eitaa logo
حکمرانی مسوولانه
1.3هزار دنبال‌کننده
117 عکس
63 ویدیو
11 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم در حکمرانی مسئولانه بجای سلایق، اصول عقل محوری حاکم است. هر تصمیم و اجرا تحت هندسه فکری است. کارگزاران به صورت نظام مند نسبت به پیامدهای عملکرد خود مسوول هستند و مزایا تنها وابسته به ارزیابی عملکرد است. ارتباط با مدیر @tamaddon_h
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 نسبت بالای معوقات ۴ بانک خصوصی 🔹 بر اساس استانداردها، معوقات یا مطالبات غیرجاری باید کمتر از ۵ درصد کل تسهیلات یک بانک باشد، ولی این نسبت در مورد ۴ بانک‌ خصوصی سرمایه، آینده، پارسیان و دی به ترتیب ۶۷، ۳۳، ۳۰ و ۲۱ درصد است. 🔹 یعنی این بانک پول خلق می کنند و به افرادی تسهیلات می دهند و آنها پس نمی دهند و می شود مطالبات معوق غیرجاری مسیر اقتصاد 🔹 کسری بودجه و خلق پول توسط بانک ها دو عامل مهم رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی است که دزدی پنهان از مردم مخصوصا طبقه ضعیف جامعه می باشد. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بر اساس اعلام مراجع ذیربط، ۶۵ درصد از کل واحدهای خالی کشور (برابر با ۱/۵ میلیون واحد) در اختیار بانکها است! عَرضه این تعداد واحد به بازار، هم می تواند مشکل ۱/۵ میلیون زوج جوان را حل کند و هم تاثیر قابل توجهی بر شکستن قیمت مسکن خواهد داشت. فکر می کنید بانکها با احتکار این تعداد واحد خالی و سود حاصل از سوداگری و سفته بازی در بازار مسکن و مستغلات، مثلا به چه امورات مهمی پرداخته اند؟ این ویدئو را مشاهده بفرمایید. زمان: ۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نطق راهبردی مهدی عسگری درخصوص تبعات طرح رمزریال: 🔻 سامانه اعتبار سنجی اجتماعی؛ پایان حریم خصوصی و آغاز برده‌داری دیجیتال 🔹جهان در حال تغییراتی بزرگ در راستای حاکم کردن نظم نوین، دیکتاتوری دیجیتال و سیطره اراده زرسالارانِ زورگو بر اراده ملت‌ها و دولت‌هاست. 🔹 بستر اجتماعی این نظم نوین و برده‌داری دیجیتال بر روی "سیستم اعتبار سنجی اجتماعی"، Social Credit System استوار می‌شود، سامانه‌ای که به پایان دوره حریم خصوصی و محدودیت اراده و اختیار شخصی انسان‌ها منجر می‌شود. ▫️این سامانه با رصد و سنجش رفتارهای شما، با کمک "هویتِ دیجیتال" و "الگوریتم‌های هوش مصنوعی"، به شما امتیاز یا اعتباری می‌دهد، که مطابق با آن حق استفاده از هر گونه خدمات یا خرید و فروش را در جامعه خواهید داشت. 🔻رمزریال ضمانت اجرایی تبدیل انسان به شهروند مطیع دهکده دیجیتال جهانی؛ 🔹 اما نکته مهم ماجرا این است که با کدام ضمانت اجرایی قادر خواهند بود که شما را به شهروندِ مطیعِ دهکده دیجیتال جهانی تبدیل کنند؟ پاسخ، "ارز دیجیتال متمرکز" یا به اختصار،CBDC است. پدیده‌ای که امروز در کشور ما در حال پیاده‌سازی است! 🔹 برخلاف‌ ادعاها، رمزریال پیش‌نیاز تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ است 🔻جایگاه آینده‌اندیشی و عبرت‌پژوهی، در نظام حکمرانی ما کجاست؟ 🔹 چرا در برابر بسیاری از مسائل نوپدید، با رویکرد جزءنگر، سطحی، مقطعی، انفعالی و حداقلی دست به تحلیل، تجویز، قاعده‌‌گذاری و قانون‌نویسی می‌زنیم؟ مهدی عسگری🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد 9 بهمن 1401 @MahdiAsgari133 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
دهه فجر، دهه مردم، دهه هویت (ضرورت طراحی و تدارک جشن‌ بزرگ ملی) 🔻 بیش از یک ماه پیش بود بسته ای پیشنهادی درباره برای برخی دوستان که مسئولیت های فرهنگی دارند، فرستادم. اینکه چه کردند اطلاعی ندارم اما چند نکته از آن را بیان می کنم. 🔻 مهمترین ویژگی انقلاب، مردمی بودن آن بود. دهه فجر باید باشد. دهه قاطبه مردم. مردم باید انقلاب را آنچنان انقلاب خودشان بدانند و به آن افتخار کنند که با همه وجود در این ایام شادی خود را بروز دهند. اما به مرور زمان دهه فجر جنبه ای نمادین به خود گرفت، و متولی برگزاری مراسمات مربوط به آن شد. با بروز برخی مشکلات اقتصادی به ویژه در دهه اخیر، جنبه مردمی بودن این جشن ها نیز کاهش یافت. عوامل متعدد دخیل در آن را تقریبا همه می دانیم ولی این قطار باید به ریل اصلی خود بازگردد. 🔻 یک ملت نیاز به و عمومی دارد. نیاز به یک موضوع مورد افتخار به صورت جمعی و ملی دارد. این موضوع است که را بین یک ملت تقویت می کند. آن ها همه خود را حول یک موضوع، می بینند. ما مثل نان شب به وحدت ملی محتاجیم. و یک فخر ملی و می تواند یکی از محورهای این وحدت باشد. ملت از بسیاری مسائل خسته و کسل است. پدید آوردن بسترهای شادی ملی به در کشور منجر می شود. 📌 بسیاری از کشورها دارند با اینکه تهی از هویت واقعی است، اما مردم در آن روز واقعاً جشن می‌گیرند اما ما بستری نساختیم که از یک ، مردم لذت ببرند و به آن افتخار کنند. 🔻 عید غدیر، عید مبعث، نیمه شعبان همه مناسبت های عزیزی هستند که باید در مقیاس ملی جشن گرفته شوند اما در این میان را باید ویژه دید. جشن انقلاب باید به اندازه عید نوروز که یک میعاد ملی است، برای ایرانیان ویژه باشد. امروز باید حول انقلاب اسلامی تعریف شود. او خود را بداند. بدون هویت سازی امکان ادامه انقلاب ممکن نیست. ساخت و تقویت این هویت در مقیاس ملی ساده نیست اما باید به عنوان یک مسئله آن را مهم و مورد برنامه ریزی دانست. 🔻 حال گذشته از کارهای بنیادین، امروز و در همین فرصت کوتاه باید کاری کنیم جشن انقلاب برای مردم شادی و نشاط و دلگرمی به ارمغان بیاورد. چند ساده: 🔹در خیابان های اصلی شهر موکب انقلاب و آزادی راه اندازی شود. هیئات به میدان بیایند و شربت و شیرینی بین مردم پخش کنند. 🔹در خیابان های اصلی برنامه های ویژه، شعرخوانی شعرا، اجرای زنده سرودهای ملی و دارای جنبه هویتی و انقلابی، جنگ شادی، آتش بازی برگزار شود. 🔹برای بچه ها برنامه های ویژه کودکان با حضور هنرمندان در میادین اصلی برگزار شود. کودک یک خاطره خوب پیدا کند و آن را مهمان جشن انقلاب باشد. 🔹در میادین اصلی نمایشگاه های خیابانی «راهی که امدیم» برگزار شود با تصاویر و آمار مقایسه ای قبل و بعد از انقلاب 🔹در خیابان های اصلی نمایشگاه های دستاوردهای انقلاب و غرفه هایی با این موضوع دائر شود و غرفه دارها کارشناسان و برجستگان برخی بخش های مربوطه باشند تا بتوانند با نسل جوان با زبان خود او گفتگو کنند و بگویند از راهی که آمدیم. 🔹برای مدارس اردوی «» برگزار کنیم. مدارس از صنایع و زوایای رشدیافته صنعتی و هنری و علمی استان خود بازدید کنند، البته با پیوست محتوایی. این که بر میادین اصلی و خیابان های شهر تأکید می کنم به این دلیل است که باید این اتفاق در متن مردم و در جریان زندگی آن ها رخ دهد. 🔹مسئولین استانی و شهری و ملی و ائمه جمعه در کنار خیابان هر شب در غرفه هایی بنشینند و با مردم گفتگو کنند. انقلاب مردم باید مسئولین از جنس مردم را در خود ببیند. 🔹دولت در این دهه برای مردم خبرهای خوب و هدیه های ملی فراهم کند. حال چطور و چگونه باید فکر کرد.... 🆔 @taalighat 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 شهید بهشتی: آفت انقلاب اسلامی این است که دچار بازیگرانی باشد که اسلام و انقلاب را دکان کنند؛ دکان قدرت، دکان ثروت، دکان شهرت و دکان ریاست. مراقب باشیم که این خطری که در طول تاریخ همیشه انقلاب های الهی را تهدید کرد و به آنها ضربه زد را دچارش نشویم... شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
سه سوت درباره زندگی در شعارهای «خانه، ماشینی برای زندگی» و «زن زندگی آزادی». - سوت اول و شعار خانه، ماشینی برای زندگی: لوکوربوزیه (معمار مشهور فرانسوی و پدر معماری مدرن)، حدود ۹۰ سال قبل، با طرح شعار «خانه، ماشینی برای زندگی»، سبک زندگی جدیدی را تئوریزه کرد که در آن، فضاهای شهر به چند بخش اصلی تقسیم شدند: سکونت، کار و تفریح. در نتیجه، خانه که تا قبل از آن، هم فضای کار و تولید بود و هم فضای تفریح و هم فضای سکونت و استراحت، به سرپناهی صرفاً برای خواب و استراحت تقلیل یافت. لذا همان طور که ماشین شبها در گوشه پارکینگ، پارک میشود تا فردا مجدد روشن شود و مورد استفاده قرار گیرد، کارکرد خانه نیز به پارکینگ شبانه انسانهایی بدل شد که بعد از فعالیت روزانه، صرفاً شب را در این سرپناه، پارک میکنند تا برای فعالیت فردایشان دوباره آماده شوند. تا به حال ماشینی دیده اید که مثلا برای مهمانداری و تعاملات اجتماعی فضا داشته باشد؟! لذا چون خانه ماشین زندگی شد، به تدریج همه چیزش ازش گرفته شد؛ تربیت و تفریح کودکان به مهد کودکها واگذار شد، مهمانداری به تالارها و کافه ها، تفریح به پارکها و شهربازیها و طبخ غذا نیز به بیرون برها و رستورانها سپرده شد و به این ترتیب، از خانه، فقط سلولی ماند برای خواب شبانه. دقیقاً شبیه به همین سلولها و قفسهای پنجاه شصت متری که در کلانشهرها میسازیم و اسمش را خانه گذاشته ایم. به این ترتیب، مفهوم خانه های نُقلی و سلولی پدیدار شد، زیرا طبیعی بود که خانه ای که دیگر نه فضای کار و تولید است و نه فضای مهمانی و نه فضای تفریح، نیازی به وسعت چندانی ندارد و به این ترتیب، سلولهایی پدیدار گشت که بایستی همچون ماشین، اقتصادی باشند؛ و طبیعی بود که در این نگاه اقتصادی، کیفیتهای خانه سنتی (نظیر حوض و درخت و ایوان و غیره) فدای مفاهیم کمّی نظیر متراژ و زیربنا و غیره شود. - سوت دوم و شعار زن، زندگی، آزادی: وقتی همه چیز خانه را از آن گرفتیم، آنگاه چه بلایی بر سر زن خانه آوردیم؟ خانه تبدیل شد به سلولی برای حبس او؛ سلولی که دیگر نه فضایی داشت برای تربیت و تفریح کودکانش و نه فضایی برای تولید خانگی و نه فضایی مناسب و وسیع برای مهمانداری. پس برای آزادی از چنین قفسی، لازم شد که زن، خانه را رها کند و آزادی را در محیط بیرون خانه و فضای شهری جستجو کند و چنین شد که فضای شهری تبدیل شد به فضایی برای تبرّجات زنانه و تامین نیازهای روحی، روانی و عاطفی او. لذا مفهوم خانه داری که تا قبل از آن و در فرهنگ سنتی، مفهومی مثبت تلقّی می شد به مفهومی منفی بدل شد و به زن چنین القا شد که حتی اگر شده، با حقوقی نصف حقوق مردان در محیط بیرون خانه کار کند ولی انگ خانه داری را تحمل نکند! پس خانه که تا قبل از مدرنیسم، برای زن هم فضای زندگی بود و هم فضای آزادی، به سلولی تبدیل شد برای حبس او و فرزندانش. به این ترتیب زن را از خانه به کارخانه کشاندیم و فضای خانه های باصفای سنتی را به سلولهایی قفس گونه برای زندان کردن زنان تبدیل کردیم و او را مجبور کردیم که آزادی را نه در کانون خانه و خانواده بلکه در فضاهای شهری و بیرون خانه جستجو کند. در نتیجه، به او القا کردیم که خانه داری، چیزی نیست به جز مفهوم کرختِ خانه نشینی و لذا برای رهایی و آزادی از این کرختی، دل او را از خانه میکنیم تا چرخ کارخانه ها ارزانتر بچرخد. در چنین سبک زندگی، کودکان بایستی طعم محبت را در مهد کودکها جستجو نمایند و پیران بایستی طعم حمایت را در خانه های سالمندان گدایی نمایند و همسران نیز بایستی طعم عشق و محبت همسرانه را در فضای مجازی و فضای شهری و هر فضای دیگری به جز کانون خانه بجویند. چه نتیجه شومی! تخریب بنیان خانه و خانواده به قیمت چرخاندن هر چه ارزانتر چرخهای نظام سرمایه داری! - سوت سوم برای آقایان و خانمهای مسئول: آیا چنین خانه ای می تواند بستر تحکیم خانواده و تعالی معنوی و حقیقی انسان باشد؟ چنین خانه ای، "اُدْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِين: با سلامت و ايمنى داخل آنجا شويد" است (حجر/۴۶) و یا سلولی است جهنم گونه؟ "قِیلَ ادخُلوُا أبوابَ جَهنّم: به آنها گفته شود از درهای جهنم وارد شوید" (زمر/۷۲). مدیرانی که دائم شعارهای انقلابی میدهند بدانند که شرط لازم برای تعالی جامعه، طراحی درست ظرف آن جامعه است و هر مظروفی، ظرف متناسب با خود را می طلبد. شهرسازی متراکم و عمودی با سلولهای پنجاه شصت متری، ظرف نظام سرمایه داری است که مظروف شعارهای اسلامی و انقلابی در آن نمی گنجد. پس لطفا یا شعارهایتان را عوض کنید و دیگر دم از اسلام و انقلاب نزنید و یا اگر بر این شعارهای اسلامی اصرار دارید، دست از تقلید از شهرسازیِ متناسب با نظام سرمایه داری بردارید و مسکن و ظرف متناسب برای زیست و زندگانی حقیقی انسانها را تدبیر نمایید. @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیا آموزش و پرورش افراد خلاق تربیت می کند؟ 🔺 بچه ها 16000 ساعت در مدرسه هستند. 🔺 آموزش و پرورش لبریز از مطالب حجیم به درد نخور است. 🔺 صنعت کنکور در کشور سالیانه بالغ بر هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد … ❌ حال آموزش و پرورش بد است ... خط قرمز 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر ☀️ را خدمت همه عزیزان تبریک عرض می کنیم. امید آنکه همگی، با عملکرد مسوولانه خود، قدردان این نعمت الهی و حافظ امانت مجاهدان و شهیدان 🌷 راه خدا باشیم. 😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
🔆 هنری کسینجر ، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در دهه 70 اعتراف می‌کند: ✍️ «آیت الله خمینی غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد‌؛ تصمیمات او آن چنان رعد آسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌‌ریزی را از سیاست‌مداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند‌. او با معیار‌‌‌‌های دیگری غیر از معیار‌‌‌‌های شناخته شده در دنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد‌؛ گویی از جای دیگر الهام می‌گرفت‌. دشمنی آیت الله خمینی با غرب بر گرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت». @asatid_enghelabi 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
دو دو تا چهار تای منطقی بر اساس خاطرات وزیر دربار پهلوی: 🔹 اسدالله علم، وزیر دربار پهلوی و از نزدیک ترین افراد به شاه، بوده است و مجموعه هفت جلدی یادداشت‌های او با عنوان (Alam's Memoirs) از جمله کتب مورد علاقه تاریخ پژوهان است. او در خاطرات خود در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۵۳ چنین نگاشته است: "عرض دیگر این بود که در جلسه خانه فرهنگ‌های روستایی معلوم شد که روستاهای ایران فقط ۴% برق ۱% آب آشامیدنی مطمئن دارند". 🔹 از سوی دیگر، در این تاریخ، طبق آمار مراجع رسمی کشور، حدود ۵۵ درصد از مردم ایران ساکن روستاها بودند. با توجه به اعداد و ارقام فوق، نتیجه یک محاسبه ساده و منطقی چه می‌شود؟ این می‌شود که در زمان این یادداشت علم (یعنی در آستانه انقلاب و تنها ۴ سال قبل از انقلاب اسلامی)، بیش از نیمی از مردم ایران فاقد برق بودند: ٪۹۶ × ٪۵۵= ٪۵۳ همچنین بر همین اساس، در زمان این یادداشت علم (یعنی سال ۵۳ و ۳۳ سال بعد از شروع سلطنت محمدرضا شاه پهلوی) بیش از ۵۴ درصد از کل مردم ایران، فاقد آب آشامیدنی بهداشتی بودند! 🔹 حالا یه عده می‌خواهند با دادن وکالت به بازمانده همین خاندان، حال مردم ایران را خوب کنند و برای ما پیشرفت و رفاه به ارمغان بیاورند! @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
نقش سلوک مسوولانه در کسب توفیق ملاقات حضرت ولی عصر علیه السلام 🌷🌷 از ویژگی شیعیان مخلص و کارگزاران صدیق نظام اسلامی عشق به ظهور و دیدار و حضور در محضر امام زمان است. ایشان آرزو دارند عملکردشان مورد تایید و رضایت حضرت ولی عصر علیه السلام قرار گیرد. گاهی منتظر سالک می پرسد: چه کنیم تا سعادت دیدار امام عصر علیه السلام نصیبمان گردد؟ در پاسخ به این سوال مهم راه هایی در روایات بیان شده که به یکی از آنها که از فرمایشات شخص امام عصر علیه السلام است اشاره می نمایم. «راهکاری آسان و قابل اجرا بر سالک منتظر» وَ عَنْ مولاناالإمامُ المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: 🌷و لَوْ اَنَّ أشياعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، 🌷على اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ، 🌷لما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَةُ بِمُشاهِدَتِنا، 🌷على حقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، 🌷فما يَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما يَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُكْرِهُهُ. 🌷🌷از مولانا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نقل شده كه به شيخ مفيد فرمود: 🌷اگر دلهاى شيعيان ما ـ كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند ـ 🌷در وفا كردن به پيمانشان يكى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخير نمى افتاد؛ 🌷بلكه سعادت ديدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد؛ 🌷چيزى جز كارهاى ناشايست آنان، ما را از ايشان محبوس نمى سازد. (بحارالانوار 53: 177) اللهم عجل لولیک الفرج و ارزقنا زیارته و اجعلنا من المستشهدین بین یدیه محمد جواد حیدری (همراه با ویرایش) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
گویند حریم کعبه، در داشته است از «سیزده رجب» خبر داشته است از شدّتِ اشتیاقِ دیدار عـلـی(ع) دیوار حرم، شکاف برداشته است 🌹 ولادت باسعادت شرافت کعبه ، امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) مبارکباد. 🌹 @tekyenews1 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🏦 نقدی بر ضریب تبدیل منابع مالی به تولیدات علمی 📊 در لابه‌لای اخبار گوناگون 14 بهمن ماه، مصاحبه معاون محترم پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با خبرگزاری فارس شامل اخبار امیدبخشی از رشد شرکت های دانش بنیان در کشور بود. 📈 ایشان در بخشی از مصاحبه به اختصاص نیم درصد از تولید ناخالص ملی ایران به تحقیق و توسعه و کسب جایگاه ۱۵ تولید علم در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با اختصاص پنج درصد تولید ناخالص ملی کره جنوبی به تحقیق و توسعه و کسب رتبه 13 تولید علم آن اشاره نموده و نتیجه گیری کرده اند که ضریب تبدیل مالی به علم در ایران بی نظیر و به مراتب بهتر از کره جنوبی است. ⚠️ جای بسی تعجب است که معاون محترم پژوهشی وزارت عتف صرفا به دنبال اثرات کمّی منابع مالی تحقیق و توسعه بر تولید علم است و توجهی به اثرات منابع مالی بر کیفیت تولیدات علمی ندارد. برای مثال در آخرین رتبه بندی شاخص جهانی نوآوری که توسط سازمان جهانی مالکیت فکری ارائه شده است رتبه کره جنوبی در شاخص های مختلف از جمله پیوند نوآوری (innovation linkage) ۱۸، کاربرد دانش (knowledge absorption) ۱۴، اثر دانش ۱۸ و اشاعه دانش ۱۱ است در حالیکه رتبه ایران در این شاخص ها به ترتیب ۱۰۷، ۱۱۹، ۶۵ و ۱۰۳ است. افزون بر این رتبه جهانی نوآوری کره جنوبی ۶ و رتبه جهانی نوآوری ایران ۵۳ است. 📉 با این تفاصیل، باید اثرات منابع مالی را در شاخص های کیفی تولیدات علمی هم ببینیم و ضریب تبدیل منابع مالی به شاخص های کیفی علم و فناوری هر کشور را محاسبه نماییم تا بتوانیم مقایسه منصفانه و دقیق تری داشته باشیم. ⁉️ متاسفانه معاون محترم وزارت عتف بجای استناد به کمّیت و کیفیت تولیدات علمی، مقایسه را صرفا از جنبه های کمّی انجام داده اند که مقایسه صحیحی نیست و بالتبع زمینه ساز ریل گذاری و سیاستگذاریهای اشتباه در زمینه علم و فناوری در کشور می گردد. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
✳️ امیرالمؤمنین(ع) برترین الگوی حکمرانی مسوولانه 🕋 بحمدالله برای شناخت چیستی، چرایی و چگونگی حکومت مسوولانه بهترین الگو و مکتب پیش روی ماست: امیر مومنان، علی علیه السلام قهرمان حکمرانی مسوولانه و بر پایی عدالت و بهره گیری از قدرت برای پاسخ گویی بالفعل به نیازهای صادق آحاد مردم است. در همین زمینه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: 🔻 ما باید ببینیم در این نقطه عالم که پرچم ولایت علوی را بلند کردیم؛ حرفمان چیست و چه می خواهیم به بشریت عرضه کنیم. آن چهارچوبی را که ما برای سعادت بشر تعیین می کنیم و سرِ دست می گیریم و نشان می دهیم، چیست؟ 🔻 امیرالمؤمنین این جا برترین الگوست. نمی شود فقط به زبان گفت «امیرالمؤمنین، علی» و اظهار عشق و علاقه کرد؛ اما در عمل با رفتار او و با درسی که با زبان و در عملِ خود به ما داده است، مخالفت کرد. 🔻 خصوصیّات - امیرالمومنین- برای همه الگوست و ما که امروز یک حکومت اسلامی داریم و یک حکومت علوی را ادّعا می کنیم؛ این الگو برای ما از همه حتمی تر و فوری تر و غیرقابل اغماض تر است. 🔻بنده و امثال بنده که کارگزاران حکومتیم وظیفه‌مان سنگینتر است؛ چون ما باید عمل کنیم و از آن راهی که او رفته است برویم. 🔻ممکن است بعضی بگویند: شما کجا، امیرالمؤمنین کجا؟ قدرت او، توانایی او، ایمان او، صبر او، آن استخوان‌بندی مستحکم روحی او؛ اینها کجا، شما کجا؟ این حرف البته درست است. ما هیچ‌کداممان قابل مقایسه با او نیستیم. 🔻 نمیشود گفت او بهتر است، او بالاتر است و ما پایین تریم؛ نه، اصلاً این مقایسه غلط است. او در اوج فلک است و ما در خاک تیره، دورْ خودمان می چرخیم. فاصله‌ها خیلی زیاد است؛ اما جهت گیری را می شود انتخاب کرد؛ یعنی ما باید خودمان را به آن سمت و به آن هدفی که او نشان می داد؛ نزدیک کنیم. 🔻 هر کسی به قدر توان خود، هر کسی بر حسب اقتضای زمان خود چون راه همان راه و هدف همان هدف است. ☀️ امروز برترین نسخه برای حکمرانی مسوولانه مکتب و سیره عملی امام علی علیه السلام است؛ کافی است حاکمان پرسش ها و ابهامات خویش را بر مکتب حضرت امیر علیه السلام و کلمات گهربار آن حضرت در نهج البلاغه عرضه کنند و پاسخ خویش را دریافت نمایند. محمد جواد حیدری خراسانی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🖋 دومینوی انقلاب اقتصادی 🔹 در فقه شیعه اگر ترک مستحبی یا انجام مکروهی به شکل اضطرار و اجبار «صورت اجتماعی» بگیرد، استحباب به واجب و کراهت به حرمت تبدیل می‌شود! (بخوانید) مثلا اگر اذان گفتن که یک امر مستحب است در یک جامعه ترک شود و هیچ کس اذان نگوید بر حاکم شرع واجب می‌شود که این امر شرعی را احیا کند ولو اینکه به کسی اجرتی بدهد تا اذان بگوید. (مسالک الافهام ج2ص373/تقریر بحث سید البروجردی ج2ص14) 🔹 همین‌طور است اگر یک مکروهی در سطح جامعه فراگیر شود به گونه‌ای که مردم نتوانند از آن فرار کنند و مجبور به انجام آن باشند. در اینجا ساختاری که باعث شده چنین اتفاقی بیفتد محل اشکال است و حاکم باید این ساختار را تغییر دهد. نمونه بارز این مساله، اجیر شدن ١١ میلیون کارگر در کشور ما و اجیر شدن میلیاردها نفر در دنیاست. ساختار اقتصادیِ سرمایه‌داری اساسش بر همین امر مکروه شکل گرفته است؛ مزدوری و اجیریِ تعداد زیادی از مردم، برای عده‌ای اندک از صاحبان سرمایه! در حقیقت اجیر شدن که یک امر مکروه است به خاطر وجود این ساختار، تبدیل می‌شود به یک امر ضروری برای مردم! (مطالعه بیشتر) ❓ اما این ساختار چگونه این اتفاق را رقم می‌زند؟ پاسخ: ١. ابزار تولید و کسب و کار (پول، دانش، زمین) در اختیار تعداد اندکی از افراد قرار می‌گیرد و طبیعی است که بدون ابزار تولید، حق کسب و کار از دیگران سلب می‌شود! ٢. وقتی تعداد کسانی که صاحب سرمایه برای راه‌اندازی یک کسب و کار نیستند، زیاد می‌شود و عرضه‌ی نیروی کار نسبت به تقاضای آن بسیار بیشتر است، کارگران در رقابت برای تصاحب همان تعداد محدود شغل می‌افتند. ٣. رقابت در عرضه‌ی نیروی کار زیاد می‌شود و صاحبان سرمایه می‌توانند دستمزد را آنقدر پایین بیاورند که فرد اجیر شده روی مرز مرگ و زندگی بایستد و کار کند! ۴. دانشگاه و تمام ساختار تولید دانش، در خدمتِ بالابردن بهره‌وری چنین ساختاری قرار می‌گیرد و کم‌کم تمام کوچک‌مقیاس‌ها و سرمایه‌های خرد به علت عقب ماندن در عرصه علم و فن‌آوری نابود می‌شوند! ۵. نهادهای پولی و مالی در خدمت ساختار تولید انبوه قرار می‌گیرد و تمام سرمایه‌های خرد مردم را جمع کرده و در مسیر تداول ثروت قرار می‌دهد! بورس و بانک و بیمه و ... کارکرد اصلی‌شان همین گردش ثروت در دست اغنیاست که مورد نهی خداوند در قرآن کریم است. (لکی لایکون دولۀ بین الاغنیاء منکم) ۶. منابع طبیعی از جمله زمین و معادن و ... در اختیار صاحبان ثروت قرار می‌گیرد و مردم عادی از این منابع تقریبا هیچ سهمی ندارند. علت این تبعیض را عدم توانایی مردم برای تولید انبوه ذکر می‌کنند. ٧. تبعیض بسیار زیاد در پرداخت حقوق مدیران و کارمندان دولت. بخشی از صاحبان ثروت همان صاحبان قدرت هستند که در شروع چرخه تولید نابرابری ایستاده‌اند. ٨. نظام انحصارات. هر گونه انحصاری که به صورت قانونی و یا به شکل نهادی در اقتصاد ایجاد می‌شود. از حق مالکیت فکری گرفته تا ساختار مجوزدهی و دخالت رسانه‌ها در جهت‌دهی تمایلات و تقاضاهای مردم. 🔹 مجموع عوامل بالا ساختاری را پدید می‌آورد که مردم (بیش از نیمی از نیروی کار کشور) اجیر دیگران شوند و قادر به چرخاندن زندگی خود بدون مزدوری سرمایه‌داران نباشند. حسین عباسی‌فر @h_abasifar (بخشی از یادداشت، بدون داوری جهت استحضار و طرح مساله تقدیم گردید) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
چند نکته درباره اعتراف عجیب عضو اسبق شورای شهر تهران: به گزارش خبرگزاری‌ها، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و عضو اسبق شورای شهر تهران در مصاحبه اخیر خود درباره حضورش در شورای شهر تهران چنین بیان داشته: "من واقعا نمی‌خواستم به شورا بروم. آن زمان می‌خواستم رئیس فدراسیون شوم که دولت آقای احمدی‌نژاد من را راه نداد... من آمدم ثبت نام کنم که نگذاشتند و به حالت قهر رفتم وزارت کشور ثبت نام کردم... واقعا برای خنده بود و واقعیتش اصلا نباید به من رای می‌دادند ! " درباره اعتراف ایشان چند نکته زیر قابل تامل است: - اولا: چرا نباید ساز و کار بهتری پیش‌بینی شود تا هر فرد غیر متخصص و فاقد صلاحیتی به شوراهای شهر راه نیابد و بعد از اتمام دوره اش نگوید که برای خنده بود؟! - ثانیا: آنهایی که برای خود حق پدری قائل هستند و برای ملت تعیین لیست می‌نمایند (چه در طیف چپ و چه در طیف راست) نتیجه لیستهای مملو از افراد غیر متخصص و بی‌صلاحیت خود را در وضعیت امروز کلانشهرها مشاهده نمایند. - ثالثا: مبرهن است که خروجی شوراهای غیر فنی و بی صلاحیت، غالبا انتخاب‌های سیاسی و اشتباهی است که نهایتا دودش به چشم مردم می‌رود. شورای شهری که از بالا تا پایین آن نهایتا چهار پنج نفر هم دانش مرتبط با شهر و مدیریت شهری را ندارند چطور می‌تواند شهردار صالح متخصص انتخاب کند؟ غالبا (طبق تجارب قبلی و فعلی) نتیجه چنین شورایی می شود انتخاب شهردارانی که چهره هایی سیاسی و مشهور هستند ولی صلاحیت و دانش لازم برای اداره عالمانه شهر را ندارند. - رابعا: مبرهن است که این نکات مشمول همه اعضای محترم شوراهای شهر نمی شود و افراد عالم، توانا و کارامد نیز در شوراها کم نداریم ولی خروجی ساز و کار فعلی این شده است که این طیف صالح و عالم، معمولا در اقلیت قرار می گیرند و شهر با تصمیمات سیاسی و نه علمی اداره می شود و لذا تجدید نظر در ساز و کارهای فعلی ضروری است. @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
حکمرانی مسوولانه و پاسخ به نیازهای صادق مستضعفان 🔹 ازمنظر اسلام حکومت در پاسخ بالفعل به نیازهای صادق آحاد جامعه مسوول است و دولت و امتی که "حقوق مردم بویژه ضعیفان" را اَدا نمی کند؛ فاقد "عدالت و صلاحیت و قداست" است. پیامبر خاتم ص: " اِنَّ اللهَ تَعَالَی، لَا یُقَدِّسُ أُمَّةً لَا یُعطُونَ الضَّعِیفَ مِنهُم حَقَّهُ " مجموعه کبیر۱۰۲ «خداوند متعال اُمّتی را که "حقّ ضعیفان" را عَطا نمی کنند؛ مقدَّس نمی دارد». چون همیشه فرد ضعیف نیاز به کمک دارد به دلیل اینکه " ضعیف و ناتوان" است. 🔸 جامعه حقوقی: اگر دریک جامعه "حقوق مردم" رعایت شود خصوصاً حقوق افراد ناتوان، آن جامعه یک جامعه آرمانی، ارزشمند و قابل قبول است. رعایت حقوق = عدالت. عدالت یعنی رعایت حقّ دیگری. دربرابر ظلم، که تجاوز به حقوق دیگران است. البتّه شرط وجود و تحقّقِ جامعه حقوقی وجود "نظام سیاسی" است که بستر مناسباتِ عادلانه وجامعه سالم را فراهم آورد. این نوع جامعه، هم "ممکن" است و هم "مطلوب". 🔸 جامعه اخلاقی: جامعه ایده آل، "جامعه اخلاقی" است به گونه ای که مرتبه و موقعیّتِ آن، بالاتر از "جامعه حقوقی"است. حتی برخی گفته اند که اگر همه مردم، اخلاق را رعایت نموده و دارایِ" التزام اخلاقی" باشند حکومت و نظام سیاسی لازم نیست؛ چون عملاً مردم همانند حکومت وظیفه و نقش خود را به طور خودکار دنبال می کنند. ولی تحققِ جامعه اخلاقیِ کامل، اوّلاً "ناممکن" است و ثانیاً به فرض تحقّق"ناپایدار" است و ثالثاً برای بشر همان "جامعه حقوقی" کافی و "رضایت بخش" است چون به دلیلِ "تقلیلِ ظلم" باعث کاهش نارضایتی می شود و از جهت توجّه به ناتوانان و رعایت حقّ آنان زمینه "رضایت عمومی" فراهم شده و در نهایت آن جامعه از "قداست" برخوردار می شود و سرانجام الگویِ دیگران می شوند. 📚 ر ۰ ک به مباحث تحلیلی و تفسیری استاد همتی ✍️ محمد جواد حیدری 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
😔 تصاویری تلخ از حجم خرابی‌های زلزله ترکیه 🔺 اگر خدای نکرده تهران با چنین زلزله‌ای بلرزد حجم تلفات چقدر خواهد بود؟ آیا می دانستید تراکم و فشردگی تهران از تمام شهرهای ترکیه بیشتر است؟ برای مثال، تراکم تهران حدودا ۵ برابر تراکم استانبول است! چنین تراکمی که نتیجه توسعه عمودی و عدم توجه به فضای باز کافی است چه نسبتی با اصول پدافند غیرعامل دارد؟! 🔺 آیا در این نوع شهرسازی متراکم، بُعد آوار و خرابی‌های حاصل از ریزش آپارتمانهای چند طبقه سبب مسدود شدن معابر دسترسی و شریانهای کمک رسانی و افزایش تلفات نخواهد شد؟ ⁉️ آیا منطقی است که با شعار نوسازی، بافت‌های فرسوده را که همین الان از کمبود فضای باز رنج می‌برند مرتفع‌تر و متراکم‌تر کنیم؟! آنهایی که تند و تند برای بافتهای فرسوده و متراکم، بسته‌های تشویقی و تراکم مازاد تصویب می کنند به فردای زلزله هم اندیشیده‌اند؟! 🚫 آیا می‌دانستید در تهران ظرفیت اسکان اضطراری (که از اصول بدیهی و اولیه پدافند غیرعامل است) برای وقوع یک زلزله قوی فقط حدود یک سوم آن چیزی است که باید باشد؟! 😯 عدم پیش بینی فضای باز و دمیدن بیش از پیش در ارتفاع و تراکم شهر با مردم زلزله زده چه خواهد کرد؟! تهران که دیگر شکل گرفته و کار چندانی نمی‌توان کرد، حداقل از این تصاویر عبرت بگیریم و به بقیه شهرهایمان رحم کنیم و آنها را تهرانیزه نکنیم. @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امکان خانه دار شدن مردم با یک چهارم قیمتهای موجود‼️ 🔹 سهم زمین در قیمت تمام شده مسکن در ایران حدود 60% و سهم مسکن در سبد هزینه های خانوارهای شهری حدود 65% می باشد. از طرفی هزینه ساخت مسکن با روش قالبهای عایق ماندگار ICF، کمتر از 55% روشهای سنتی است. 🔹 چنانچه دولت احتکار زمین را به نفع مردم بشکند و سیاست اعطای زمین و ساخت خانه های ویلایی را اجرا نماید؛ می توان با یک چهارم قیمتهای موجود و در مدت زمان چند روزه، مردم را خانه دار کرد. در این صورت سهم مسکن از هزینه های خانوارهای شهری به حدود 12% می رسد که حدود نصف میانگین جهانی خواهد بود و منجر به افزایش بیش از 50 درصدی درآمد خانوارها می گردد. 🔹 برخی از مزایا: حمل و نقل آسان بدون نیاز به ماشین آلات سنگین قابلیت اجرا در زمینهای با مقاومت کم ساخت سریع و در عین حال با سهولت در محل کارگاه (ساخت ساختمان 140 متر مربعی در سه روز) سازه کاملا یکپارچه (مشابه سد بتنی) عمل آوری بتن در شرایط ایده آل و در نتیجه کیفیت و مقاومت بالای بتون سازگاری با انواع مصالح، سازه ها و سقف ها سادگی و افزایش سرعت نصب سایر قطعات و ملحقات ساختمان از قبیل دربها، پنجره ها، تاسیسات برقی و مکانیکی و … قابلیت انواع نماسازی داخلی و خارجی حذف پرت مصالح و نخاله ساختمانی عایق حرارت و برودت (صرفه جویی حدود 70% در مصرف انرژی) عایق رطوبت عایق صوت مقاومت در مقابل اثرات ناشی از رطوبت، باکتری، شوره، نشت مواد، سائیدگی، زنگ زدگی، اشعه ماورا بنفش و همچنین حشرات و حیوانات موذی و خزندگان کاهش مضرات محیط زیستی در مراحل تولید 🍀🍀 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🔥متهمان آشوب شنبه در حرم امام! 🔻پنج روز پر التهاب از انتخابات سال ۸۸ می گذشت که اعلام شد رهبر انقلاب نماز جمعه را اقامه می کنند و این مطلب با توجه به تجربه فتنه ۷۸ به معنی پایان آشوب تلقی می شد. 🔻در این شرایط روز چهارشنبه مجمع روحانیون مستقیم وارد عمل شد و برای تداوم آشوب، پیشاپیش برنامه تظاهرات برای روز شنبه بعد از خطبه ها را اعلام کرد. 🔻موسوی_خوئینی_ها، به عنوان دبیر مجمع روحانیون مبارز، علی رغم توصیه مقام معظم رهبری در خطبه ها؛ زیر بار امضای بیانیه لغو فراخوان، تا یکی دو ساعت مانده به وعده آشوب نرفت و پس از استقرار آشوبگران در خیابانها، برای رفع مسئولیت به یک بیانیه لغو عادی بسنده کرد. 🔻دستپخت خوئینی ها و اصحاب_روز_شنبه، شد سیاهترین روز بعد از انتخابات ۸۸ و در آن روز علاوه بر قتل تعدادی از افراد و نیروهای حافظ امنیت و حمله به مسجد لولاگر، تئاتر لندنی جنایت قتل ندا آقاسلطان اجرا شد و هجمه بسیار سنگین داخلی و خارجی به نظام شکل گرفت و زمینه تنفس مصنوعی فتنه‌گران برای ماه‌ها فراهم شد. 🔻حالا اصحاب_سبت_انقلاب با سردمداری خاتمی و پذیرایی سید حسن به حرم امام آمده‌اند که دقیقا با چه چیز نهضت امام بیعت کنند؟ 🔻 اگر با تقید شدید امام به قرآن و اسلام بیعت می کنند پس چرا خاتمی از قرآن به عنوان کتاب زندگی قبیله‌ای و غیر قابل استناد برای امروز یاد می کند و چرا این آقایان به جای حمایت از اقدام بزرگ امام راحل در موضوع حجاب، حامی جریان عریانی هستند؟ 🔻اگر آمدند با استکبار ستیزی امام بیعت کنند پس چرا جریان متبوعشان در خط اول آمریکا دوستی و سازش عملی و نظری با زورگویان چشم آبی هستند؟ 🔻اگر آمدند با اندیشه مردمسالاری امام بیعت کنند، پس چرا در همان مراسم خاتمی و سید حسن هم‌زمان رسما اندیشه امام را تحریف می کنند و جمهوریت نظام را برآمده از دموکراسی غربی قلمداد می کنند که امام آن را با اسلام ترکیب کرد!! در حالی که جمهوریت نظام اسلامی، دقیقا برآمده از متن اسلام است نه سنجاق کردن یک مفهوم غربی به اسلام!! 🔻اگر این آقایان واقعا به جمهوریت معتقدند چرا در سال ۸۸ بدون هیچ مستندی علیه نظام شوریدند و فتنه ۸۸ را آفریدند و کمر نظام را چنان شکستند که امروز هم فشار اقتصادی ناشی از تحریم های آن فتنه مردم را آزار می دهد؟ 🔻اگر حرم مطهر امام عزیز را مقبره خانوادگی سید حسن و امام راحل را پدربزرگ رفیقشان می دانند که هیچ! 🔻ولی اگر برای زیارت و تجدید عهد با امام به عنوان ولی‌فقیه آمدند، چرا از فرامین ولی فقیه زمان (آن هم شخصیتی که امام راحل بارها با ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان، برای رهبری صحه گذاشتند) تبعیت لازم را ندارند؟ 🔻چرا در برابر حجم سنگین اهانت های دشمنان و مزدوران به رهبر عظیم انقلاب لب از لب نمی گشایند؟ ... ✍حمیدرضا ابراهیمی https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 کوتاهی نسبت به هشدار سالها قبل رهبر معظم انقلاب ‼️ بحرانی که ایجاد شد ❌ سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیائی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد؛ از لحاظ امکان اثرگذاری، امکان تسخیر دلها، امکان تسخیر سرزمینها. ❓ آن روز ما وقتی که فکر امروز را بکنیم، امروز در خلأ باقی نمیمانیم … حوزه‌ علمیه میخواهد عقب بماند؟… در سی سالی که پیش روی ماست. 😧 آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحله‌های منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان کلاسهای درس دانشگاههای شما را، مدرسه‌های شما را، فرزندان شما را در خانه‌هایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید. ⛔️ فکر آن روز را حوزه‌ی علمیه باید بکند. مسئول، حوزه‌ی علمیه است. مسئول دینداری مردم، روحانیت است... با این نگاه مسئولیت را بسنجید؛ این جوری توزین بکنیم مسئولیت را تا بفهمیم بر دوش ما، بار سنگینی که هست، چیست. این یک نکته؛ مسئله‌ی آینده‌نگری. بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه، سال 1386 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
من دست این‌ها را می‌بوسم! 🔶 امام خمینی (ره): شما بروید ببینید امشب چه افرادی دارند اللّه‌اکبر می‌گویند، همین طبقه که شما اسم آن‌ها را طبقه پایین می‌گذارید و من آنها را بالا می‌دانم! ما از این‌ها منّت می‌کشیم، من دست این‌ها را می‌بوسم، ما مرهون همین طایفه هستیم که امشب اللّه‌اکبر می‌گویند و فردا راهپیمایی می‌کنند. @mesbaherah 🔶 مقام معظم رهبری: الله اکبر ملت ایران لحن و نوای خاصی دارد چون الله اکبر پیغمبر است، الله اکبر بت شکن است، چون به معنای ناچیز و بی مقدار داشتن بتهای زور و زر است چون به معنای رشادت و شجاعت یک ملت در مقابل استکبار جهانی است. بدون مرز ❤️ وعده ما راهپیمایی دشمن شکن یوم الله 22 بهمن 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
😯 اعلام روز کاری شنبه 22 بهمن 1401 توسط کارفرمایانی که خود را مالک همه انتخاب‌های کارگرانشان می دانند و برای خود شأنی بالاتر از حاکمیت قائلند ⛔️ این دستورالعمل نشان می دهد چطور بخش‌های خصوصی بزرگ که با پول این مملکت به نوایی رسیده اند رسماً جلوی حضور پرسنل خود در راهپیمایی 22 بهمن را می‌گیرند. ‼️ شرکت طبیعت، میهن، مکنزی، دیلی مارکت، هایلی، پاندا، فروتلند، خوشبخت. مالک همه این برندها، آقای ایوب پایداری است. ✍️ حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قیامتی از الله اکبر در تهران برپا شد آسمان تهران از ارتفاعات تهران ارسالی_مخاطب 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh