eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
718 ویدیو
47 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو مقام صالحان بر ده مقام است: یکی روزه داشتن در روز دوم شب به قیام گذرانیدن سیوم موت را یاد کردن چهارم تشییع جنازه کردن پنجم لازم گرفتن در گورستان رفتن ششم سودن سر یتیمان به دست شفقت هفتم پرسیدن بیمار هشتم بذل کردن صدقه یعنی سخاوت کردن نهم محبت اهل خیر یعنی نیکان را دوست داشتن و دهم به مداومت ذکر گفتن. حلیه الاولیاء، ج 8، ص 310 خلاصه الالفاظ، ص 561
هدایت شده از فلسفه نظری
🔻ديوژن را ديدند كه در ميان روز با فانوس روشن مى گرديد، سبب پرسيدند گفت: انسان مى جويم... عارف رومى در اين بيت نظر به وى دارد كه فرمود: دى شيخ باچراغ همى گشت گرد شهر كز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست و نيز وقتى مردم شهرش او را تبعيد كردند، كسى به طعن گفت: همشهريان تو را از شهر راندند. گفت : نه چنين است، من آنها را در شهر گذاشتم... 📚 دروس معرفت نفس، ج۱ ص۲۹ 👤 ╰๛---๛---๛------------------- @falsafeh_nazari
دل در حـرم حریـم دلدار اِحرام طواف بسته بر یار دل در طلبِ نگاه شوخش او پرده نیـفکـنَد ز رخسـار من پای‌شکسته گِرد کویش دل غرقه‌ خون شد از خس و خار خونِ دل و اشکِ دیده با هم شد مونس و همدمم دگر بار خود یار درون خانه لیکن دل بی‌خبر از حضور دلدار می‌پوید و می‌چمد شب و روز از رنج فراق و طعن اغیار ای خانه‌نشینِ دل، خدا را آخـر نظـری بر این دل زار تاکی به‎هوای رویت ای دوست پـروانـه صـفـت بـسـوزیَـم زار در رکن و مقام و مشعر و حجر مـحــراب نـمــازم ابــروی یــار اندر عرفاتِ عشقِ دلبر در راز و نیاز در شب تار در کوی منا شدم ذبیحت تقصـیر نموده‌ام سـرِ دار دیـگر خـبـــری ز خــود نـدیــدم چون نیست شدم به هستی یار خندان! ز فراق ناله کم کن در عین تجلّی است دلدار تصویر شادروان قباد پشوتن معروف به درویش خندان، و استاد معین الدین حجت هاشمی خراسانی حفظه الله. @yarekhaksar
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
🔸برگزاری سلسله جلسات معرفتی 🔸 با فرمایشات استاد صمدی آملی 🔸 از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۱۰ ساعت ۱۵ 🔸مکان: آمل ، مسجد حضرت علامه حسن زاده آملی (قدس سره) 🔸 لطفاً حداقل ۱۰ دقیقه زودتر در جلسه حضور داشته باشید. 🔸پخش زنده از سایت تجلی اعظم https://tajallieazam-live.com/
هو یکی از قوی‌ترین انگیزه‌ها برای اینکه بخواهیم روی خودت کار کنیم، درک این موضوع است که ممکن است هر لحظه بمیری - فقط باید ابتدا این را درک کنی." جورج ایوانوویچ گورجیف
هو فردای قیامت بسیار مسلمانان از گورستان گبران برانگیزانند و بسیار گبران از گورستان مسلمانان برانگیزانند. فردوس‌المرشدیه فی اسرارالصمدیه سیرت‌نامه شیخ ابواسحاق کازرونی محمود بن عثمان @yarekhaksar
هو و گفتند: چون اهل بهشت به بهشت فرو آیند و اهل دوزخ به دوزخ، جای جوانمردان کجا باشد؟ گفت: جوانمرد آن بوَد که او را جای نبوَد، نه در دنیا و نه در آخرت. تذکرة‌الاولیاء ذکر شیخ ابوالعباس قصاب @yarekhaksar
هو الهی! این چه سرّ است که در اسرار پادشاهی تو پنهان است که مشتاقان حضرت جلالِ تو در انتظار شرابِ وصال جگرها بپالودند‌، تا به‌سر چشمه‌ی آب حیات و معرفت رسیدند و ذوق محبت از جمال با کمال تو چشیدند؟ و هر که رسید و چشید، به‌واسطه‌ی آن ازین غریبستان دنیای غدّارِ مُردارِ قدم در بطحای جمال جلال نهاد، و نفسِ خسّارِ مکار در تحت اقدام ارادت او سپری شد، و در هوای هویت او تعالی عزّ اسمه به‌جایی رسید که شیطان ملعون از مهابت ولايت او لباس نومیدی بر دوش زد. عزیزا، تا مرد از خود سیر نشود بر وی این کار به‌سر نباید. بیت: سیر آمده ز خویشتن می‌باید برخاسته ز جان و تن می‌باید بر هر گامی هزار بند افزون است زین گرم روی بند شکن می‌باید زیرا که عشق است که عاشق را به معشوق می‌رساند. پس طالب را طلب آن حضرت دلیل عشق است‌، و عاشق آن حضرت به‌واسطه غيرت الهی در معرکه‌ی ابتلای بلای مُبلی باشد، که «مَن اَحبّني اِبتليْتُه» یعنی هر که مرا دوست دارد، مبتلای بلای من شود، و این سرّ آن سخن است که گفته شده است که «واللهُ اَغيرُ مِنّا» یعنی الله تعالی از ما غیرتمندتر است. کاشف الاسرار شیخ نورالدین عبدالرحمن اسفراینی @yarekhaksar
هو تن همچون مریم است و هر یکی عیسی داریم. اگر ما را درد پیدا شود، عیسایِ ما بزاید و اگر درد نباشد عیسی هم از آن راه نهانی که آمد به اصلِ خود بپیوندد، الّا ما محروم مانیم و از وی بی بهره! فیه ما فیه مولانا جلال‌الدین بلخی @yarekhaksar
هو و یوسف حسین گفت: مرا وصیتی کن! گفت: با خدای یار باش در خصمیِ نفس خویش، نه با نفس یار باش در خصمیِ خدای. و هیچ کس را حقیر مدار، اگر همه مشرک بود و در عاقبتِ او نگر که تواند که معرفت از تو سلب کنند و بدو دهند. یکی از او وصیتی خواست، گفت: باطنِ خویش با حق گذار و ظاهرِ خویش به خلق ده و به خدای عزیز باش، تا خدای بی‌نیازت کند از خلق. یکی دیگر وصیت خواست، گفت: شک را اختیار مکن بر یقین، و راضی مشو از نفس خویش تا آرام نگیرد، و اگر بلایی رو به تو آرد آن را به صبر تحمل کن، و ملازمِ درگاهِ خدای باش! کسی دیگر وصیت خواست، گفت: همّت خویش از پیش و پس مفرست! گفت: این سخن را شرحی ده. گفت: از هرچه گذشت و از هرچه هنوز نیامده است اندیشه مکن و نقدِ وقت را باش. تذکرة الأولیاء ذکر ذوالنّون مصری @yarekhaksar
هدایت شده از مَشارِقُ الأنْوار
ا﷽ ❀ یکی از شاگردان آیت الله انصاری قدس سره از ایشان سوال می‌کند:  چه زمانی ما می‌توانیم خدمت صاحب الزّمان ولیّ عصر علیه السلام برسیم؟ آیت الله انصاری جواب می‌دهند:  زمانی که حضور و غیبت آقا برای شما فرقی نکند. ❀ یکی از شاگردان آیه الله انصاری همدانی از ایشان سوال می‌کند: آیا می‌شود به حضور حضرت حجت (ع) رسید؟  آقا جواب می‌دهند:  بندهٔ خدا، به حضور خداوند هم می‌توانیم برسیم به حضور بنده‌اش نمی‌توانیم برسیم! 📗 در کوی بی نشانها، زندگی عارف فانی و واصل شیخ محمد جواد انصاری همدانی قدس سره ، ص۱۲۸ •❈•══════┅┅ @An_Noor313
✨حضرت آیت الله نجابت می فرمود: «کسی که فقیر است چیزی که لایق سلطان باشد ندارد؛... ▪️علم ما پَهلوُیِ خدای تعالی قیمتی ندارد؛ ▪️فهم ما هم که قیمتی ندارد؛ ▪️عقل ما هم که قیمتی ندارد؛ ▪️عباداتمان هم قیمتی ندارد؛ پس مانده جانمان به تعبیر خواجه؛ کهنه دلق "درویش را نباشد برگ سرای سلطان ماییم و کهنه دلقی کآتش در آن توان زد." چیزی که نشانه ی آدمیزاد است میشود دلق، از ما يك نشانه ایی بیشتر نیست آن هم خدا گذاشته...». (شرح كلمات باباطاهر). می فرمود: 💠«... بین خدا و آدمیزاد هیچ فاصله ای نیست الا همین اراده ای که دارد؛ همین عقلی که دارد؛ همین شعورهای جزیی که دارد؛ آتش بزند در این...»؛ (شرح كلمات باباطاهر). می فرمود: 💢«بعد از آن که محبوب همه قِسم حیات به ما میدهد، ما هم این جان را میدهیم به حیات ابد سر در می آوریم... ما که خودمان را بنده خدا میدانیم چیزی نداریم که تسلیم خدا بکنيم إلا جانمان... » . (شرح کلمات باباطاهر) میفرمود: ♦️هر که در راه خدا جان ندهد معلوم نیست حیات ابد نصیبش بشود. این شعر ابن فارض را میخواندند که؛ 🔹{مَن لَم يمت في حُبِّهِ لَم يعش به} و می فرمودند اگر در راه محبّت خدا نمردی حیات ابد گیرت نمی آید... نمی توانی خدا را دوست بداری مگر آن که فانی بشوی».🔸 (شرح کلمات تقریرات) 📚ذکر الصالحین📄صفحه: ۲۴۸ @Ayatollahnejabat
هو به خدا قسم اگر باب تجلیات اسمای الهی و لذت ذکر به دل انسان باز بشود، اصلا انسان سخنی برای گفتن و برای شنیدن جز ذکر الله ندارد @msaliagha
هدایت شده از بحرالمعارف🌺🍃
﷽ ابن عربی قائل به وحدت ادیان واِلاهِ وحدتِ وجود است ، زیرا اِلاه ابن عربی وبلکه اِلاه صوفیان معتقد به وحدت وجود، اِلاهی است که هیچ صورتی او را محصور وهیچ عقلی محدود ویا مقیدش نمی سازد ، چون او در واقع معبود در هر چه پرستیده می شود است ومحبوب در هر چه دوست داشته می شود. فتوحات مکّیّه ، ج اول ، مقدمه مترجم ص۸۴ شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی (ره) @Wahidololia
      @allameyedahr1400      ┄┅═══❉💠❉═══┅┄ .
باسمه عزَّ شأنُه أَلا إِنَّ أَوْلِياءَ اللهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ به اطلاع مؤمنین و طالبین حق می‌رساند، به مناسبت سی و ششمین سالگرد ارتحال عارف واصل حضرت آیت‌الله العظمیٰ حاج شیخ حسنعلی نجابت شیرازی (رحمةالله‌علیه) و سومین سالگرد رحلت خلف صالح ایشان، حضرت استاد آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی نجابت (رحمةالله‌علیه)، مراسم بزرگداشتی در شب شهادت حضرت امام علی النقی علیه‌السلام برگزار می‌گردد. زمان: جمعه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۳ ه.ش (۲ رجب ۱۴۴۶ ه.ق) بعد از نماز مغرب و عشاء مکان: حوزه علمیه شهید محمدحسین نجابت (رحمةالله‌علیه) پخش مستقیم از طریق آدرس: https://www.aparat.com/howzeh_shahidmhnejabat/live @Ayatollahnejabat
هو تو همه جا، در حال دیدن خودت هستی! 🔥
هو الا ای پیر فرزانه مکن عیبم ز میخانه که من در ترک پیمانه دلی‌ پیمان شکن دارم 🔥 📚حافظ نامه،۹۴۵ 📝 تألیف:بهاءالدین خرمشاهی @najvaysher
هو لطیفه295: حقیقت عبودیت چیست؟ حقیقت عبودیّت این است که انسان به مقامی برسد که خداوند متعال را غنیّ مطلق بداند و به فقر ذاتی خود و موجودات دست یابد و به فنای خویش برسد و حقیقت توحید را با همه ی عوالِم وجود و با همه ی مظاهِر این جهان مشاهده نماید چنانکه می فرماید «ألا له الخلقُ و الأمرُ تبارَکَ اللّهُ رَبُّ العالَمین». أعراف، ۵۴ علامه طباطبایی رحمة الله علیه در محضر علامه طباطبایی، ص ۳۲۷
❓گاهی اوقات انسان دوست دارد که عملی مستحبی را ملزم شود و از علما می‌شنود که فلان عمل بسیار برای سالک ضروری است. در صورتی که سالک استاد نداشته باشد، آیا برای سالک جایز است که فعلا آن عمل مستحبی را انجام ندهد و به آنچه که یقین دارد به نحو محکم و با مراقبه شدید پایبند باشد و بداند که خداوند در صورت صلاح، به وی یقینی میدهد که میفهمد باید آن مستحب را انجام دهد ؟ 💠 🖌استادشیخ قاسم طهرانی (حفظه الله) 🔹با سلام برنامه هاي سالك نبايد خودسرانه باشد زيرا احيانا برخي اعمال با اعمال ديگر سازگار نيست يا سالك نميتواند ميان أن دو جمع كند و موجب تشتت، اضطراب و مشكلات جسمي و روحي ميشود لذا برنامه ها بايد زير نظر شخص حكيم وراه رفته اي إنجام شود. https://t.me/Soalsolokyfarsy
🔷گويى هرگز دنيايى نبوده است! 👤 کاربر محترم: كَتَبَ الحُسَينُ بنُ عَلِيٍّ عليه السلام إلى مُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ عليه السلام مِن كَربَلاءَ : بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ ، مِنَ الحُسَينِ بنِ عَلِي إلى مُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ ومَن قِبَلَهُ مِن بَني هاشِمٍ ، أمّا بَعدُ ، فَكَأَنَّ الدُّنيا لَم تَكُن وكَأَنَّ الآخِرَةَ لَم تَزَل ، وَالسَّلامُ . هیچ وقت نفهمیدم معنا این حدیث و که یعنی چی انگار اصلا دنیایی نبوده بعد مباحثه این به ذهن اومد که این حدیث هم در وزان همون نکته ست ک از نظر حق اصلا خلقی وجود نداره... یعنی حضرت در اون طور احدی این رو میفرمایند... حالا جالبه این رو تو کربلا میگن 💠 مکتب توحید: بله درست يك تجلي محوي حضرت داشتند واين مطلب را بيان فرمودند تجليات صحوي يعني بقاء بالله در مراحل اخير حيات حضرت بروز ميكند ومحوه لايمنعه عن صحوه وصحوه لايمنعه عن محوه كان الله ولم يكن معه شيء والان كماكان فرمایشات استاد طهرانی حفظه الله
هو صـد آرزو به گِرد دلم در طواف بود از حیرت ِجــمال ِتو بی آرزو  شدم 🔥🔥 صائب_تبریزی
هو مرحوم سيدنا الاستاذ حاج أقا كمال قدس سره اين شعر را از يكي از أهل معرفت در دفاع از يكي از أولياء نقل ميفرمودند: من نميكويم كه أن عاليجناب. هست پيغمبر ولي دارد كتاب (شيخ بهايي) هر يك از أولياء بلكه سالكين بلكه موجودات براي خود كتاب خاصي دارند كه در أن نحوه رجوع به حضرت حق تكوينا نگارش يافته است. الطرق الى الله بعدد انفاس الخلائق منتهى براي عموم اين كتاب تكويني مختفي است وبرأي أولياء الهي ظاهر ودر دسترس است ولذا ظهور كتاب تكويني أولياء يك امتياز برايشان محسوب ميشود
هو چون من توام و تو من، توام راه نمای تو آگهی از من و من آگاه نیم 🔥🔥  
هو جان و تنم ای دوست فدای تن و جانت مویی نفُروشم به همه مُلک جهانت 🔥🔥 سعدی
*هوالحیّ* عارف بالله حضرت آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی قدس سره : 📝فکر مفتاح کشف و شهود است و این از ذکر بر نمی آید، اگر چه ذکر باعث محبت و انس میشود 📚اسرارالصلوة،ص۴۰۹
هو در خرمن صد زاهد عاقل زند آتش این داغ که ما بر دل دیوانه نهادیم... 🔥🔥