هدایت شده از موسسه تربیتی ساقه اندیشه و عمل
🌿بسته سوم هم آماده شد.
اسمش هست:
«تق تق ما...
گاوهایی که تایپ می کنند!»
داستانی درباره حیواناتی که به خواسته هایشان توجه نمی شود...
👫گروه سنی:
اول دبستان و دوم دبستان
این بسته شامل:
🎥 داستان ویدئویی کتاب
🐧مستند جذاب از زندگی گاوها و مرغ ها
✂️کاردستی های جالب
🖱برچسب شخصیت های داستان
📝انواع کاربرگ های یادگیری جذاب
📞جهت اطلاع بیشتر از بستهها به
@FavoriteChildrenBooks
مراجعه کرده و یا از طریق این لینک با ما تماس بگیرید.
https://zil.ink/learningpackages
TRJ_Volume 6_Issue 2_Pages 183-202.pdf
763.4K
شناسایی عوامل موثر بر اثربخشی بازی های آموزشی
پایان نامه دکتری
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
#نوپاهای_آموزشی
و
#تربیت_محور
را بهتر بشناسیم ؟
‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ...
1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.
2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود.
3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد.
4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران.
5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد.
6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود.
7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد.
8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد.
9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد.
10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند.
11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد.
eitaa.com/sahab_link
#مدرسه_مجازی_هدهد
#بازخورد
به این وسیله مراتب سپاس خود را ازتلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه همه همکاران درزمینه پیشبرد اهداف آموزش آنلاین در مدارس هدهد تقدیم میدارم .
از حسن تدبیر و تلاش شبانه روزی تیم سپاس گزارم. به یاری خدا و شما امسال بسیاری از نگرانی های من و خانواده درباره آموزش و پرورش مجازی بر طرف شد به لطف شما و تدابیرتان ارتباط بچه ها با همسالان و مربیان در فضای مجازی امسال به طور چشمگیری زیبا و پابرجاست.
از درگاه ایزد منان دوام عزت وسلامت،
تداوم حضور شما و همکاران را در مجموعه هدهد خواستارم.
خداقوت
#هدهدی_پنجم
هدایت شده از برنا هشتم (پسرانه)
47.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏯ #تورگشت_آموزشی_آنلاین
🚒 ایستگاه آتش نشانی
👨🚒آقای شریفی :
شما دانش آموزان از امروز #سفیر_آتش_نشان هستید.
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#هدهدی_پنجم
TRJ_Volume 6_Issue 4_Pages 86-105.pdf
812.7K
مدلهای آموزش از راه دور: طراحی و اعتباریابی
پایان نامه دکتری
TRJ_Volume 6_Issue 4_Pages 189-208.pdf
1.11M
#مدرسه_در_خانه، حلقه مفقوده در نظام آموزشی ایران
پایان نامه دکتری