eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
11.2هزار ویدیو
517 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محصنات ۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این کلیپو از دست نده ❇️ اگر جامعه اهل امر به معروف و نهی از منکر نباشند، کسانی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند مانند اباعبدالله الحسین علیه السلام غریب و تنها خواهند ماند ┈┄┅═✾═┅┄┈ 🛎 کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ زمانی‌که نور ولی خدا از این عالم بره بالا، چه اتفاقاتی در باطن عالم می‌افته؟ 🔹 لما قتل الحسین علیه السلام زجّت الملائکه... استاد عالی 💠 ، @honaretabyin
🔻 چند سطر برای دوستان دکتر سهیلا صادقی در بیست‌ویکم تیرماه نوشته‌ای از مهدی جمشیدی نویسنده، پژوهشگر و فعال حوزۀ اندیشه و فرهنگ دیدم، که از تصمیم خود برای کناره‌گیری از نوشتن در رسانه‌ها سخن گفته بود، به عنوان فردی که نوشته‌های وی را همواره دنبال می‌کنم ، تصمیم گرفتم در مورد او چند سطر برای دوستان، نه در سطح رسانه بنویسم، چون من با این فضا قرابت چندانی ندارم. اولین بار، مهدی جمشیدی را در جوار امام رئوف در یک کنفرانس ملاقات کردم. در میان جمع بزرگی از اساتید صاحب‌عنوان و صاحب‌منصب، حقیقتاً بحث وی چنان جذاب، مستدل و غنی از بن‌مایه‌های نظری بود که اگر با چهرۀ جوان وی همراه نمی‌شد، فکر می‌کردم استادی میان‌سال بعد از سالها تحقیق و تفحص به چنان ایده‌هایی دست یافته است. در همان‌جا هم صراحت بیان وی برای عده‌ای که همواره از بیان حقایق فرهنگی و اجتماعی طفره می‌روند، خوشایند نبود و طبق معمول به‌جای فهم مباحث وی، بعضی شخصیت او را نشانه گرفتند. از آن به بعد همیشه دنبال نوشته‌های وی بودم، برای من که عمدۀ پژوهش‌هایم کیفی است، نحوۀ اقناع‌سازی و مفهوم‌سازی‌های وی بی‌نظیر و حتی بی‌بدیل بود. او داده‌سازی نمی‌کند، تکراری سخن نمی‌گوید، از اصل بحث طفره نمی‌رود، علیرغم آشنایی با مباحث نظری و فلسفی، مفاهیم‌اش را از جایی به عاریه نمی‌گیرد، دقیقاً معطوف به مسائلی سخن می‌گوید، که انتخاب می‌کند، مسائلی که بر آنها اشراف دارد. از این شاخ به آن شاخ نمی‌پرد، لذا از افکار عمیق او، متن‌های مستندی نشأت می‌گیرد که جایی برای فردی که در مقابل وی بحث می‌کند، نمی‌گذارد. رقبای وی در این حوزه به‌جای آنکه با وی بحث کنند و یا از او یاد بگیرند، سعی می‌کنند با ناسزاگویی بر او بتازند. در هر مناظره‌ای که او را دیدم، بی‌اطلاعی و یا یاوه‌گویی حریف را زودتر از آنکه بیننده انتظار دارد، رو می‌کند. و حریفان به‌جای آنکه او را برای داشته‌هایش تحسین کنند، به‌خاطر نداشته‌های خود بر او می‌تازند. جهاد چندسالۀ وی در حوزۀ اندیشه و فرهنگ مثال‌زدنی است. عده‌ای از حجم مطالبی که توسط وی تولید می‌شود، شاکی‌اند و عده‌ای از قلم تیز او، قلمی که وام‌دار کسی نیست و با کسی جز حقیقت، رودربایستی ندارد. حجم مطالب وی از یک‌سو، ناشی از پویایی ذهنی او و از سوی دیگر، ناشی از تمرکز وی بر حوزه‌ای است که بر آن متمرکز و مسلط است. او از این در و آن در سخن نمی‌گوید، بلکه در حوزۀ تخصصی خود، به‌صورت متمرکز مطلب می‌نویسد. نظام فکری‌اش، ازهم‌گسیخته و آشفته نیست، همۀ اجزا و عناصر فکری وی، یک کلیت به‌هم‌پیوسته است. حضور افرادی چون جمشیدی، موجب آرامش خیال است، چون وی مانند یک دیده‌بان تیز‌بین، مسائل را رصد می‌کند و کمتر چیزی از تیررس فکری‌اش خارج می ماند و به‌نحو احسن پاسخ می‌دهد. نگاه خصومت‌بار دشمنان نسبت به جمشیدی، نه‌تنها قابل‌انتظار که قابل‌فهم است، اما دریغ از بعضی از دوستان که در جبهۀ خودی، نگاه تفقدآمیزی به او نشان ندادند، حقیقتاً این امر، دل هر صاحب‌اندیشه‌ای را می‌شکند. بی‌تردید، مهدی جمشیدی، مولود سال‌ها مطالعه، تلمذ در محضر اساتید بزرگ، پژوهش بی‌وقفه و درک عمیق از مبانی انقلاب اسلامی و عشق‌ورزی به آن است. چنین فردی را که عصارۀ تحقیق، نظر، اندیشه و عشق‌ورزی به انقلاب اسلامی است را به‌راحتی نمی‌توان نادیده گرفت، نویسندۀ این سطور، قصد ندارد از وی یک اسطوره بسازد، یقیناً او هم ضعف‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد و به بعضی از نوشته‌های او، نقد‌هایی وارد است، اما یقیناً بر آن است که بگوید زمانی که اندیشۀ عده‌ای در حصار ترس، مصلحت و منفعت‌گیر کرده است و یا زمانی که قلم عده‌ای بر روی کاغذ نمی‌چرخد و یا زمانی که دیگران از بیان حقایق، دچار لکنت می‌شوند و یا از بیان آن عاجزند، جمشیدی ما را از اندیشۀ خود، محروم نساخت. تا جایی‌که نوشته‌های وی را دنبال می‌کنم، فکر نمی‌کردم که کسی بتواند بر اندیشۀ قوی و سرریز او لجام بزند و اهل اندیشه را از تحلیل‌های وی محروم سازد، یقیناً کناره‌گیری وی از سر مصلحت و یا ترس از دشمنانش نیست، چون وی ثابت کرده است که با این مفاهیم، قرابتی ندارد، اما می‌تواند از سر دل‌شکستگی از جبهۀ خودی باشد که بعضاً قدر وی را ندانسته و او را پشتیبانی نکرد. ختم کلام آنکه، برای تصمیم وی مبنی بر کناره‌گیری و عزلت‌پذیری، وجهی قائل نیستم و او را از این کار بر حذر می‌دارم، چراکه فرد صاحب‌اندیشه نمی‌تواند و نباید اندیشه خود را از دیگران دریغ کند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻 مبارزه، ادامه دارد ... ۱. «إن‌شاءالله، خدا به حرمت مادر شهیدان، به آبروی سالار شهیدان و همه شهداء -علیهم‌السلام- به دل‌تان بیندازد که بازگردید. صلوات نذر می‌کنم و صدقه می‌گذارم کنار ...». در این مدت، صدها پیام از این قبیل برای من فرستاده شد. من در برابر حتی یکی از پیام‌های این‌چنینی، احساس خجلت و شرمندگی می‌کنم و پاسخی ندارم؛ نه در دنیا و نه در آخرت. شرایط بر من دشوار است و روزانه اذیت می‌شوم و بر روحم زخم می‌نشانند. محتاج خلوت و گوشه بودم و می‌خواستم تیرهای تهمت و تخریب و‌ ملامت، روانه‌ام نشوند. احساس تنهایی داشتم و معتقد بودم که باید کناره‌گیری کنم تا شاید روزی از این غربت و انزوا و بی‌جبهه‌گی رها بشوم و بشویم. تردیدی نداشتم، اما سیل این پیام‌های صادقانه و مؤمنانه، مرا بازمی‌دارند. من نمی‌خواهم، اما دیگران اصرار می‌ورزند که بر تو، فرض است و نباید به میل و صلاح و علایق‌ات بنگری. بزرگان نیز مرا فراخواندند و امر کردند که بودنت، ضرورت است و تو، از آن خودت نیستی که بتوانی مستقل از شرایط انقلاب، تصمیم بگیری. هرچه گفتم که هیچم و اثر خاصی ندارم و‌ تلاطمات و تنش‌ها، مزاحم تلاش نظری و معرفتی‌ام می‌شوند، فایده نداشت. ۲. برخی دوستان، مرا تندرو و افراطی و هتاک و فاشیست و بی‌اخلاق و بی‌منطق و ... می‌دانند. من بر اساس پنداشت و تصور ناصواب دیگران، خودم را تغییر نمی‌دهم و مرعوب حمله‌ی جمعی و‌ روایت‌سازی نمی‌شوم. اینان می‌توانند هر برداشتی از هویت من داشته باشند، ولی من تکلیف ندارم که تابع سلیقه و پسند اینان باشم.‌ نمی‌توانم هویت فردی‌ام را در اراده‌ی جمعی اینان، مستحیل سازم و در مدار خواست‌شان قرار بگیرم. من محافظه‌کار و دوپهلونویس و وسط‌نشین نیستم و دکان نگشوده‌ام و کاسب‌کار نیستم. هیچ تعارفی با التقاط ندارم و در صراحت، میراث از ابوذر برده‌ام. پس گمان نشود که چیزی تغییر کرده و قرار است سر سبز بر زبان سرخ، ترجیح داده شود. من آداب محافظه‌کاری نمی‌دانم و با خوف و هراس، بیگانه‌ام. ۳. نسبت‌دادن مواضع سیاسی و فرهنگی من به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، جفا و نارواست. هرچه که می‌نویسم و می‌گویم، مواضع شخصی خودم است و هرگز، جنبه‌ی نهادی و دستگاهی ندارد.‌ در این مجموعه، تنوع و تکثر وجود دارد و من نماینده و سخنگو و برآیند آن نیستم. مسئولیت همه‌ی مواضعم، فقط‌و‌فقط بر عهده‌ی خودم است و‌ نمی‌خواهم هزینه و عواقب آن، نصیب دیگران بشود. شما با یک چریک معرفتی مواجه هستید، نه یک سازمان. مرا عامدانه منتسب می‌کنند تا از طریق فشار سازمانی، کلماتم را به زنجیر بیفکنند و صراحت‌ها و تلخی‌ها و فریادها را زیر آوار دیوان‌سالاری و اداره‌مآبی، دفن کنند.‌ تکیه‌گاه من، ایمان است و محتاج حمایت خاص نیستم. مرا زیر سایه‌ی دیگران ننشانید و شکایت از قلمم را نزد آنها نبرید. ۴. نه سفارش می‌گیرم و نه پول. وام‌دار و بدهکار کسی نیستم و قلم‌فروشی نمی‌کنم. جهاد تبیین، عرصه‌ی مبارزه و جنگ و روشنگری است، نه معامله و دادوستد و سیاست‌بازی. به تکلیف آمده‌ام و به تکلیف می‌روم. هیچ پشت‌صحنه‌ای در میان نیست. ازاین‌رو، دگراندیشان سکولار در عرصه رسمی و غیررسمی، گمان نکنند که تیغ نقادی و واسازی، کند می‌شود و حقیقت به حاشیه خواهد رفت. مبارزه، ادامه دارد و تیغی که از نیام بیرون آمده، چوبی نیست. یک نزاع و معارضه‌ی واقعی در میان است و‌ هیچ حساسیتی جز اصالت‌های انقلابی، تعیین‌کننده نیست. اگر واگرایی‌های دهه‌ی هفتاد را در پیش بگیرند و عهد تاریخی سکولاریسم رسمی را تجدید کنند، تردیدی در مواجهه‌ی چالشی نخواهیم داشت و‌ مرگ سرخ را با اشتیاق، در آغوش خواهیم کشید. هر خط و‌ جریانی که استحاله‌ی انقلاب را دستورکار قرار بدهد و بخواهد نظام را از انقلاب، تهی کند، با این لایه‌ی چریکی و حرفه‌ای و شجاع، روبرو خواهد بود. ما خود را برای چنین روزهایی آماده کردیم و با قواعد نبرد هویتی و گفتمانی، زندگی کرده‌ایم. امانت امام راحل و شهیدان مظلوم را رها نمی‌سازیم و مجال نمی‌دهیم که میدان برای معارضان برانداز و دگراندیشان هویت‌سوز و انقلابی‌های پشیمان، فراهم شود. باید ایستاد و تا آخر ماند. این حقیر، کمترین و بی‌مایه‌ترین است و وجود و عدمش، تفاوتی ندارد و فقط لطف اهل معرفت و دعای اهل دل، داشته و اندوخته‌ی اوست. کهنه‌سرباز، تکلیفی جز جنگیدن ندارد. خواست غلیظ شما را بر خواست قطعی خودم ترجیح دادم و با دل‌وجانی که همچنان جراحت دارد، از انقلاب در سپهر رسانه خواهم نوشت؛ به حول و‌ قوه‌ی الهی. مهدی جمشیدی https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد با عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔳جمیله علم‌الهدی: نکند افرادی که در مراکز قدرت قرار می‌گیرند به گذشته برگردند/ شایسته نیست از راهی که آمدیم به عقب برگردیم/ باید از دستاوردها صیانت شود 🔹 جمیله علم‌الهدی:شهید رئیسی به برکت روضه امام حسین (ع) بهتر از خیلی‌های دیگر زندگی را معنا کرد و توانست ارزش‌ها و مسوولیت‌ها را معنا کند. 🔹شایسته نیست از راهی که آمدیم به عقب برگردیم، این کشور در جهان موفق شده و عزتی به دست آورده و قدرتمند شده و لازم است از این دستاوردها صیانت شود. 🔹 معنای واقعی زندگی به معنای ارزش‌ها و مسوولیت‌ها در دولت سیزدهم تبدیل شد، لذا این راه باید تداوم داشته باشد و نباید به گذشته بازگردیم و با عملکردمان باعث رنجش و ناامیدی مردم شویم. 💠 ، @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر پزشکیان: کجای دین گفته به خاطر حجاب به کسی تعرض کنیم و به زندگی شخصی‌اش وارد شویم،همه ی اینها از نظر شرعی گناهه! جوابی به اظهارات کارشناس غیرکارشناس: 1_ایشان با همین اجتهاد جا داره حاشیه بر عروة الوثقی هم بزنه،کاش همه ی ما یاد بگیریم در چیزی که اطلاعاتی در موردش نداریم نظریه ندیم،مثلا اگر ما در مورد جراجی قلب که شما متخصص آن هستید نظریه بدیم یقینا حرف غیرکارشناسی هست، 2_مگر همه احکام و قواعد می‌بایست در قرآن و روایات عینا آمده باشد؟! بسیاری از مسائل که جامعه با آن مواجه هست نیامده....مثلا کجای روایات چراغ قرمز داریم؟!!و صدها مثال دیگر، 3_اولا:آیا میدانستید در زمان پیامبر و امامان به هیچ وجه بدحجابی مرسوم نبوده؟! ثانیا:روایتی هست که پیامبر اسلام به عمربن حزم فرمودند: بیانی از سوی خدا و رسول او... و صراحتا به والی خود دستور داده.. کسانی که لباس کوتاه و موهایشان بر پشت سر انباشته شده را بازدارد..( حتما میدانید دستور باید ضمانت اجرا داشته باشد) .(مبانی فقهی حکومت اسلامی مرحوم منتظری و کتاب سیره ابن هشام) 4_کجا و چه کسی متعرض زندگی شخصی زنان شده با کلی گویی و حرفهای خاکستری پسند زدن که دردی رو دوا نمی‌کند! میدانید قانون در همه ی جهان به اجباره ؟!یعنی شما فرق مکان عمومی و زندگی شخصی رو تشخیص نمیدهید؟!کجا کسی در منزلش بی حجاب بوده و حکومت وارد زندگی شخصی شده؟!شما که نهج البلاغه می‌خوانید از اثرات لفظ و بیان آگاه هستید؟! تک تک کلمات انسان مخصوصا اگر اثرات بد اجتماعی داشته باشد بعد گذاشتن لحد قبر بشدت مورد بازخواست واقع می‌شویم. اعوذ بالله من شرور انفسنا عبد فانی، رستمانی
نامه مهم ستاد عفاف وحجاب به استانداران پیوست نامه به نشانی ذیل در پورتال وزارت کشور موجود است. https://www.moi.ir/news/235509 💠 ، @honaretabyin
آیت الله حائری شیرازی برای سنجش ایمان افراد، کفر به طاغوت آنها را بسنجید یکی از مصادیق فهم در دین این است که وقتی از ایمان کسی تعریف می‌کنند، شما ببینید کفر به طاغوت او چگونه بوده است. تمام مشکلات عالَم اسلام این است که کفر به طاغوت را جدّی نگرفتند و از کنار آن به‌سادگی گذشتند. امام خمینی رحمه الله، حج را با برائت از مشرکین واقعاً زنده کرد. امام راحل به آن‌هایی که مخالف برائت بودند، گفت: این‌ها به آمریکا لبیک می‌گویند! کتاب آئینه تمام نما/فصل ۲، درس‌های عاشورا/ صفحه ۶۸ 💠 ، @honaretabyin
اصلاح‌طلبان برای انقلاب‌اسلامی هیچ هزینه‌ای نداده‌اند اما همیشه سر این سفره حاضر بوده‌اند و از هیچ خیانتی علیه مردم و انقلاب دریغ نکرده‌اند. اصلاحات سرطانی است برای ایران اسلامی. اصلاحات را با همین چند جمله بشناسید: اگر شب و روز درباره اصلاحات مقاله نوشته، کلیپ و یا فیلم بسازند، و یا سخنرانی کنند، همه این مباحث در همین چند جمله خلاصه می‌شود: اصلاحات تنها جریانی در جهان است که دولت یک نظام را در اختیار می‌گيرد تا زمینه را برای سقوط همان نظام فراهم سازد و اگر نتواند دولت را در اختیار بگیرید، لشکرکشی خیابانی می‌کند! تنها جریانی در جهان است که از کشورهای دیگر درخواست تحریم و حتی تجاوز نظامی به کشور خود را دارد! تنها جریانی است که علیه متحدان کشورش اقدام می‌کند! تنها جریانی که در حکومت حضور دارد اما قانون اساسی آن را قبول ندارد. تنها جریانی که می‌گوید اگر نظام سقوط کند، در حکومت بعدی هم حضور دارد! اصلاحات تنها جریانی در طول تاریخ بشریت است که به دنبال خلع سلاح کشور خودش است!! تنها جریانی در جهان است که دشمن کشورش آن را پیاده نظام خود در آن کشور توصیف می‌کند! تنها جریانی در جهان است که به دنبال تجزیه کشور خود است! با تمامی عقاید و باورهای مردم کشورش در حال مبارزه است! اصلاحات تنها جریانی در جهان است که وقتی در کشورش حادثه تروریستی رخ می‌دهد، مدافع حقوق تروریست‌ها می‌شود! اصلاحات تنها جریانی است وقتی که مفسدانی در کشورش به اعدام و زندان محکوم می‌شوند، فریاد نقض حقوق بشر سر می‌دهند! و در نهایت اصلاحات تنها جریانی در جهان است که اعضای آن پس اتمام دوره مسئولیت خود یا از کشور خارج می‌شوند و به اپوزیسیون نظام می‌پیوندند یا در داخل کشور مشغول ارتباط و مصاحبه با اپوزیسیون می‌شوند! اکنون شما قضاوت کنید، اگر چنین جریانی در آمریکا و یا کشور دیگری بود، آن نظام چه برخوردی با این جریان فاسد داشت؟ آیا صبورتر از نظام ایران در جهان سراغ دارید؟ اما به لطف خدا، همیشه مکر آن‌ها به خودشون برمی‌گرده و روسیاه دوعالم هستند 📖 وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرين. 💠 ، @honaretabyin
نقش رسانه‌ای و موثر بانوان اهل بیت(ع) در طراحی و اجرای جهاد تبیین: 🔸چند سالی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در مورد جهاد تبیین می‌گذرد، به نظر می‌رسد هر چه بیشتر دچار بحران می‌شویم بیشتر به تبیین نیاز داریم. 🔹در قرآن کریم فراوان آیه‌هایی داریم که در مورد تبیین صحبت شده است یعنی برای جهاد تبیین منبع عظیمی در خود قرآن وجود دارد که باید از آنها استفاده شود ضمن اینکه وقتی به زندگی پیامبران و مخصوصاً اهل بیت پیامبر (ص) دقت می‌کنیم منبع بزرگی از جهاد تبیین می بينيم  وموضوع تبیین با زندگی این بزرگواران عجین بوده است. 🔹اساساً وقتی به زندگی و عملکرد حضرت زهرا (س) دقت می‌کنیم سراسر تبیین است در حوزه های مختلف از جمله سیاسی . ایشان از هر اتفاقی برای تبیین و روشنگری امامت حضرت علی (ع) و بر حق بودن ایشان استفاده می‌کند هم حضور فیزیکی در برخی مجالس و هم خطبه‌هایی بسیار پر محتوا مطرح کرده‌اند در واقع به نوعی کار رسانه را هم با حضور فیزیکی و هم با خطبه و پند و نصیحت انجام می دهند. 🏴امام حسین(ع) نیز قبل از حرکت از مدینه و حین حرکت و حضور در مواقف متعد از جمله مکه و بعد از آن در کربلا و حتی در روز عاشورا کارشان سراسر تبیین و روشنگری بوده است اما دشمن به دنبال خاموش کردن این جهاد تبیین توسط ایشان بود و برای رسیدن به این مهم دست به هر کاری زد از جمله قتل عام همه جوانان واصحاب ایشان . طبق روایات  یکی از تحلیل ها دلیل کشاندن ایشان به کربلا و سرزمین خشک و بیابانی و دور از مردم همین بود که هیچ کسی اثری از ایشان و همراهانشان نماند. 🚩اما نکته بسیار مهم اینجاست که چه موضوعی توانست ماجرای کربلا را عالمگیر کند و بعد از هزار و چهارصد سال همه دنیا از امام حسین و روز عاشورا می گویند.بله وجود یک بانوی بزرگوار به نام زینب(س) که هم با حضور فیزیکی به صورت چهره به چهره و هم با کلام گهر بار خودشان و همچنین با برگزاری مجالس برای سوگ امام حسین(ع) و تشریح وقایع عاشورا برای مردم توانست نقش بسیار موثری را برای تبیین حقیقت عاشورا ایفا کند. 🔹در آن زمان که ها به شکل امروزی وجود نداشت و عملا حکومت دست دیگران بود و عملیات روانی هم فراوان داشتند، بانوان بزرگوار اهل بیت(ع) توانستند این کار را با هوشمندی انجام دهند اما حالا که رسانه ها در یک کشور اسلامی و مذهب تشیع وجود دارد چگونه است که نمی توانیم جهاد تبیین را به شکل امروزی انجام دهیم؟!. 🔺فراموش نکنیم مهمترین مخاطب ما در جهاد تبیین در ابتدا جوانان و مردم کشور خودمان هستند بعدا دیگران...        با ما همراه باشید @Dr_bavir 💠 ، @honaretabyin
💢آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای را دادند پسری داشتند به نام سید هادی 🔺سید هادی شیرازی ۴ پسر داشتند بنام های : ۱. سید حسن ۲.سید محمد   ۳. سید صادق     ۴. سید مجتبی ▫️سید حسن بعد از انقلاب در لبنان کشته شدند ▫️سی محمد در نجف ادعای مرجعیت کرد که چند تن از علما از جمله آیت الله خویی(ره) مرجعیت ایشان را تایید نکردند   وی در زمان اقامت امام خمینی(ره) در نجف، واکنش‌هایی منفی نسبت به ایشان داشت ، از جمله اینکه وقتی در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی(ره) امام جماعت نماز حرم امام علی علیه السلام باشند ، سید محمد مخالفت داشت 🔺در زمان طاغوت ایران ، قرار بود شخصیت هایی چون سید محمد صدر در عراق و حضرت امام (ره) در ایران و سید موسی صدر در لبنان قیام کنند ، اما سید محمد صدر را شهید کردند و امام موسی صدر را نیز ربودند لذا سید محمد شیرازی، توقع داشت امام (ره) ایشان را بعنوان مرجع عراق معرفی کرده و از ایشان حمایت کنند ولی این طور نشد لذا به کویت رفتند بعد از انقلاب و پس از رحلت امام (ره) ، سید محمد شیرازی به ایران آمده و در قم ساکن شد ➖در این حال وی دست به تفرقه زده و سبب شد تا سال ۸۰ در حبس خانگی باشد و سپس از دنیا رفت و بنا به مصلحت در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) دفن گردید. ◽️بعد از سید محمد، برادرش سید صادق شیرازی جای او را گرفت و از اینجا، اتاق فکر انگلیسی شکل گرفت ▪️یکی از تئوریسین‌ها پیشنهاد داد: برای مقابله با حکومت شیعه در ایران باید یک حکومت شیعه را علم کنیم تا مذهب شیعه توسط خود شیعه از بین رود و بدین صورت، جریان شیرازی انتخاب شد و سید صادق در ایران و برادرش مجتبی در کویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند. ‼️بیش از ۱۵ سایت در اینترنت، وبیش از ۱۵ شبکه ماهواره‌ای در خدمت ایشان است ➖جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه، خلفا و ترویج جلسات لعن و قمه زنی و ... آتش کدورت بین سنی و شیعه را شعله ور کردند. ➖توهین‌های این جریان به ویژه توهین‌های آشکار یاسر الحبیب مانند نگارش و انتشار کتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه، سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شدند. 🔺این توهین‌ها در مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات هیجان اهل سنت را علیه شیعه بر می‌انگیزد. ▪️یکی از این ویژگی‌های؛ جریان شیرازی است علما و مراجع بسیاری مانند مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) توسط این افراد تکفیر شده‌اند بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی،‌ حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده اند. ❗️جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، را به هفته برائت نام‌گذاری کردند ❗️همچنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با به ترویج قمه‌زنی با تمام توان می‌پردازند (قمه‌زنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در غربی ایجاد کرده است) ❌ این فرقه بازوی دشمن برای تخریب شیعه و هجمه علیه علما و مراجع شیعی تبدیل شد و از اقدامات این افراد لیسیدن ضریح و حمله به حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) در قم و شکستن درب حرم  و حرم رضوی در مشهد است. 📵شبکه‌های شیرازی نیز با پخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامه‌های هدایت شده انگلیس علیه تشیع حرکت می‌کنند که اسامی مدیران و برخی از شبکه‌ها بشرح ذیل می‌باشد: ➖صادق شیرازی ➖سید مجتبی شیرازی ➖حسن اللهیاری ➖یاسرالحبیب ➖محمد هدایتی 💢 شبکه‌های تلویزیونی: 🚫 شبکه‌ امام حسین۱ 🚫 شبکه‌ امام حسین۲ 🚫 شبکه‌ امام حسین۳ 🚫 شبکه‌ اباالفضل العباس 🚫 شبکه‌ بقیع 🚫 شبکه‌ الانوار ۱ 🚫شبکه‌ الانوار ۲ 🚫 شبکه‌ سلام 🚫 شبکه‌ چهارده معصوم 🚫 شبکه‌ شبكه اينترتی حضرت خديجه 🚫 شبکه‌ الزهرا 🚫 شبکه‌ المهدی 🚫 شبکه‌ مرجعیت 🚫 شبکه‌ امام صادق 🚫 شبکه‌ اهل بیت 🚫 شبکه‌ فدک 💠 ، @honaretabyin
🔆 به بچه‌هامون چی یاد بدیم 🔰 جنبه احساسی را باید در خدمت جنبه حماسی، عقلانی و تکلیفی این روز گرفت. بنا بر این: 🌹 به بچه‌هامون یاد بدهیم که امام (علیه‌السلام) از بی‌یاری سر بریده شد، نه از بی‌آبی. 🌹حضرت (علیه‌السلام) از معرفت و مرام بی‌دست شد نه به خاطر مشک آب. 🌹امام حسین(علیه السّلام) با هل من ناصر ینصرنی‌، یار می‌خواست نه آب. ♦️به بچه‌هامون از آزادگی و ذلت‌ناپذیری امام حسین(ع) بگوییم نه فقط از لب‌های تشنه. خیلی‌ها لب تشنه از دنیا رفتند اما حسین(ع) نشدند. ♦️امام حسین(ع) یعنی مردانگی، آزادگی، غیرت، شجاعت و شهامت و حضرت عباس(ع) یعنی ولایتمداری، جوانمردی، معرفت، حیا، غیرت. حضرت عباس(ع) یعنی پشت امام بودن حتی بدون دست. ♦️به بچه‌هامون یکی از پیام اصلی فراموش شده را یادآوری کنیم که شب عاشورا به یارانش فرمود هر کس از شما حق‌الناسی به گردن دارد، از بین ما برود که اگر به گردن داشته باشیم، در رکاب حسین شمشیر زدن و شهید شدن هم کمکی نمی‌کند. 💠 ، @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امشب شهادتنامه عشاق امضاء میشود... ▪️ یکی از ماندگارترین نوحه‌های شب عاشورای حسینی ... 🎙مداحی قدیمی و بسیار دلنشین زنده یاد 💠 ، @honaretabyin
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ناامنی در کنار خدا یا امنیت در مقابل خدا🔸 زهیر و شمر هر دو، هم در کربلا بودند و هم در صفین. در جنگ صفین، زهیر در کنار معاویه بود و شمر در کنار امیرالمومنین. زهیر در هر دو میدان صفین و کربلا بنا بر فطرت عمل کرد و شمر در هر دو، بنا بر طبیعت. زهیر در صفین به امر فطرتش رفته بود؛ چون میخواست بهخاطر مظلوم با ظالم بجنگد، اما ظالم را اشتباه گرفته بود. شمر هم در هر دو میدان بهدنبال قدرت بود. او هم اشتباه کرده بود و خیال میکرد که در کنار علی علیه السلام به قدرت دست پیدا میکند. هر دو در میدان کربلا اشتباهشان را اصلاح کردند. آنچه اساسی است این است که انسان همۀ زینتهای دنیا را فدای فطرت کند. امنیت بزرگترین زینت این حیات است. انسان باید ناامنی در کنار خدا را بر امنیت در مقابل خدا ترجیح دهد. شمر در عصر صدا زد: «أَيْنَ بَنُو أُخْتِنَا» (فرزندان خواهر ما کجایند). علیه السلام جواب نداد. امام حسین علیه السلام به برادرش عباس فرمود: «أَجِيبُوهُ وَ إِنْ كَانَ فَاسِقاً» (پاسخش را بدهید، اگرچه فاسق است)؛ یعنی با اینکه میدانید فاسق است و نمیخواهید جوابش را بدهید، ولی باید جوابش را بدهید. حضرت عباس علیه السلام ناچار گفت: چه میگویی؟ شمر گفت: من برای تو و برادرهایت امان آورده‌ام. حضرت عباس علیه السلام امان‌نامه او را رد کرد. او امنیت در کنار شمر، عبیدالله و یزید را نخواست و ناامنی در کنار ذُریۀ پیامبر صلی الله را برگزید. درواقع میگوید: راحتی، آزادی، امنیت، شهرت، قدرت، عزّت، همه فدای تو! کتاب آئینه تمام نما/فصل 2، درس‌های عاشورا/ صفحه 112 @haerishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بصیرت عباس ابن علی(ع)در زمان ما🔸 🔰کاری از کانون اندیشه جوان @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب: 🔹 پیامبر آمده است تا در میان مردم براساس حق قضاوت کند. 🔹 امام حسین هم می‌فرمایند مگر نمی‌بینید که بین مردم براساس حق قضاوت نمی‌کنند... ❌ پ.ن: آقای رییس جمهور منتخب، کلام و هدف و وصیت امام حسین علیه السلام را برزبان آورد که "...میخواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم... " از آنجائیکه از وظایف رئیس جمهور اجرا و رعایت قانون است ، ان شاءالله به آن پایبند است و از آمر و ناهی هم طبق اصل ۸ قانون اساسی و قانون حمايت از آمران و ناهیان مصوب سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی حمایت هم میکند. 💠 ، @honaretabyin