🔴 حلبی، دولت تبعید کننده امام و ساواک را روی منبر دعا کرد‼️
یکی از مهمترین مقاطع نهضت امام #خمینی(رحمت اللّه علیه)، ایّام تبعید حضرت امام بود. چرا که رژیم وحشت فراوان داشت تا با تبعید ایشان، قیامی دوباره همچون قیام 15خرداد شکل بگیرد که به یقین باید بهای سنگینتری را برای سرکوب آن میپرداخت. لذا قبل از تبعید امام همهی جوانب امر را سنجید و برنامهای ترتیب داد تا بتواند خشم ملّت انقلابی را به کنترل درآورد. فرمان آماده باش به کلیّهی نیروهای نظامی و امنیّتی، محاصرهی بیوت و مراقبت کامل از علمای طراز اوّل بلاد، نظارت کامل بر بازار، دانشگاه و حوزه و دیگر پایگاههایی که ممکن بود محلّ تجمعات اعتراض آمیز شود، از جملهی برنامههای رژیم شاهنشاهی برای پیشگیری از یک قیام حتمی بود. ⚠️
پس از تبعید حضرت امام در سحرگاه 13آبان 1343 به ترکیه و پخش سریع این خبر به سراسر کشور، موج گسترده ای از اعتراضات شکل گرفت. مراجع عظام تقلید داخل و خارج کشور با صدور نامهها، بیانیهها و تلگرافها و ایراد سخنان مختلفی این عمل را محکوم نمودند. به عنوان مثال مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در اولین سخنرانی خود پس از این واقعه، در تاریخ 30/8/1343 در مسجد اعظم قم فرمودند:
🎙 «... هر روز یکی از احکام الهی به توپ بسته میشود اگر کسی هم بگوید پروردگار ما خداست یا باید حبس کنند یا تبعید نمایند و در خانهها را میبندند که چرا خدا میگوئید. انّا للّه و انّا الیه راجعون و من نمیدانم شما به من تسلیت بگوئید و یا ما به شما تسلیت بگوئیم و یا همهمان به امام زمان تسلیت بگوئیم و همه به پیغمبر خدا تسلیت بگوئیم...». 📚(حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی به روایت اسناد ساواک، ج1، ص145)
همچنین مرحوم آیت اللّه العظمی مرعشی نجفی چند روز قبل از تبعید امام، در سخنانی به مناسبت کاپیتولاسیون آنچنان ناراحت شدند که در حین سخنرانی حالشان به هم خورد و دیگر نتوانستند ادامهی صحبت دهند. 📚(حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی به روایت اسناد ساواک، ج1، ص384) ایشان در یکی از بیانیههایی هم که در اواخر آبان ماه منتشر نمودند، اینگونه نوشتهاند:
✍ « آیا ننگ نیست که اجانب مصون باشند و آیت اللّه خمینی را به بیگانگان بسپارند. من از تبعید معظمٌ له بسیار ناراحتم. من دیگر دقیقه شماری میکنم تا کی از این زندگی ننگین توأم با اسارت مستخلص شوم.» (همان، ص391)
در همین راستا بازار دست به اعتصاب و تعطیلی زد و رژیم در اقدامی کم سابقه، با تهدید و چیدن آجر در مقابل مغازههای تعطیل، تلاش کرد تا این اعتصاب را بشکند. در برخی شهرها تظاهرات خیابانی به راه افتاد که به سرعت سرکوب شد. سیل تلگراف، نامه و طومار از طرف حوزهها و روحانیّت متعهّد به مقامات ترکیه و برخی از دیگر کشورها ارسال شد. در بسیاری از شهرها مساجد و نمازهای جماعت به مدت حدود دو هفته به کلّی تعطیل شد. به عنوان نمونه مرحوم آیت الله حاج شیخ بهاءالدین محلّاتی دستور تعطیلی مساجد و نمازهای جماعت شیراز را صادر فرموده و همچنین پیشنهاد تحصّن در اماکن مقدّس و زیارتی کشور را مطرح کردند. این روند اعتراض آمیز تا نیمه ی شعبان آن سال البته با کنترل شدید نیروهای نظامی و امنیّتی، ادامه داشت.
💠 با نزدیک شدن ایّام میلاد مسعود منجی عالم بشریّت(علیه السلام)، برخی مراجع همچون آیت الله العظمی میلانی پیامی مبنی بر چگونگی برپایی مراسم انتشار دادند که در آن آمده بود: ✍«عقیده خود را درباره حضرت آیت الله خمینی دامت برکاته آشکارا اظهار نمایید که ایشان یکی از مراجع تقلید عالیقدر امت اسلامی هستند و گفته ایشان گفته همه ملت مسلمان است...» 📚(اسناد انقلاب اسلامی، چاپ دوم پائیز1374، ج1، ص274)
چندی بعد نیز متن استفتائی از محضر ایشان و آیت الله مرعشی مبنی بر وظایف طلّاب و مبلّغین در ماه مبارک رمضان انتشار یافت که آیت الله میلانی در بخشی از پاسخ به این استفتاء فرموده بودند: ✍«...انواع تعدیات و ظلم و ستم و اختناق شدید و تجاوزاتی که به حریم دین و مملکت مذهبی وارد شده و پایمال شدن حقوق ملت و گرفتاری های اقتصادی و غیره و گرفتاری و زندانی شدن علما و خطبا و دانشمندان[را] تذکر دهید...» 📚(نهضت امام خمینی، سید حمید روحانی، ج2، ص100) پاسخ آیت الله مرعشی نیز به همین مضمون بود. لذا رژیم پهلوی در سخنرانی های انجام شده در این ماه مبارک، بیش از پیش به باد انتقاد گرفته شد.
گزارشات روز مرّهی برخی از این سخنرانیها به #ساواک ارسال شده و اقدامات لازم صورت میگرفت. در یکی از این گزارشات آمده است:
📃 «برابر اطلاع منابر روز 43/10/26 عادی بوده است. 1- شیخ واعظی در مسجد اسکندری به منبر رفت و به دولت حمله کرد که وسیله کلانتری 11 به وی تذکر داده شد و از منبر رفتنش جلوگیری گردید. 2- شیخ محمد علی طالقانی پیشنماز مسجد اکباتان به منبر رفت و نسبت به دولت و گرانی بنزین و مأمورین سازمان امنیت حمله کرد که از ط
رف کلانتری در مورد جلب وی اقدام گردیده است. 3- شیخ جعفری پیشنماز مسجد جامع و شیخ طاهری در مسجد مذکور به منبر رفتند و از دولت تنقید نمودند و هر دو به خمینی دعا کردند. ⚡️4- شیخ محمود #حلبی در مسجد باب الحوائج واقع در میدان فوزیه به منبر رفت و دولت و مسئولین امنیتی مملکت را دعا کرد.‼️ 5- ...»
📚(آیت الله حاج شیخ غلامحسین جعفری همدانی به روایت اسناد ساواک، ص27)
✅ این سند همانگونه که به خوبی نشان دهندهی اوج اختناق و فشار بر روحانیّت شجاع و انقلابی است و افرادی همچون آقایان جعفری و طاهری چند روز پس از این سخنرانی همراه با 11نفر دیگر از گویندگان متعهد و مجاهد اسلامی، دستگیر و به محاکمهی فرمایشی کشیده میشوند، بیانگر مواضع شیخ محمود حلبی(رهبر انجمن حجتیّه) نیز هست.
او در شرایطی دولت و مسئولین امنیّتی را دعا میکند که عامل همهی این جنایات از کاپیتولاسیون گرفته تا تبعید امام و سرکوب علما و مردم، رژیم دژخیم پهلوی است. او در زمانی با دعای خود اینگونه اعمال آنها را تأیید میکند که بزرگترین مراجع وقت از شدّت ناراحتی چنین مواضعی علیه آنان اتّخاذ کرده و آرزوی مرگ میکنند. حال چگونه میتوان ادّعا نمود که انجمن حجتیّه به رهبری شیخ محمود حلبی، مورد تأیید همهی مراجع، همگام با انقلاب اسلامی و طرفدار حضرت امام بوده است!؟
🆔 @hojjatiye
🛑«علامۀ ضدانقلاب؟!» به بازار کتاب میرسد
.
📚کتاب «علامۀ ضدانقلاب؟!» نگاهی به نسبت علامه طباطبایی با انقلاب و جمهوری اسلامی به زودی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار میشود
📍رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب دو نویسنده ای که پیشتر با آثاری چون حقایقی پیرامون انجمن حجتیه، تو زودتر بکش، از افغانستان تا لندستان، فرمانده در سایه و... به جامعه کتابخوان معرفی شدهاند اینبار بر اساس دغدغه، اهمیت موضوع و شبهاتی که مطرح شده است به سراغ نگارش این اثر ارزشمند رفتهاند. مؤلفین در این کتاب سعی کردهاند با ارائۀ ۱۱ مصاحبه و یک پیوست تحقیقی به سؤالات و شبهاتی که مدتی است نسبت به علامه طباطبایی مطرح میشود را پاسخ داده و تصویری حقیقی از مشی علمی و عملی علامۀ طباطبائی در خصوص انقلاب و جمهوری اسلامی را ارائه نمایند.
❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹
🔸جهت تهیه کتاب بعد از انتشار با تخفیف ویژه از طریق زیر اقدام کنید👇
✅ سایت من و کتاب
manvaketab.ir
✅ سایت انتشارات شهیدکاظمی
nashreshahidkazemi.ir
✅ پیامک نام کتاب به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱
✅ تلفن مرکز پخش:
۰۲۵۳۳۵۵۱۸۱۸ا
.
❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹
📌 #انتشارات_شهیدکاظمی
🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب در کشور
🆔 @nashreshahidkazemi
هدایت شده از جشنواره ملی هنرهای گرافیکی
✨✨✨✨✨✨
گفتگوی زنده
🔹موضوع: پیشینه شناسی فرقه های انحرافی
🔸کارشناس: جناب آقای دکتر یعقوب توکلی
🔸مجری کارشناس: امیرحسین کامل نواب
▪️زمان سه شنبه 2 آذر 1400
ساعت 21
لینک صفحه:
https://instagram.com/moghadas_nama?utm_medium=copy_link
#دومین_جشنواره_ملی_هنرهای_گرافیکی
#مقدس_نما
#بهائيت_محفل_خيانت
#كاريكاتور_پوستر
#ايران_بدون_نفرت
#ايران_بدون_بهائيت
@moghadas_nama
Www.moghadas-nama.com
🏴 بر مزار استاد💐
در آستانه چهلمین روز درگذشت استاد ارجمندم، توفیق شد تا امروز بر مزارش حاضر شوم.
💠 برایش سنگی زیبا گذاشته اند. و چه زیباشعری انتخاب شده:
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
تا بی خبر بمیرد در درد خودپرستی
عاشق شو ارنه روزی کار جهان سرآید
ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
🔸با خواندن این شعر، به یاد جلسه ای افتادم که یکی از سران مدعی انجمنی، عبارت ناشایستی را در مورد استاد محمودخوانی به کار برد.
تا زمانی که استاد در قید حیات بود علیرغم گفتگوهای مختلفی که با ایشان داشتم، هیچگاه به خود اجازه ندادم که برای ایشان بگویم که پشت سرشان چه گفته اند.
هر چند که خود استاد، ده ها برابرش را شنیده و از نامردی این جماعت و تهمتهای ناروایی که به ایشان زده بودند، خون به دل بود.
⚡️بماند برای آن روز که از پرده برون افتد راز...
🆔 @hojjatiye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 یادی از استاد
چهل روز از فراق معلم مهربانمان گذشت. عزیزی که سالها برای تربیت دانش آموزان در مدرسه علوی تهران، از جان مایه گذاشت، اما مغرضان جان به لبش کردند.
سال ۹۱ در مستند «پوستین وارونه» برایمان اندکی درد دل کرد. طبیعتا امکان استفاده از همه سخنان ارزشمندش در مستند فراهم نبود. لذا بر آن شدم تا دقایقی از پشت صحنه و گوشه ای از سخنانی که در مستند از آنها استفاده نشد را تقدیم نمایم.
🔹پ.ن۱: مستند «پوستین وارونه» در جشنواره عمار سال ۹۱، با موضوع انجمن حجتیه اکران شد.
🔹پ.ن۲: از کارگردان محترم، جناب آقای خالقی به جهت آن که فیلم کامل مصاحبه را در اختیار حقیر قرار دادند، بی نهایت سپاسگزارم.
🆔 @hojjatiye
🔴 معاونیان: نيستم چاپلوس اهل ستم
اخیرا سروده ای در کانال جناب آقای معاونیان منتشر شده.
بدیهی است که همه میدانند جناب معاونیان نه چاپلوس خلفا و اهل تسنن هستند، نه چاپلوس اهل خرقه و تصوف. از اهل فلسفه و عرفان هم که بیزارند.
پس سئوال اینجاست که منظور ایشان از «اهل ستم» کیست؟
ابیاتی از این سروده ی طولانی را انتخاب و خدمتتان تقدیم نموده و قضاوت را به شما وامیگذارم.
اگر همچون گذشته که برخی از مطالب و اشعار را حذف کردند، پشیمان نشده و حذف نفرمایند، میتوانید مراجعه نموده و متن کامل را ملاحظه فرمایید.
💠 و اما ابیاتی از این سروده:
نيستم چاپلوس اهل ستم
نان نخوردم ز رشوه ها و ربا
نه وكيل ام، نه نوكر دفتر
نه نماينده ی فلان آقا
گفت شخصی كه مهدوی هستی!
من كجا لايقم به اين معنی؟
من كجا؟ و نسبت مهدی
من كجا؟ نام حجت يكتا
[از سویی میخواهند که منکر هرگونه نسبتی با انجمن حجتیه شوند و از سوی دیگر نمیتوانند ابراز ارادت نکنند. ما به این قماش میگوییم شبه انجمنی]
از همه هفت دولت آزادم
نيستم همدم نفاق و ريا
نه تفلسف و نه تصوف را
راه دانم برای قرب خدا
نه فدایی، نه جان نثارم من
نه زنم دم ز عشق و ذوب و فنا
احدی را ولی نمیخوانم
زینهمه قطب و پیر در دنیا
هیچ کس را مصون نمیدانم
از گناهان و اشتباه و خطا
جز همين چهارده نفر معصوم
به جز از اين دوازده والا
بنده ی هيچكس نخواهم شد
برده گی و مرام من؟ حاشا
بارها گفته ام و خواهم گفت
با همه در كلامی بی پروا
هیچ کس قابل مقایسه نیست
با امامان ما و اهل كسا
همه ی این ولیجه ها باطل
پوچ و هیچ اند و زشت و بی مبنی
هیچ کس هم علی دوران نیست
جز ولیّ خدای بی همتا
[خود مقام معظم رهبری هم به این لقب انتقاد کردند. اما این بیت نشانگر آن است که منظور از برخی ابیات دیگر چه بوده؟]
آری مهدی مرا اولی الامر است
وارث اِنمّا و اَحصَينا
من همینم تو هر چه خواهی باش
راه ما روشن است و چاه شما
سپری گشته دوره ی تزوير
منقضی گشته عصر مکر و دغا
زور گفتن نهايت جهل است
دور باشد ز سيرت عقلا
شيعه ی مرتضی ستمگر نيست
ياور ظلم كی شود؟ كلّا
دشمن ظلم و ظالمان می باش
با شهامت رشيد و بی پروا
مرگ بر آنكه اختلاف افكند
بين دلهای پاك اهل ولا
✔️ جالب آن که این همه شجاعت و جسارت ایشان، سبب نمیشود تا معتقدات سیاسیشان را صریح و در قالبی به غیر از شعر بیان نمایند!! ☺️
🆔 @hojjatiye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یکی از دفعاتی که شیخ ادعای تشرف کرد.
🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 یکی از دفعاتی که شیخ ادعای تشرف کرد. 🆔 @hojjatiye
🔴 ادّعای پدر را باور کنیم یا تمجید دختر را؟
شیخ محمود حلبی به دفعات، در جلسات خصوصی و حتّی منابر عمومی، مستقیم و غیرمستقیم، مدّعی شده بود که به محضر امام زمان علیه السّلام مشرّف شده. آن هم نه یکبار بلکه از عالم خواب و بیداری و مکاشفه میگفت. آنگونه اظهار مینمود که برای مریدانش مسجّل میشد که وی چنین توفیقاتی داشته و یا دارد.
شاید بتوان در این میان، ماجرای تشرّف رهبر انجمن در سرداب مقدّس را معروفترین این ادّعاها دانست که بارها و بارها نیز توسّط اساتید این گروه تعریف شده است.
اسناد گوناگونی نیز وجود دارد که حاکی از بیان اینگونه ادّعاها توسّط شیخ است. امّا یکی از آن سخنرانیها اوّلین شبی است که وی در ماه رمضان سال ۵۴ برای مردم بیرجند به منبر رفته و به تشرّفش در سرداب مقدّس تصریح کرد.
🔊 علاوه بر آن که صوت این سخنرانی موجود است، این عبارات شیخ در اوّلین صفحه جزوات آموزشی انجمن پیرامون مهدویّت نیز به چاپ رسیده.📄
💠 امّا این روزها مصادف است با اولین سالروز درگذشت مرحومه حاجیه خانم زهرا تولایی فرزند شیخ محمود حلبی. در بخشی از مصاحبهای که سال گذشته و به همین مناسبت از سوی انجمن حجتیّه منتشر شد، خانم تولّایی پدر را اینگونه توصیف کردند:
« اگر کسی میخواست راجع به تشرف بگوید که من خدمت حضرت امام عصر علیه السلام مشرف شدم، مرحوم حاج آقا بحث را عوض میکردند. واقعا مخالف این حرفها بودند. البته ناگفته نماند ایشان نمیخواستند به طور کلی منکر توفیق رؤیت امام زمان علیه السلام در خواب و بیداری بشوند بلکه رواج این حرفها را برنمی تافتند.
مرحوم حاج آقا علی رغم برخورداری از آن همه کمالات نفسانی، آن چنان کتوم بودند که هیچ گاه از خود نگفتند‼️ و خود را نستودند، و آن چنان تند و تیز با جست وجوگران چنین وادیهایی برخورد میکردند که کسی را یارای پرسش باقی نمیماند.»
⁉️ حال باید پرسید که آیا واقعاً این مرحومه از مشی و مرام پدر بیاطّلاع بودند یا صوتهای پدر و شاگردانشان را باید نادیده گرفت!؟
🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 یک نمونه از تأییدات مراجع، نسبت به انجمن حجتیّه
۱۸ آذر مصادف است با سالروز رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیّع حضرت آیت اللّه العظمی گلپایگانی (رحمت اللّه علیه). از آنجا که انجمن همواره با ارائهی دستخطهایی از برخی مراجع و علما در صدد دفاع از خود بوده و هست، یک نمونه از این دستخط ها را که به دستور حضرت آیت اللّه گلپایگانی مکتوب شده است، تقدیم میکنم:
✍ « بسم الله الرحمن الرحیم
جناب عمد الاعزه آقای سبحانی زید توفیقه
مکتوب مورخ ۴۹/۱۰/۲۴ شما واصل و نسبت به تشکیل انجمن صاحب الزّمان بمنظور مبارزه با فرقه ضاله اگر زیر نظر حضرت حجة الاسلام آقای حلبی باشد، بسیار خوب است. توفیق و تأیید شما را در انجام وظایف شرعیه خواهانم.
تاریخ ۲۲ ذی قعده ۹۰ (مطابق با ۴۹/۱۰/۲۹ شمسی)
محمد رضا الموسوی الگلپایگانی»
✳️ ذکر چند نکته در مورد این سند لازم به نظر میرسد:
✅ اوّل آن که همانگونه که مشهود است چون انجمن "بمنظور مبارزه با فرقه ضاله" تأسیس و معرّفی میشد، بسیار طبیعی بود که مورد حمایت مراجع وقت قرار بگیرد. به ویژه آن که بهائیّت بسیار فعّال بود و تنها گروهی که جهت مبارزه با این فرقه، به صورت تشکیلاتی فعّالیّت داشت، انجمن حجتیّه بود. لذا اگر مورد حمایت مراجع قرار نمیگرفت جای سئوال داشت.
✅ در ثانی شیخ محمود #حلبی شخصیّتی بود که فارغ از سابقه اقدامات و فعّالیّتهایش علیه بهائیّت، مراجع و علما حدّاقل به واسطه منابرش او را میشناختند و نگاه خوش بینانهای به او داشتند. پس باز هم طبیعی بود که بنویسند "اگر زیر نظر حضرت حجة الاسلام آقای حلبی باشد، بسیار خوب است."
.
✅ نکته سوم آن که باید توجّه نمود که زمان برخی از این اسناد، مربوط به دورانی است که مواضع شخص آقای حلبی علیه نهضت امام، چندان علنی و فراگیر نشده است. لذا نگاه برخی از آقایان نسبت به رهبر انجمن، در آینده تغییر میکند.
✅ چهارم این که کاملاً منطقی است که اگر بزرگی فعّالیّت گروهی را در حیطهی تخصّصی آن گروه تأیید نماید و یا حتّی اجازه استفاده از وجوهات را به شخص یا گروهی بدهد، دلیل بر تأیید همه عقاید و عملکردهای آن شخص یا گروه نمیشود. لذا همانگونه که در این سند به وضوح مشهود است، تأیید از باب مبارزه با فرقه ضالّه بوده است.
لازم به ذکر است که منظور از "آقای سبحانی"، حضرت آیت اللّه العظمی سبحانی نیست.
💠 انشاءاللّه به مرور، دیگر اسناد و استفتائات آیت اللّه گلپایگانی و دیگر مراجع در مورد انجمن را منتشر خواهم نمود.
🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 به دستور مهندس سجادی آمدم
در سالروز درگذشت مرحوم سید حسین سجادی، بد ندیدم که یکی از دهها خاطره ای که از سالهای مبارزه ام با انجمن دارم را بازگو نمایم. (شاید روزی همه خاطراتم از این موضوع را کتاب کنم.)
💠 حتما میدانید که در سال ۹۳، هنگامی که در همایش عمومی "تحجر و اسلام آمریکایی" سخنرانی داشتم، دکتر نادر فضلی(یکی از مسئولین انجمن حجتیه) بدون هماهنگی قبلی به مناظره با من برخاست❗️ هوس کرده بودند تا از روشهای قدیمی که برای مچگیری از بهائیان به کار میبردند، استفاده کنند.😊
من نیز که از لحظه ورود ایشان به سالن همایش، تا آخر خط را خواندم، به مسئولین برنامه تذکر دادم که مانع نشوند و برخوردی نداشته باشند.
📗 مناظره جالبی بپا شد که متن کامل و بدون سانسور آن نیز در کتاب «حقایقی پیرامون انجمن حجتیه» منتشر شده است.
اما غرض آن که در یکی از چند جلسه ای که پس از آن مناظره، با دکتر فضلی داشتم، از ایشان پرسیدم:
❓«چه شد که آن شب به آن همایش آمدید؟ جهت زیارت به مشهد مشرف شده بودید و اتفاقی تبلیغ همایش را دیدید و در جلسه هم تصمیم ناگهانی گرفتید؟ یا غیر از این بود؟»
ایشان پاسخ دادند: «نخیر. آقای مهندس سجادی با من تماس گرفته و گفتند"اکبری فلان جا برنامه دارد، خودت را برسان" حتی برخی دوستان گفتند"نرو، نمیرسی." اما من بلیط هواپیما گرفتم و از فرودگاه، مستقیم به سالن همایش آمدم.»
✅ در این خاطره، نکات گوناگونی نهفته است. اما شاید از همه مهمتر این باشد که انجمن، سالها و بارها با مظلوم نمایی، مدعی آن بوده که از خودش دفاع نمیکند چرا که وظایف مهمتری را برای خود تعریف نموده است.
یکی از دهها حسن این مناظره، اثبات بطلان این ادعا بود.❌
روح مرحوم سجادی شاد باشد إن شاءالله 🤲
🆔 @hojjatiye
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
یادداشت سردبیر مفاز به مناسبت اولین سالگرد فوت مهندس سجادی
✍️24 آذرماه سال 1399 خبر درگذشت سید حسین سجادی تشکیلات انجمن حجتیه را با شوک از دست دادن شاگرد برجسته شیخ محمود حلبی روبرو ساخت. چرا که سجادی جزء اولیه یاران موسس انجمن حجتیه بود که توانست بعد از فوت استاد سکان این تشکیلات را به دست گیرد.
✍️طبق معمول، مراسمات و محافلی در بزرگداشت سجادی برگزار گردید که سخنرانان متعدد در وصف شاگرد شیخ محمود حلبی سخن راندند. سخنرانانی که همت خود را در بزرگنمایی سجادی و مظلومیت تشکیلات تحت سیطره وی قرار داده بودند.
✍️سید حسن افتخار زاده که خود را شاگرد شیخ محمود حلبی و سید حسین سجادی می داند به عنوان رأس هرم تشکیلات انجمن حجتیه، سخنرانی مراسم وداع و سومین روز فوت را بر عهده می گیرد و جالب آنکه او نیز دو محور بالا را باظرافتی کامل دنبال کرده تا بتواند بهره کافی را برای تشکیلات تحت سیطره اش کسب نماید.
✍️پرداختن به تمامی موضوعات مطرح شده توسط ایشان از حوصله این نوشتار خارج است اما یک ادعای افتخار زاده در مراسم سوم می تواند نشان دهد تشکیلات انجمن حجتیه تا چه حد برای بزرگ نمایی خود و عناصرش تلاش می کند.
✍️ایشان در بخشی از صحبت هایش به صورت کوبنده بیان می کند که آقای سید حسین سجادی در مشهد توسط ساواک دستگیر شده است! این جمله می تواند برای مخاطب این تصور را پدید آورد که سید حسین سجادی در مسیر مبارزه با بهائیت مورد سوء قصد ساواک قرار گرفته و صدمات بسیاری از زندان های مخوف ساواک بر وی وارد آمده است.
✍️این ادعا گرچه حقیقت دارد اما تمام واقعیت نیست و گوینده این مطلب همانطور که اشاره رفت فقط در مسیر غلو نسبت به متوفی و مظلوم نمایی تشکیلات حجتیه چنین کلماتی را به زبان جاری ساخته است.
📎ادامه یادداشت را در وب سایت مفاز بخوانید
https://mafaz.ir/?p=24868
@mafaz_news
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 جشنواره هنری مقدس نما در رژیم پهلوی
برپایی دومین جشنواره هنری "مقدس نما" با موضوع «بهائیت محفل خیانت»، صدای رسانه های بیگانه را هم درآورد.
📡 اخیرا پیج VOA فارسی با انتشار خبر برپایی این جشنواره اینگونه تیتر زد:
«جشنواره ها و کارگاههای حکومتی علیه بهائیان ایران»⚠️
بر فرض هم که این جشنواره از صفر تا صد حکومتی باشد (که نیست)، خدا را شاکریم که در حکومتی زندگی مینماییم که برای مبارزه با بهائیت، قابلیت برچسب «حکومتی بودن» را دارد.
❓اما آیا به رژیم پهلوی هم برچسب مبارزه با بهائیت می چسبید!؟ رژیمی که بسیاری از سران کشوری و لشکری اش بهایی بودند و کد تسجیل داشتند را، میشد اهل مبارزه با بهائیت دانست؟
فرض کنید شما در زمان پهلوی بودید. برایتان مضحک نبود اگر میشنیدید که رژیم، جشنواره ای علیه بهائیت برگزار نموده!؟ باور میکردید؟ برایتان این سئوال پیش نمی آمد که: «اگر اینها ضدبهایی هستند، پس چرا نخست وزیرش بهایی زاده است؟ چرا وزیر آموزش و پرورش و چند وزارتخانه دیگر بهایی هستند؟»
ولی جالب است بدانید که رژیم پهلوی یک جشنواره هنری و سینمایی علیه بهائیت برگزار نمود! و عده ای هم باور کردند‼️
نام جشنواره این بود:
🔸«مبارزه با بهائیت، محفل سرگرمی»
این جشنواره با پشتیبانی رژیم پهلوی(به ویژه ساواک) و به مدت حدود ۱۵ سال برگزار شد. دبیر اجرایی جشنواره شیخ محمود حلبی بود. عده ای جوان دغدغه مند هم خالصانه در آن سرگرم بودند.
📽 بهائیان هم از دیدن فیلمهای این جشنواره لذت برده و مشعوف میشدند.😁 چرا که در آن زمان، اینگونه معروف شده بود که هر کسی بنا دارد علیه بهائیت کار کند، فقط باید از طریق این جشنواره اقدام کند و لاغیر!
خب این جشنواره هم که در اصل زیر نظر همان حکومتی بود که سرانش بهایی بودند! پس فیلمهایش خطر چندانی برای بهائیت نداشت.
✅ مراسم اختتامیه این جشنواره، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ برگزار شد.
🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 ساواک: اینها کارشان، کار اساسی است!
از آنجا که در ایام سالروز درگذشت آقایان منتظری و سجادی قرار داریم، مطلب زیر تقدیم میشود. در خاطرات آقای منتظری، از مهندس سجادی به این مناسبت یاد شده است:
🖋« یکی دیگر از برنامههایی که در آن زمان ساواک داشت این بود که ذهن و فکر مردم را مشغول کند و مسائل کوچک را بزرگ جلوه بدهد. مثلا یک وقت به طور گسترده در جامعه مطرح شد که بعثیها در عراق حرم امیرالمومنین (ع) را خراب کردهاند! حال اصل قضیه این بود که در آنجا یک سنگی قرار داشت که روی آن نوشته شده بود که برای ساختمان فلان جا، شاه ایران فلان کمک را کرده است و بعثی ها این سنگ را تراشیده بودند...
در همین جریان بود که یک روز سرهنگی آمد پیش من و گفت: "من سرهنگ نوربخش هستم از تهران از طرف تیمسار مقدم آمدهام ایشان سلام رساند و گفت: "این بعثیها مرقد مطهر امیرالمومنین (ع) را خراب کردهاند، شما هم اگر عکس العملی نشان بدهید خیلی بجاست، بالاخره اینها حکومت ظالمی هستند و شیعیان را در عراق اذیت میکنند و..."، و شروع کرد راجع به این قضیه صحبت کردن؛
من از جاهای دیگر شنیده بودم که قضیه تراشیدن سنگ است و خراب کردن در کار نبوده است، برای همین در جواب او گفتم: "خیلی ناراحت نباش مساله مهمی نبوده، دو سه خط روی یک سنگ را تراشیدهاند، آنها جرأت نمیکنند حرم امیرالمومنین (ع) را خراب کنند، این چه حرفهایی است که شما میزنید".
🔶 بعد که دید از این قضیه نتیجهای نگرفت گفت: "آقای مهندس سجادی به نجف آباد نمیآیند؟"، -مهندس سجادی از مبلغین انجمن حجتیه و تشکیلات مبارزه با بهائیت بود- گفتم: "گاه گاهی میآیند و سخنرانی میکنند ولی من خدمتشان نرسیدهام "
⚡️گفت: "اینها کارشان کار اساسی است با بهاییها مبارزه میکنند".
گفتم: "بر فرض که اینها کارشان اساسی باشد شما این را نگویید چون شما که میگویید آنها را خراب میکنید! "
البته من نمیخواهم بگویم آنها وابسته بودند ولی در آن شرایط کارهای آنها به یک شکلی بود که دولتیها بدشان نمیآمد نیروهای فعال جامعه در آن رابطه فعال باشند، یک جنبه تخدیری داشت برای اینکه جوانهایی که احساسات مذهبی دارند یک خوراکی داشته باشند بیایند با بهاییها مبارزه کنند و از فکر مبارزه با شاه و دستگاه منصرف شوند.
🔷 من یادم هست یک بار با خود مقدم در تهران صحبت میکردم میگفت: "ما این بهاییها را زیاد گرفتیم کتابهایشان را جمع کردیم". گفتم: "این چه مبارزهای است ؟ سپهبد اسدالله صنیعی وزیر جنگ که همیشه دنبال شاه است و به او خط میدهد بهایی است، سپهبد ایادی پزشک مخصوص شاه بهایی است، بسیاری از پستهای مهم مملکت دست بهاییهاست، حالا شما میگویی ما با بهاییها مبارزه میکنیم، خوب کتابهایشان را جمع کردهاید باز دو باره چاپ میکنند اگر راست میگویید پستهای حساس مملکت را از دست بهاییها بیرون بیاورید".»
📚 منبع: خاطرات منتظری، ج۱، ص۲۹۰
🆔 @hojjatiye
🔴 می خواستند از طریق روایت، ما را از مبارزه منصرف کنند!
به مناسبت سالروز درگذشت مرحوم استاد سیّد علی اکبر پرورش که از اساتید برجسته و با سابقه انجمن بودند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به خاطر همین نوع تفکّرات از انجمن جدا شدند، خاطره ای از ایشان تقدیم میشود:
✅«... آنچه كه بين خودم و بعضی از مسئولين بالا رد و بدل شده اين بود. چون من خدای نكرده، نمیخواهم، مذمت بيجا بكنم. حركت امام را شديداً انتقاد داشتند، قبول نداشتند، و حتی در برخورد با اين قضيه در حقيقت به صورتی میخواستند ما را منصرف كنند. يادم هست كه از راههای مختلف بحث میشد كه آقا تو اشتباه میكنی، بعد از طريق اين روايت (در صحيفه سجاديه) بحث شد، كه يادم میآيد يكی از مسئولين سطح بالا به من گفت: "بدان راهی كه آقای خمينی میرود، غلط است."⛔️
برادران در سطح بالا به آن روايتی كه در مقدمه صحيفه سجاديه نوشته شده، استشهاد میكردند. كه مضمون آن اين است كه هر قيامی قبل از امام زمان (عجلا... تعالي فرجه الشريف) به شكست میانجامد. ...خلاصه اينطور میگفتند كه "اين قيام به شكست منتهی میشود و با آن همكاری و همگامی نمیتوان داشت. و اين راهی كه قاعدتاً ايشان (امام) میرود غلط است." اين را در سطوح بالا مطرح میكردند. به اين حركت و اين نهضت، سر سوزنی اعتقاد نبود. اين را صريح عرض كنم. چون محاوراتی بود، كه بين خود ما رد و بدل میشد.»
📚 منبع: درسنامه انجمن حجتیّه، رضا اکبری آهنگر، ص۲۵۲
🔵 انشاءاللّه در مطلب بعد روایت مورد اشاره را اجمالاً بررسی می کنیم.
🆔 @hojjatiye