eitaa logo
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
74.8هزار عکس
22.4هزار ویدیو
1.1هزار فایل
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌹 🇮🇷 @hizbollahsyberi رسانه جامع مجازی و اجتماعی . ولایی . تحلیلی . روشنگری . سیاسی. بصیرت افزایی و افسران جنگ نرم https://eitaa.com/hizbollahsyberi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرزند شهید حادثۀ تروریستی زاهدان: پدرم یک پلیس قهرمان بود 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
باسمه تعالی مدیران مسئول روزنامه های هم میهن، سازندگی، مردم سالاری، خراسان، ابتکار و آرمان ملی با سلام اینکه جشن میلیونی غدیر مردم ایران را سانسور میکنید و در صفحه اول روزنامه هایتان هیچ خبر و تصویری از آن را منتشر نمی کنید قبل از اینکه نشان دهد سوء نیت یا غرض دارید، نشان می دهد حتی حرفه ای هم نیستید! وقتی رویدادی که میلیون ها نفر از مردم ایران را به خودش مشغول کرده کوچکترین بازتابی در صفحه اول رسانه های شما ندارد یعنی شما در دنیای دیگری زندگی می کنید، دنیایی که با مردم ایران متفاوت است. ضمنا عدم توفیق معنوی در پرداختن به این رویداد دینی نیز مساله دیگری است که علت آن را خودتان باید پیدا کنید. با احترام 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 از تهران تا تگزاس 📸 منتخبی از تصاویر حضور مردم در مهمانی غدیر که مخاطبان به پویش KHAMENEI.IR ارسال کرده‌اند. 📱ارسال تصاویر👇 Farsi.khamenei.ir/ghadir1402
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 چگونه به پویش رسانه KHAMENEI.IR تصاویر خود از مهمانی عید غدیر را ارسال کنیم؟ ☝ راهنمای تصویری شرکت در پویش Farsi.khamenei.ir/ghadir1402
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 ولایت امیرالمؤمنین فقط یک امر سیاسی نیست ناشی از ولایت الهی است ✏️ رهبر انقلاب: نصب امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام متکی به ملاکهایی است و این کار، مفهومی دارد. اگرچه ولایت یک امر سیاسی است، اما همه‌ی مضمون ولایت در سیاست خلاصه نمیشود. این ولایت، پرتوی از ولایت ذات مقدّس پروردگار است. این ولایت، ناشی از حضور ولایت الهی در وجود امیرالمؤمنین است، همچنان‌که در وجود پیامبر مکرّم اسلام بود... آن کسی که منصوب به این مقام است، برخلاف حکام و فرمانروایان عالم، فقط یک فرمانروا یا یک سلطان و یک حاکم نیست بلکه یک ولی است، به مردم نزدیک است، به آنها پیوسته است و مورد اتکای دل و جان مردم است. این معنا در امیرالمؤمنین و در ائمه‌ی معصومین علیهم‌السّلام وجود دارد. بعد از دوران حضور ائمه هم اگر پرتوهای ضعیفی از این حقیقت در جایی پیدا شود، ولایت در آن‌جا شکل میگیرد. ۱۳۸۱/۱۲/۰۱ 💗 ‌ 📲راهنمای شرکت در پویش روایت 👇 Farsi.khamenei.ir/ghadir1402
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 ویژه عید غدیر 📹 مجموعه نماهنگ | ۳. ویژگی پیروان ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) چیست؟ ✏️ برشی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه ۲۵، کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 👆 این جلسات در ماه مبارک رمضان ۱۳۵۳ شمسی در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد برگزار شده است. 🖼 📲 راهنمای شرکت در پویش روایت 👇 Farsi.khamenei.ir/ghadir1402
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | توصیه امام کاظم علیه‌السلام به تلاش تام و تمام ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌷 سالروز ولادت امام کاظم علیه‌السلام 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیّه 🌷 سالروز ولادت امام کاظم علیه‌السلام 💻 Farsi.Khamenei.ir
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
🔺اینکه بخشی از اصلاح‌طلبان (برای گرفتن ژست اپوزیسیون، همزمان با نشستن بر سر سفره‌ی انقلاب) دست به تح
🔺از یکسو با معرفی افراد مساله‌دار و بالا بردن آمار ردصلاحیتها، روش برگزاری انتخابات را زیر سوال برده و دست به دلسرد کردنِ جامعه میزنند و از سوی دیگر به اسم انتقاد داشتن، تحریم انتخابات را توجیه کرده و دست به کاهش مشارکت میزنند؛ این جماعت هم دوست دارند در نظام تعریف شده و بر سر سفره‌ی نظام بنشینند و هم دست به زیاده خواهی بزنند و ژست اپوزیسیون بگیرند! ✍️ مهدی قاسم زاده 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
هدایت شده از 🇮🇷یاعلی ۳۱۳🇮🇷
💠 به 💠 التماس دعای سلامتی و فرج قائم آل محمد(ص)، سلامتی و طول عمر نائب بر حقش حضرت امام خامنه ای و دعای سلامتی و نصرت سربازان گمنام امام زمان(عج)، مدافعان حرم و رزمندگان اسلام در بلاد اسلامی خصوصا جبهه های داخلی، سوریه، لبنان، عراق، بحرین ، یمن و فلسطین «یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینِکَ» @hizbollahsyberi @moghavematt @jahadgaranezafar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 چگونه به پویش رسانه KHAMENEI.IR تصاویر خود از مهمانی عید غدیر را ارسال کنیم؟ ☝ راهنمای تصویری شرکت در پویش Farsi.khamenei.ir/ghadir1402
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 تصاویر حضور در مهمانی غدیر را با هشتگ منتشر و یا به KHAMENEI.IR ارسال کنید. 📱 ارسال تصاویر👇 Farsi.khamenei.ir/ghadir1402
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 | دوگانه تقلبی تقابل علم و دین ✍ یادداشتی به قلم آقای پژمان عرب، پژوهشگر تاریخ شفاهی ✏️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان، کارشناسان و متخصصان صنعت هسته‌ای کشور با اشاره به نگاه غرب به علم، تقابل علم و دین را از ویژگی‌های مهم این نگاه برشمرده و واقعیت امروز مجامع علمی در ایران را باطل‌کننده این ذهنیت توصیف کرده و فرمودند: «امروز، در کشور جمهوری اسلامی که کشور معنویّت است و جمهوری اسلامی است، مهم‌ترین کارهای علمی دارد انجام میگیرد، در رقابت با کسانی که سالهای متمادی است که در این رشته‌های علمی دارند کار میکنند. چه کسانی‌ دارند این کار را پیش میبرند؟ جوانان مؤمن، فخری‌زاده و شهریاریِ نماز‌شب‌خوان.» ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ 📝 رسانه KHAMENEI.IR بر همین اساس در یادداشتی به قلم آقای پژمان عرب، پژوهشگر تاریخ شفاهی به تحلیل درهم‌تنیدگی علم و دین در جمهوری اسلامی پرداخته است. 🔍بخوانید👇 khl.ink/f/53282
حال و هوای حرم مطهر رضوی در روز میلاد امام کاظم(ع) 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
🔹یاسمین مقبلی؛ سرگرد تفنگداران دریایی آمریکا که به عنوان خلبان بیش از ۱۶۰۰ ساعت پرواز و ۱۵۰ مأموریت
🔴 صرفا جهت‌ تأمل... سرگرد یاسمین مقبلی تفنگدار نیروی دریایی آمریکا بیش از 500 مأموریت با پرنده‌های تهاجمی انجام داده که 150 موردش مأموریت های جنگی بوده! بعد از حرفه‌ی جا زدنِ جلاد جای شهید، تعویض جای تروریست با نخبه هم به آپشن‌های خبرگزاری (اصلاح طلب) انتخاب افزوده شده:) 💬 علی فرحزادی ➕‌یاسمین مقبلی متولد آلمان است اما به نوشته سایت رسمی ناسا، گویا او خود را نیویورکی می‌داند؛ هیچ اسمی از ایران نیز در بین ملیت‌های او نیست! 💬 مهدی قاسم زاده 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
🔴 صرفا جهت تامل... ‏تا دیروز تمام ناله شان این بود که چرا اسلام و تشیع دین و مذهب گریه و عزاداری اس
🔺جامعه شناس ما آنجایی که در خانه اندیشمندان، ملکی لوکس را رایگان یک دهه از شهرداری می‌گیرد، نه تنها نگران حکومتی شدن علوم اجتماعی نیست، که آن را حق الی الابد خود می‌داند؛ حالا در جشن غدیر که الگوی مشارکت دولت و مردم است، ناگهان با چرخش گشتالتی زاویه ورودش دغدغه حکومتی شدن دین می‌شود! 💬 میثم ظهوریان ➕ به جای نوشتن از چرایی حضور پرشکوه مردم در مراسم شادی جمعی مثل همین جشن ده کیلومتری غدیر، باید در مورد این فکر کنیم که چرا اصحاب تئوری از جامعه عقب افتاده‌اند؟ چرا نظرسنجی‌ها از جامعه فاصله گرفته؟ چرا برخی اقشار و طبقات جامعه که اتفاقا تعیین‌کننده‌اند، در بررسی و تحلیل نمی‌آیند؟ 💬 محمد رستم‌پور 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبرانقلاب: من خودم را از جهت رسيدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم. ۱۳۸۶/۱۰/۱۵ ▪️ سالگرد درگذشت آقای آذریزدی نویسنده کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از 🇮🇷یاعلی ۳۱۳🇮🇷
💠 به 💠 التماس دعای سلامتی و فرج قائم آل محمد(ص)، سلامتی و طول عمر نائب بر حقش حضرت امام خامنه ای و دعای سلامتی و نصرت سربازان گمنام امام زمان(عج)، مدافعان حرم و رزمندگان اسلام در بلاد اسلامی خصوصا جبهه های داخلی، سوریه، لبنان، عراق، بحرین ، یمن و فلسطین «یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینِکَ» @hizbollahsyberi @moghavematt @jahadgaranezafar
🔻اختلاف نظر در اداره امور کشور طبیعی است رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت: 🔹تفاوت سلیقه و اختلاف نظر در عرصه گسترده اداره امور کشور طبیعی است، اما پیگیری موارد اختلافی باید از مبادی قانونی و حقوقی و به دور از هرگونه حاشیه‌آفرینی و ارسال پیام اختلاف باشد. 🔹قانون ایجاد و فعالیت برخی شوراها که نمایندگان آنها از سوی وزرا تعیین می‌شوند، اما پس از انتصاب، دولت امکان نظارت بر عملکرد آنها را ندارد، دارای اشکال دانست و این قانون نیاز به اصلاح دارد، چرا که منطقی نیست فردی به عنوان منصوب دولت در مجموعه‌ای فعالیت کند، ‌ اما دولت و اعضای آن امکان نظارت بر عملکرد او را نداشته باشند. 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
مهمونی ۱۰ کیلومتری ترند توییتر شد! 🔹هشتگ در فاصله زمانی کوتاهی در توییتر فارسی ترند شد. 🔹بیشتر این توییت‌ها مربوط به اتفاقات جالبی است که در جریان بزرگ‌ترین جشن غدیر تاریخ برای کاربران توییتر رخ داده است. 🔹این هشتک درحالی ترند می‌شود که بسیاری از توییتری‌ها با هشتک‌هایی مانند یاعلی، به عشق علی و غدیر مطالب خود را به اشتراک گذاشته‌اند. 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
🔻چرا باید از «شادپیمایی غدیر» دفاع کرد؟ جعفر حسن‌خانی؛ سیاست‌پژوه: 🔹۱.همواره تشیع در معرض این انتقاد بوده که به سوگ اهتمام جدی دارد و از شادی گریزان است. برای سوگ، مناسک جمعی‌اش بسیار است و اما برای شادی مناسکش حداقلی است. فارغ از جوانب معرف‌شناسانه و تاریخی پاسخ به این انتقاد، آنچه در شرایط حاضر مهم است، این است که ضرورت بازسازی مناسک شیعی شاد همواره در جامعه احساس می‌شده. برگزاری مراسم «شادپیمایی غدیر» پاسخی است به آن انتقادها و آن ضرورت اجتماعی و نشانی است از تحول‌خواهی شیعی. تحول‌خواهی‌ای که در چهارچوب فقه و معارف شیعی تلاش می‌کند پاسخ به اقتضائات و نیاز‌های زمانه را هم بدهد. شادپیمایی غدیر را حمل بر پویایی و تحول‌خواهی خودخواسته شیعه باید کرد نه چیز دیگر. 🔹۲.از آنجا که هویت شیعی و هویت ایرانی هر دو به دگرسازی هویتی توجه داشته و اهتمام دارند طبیعی است که خرد ایرانی-شیعی در میان اعیاد اسلامی و شیعی، به برجسته کردن شیعی‌ترین عید برای آفرینش منسک شیعی شاد اهتمام داشته باشد. نکته جالب ماجرا این است که این دگرسازی هویتی توامان با اصرار و احترام است. شیعه هم به غدیر اصرار دارد و هم محترمانه با مخالفین غدیر مواجه می‌شود آن هم در وضعیتی شادمانه نه ستیزه جویانه. 🔹۳.هویت جمعی و «ما» حاصل زیست و خاطرات مشترک است. عرصه عمومی «ما» می‌سازد و کارویژه‌اش ساختن جایی برای با هم بودن است. «ما»ی ایرانی حاصل تاریخ شادی‌ها و غم‌های مشترک است. هر چقدر مکان‌هایی شکل بگیرد که بدن‌ها در یک وضعیت مسالمت‌آمیز به مفاهمه بپردازند و در پی آن به درک مشترک، فهم مشترک، غم مشترک، شادی مشترک، خشم مشترک نزدیک شوند آنگاه «ما» در جامعه شکل می‌گیرد. اگر تاریخ تجمع و با هم بودن ایرانیان نگاشته شود، پُر واضح است که آنچه که ایرانیان را در هزاره گذشته و پیش از آن در کنار هم جمع می‌کرده، مکان‌ها و مناسک مذهبی بوده‌اند. لذا طبعا هویت جمعی ایرانی، «ما»ی قدرتمند و البته مذهبی دارد. جامعه‌ای که مردمانش بیشتر احساس «ما» بودن بکنند آن جامعه، قوی‌تر است و خشونت در آن جامعه معنای خود را از دست می‌دهد. شادپیمایی غدیر را هم باید به آن تاریخ تجمع‌های ایرانیان افزود. شادپیمایی غدیر شکلی از عرصه عمومی است و جایی است که «ما» ساخته می‌شود آن هم در یک وضعیت شادمانه. این رویداد را باید یک سیاست هویتیِ میهنی و مذهبی موفق قلمداد کرد. 🔹۴.تاریخ تشیع موید این است که شیعه وقتی دولت نداشته همواره در یک وضعیت غیرطبیعی قرار داشته است و زمانه علیه او عملکرده و نه تنها از انجام مناسک بازداشته شده که از هویت شیعی خود نیز منع شده و در بیشتر موارد جان را نیز از دست داده. بدون حکومت شیعی چگونه ممکن بود «سوگ‌پیمایی» اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشر، راه‌اندازی و تضمین شود؟ هیچ‌گاه پیش از جمهوری اسلامی چنین رویدادی با چنین مختصاتِ استثنایی رقم نخورده است. رویدادهای مشابه همگی در عصر حکومت‌های شیعی رخ داده‌اند. در تاریخ، شیعیانِ بدون حکومت، مناسک تمدنی و تعینی‌شان جایی در وجه پیدای جامعه نداشته است. با لحاظ آنچه گفته شد، مردمی بودن در برگزاری مناسک شیعی در برابر حکومتی بودن نیست، بلکه در برابر بروکراتیک شدن است. بله مناسک باید با نظم خودانگیخته جامعه شیعی و تضمین و تایید و حمایت حکومت شیعی برگزار شود. باید تلاش کرد حمایت حکومت تبدیل به تعدی بروکراسی به مدنیت شیعی نشود که اگر بشود مناسک بی‌نمک و کم‌رمق می‌شوند. اما بین بروکراسیِ (سازمان) فرهنگی شهر با حکومت نباید این همانی کرد. بروکراسی که شکلی از سازماندهی «مکانیکی» است پدیده مدرنی است که معایب و مزایایی دارد و حکومتها در عصر حاضر خود را نیازمند به کارگیری آن می‌دانند اما نظم خودانگیخته شیعی که در مناسک شیعی نمایان می‌شود، نظمی تقریبا «ارگانیکی» دارد. با لحاظ این موارد بروکراتیک شدن یا نشدن مناسک را نباید با واژه حکومتی شدن یا نشدن توضیح داد. طرح حکومتی شدن یا نشدن مناسک شیعی در وضعیتی که حکومت شیعی است بی معنا است. نسبت برگزاری مناسک شیعی و حکومت شیعی ذاتی است. 🔹۵.«سوگ‌پیمایی اربعین» و «شادپیمایی غدیر» دو تعین تمدنی یک فرهنگ‌اند. خودآگاهی تاریخی شیعه امروز در مقام جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن سازی است. در مقام تبدیل فرهنگ و ارزشهای خود به عینیت‌های تمدنی است. در یک کلام در مقام تفصیل است. شیعه پیش از حکومت در مقام اجمال بوده و بعد از تصاحب قدرت در مقام تفصیل. نباید مقام تفصیل را بدعت یا فربهی مناسک نامید. در برابر پاسخ به نیازهای جمعی و ضرورت‌های اجتماعی بیشتر صورتبندی‌های ممانعت کننده‌ در مقام تحجر و جاماندگی هستند. البته باید به این مهم التفات داشت که مقام تفصیل همواره نیازمند به دانش فقه شیعه است. 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
🔺جامعه شناس ما آنجایی که در خانه اندیشمندان، ملکی لوکس را رایگان یک دهه از شهرداری می‌گیرد، نه تنها
🔺جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق اصلاح‌طلب هستند که در زمان تصدی منصب نمایندگی، برای ۱۸.۴ هزارتایی شدنِ اینستاشون، جشن برگزار کردند و کیک بریدند! حالا ایشان نگران مغایر بودنِ با عدل علی علیه‌السلام هستند! وقیحانِ دورو! ‌ 💬 سید امیرحسین هاشمی 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
🔺این که بایدن چند هفته بعد از آغاز ضد حمله اوکراین، «تصمیم سخت» ارسال بمب های خوشه ای به کی یف را اتخاذ می کند نشان می دهد که غرب به موفقیت در جنگ با روسیه با استفاده از تسلیحات متعارف امیدی ندارد و می خواهد فاز جدیدی را باز کند؛ استفاده از تسلیحات ممنوعه! پیش به سوی جنگ جهانی سوم... 💬 امیرعلی ابوالفتح ➕ تصمیم آمریکا به ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گویای عزم واشنگتن در استمرار و پیچیده‌تر کردن جنگ اوکراین است... این اقدام نمونه‌ای دیگر از اقدامات بی‌ثبات کننده آمریکا و نیز صادرات تسلیحاتی است که بدون تبعیض به کشتار و ویرانی بیشتر کمک می‌کند! 💬 ناصر کنعانی 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
📖متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امام خامنه ای(حفظه الله) خواندن آن را به مردم توصیه کردند: 🔺و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ : يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. 🔺ترجمه دعای هفتم: اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده مي‌شود، و اي آن كه سختيِ دشواري‌ها با تو آسان مي‌گردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست. سختي‌ها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به اراده‌ي تو موجود شوند، و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند. تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواري‌ها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني. اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگيني‌اش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمده‌ام كه با آن مدارا نتوانم كرد. اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آورده‌اي و به سوي من روان كرده‌اي. آنچه تو بر من وارد آورده‌اي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كرده‌اي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند. پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشوده‌ام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه. و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار. اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بي‌طاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو مي‌تواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمده‌ام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايسته‌ي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ. @hizbollahsyberi