نوعی جدایی است رسیدن به آرزو
از بیمِ فصل، وصل آید و از شوقِ وصل، فصل
#م_ح
@sooyesama
طغیان مظلوم
سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ اَلْعَبْدَ لَيَكُونُ مَظْلُوماً فَمَا يَزَالُ يَدْعُو حَتَّى يَكُونَ ظَالِماً....
همانا بنده گاهی مورد ظلم قرار میگیرد و آنقدر نفرین میکند و ظلم را مرور میکند تا ظالم میشود...
گاهی انفعالات ، بیش از اتفاقات است ...
اگر ظالمی با ظلمش ، ضربهای بر بدنهی روان ما، وارد کرد ... خود ما هم با کینه ورزی های عمیق نسبت به او و رفتار مذمومش، به هویت آرامش طلبِ درونمان، ظالم میشویم...
🔔اردوی اندیشه و حکمت اسلامی
بامحوریت بیانیه گام دوم
👥با حضور برجسته ترین اساتید
(اطلاعات بیشتر در پوستر)
⏱زمان برگزاری: 8 شهریور بمدت ۴روز
📍مکان : شهر مقدس قم
🔗شرکت برای همه وقمی ها مجاز است
🔍ثبت نام و اطلاعات بیشتر برادران
@ava1234
🔍ثبت نام و اطلاعات بیشتر خواهران
@ava_khaharan
🔖مدرسه مجازی گام دوم آوای توحید
https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
تعیین و تکلیفِ مرید، برای مرادِ کاملِ مکمل...
احمد نیری: به نقل از مرحوم حضرت آیت الله بهجت:
مرحوم دربندی با آن فضلش در بالای سر حرم سیدالشهدا فریاد می زد یا حسین به حق مادرت حضرت زهرا (سلام الله علیها) شمر را شفاعت نکن و سه دفعه بلند این جمله را میگفت.
به او گفتند آیا شفاعت شمر ممکن است؟
گفت: چرا ممکن نیست؟ حضرت اباعبدالله مظهر رحمت واسعه خدا هستند، چه میدانیم؟ ما قسمش می دهیم که این کار را نکند.
جناب محتشم کاشانی هم در این خصوص می فرمایید:
ترسم جزای قاتل او چون رقم زنند
یک باره بر جریده رحمت قلم زنند
فارق از اینکه بحث شفاعت و تفضل و رحمت، در دستگاه نظام معرفت دقیق دینی، چه هویتی دارد(پیوستگی اعمال و حالات دنیوی و شاکله ی هویت مثالی) و در فکر عوام دینی چه جلوه ی پیدا کرده ، احساسات بعض از مریدان و محبین، خیلی عجیب است و مرا به یاد این فرمایش حضرت مولی الموحدین ع می اندازد که وقتی به نیازمندی بخشش میکرد فردی به حضرت اعتراض فرمود و حضرت در پاسخ او فرمودند :
لَا کَثَّر الله فِي المؤمنين ضَرَبک! اَعطي اَنا وَ تَبخل انتَ ...
خداوند مانند تو را زیاد نکند من می بخشم تو بخل می ورزی...
که این بیان حضرت، خیلی با آیه ۳۷ سوره نساء دارد:
الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ.
ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺨﻞ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﻧﺪ ، ﻭ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺨﻞ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ.
چرا که شاید فکر میکنیم با بخشش، چیزی که نصیب بخشیده شده می شود (مفعول) ، بیش و پیش از چیزی ست که عائد، بخشنده (فاعل)می شود.