eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
727 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹️ پرسیدند از شیخ ابوالحسن خرقانی (رحمة الله تعالی علیه) که درویشی چیست؟ 🔹️گفت: دریائی است از سه چشمه؛ اول پرهیز، دوم سخاوت و سوم بی نیاز بودن از خلق عزوجل. 🔹️شیخ (رضی الله عنه) از صوفیی پرسید که شما درویش که را گوئید؟ گفت: آن را که از دنیا خبرش نبود. شیخ گفت: چنان نیست؛ بلکه درویش آن بود که در دلش، اندیشه نبود. میگوید و گفتارش نبود. می‌بیند و دیدارش نبود. می‌شنود و شنوائیش نبود. می‌خورد و مزّهء طعامش نبود و حرکت و سکونش نبود و اندوه و شادیش نبود؛ درویش این بود... 📘 ارزش میراث صوفیه دکتر عبدالحسین زرین کوب
طاعت ز سر جهل به جز وسوسه نیست احکام وصول ذوق در مدرسه نیست عارف نشوی به منطق و هندسه تو برهان و دلیل عشق در هندسه نیست
خواجه بها الدین نقشبند را پرسیدند درویشی چیست؟ فرمود: برون بی رنگ و درون بی جنگ‌.
🔹لیس العجب من حبی لک، و انا عبد فقیر. انما العجب من حبک لی، و انت ملک غدیر‌. 🔹 اگر من تورا دوست بدارم عَجَبی نیست، که بنده ای فقیرم. اما از تو عجیب است چون منی را دوست بداری که تو مالک قدیری. حضرت بایزید بسطامی
تا زماني كه بنده پندارد كه بدتر از او بين مخلوق يافت شود متكبر محسوب گردد. حضرت بايزيد بسطامي (ره)
در باب حالت‌های مختلف مراقبه بعضی مشایخ گفته اند: یکی آنست که مرید در هنگام مراقبه صورت شیخ خود را خیال مجسم کند و همه حواس را یکسو نهد که درین حالت پس از مدتی غیب و بی خودی ظاهر می‌شود سپس مرید باید این حالت غیب و بی خودی مانند راهی مستقیم فرض کند و اگر درین راه غیر متناهی خطر یا وسوسه ای پیش آمد آن را دفع کند و استغفار بسیار گوید تا زبان با دل موافق گردد و اگر وسواس همچنان باقی بود در معنی لا اله الا الله تأمل کند و آن را به شد و مد و جهر گوید و اسم الله را ضرب کند بر دل صنوبری خود. طریقت چشتیه/دکتر غلامعلی آریا
دریغا هرگز ندانسته ‌ای که قلب لطیفه است و از عالم علوی است و قالب کثیف است و از عالم سفلی است. خود هیچ الفت و مناسبت میان ایشان نبود و نباشد؛ واسطه و رابطهٔ میان دل و قالب برگماشتند که «إنَّ اللّهَ یَحولُ بَیْنَ المَرْءِ و قَلْبِه» تا ترجمان قلب و قالب باشد تا آنچه نصیب دل باشد دل با آن لطیفه بگوید و آن لطیفه با قالب بگوید. @FEshragh
 ای سید! اول سالک را به اسم "ظاهر" متوجه باید شد و به یقین باید دانست که او پیداست به همه صورت و معانی، و هیچ صورتی و هیچ معنایی نیست که جز او بود. این معنا را مکرر نوشته ام، به جهت تاکید باز می نویسم و مقصود این است که فکر وحدت را لازم خود باید داشت و خود را در این فکر گم می باید کرد. چون در این فکر استغراق حاصل شود، از اسم "باطن" نیز بهره مندی خواهد یافت. @FEshragh
اول ملامتی ،حضرت حق متعال بود زیرا که اعتراض اول بر حضرت او کردند «اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدماء».عجب اشارتی است اینکه بنای عشقبازی بر ملامت نهادند اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدماء ترجمه: خطاب فرشتگان به خدا برای خلیفگی آدم. گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند @FEshragh
diedlonely - stellar (Slowed + Reverb).mp3
4.74M
‍ ‍ موسیقی بی‌کلام، به احساسات فرصت می‌دهد که در شکل حقیقی خود بتابند و بدرخشند، بی‌آنکه بخواهند واقعی یا خیالی جلوه کنند. ●━━━━━━─────── ⇆ㅤㅤㅤㅤ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ 🕊 @FEshragh
سعدیا با کَر، سخن در علم موسیقی خطاست گوشِ جان باید که معلومش کند اسرارِ دل @FEshragh