eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.2هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
18.5هزار ویدیو
653 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: مرحوم آقای رئیسی اهل ذکر و دعا و توسل بود / مجموعه این خصوصیات علمی و فکری و قلبی بعنوان یک الگو باید ثبت بشود ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم: مرحوم آقای رئیسی اهل ذکر و توسل و دعا بود. ✏️ اهل گریه بود و دلش روشن بود و مرتبط بود قلباً با عالم غیب و همین‌هاست که انسان را نجات میدهد انسان را پیش می‌برد. ✏️ من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت بشود. این ثبت بشود بعنوان یک الگو، معلوم بشود که کسی که رئیس قوه‌ی مجریه‌ی یک کشور است میتواند مجموعه‌ی این خصوصیات عملی و فکری و قلبی و اینها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند. ۱۴۰۳/۴/۱۷ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
استاد شجاعی پیرامون نتیجه دور دوم انتخابات برخلاف توهم بدخواهان و جاهلان و منافقان، این حجم از مشارکت یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی است. اما از نگاه پیروزی یک تفکر بر تفکر دیگر، باید به چند نکته توجه کرد: الف_ این تجربه بارها در جمهوری اسلامی با اختلاف رأی بسیار بالاتر به نفع هر یک از دو تفکر، اتفاق افتاده است. کما اینکه در دور قبل شهید خدمت آیت‌الله رئیسی با ۱۴ میلیون رأی بیش از نفر دوم به پیروزی رسید. در حالیکه در این دوره پیروز میدان با اختلاف بسیار کم به پیروزی رسیده است. و این علامتِ رشد چشمگیر جهان‌بینیِ مقاومت و توحید است. ب_ ضعف جدی در جبهۀ ضدفساد و ضدتبعیض در بُعد تبلیغی و معرفتی وجود دارد که نتوانست علیرغم کم کردن فاصله، بطور کامل به غلبه‌ی تفکر توحید بر دیگر تفکرات بیانجامد. ج_ میلیون‌ها تن از جبهۀ حق و عدالت، و امت حزب الله برای پیروزی‌شان دست به دعا و نذورات و اذکار فراوان زدند و در قلب پاکشان این توقع وجود داشت که خداوند به این دعاها توجه نماید و آن‌ها را پیروز کند. باید دانست که این دعاها هرگز بی‌نتیجه و بی‌تأثیر نیست و هدف خداوند ازسنت‌های الهی که بزودی در مجال مفصلّی در رابطه با آنها سخن خواهم گفت تفکیک مجاهدان وصابران از غیر آن‌ها و پاک شدن جامعه از افراد سست‌ایمان است.پس به آنچه خداوند مقدّر می‌داند راضی و دل‌آرام باید بود. د_آن دسته از اهل حق که به وظیفۀ خویش عمل نموده و تمام وسع خویش را برای موفقیت جبهه انقلاب وسط گذاشتند،در امتحان الهی پیروز و در نزد او (خدا) مأجور هستند و اجر شهدا را دارند. 💠 ، @honaretabyin
عبرت های عاشورا هواداری ، مصونیت نمیاورد.mp3
زمان: حجم: 810.6K
🔴بشنوید؛ هواداری، مصونیت قضایی نمی آورد ♦️برخی متهمان سیاسی واقتصادی که در انتخابات، خود را به آقای پزشکیان چسبانده وابراز هواداری کردند بیش از حد، ابراز خوشحالی می کنند ♦️اینها به اشتباه فکر می کنند این هواداری باعث مصونیت قضایی برای آنها خواهد شد و یا برخی دیگر خواب وزارت می بینند ♦️رسیدگی به تخلفات به عهده دستگاه قضایی و رسیدن به وزارت، از راه مجلسِ تازه نفس انقلابی می گذرد.... @ebratha_ir @ebratha.org
📍پزشکیان: رهبری در انتخابات مجلس مرا مدیون خودشان کردند ❌اما در میان نامزد‌های تأیید شده، از جمله نام مسعود پزشکیان دیده می‌شود؛ نماینده چند دوره مجلس که صلاحیت او در انتخابات اسفند ماه گذشته مجلس، از سوی هیئت‌های اجرائی تأیید نشده بود، اما از سوی شورای نگهبان تأیید شد. پزشکیان، ۱۸ دی‌ماه سال گذشته در این‌باره خبر داد: «اگر دخالت رهبری نبود امکان رد صلاحیت من وجود داشت». او افزوده بود: «از زمانی که خودمان را شناختیم، سعی کردیم برای انقلاب و نظام کار کنیم و صادقانه رفتار کردیم. حضور من برای این است که عده‌ای را پای صندوق‌‌های رأی بکشانم و از طرفی سخنگوی مردمی باشیم که مشکل دارند... در رسانه‌ها و از جاهای مختلف شنیدم که مقام معظم رهبری، اسم مرا آوردند و سؤال کردند که به چه دلیل در هیئت اجرائی این‌طور شده، و مرا مدیون خودشان کردند. نهایتاً اگر توصیه‌های رهبری نبود، تصور نمی‌کنم آنها می‌خواستند مرا تأیید کنند». پزشکیان همچنین ۸ فروردین ۱۴۰۳، درباره روند تأیید صلاحیت خود در انتخابات مجلس و اینکه با توصیه رهبری تأیید شده، گفته بود: «بنده از جاهای مختلف این را شنیدم. در یک جلسه غیر علنی فرموده بودند که چرا این کار را کردید؟ شورای نگهبان هم اعلام کرد که ما هیچ وقت این کار را نکردیم و همیشه (آقای پزشکیان) را تأیید کردیم، بلکه هیئت اجرائی رد کرده بود». 💠 ، @honaretabyin
9.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی به اعتراف نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال 🔷پروفسور «جان مرشایمر» دانشمند علوم سیاسی: 🔺اسرائیل نمی‌تواند به ایران حمله کند و فقط فریبکاری می‌کند، ایران این روزها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، از آنجایی که ایران جایگاه خود را در جهان بهبود بخشیده و به یک قدرت جهانی تبدیل شده است. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
🔴 سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تایید شورای نگهبان رسید 💠 ، @honaretabyin
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1720329331641160881 🗒 «ناآگاهی افراد جامعه»، یک خطر بزرگ برای جامعه است؛ زیرا دشمن اگر زیرک باشد، از همین «افراد ناآگاه» برای پیشبرد هدف‌های خود استفاده می‌کند و مردم جامعه را بر ضدّ مصالح آن جامعه، بسیج می‌نماید(مرتضی مطهری، آشنایی با قرآن، ج۴، صص۳۵-۳۶). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻مناظره با موضوع: رویکرد فرهنگی دولت آینده 🖇با حضور: تقی آزادارمکی مهدی جمشیدی 🖇 در اینجا ببینید: https://tv.ut.ac.ir/video#!/search
🔻ادبیّات انتقادی و انتخاب ناموجّه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. «منتقد اجتماعی»، صریح و شفاف و حتی گاه گزنده، نقد می‌کند؛ چه حاکمیّت را و چه جامعه را. او به ساختارها وابسته نیست که بخواهد محتاطانه و محافظه‌کارانه سخن بگوید و اگر غیر از این باشد، قادر نخواهد بود که حقایق را بیان کند و رنج‌ها و زخم‌ها را عیان کند. هم باید گفت و هم باید صریح گفت. نقادی، فضیلت است و نقادیِ صریح و ارزیابی آشکار، فضیلتی فزون‌تر دارد؛ چراکه بهتر می‌تواند ریشه‌ها و سرچشمه‌های نقصان‌ها را روایت کند. روایت محافظه‌کارانه، روایت سربسته و نهفته است و راه به جایی نخواهد برد. صراحت، خصوصیّتی نیست که فقط در مقابل «حاکمیّت»، پسندیده باشد، بلکه باید «جامعه» را نیز همین‌گونه نواخت و به نقد کشید. این در حالی است که بسیاری از اصحاب تفکّر و معرفت، خود را در مقابل جامعه تعریف نمی‌کنند و زبان به انتقاد نمی‌گشایند تا بدنۀ اجتماعی و هواداران مردمیِ خویش را از دست ندهند. به‌این‌ترتیب، نوعی ملاحظۀ نامعرفتی و احتیاط مصلحت‌اندیشانه بر ادبیّات آنها حاکم است که خواه‌ناخواه، بر منطقِ نظری آنها نیز سایه خواهد افکند. از نظر تأثیر اجتماعی، گاهی حتی باید از صراحت هم پا فراتر نهاد و در پی ادبیّاتی بود که آیت‌الله مصباح، آن را «شوک‌درمانیِ اجتماعی» می‌خواند. آیت‌الله مصباح دربارۀ مواضع تند و صریحش، تعبیر شوک‌درمانیِ اجتماعی را به کار می‌برد و می‌گفت گاهی باید جامعه را این‌گونه از خواب بیدار کرد؛ یعنی باید به وضعِ فکریِ مستقر، تلنگر زد و تکانه وارد کرد تا ساختارشکنیِ ذهنی، ممکن شود. وقتی فضای عمومی و جوّ غالب، سمت‌وسوی یکسان دارد و سخن انتقادی، شنیده نمی‌شود، باید نقد را به صورت غلیظ و صریح و برجسته بیان کرد تا دچار گم‌گشتگی نشود. حاکمیّت و جامعۀ ما، سخت محتاج «تحوّل» است و تحوّل نیز جز از طریق نقادیِ صریح، ممکن نیست. [دوّم]. کارگزار رسمی یا عالِم دینی، ملاحظات متعدّدی دارد، اما یک منتقد اجتماعی مانند من، می‌تواند بی‌پرده و صریح بنویسد. این امر به دلیل آن است که «گفته» باید با «موقعیّت اجتماعی»‌ای که فرد در آن قرار گرفته است، تناسب داشته باشد؛ چنان‌که هر فردی باید تناسب گفته‌‌اش را با موقعیّت اجتماعی‌اش بسنجد و تقارن و تناسب ایجاد کند. دراین‌باره، آیت‌الله مصباح نکته‌های تاریخیِ روشنگری را مطرح می‌کرد که در واقع، پاسخ ایشان به اشکالاتی بود که به ادبیّات ایشان وارد می‌شد. ایشان می‌گفتند حضرت امیر و جناب ابوذر، هم دو در یک وضع سیاسی بودند و دیگری‌شان نیز یکسان بود، اما مواضع جناب ابوذر، بسیار تندتر و صریح‌تر و گزنده‌تر بود؛ درحالی‌که هیچ روایتی نداریم که حضرت امیر، جناب ابوذر را از این غلظت و درشتی، نهی کرده باشند، بلکه ایشان تا لحظۀ پایانی، حامی و مؤیّد جناب ابوذر بودند. همچنین آیت‌الله مصباح، این مثال تاریخی را مطرح می‌کرد که حضرت امیر و حضرت زهرا نیز در آن واقعۀ تلخ، از نظر شدّت و غلظت و صراحت، متفاوت رفتار کردند؛ چراکه یکی از این دو بزرگوار، صاحب حقّ غصب‌شده بودند و دیگری، یک منتقد بیرونی. این نیز نشان می‌دهد که ادبیّات انتقادی، وابسته به موقعیّت اجتماعی است و هر کسی باید بکوشد مقام و موقع خویش را بیابد و بشناسد و درخور و هم‌ساز با آن، موضع‌گیری کند. [سوّم]. من در یادداشت اخیرم، به نقد انتخاب کسانی پرداختم که به پزشکیان رأی داده‌اند. این نقد، برخاسته از سوگیری سیاسی نبود، بلکه سخن از «عقلانیّت» آمده بود و چون این انتخاب، دست‌کم در نسبت با نامزد دیگر، بسیار ناروا و نابجا بود، زبان به صراحت و غلظت گشودم. ما در این انتخابات، همچنان با یک «پرسش جدّی» مواجه هستیم و آن، عبارت از این است که رأی‌دهندگان به پزشکیان، چه فضیلتی در وی دیدند؟! او نه گفتار سیاسی می‌داند؛ نه برنامه‌ای برای اقدام دارد؛ نه چندان به آداب گفتگو پایبند است؛ نه اطرافیان موجّهی در کنار وی هستند؛ نه تجربۀ درخشانی در کارنامه دارد و ... . با وجود این حجم انبوه از «فقدان‌ها» و «فقرها»، چرا باید بخشی از مردم از وی حمایت کنند؟! ما با یک «انتخاب ناموجّه» روبرو هستیم که خودش، پرسش‌انگیز است. به‌حتم، انتخاب‌های مبتنی بر «فقدان حافظۀ تاریخی» - یعنی بازگشت به نسخۀ برجام که خسارت محض بود - و «فقدان رویکرد ملّی» - یعنی رأی‌دهی در چهارچوب انگیزه‌های قوم‌مدارانه - به معنی نابالغی سیاسی هست و باید چنین انتخاب‌کنندگانی را نقد کرد تا خطاهای جمعی عیان شوند. من می‌‍‌دانم که محافظه‌کاری، رسم رایج شده است، ولی مسأله این است که انقلاب، چوب نگفتن‌ها را می‌خورد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi