🔻رشد ۳ برابری ذخایر ارزی ایران در دولت سیزدهم
🔹آمارهای منتشرشده از سوی صندوق بینالمللی پول نشان میدهد با آغاز فعالیت دولت سیزدهم در ایران ذخایر ارزی در دسترس ایران افزایش قابل ملاحظهای داشته است که این امر نشاندهنده دیپلماسی فعال این دولت و موفقیت سیاستهای آن در مقابله با تحریمهای غیرقانونی آمریکاست.
🔹به اذعان صندوق بینالمللی پول از سال ۲۰۲۱ و با روی کار آمدن دولت سیزدهم در ایران روند نزولی ذخایر ارزی در دسترس ایران معکوس شده و با شیب تندی به سمت بالا در حرکت بوده است به طوری که در این سال ذخایر ارزی در دسترس ایران ۸.۸۸ میلیارد دلار نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و به ۲۱.۳۱ میلیارد دلار رسیده است.
🔹در سال ۲۰۲۲ نیز بر اساس آمار انتظاری صندوق بینالمللی پول ذخایر ارزی در دسترس ایران با افزایش حدود ۲ برابری نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۴۱.۳۹ میلیارد دلار رسیده است.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
کنعانی: هنوز پاسخی از آمریکا دریافت نکردهایم
سخنگوی وزارت خارجه:
🔹تا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکا پاسخی را دریافت نکردیم. ما زمانی میتوانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف مقابل نیز پاسخ خود را ارائه دهد.
🔹تعلل آمریکا در ارائه پاسخ و بی عملی طرف اروپایی، فشار تندروها در داخل آمریکا و لابی رژیم صهیونیستی و یا فرسایشی کردن مذاکرات باعث نخواهد شد ایران بایستد. اگر نیاز به توافق است این طرف آمریکایی و اروپایی هستند که بیشتر به مذاکره نیاز دارند.
🔹تبادل زندانیان را در چارچوبی خارج از برجام و به صورت غیرمستقیم با آمریکا گفتوگو کردیم. امکان اجرای تبادل وجود داشت. آنچه در طرف مقابل رخ داد بیعملی و صرفاً اظهارنظر رسانهای بود.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔻دولت از کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیاردی با موفقیت عبور کرد
احمد وحیدی:
🔹 دولت با اتکا به ظرفیت داخلی از کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی با موفقیت عبور کرد.
🔹در تلاش هستیم طی مذاکره با دولت عراق، گذرنامه موقت تعبیه کنیم که هنوز این توافق حاصل نشده است.
🔹 پنج میلیون کارت ملی هوشمند صادر و تحویل داده شده است و مابقی هم به سرعت صادر خواهد شد.
🔹 در مقام مقایسه با حوادث طبیعی در جهان، مدیریت به هنگام و صحیح حادثه، در ایران قویتر دنبال میشود.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
🔻گزارش رجانیوز از تخلف در گروه فولاد مبارکه اصفهان؛ 🔴علت محرمانه شدن عملکرد شرکتهای دولتی در دولت
🖼 جزئیاتی از فساد ۹۲ هزار میلیاردی شرکت فولاد مبارکه
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
هدایت شده از 🇮🇷یاعلی ۳۱۳🇮🇷
💠 #اذان_ظهر به #افق_تهران 💠
التماس دعای سلامتی و فرج قائم آل محمد(ص)، سلامتی و طول عمر نائب بر حقش حضرت امام خامنه ای و دعای سلامتی و نصرت سربازان گمنام امام زمان(عج)، مدافعان حرم و رزمندگان اسلام در بلاد اسلامی خصوصا جبهه های داخلی، سوریه، لبنان، عراق، بحرین ، یمن و فلسطین
«یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینِکَ»
@hizbollahsyberi
@moghavematt
@jahadgaranezafar
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
💢رئیسجمهور: تمام کسانی که تخلف آنها در فولاد مبارکه محرز شده از کار برکنار شوند
🔸 باید به تخلفاتِ متخلفان فولاد مبارکه در مراجع صالح رسیدگی شود. دولت، ایجاد شفافیت و نظارت بر شرکتهای دولتی را افزایش میدهد و خود را موظف میداند با هرگونه فساد برخورد کند.
🔺ادامه مطلب:
🌐 www.iribnews.ir/00EtR4
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
⚡️بانک مرکزی جزیره تکمنظوره نیست...
رویکرد نئولیبرال به اقتصاد که در پی استقلال بانک مرکزی است، کارکرد این نهاد را به کنترل نرخ تورم تقلیل میدهد و مهمترین کارکردی که در تئوری غفلت و در تجویز، حذف میشود، نقش توسعهای بانک مرکزی است. وقتی کارکرد بانک مرکزی به کنترل نرخ تورم محدود شده و تحقق این هدف به استقلال بانک مرکزی از دولت گره میخورد، به این مسئله توجه نمیشود که پس از استقلال بانک مرکزی، دولت به عنوان متولی پیشرفت کشور، از یک ابزار حیاتی محروم میشود. چه، پیشرفت از یک سو نیازمند برنامهریزی و از سوی دیگر محتاج سرمایه است. دولت باید ضمن ترسیم نقشه پیشرفت کشور، سرمایه لازم را برای صنایع پیشران تجهیز کند؛ و استقلال بانک مرکزی از دولت یعنی انفکاک ماشین تجهیز و تخصیص منابع از نقشه پیشرفت و عقیمسازی دولت توسعهگرا.
تامل در تجربه تاریخی کشورهای صنعتی نشان میدهد که بانکهای مرکزی این کشورها نقش بسیار مهمی در مدیریت تجهیز و تخصیص منابع مالی برای صنایع و بخشهای منتخب داشتهاند. بانک مرکزی کره جنوبی در دوره ریاست جمهوری ژنرال پارک چانگ هی توانست با جمعآوری سپردههای مردمی، نرخ پسانداز ملی را از 7 درصد در سال 1964 به 16 درصد در سال 1969 افزایش داده و توامان فشارهای تورمی را نیز کنترل کند. تخصیص این منابع به صنایع پیشران، نقش مهمی در رسیدن به میانگین نرخ رشد 11 درصد در سال طی این دوره داشت. برخی بانک های مرکزی، اخذ سپرده های دلاری را رواج دادند تا پس اندازهای ارزی مردم را وارد چرخه اقتصاد کنند (Brimmer, 1971). بانک مرکزی ژاپن نیز در خدمت سیاست صنعتی این کشور بوده است. در اروپا و آمریکا، تامین مالی دولت، مدیریت نرخ بهره، و حمایت از بخشهای تولیدی با استفاده از روش های مداخله مستقیم، در زمره مهم ترین ماموریتهای بانکهای مرکزی بوده و باید گفت که اساسا فلسفه وجودی بانک مرکزی انجام همین ماموریتها بوده است. بانک های مرکزی در اروپا هرچند ماهیت خصوصی داشتند، اما در قبال دریافت امتیازاتی از دولت نظیر انحصار چاپ پول و میزبانی حسابهای دولتی، تسهیلات یارانهای به صنایع مورد نظر دولت میدادند و این امر، نقش مهمی در پیشرفت صنایع این کشورها ایفا کرد. در واقع در این کشورها یک ساختار مالی دولت/ بانک مرکزی شکل گرفته بود که قادر بود تجهیز اعتبار کرده و هم فعالیتهای دولت را تامین مالی کند و هم صنعت را. بانک فرانسه در سال 1945 ملی شد و تحت نظر «شورای ملی اعتبار» قرار گرفت. این شورا کمک به مدرنیزاسیون اقتصاد فرانسه و افزایش توان اقتصاد این کشور برای رقابت در بازارهای بین المللی را از طریق اعطای تسهیلات یارانهای دنبال کرد و این سیاست، کمک زیادی به احیای اقتصاد فرانسه پس از جنگ جهانی دوم کرد. آلمان که به دنبال افزایش ذخایر طلای خود بود، صادرات طلا را ممنوع کرد و به واردات طلا وام بدون بهره داد. علاوه بر این رویکرد ایجابی، یک رویکرد سلبی نیز در اعطای تسهیلات توسط بانکهای مرکزی دیده میشود. برای نمونه، بانک انگلیس اعطای تسهیلات به بخشهایی نظیر «مصرف» و «تامین مالی واردات» را محدود کرد. این کنترل تسهیلات، با کنترل جریان سرمایه و کنترل نرخ ارز نیز همراه بود. به طور خلاصه، میتوان گفت که در طول تاریخ، بانک های مرکزی دولت ها را تامین مالی کرده اند، از روشهای تخصیص اعتبار و اعطای یارانه برای تقویت بخشهای منتخب صنعت استفاده کردهاند، نرخ ارز را از طریق کنترل جریان سرمایه و کنترل نرخ تسعیر، مدیریت کردهاند.
اما نسخهای که نئولیبرالیسم تجویز کرده و کارکرد بانک مرکزی را به کنترل تورم تقلیل میدهد، خلاف تاریخ و سنت بانکداری در کشورهای پیشرفته است (Epstein, 2006).
📄برشی از مقاله "اقتصاد سیاسی بانکداری مرکزی"
https://t.me/syjebraily/3073
#سید_یاسر_جبرائیلی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
💢رئیسجمهور: تمام کسانی که تخلف آنها در فولاد مبارکه محرز شده از کار برکنار شوند 🔸 باید به تخلفاتِ
🔻گزارش تحقیق و تفحص مجلس هنوز به دست قوهقضائیه نرسیده است/ تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده فولاد مبارکه
رئیس قوهقضاییه در واکنش به گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس:
🔹تا شب گذشته که پیگیری میکردم، این گزارش هنوز به قوه قضاییه واصل نشده است؛ حال آنکه در رسانهها مطرح شده گزارش مزبور به دستگاه قضایی واصل شده است.
🔹علیایحال، رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران به محض وصول گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس، ضمن تشکیل شعبهای ویژه، با دقت و سرعت و رعایت همه جوانب، گزارش مزبور را مورد رسیدگی قرار دهند؛ باید توجه داشت که اینگونه گزارشها که در مجلس قرائت میشود، ذهنیتهایی را در مردم ایجاد میکند لذا ضروری است در رسیدگی به آنها نهایت دقت و سرعت لحاظ شود تا بر مبنای حق و قانون قضاوت شود.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
💢روز جهانی مساجد
🔸بیست و یکم اوت هر سال مصادف با روزی که نخستین قبله مسلمین جهان توسط صهیونیستها به آتش کشیده شد، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
🔺ادامه مطلب:
https://www.iribnews.ir/00EtfU
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
💢کشف پیکر یک شهید در هنگام آمادهسازی مواکب شلمچه
🔸مسئول مشارکتهای مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه خوزستان:
🔹پیکر پاک و مطهر شهید هشت سال دفاع مقدس، هنگام آمادهسازی مواکب اربعین حسینی در شلمچه در خرمشهر کشف شد.
🔹پیکر این شهید که با لباس نظامی و پیشانی بند است پس از کشف به محل امن منتقل شد.
🔹دستان بسته شهید، قمقمه پر از آب و سربند سالم سبز رنگ مزین به نام ائمه اطهار(ع) ، این شهید را با سیم بسته و زنده به گور کرده بودند...
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
رئیسی در نخستین نشست مشترک دولت و مسئولان عالی قضایی:
💢از ایجاد کارگروه مشترک قوای مجریه و قضائیه استقبال میکنیم
🔸رئیس جمهور:
🔹تعامل حداکثری و همدلی قوای سه گانه از ضرورت حکمرانی عالمانه و کارآمد در کشور است و همچنین هماهنگی ارکان نظام حکمرانی، باعث ارتقای مشارکت مردم در امور و افزایش سرمایه اجتماعی میشود.
🔺ادامه مطلب:
www.iribnews.ir/00EtUT
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
آینده مذاکرات؛ چند قدم جلوتر -۱
خردمندی به یک معنا، آیندهنگری است. این که سرانجام و سود و زیان یک رفتار چیست. همچنان که افق دید، از نوک بینی تا چند کیلومتر دورتر فرق میکند، قابلیت آیندهنگری در افراد هم متفاوت است. این دو حکمت از امیر مومنان(ع) است که فرمود «اذْكُرُوا انْقِطَاعَ اللَّذَّاتِ وَ بَقَاءَ التَّبِعَاتِ. بریده شدن خوشيها و برجاى ماندن پیامدها را به یاد داشته باشید»؛ و «اِرْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَى الْقَوْمِ. نگاهت را به انتهای سپاه دشمن (خیمه فرماندهی) بینداز». در هدفگذاریهایی که پای تعامل با دشمن در میان است، باید راهبرد حریف را کاوید و از معاملهای که شیرینی موقت و خسارتهای ماندگار برجا میگذارد، پرهیز کرد.
توافق برجام که در سال 94 با غفلت از راهنماییها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب تدارک شد، از آیندهنگری بهعنوان اقتضای عقلانیت فاصله داشت. برخی دولتمردان سابق بعدها به دفعات اذعان کردند که پیشبینی نمیکردند آمریکا توافق را زیر پا بگذارد یا از آن خارج شود. توافق چنان نامتوازن و فاقد ضمانت تنظیم شده که آمریکاییها، از روز اول به نقض آن پرداختند؛ و سپس خارج شدند، بدون اینکه هزینهای بپردازند. این خطای نابخشودنی، عبرت بزرگی است که - ولو در مقیاسهای کوچکتر- نباید تکرار شود. برجام، دستمالی و پایمال شد؛ چون برخی مدیران ما اصرار داشتند برنامه غرب را نفهمند. از خط نفوذ و خیانت که بگذریم، افراد خوشبین تصور میکردند یک توافق (ولو نیمبند) تا مدتها از تنشها و فشارها میکاهد. اما آنچه در عمل اتفاق افتاد و پیشبینی هم میشد، تشدید فشارها و بهانهجوییهای غرب بود.
دیپلماتهای آمریکا و اروپا، پای میز مذاکره ادعا میکردند که میخواهند درباره عدم انحراف برنامه هستهای ایران آسوده خاطر شوند، اما طراحیشان چیز دیگری بود.
یک سند در اینباره، سخنان «جان ساورز»، (رئیس وقت سرویس جاسوسی MI6) در اواخر مهرماه 1394 است که پس از شروع انجام تعهدات ایران ظرف دو ماه، به CNN گفت: «توافق هستهای، ظرف 15 سال، ایران را به کشوری میانهرو تبدیل خواهد کرد. ما شاهد کشوری هستیم که در مرحله انتقال از پایههای انقلابی به کشوری نُرمالتر قرار دارد. اما در داخل ایران در این مسیر، چالش وجود دارد. ما نیاز داریم صبر استراتژیک داشته باشیم تا به آن فرصت دهیم در ۱۵- ۱۰ سال آینده توسعه یابد و ایران را به کشوری نُرمال تبدیل کند». آنها به توقف 95 درصد برنامه هستهای ایران قانع نبودند بلکه میخواستند موتور قدرت ساز انقلاب اسلامی را خاموش کنند.
سند دوم، اظهارات «ریچارد هاویت»، تهیهکننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران است که سوم آبان 1395 گفت:
«توافق هستهای، یک نقطه عطف بود؛ هرچند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق بشر حل نشده... ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفتوگو درباره حقوق بشر در ایران را ازسر بگیریم. نیروهایی در داخل ایران، در حال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود... اکنون اروپا در ایران نفوذ دارد، ولی آمریکا فاقد آن است. ما میخواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به جنگ در سوریه و یمن پایان دهیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم». اروپاییها در همین دوره، سرگرم حمایت از تروریستها در سوریه و عراق، و جنایتکاران سعودی علیه ملت یمن بودند.
مصاف غرب با ما، فرابرجامی است و در قالب تنگ برجام نمیگنجد. به همین دلیل هم به برجام، صرفا بهعنوان ابزار کانالیزه کردن و محاصره واقعی ایران مینگریستند. کاری را که تحریمهای فلجکننده (و فشار حداکثری) نتوانست انجام دهد، برجام و توافقهای مشابه باید انجام میداد: واداشتن ایران به خودزنی، بر اساس دستکاری در محاسبات. کلیت برجام به سمت منافع غرب فرو غلتید، چرا که طرف آمریکایی گفته بود «توافق نکردن بهتر از توافق بد است»؛ اما در این طرف، وزارت خارجه ما، با به خدمت گرفتن چند هنرمند ادعا میکرد «هیچ توافقی، بدتر از عدم توافق نیست»! برجام در چنین نامعادله عجیبی، عبرت جهانیان میشد.
💢ادامه دارد💢
#محمد_ایمانی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
آینده مذاکرات؛ چند قدم جلوتر -۱ خردمندی به یک معنا، آیندهنگری است. این که سرانجام و سود و زیان یک
آینده مذاکرات؛ چند قدم جلوتر -۲
آیندهنگری و آیندهپژوهی درباره برجام و مذاکرات مبتنی بر آن، همچنان اهمیت دارد. جا دارد متولیان امر، با دعوت کارشناسان مختلف، شبیهسازی و آیندهنگری کنند که شرایط در صورت احیای برجام -بدون چارهجویی درباره منافذ آن- ظرف سه یا شش ماه بعد (و نه حتی دو سال آینده) چگونه خواهد بود؟ آیا مثلا ایران میتواند بدون دردسر، تجارت داشته باشد یا این که تنشها و فشارها، در حد مقدور غرب شدت مییابد؟
این بازی برخلاف تلقی دولت سابق، بازی بُرد- بُرد نیست. بلکه غرب، سود خود را در باخت ایران و گرفتن امتیازات جدید از این طریق میبیند. به همین دلیل، اگر مسائلی مانند دریافت تضمین محکم، لغو پایدار تحریمها و بستن پرونده PMD، تعیین تکلیف نشده باشد، میتواند مقدمهای برای تشدید فشار باشد. قطعا انتظار دروغینی که غربگرایان درباره عواید نجومی احیای برجام ساختند، ما به ازای واقعی ندارد، چنانکه قبلا هم نداشت و موجب سرخوردگی عمومی شد.
توافق بدون لغو موثر و پایدار تحریمها (گرفتار شدن در بازی برچسب تحریمها)، اخذ تضمین معتبر (مانند نگهداری مواد غنی شده در ایران تحت نظارت آژانس)، تعیین غرامت چند سال عهدشکنی آمریکا، و بسته شدن پرونده PMD، فاجعه دوبارهای را بر پایه برجام رقم میزند. افق چنان توافقی روشن است: آمریکا مجددا عضو برجام میشود و به مکانیسم ماشه دسترسی پیدا میکند؛ قیمت نفت با سقوط 20 تا 30 دلاری روبهرو میشود؛ و سپس، آمریکا در مدت زمانی کوتاه، دبّه میکند و بازی مار و پله را به نقطه صفر برمیگرداند و حال آن که ضعیفترین دوران خود در 70 سال اخیر را سپری میکند.
فرسایشی کردن مذاکرات از سوی غرب، نباید ما را از اولویتهای خود غافل کند. مذاکرهکنندگان دولت سابق، همه امتیازات را به شکل نقد و برگشت ناپذیر واگذار کردند، اما امتیازات نسیه، یا ناپایدار و نقضپذیر را گرفتند. نگاه آمریکا به تعلیق تحریمها موقتی (سه تا شش ماهه) است؛ به نحوی که بحران اقتصادی را پشت سر بگذارد و نیاز اورژانسی برای پایین کشیدن قیمت حاملهای انرژی را برطرف کند و سپس بتواند شیطنتهای جدید را از سر بگیرد. بسیار محتمل است که واشنگتن ظرف مدت کوتاهی، در مقابل دسترسی ایران به درآمدهای نفتی یا دیگر سازوکارهای بانکی و مالی جهانی کارشکنی کند و تهدید و کارشکنی علیه سرمایهگذاری میانمدت و بلندمدت شرکتها در ایران را از سر بگیرد. طبیعی است که دوره کوتاه سه تا شش ماهه صرفا میتواند اقتصاد در حال خروج ایران از وضعیت شرطیسازی را به شرایط سالهای 99-1398 برگرداند.
💢ادامه دارد💢
#محمد_ایمانی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
آینده مذاکرات؛ چند قدم جلوتر -۲ آیندهنگری و آیندهپژوهی درباره برجام و مذاکرات مبتنی بر آن، همچنان
آینده مذاکرات؛ چند قدم جلوتر -۳
فارغ از این که دولت آمریکا وعده میدهد چه حجمی از تحریمها را تعلیق کند، اصرار دولت بایدن بر ندادن «تضمین»، مسئله مهمتری برای راستیآزمایی است. دولت بایدن نمیخواهد و نمیتواند از طرف دولت بعدی آمریکا تضمین بدهد، اما ضمنا به اعتبار عهدشکنیهای پیاپی و پسابرجامی دولت دموکرات اوباما، وعده دولت بایدن درباره دوره دو ساله خودش هم معتبر نیست.
ضمنا باید توجه داشت که موضع کنگره همیشه رادیکالتر بوده و نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در مجلس نمایندگان یا سنا، تحریمهای پسابرجامی را با اتفاقآرا تصویب کرده و رفتار دولت آمریکا برای ممانعت از انتفاع اقتصادی ایران را تکمیل کردهاند. کنگره، قانون «اينارا» را در سال 2015 براي نظارت بر توافق تصويب کرد که طبق آن، رئيس جمهور آمریکا باید هر سه ماه یک بار گزارش میداد تا کنگره درباره ادامه یا عدم تداوم «تعلیق سه ماهه تحریمها» تصمیم بگیر!. «اينارا» در سنا با 98 راي موافق و تنها یک رای مخالف به تصويب رسيد. اینارا در مجلس نمایندگان هم، با 400 راي موافق و فقط 25 مخالف تصويب شد. قانون پسابرجامی كاتسا هم که سال 2017 با 98 راي سناتورها (فقط دو راي منفي) تصويب شد، با 419 راي موافق و 3 راي مخالف، از تصويب مجلس نمایندگان گذشت. قانون دیگری که مانند کاتسا تعهدات برجامی آمریکا را منتفی میکند، قانون ISA میباشد که سرمايهگذاري بيش از 40 ميليون دلار در سال براي توسعه بخش نفت وگاز در ايران را ممنوع میکند و به شکل مشابه تصویب شده است.
در این میان و در حالی که سوء نیت آمریکا مُحرز است، دعوت به «تنازل» از خطوط قرمز اعلامی نظام و ادعای این که دستورالعمل ابلاغی برای مذاکرات، جدا از خطوط قرمز اعلامی است، مسیری انحرافی است. جدا کردن «خطوط قرمز اعلامی رهبر انقلاب» و «دستورالعمل مذاکرات» و ادعای این که خطوط قرمز برای چانهزنی است و نه ایستادن بر مبنای آن، تحلیل نادرستی است که میتواند ایران را مجددا از حداقل حقوق خود محروم کند. ما بر سر سود طرفین در یک توافق «بُرد- بُرد» مذاکره نمیکنیم که بتوان درباره کم و زیاد شدن آن چانهزنی کرد یا تخفیف داد؛ بلکه دیپلماتهای سختکوش کشورمان، بر سر حقوق تضمین نشده در برجام میجنگند.
در اهمیت نیاز آمریکا به توافق همین بس که در طول یک سال اخیر، قیمت نفت تقریبا دو برابر شده و میزان ذخایر نفتی آمریکا، به پایینترین سطح خود در چهار دهه گذشته رسیده است. اروپا هم که بازگشت به عصر تاریکی و یخبندان و قحطی را ظرف چند ماه آینده انتظار میکشد. آنها نیازمند فوری «بازگشت نفت ایران به بازار» هستند. اما با این حال، توافقی را میپسندند که خطوط قرمز بازدارنده ایران کمرنگ شده باشد و بتوان زیرش زد.
در مقابل، ما امروز در مقایسه با هفت سال قبل، در موضع قدرت هستیم و فشارهای تحریمی را هم تا حدود زیادی ازسر گذراندهایم. مقامات آمریکایی بارها به شکست فاحش فشار حداکثری اعتراف کردهاند. بنابراین نباید اجازه داد دشمن و پادوهای رسانهای آن، معادله موجود به نفع ایران را تحریف کنند. قطعا توافق نکردن، بهتر از توافق بد است. آمریکا تنها زمانی میتواند به برجام برگردد، که حقوق ایران را تضمین کرده باشد. هر توافق دیگری، مثل توافق چندمرحلهای، خلاف این ضرورت خواهد بود.
💢یادداشت روز کیهان💢
#محمد_ایمانی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
🖼 جزئیاتی از فساد ۹۲ هزار میلیاردی شرکت فولاد مبارکه 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsyberi
🔻توجیهتراشی کارگزارانیها پس از خبر اتهام فساد رفقا
🔹روزنامه هممیهن در سرمقاله امروز خود با تیتر «موثرترین تبلیغ علیه نظام» به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه اصفهان واکنش نشان داد و مدعی شد: «این گزارش بزرگترین ضربه را به ساختار کنونی زده است. چرا؟ به این دلیل روشن که تخلف در این اندازه مطلقا نمیتواند فردی و ناشی از مدیران شرکت باشد، بلکه به طور قطع ناشی از ساختار است و همه نهادها را درگیر کرده است».
البته این واکنش اصلاحطلبان دور از انتظار نبود چراکه در طول هشت سال سکانداری قوه مجریه توسط حسن روحانی نیز همواره تصمیمات ویرانگر اصلاحطلبان همچون «امضای توافق پر ایراد برجام» و «گرانی شبانه بنزین»، تصمیم نظام معرفی میشد!
در ادامه این ارگان غیررسمی کارگزاران با حمایت ضمنی از تیم سابق متهم به فساد فولاد مبارکه اصفهان و فاقد اعتبار بودن این گزارش به دلیل عدم رسیدگی دستگاه قضا به آن، نوشت: «گزارش در قالب رسمی معرفی شده است، بنابراین انتظار میرود که در دستگاه قضایی رسیدگی و افراد خاطی مجازات شوند، ولی این اتفاق نخواهد افتاد چون گزارش فاقد اعتبار است و در بسیاری از موارد آنچه تخلف نامیده شده رفتاری مطابق قانون و اختیارات است».
این روزنامه درحالی مدعی میشود که قوهقضائیه با افراد خاطی در فولاد برخورد نخواهد کرد که امروز رئیس قوهقضائیه اعلام کرد به محض وصول گزارش مجلس با تشکیل شعبه ویژهای به این پرونده رسیدگی فوری میشود.
بنظر میرسد این واکنش روزنامه هممیهن به انتشار گزارش مجلس، ناشی از طرح اسامی بسیاری از وابستگان مقامات ارشد دولت روحانی از جمله اسحاق جهانگیری و محمود واعظی و همچنین شخصیتها و رسانههای اصلاحطلب در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از گروه فولاد بوده است.
🔻توجیهتراشی کارگزارانیها پس از خبر اتهام فساد رفقا
🔹روزنامه هممیهن در سرمقاله امروز خود با تیتر «موثرترین تبلیغ علیه نظام» به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه اصفهان واکنش نشان داد و مدعی شد: «این گزارش بزرگترین ضربه را به ساختار کنونی زده است. چرا؟ به این دلیل روشن که تخلف در این اندازه مطلقا نمیتواند فردی و ناشی از مدیران شرکت باشد، بلکه به طور قطع ناشی از ساختار است و همه نهادها را درگیر کرده است».
البته این واکنش اصلاحطلبان دور از انتظار نبود چراکه در طول هشت سال سکانداری قوه مجریه توسط حسن روحانی نیز همواره تصمیمات ویرانگر اصلاحطلبان همچون «امضای توافق پر ایراد برجام» و «گرانی شبانه بنزین»، تصمیم نظام معرفی میشد!
در ادامه این ارگان غیررسمی کارگزاران با حمایت ضمنی از تیم سابق متهم به فساد فولاد مبارکه اصفهان و فاقد اعتبار بودن این گزارش به دلیل عدم رسیدگی دستگاه قضا به آن، نوشت: «گزارش در قالب رسمی معرفی شده است، بنابراین انتظار میرود که در دستگاه قضایی رسیدگی و افراد خاطی مجازات شوند، ولی این اتفاق نخواهد افتاد چون گزارش فاقد اعتبار است و در بسیاری از موارد آنچه تخلف نامیده شده رفتاری مطابق قانون و اختیارات است».
این روزنامه درحالی مدعی میشود که قوهقضائیه با افراد خاطی در فولاد برخورد نخواهد کرد که امروز رئیس قوهقضائیه اعلام کرد به محض وصول گزارش مجلس با تشکیل شعبه ویژهای به این پرونده رسیدگی فوری میشود.
بنظر میرسد این واکنش روزنامه هممیهن به انتشار گزارش مجلس، ناشی از طرح اسامی بسیاری از وابستگان مقامات ارشد دولت روحانی از جمله اسحاق جهانگیری و محمود واعظی و همچنین شخصیتها و رسانههای اصلاحطلب در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از گروه فولاد بوده است.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi