eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.3هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ اینکه راسل می‌گوید : "اگر پخش عکس های منافی عفت مجاز بشود، پس از مدتی مردم خسته خواهند شد و نگاه نخواهند کرد"، درباره یک عکس‌ بخصوص و یک نوع بی عفتی بخصوص درست است ، ولی در مورد مطلق بی‌ عفتی‌ها درست نیست. یعنی از یک نوعِ خاصِ بی عفتی خستگی پیدا می‌شود ولی نه‌ بدین معنی که تمایل به عفاف جانشین آن شود؛ بلکه بدین معنی که آتش و عطش روحی زبانه می‌کشد و نوعی دیگر را تقاضا می‌کند . و این تقاضاها و تنوع طلبی ها هرگز تمام شدنی نیست. ⚫️ خود راسل در کتاب زناشوئی و اخلاق اعتراف می‌کند که عطش روحی در مسائل‌ جنسی غیر از حرارت جسمی است. آنچه با ارضاء تسکین می‌یابد حرارت جسمی‌ است نه عطش روحی. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️ به این نکته باید توجه کرد که آزادی در مسائل جنسی سبب شعله‌ ور شدن‌ شهوات به صورت حرص و آز می‌گردد ، از نوع حرص و آز هایی که در صاحبان‌ حرمسراهای رومی و ایرانی و عرب سراغ داریم. ولی ممنوعیت و حریم ، نیروی عشق را به صورت یک احساس عالی و رقیق و لطیف و انسانی تحریک می‌کند و رشد می‌دهد. ⚪️ آنگاه میان آنچه "عشق" یا به قول ابن سینا "عشق عفیف" نامیده می‌شود، و آنچه به صورت هوس و حرص و آز و حس تملک در می‌آید - با اینکه هر دو روحی و پایان ناپذیر است - تفاوت بسیار است. 🔴 عشق ، عمیق و متمرکز کننده نیروها و یگانه پرست است. اما هوس ، سطحی و پخش کننده نیرو و متمایل به تنوع و هرزه صفت است. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️ نیازهای طبیعی انسان دو نوع است: یک نوع نیازها، محدود و سطحی است؛ مثل خوردن و خوابیدن. در این نوع از نیازها همینکه ظرفیت غریزه اشباع و حاجت جسمانی مرتفع شود، رغبت انسان هم از بین می‌رود و حتی ممکن است‌ به تنفر و انزجار مبدل گردد. ولی نوع دیگر از نیازهای طبیعی، عمیق‌ و دریا صفت و هیجان پذیر است؛ مانند پول پرستی و جاه‌طلبی و حتی علم دوستی. 🟡 غریزه جنسی دارای دو جنبه جسمی و روحی است. از نظر حرارت جسمی از جنس نیازهای اول است‌ ولی از نظر تمایل و عطش روحی دو جنس به یکدیگر، از جنس نیازهای دوم. 🔹 @hijab213 🔹
آنگاه همانطور که قبلا اشاره کردیم، جنبه و حالت روحی مربوط به غریزه جنسی دو صورت دارد: یکی‌ آن که به اصطلاح " عشق " نامیده می‌شود و فعلا محل بحث ما نیست. این نوع از عطش همیشه جنبه‌ فردی و شخصی دارد یعنی به موضوع خاص و شخص خاص تعلق می‌گیرد و رابطه او را با غیر او قطع می‌کند. اما صورت دیگر عطش روحی آن است که به صورت "حرص و آز" در می‌آید که از شؤون حس تملک و یا آمیخته‌ای است از دو غریزه پایان ناپذیر : شهوت جنسی و حس تملک. و این همان حالتی است که در صاحبان حرمسراهای قدیم و در اغلب پولداران و غیر پولداران عصر ما وجود دارد. این نوع از عطش تمایل‌ به تنوع دارد . از یکی سیر می‌شود و متوجه دیگری می‌گردد. در عین اینکه‌ دهها نفر در اختیار دارد در بند دهها نفر دیگر است و همین نوع از عطش‌ است که در زمینه بی‌بند و باری‌ها و معاشرتهای به اصطلاح آزاد به وجود می‌آید . این نوع از عطش است که هوس نامیده می‌شود . همانطور که در گذشته گفتیم : عشق ، عمیق و متمرکز کننده نیروها و تقویت کننده نیروی تخیل و یگانه‌پرست است ، و اما هوس ، سطحی و پخش‌ کننده نیروها و متمایل به تنوع و تفنن و هرزه صفت است و اشباع شدنی نیست. 🔹 @hijab213 🔹
▫️در اینگونه حالات سیر کردن و ارضاء از راه فراوانی ، امکان ندارد و اگر کسی بخواهد از این راه وارد شود درست مثل آن است که بخواهد آتش را با هیزم سیر کند. ▫️به طور کلی در طبیعت انسانی از نظر خواسته‌های روحی ، محدودیت در کار نیست . انسان روحا طالب بی نهایت آفریده شده است . وقتی هم که‌ خواسته‌های روحی در مسیر مادیات قرار گرفت به هیچ حدی متوقف نمی‌شود ، رسیدن به هر مرحله‌ای میل و طلب مرحله دیگر را در او به وجود می‌آورد. ▫️اشتباه کرده‌اند کسانی که طغیان نفس اماره و احساسات شهوانی را تنها معلول محرومیت ها و عقده‌های ناشی از محرومیت ها دانسته‌اند. بلکه همانطور که‌ محرومیت ها سبب طغیان و شعله‌ور شدن شهوات می‌گردد ، پیروی و اطاعت و تسلیم مطلق شدن نیز سبب طغیان و شعله‌ور شدن آتش شهوات می‌گردد. ▫️ امثال‌ فروید آن طرف سکه را خوانده‌اند و از این طرف سکه غافل مانده‌اند . ناصحان و عارفان ما کاملا بدین نکته پی برده بودند . در ادبیات فارسی و عربی زیاد بدین نکته اشاره شده است. سعدی می گوید: فرشته خوی شود آدمی به کم خوردن                     وگر خورَد چو بهایم، بیوفتد چو جَماد            مراد هر که بر آری مطیع امر تو گشت                       خلاف نفس که فرمان دهد چو یافت مراد 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹اشتباه فروید و امثال او در این است که پنداشته‌اند تنها راه آرام کردن‌ غرائز ، ارضاء و اشباع بی حد و حصر آنها است. اینها فقط متوجه‌ محدودیت ها و ممنوعیت ها و عواقب سوء آنها شده‌اند و مدعی هستند که قید و ممنوعیت ، غریزه را عاصی و منحرف و سرکش و نا آرام می‌سازد. آنگاه طرحشان‌ این ست که برای ایجاد آرامش این غریزه ، باید به آن آزادی مطلق داد آن‌ هم بدین معنی که به زن اجازه هر جلوه‌گری و به مرد اجازه هر تماسی داده شود. 🔸اینها چون یک طرف قضیه را خوانده‌اند توجه نکرده‌اند که همانطور که‌ محدودیت و ممنوعیت ، غریزه را سرکوب و تولید عقده می‌کند ، رها کردن و تسلیم شدن و در معرض تحریکات و تهییجات در آوردن آن را دیوانه می‌سازد ، و چون این امکان وجود ندارد که هر خواسته‌ای برای هر فردی برآورده شود ، بلکه امکان ندارد همه خواسته‌های بی پایان یک فرد برآورده شود، غریزه بدتر سرکوب می‌شود و عقده روحی به وجود می‌آید. بعبارت دیگر به عقیده ما برای آرامش غریزه دو چیز لازم است : یکی ارضاء غریزه در حد حاجت طبیعی ، و دیگر جلوگیری از تهییج و تحریک آن. 🔹 @hijab213 🔹
ببخشید طولانی شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 خانم بی حجاب و حاج آقا!!! 🔹 حزب اللهی ها ببینند. با زبان محبت آمیز و لحن دوستانه نهی از منکر کنید. 🔹 @hijab213 🔹
به پیامبر گفته شد: عجب حدیث زیبایی! حضرت فرمودند: «و عجب شرط دشواری!» 📝رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله در جمع اصحاب فرمودند: هر (مؤمنی) که ماه رمضان بر او وارد شود : ✓ روزهایش را روزه بگیرد. ✓ و پاره‌ای از شب‌هایش را قیام کند. ✓ و دامن و زبانش را (از گناه) حفظ نماید. ✓ و چشمش را (از حرام) فرو بندد. ✓ و آزارش را (نسبت به دیگران) نگه دارد : از گناهانش آمرزیده می‌شود مانند روزی که از مادر متولّد شده است. به پیامبر گفته شد: عجب حدیث زیبایی! حضرت فرمودند: «و عجب شرط دشواری!» «عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنَّهُ قَالَ: مَنْ دَخَلَ عَلَيْهِ شَهْرُ رَمَضَانَ فَصَامَ نَهَارَهُ وَ أَقَامَ وِرْداً فِي لَيْلَتِهِ وَ حَفِظَ فَرْجَهُ وَ لِسَانَهُ وَ غَضَّ بَصَرَهُ وَ كَفَّ أَذَاهُ خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَهَيْئَةِ يَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ فَقِيلَ لَهُ مَا أَحْسَنَ هَذَا مِنْ حَدِيثٍ فَقَالَ مَا أَصْعَبَ هَذَا مِنْ شَرْطٍ» 📓بحار الأنوار ج ۹۳، ص ۳۸۰ 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
PTT-20200530-WA0004.opus
1.46M
🔹سلسله مباحث اعتقادی بمناسبت 🔻جلسه چهارم 🔸 آثار اعتقاد به دین... 🎙استاد شاه رجبیان 🔹 @hijab213 🔹
بسم‌خداۍ‌نور✨
سلام و عرض ادب🌿! طاعاتتون قبول درگاه پروردگارمون♥️! در خدمتتونیم هر هفته با یک موضوع! ان‌شاءالله که بتونیم در همون راستا مفید باشیم و در زندگیتون حتی تغییر شده اندک، ایجاد کنیم😌👌!
موضوع این هفته: اهمیت جوان و نوجوان 🌱!'
-🌱💚!
هدایت شده از 
13930317_8871_128k.mp3
3.14M
اینکه ما تکیه میکنیم به نیرو های انقلابی و مُتدین بخاطر این است که ما راه طولانی در پیش داریم!👀🌱' رهبرجانمونہ🖐':]
هدفی که ما برای جمهوری اسلامی بر اساس آموخته های عمومی انقلاب در نظر گرفتیم ایجاد جامعه نمونست هم الگو از لحاظ مادی پیشرفت های مادی هم در حین حال از لحاظ معنویت و از لحاظ اخلاق از لحاظ اسلام زیر پرچم قرآن🌿!'
ناراحت میشد... ! وقتی می دید جوان ها بیکار ایستاده اند! یا شلخته لباس پوشیده اند یا قوز کرده را می روند! می گفت: (جوان هر مملکت نشانه ی آن کشور است) نباید بد پوشید! همیشه توی سایه راه برود! یا بایستد کنار کوچه مشغول آدامس جویدن و حرف زدن! [شهید حسن آبشناسان🌱!'‌]