💠حضرت عیسى«سلاماللهعلیه» فرمودند:
🔹طوبَى لِمَنْ كَانَ صَمْتُهُ فِكْراً وَ نَظَرُهُ عَبْراً وَ وَسِعَهُ بَيْتُهُ وَ بَكَى عَلَى خَطِيئَتِهِ وَ سَلِمَ اَلنَّاسُ مِنْ يَدِهِ وَ لِسَانِهِ
🔸خوشا به حال كسى كه خاموشیش توأم با تفكر و نگاهش همراه با عبرت باشد و در خانهاش بنشیند و بر گناه خود بگرید و مردم از دست و زبان او سالم بمانند.
📗 الخصال، جلد 1، صفحۀ 295.
الإمامُ الباقرُ عليه السلام
أشْرَفُ أخْلاقِ الأئمَّةِ و الفاضِلينَ مِن شِيعَتِنا; التَّقِيَّةُ ، و أخْذُ النَّفْسِ بحُقوقِ الإخْوانِ .;
امام باقر عليه السلام
بهترين اخلاق امامان و شيعيان با فضيلت ما ، تقيّه و ملزم كردن خود به رعايت حقوق برادران است .;
بحار الأنوار : 75/415/68 .
🌱 یاری حضرت صدیقه صلواتاللهعلیها
📌چگونه حضرت زهرا سلاماللهعلیها را در عزاء امام حسین علیهالسلام یاری کنیم؟
... يا أَبَا بَصِيرٍ إِنَّ فَاطِمَةَ لَتَبْكِيهِ وَ تَشْهَقُ فَتَزْفِرُ جَهَنَّمُ زَفْرَةً لَوْ لَا أَنَّ الْخَزَنَةَ يَسْمَعُونَ بُكَاءَهَا وَ قَدِ اسْتَعَدُّوا لِذَلِكَ مَخَافَةَ أَنْ يَخْرُجَ مِنْهَا عُنُقٌ أَوْ يَشْرُدَ دُخَانُهَا فَيُحْرِقَ أَهْلَ الْأَرْضِ فَيَكْبَحُونَهَا مَا دَامَتْ بَاكِيَةً وَ يَزْجُرُونَهَا وَ يُوثِقُونَ مِنْ أَبْوَابِهَا مَخَافَةً عَلَى أَهْلِ الْأَرْضِ فَلَا تَسْكُنُ حَتَّى يَسْكُنَ صَوْتُ فَاطِمَة ...
يَا ابَا بَصِيرٍ أَ مَا تُحِبُّ أَنْ تَكُونَ فِيمَنْ يُسْعِدُ فَاطِمَة
📚 کامل الزیارات، ص۸۲
ای ابابصیر فاطمه سلاماللهعلیها چنان برای فرزندش حسین علیهالسلام گریه میکند و فریاد میکشد که فریاد و ناله جهنم بلند میشود. اگر فرشتگان مانع نمیشدند جهنم همه اهل زمین را میسوزاند. تا فاطمه آرام نگیرد جهنم آرام نخواهد شد ...
👈 ای ابابصیر نمیخواهی از کسانی باشی که فاطمه را در گریستن یاری مینماید؟
🔻ابو بصير مىگويد: وقتى امام عليه السّلام اين كلام را فرمودند بطورى كه گريه به من دست داد كه قادر بر سخن گفتن نبودم و چنان بغض گلويم را مىفشرد كه توانايى بر تكلّم نداشتم
📚: کامل الزیارات، ص۸۲
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
1_6607035321.pdf
حجم:
2.03M
اسناد اثبات شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
و تصریح به قاتل ایشان
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
❤️ سفرهای تبلیغی
مرحوم حاج شیخ احمد کافی در راستای اهداف بلند خویش که در رأس آنها تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب تشیّع بود، به شهرهای مختلف کشور سفر می کرد و در آن شهرها به تشکیل و بنای مهدیه همّت می گمارد، تا مردم به ویژه جوانان را در آن شرایط و فضای فساد آلودی که رژیم ستم شاهی پهلوی در به وجود آورده بود، به مجالس و هیأت های مذهبی جذب نماید. که از آن جمله می توان به مهدیه های رشت، سیرجان، کرمان و در رأس آنها مهدیه ی تهران اشاره نمود که تا این زمان هم مورد توجه جوانان هیأتی می باشد.
مرحوم کافی می گفت: «من به 108 شهر ایران سفر کرده ام و در آن شهرها به سخنرانی پرداخته ام» که با در نظر گرفتن وسایل ارتباطی آن روزها، این کار بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است.
یکی از ویژگی های مهم مرحوم آقای کافی در سفرهای تبلیغی شان این بود که در هر شهری که می رفتند، سعی می نمودند اختلافات بین هیأت ها را برطرف کنند و باعث اتّحاد و یگانگی هیأت ها شوند تا ضمن تشکیل یک هیأت بزرگ، مراسم مذهبی منسجم تر و باشکوه تر برگزار شود و همچنین ایشان این هیأت ها را زیر نظر علما و بزرگان آن شهر قرار می داد تا از انحرافات فکری و عملی آنها جلوگیری شود.
#شهید_کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
🔰 چند حدیث نورانی ازامام حسن عسکری علیه السلام:
۱. لَا تُمَارِ فَیَذْهَبَ بَهَاؤُکَ وَ لَا تُمَازِحْ فَیُجْتَرَأَ عَلَیْکَ.
🔹بحث و جدل نکن که وقار و شکوهت از بین میرود، و شوخی و مزاح نکن که بر تو جرأت (بی احترامی) پیدا میکنند.
۲. مَنْ رَضِیَ بِدُونِ الشَّرَفِ مِنَ الْمَجْلِسِ لَمْ یَزَلِ اللَّهُ وَ مَلَائِکَتُهُ یُصَلُّونَ عَلَیْهِ حَتَّی یَقُومَ.
🔸کسی که در یک مجلس به نشستن در جای پایینتر و کماهمیتتر رضایت دهد، همواره تا زمانی که از آنجا برنخیزد، خداوند و فرشتگانش بر او درود میفرستند.
۳. إِیَّاکَ وَ الْإِذَاعَةَ وَ طَلَبَ الرِّئَاسَةِ فَإِنَّهُمَا یَدْعُوَانِ إِلَی الْهَلَکَةِ.
🔹بپرهیز از فاشکردن اسرار و از طلب مقام و ریاست، چرا که این دو انسان را به سوی نابودی میکشانند.
۴. مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِی لَا تُغْفَرُ: لَیْتَنِی لَا أُؤَاخَذُ إِلَّا بِهَذَا.
🔸از جمله گناهانی که بخشیده نمیشود [این است که شخص بگوید]: کاش فقط بهخاطر همین گناه مؤاخذه شوم و بس.
۵. الْإِشْرَاکُ فِی النَّاسِ أَخْفَی مِنْ دَبِیبِ النَّمْلِ عَلَی الْمِسْحِ الْأَسْوَدِ فِی اللَّیْلَةِ الْمُظْلِمَةِ.
🔹شرک در میان مردم از حرکت مورچه بر روی پارچه ای سیاه در شبی تاریک پنهانتر است.
۶. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أَقْرَبُ إِلَی اسْمِ اللَّهِ الْأَعْظَمِ مِنْ سَوَادِ الْعَیْنِ إِلَی بَیَاضِهَا
🔸«بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم» به اسم اعظم خداوند، از سیاهی چشم به سفیدی آن نزدیکتر است.
۷.حُبُّ الْأَبْرَارِ لِلْأَبْرَارِ ثَوَابٌ لِلْأَبْرَارِ وَ حُبُّ الْفُجَّارِ لِلْأَبْرَارِ فَضِیلَةٌ لِلْأَبْرَارِ وَ بُغْضُ الْفُجَّارِ لِلْأَبْرَارِ زَیْنٌ لِلْأَبْرَارِ وَ بُغْضُ الْأَبْرَارِ لِلْفُجَّارِ خِزْیٌ عَلَی الْفُجَّارِ.
🔹دوستی نیکان با یکدیگر، پاداشی برای آنان است؛ دوستی گناهکاران با نیکان، مایه برتری و فضیلتی برای نیکان است؛ دشمنی گناهکاران با نیکان، زینت و افتخاری برای نیکان است؛ و دشمنی نیکان با گناهکاران، خواری و رسوایی برای گناهکاران است.
۸. مِنَ التَّوَاضُعِ السَّلَامُ عَلَی کُلِّ مَنْ تَمُرُّ بِهِ وَ الْجُلُوسُ دُونَ شَرَفِ الْمَجْلِسِ.
🔸از نشانههای تواضع و فروتنی: سلام کردن به همه و نشستن در پایین مجلس است.
۹.مِنَ الْجَهْلِ الضِّحِکُ مِنْ غَیْرِ عَجَبٍ.
🔹خنده بی دلیل و بی مورد نشانه جهل و نادانی است.
۱۰. مِنَ الْفَوَاقِرِ الَّتِی تَقْصِمُ الظَّهْرَ جَارٌ إِنْ رَأَی حَسَنَةً أَخْفَاهَا وَ إِنْ رَأَی سَیِّئَةً أَفْشَاهَا.
🔸از جمله گرفتاریهای کمرشکن، همسایه ای است که چون خوبی یا کار نیکی ببیند آن را پنهان سازد، و چون بدی ببیند آن را افشا نماید.
۱۱.بِئْسَ الْعَبْدُ عَبْدٌ یَکُونُ ذَا وَجْهَیْنِ وَ ذَا لِسَانَیْنِ یُطْرِی أَخَاهُ شَاهِداً وَ یَأْکُلُهُ غَائِباً إِنْ أُعْطِیَ حَسَدَهُ وَ إِنِ ابْتُلِیَ خَانَهُ
🔹چه بد بندهای است کسی که دو روی دارد و دو زبان، برادرش را جلوی چشمها بسیار مدح میکند و پشت سر او را بدگویی کند؛ اگر چیزی به او داده شود حسادت میکند و اگر گرفتار شود او را خیانت میکند.
۱۲. الْغَضَبُ مِفْتَاحُ کُلِّ شَرٍّ.
🔸خشم کلید هر شر و بدی است.
۱۳. أَقَلُّ النَّاسِ رَاحَةً الْحَقُودُ
🔹کمترین آسایش و راحتی را انسان کینهتوز دارد.
۱۴.أَوْرَعُ النَّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْهَةِ أَعْبَدُ النَّاسِ مَنْ أَقَامَ عَلَی الْفَرَائِضِ أَزْهَدُ النَّاسِ مَنْ تَرَکَ الْحَرَامَ أَشَدُّ النَّاسِ اجْتِهَاداً مَنْ تَرَکَ الذُّنُوبَ.
🔸پارساترین مردم کسی است که در امر شبهه ناک توقّف کند، و عابدترین ایشان کسی است که واجبات را انجام دهد. زاهدترین آنان کسی است که از حرام دوری کند، و پرتلاشترین مردم کسی است که گناهان را رها کند.
۱۵. قَلْبُ الْأَحْمَقِ فِی فَمِهِ وَ فَمُ الْحَکِیمِ فِی قَلْبِهِ.
🔹اندیشه و خرد فرد احمق در دهان او، و دهان فرد حکیم در اندیشه و خرد او است.
۱۶.لَا یَشْغَلْکَ رِزْقٌ مَضْمُونٌ عَنْ عَمَلٍ مَفْرُوضٍ.
🔸مبادا روزی تضمین شده، تو را از عمل واجب باز دارد!
۱۷. مَنْ تَعَدَّی فِی طَهُورِهِ کَانَ کَنَاقِضِهِ.
🔹کسی که در پاکیزگی و طهارت خود زیادهروی کند، مانند کسی است که آن را باطل کرده است.
۱۸. مَا تَرَکَ الْحَقَّ عَزِیزٌ إِلَّا ذَلَّ وَ لَا أَخَذَ بِهِ ذَلِیلٌ إِلَّا عَزَّ.
🔸هیچ کس حق را رها نکرد مگرذلیل شد؛ و هیچ ذلیل وشخص کوچکی با حق همراه نشد مگر عزیز شد
۱۹.صَدِیقُ الْجَاهِلِ تَعِبٌ.
🔹دوست فرد جاهل، در رنج و زحمت است.
۲۰.خَصْلَتَانِ لَیْسَ فَوْقَهُمَا شَیْ ءٌ الْإِیمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ الْإِخْوَانِ.
🔸هیچ چیز برتر از دو خصلت: ایمان به خدا، و سود رساندن به برادران نیست.
📚 بحارالانوار ج۷۵ ص۳۷۰ تا ص۳۷۴