هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰انسان، با انتخابش زنده است!
✅ما با پيوند با بزرگترها، بزرگتر مى شويم و در تنهايى خويش از دست مى رويم.
✅ ما ناچار با چيزى قاطى مى شويم و لو با خويش. ما كه خود را با هيچ ها قاطى كرده ايم، چگونه از حق فرار مى كنيم و يا در برابرش سنگر مى بنديم؟!
✅ شخصيت ما، در انتخاب ما متبلور مى شود و شكل مى گيرد.
✅ انسان با انتخابش زنده است.
✅كسى كه كمترها را انتخاب كرده و يا خويشتن را انتخاب كرده و يا انتخاب نكرده است، شخصيتش در همان سطحى است كه انتخاب كرده است.
✅ انتخاب نكردن هم خود نوعى انتخاب است.كسانى كه يافته اند در كنار بيشترها و بزرگترها، بزرگتر مى شوند و قطره هايى كه فهميده اند در كنار دريا، دريا خواهند بود، ديگر تكروى نخواهند داشت.
✅كسانى كه يافته اند شخصيت انسان در انتخاب اوست و انسان هم ناچار از انتخاب است، ناچار بزرگترها را انتخاب مى كنند و حق را مى طلبند و با اين انتخاب شخصيت خود را نشان مى دهند.
✅شخصيت انسان هنگامى مى شكند كه انتخاب نداشته باشد؛ به او تحميل و تزريق و تهديد كرده باشند.
❛❛ عینصاد
📚 مسئوليت و سازندگى | ص ۲۴۲
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📜 #متن |🔰عظمت انسان در بینش اوست نه در دانش او...
🔹شروع حركت كه ضرورت حركت نيز از آن مايه مىگيرد، از لحظهاى است كه تو مىفهمى از همه چيزهايى كه با آنها مأنوس هستى، بزرگترى.
🔹بزرگترى؛ چون آنها به تو ختم شدهاند و تو ميوه اين درختى و هيچ وقت به ريشه و خاك و سنگ، برگشت نخواهى كرد.
🔹يكى از اساتيد ما مىگفت: همه پديدهها به تو ختم مىشوند و وجود تو يك وجود مسلط است. در مقايسه با ديگر حيوانات تو بر روى دو پا ايستادهاى و آنها چهار پا هستند. آنها در دست تو هستند. آنها به تو ختم شدهاند، پس چطور مىشود كه تو دوباره به آنها ختم شوى و رجعت تو به سوى آنها باشد؟
🔹اين بينش را، حتى همان روستايى، همان عوام الناسى كه ما از آنها دست شستهايم، به دست آوردهاند و ابوذر و بلال و سلمان شدهاند. ابوذرهايى كه از خط بهرهمند نبودند، از يك چنين بينشى برخوردار بودند و شروع حركت نيز از چنين بينشى است كه عظمت انسان در بينش اوست، نه دانش او.
🔹مادام كه اين بينش نباشد، مجموعه آگاهى و دانش انسان وسيله و دستاويزى براى قدرتها و طاغوتها مىشود؛ چون انسانى كه بينش ندارد دانش او، نقطه ضعفش مىشود، از او مهرهاى مىسازند تا در نقشههاىِ جهنمىِ خودشان بهرهبردارى كنند.
❛❛ عینصاد
📚 #حرکت | ص ۲۱
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
╭✤ @Einsad ✤╮
🇮🇷 #پای_کار_انقلاب
🔅 اعلان برنامه اجتماعات با حضور حاج حسین یکتا در اصفهان
🗓 چهارشنبه و پنجشنبه ۹ و ۱۰ آذر ماه
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 ظرفیتهای تربیتی تماشای خانوادگی مسابقه فوتبال 😉
🕥 ساعت ده و نیم امشب یک ظرفیت بزرگ تربیتی در خانواده به وجود میآید...🧐
👨🏫 یک نکته از استاد سعید مدرسی |
📺 برنامه آفتاب شرقی شبکه یک | ۸ آذر ۱۴۰۱
#حافظه_رسانه_ای_مشترک
#لحظات_طلایی_ارتباط
#ارتباط_عاطفی_عمیق_و_مؤثر
#تربیت_رسانه_ای
هدایت شده از هدهد اول (پسرانه)
37.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گزارش تصویری از اردوی مجموعه مادر و کودک
یک روز شاد و پر جنب و جوش برای آقاپسرهای کلاس اول
#هدهدی_اول
#لذت_زندگی_یادگیرانه
✋ سلام
🆔 کانال مدارس دخترانه و پسرانه #گروه
در پیام رسان ایتا
@hodhod_1 @hodhodi_1
@hodhod_2 @hodhodi_2
@hodhod_3 @hodhodi_3
@hodhod_4 @hodhodi_4
@hodhod_5 @hodhodi_5
@hodhod_6 @hodhodi_6
@borna_pish
@borna7 @borna8
@borna_midschool
#هدهد #هدهد_دانایی #هدهد_اندیشه
#کارآفرینی_برنا #کودکستان (پیش دبستانی مستقل دخترانه و پسرانه)
#گروه_خلاق_برنا
#مجموعه_مدارس_هدهد
#مدارس_مجری_روش_میزان
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
📳 @hodhod_school
📳 @hodhodi_school
📳 @borna_pish
📳 @borna_midschool
May 11
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تِرِسا_کوربین فعال مدافع حقوق زنان در آمریکاست که از مسیحیت به اسلام گرویده، اسلام از نظر او جاذبههای خاص خود را دارد.
او می گوید دریافتم اسلام دینی جهانی است که بردباری، عدالت و شرافت را یاد میدهد و شکیبایی، حیا و اعتدال را ترویج میکند.
🎥 بانوی آمریکایی که مسلمان ومحجبه شد
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
والدین گرامی ، دانش آموزان عزیز، سلام
می دانید یک نیروی کار
چه شایستگی ها و مهارت هایی
برای مشاغل کلیدی در ۲۰۲۵ و بعد ، نیاز دارد؟
یک جستجوی دقیق در مقالات به ما کمک می کند:
🔹تفکر تحلیلی، نقاد و ایده پرداز
🔸تفکر طراحی، خلاق و نوآور
(خلاقیت، اصالت و ابداع کردن)
🔹یادگیری فعالانه و استراتژی های یادگیری
🔸حل مسئله
🔹مهارت کار تیمی
(قدرت رهبری تیم های کاری و اثرگذاری اجتماعی در محیط پیرامون و کار)
🔸میزان استفاده از تکنولوژی های روز و کاربردی کردن آن در امور شغلی
🔹انجام نظارت و کنترل های موثر در کار
🔸تاب آوری، انعطاف پذیری و مدیریت اضطراب
در #دبیرستان_کارآفرین_برنا (در تداوم روش تربیتی مدارس هدهد و روش میزان) مجموعه فعالیت های پیش بینی شده در همه کلاس ها و کارگاه ها _با راهبردهای متنوع یادگیری_ با جدیت و دقت دنبال تقویت شایستگی های فوق هستیم.
#گروه_خلاق_برنا #کانون_تربیت_محور_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
📳 @borna_midschool
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
و سلام مجدد
👆 پس :
نه مهارت آموزی سخت (Hard skills) ، به تنهایی اهمیت و ارزش دارد. و نه آموزش تئوری هر نوع مهارت نرم (Soft skills).
هدف از هر نوع کلاس، کارگاه و دوره در این سن، تقویت شایستگی های فوق و کشف مسیر تحصیلی-شغلی-زندگی بوده.
موضوع این نیست که،
مدرسه X رویکرد آموزشی دارد یا مهارتی❗️
مدرسه Y تربیت محور است یا ... ❗️
شاید همه این مدل های رنگارنگ ، تبلیغی بیش نباشد ...
اگر همه این انواع مدارس، به تقویت شایستگی های فردی (انسانی) و ارزش آفرینانه منجر نشوند، کارآ و موثر برای نسل آینده نخواهند بود.
در #دبیرستان_کارآفرین_برنا (در تداوم روش تربیتی مدارس هدهد و روش میزان) مجموعه فعالیت های پیش بینی شده در همه کلاس ها و کارگاه ها _با راهبردهای متنوع یادگیری_ با جدیت و دقت دنبال تقویت شایستگی های ارزش آفرینانه و کارآفرینانه هستیم.
#گروه_خلاق_برنا #کانون_تربیت_محور_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
📳 @borna_midschool