eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
11.1هزار ویدیو
508 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محصنات ۲
🔰 راه جذب کردن نوجوانان و جوانان را از منظر رهبری بخوانیم... 👌 ببینیم نگاه ایشان چقدر تفاوت دارد با نگاه افرادی که فکر می کنند با تبدیل هیات به کنسرت و یک سری حرکات خلاف شان هیات ، می توانند جوان جذب کنند. 👈👈 بله ، ممکن است با این طور کارهای خلاف شان هیات ، تعداد افراد شرکت کننده بیشتر شود ، اما این دلیلی بر جذب نیست ‼️ 👈👈 جذب یعنی آن نیرو آن قدر قوی شده باشد که در برابر تندبادهای شبهه ، لغزش نکند و توان دفاع از دین را داشته باشد. 👈👈 به نظر شما هیاتی که در هنگام سخنرانی خالی است و فقط در هنگام شور و بالا و پایین پریدن مداحی شلوغ می شود ، کار جذب انجام داده ⁉️ 👆 نگاه و مبنای رهبری سرلوحه ما باشد ، البته سخنرانان هم باید قوی باشند و مسلط به علم روز و نحوه که برای هر قشر ، حرفهای مناسب همان ها را بگویند. ‌‌‌┅═✾═┅┄┈ 🛎 کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
🔻فرهنگ در تصرّف بوروکرات‌های محافظه‌کار: لیبرالیسمِ تعدیل‌شده 🖊مهدی جمشیدی ۱. به‌یقین، فرهنگ از آنچنان فضیلت و اهمّیّتی برخوردار است که نباید دربارۀ آن، کمترین تعارف و تساهلی را روا داشت و قضاوت‌ها را آغشته به ملاحظه‌ها و محافظه‌کاری‌ها کرد. براین‌اساس، باید دربارۀ آقای سیدعباس صالحی که به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است، صریح و بی‌پرده سخن گفت و تقدیر فرهنگ را فدای کارگزاران فرهنگی نکرد. در تجربۀ فرهنگی ایشان در مقام وزیر، اثری از تحوّل و کارهای بنیادین به چشم نمی‌خورد؛ ایشان به دلیل طبع محافظه‌کار، قدرت ایجاد چرخش فرهنگی را ندارد و نمی‌تواند بیش از تغییرهای جزئی و موردی، کاری را به انجام برساند. وی یک شخصیّت مؤثّر و مولّد فرهنگی نبوده و در کارنامه‌اش، خبری از تحرّک و پویایی ملموس نیست؛ در چهارچوب الزام‌های دیوان‌سالارانه، قدری جابجایی ایجاد خواهد کرد و نوعی لیبرالیسمِ ‌رقیق را پدید خواهد آورد. ذوق و خلّاقیّت فرهنگی ندارد و نمی‌تواند در قامت یک متفکّر فرهنگی، ظاهر بشود و اندیشه‌پردازی نماید. حضورش به معنی میدان‌دادن به نیروهای بینابینی خواهد بود که به صورت تدریجی، رو به سوی لیبرالیسمِ‌ ملایم دارند و می‌خواهند بی‌هزینه و خاموش، از اصالت‌های انقلابی عبور کنند. بنابراین، او نه کنشگر فرهنگی است، نه متفکّر فرهنگی، و نه حتّی یک کارگزار فرهنگیِ تحوّل‌زا. در دوره‌هایی که وی در قدرت بوده، هیچ اتّفاق جدّی‌ای رخ نداده و زین‌پس هم رخ نخواهد داد. او گزینه‌ای بینابینی و حد وسط است که رأی‌آور است و حسّاسیّت ایجاد نمی‌کند، اما اقدام آنچنانی نیز انجام نخواهد داد؛ در جهت غایات انقلابی که روشن است حرکتی صورت نخواهد گرفت، ولی در جهت غایات لیبرالی نیز به دلیل شیب ملایم و گام‌به‌گام وی، مخالفت‌ها را بر نخواهد انگیخت. می‌توان گفت او کم‌ضرر است؛ نهایت تعبیری که به نظرم می‌تواند هویّت وی را نمایان سازد، چیزی بیش از این نیست. ۲. متنی که ایشان به عنوان برنامۀ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس ارائه کرده، گفته‌های بند پیشین را اثبات می‌کند. در این متن، کلّیّاتی مبهم و اجمالی که ده‌ها تفسیر برمی‌دارند، نگاشته شده‌اند که هیچ‌یک، ماهیّت برنامه‌ای ندارند، اما هزینه‌ساز و مخالفت‌تراش نیز نیستند. هر کسی می‌تواند در چهارچوب ذهنیّت خویش، روایت و خوانشی از این متن داشته باشد که چه‌بسا با آنچه که ایشان در نظر دارد، فاصلۀ فراوان داشته باشد. در این متن، سخنی از مسأله‌ها و دغدغه‌های فرهنگی به میان نیامده و گویا نویسنده، در یک جهانِ ‌فرهنگیِ‌ آرام و بی‌مسأله زندگی می‌کند که همه‌چیز، به‌سامان و بر مدار است. دردها و مرض‌های فرهنگی، به فراموشی سپرده شده‌اند و تعدادی تکالیف به‌شدّت تکراری و کلیشه‌ای برای تدبیر فرهنگ برشمرده شده‌اند که مخالف و معارضی ندارند. هر دولتی که بر سر کار بیاید، بیش‌وکم، همین سخنان را خواهد گفت؛ یعنی این نوشتۀ فرهنگی، هویّت خاص ندارد و نشان نمی‌دهد که از درون چه گفتمانی برخاسته است. یک نیروی اداریِ فرهنگی در وزارت ارشاد، می‌تواند بر اساس نوشته‌های فراوانی از این دست و با قدری افزودن و کاستن، به چنین متنی دست یابد. در این متن، نه رگۀ سیاسی، مشهود است و نه رگۀ فلسفی. این متن، همه‌جایی و بی‌مکان است و زیست ژله‌ای را برگزیده تا دچار تنش و تلاطم با دیگران نشود و از میدان مواجهه، جان سالم به در ببرد. هدفش، ماندن است و نه حتّی جذابیّت؛ چشم‌نواز و دلربا نیست و با مفاهیم فرهنگیِ فاخر، مخاطب را قانع نمی‌سازد. ۳. برنامۀ حکیمانه، از مسأله آغاز می‌شود و متناظر با آن، علاج‌ها و طرح‌ها را بیان می‌کند. نقطۀ آغاز، شناساییِ وضع کنونی از لحاظ امکان‌ها و محدودیّت‌هاست؛ باید دید که حال‌وهوای فرهنگ، چگونه است و جهان فرهنگیِ‌ ما در محاصرۀ چه امراضی قرار گرفته است. برنامه‌ای که واقعی و غیرنمایشی باشد، نشان می‌دهد که در نسبت با چه درد و زخمی، متولّد شده است و چه درک و فهمی از وضع هویّتی دارد. اولویّت‌ها و ترجیح‌ها، در اینجاست که معنا می‌یابند. در غیر این صورت، مشخص نخواهد شد که تجویزها و توصیه‌ها، چه خاستگاهی دارند و در امتداد چه روندی، صورت‌بندی شده‌اند. گاهی نیز خُرده‌مسأله‌ها یا نامسأله‌ها، به عنوان مسأله مطرح می‌شوند. این همان آفت بزرگی است که برنامۀ وزیر پیشنهادی به آن مبتلاست. در این برنامه، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی و جنگ شناختی و بازسازی انقلابیِ ‌ساختارِ فرهنگی و تبیین و ... حضور ندارند و برنامه، خود را در موقعیّت چالش و نزاع، تصوّر نکرده است. طبع محافظه‌کار، روایت محافظه‌کار می‌سازد و تعارض‌ها و تضادها را نمی‌بیند و آرایش جنگی به ساختارهای فرهنگی نمی‌دهد. عهد فروبستگی و انقباض، در پیش است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔹معاونت فرهنگی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با همکاری دفتر نهاد رهبری دانشکده الهیات برگزار می‌کند: سلسله نشست‌های تخصصی پیرامون قیام امام حسین (علیه السلام) جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین (ع) با سخنرانی: دکتر محمد حسین رجبی دوانی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام‌ حسین (علیه السلام ) زمان : دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ صفر، ساعت ۱۷:۳۰ لینک ورود به جلسه: https://meet.google.com/ovt-vuej-jan @UT_NEWSLINE
هدایت شده از رحمت الله معظمی
‌ 🔴مـطـالـبـه مـنـطـقـی ➖پرسش میلیون‌ها زائر از تصمیم‌گیران سفر اربعین: برای جهت‌دهی به این لشکر بی‌سابقه در راستای محو اسرائیل، چه تدابیری داشته‌اید؟ 🌀در سفر اربعینی‌ که بزرگ‌ترین گردهمایی شیعیان و مسلمانان است چه میزان به بُعد زمان‌شناسی و مسئله‌ غزه توجه می‌شود؟ ▪️از شعائر و مظاهر و مناسک به چه اندازه برای اِعلای حق و اعتلای اسلام و محو رژیم جلاد اسرائیل استفاده می‌شود؟ ▪️اگر از این جمعیت اربعین، ضربه‌ای به پیکره ی متعفن صهیونیسم و ارتجاع و تکفیر در منطقه، وارد آید، یعنی کارکرد اجتماعی و بشری زیارت اربعین، مورد توجه بوده است و الا اگر به شعائر بسنده شد، عزت و اقتدار مسلمانان را تضمین نمی‌کند. حجت الاسلام رحمت الله معظمی @r_moazzami
💠 امام خمینی(ره) مثل کوه در برابر منکر واضح بی حجابی ایستاد 🔻یعنی یک عده‌ای همان خطی را دنبال میکنند که دشمن نتوانسته بود آن را به نتیجه برساند 🔻آنچه که حرام شرعی است، نباید بصورت آشکار صورت بگیرد. شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود. ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @honaretabyin
⭕️خونریزی فرهنگی تا اغمای فرهنگی 🟨دکتر مهدی جمشیدی همه می‌دانیم که در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی – از جمله کشف حجاب – راهکارهای فرهنگی و نرم، تقدّم و ترجیح و اصالت دارند و نقطۀ شروع هستند، اما: 🔆اوّلاً، می‌توان باور کرد که اکنون، کسانی‌که کشف حجاب می‌کنند، «نمی‌دانند» که رفتاری خلاف شرع و خلاف قانون انجام می‌دهند⁉️ دست‌کم در دو سال گذشته، این‌همه از وجوه شرعی و قانونی حجاب، «سخن» به میان آمد و «تحلیل» و «تبیین» شد، اما این‌که همچنان کسانی کشف حجاب می‌کنند، جز به معنی لجاجت و دهن‌کجی و خودخواهی و گردن‌کشی است⁉️ مسأله، «ندانستن» است یا «نخواستن»⁉️ مسأله، عجز در برابر میل به «تبرّج» و «خودنمایی» است یا «توجیه»‌ و «اقناع» نشدن از لحاظ فکری⁉️ مگر انسان فقط اندیشه و فکر و عقلانیّت و تدبیر است و از میل و تمنّا و خواهش و هوس، تهی است⁉️ مگر جز این است که آدمی به بسیاری از دانسته‌ها و معلوماتش عمل نمی‌کند⁉️ مگر جز این است که اگر «الزام‌های بیرونی» و «قواعد اجتماعی» در میان نباشد، برخی حاضر نیستند خودجوش، حداقل‌های اخلاقی و انسانی را مراعات کنند⁉️ هیچ‌گاه همۀ جامعه، کنش‌هایشان را بر اساس فرهنگ، صورت‌بندی نمی‌کنند، بلکه در این میان، کسانی نیز هستند که «زبان تأدیب» را بهتر از «زبان تعلیم» می‌دانند. ازاین‌رو، حتی در شرع نیز اجرای احکام اجتماعی، تنها به وجدان ایمانیِ اشخاص، واگذار نشده، بلکه برخی از معاصی، «جُرم‌انگاری» شده‌اند و حاکمیّت دینی، موظّف گردیده که با آنها برخورد کند. تمام لایه‌های جامعه از نظر «رشد هویّتی» و «فهم فرهنگی»، در یک سطح نیستند و نباید از همه، توقع رفتار یکسان را در برابر قانون و شرع داشت؛ برخی هستند که با تظاهر و تجاهر به معصیت در عرصۀ عمومی، کرامت نفسِ خودشان را مخدوش می‌کنند و زمینۀ مواجهۀ قانونی و سخت را نسبت به خودشان فراهم می‌کنند. آن‌که از «کرامت نفس»، بهره‌ای داشته باشد، هرگز حاضر نمی‌شود با درهم‌شکستن شرع و قانون در عرصۀ عمومی، خودش را در معرض مواجهۀ انضباطی و تأدیبی قرار بدهد. 🌿ثانیاً، در جایی‌که جبهۀ امنیتی و سیاسی و رسانه‌ای دشمن، با تحرّکات خود در طول یک دهۀ گذشته، توانسته «رخنۀ فرهنگی» ایجاد کند و سبک زندگیِ برخی را تغییر بدهد، باید در برابر این چالش «تحمیلی» و «بیرونی» و «ساختگی»، فقط به سراغ کارهای فرهنگی رفت که دیربازده هستند و چه‌بسا تا به‌سرانجام‌رسیدن‌شان، سیلاب ولنگاری و بی‌مبالاتی در سبک زندگی، بخش‌های بیشتری از جامعه را در خود فروببرد⁉️ ما در شرایط طبیعی و عادی به سر نمی‌بریم و آنچه که اتّفاق افتاده، حاصل روند خودجوش و درونیِ جامعۀ ایران نیست، بلکه جامعۀ ما در حال دستکاری‌شدن از سوی نهادهای امنیتیِ بیگانه است. مسأله، یک «طرح امنیتی و سیاسی» برای براندازی نظام از طریق انقلاب در سبک زندگی است و روشن است که بهترین نقطۀ شروع، معارضۀ با «نمادها»ی سبک زندگیِ اسلامی و ایرانی همچون حجاب است. آری، حجاب در هندسۀ فرهنگیِ ما، در حکم «دیوار برلین» است که اگر فرو بریزد، «زنجیره‌»ای از استحالۀ هویّتی به راه خواهد افتاد. اگر جامعه در قلمرو سبک زندگی، به سوی الگوهایی به حرکت افتد که تجدّدی هستند، خودبه‌خود، میان جامعه و حاکمیّت، شکاف و گسست ایجاد خواهد شد و آن‌گاه، دشمن می‌تواند به‌سرعت، میوه‌های این تضاد و کشمکش را در حوزۀ سیاست بچیند. مسألۀ حجاب، این اندازه حسّاس و کلیدی است و می‌تواند بحرانی در سطح «امنیّت ملّی» پدید بیاورد. کدام نظم سیاسی است که در برابر چنین طرح حساب‌شده و ترکیبی و مخرّبی، فعالیّت‌های فوری و اضطراری را کنار بگذارد و وضع موجود را به حال خویش رها کند و به فعالیّت‌های بلندمدّت و دیربازده، بسنده نماید؟! اکنون که سیلاب برهنگی و ولنگاری در جامعه به راه افتاده و می‌رود که لایه‌های مختلف جامعه را درگیر خود کند و سبک زندگیِ غربی را «عادی‌سازی» و «هنجار» نماید، باید دستی برآورد و بازدارندگی داشت. این سیلاب، «علاج بی‌درنگ» و «واکنش بی‌امان» می‌طلبد، وگرنه فساد، فساد می‌آفریند و خودش را به صورت تصاعدی، بازتولید می‌کند. آنان که از عقل حکمرانی نصیب برده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که باید در مرحلۀ نخست، جلوی سیر شتابنده و گستاخانۀ فساد و فحشا را با مواجهات قانونی و خیابانی گرفت، و آن‌گاه، با طرح فرهنگیِ جامع و سنجیده، جامعه را از سیطرۀ تصرّفات و تعدّیّات عالَم تجدّد رها کرد. براین‌اساس،«طرح نور» یک ضرورت اجتماعی است و اکنون که در گرداب تهاجم فرهنگی و فرسایش هویّتی فروغلتیده‌ایم و رخنه‌های فرهنگی سربرآورده‌اند، باید آن را ادامه داد تا دست‌کم،«خونریزی فرهنگی» به مرحلۀ «اغمای فرهنگی» نرسد. ‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌💠 @honaretabyin
🔷 رابطه و نقطه اشتراک کودتای ۲۸ مرداد با فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۱۴۰۱ و... 🔸این اسامی را می شناسید؟ شعبان بی مُخ سردسته اشرار تهران، طاهر حاج‌رضایی میدان دار بازار، ناصر جیگرکی کباب فروش، پری بلنده فاحشه شهر نو، اصغر سِسکی فاسق شهر، اصغر شاطر کارگر نانوایی، رضا صاحب متصدی قمارخانه شهر نو، رمضون‌یخی یخ فروش شهر، امیر رستمی ملقب به پهلوان کچل از اشرار شهر؟ 🔸نشناختید!؟ این ها همه به ظاهر از فقرا و مستضعفین پایین شهر تهران بودند اما به همین سادگی عوامل مستقیم آمریکا و انگلیس برای سرنگون کردن اراده ملت و حکومت دکتر مصدق در کف میدان هم بودند! 🔸پس وقتی مراجع امنیتی با ذکر دلیل می گویند دشمن در اغتشاشات از ظرفیت برخی به ظاهر مردم به عنوان صحنه گردان اصلی استفاده می کند نباید تعجب نکنیم و باید بسیار هوشیار بود! ✍علی جهانبخش، قاضی دادگستری 🔴 👇 @bidariymelat
🔺 کارت زرد رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به رسانه قوه قضائیه! ❌بی جهت نبود مورد هشدار حضرت آقا قرار گرفتند و اخطار کم کاری و ضعف رو دریافت کردند! [[ رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه : تصویر رسانه‌ای قوه قضائیه، تصویر خوبی نیست؛ باید این تصویر اصلاح شود ۱۴۰۲/۴/۶ بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه👇👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=53222 ]] ❌❌آیا قوه قضائیه عاجز است از اینکه چهارتا جوان مومن انقلابی باهوش و خلاق و حرفه ای استخدام کند تا رسانه رسمی اش از این ضعف و بی حالی و نچسب بودن در بیاد ؟؟ انتظار داشتیم این خبرگزاری با خلاقیت و ابتکار و به روز بودن ، واقعیات جامعه را همراه با تحلیل درست و صحیح آن ، همراه با اقدامات شجاعانه، بدون تعارف و بموقع و بهنگام دستگاه قضایی انعکاس دهد تا موجب امید و دلگرمی در خانواده شهدا و مومنین و یأس و ناامیدی در هنجارشکنان و قانون گریزان بشود اما .... ❌آقای رئیس! خبرگزاری دمده و نچسبتون رو دریابید! ⬅️ شیوه جایگزین و شایسته سالاری، خوب جواب میده! @honaretabyin
هدایت شده از آقای پرزیدنت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 اگر نمایندگان شهرتان میخواهند به عراقچی رای مثبت دهند، این کلیپ را نشان شان دهید و مطالبه کنید که چنین خطایی نکنند. 🔰در کجای دنیا کسی که چنین عملکرد پر خطایی داشته، به جای محاکمه تشویق میشود و به عنوان وزیر معرفی میشود؟ 🔰رای آوردن عراقچی، آزمون بزرگ شرافت و غیرت نمایندگان است. از آنها بخواهیم رای شان را شفاف کنند... 🆔 @aqaye_president
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کامل نطق امیرحسین ثابتی در صحن علنی در مخالفت با عباس عراقچی (گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه) @Sabety_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نطق طوفانی یک نماینده علیه اخبار درگوشی ⏪ ثابتی، مخالف وزیر پیشنهادیِ امور خارجه: برخی موافقان عراقچی می‌گویند حتما به او رای بدهید چون یک نفری گفته او رای بیاورد 🔹رهبر انقلاب فرموده‌اند مجلس در تصمیم‌گیری مستقل باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شریعتی، مخالف وزیر پیشنهادیِ بهداشت: در ماجرای اغتشاشات ظفرقندی توئیت زد و گفت نیروهای نظامی را در آمبولانس‌ها پر کردند 🔹می‌دانید به‌خاطر این توئیت چند آمبولانس به آتش کشیده شد؟ آیا این خدمت به نظام پزشکیِ کشور است؟ 💠 @honaretabyin
مالک شریعتی مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت: تشکلی که ایشان مدیریت میکردند در کوی دانشگاه ۷۸ و تمجید از سران فتنه را در کارنامه دارد. ایشان اغتشاشات ۱۴۰۱ را جنبش پاک خطاب کردند و ناشی از ظلم و ستم دانستند. 💠 @honaretabyin
❌ نکته عجیبی هست ،چرا صلاحیت افرادی که در فتنه ها مقابل نظام قرار داشتند باید توسط نهادهای امنیتی تایید شود؟ البته آزمونی بزرگی هم پیش رو مجلس است . عیار انقلابی‌گری این مجلس هم باید محک بخورد..... و البته عقب نشینی از شاخصه های مطرح توسط رهبر انقلاب عاقبت خوبی نخواهد داشت.‌‌ 🔴 👇 @bidariymelat