هدایت شده از پای کار انقلاب
مهم ترین محورهایی ازوصیت نامه
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
#اینفوگرافی_به_یاد_حاج_قاسم
محتوا های خود را به این آیدی ارسال کنید:🔰
📨@chashmentezar313
________
🌐آدرس کانال:
📲 @Pay_Kar_Enghelab
آیا #مدالآوری در المپیادها نشانه کیفیت نظام آموزشی ماست؟
دکتر مرتضی نظری، دانشآموخته فلسفه تعلیم و تربیت
پرسشی که نظام آموزشی ما با آن مواجه است این که مدالآوری دانشآموزان در المپیادهای جهانی، چقدر می تواند گویای کیفیت آموزش مدارس کشور باشد؟ برای یک ایرانی، درخشش فرزندان این سرزمین در المپیادهای جهانی موجب خرسندی است اما این مدالآوریها که عموماً متعلق به مدارس خاص است، چقدر قابل تعمیم به وضعیت آموزشی بیش از یکصد هزار مدرسه کشور است؟
پیش از پاسخ و تحلیل این پرسش، رجوع به چند آمار لازم و مفید است:
▫️بنا بر ارزیابی موسسه بینالمللی لگاتوم که وضعیت کشورها را از منظر ۹ شاخص می سنجد، ایران از نظر شاخص آموزش (=دسترسی به آموزش، کیفیت آموزش و سرمایه انسانی) در رتبه هفتاد و هفتم از میان ۱۴۹ کشور قرارداد.
و بر اساس گزارش انجمن بینالمللی ارزیابی #پیشرفت_تحصیلی(IEA) که دو آزمون مهم یعنی آزمون #تیمز هر ۴ سال یکبار و آزمون #پرلز را هر ۱۰ سال یکبار برای ارزیابی عملکرد کشورها در آموزش #علوم و #ریاضیات و #سواد_خواندن برگزار میکند، رتبه ایران در سالهای برگزاری این دو آزمون، پایینتر از میانگین سطح جهانی بوده است. به عنوان مثال، دانشآموزان ایرانی در آزمون بینالمللی درس علوم (۲۰۱۵) در رده چهل و سوم از میان ۴۷ کشور شرکتکننده قرار دارند و تنها یک درصد دانشآموزان ایرانی نمره بسیار خوب و ۶۱ درصد نمره پایین را کسب کردهاند. همچنین در آزمون ریاضی، دانش آموزان ایرانی رتبه ۴۲ را از میان ۴۹ کشور شرکتکننده به خود اختصاص دادهاند.
به عبارتی نظام آموزشی ما نتوانسته آموزش با کیفیت و فراگیر برای همه دانشآموزان و نه برای تعداد محدودی از مدارس مشهور پایتخت (در مقایسه با کشورهای دیگر) ارائه دهد.
▫️بنا به قاعده منطق و انصاف و عدالت، همانطور که درخشش دانشآموزان در المپیادهای جهانی مایه مباهات هر ایرانی هست، کاهش دسترسی میلیونها دانش آموز به فرصت های برابر آموزش با کیفیت هم ناراحت کننده است.
همچنین نگاه به کارنامه برخی کشورهای موفق در آموزشوپرورش قابلتأمل است. به عنوان مثال، ایران از سال ۱۹۸۵ در المپیادهای جهانی ریاضی شرکت داشته و در مجموع بیش از ۴۶ مدال طلا کسب کرده؛ درحالیکه کشور فنلاند از سال ۱۹۶۵ تاکنون در المپیاد جهانی شرکت میکند و تنها ۱ مدال طلا کسب کرده و این در شرایطی است که رتبه این کشور از نظر شاخصهای زیربنایی مانند کیفیت آموزشی، دسترسی برابر دانشآموزان به امکانات تحصیلی و غیره در بین کشورهای جهان تکرقمی است. بگذریم که نظامهای آموزشی مانند فنلاند و سنگاپور و کره جنوبی تمام هست و نیستِ آموزشوپرورش و همه اعصاب و روان نهاد خانواده را درگیر رقابت و هزینههای شرکت در این ماراتن نفس گیر نکردهاند و اصول و اولویتهای آموزشوپرورش خود را به پای مدالآوری فدا نکردند. بماند که طبق آمار بین ۷۷ تا ۸۲ درصد دانشآموزان دارای مدال طلای المپیادها متأسفانه ایران را ترک کردهاند.
▫️نکتهها:
۱. رویکردهای رفتارگرا و خطمشیگذاریهای رقابتی برای مدارس، معنای موفقیت را در چشم خانواده ایرانی به سمت کمّیگرایی کشانده و آموزش و پرورش را به وضعیت دکوری و فرمالیستی دچار ساخته و مدارس را به میدان مسابقه تبدیل کرده است. افتخارآفرینیِ دانشآموزان مدالآور کشور در جای خود مهم و ارزشمند است اما نباید فراموش کرد «همه دانشآموزان»، هم آنها که در هفت، هشت مدرسه معروف تهران تحصیل میکنند و هم آن حدود چهل درصد دانشآموزانی که در مدارس عشایری، روستایی و محروم از امکانات اولیه تحصیل میکنند، همه فرزندان ایران هستند و باید پرسید آیا فرصت و امکانات آموزشی، عادلانه در اختیارشان بوده است؟ و به فرض تأمین عادلانه و دسترسی برابر همه به فرصتها و امکانات آموزشی، اساساً مدالآوری چقدر میتواند نشانه موفقیت یک نظام آموزشی باشد؟
۲. مسؤلان، نباید کم کاری خود را پشت مدال آوری دانشآموزان ایرانی مخفی کنند و از وظیفه قانونی و ملی خود برای کاهش فاصله دسترسی همگانی به امکانات و فرصتهای برابر آموزش باکیفیت سر باز بزنند.
۳. کشوری سراغ نداریم که وزیر آموزشوپرورش آن به دلیل ناکامی در کسب مدال المپیادها استعفا داده باشد اما تنزل رتبه در سواد خواندن، ریاضی، علوم و کیفیت آموزشی باعث برکناری وزرای آموزشوپرورش شده مانند عزل وزیر آموزشوپرورش نروژ پس از اعلام نتیجه ضعیف آزمون تیمز و پرلز.
شما چه فکر میکنید: آیا مدال آوری در المپیادهای جهانی میتواند نشانه کیفیت نظام آموزشی باشد؟
📚پایگاه خبری رب
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍در برخی مدارس غربی، اردو را به ثانیه برگزار میکنند تا بچهها بدانند عمر به ثانیه است نه روز و هفته و ماه و سال ...
مدارس پسرانه هدهد
📍در برخی مدارس غربی، اردو را به ثانیه برگزار میکنند تا بچهها بدانند عمر به ثانیه است نه روز و هفت
یکی از اهداف تربیت در هفت سال دوم توجه دادن متربیان به "اجل" به محدودیت زمان و ارزشمندی آن هست.
یکی از اشتباهات رایج که هم بچه ها و "بعضا"(نه همه) مربیان و خانواده ها در روش میزان دچار می شوند عدم توجه به ارزشمندی زمان است.
برداشت اشتباه از "توجه به تفاوت های فردی" نیز به آن دامن می زند.
برداشت درست این است که هر متربی با توجه به تفاوت های فردی اش لازم است زمان انجام فعالیت هایش را نسبت به قبل با حفظ کیفیت کاهش دهد.
یکی از راه حل ها ارایه زمان پیشنهادی برای فعالیت هاست.
حتی از پیش دبستان! ساعت شنی کوچکی⏳در اختیار بچه ها گذاشته شود.
👆 دکتر سعید مدرسی
کارشناس تعلیم و تربیت / روش میزان
هدایت شده از اصفهان - خبرگزاری فارس
مدارس همچنان غیرحضوری خواهند بود
رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:
🔹مدارس به شکل غیر حضوری برگزار می شود/ موضوع برگزاری حضوری مدارس در کمیته تخصصی رای نیاورد.
🔹بعد از اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره به سراغ بازگشایی مدارس می رویم.
@Isffarsna
34.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت خواستگاری رفتن حاج قاسم
برای فرزند شهید مدافع حرم
راوی: حاج حسین کاجی
شهدا حاضرند و ناظرند
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
سلام
دعوت به همکاری #مدرسه_پسرانه_هدهد
👌 پیش دبستانی | دبستان | و ان شاءلله متوسطه اول جهت سال تحصیلی ۱۴۰۰
📅 مرحله اول تا ۲۰ دی ۹۹
🚻 آقا (عمده نیاز)_ خانم
✅ شرایط عمومی:
- نگرش تحول خواه در حوزه تعلیم و تربیت
- خلاق، با انگیزه و نشاط در تعامل با کودک و نوجوان
- شرط سنی تا حداکثر ۳۵ سال
- سابقه تدریس موثر و دانش کافی در مقطع مربوطه
👌 دانش آموختگان رشته های تحصیلی مندرج در پوستر در اولویت هستند.
🔰 فرآیند پذیرش:
۱. تکمیل و ارسال رزومه به همراه فیلم سلفی معرفی خود در ۱۰۰ ثانیه
۲. ارائه نتیجه تست شخصیت
۳.۱. اعلام عدم پذیرش در صورت عدم نیاز (عدم احراز صلاحیت حرفه ای اولیه)
۳.۲. مصاحبه حضوری یا آنلاین (به شرط نیاز)
🅾️ طبعا حضور در این فرآیند، تضمینی جهت جذب متقاضیان نخواهد بود.
🌀 جهت ثبت نام اولیه از طریق لینک زیر اقدام نمایید:
http://www.hodhod.school/?page_id=370
🌀 یک فیلم سلفی ۱۰۰ ثانیه ای از خودتان بگیرید و خودتان و توانمندی هایتان را هر طور تمایل دارید معرفی نمایید. در ایتا برای آدرس زیر ارسال نمایید:
🆔 @dabestan_hodhod
📧 جهت انجام تست شخصیت، پس از ارسال رزومه و فیلم با شما مرتبط خواهیم شد.
🚹 در صورت احراز صلاحیت حرفه ای اولیه و نیاز به مصاحبه، با شما مرتبط خواهیم شد.
❓ هر نوع سوالی داشتید ، از طریق شماره زیر مطرح بفرمایید:
📞 ۳۵۶۵۶۵۸۰
#مدرسه_تحول_خواه
#مدرسه_پسرانه_هدهد
#لذت_زندگی_یادگیرانه
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 تمرینات پلیومتریک
(قسمت پانزدهم)
💪🏃♂ #ورزش_در_خانه
#برنامه_آمادگی_جسمانی
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#مدرسه_پسرانه_هدهد
36.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎨 طراحی حالت های مختلف لباس آدم های لوبیایی!
#هنر_در_خانه
#هنرکده_هدهدی
(قسمت نهم)
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#مدرسه_پسرانه_هدهد
43.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎨 طراحی حالت های مختلف لباس آدم های لوبیایی!
#هنر_در_خانه
#هنرکده_هدهدی
(قسمت دهم)
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#مدرسه_پسرانه_هدهد
هدایت شده از مفتاح| تربیت اقتصادی کودک تا بزرگسال
روز اول☺️
سعی کنید هرروز یا هرچندروز یک بار...
◀️مفتاح؛ موسسه فرهنگی هنری تربیت اقتصاد حکیم
@ecoedu_meftah