرخشد؛ شما باید در یک جریان علمی سهیم باشید؛ ولو با نقد شدن. این اتفاق باید بیفتد و ما به این نسل جدید نیازمندیم. منبع: پرتال مرکز تحقیقات زنان و خانواده http://wrc.ir/news/view/1/76695 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna
حجت الاسلام زیبایی نژاد: قسمت دوم 🔹 انتقاد مجلس ایران به : - چرا در برای مردان گذاشتید و شما اعتراض نکردید؟! - به عنوان نمی‌توانم نسبت به بی تفاوت باشم! - مسئله اجتماعی که بخواهد با حل شود؛ همان بهتر که حل نشود! 🔻در تحلیل بحث ، گاهی اوقات می‌گویم فمینیسم یعنی ؛ وقتی نمی‌توانید غلبه پیدا کنید بر جنسیت و خود و نمی‌توانید مسائل را از افق بالاتری ببینید و اجازه می‌دهید کار کند و مدیریت نشود، فمینیست می‌شوید. 🔻شنیدم که در دولت اصلاحات به ایران آمد. به ایشان گلایه می‌کند که اخیراً کشور برای مردانی که می‌گیرند، سیستم تعریف کرده؛ شما مگر حضور نداشتید که این تصمیم گرفته شد؟ چرا جلوی این کار را نگرفتید؟ ایشان می‌گوید من به عنوان یک برایم است که همسرم زن دیگری اختیار کند، ولی به عنوان که جامعه‌ام را از بالا می‌بینم، نمی‌توانم نسبت به تنها باشم. 🔻نمی‌خواهم بگویم آنها در تصمیم‌گیری‌شان درست عمل کردند یا غلط. حرفم این است که هنر یک شخص است که توانسته خود را از فضای بالا بکشد. وقتی فردی می‌خواهد درباره صحبت کند، زمانی تصور می‌کند که من مرد هستم، من همسر اول هستم، من همسر دوم هستم و...؛ گاهی خود را بالا می‌کشد و می‌گوید من هستم و به عنوان یک مصلح اجتماعی چه باید بگویم؟ 🔻 نسل جدید فعالان حوزه زنان در تحلیل مسائل، بر و خود غلبه کند. 🔻 موضع‌گیری این شخص را با اعضای فراکسیون مقایسه می‌کنم و سبک مواجهه و شیوه استدلال اینها را نقد می‌کنم؛ آن زمان برخی گفتند حل برخی است. اعضای گفتند مسأله اجتماعی‌ای که با باید حل شود، می‌خواهیم حل نشود! 🔻این نحوه مواجهه نماینده مجلسی است که باید باشد. مشکلات ما این‌گونه تولید می‌شود که مرد یا زن نماینده که در یک جایگاه حساس نشسته است، نمی‌تواند خود را به عنوان یک بالا بکشد. البته ممکن است در موضع مصلح اجتماعی هم همان حرف محدود کننده را بزند اما اصولا نگاه و ادبیات‌تان متفاوت می‌شود. منبع: پرتال مرکز تحقیقات زن و خانواده http://wrc.ir/news/view/1/76 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
بسم الله الرحمن الرحیم 🔺اطلاعیه 🔺 با توجه به آنکه عدم اطلاع کافی مخاطبان جدید از اهداف برگزاری کارگاهها، موجب قضاوت های نادرست شده و متاسفانه جریانات مختلف چپ و راست «که هرکدام را ایجاد بحران تجرد دختران و زنان سرپرست خانواده ایران سهیم هستند»، موضوع را دستخوش سیاست بازی های خود کرده اند، موسسه حیات حسنی بنا به مصوبه هیات امنا، قصد دارد مصاحبه‌ ای خبری برگزار نماید. لذا ضمن تشکر از روزنامه ها و خبرگزاری هایی که در روزهای اخیر پیگیر این مهم بوده اند، از ایشان دعوت میشود درخواست خود را از طریق آی دی : @Rasool_rahmat در ایتا ارسال داشته تا هماهنگی های لازم در این زمینه صورت گیرد. Ggvvموسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر جمیله العبیدی نماینده پارلمان عراق: برای کرامت زن و از حقوق زنان است. دولت باید برای ازدواج مجدد تشویقی بگذارد. پی نوشت: 🔻در عراق هم تعداد زنان مجرد بیشتر لز مردان است، اما آنجا نماینده زن به عنوان از به عنوان حقوق و کرامت زن یاد می کنند! 🔻اگر چه طرح خانم دکتر العبیدی در پارلمان رای نیاورد و با مخالفت غرب زده ها مواجه شد. 🔻اگرچه عرف عراق تعدد زوجات را می می پذیرد اما قانون خانواده در عراق برای مثل ایران قوانین مانع وضع کرده اند. 🔻توسط تبلیغات غرب، در ده سال گذشته در بین شیعیان و نسل جدید عراق (همچنین شیعیان افغانستان، بحرین و عربستان)دارای قبح اجتماعی گردیده است. 🔹موسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸نمونه ای ازعکس العمل ناآگاهانه🔸هم صدایی ضد انقلاب و مسیح علی نژاد تا برخی از اصول گرایان و اصلاح طلبان و لیبراهای وطنی در واکنش به برگزاری یک جلسه آموزشی با موضوع تعدد زوجات. (لازم به ذکر است اگر همه مردان در سن ازدواج کشور یک همسر برگزیدند حدود ٣تا۴میلیون دختر و زن سرپرست خانواده بالای ٣٠ سال در کشور هستند که از ازدواج میمانند و هیچ متولی برای پوشش ازدواج و تشکیل خانواده برای ایشان نیست). تکلیف با ضد دین ها و ضد انقلاب ها مشخص است اما سیاسیون چپ و راست بیشتر باید پاسخگوی عملکرد خود در ایجاد این مساله باشند تا تخریب و مقابله با راه حل ها...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام قرائتی: دلایل مجاز بودن استدلال به زبان ساده منبع: شبکه یک سیما؛ درسهایی از قرآن 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
باسلام، لطفاً متن زیر را با دقت مطالعه بفرمائید:👇👇👇 آیت‌الله عباس کعبی: نظر آیت‌الله خامنه‌ای ‌این است که تعدد زوجات جایز است اما استحباب ندارد. آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مورد مباحث مطرح شده پیرامون نظر رهبر معظّم انقلاب درباره عدم استحباب تعدد زوجات یادداشتی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده و به تبیین فقهی این مسئله پرداخته که در ادامه می‌خوانید. 1‌-اصل ازدواج و اقدام برای تشکیل خانواده برای مردان و زنان، مستحب موکد است و ثواب زیادی دارد. ‌آیات قران کریم و روایات زیادی علاوه براجماع مسلمین و ضرورت مذهب بلکه ضرورت دین دلالت بر این امر دارد. و درشرایطی ‌ازدواج کردن واجب می‌شود مثل خوف وقوع در حرام در صورت ترک ازدواج. ٢- جواز ‌اختیار همسر دوم یا بیشتر برای مردان تا چهار همسر در اصل شرع و به حکم اولی، درصورت تامین عدالت بین همسران و توانمندی تامین نفقه برابر بین آنان، ‌از ضروریات مذهب و دین است و در میان فقها‌ هیچ نظر مخالفی وجود ندارد و نظر مرجع بزرگوار، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دامت‌برکاته نیز همین است. ‌البته حکم تعدد زوجات برای اشخاص مختلف بر حسب تفاوت شرایط، مثل اصل خود ازدواج کردن؛ گاهی واجب یا مستحب یا حرام و یا مکروه می‌شود. ‌3- نظر جواز تعدد زوجات و نه استحباب آن؛ جدای از حالات و شرایط متفاوت عارض بر آن که آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) قائل به آن هستند، نه تنها دارای پشتوانه استدلالی عمیق فقهی است و اکثر فقهای متقدم و برخی فقهای متاخر نیز قائل به آن هستند. بلکه مرحوم شیخ‌الطائفة طوسی (قدس سره) ادعای عدم خلاف در جواز تعدد زوجات و نه استحباب آن می‌نماید و با فتوای صریح به جواز تعدد زوجات، قائل به استحباب ‌اکتفاء بر یک زن شده‌اند، بلکه این فتوا را بدون نظر مخالف در میان علماء دانسته‌اند. عبارت ایشان در کتاب مبسوط ج ٦ ص ٤ چنین است: «یجوز للرجل أن یتزوج أربعا بلا خلاف و المستحب أن یقتصر على واحدة» و در خلاف ج ٥  ص١١١ می‌فرماید: «یجوز للرجل أن یتزوج أربعا بلا خلاف و الاستحباب أن لا یزید على من یعلم أن لا یقوم بها. و قال جمیع الفقهاء: المستحب الاقتصار على واحدة» بعد از مرحوم شیخ طوسی، مرحوم قاضی ابن براج (ره) و مرحوم طبرسی (ره) نیز فتوا به استحباب اقتصار به یک زن داده‌اند که مرحوم طبرسی همانند عبارت شیخ (ره) در خلاف بوده و شامل ادعای اتفاق فقهاء بر استحباب اکتفاء به یک زن می‌باشد. ‌٤‌- ‌ادله قائلین به استحباب تعدد زوجات ‌و نقد آن: به طور عمده برای استحباب ‌تعدد زوجات، استناد به اطلاقات و عمومات روایاتی شده است که دلالت بر استحباب اصل ازدواج می‌کند و نه تعدد زوجات و در علم اصول فقه ثابت شده است که امر دلالت بر طبیعت می‌کند نه ( مرة‌‌) و نه (تکرار)‌ و (الطبیعة توجد بوجود فرد ما) ‌و در مساله ما طبیعت ازدواج با یک بار با همه فضیلت آن محقق شده است. و اما آیه شریفه ٣ سوره نساء (إِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا فِی الْیَتامى‌ فَانْکِحُوا ما طابَ لَکُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‌ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ ذلِکَ أَدْنى‌ أَلَّا تَعُولُوا) ‌مرحوم صاحب جواهر و دیگر متاخرین هم از این آیه، استحباب تعدد زوجات را استفاده نکرده‌اند اگر چه در نهایت فتوی به استحباب تعدد زوجات داده‌اند اما از آیه صرفا جواز تعدد زوجات را استفاده کرده‌اند. اگر چه مرحوم آیت‌الله العظمی سیدمحسن حکیم (ره) و به تبع آن دیگر محشین و شارحین عروة‌الوثقی به این آیه برای استحباب استدلال کرده‌اند اما در پاسخ به نفی استحباب تعدد زوجات و استفاده جواز آن از آیه وجوه مختلفی را می‌توان برشمرد که به دلیل اختصار صرفا پاسخ می‌دهیم که طبق قاعده اصول فقهی امر عقیب حظر: مفید اباحه است. آیه شریفه دال بر جواز تعدد زوجات است نه استحباب. از شارحین عروة‌الوثقی مرحوم آیت‌الله آقای شیخ علی‌پناه اشتهاردی (ره) در کتاب مدارک‌العروة ج ٢٩ ص ٢٠ قائل به جواز تعدد زوجات شده‌اند و استحباب تعدد زوجات را نفی کرده‌اند. ‌بلکه به خاطر ملاحظات اجتماعی و آثار منفی آن قائل به کراهت ‌تعدد زوجات شده‌اند و استناد به آیه شریفه ٣ سوره نساء را دارای مشکلات عدیده دانسته‌اند. ایشان می‌فرماید: «...هذا کلّه فی جواز التعدّد و أما استحبابه فلم أعثر على خبر یدلّ علیه، و التمسّک بالآیة کما ترى، إذ لیست فی مقام الترغیب إلى أصل النکاح، بل فی مقام آخر و لا سیّما إذا لوحظ صدرها بقوله تعالى وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلّٰا تُقْسِطُوا فِی الْیَتٰامىٰ فَانْکِحُوا مٰا طٰابَ إلخ، بل الآیة الشریفة من المشکلات و المعضلات من جهة ارتباط الشرط و الجزاء فلاحظ التفاسیر. بل یمکن دعوى کراهة التعدّد فإنّه معرّض للزوجات للشنآن و البغضاء و للرجل لترک القسط و العدل و هو موجب لتعیّن
الواحده... » ترجمه و توضیح عبارت مرحوم آیت‌الله شیخ علی‌پناه اشتهاردی (ره) ازفقهای بزرگ و معلم اخلاق حوزه علمیه قم؛ ‌ایشان می‌فرماید: اصل جواز تعدد زوجات روشن است. اما استحباب تعدد زوجات دلیلی از آیات و روایات ندارد اما آیه شریفه ٣ سوره نساء در مقام تشویق به تعدد زوجات نیست بلکه در مقام بیان اهمیت توجه به ایتام و رعایت عدالت درباره آنان است. آیه به خاطر نحوه ارتباط شرط (‌وان خفتم ان لا تقسطوا فی الیتامی) ‌و جزای آن ( ‌فانکحوا ما طاب لکم من النساء)‌ با مراجعه به تفاسیر معلوم می‌شود که از مشکلات و معضلات است. سپس مرحوم اشتهاردی ‌‌(ره) جمع‌بندی می‌کنند: بلکه تعدد زوجات به خاطر ناراحتی و اذیت همسران و مشکلات اجتماعی و خوف رعایت‌نکردن عدالت توسط مردان، ‌مکروه می‌باشد. در جمع‌بندی آنچه تاکنون گفته شد می‌توان به راحتی دریافت که ‌فتوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) مبنی بر جواز تعدد زوجات و نفی استحباب تعدد زوجات دارای پشتوانه استدلالی عمیق و قوی فقهی و دارای اعتبار بسیار قوی در میان محققین از فقهای بزرگ متقدم نظیر شیخ طوسی (ره) و قاضی ابن براج (ره) و طبرسی (ره) و علمای معاصر نظیر صاحب مدارک‌العروة، مرحوم آیت‌الله شیخ علی‌پناه اشتهاردی (ره) است و ادعای شهرت بر استحباب تعدد زوجات ثابت نیست بلکه مشهور میان متقدمین و ادعای اجماع بر جواز تعدد زوجات و استحباب اکتفای به یک زن در اصل شرع جدای از حیثیات افراد و شرایط متفاوت ‌شده است. والله الموفق الاقل عباس کعبی 🔺 حال سوال اساسی این است🔺 👇👇 اعتبار این دو متن بیشتر است یا نقل قولی منسوب به شخصی در جلسه ای از بیت رهبری که معلوم نیست چه کسی نقل کرده و چقدر نقل قول او مطابق واقع بوده است!!؟ 🔸 ⬅️خدا ما را از تخریب فرهنگی الهی و سنت نبوی محافظت کند که در گناه جامعه و مشکلات افرادی که به این فرهنگ نیازدارند، شریک نباشیم. 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
🔻انگلیس خبیث چون دیشب توییت این👆خانم خبرنگار را در خبرش کار کرده برعلیه تعددزوجات [eitaa.com/WahdatZojat/144]، لذا برای اینکه #پاسخ_علمی ما در دفاع از تأمین حق تاهل زنان در تعددزوجات با آمارهای مستند، در همان صدر پاسخهای این توییت دیده نشود، اکانت بنده را مسدود کرده اند تا تمام توییت‌هایم هم در ذیل توییت خانم خبرنگار از دسترسی کاربران خارج شود!! 👆😳 🔻آنوقت این رسانه خبیث انگلیس با ادعاهای هزارسودا پز آزادی بیان هم می‌دهند! این ترس از منطق حق و حذف ظاهری برای دیده نشدن حق، خصوصیتی است که از پدرشان قابیل و پدرجدشان شیطان به ارث برده اند... ⚠️اما کور خوانده اند، کلام حق اراده‌ی بالغ الهی است که بر تمام اباطیل آنها غالب خواهدشد 👊بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ (الأنبياء ۱۸) 💞 @WahdatZojat
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
از دست این مخالفین کج اندیش! 😐 بقول استادم آقای طاهرزاده، زمانه زمانه‌ی نشنیدن است! از ۹ اردیبهشت ۹۸ تا حالا حساب اینستاگرامم بخاطر حمایت از سپاه (در برابر تروریستی خواندنش توسط ترامپ) مسدود شده و باز نشده! Instagram.com/salehi786 https://t.me/salehi786/3352 الانم ۱۳ آبان ۹۸ تازه بعد کمتر از یه هفته فعالیت متراکم در توییتر و پاسخ به توییت خانم سیده راضیه حسینی (در دفاع از حقوق زنان محروم مانده از حق تاهل) و بپاشدن جنجال پوستر مؤسسه حیات حُسنی، و امروز نشر حرفهای خانم حسینی و مخالفین در bbc، ظاهرا بدستور سرویس‌های انگلیس حساب توییترم را مسدود کردن!! https://twitter.com/salehi_shahrudi https://eitaa.com/WahdatZojat/130
27.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆 #ویژه #ببینید #منتشر_کنید ✅ پاسخگویی #حجت_الاسلام_قاسمیان به پرسش‌ها، شبهات و انتقادات مطرح شده در خصوص مطالب برنامه تلویزیونی #بدون_توقف 📋 *سرفصل مطالب مطرح شده در فیلم:* 💐 تشکر از دو گروه موافق و مخالف و دعوت به استمرار مشارکت. 🔹 بنده مروج تعدد ازواج نیستم و این به دلیل نظرات مخاطبین نیست. 🔸 تفاوت «صدور جواز» و «ترویج» در اسلام. 📖 حکم قرآن مخصوص عرب جاهلی نیست و در عُرف‌ها و شرایط خاص کاربردهایی دارد 💍 در برنامه چندین بار گفتم: مسئله اصلی، «ازدواج» است و نباید با ترویج، روی مسائل حاشیه‌ای بار اضافی قرار داد. ولی باید برای برنامه اصلی برنامه داشت. ❎ قرار نیست عُرفی را تغییر دهیم، اگر توان تغییر عُرف داریم روی موارد بزرگتر باید وقت گذاشت. ⚠️ اینکه قرار باشد ازدواج مجدد موجب تخریب زندگی اول شود، اصلاً محل بحث ما نیست. هیچ عقل سلیمی در این شرایط ازدواج مجدد را نمی‌پذیرد. ⚖ مفهوم عدالت مدنظر قرآن ⛔️ به حُکم قرآنی، برچسب نزنیم. 🙏 عذرخواهی بابت تعبیر اشتباه استفاده شده در خصوص تجرد قطعی خانم‌ها. 🖥 لینک مشاهده و دریافت فیلم در آپارات: https://www.aparat.com/v/apRdN ✅ @qasemian_ir
پاسخ در خصوص بدون توقف.mp3
5.05M
📻 نسخه صوتی 🔆 #ویژه #بشنوید #منتشر_کنید ✅ پاسخگویی #حجت_الاسلام_قاسمیان به پرسش‌ها، شبهات و انتقادات مطرح شده در خصوص مطالب برنامه تلویزیونی #بدون_توقف 🖥 لینک مشاهده و دریافت فیلم در آپارات: https://www.aparat.com/v/apRdN ✅ @qasemian_ir
◽️ در چند آیه‌قرآن تعدد زوجات مطرح شده که مهم‌ترین آن‌ها آیه‌ی سوم سوره نساء است. ▪️موضوع این آیه یتیمانی بوده‌اند که بر اثر وقوع حوادث جنگی بی‌سرپرست می‌شدند و مسلمانان سرپرستی و اداره اموال آنان را برعهده می‌گرفتند. ◽️ درباره این آیه، تفاسیر متعددی ذکر شده، ولی به نظر مشهور مفهوم آیه این است: «اگر بیم دارید که به هنگام با یتیم، عدالت را درباره‌ی آنان رعایت نکنید، با دیگر زنان حلال، دو یا سه یا چهار زن، ازدواج کنید، و اگر بیم دارید که را درباره‌ی متعدد مراعات ننمایید، تنها به یک همسر اکتفا کنید». عدالت در این آیه ناظر به پرداخت نفقه و رعایت تقسیم بیتوته نزد هر همسر در شبها است که مراعات آن واجب است. لکن عدالت در آیه ١٢٩ ناظر به عدالت در محبت به همسران است که چون محبت امری قلبی است و نمیتوان آن را کاملا به تساوی تقسیم کرد شرط واجب نیست لکن نباید به گونه ای عمل کند که یکی را رها کند و مراعات آن مستحب است.
شهید مطهری : اگر پای یک علت اجتماعی در کار باشد و تعدد زوجات به واسطه فزونی عدد زنان بر مردان و یا به واسطه احتیاج اجتماع به کثرت نفوس تجویز شود، این ایراد صورت دیگری پیدا می‏کند. در این گونه موارد، تعدد زوجات یک نوع تکلیف و واجب کفایی است؛ وظیفه ‏ای است که برای نجات اجتماع از فساد و فحشاء و یا برای خدمت به تکثیر نفوس اجتماع باید انجام شود. مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج ‏19، ص: 355 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna