﷽ والدین محترمی که به دنبال انتخاب مدرسه برای مهمترین سرمایه زندگی تان (فرزندان دلبندمان) هستید, سلام
#دیدگاه
➕ معتقدیم اگر چه آینده اندیشی برای فرزندان مهم هست ,
اما آینده باید نسبتی با استعدادها و توانایی های مثبت خدادادی و اکتسابی منحصر به فرد در فرزند ما باشد.
➕مدرسه باید محملی برای کمک به خانواده ها در انجام وظیفه ی ذاتی شان در حوزه کشف و شکوفایی استعدادهای بالقوه باشد.
➕ هیچ نوع تضمینی برای آینده آموزشی و تربیتی فرزندان وجود ندارد. جز برنامه ریزی, تلاش برای اجرا , توکل و توسل ما.
➕ اگر از اکنون که فرزندمان پیش دبستانی و دبستان هست , دغدغه کنکور اش را دارید (به فرض که 13 سال دیگر موجود باشد!!) , توصیه می کنیم مدارس متداول سنتی را انتخاب نمایید.
➕ اگر هوش را صرفا بعد ریاضی و منطقی می دانید (نه ابعاد 9 گانه) , باز هم توصیه , همان پیشنهاد قبل است !
➕ اما درصورتی که به دنبال رشد و توسعه همه جانبه فرزند خود در یک محیط زندگی یادگیرانه, تلاش محور, تجربه آفرین, فرایند مدار و توام با آرامش (با اضطراب و تنش حداقل_بدون فشارهای نابجا_ لذت بخش) هستید, #مدارس_مجری_روش_میزان قابل بررسی اند.
➕ اگر در تزکیه و تعلیم (معادل صحیح برای واژه تربیت) فرزندتان , دنبال نسخه های زودبازده هستید [توجه حداقلی به فرایندهای تربیتی| آموزشی و استفاده از الگوهای شرطی سازی رفتاری برای حصول نتیجه در زودترین زمان ممکن و بدون توجه به پیامدهای دقیق تربیتی] مدارس متداول مناسب ترند.
➕ اما اگر طراحی و طی نمودن فرآیندهای تربیتی | آموزشی در طول زمان خود و متناسب با تفاوت های فردی فرزندان جهت رسیدن به بهترین نتیجه (با توجه به رشد توانمندی های خود بدون مقایسه مخرب با اطرافیان و همسالان) مدنظرتان هست , الگوهایی مثل #روش_میزان مناسب تر هستند.
#لذت_زندگی_یادگیرانه
@hodhod_school
@candoo_school
#نوپاهای_آموزشی
و
#تربیت_محور
را بهتر بشناسیم ؟
‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ...
1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.
2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود.
3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد.
4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران.
5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد.
6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود.
7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد.
8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد.
9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد.
10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند.
11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد.
eitaa.com/sahab_link
4_5843727336091943797.pdf
3.37M
کتاب مبانی نظری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نظام ج.ا.ایران
eitaa.com/sahab_link
4_5843727336091943798.pdf
1.61M
سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نظام ج.ا.ایران
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
4_5810003081085060611.pdf
618.6K
﷽ پاسخ به #سوالات_متداول پیرامون روش "تزکیه و تعلیم" دانش آموزان در ;
دبستان پسرانه هدهد و دخترانه کندو
#مدارس_مجری_روش_میزان اصفهان
www.hodhod.school
www.candoo.school
@hodhod_school
@candoo_school
هدایت شده از مجموعه فرهنگی مسجد نورباران
🌹برادر و خواهر مهربان، سلام🌹
🙏با افتخار از شما دعوت می کنیم
از غرفه محصولات ارزان قیمت ما بازدید نمایید .
💰قیمت فروش=۱درصد+قیمت خرید💰
👨👩👧👦ما بچه های مسجد نورباران تصمیم گرفتیم دوشا دوش یکدیگر کمکی به سفره های خودمان و شما در این ایام و اعیاد کنیم.
چهارشنبه ها ; بعد ازنماز مغرب و عشا
"حسینیه مسجد نورباران"
#باهم #در_کنار_هم
#مسجد_نورباران
🔖همراهان طلایی , خانواده های محترم:
#گندم #سلمان #آرمان #کسا #سلوا #لگا #سبحان #دفتینه #نورباران
مدارس پسرانه هدهد
روز جهانی کتاب کودک مبارک 📚 لطفا هر کدام از شما عزیزان یک عنوان کتابی که ""خودتان"" یا ""فرزندتان""
سلام وقت بخیر
به والدین پیشنهاد میکنم این کتاب را مطالعه کنند در خصوص نحوه صحبت کردن و گوش دادن به بچه ها با مثالهای کاربردی هست.
با #هر_روز_سی_صفحه مطالعه
#رکورد_شخصی_شوقآفرین داشته باشید‼️
#نیم_ساعتهای_طلایی
#آشتی_با_کتاب
#نان_شب
1 #جیرینگ 💣
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
کتاب تربیت بدون فریاد نکات خوبی تربیتی دارد مطالعه اون برای پدر و مادرها خالی از لطف نیست .
با #هر_روز_سی_صفحه مطالعه
#رکورد_شخصی_شوقآفرین داشته باشید‼️
#نیم_ساعتهای_طلایی
#آشتی_با_کتاب
#نان_شب
1 #جیرینگ 💣
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
هدایت شده از گندم
#گزارش
به همت شما خوبان , مبلغ 30 میلیون ریال بابت 100 بسته #نوشت_افزار دانش آموزان #خوزستان اختصاص یافت که در اختیار پویش کمک به #سیل_زدگان مجمع #نوشت_افزار_ایرانی_اسلامی قرار گرفت 🌾🌾
💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی #سیل_خوزستان و سایر موارد مورد نیاز #سیل :
6037-9972-6433-6513
بانک ملی ایران به نام حامدسعادت پور
💡به رسم امانت, مجموع همت خیراندیشانه شما خوبان که از طریق بستر #تامین_مالی_جمعی #گندم به دست #نیازمندان رسیده:
👈 با احتساب 3 میلیون تومان واریز #سیل_خوزستان , مورخ 98/1/27 به قرار زیر است;
👈 498 میلیون تومان .
#مهربانی_بکارید 🌾🌾
#جنبش_همرسانی_گندم
#مجموعه_فرهنگی_نورباران
#crowdfunding
#donation
#crowdsourcing
@gandom_link
#داده_نمایی
تعریف , حوزه ها, اصول و خروجی های نظام تزکیه و تعلیم
در #مدرسه_پسرانه_هدهد
#مدارس_مجری_روش_میزان
✅ پیش دبستانی و دبستان غیردولتی پسرانه هدهد (روش میزان) در ایتا و تلگرام :
@hodhod_school
www.hodhod.school
نشانی:
خیابان پروین_بعداز چهار راه صباحی_کوچه شهید آتش صنعت (39)/جنب گل مرداب_مجتمع بهار (پ24)
تلفن: 32296770
✅ پیش دبستانی و دبستان غیردولتی دخترانه کندو (روش میزان) در ایتا و تلگرام
@candoo_school
www.candoo.school
نشانی:
کنارگذر بزرگراه شهید صیاد شیرازی ،
حدفاصل چهارراه پیروزی و خ جی
ک63_پ25
تلفن : 03135246743
✅سایت روش میزان:
www.hedayatmizan.ir
✅صفحه آپارات روش میزان
https://www.aparat.com/hedayatmizan
✅صفحه اینستاگرام روش میزان
www.instagram.com/schoolmizan