eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
11.6هزار ویدیو
526 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
مشارکت حداکثری برای تحقق شعار سال 🔹با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید با مشارکت مردم، اگر همه در جهت معیشت و اشتغال کمک کنند، به مرور زمان بقیه مشکلات هم حل خواهد شد؛ البته این بحث نیاز به توضیح بیشتر دارد که مجال نیست. 🔹این را امضاء کنند👇 👉 https://asle8.24on.ir/n/92 🇮🇷| @asle08 | اصل ۸ قانون اساسی ☫ |
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸فروپاشی🔸 من قبل از انتخابات فکر می‌کردم هر کدام [از کلینتون یا ترامپ] اگر پیروز بشود، چه نتایجی دارد؟ به ذهنم آمد اگر ترامپ پیروز بشود، برای آمریکا بهتر است. به دوستان گفتم احتمالاً این بیاید روی کار. یک وقت آقای بهلول به من گفت: "آمریکا به پنجاه کشور جدا جدا تقسیم می‌شود". خدا رحمتش کند. خیلی مسائل آینده که هنوز اتفاق نیفتاده را می‌دانست. قبل از انقلاب، در نجف به آقای طاهری گفته بود "انقلاب پیروز می‌شود و من می‌آیم ایران و سخنرانی می‌کنم". @haerishirazi
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(98) درسنامه عفاف، ص224 ♦️عفت گويايي(13) ب) ضرورت‌هاي علمي آموزش و يادگيري علوم مورد نياز فرد و جامعه، يكي ديگر از ضرورت‌هايي است كه گفتگوي با نامحرم را مجاز مي‌كند به‌ويژه اگر يادگيري اين علوم منجر به تفكيك و جداسازي امور زنان و مردان گردد. همانند يادگيري تخصص‌هاي علوم پزشكي كه سبب جداسازي مطب‌ها و مراكز درماني آقايان از بانوان ‌شود تا مرد و زن به‌آساني به همجنس خود مراجعه كنند و از هرگونه انحراف ايمن بمانند. و همچنين است در مراجعات به دادگستري، نيروي انتظامي و ديگر شغل‌هاي اداري. ج) ضرورت‌هاي سياسي يكي ديگر از موارد جواز سخن گفتن با نامحرم، ضرورت‌هاي سياسي است؛ همانند دفاع حضرت زهرا ع از حريم ولايت و موضع‌گيري در برابر عمر و ابوبكر و ايراد خطبه فدك، و نيز سخنراني‌هاي پرشور و حماسي زينب‌كبري س كه پايه‌هاي حكومت يزيد را در هم شكست. د) ضرورت‌هاي اجتماعي ديگر از موارد جواز صحبت با نامحرم، ضرورت‌هاي اجتماعي است همانند: خريد و فروش، تجارت و معاملات، كارهاي اداري و ... ؛ چنان‌كه موسي ع به انگيزه ياري رساندن به دختران شعيب با آنان به گفتگو پرداخت. و خواهر موسي(ع) هم در باره سرپرستي موسي(ع) با فرعونيان گفتگو كرد. رسول خدا ص نيز پيش از ازدواج، با خديجه س قرارداد تجاری مي‌بست. سيره مسلمين نيز بر همين روش بوده و امامان معصوم هم از اين روش نهي نكرده‌اند. البته همان‌گونه كه اشاره شد در همه اين موارد، نبايد هيچ‌يك از انگيزه‌ها، لحن و آهنگ كلام، محتوا و درون‌مايه واژه‌ها و نحوه چينش کلمات، تحریک‌آمیز باشند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیداری ملت
❌دانشجوی آمریکایی به خاطر اعتراض به جنایات اسرائیل با زور و کتک بازداشت میشه دانشجوی ایرانی هم خوراک تبلیغاتی درست میکنه برای رسانه‌های حامی اسرائیل چقدر عجیب خدا داره حجت رو تمام میکنه! 🔴 👇 @bidariymelat
🔻در محاصره‌ی جنود ابلیس ۱. دوازده آبان ۱۴۰۱. روح‌الله عجمیان. تنها در میان گله‌ی گرگ‌های مدعیِ زندگی و آزادی. هرزه‌های افسارگسیخته، با هرچه که توانستند به جانش افتادند و عقده‌ها و کینه‌های خویش را گشودند. سرشار از غضب و نفرت، آنچنان بر پیکرش زخم و جراحت نواختند که جان سپرد. از زندگی و آزادی سخن گفتند اما رذالت و انسداد به ارمغان آوردند. یک مرگ طبیعی را با دویست مرگ خونین، جبران کردند؛ این‌چنین است بازی حماقت.‌ لجن‌های فاضلاب اینستاگرام، هنری جز رکیک‌گویی و پرده‌دری و برهنگی ندارند. به روح‌الله که رسیدند، آدم‌کشی را نیز تجربه کردند؛ آشکارا در خیابان. ذره‌ذره، طعم مرگ به روح‌الله چشانیدند. ۲. اینک، همان‌ها حرفه‌ای شده‌اند در سوداگری بدن. خیابان را با عفونت‌های متعفن وجودشان، مسموم کرده‌اند. درس بی‌حیایی و بی‌شرمی آموخته‌اند و چرک‌های نفسانی‌شان را در عرصه‌ی عمومی پراکنده‌اند. به غایت، حقیر و بی‌مقدارند که بدن به چشم‌های بیگانه می‌فروشند و عفت به حراج می‌نهند. متجاهران به فسق، بسی دور هستند از رحمت الهی. جامه‌ی بندگی دریده‌اند و زنانه‌گی‌شان را به نگاه‌های حریص، فروخته‌اند. با حکم خدا، وداع کرده‌اند و دعوت ابلیس را در آغوش کشیده‌اند.‌ به اصحاب تمدن ضاله‌ی غرب پیوسته‌اند و از عهد فطری گسسته‌اند. از زن، ملعبه‌ی خیابانی ساخته‌اند؛ بدن‌بسنده و جنسی و متظاهر. در نزد اینان، زندگی یعنی لذت و اباحه‌گری و آزادی یعنی هرزگی و ولنگاری. گویا خدایی در میان نیست و اگر هست، بی‌حکم و خاموش است. حاصل چنین اوهامی می‌شود انسان خویش‌بنیاد و خودمختار. مهدی جمشیدی https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🚨 | این سخنرانی رهبر رو حتما ببینید 🔴رهبر انقلاب : 🔴در مقابل دشمن اگر مسئولین احساس رعب و خوف بکنن بر سر ملت بلا های بزرگ خواهد آمد 🌷 هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات 💠 دعوت به کانال "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇 @shohadadastmarabgirand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جان ناقابل ما به فدای فدائیانِ حَرَمت ، بانو ! 🚩🚩🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رهبرمعظم انقلاب خطاب به پرستاران:هر خدمتی كه شماها به هر بيماری بكنيد، مثل اينست كه آن خدمت را به شخص اين حقير كرديد. 🇮🇷الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌🇮🇷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 متن زندگی | نماهنگ جدید KHAMENEI.IR 👈 توصیه اخیر رهبر انقلاب به ملّت ایران درباره قرار دادن مبارزه با استکبار در متن زندگی ✏️ باید مبارزه‌ی با استکبار را، مبارزه‌ی با نشانه‌های ظلم و تعدّی را، [مبارزه‌ی] با نظم ظالمانه‌ی جهانی را متن زندگی خودتان قرار بدهید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
پيام تبریک نخست وزیر ‎عراق به ‎ترامپ 🔹برپایبندی ثابت عراق به تقویت روابط دوجانبه با ‎آمریکا براساس احترام متقابل ومنافع مشترک تاکید می‌کنیم 🔹امیدواريم این مرحله جدید آغازی برای تعمیق همکاری میان دوکشور در زمینه‌های متعدد در راستای کمک به تحقق توسعه پایدار ومنافع دو ملت دوست باشد @madare0120 ✍✍✍✍✍ قدیم ترها، اعراب به غیرتمندی شهره بودند. امروز اما، نوبل بی غیرتی را باید به کشورهای عرب منطقه داد. شهادت ده ها هزار پیرو جوان و کودک و آوارگی یکساله دو میلیون نفر از مسلمانان مظلوم به کنار، حداقل بابت شهادت هم وطن خودش، ابومهدی المهندس، نباید به این تروریستِ قماربازِ عیاش تبریک می گفت. کشورشان دو دهه ست توسط آمریکا اشغال شده و صدها هزار نفر توسط غاصبان شهید شدند، اما باز هم برای اشغال گر دم تکان می دهند و چاپلوسی می کنند. این حجم از بی غیرتی تهوع آور، جدا نوبر است. 🤔
❌ بی غیرتی! ▪️در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و ارسال پیام تبریک از سوی رئیس جمهور عراق به ترامپ ،این مسئله باعث انتقادات گسترده ای نسبت به رئیس جمهور عراق گردید _سیاسیون عراقی معتقدند که نباید رئیس جمهور عراق چنین پیام تبریکی را برای کسی که قاتل مجاهدان عراقی و درراس آن ها ابو مهدی المهندس بوده و از سوی دستگاه قضایی عراق تحت تعقیب قضایی قرار دارد ،ارسال میشد. ⏪ملاحظه:دونالد ترامپ درسال۲۰۲۱تحت تعقیب قضایی دستگاه قضایی عراق قرار گرفته است و قاضی،حیدرعبدالکریم ناصر،حکم بازداشت ترامپ را صادر کرده است ┏━━ °•🇮🇷•°━━┓ @jahadtabeeeen ┗━━ °•🌷•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
دوره آموزشی با محوریت کتاب فریب‌بزرگ؛ علم‌ِاقتصاد یا اقتصادِعلم‌نما 📚 جمع خوانی (۱۰ جلسه) 💭 مباحثه (۱۰ جلسه) ❓ تدریس (۱۰ جلسه) مدرس: استادمسعوددرخشان ویژه: طلاب،دانشجویان‌ وفارغ‌التحصیلان زمان: سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه‌ (هر هفته) ساعت ۲۱ - ۱۹ شروع دوره ۲۲ آبان ۱۴۰۳ ثبت‌نام: پیام به ۰۹۱۹۲۹۵۵۱۲۵ 💠 @profderakhshan
🔻نَقلی که عقول را ربود: تأسّف از تنزّل امر سیاسی 🖊مهدی جمشیدی ۱. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با رئیس‌جمهور و هیئت دولت تصریح کردند که دربارۀ «بیشترِ» وزرای پیشنهادیِ‌ رئیس‌جمهور و در مقام مشورت به ایشان گفتم: «نمی‌شناسم و نظری ندارم». در این گفته، دو نکته وجود دارد: نخست این‌که ایشان، «همۀ وزرای پیشنهادی» و یا حتی اکثریّت آنها را نمی‌شناختند و تأیید نکردند و این برخلاف روایتی است که مدعی بود «همۀ وزرا» به تأیید ایشان رسیده است و بدین‌جهت باید به همۀ آنها رأی داد؛ دیگر این‌که با وجود آن‌که ایشان دربارۀ بیشترِ وزرای پیشنهادی، شناخت و نظری نداشتند، اما این افراد به «مجلس» معرفی شدند و این یعنی لازمۀ معرفی وزرا به مجلس، «تأیید رهبر» نیست و مجلس باید به‌طور «مستقل» و «مسئولانه» تصمیم بگیرد و تصوّر نکند که معنی مشورت رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب این است که اگر مجلس به برخی از وزرا، رأی اعتماد ندهد، این است که در برابر موضع رهبر انقلاب ایستاده است. خطای اخیر رئیس‌جمهور در «روایت‌‌پردازیِ ناراست» از مشورت با رهبر انقلاب، و همچنین «ساده‌نگری» و «ناپخته‌گی» و «نسجیده‌کاریِ» ‌اکثریّت مجلس در اطمینانِ مطلقِ‌ به نقل رئیس‌جمهور - که هم برخلاف سیره و منطقِ رهبر انقلاب بود و هم ناسازگار با عقلانیّت انقلابی – تبدیل به یک تجربۀ تأسّف‌برانگیز در دولت و مجلس شد. ۲. سخن رهبر انقلاب نشان داد که موضعِ‌ جوانِ‌ نوپایی همچون امیرحسین ثابتی، درست بود و عقلای سیاسی‌کارِ ‌اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، ره به خطا بردند و نامعقول و کودکانه عمل کردند؛ درحالی‌که در طول یک هفته، وی را به شهرت‌طلبی و تندروی و خودنمایی متهم کردند و در جهت ترور شخصیّت او کوشیدند. او درست عمل کرد، اما مخالفان پُرمدعایش، نشان دادند که از «فهم سیاسی»، بهرۀ ناچیز دارند؛ هرچند سال‌هاست که در عرصۀ سیاسی و مجلس، حضور دارند. بسیار در همه‌جا بوده‌اند اما اندک آموخته‌اند؛ مدعی‌اند، اما تهی‌دست هستند؛ از عقلانیّت انقلابی - که به هر بهانه بر زبان خویش، لفظ آن را جاری می‌کنند - جز همین لفظِ‌ القاشده و رسانه‌ای، درک و تحلیلی ندارند؛ و در اثر یک نطقِ‌ بی‌منطقِ‌ کوتاه، هیجان‌زده و اغوا می‌شوند و استدلال‌ها و شواهد را به‌راحتی کنار می‌گذارند. وقتی مجلس در چنین موقعیّت ساده و پیش‌پاافتاده‌ای، این‌چنین «عاجز» و «عوام‌زده» و «زودباور» است، در موقعیّت‌های دشوار و پیچیدۀ سیاسی، هرگز نمی‌توان به آن تکیه کرد. باید به حال انقلاب گریست که امر سیاسی در آن این‌قدر تنزل یافته که اکثریّت نمایندگان مجلسش، از عوامِ کوچه‎‌وبازار، «سطحی‌تر» و «احساسی‌تر» نظر می‌دهند. اگر معرکه‌ای رخ بدهد که حیات و تقدیر انقلاب به آن وابسته باشد، هرگز نمی‌توان به چنین مجلسی دل‌خوش داشت؛ زیرا به‌آسانی می‌توان آن را به بازی گرفت و با یک نقل‌قولِ بی‌اساس، رأی آن را جابجا کرد. این وضع به آن معنی است که حتی در میان نیروهای سیاسی نیز، عقلانیّت رو به ضعف و کاستی نهاده و کج‌روایت‌ها می‌توانند اینان را نیز در بازیِ ساخته‌گیِ خویش، هضم کنند. ۳. به عنوان یک برداشت راهبردی و پهن‌دامنه باید گفت امر سیاسی در جامعۀ کنونی، سخیف و سطحی و فرومایه شده و عقول در برابر احساسات، زانو زده‌اند و تفکّر مستقل و خلاف‌آمد، به انحطاط کشیده شده است. همه‌چیز به «روایت» وابسته شده و هرکه بتواند جریان رسانه‌ای بیافریند و موج روایتی ایجاد کند، برنده خواهد بود. دیگر «استدلال»، مؤثّر نیست، بلکه بی‌منطقی و قشری‌گری و تعصّب و لجاجت و هیجان‌زدگی، رایج گردیده است. تنها صدایی که شنیده نمی‌شود، استدلال است. به‌آسانی می‌توان دروغ گفت و انتخاب شد. کسی دربارۀ «صدق» و «کذب»، پرسش نخواهد کرد و «دلیل» نخواهد طلبید. «تفکّر»، دچار بن‌بست شده و این در سیاست، بیش از همه‌جا خود را نشان می‌دهد. امر سیاسی، به شارلاتانیسمِ گره‌خورده به قدرت، فروکاهیده شده و نظریۀ مردم‌سالاریِ‌ دینی، استحاله شده است. هرکه به معیارهای اصیل انقلاب، متعهدتر و وفادارتر است، تندرو و افراطی و متحجّر خوانده می‌شود و بوقلمون‌صفت‌های دَم‌دَمی‌مزاج و آفتاب‌پرست‌های رنگ‌پذیر، به مظهر عقلانیّت انقلابی یا اصلاح‌طلبیِ ‌مردم‌گرا تبدیل شده‌اند. الفاظ با معانیِ حقیقی‌شان بیگانه شده‌اند تا سیاستِ ‌معطوف به سعادت، به سیاستِ‌ معطوف به قدرت تبدیل شود. امر سیاسی در اینجا، مبتنی بر مردم‌سالاری است، اما برآمده از منطق و عقلانیّت نیست، همچنان‌که نسبتی با انقلابی‌گریِ‌ مؤمنانه ندارد. هنگامی‌که سازوکارهای تعلیم و تربیت دینی، علیل شوند و نفسانیّت در سیاست، جولان بدهد، شاید بتوان از مردم‌سالاری سخن گفت، اما نمی‌توان از مردم‌سالاریِ ‌دینی سخن گفت. و این مرض تا جایی پیش می‌رود که حتی مجلسی که باید عصارۀ ملّت باشد، به تجلّی‌گاهِ فروبستگیِ‌ عقلانیّت و استقلال نظر تبدیل می‌گردد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60