هدایت شده از بحرالمعارف🌺🍃
﷽
ابن عربی قائل به وحدت ادیان واِلاهِ وحدتِ وجود است ، زیرا اِلاه ابن عربی وبلکه اِلاه صوفیان معتقد به وحدت وجود، اِلاهی است که هیچ صورتی او را محصور وهیچ عقلی محدود ویا مقیدش نمی سازد ، چون او در واقع معبود در هر چه پرستیده می شود است ومحبوب در هر چه دوست داشته می شود.
فتوحات مکّیّه ، ج اول ، مقدمه مترجم ص۸۴
شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی (ره)
@Wahidololia
هدایت شده از محبین آیت الله العظمی حاج شیخ حسنعلی نجابت
باسمه عزَّ شأنُه
أَلا إِنَّ أَوْلِياءَ اللهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ
به اطلاع مؤمنین و طالبین حق میرساند، به مناسبت سی و ششمین سالگرد ارتحال عارف واصل حضرت آیتالله العظمیٰ حاج شیخ حسنعلی نجابت شیرازی (رحمةاللهعلیه) و سومین سالگرد رحلت خلف صالح ایشان، حضرت استاد آیتالله حاج شیخ محمدتقی نجابت (رحمةاللهعلیه)، مراسم بزرگداشتی در شب شهادت حضرت امام علی النقی علیهالسلام برگزار میگردد.
زمان: جمعه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۳ ه.ش (۲ رجب ۱۴۴۶ ه.ق) بعد از نماز مغرب و عشاء
مکان: حوزه علمیه شهید محمدحسین نجابت (رحمةاللهعلیه)
پخش مستقیم از طریق آدرس:
https://www.aparat.com/howzeh_shahidmhnejabat/live
@Ayatollahnejabat
هو
الا ای پیر فرزانه مکن عیبم ز میخانه
که من در ترک پیمانه دلی پیمان شکن دارم
🔥
#حافظ_شیرازی
📚حافظ نامه،۹۴۵
📝 تألیف:بهاءالدین خرمشاهی
@najvaysher
هو
لطیفه295:
حقیقت عبودیت چیست؟
حقیقت عبودیّت این است که انسان به مقامی برسد که خداوند متعال را غنیّ مطلق بداند و به فقر ذاتی خود و موجودات دست یابد و به فنای خویش برسد و حقیقت توحید را با همه ی عوالِم وجود و با همه ی مظاهِر این جهان مشاهده نماید چنانکه می فرماید
«ألا له الخلقُ و الأمرُ تبارَکَ اللّهُ رَبُّ العالَمین».
أعراف، ۵۴
علامه طباطبایی رحمة الله علیه
در محضر علامه طباطبایی، ص ۳۲۷
#سوال_۹۲۵
❓گاهی اوقات انسان دوست دارد که عملی مستحبی را ملزم شود و از علما میشنود که فلان عمل بسیار برای سالک ضروری است.
در صورتی که سالک استاد نداشته باشد، آیا برای سالک جایز است که فعلا آن عمل مستحبی را انجام ندهد و به آنچه که یقین دارد به نحو محکم و با مراقبه شدید پایبند باشد و بداند که خداوند در صورت صلاح، به وی یقینی میدهد که میفهمد باید آن مستحب را انجام دهد ؟
💠
🖌استادشیخ قاسم طهرانی (حفظه الله)
🔹با سلام
برنامه هاي سالك نبايد خودسرانه باشد زيرا احيانا برخي اعمال با اعمال ديگر سازگار نيست يا سالك نميتواند ميان أن دو جمع كند و موجب تشتت، اضطراب و مشكلات جسمي و روحي ميشود لذا برنامه ها بايد زير نظر شخص حكيم وراه رفته اي إنجام شود.
#استاد
https://t.me/Soalsolokyfarsy
🔷گويى هرگز دنيايى نبوده است!
👤 کاربر محترم:
كَتَبَ الحُسَينُ بنُ عَلِيٍّ عليه السلام إلى مُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ عليه السلام مِن كَربَلاءَ : بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ ، مِنَ الحُسَينِ بنِ عَلِي إلى مُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ ومَن قِبَلَهُ مِن بَني هاشِمٍ ، أمّا بَعدُ ،
فَكَأَنَّ الدُّنيا لَم تَكُن وكَأَنَّ الآخِرَةَ لَم تَزَل ، وَالسَّلامُ .
هیچ وقت نفهمیدم معنا این حدیث و
که یعنی چی انگار اصلا دنیایی نبوده
بعد مباحثه این به ذهن اومد که این حدیث هم در وزان همون نکته ست ک از نظر حق
اصلا خلقی وجود نداره...
یعنی حضرت در اون طور احدی این رو میفرمایند...
حالا جالبه این رو تو کربلا میگن
💠 مکتب توحید:
بله درست يك تجلي محوي حضرت داشتند واين مطلب را بيان فرمودند
تجليات صحوي يعني بقاء بالله در مراحل اخير حيات حضرت بروز ميكند ومحوه لايمنعه عن صحوه وصحوه لايمنعه عن محوه كان الله ولم يكن معه شيء والان كماكان
فرمایشات استاد طهرانی حفظه الله
هو
مرحوم سيدنا الاستاذ حاج أقا كمال قدس سره اين شعر را از يكي از أهل معرفت در دفاع از يكي از أولياء نقل ميفرمودند: من نميكويم كه أن عاليجناب. هست پيغمبر ولي دارد كتاب (شيخ بهايي) هر يك از أولياء بلكه سالكين بلكه موجودات براي خود كتاب خاصي دارند كه در أن نحوه رجوع به حضرت حق تكوينا نگارش يافته است. الطرق الى الله بعدد انفاس الخلائق منتهى براي عموم اين كتاب تكويني مختفي است وبرأي أولياء الهي ظاهر ودر دسترس است ولذا ظهور كتاب تكويني أولياء يك امتياز برايشان محسوب ميشود