eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
726 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو هنوز ما را اهلیت گفت نیست، کاشکی اهلیت شنودن بودی! تمام گفتن می باید و تمام شنودن. گفتن جان کندن است، شنیدن جان پروریدن است. حضرت شمس تبریزی (ره)
هو و ازو [شیخ ابوسعید ابوالخیر] می آید که روزی مستی را دید افتاده . گفت : دست به من ده ! گفت : برو شیخا که دست گیری کارِ تو نیست ! شیخ را وقت خوش شد . چشیدن طعم وقت دکتر شفیعی کدکنی
هو آن که عارف تر است به خدا ، تحیّرش به خدا سخت تر است و بیشتر . تذکره الاولیاء ، ذکر حضرت ذوالنّون مصری(ره)
هو محمد بن واسع : مَن عرَفَهُ ، قَلَّ کَلامُهُ و دامَ تحیُّرُه . هر که او را بشناخت ، سخنش اندک شد و حیرتش مدام . کشف المحجوب
هو در مُلکِ عاشقی که دو عالم طُفیل اوست آن کس قدم نهاد که اول زِ سَر گذشت حضرت شاه قاسم انوار (ره)
هو چون تو خود را "رغبتی" دیدی به الله و صفات الله "بدان که ان تقاضای الله است تو را".‌... بها ولد
هو "آتشی" انداخت و رفت آنکه "سوخت" سوخت و آنکه "ماند" ماند.. شمس @AdabErfan
هو یوسف بن الحسین - قدس الله سره - گفته است: همه نیکوییها در خانه ایست و کلید آن تواضع و فروتنی؛ و همه بدیها در خانه ایست و کلید آن مایی و منی. جمع است خیرها همه در خانه و نیست آن خانه را کلید بغیر از فروتنی شرها بدین قیاس به یک خانه است جمع وان را کلید نیست بجز مایی و منی هان احتیاط کن که نلغزی ز راه خیر خود را به معرض خطر شر نیفکنی نخستین (در ذکر احوال مشایخ صوفیه) بخش ۲۵
هو بدانکه اهل سه چیز را بغایت اعتبار کنند: اوّل جذبه، دوّم سلوک، سوم عروج. جذبه عبارت از کشش است و سلوک عبارت از کوشش است و عروج عبارت از بخشش است. هر که این سه دارد، شیخ و پیشواست و هرکه این سه ندارد، یا یکی ازین سه ندارد شیخی و پیشوائی را نشاید..... جناب عزیزالدین نسفی
هو ‌‌﷽ " نحن اقرب الیه من حبل الورید " حال که او اینقدر به تو نزدیک است و تو نیز ادعای علم به این مطلب را داری، پس چرا کسب معرفت از او نمی‌کنی و سخن گفتن با او را ترک می‌نمایی و از دیگران اخذ می‌کنی، ولی از "او" نمی‌گیری؟!..‌. ▪︎جناب ابن‌عربی
هو يقولُ جلال الدين الرومي: "وحينَ تلتمسُ رفيقَ الطريق، فإياكَ أنْ تنظرَ إلى لونهِ أو لسانهِ، بل ابحثْ عن نواياهُ وهمّتهُ، المهمُ أنّ ما يجمعكَ بمحبيكَ هو لغةُ القلب." ومِنهُ قولُ ابن الفارض: ‏"وإذا صَفا لكَ من زمانِكَ واحِدٌ ‏فهو المُرادُ وعِشْ بذاكَ الواحدِ" ❤️