🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تحمل ماهها بیماری لحظاتی پیش دعوت حق
آخرین وضعیت آیت الله هاشمی شاهرودی
🔹یکی از اعضای تیم پزشکی آیت الله هاشمی شاهرودی به خبرنگار فارس گفت: از لحاظ پزشکی امکان حیات ایشان وجود ندارد اما خبر فوت را باید خانواده ایشان اعلام کنند.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔻 فقر اطلاعاتی مردم #خطرناک است🔻
❌ بزرگترین خطر جامعه امروز ایران #فقر_اطلاعاتی مردم و اعتماد به دشمن و اطلاعات رسیده شده از دشمن است.
خیلی از مردم ایران و بخصوص جوانان فکر می کنند چون فضای مجازی در دسترس آنهاست و تلگرام گردش آزاد اطلاعات دارد ، پس همه چیز در تلگرام هست و همه اطلاعات و خبرها را از طریق کانالهای آمد نیوز و bbc فارسی دنبال می کنند و احساس می کنند خیلی اطلاعات بروزی دارند!!!!!
❌اما این یک واقعیت تلخ است که برخی از مردم ایران که حضور فعالی هم در فضای مجازی دارند ، بشدت دچار کمبود اطلاعات هستند. دشمن در عملیات روانی خود علیه ایران چند خبر راست را با یک خبر دروغ مخلوط کرده و به ذهن مخاطب القا می کنند. مخاطب وقتی آن چند خبر راست را خواند ، اطمینان پیدا کرده و متوجه خبر دروغ نمیشود!!!! بهمن راحتی!!!
این شگرد کار کانالهای ضد انقلاب و بخصوص #آمدنیوز است!!!
❌مردم به دشمن نباید اعتماد کنند ، هر چند از صد خبر ارسالی یکی از آن هم دروغ باشد برای آنها کافی است. آنها زهر خودشان را میریزند!!!
❌جوانان ما اهل مطالعه تاریخ نیستند ، اصلا حوصله اش را ندارند ، اما سرشان در گوشی موبایل است و دائما خبرهای راست و دروغ آمدنیوز و شبکه های ماهواره را میشنوند و دچار بدبینی به همه چیز و همه کس میشوند.
❌فقر اطلاعاتی موجب میشود که دشمن را دوست ببینیم.
فقر اطلاعاتی موجب میشود از وضعیت موجود بشدت ناراضی باشیم .
فقر اطلاعاتی موجب میشود جامعه غرب را یک جامعه آرمانی و بهشت شداد بدانیم .
فقر اطلاعاتی باعث میشود حرف رهبر معظم انقلاب را که دلسوزانه بیان می کنند را گوش نکرده و پس بزنند!!!!!!
❌یادمان باشد معاویه با استفاده از فقر اطلاعاتی مردم آن زمان توانست حضرت علی را خانه نشین کند!!! معاویه توانست با پوشاندن حقیقت و اظهار فریبکاری و دروغ ، بیشترین ضربه ها را به جبهه حق وارد کند.
❌مراقب باشیم، اهل مطالعه باشیم، منابع خبری خود را بررسی کنیم، فقر اطلاعاتی بسیار خطرناک است، مردم را روشن کنید.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🚩 مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) :مجلس و قوه قضائیه به مسائل و تخلفات خصوصیسازی ورود کنند
🔹امروز نمیتوانیم پنج نمونه موفق واگذار شده به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی را نام ببریم و این نقص بزرگی است و مسائلی که در واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه شرکت هپکو و آذرآب، گروه ملی فولاد اهواز و شرکت نیشکر هفت تپه به وجود آمد نقص خصوصیسازی را نشان میدهد
🔹 با توجه به ارتباطی که ما با کارگران هپکو و آذرآب گرفتیم معلوم شد که ارزش یکی از این کارخانهها 4 هزار میلیارد تومان است؛ اما با رانت و زد و بند آن را با 300 میلیارد تومان واگذار کردهاند و شخصی که کارخانه به او واگذار شده در قسط اول تنها چند 10 میلیون تومان پرداخت کرده و بقیه اقساط را نداده است.
🔹چرا دستگاههای امنیتی و وزارت اطلاعات اجازه میدهند کارخانجات دولتی به افرادی که اهلیت لازم را ندارند واگذار شوند
🔹 افرادی که با رانت و زد و بند کارخانههای دولتی را به نام خصوصی سازی در اختیار خود میگیرند با فروش املاک و تجهیزات این کارخانهها به سراغ کارخانجات دیگر شهرستانها میروند و همین بلا را سر آنها میآورند.
🔹مشکل اصلی که وجود دارد این است که سازمان خصوصیسازی هم متولی واگذاری است و هم متولی امر نظارت بر واگذاری و این یعنی یک انحصار در واگذاریها وجود دارد که حداقل از لحاظ تجربه این چند سال شاهد بودیم که این روند جواب نداده
https://tn.ai/1905974
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
📝مجلس بی ناظر و دست باز نمایندگان
جز تغییر قانون اساسی راهی نیست
🔻خلاء قانونی در مورد نظارت بر رفتار و عملکرد نمایندگان مجلس در سالهای گذشته ملموس بود و عطف به همین احساس خلاء، رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس هشتم در سال ۸۹ توصیه کردند که علاوه بر شأن نظارتی نسبت به دستگاههای اجرایی «يک شأن نظارتى هم براى خود مجلس و براى آحاد نمايندگان تعريف كنيد.» در دیدار سال بعد توصیهی خود را کامل فرمودند که: «كسى با آزادى نماينده مخالف نيست؛ با كجرفتارى نماينده مخالف است. یک نمايندهى كجرفتار ممكن است مجلس شوراى اسلامى را بدنام كند، متهم كند؛ حيف نيست؟ مجلسِ به اين عظمت... بايد آبرويش را حفظ كرد. اين، خودنظارتى لازم دارد.»
🔻موضوع در مورد نمایندگان مجلس در ظاهر صرفاً «نبود ناظر» است، اما معنای دیگر این مفهوم «عدم امکان عزل» و اذعان به این واقعیت است که در ایران تنها فردی که امکان برکناری او در قانون اساسی پیش بینی نشده، نماینده مجلس است. او برای یک دوره چهارساله انتخاب میشود و در میانه راه برای مردم و برای هیچ مقام دیگری امکان بازپسگیری جایگاه نمایندگی از او وجود ندارد و این اطمینان که کسی نمیتواند به صندلی او دست بزند، کافی است تا دست خود را برای هر اقدامی باز ببیند.
🔻از طرفی گرچه قانون اساسی مصونیت قضایی نماینده مجلس را صرفاً در چارچوب «نظراتی كه در مجلس اظهار كردهاند يا آرایی كه در مقام ايفای وظايف نمايندگی خود دادهاند.» محدود میکند، اما در عمل این مصونیت اغلب در تمامی اعمال و رفتار نمایندگان جاری میشود؛ چه سیلی به صورت مامور راهور و چه اخیراً توهین و هتاکی به کارمند اداره گمرک. این اصل در قانون اساسی گنجانده شد تا نماینده امنیت روانی برای ایفای وظیفهی نمایندگی خود داشته باشد و نه آنکه امتیاز مصونیت برای نمایندگان باشد که چنین مصونیتی خلاف اصل برابری در اسلام و در قانون اساسی است.
🔻هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برای پر کردن این خلاء تشکیل شد، اما به چند دلیل نتوانسته موفق باشد. اولین دلیل همان چیزی است که خود رهبری تلویحاً هشدارش را هم همان سال دادند: «در اين طرح نظارت هم كه حالا كلياتش تصويب شده، دوستان جورى تنظيم كنند كه یک نظارت واقعى انجام بگيرد... اينجور نباشد كه رودربايستى و بده بستان حاكم شود.» جالب آنکه مسعود پزشکیان که به عنوان نایب رئیس مجلس در این هیات حضور دارد، خود چندی پیش (شهریور ۹۷) اذعان کرد «رسالتی که رهبری از این هیئت انتظار دارد، چندان قابل تحقق نیست.» او البته دلیل این عدم تحقق را تبیین میکند: «کسی که منفعتی دارد نمی تواند خودش را محاکمه کند. اگر بخواهیم درست تصمیم بگیریم، باید گروه مستقلی بر نمایندگان نظارت داشته باشد. از طرفی نظارت این هیئت منوط به انجام شکایت از نماینده است و اگر شکایت انجام نشد نظارتی هم نیست.» دوم آنکه حتی اگر نظارت این هیات خیلی استاندارد و منطقی هم انجام شود، ضمانت اجرایی عزل و استیضاح نماینده را ندارد و روال را بیشتر تشریفاتی میکند.
🔻نظارت بر نمایندگان مجلس توسط مردم، روی کاغذ و در فضای پرشور همایشهای انتخاباتی به نظر خیلی روشنفکرانه میرسد، اما در عمل اگر مردم از رفتار و عملکرد نمایندهی خود راضی نباشند، تنها راه قانونی مقابلشان این است که در انتخابات بعدی مجلس به او رأی ندهند. در برخی کشورها مردم امکان برکناری نمایندهی خود را در میانهی راه نمایندگی دارند. به نظر میرسد ایران هم میتواند تجدیدنظری در قانون اساسی داشته باشد و راهی برای محدود کردن دست باز نمایندگان مجلس و بی قیدی آنان در برابر شئونات نمایندگی ملت بیابد. باید آبروی رأس امور در برابر عملکرد چند نماینده محفوظ باقی بماند و راهکارش هم باید در بیرون مجلس باشد. سال ۶۸ پیشنهاد شد که امکان انحلال مجلس توسط ولی فقیه در قانون اساسی گنجانده شود که رهبری به درستی با آن مخالفت کردند و اکنون هم باید به روش دیگری غیر از حکم ولی فقیه متوسل شد.
🔻مجلس نهاد مردمسالاری است و اهمیت آن از جهت رأی مستقیم مردم و وکالت ملت بر کسی پوشیده نیست؛ اما رئیس جمهور هم نماد همین مردمسالاری است و با این حال امکان عزل او قانوناً وجود دارد. نمایندگان مجلس وارد خانهی ملت که میشوند، آزادی تام دارند، نه نظارتی در کار است و نه امکان عزلی. این روال نامش هر چه باشد، احترام به مردمسالاری نیست. به نظر میرسد نیاز به بازبینی قانون اساسی و ارائه راهکاری در این مورد و رجوع به رأی مردم (رفراندوم) برای انجام نظارت بر نماینده مجلس و وجود ضمانت اجرایی (عزل) حالا محسوستر از قبل پیش روی ماست. مجلس نهاد ناظری است که خود ناظر ندارد. جز تغییر قانون چه راهی پیش روی ماست؟
روزنامهی صبحنو / ۲ دی ۹۷
#کبری_آسوپار
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔴 زمان برخورد با "سلاطینِ واقعی" کِی فرا میرسد؟!
وقتی #ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم میشود، مشکلات فعلی بهوجود می آید زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می کند؛ همه بیشتر بهدنبال آن فردی هستند که ارز یا #سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با #بیتدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر #قوه_قضاییه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و #خطای_بزرگ، زمینه ساز این مسائل و کاهش ارزش #پول_ملی شدهاند....
🎙 مقام معظم رهبری(۹۷/۵/۲۲)
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi