eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
725 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو اول به نفس خود بپرداز ، خود را نصیحت کن سپس دیگران را اندرز بده، نفس خود را در این امر مقدم بدار چون در تو آنچه که نیاز به اصلاح دارد هنوز باقی است وتا خود را کاملا اصلاح نکنی چگونه می توانی دیگری را از گردابِ نفس نجات دهی؟ الاعظم عبدالقادر گیلانی.. الرباني ص ۲۸ https://t.me/Analhaghhoo
شیخ عبدالقادر گیلانی اگر هزار سال خدای را بر ریگ داغ سجده کنی، ولی قلبت متوجه دیگری باشد، این سجده هزار ساله به تو سودی نمیرساند. کسی‌که مِهرِ غیر مولا را بر دل بپروراند بجایی نمیرسد؛ مگر اینکه تمام علایق را از دل بیرون کند. الربانی https://t.me/Analhaghhoo
هو چنان مستم، چنان مستم من این دَم که حوّا را بنشناسم ز آدم @sarire_kelk
هو از اين قبيل مشاهدات مثالي خيلي هادارند ولي هنوز از مثال خارج نشدند يك كروهي داريم كه در أن مقداري از مشاهدات رفقا ثبت است ودهها نفر بيش از صدها مشاهده اين جنيني وبلكه خيلي بالاتر از إن را دارند ضمنا مرحوم اقاي قائنی از مرحوم أية الحق واليقين انصاري قدس سره جدا شد متاسفانه هيج يك از شاگردان مرحوم انصاري قدس سره ايشان را تأييد نكردند بله حالاتي از جذبه در ابتداي سلوك داشتند مثلا وقتي خدمت مرحوم اقاي انصاري قدس سره رسيدند انقدر از جذبه داغ بودند كه مرحوم اقاي انصاري قدس سره دستور دادند يك قالب يخ بياورند وانرا خورد كنند وروي ايشان بريزند ولي داشتن جذبه خيلي مهم نيست استمرار أن مهم است ومعمولا انهاييكه جذبه دارند خطرشان خيلي زياد است زيرا قابل كنترل نيستند ومعمولا از استاد جدا ميشوند بخلاف أهل سلوك كه معمولا تحت انقياد استاد قرار ميگيرند مرحوم سيدنا الاستاذ حاج سيد مرتضى قدس سره شخصي از شاكردان مرحوم اقاي طهراني قدس سره را نامبردند كه در طهران شاگرد ايشان شد وبسيار قوي وداراي جذبات بود ودر شاكردان ايشان بسيار نمونه وشايد يك بود بعدا جدا شد وكارش به إنجا رسيد كه مفاتيح الجنان را ميخواست اتش بزند اقاي حاج سيد مرتضى قدس سره فرمودند از مرحوم أقا پرسيدم جرا اين أقا اينطوري شد فرمودند خيلي تند وسريع ميرفت وما خيلي چوب لاي چرخش ميكذاشتيم كه اهسته تر برود وانرژي خود را تمام نكند ولي موفق نشديم جلوي سرعتش را بگيريم تا انكه أنرژي تمام شد وايشان هم زمين خورد متابعت وتسليم در اين مسير حرف اول را ميزند
هو کشیدند در کویِ دلدادگان ، میانِ دل و کام ،،، دیوارها ، چه فرهادها ، مُرده در کوه‌ها ، چه حلاج‌ها ، رفته بر دارها ، چه دارد جهان؟ ، جز دل و مِهرِ یار؟ ، مگر ، توده‌هایی ز پندارها ،
هو من مرید نمی گیرم ، من شیخ می گیرم ، آنگاه نه هر شیخی، شیخ کامل.(مولانا) مرا درین عالم با این عوام هیچ کاری نیست ، برای ایشان نیامده ام ، این کسانی که راهنمای عالمند به حق ، انگشت بر رگ ایشان می‌گذارم . مقالات شمس تبریز
هدایت شده از هواداران کوی یار
📌 دستورالعملی برای عصر جمعه ♦️ آیت‌الله سید حسین یعقوبی قائنی: 🔸در ایام جوانی ملتزم بودم که عصرهای جمعه سوره ی قدر را صد مرتبه بخوانم و وقتی میخواندم آثار عجیبی از آن میدیدم 🔹در حدیث نیز وارد شده خداوند در روز جمعه هزار نسیم رحمت دارد که به هر بنده آنچه از آن رحمت را که بخواهد عطا می کند و کسی که عصر جمعه صد مرتبه سوره ی قدر را بخواند حق تعالی آن رحمتها را مضاعف کرده و به او عطا میفرماید 💥حقیر به این مطلب چنان یقین پیدا کرده بودم که هر وقت موفق به خواندن آن میشدم منتظر رحمتی خاص بودم و معمولاً هر چند تا آخر شب عنایتی نصیبم میشد 📚 سفینه الصادقین ص ۳۳۶ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ✔️ کانال هواداران کوی یار  👇👇👇 🆔 @havadaraneyar
هو اثرِ گشایش اندرون و علامتش که پیدا شود دو چیز است: حُسن خلق و حُسن سخاوت، و هر دو تصرّف الهی است در بنده. [هر طالبی که] انشراح دل یابد و دلش گشاده گردد دستش نیز گشاده گردد، «وَمِمّا رَزَقناهُم يُنفِقونَ»، و گشایش دست از گشایش دل است. • شیخ صفی الدین اردبیلی قدس‌سره • کوی طریقت، مرحوم استاد صمد موحد، ص۱۲۲ ° ورودی بقعه‌ی جنت نشان شیخ صفی @zonnoun
شاید که در این میکده ها دریابیم آن عمر که در مدرسه ها گم کردیم @shryyt
❕️ ‏تا خِرمَنَت نسوزد تشویش ما ندانی.... 🔰انبارستان @anbar100
حکایت می آورند که حق تعالی می فرماید که: ای بندهء من! حاجت تو را در حالت دعا و ناله زود برآوردمی، اما در اجابت جهت آن تاخیر می افتد تا بسیار بنالی که آواز و نالهء تو مرا خوش می آید. مثلاً، دو گدا بر در شخصی آمدند؛ یکی مطلوب و محبوب است و آن دیگر بسیار مبغوض است. خداوندِ خانه گوید به غلام که زود، بی تٵخیر، به آن مبغوض نان پاره بده تا از در ما زود آواره شود؛ و آن دیگر را که محبوب است وعده دهد که هنوز نان نپخته اند، صبر کن تا نان برسد.
«عالم، همواره در غیب است و هرگز ظاهر نشده است و حق تعالى همیشه ظاهر است و هرگز غایب نشده است پس آنچه در دار تحقق و وجود و در محفل غیب و شهود است، چه در ظاهر و چه در باطن، چه در اوّل و چه در آخر، هر چه هست، همه حقّ است و به جز او همه بافته وهم و ساخته خیال است».