eitaa logo
حامیان حوزه دانشجویی
337 دنبال‌کننده
89 عکس
23 ویدیو
3 فایل
آرمان ما تحقق دانشگاه اسلامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️شبکه جهاد علمی‌فرهنگی مرکزی برای تبادل ایده‌های خدمت جهادی معرفت‌جویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و جلب مشارکت و مشاوره تخصصی نشانی گروه در بله👇👇👇 ble.im/join/YTZlYzE1NW 🖥 نشانی سایت تخصصی 👇👇👇 http://jahad.hodat.ir 🔑برای عضویت در سایت جهاد به دفاتر حوزه دانشجویی در ۵۰ دانشگاه کشور مراجعه کنید.
هدایت شده از  اخبار ویژه
✅ #شهید_بهشتی: در این انقلاب آنقدر کار هست که می‌توان انجام داد بی آنکه هیچ پست،سمت،حکم و ابلاغی در کار باشد... 🌷 #سالروز_شهادتش_گرامی_باد🌷 #مرد_انقلابی #هفت_تیر @akhbarevijeh
🔰 روایت رهبر انقلاب از سرنوشت سه جریان داخلی معارض با انقلاب اسلامی 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام: 🔸سه جریان معارض داخلی در مقابل انقلاب از روز اول پیدا شد: 🔹یک جریان به‌اصطلاح لیبرال و متمایل به غرب و آمریکا، 🔹یک جریان کمونیست‌های اسلحه به‌دست که از هیچ کاری ابا نداشتند، 🔹و منافقینی که با ظاهر اسلامی و باطن کفر در نهایت زیر پرچم صدام حاضر شدند. هر سه جریان، مغلوب و منکوب انقلاب اسلامی شدند. 🔺جمهوری اسلامی با کمک ملت، همه این دشمنان خارجی و داخلی را به عقب‌نشینی وادار خواهد کرد. 9/4/97
یک مار شجاع یک ماهی را از غرق شدن نجات داد!!! 👆😉 *این همون قدرت رسانه‌ های فاسده!* همونایی که از *محمدثلاث* شهید میسازن و از *منافقین؛* مجاهد...!! 😏 و .... #جنگ_روانی #مرجفون
هدایت شده از خبرگزاری تقریب
📸رهبر معظم انقلاب: اشتباه است اگر کسی خیال کند همه‌ی آن هزاران نفری که از امام صادق درس آموختند، شیعیان و معتقدان به امامت آن بزرگوار بودند. @taghrib_news
هدایت شده از محکمات
هیات دانشجویان اتحادیه مستقل در دهه کرامت تشکیل می‌شود
هدایت شده از  اخبار ویژه
🔸در دیدار اخیر هیأت دولت با رهبر انقلاب چه گذشت؟/ مثل بیرانوند باشید! 🔹 یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری، رهبر انقلاب با هیأت دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور جلسه‌ای برگزار کردند. در این جلسه، رهبر انقلاب، "شرایط" و "اقداماتی" که در این مقطع زمانی، دولت می‌بایست انجام دهد را برشمردند. گرچه از این دیدار، صرفا خبر آن منتشر شد، اما نظر به اهمیت آن، خط حزب‌الله بخش‌هایی از آن را منتشر می‌کند: 🔹 در میدان نبرد و مبارزه آنچه بیش از همه به آن احتیاج دارید این است که روحیه‌ی تحرّک، روحیه‌ی پیشرفت، روحیه‌ی مبارزه‌ی با شرایط را در خودتان تقویت کنید؛ این شرط اول است. شجاعت ورود در میدان را به خودتان [بدهید]، عزم راسخ در این زمینه را داشته باشید. مشکل طبعاً پیش می‌آید. 🔹طبعاً هر مشکلی، نوعی برخورد لازم دارد... این را باید همه‌ی دوستانی که در کار دولت هستند هم خود شما، هم مدیران زیردست شما [داشته باشند.] بایستی تصویر دولت در چشم مردم تصویر یک گروه توانا و کارآمدی باشد که دارند تلاش می‌کنند. حالا البته انسان تلاش که می‌کند همیشه موفق نمی‌شود، نفْس اینکه دارند تلاش می‌کنند و کار می‌کنند برای مردم جذاب است. 🔹شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال در مقابل اسپانیا گل خوردیم اما همه، تیم ما را تأیید کردند ... گفتم: «کارتان عالی بود» . مردم هم آمدند در خیابان‌ها در حالیکه گل خورده بودیم. چرا؟ چون خوب بازی کردند، چون همه دیدند که اینها در میدان تلاش کردند، عرق ریختند، ابتکار به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند. دروازه‌بان با هوشمندی و فداکاری و سرعت عمل یک کاری کرد که کارستان بود. 🔹مردم وقتی این را از شما ببینند برایتان شعار می‌دهند، به نفعتان شعار می‌دهند، این باید احساس بشود. آدم ممکن است مشکل را هم یک جایی نتواند حل کند. همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش می‌کنید، روز و شب نمی‌شناسید، به مردم پیام اقتدار را می‌دهد. باید احساس بکنند دارد کار می‌شود. @akhbarevijeh
هدایت شده از افق مبین (نظام اجتهادی امام خمینی ره)
✅بیانات بسیار مهم و ارزشمند حضرت استاد آیت الله فرحانی در اختتامیه دوره مدارس علم دینی ☢پیرامون امتداد حکمت، چالشهای تفکر اسلامی و غربی @valasa_103 بشنوید👇👇
هدایت شده از افق مبین (نظام اجتهادی امام خمینی ره)
💢امتداد حکمت و چالشهای سه گانه تفکر اسلامی و غربی 💠بیانات حضرت استاد آیت الله فرحانی ❇️اختتامیه دوره تابستانه مدارس علم دینی 21 تیر 97، مشهد مقدس 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 🌐برخی از موضوعات مهم این سخنرانی 👈امتداد حکمت و فرق آن با فلسفه مضاف 👈تفاوت امتداد حکمت صدرایی و امتداد حکمت امام و علامه طباطبایی 👈چالش های سه گانه تفکر اسلامی و تفکر غربی 👈مطالبات رهبری از حوزه و دانشگاه 👈وحدت حوزه و دانشگاه و نقش هر کدام در تولید علوم انسانی 👈 حوزه و دانشگاه انقلابی و معنای هر کدام 👈نقش اهل بیت در رشد فلسفه و معارف اسلامی و چالش اول تفکر اسلام و غرب 👈نقش علامه در چالش دوم تفکر اسلام و غرب 👈لزوم دو عنصر احتهاد و شناخت نیاز زمان در تولید علوم انسانی جایگاه و ارزش کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری 👈نقد دیدگاه آیت الله مصباح در مباحث معرفت شناسی 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 📚ارجاعات و استنادات بیانات استاد در ادامه در کانال قرار خواهد گرفت. 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 @valasr_103 🔰دانلود صوت کامل بیانات 👇👇👇
هدایت شده از افق مبین (نظام اجتهادی امام خمینی ره)
@valasr_103چالش های سه گانه تفکر غرب و اسلام.mp3آیت الله فرحانی
زمان: حجم: 16.9M
✅بیانات بسیار مهم و ارزشمند حضرت استاد آیت الله فرحانی در اختتامیه دوره مدارس علم دینی ☢پیرامون امتداد حکمت و چالشهای تفکر اسلامی و غربی @valasa_103
هدایت شده از افق مبین (نظام اجتهادی امام خمینی ره)
✅من با ورود علوم انسانی به حوزه‌ی علمیه اصلا مخالفتی ندارم. من میگویم حوزه‌ی علمیه باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ 🔰 آیت الله العظمی امام خامنه ای 🔻یک نکته هم در مورد علوم انسانی که برادر عزیزمان آقای فتحعلی‌خانی بیان کردند، عرض کنم. 🔻ببینید، ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است؛ بحث سر این است. محل کلام بین آنچه که ما میگوییم و آنچه که ایشان فرمودند، دو تاست. اصلا مرکز اثبات و نفی، یک چیز نیست. 🔻بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تعلیم و تربیت نمیخواهیم یا چیز خوبی نیست یا فایده‌ای ندارد. چرا؛ قطعا خوب است؛ قطعا لازم است. من یکی از حرفهایی که دارم، همین رشته‌ی تعلیم و تربیت در حوزه است. 🔻بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهان‌بینی است غیر از جهان بینی ما. 🔻علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهان‌بینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. 🔻علوم انسانی ما برخاسته‌ی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانی‌ای وجود نداشته است؛ آنها آمده‌اند همین اقتصاد را، همین جامعه‌شناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. 🔻این علوم انسانی، تربیت‌شده و دانش‌آموخته‌ی خود را آنچنان بار می‌آورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است. 🔻می‌بینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او درباره‌ی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافته‌های علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمی‌آید. 🔻من با ورود علوم انسانی به حوزه‌ی علمیه اصلا مخالفتی ندارم. من میگویم حوزه‌ی علمیه باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای مصباح و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا می کرد، به یک جاهایی میرسید. 🔻باید این پایه ها ریخته شود؛ و این ممکن نخواهد شد، مگر اینکه با علوم انسانی آشنا باشیم؛ شکی در این نیست. 🔻بنابراین در حوزه علمیه علوم انسانی را بخوانند، اینها را یاد بگیرند، صورت‌بندی مسائل و عناوین را در این علوم فرا بگیرند؛ بعد برگردند به مبانی اسلامی، ببینند مسائل متناظر آنها با تفکر اسلامی چگونه است و چگونه شکل می‌گیرد. 🔻بنابراین من نمی‌گویم علوم انسانی نافع نیست، می گویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است. 📚بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم 1389/08/03 @valasa_103
هدایت شده از افق مبین (نظام اجتهادی امام خمینی ره)
💢امتداد حکمت 💠 امام خامنه ای 🔅دو سه نکته درخصوص آموزش فلسفه و پژوهش فلسفی عرض میکنم، که خوشبختانه دیدم در ذهن بعضی دوستان هم هست. 🔅یکی مسأله‌ی امتداد سیاسی - اجتماعی فلسفه است که من مکرّر به دوستان گفته‌ام و الان هم در تأیید فرمایش بعضی از آقایان عرض میکنم؛ منتها نه با تعبیر رنسانس فلسفی؛ نباید به این معنا مطرح شود. ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفه‌مان احتیاج نداریم. 🔅نقص فلسفه‌ی ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفه‌ی ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. 🔅فلسفه‌های غربی برای همه‌ی مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند؛ اما فلسفه‌ی ما به‌طور کلّی در زمینه‌ی ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. 🔅شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااین‌که خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لااله‌الا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. 🔅میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت به‌وجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. 🔅دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آن‌گاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، اگر نگوییم از همه‌ی اینها، از بسیاری از اینها - میشود یک دستگاه فلسفىِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد؛ 🔅فضلاً از آن فلسفه‌های مضاف که آقایان فرمودند: فلسفه‌ی اخلاق، فلسفه‌ی اقتصاد و... و. این، یکی از کارهای اساسی است. این کار را هم هیچ‌کس غیر از شما نمیتواند بکند؛ شما باید این کار را انجام دهید. 📔بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی۱۳۸۲/۱۰/۲۹ @valasa_103