هدایت شده از 🌷شهدا دست ما را بگیرید🌷
إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ
بی تردید پروردگارت در کمین گاه است. (فجر، آیه۱۴)
🇮🇷پنجم مرداد ماه سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد به فرماندهی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گرامی باد.
❌ خوبه که بدونید گروهک منافقین سال ۶۰، حدود ۷۸۶ نفر از شهروندای بی گناه ایرانی رو ترور کرد!
از جنایتای دیگه این گروه تروریستی چی می دونید؟؟!
🌷#شبیه_شهدا_شویم
هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات
💠 دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇
@shohadadastmarabgirand
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ خوش سابقه
🔹حدادعادل: در سوابق آقای پزشکیان هیچ نقطه منفی وجود ندارد، چه از نظر خانوادگی، چه اخلاقی، چه انقلابی و چه از نظر مالی و خودش را هم یک بسیجی میداند نه عضو هیچ جریانی! (باشگاه خبرنگاران)
🔹اما در میان اطرافیان و حامیان گردن کلفت ایشان تا بخواهید افرادی با سوابق منفی امنیتی ، فساد مالی ، مخالفت با دین و اخلاق و اهانت به مقدسات و خیانت به مملکت وجود دارد!
▪️به نظر جناب حدادعادل،رفاقت و همنشینی با این همه موجودات بدسابقه و اعتماد به آنها نقطه منفی محسوب نمی شود؟
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دوگانگی فرساینده؛ گره ناگشودۀ نظام-۱
🖊مهدی جمشیدی
۱. در اسفند سال پنجاهونه، شهید بهشتی که از جریانهای لیبرال در قدرت رسمی، از جمله بنیصدر و نهضت آزادی به تنگ آمده بود، نامهای به امام خمینی نوشت و وضع سیاسی را اینگونه شرح داد:
دوگانگی میان مدیران کشور، به «اختلاف دو بینش» مربوط میشود. یک بینش، معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است که در عین پویا بودن، باید ملتزم به تعهد در برابر کتاب و سنّت باشد؛ اما بینش دیگر، در پی «برداشتهای بینابین» است، که نه بهکلّی از وحی بریده است و نه آنچنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پایبند است. بینش اوّل در برابر بیگانگان و هجوم به نظام، به «تکیه بر توان اسلامی» و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوریها یا دلسوزیهای بیگانگان، معتقد و ملتزم است؛ اما بینش دیگر، هرچند زبانش همین را میگوید، اما در عمل، لرزان و لغزان است. بینش اوّل به شیوهای برای زندگی امّت معتقد است که در عین گشودن راه بهسوی پیشرفت، مانع «حلشدن مسلمانها در دستاوردهای شرق یا غرب» باشد و آنان را بر «فرهنگ اصیل و مستقل اسلام»، استوار دارد؛ اما بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزشهای آن، جامعه را به راهی میکشاند که درها را به روی ارزشهای بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام میگشاید. بینش اوّل بر روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه میکند که جامعه را بهسوی «امامت متقین» راه میبرد؛ اما بینش دیگر، روی شرایطی تکیه میکند که راه را برای «نفوذ کممبالاتها در سطوح مدیریّت امّت اسلامی» هموار میسازد. بسیاری از کسانیکه در طول سالهای اخیر در راه حاکمشدن اسلام اصیل کوشیده و رنجها بردهاند و در طول این سالها بهمقتضای طبیعت نظام شاهی، در همۀ سازمانها «در اقلّیّت» و «زیر فشار اکثریّت غربگرا» بهسر بردهاند، هماکنون در جمهوری اسلامی هم، دوباره تحت فشار همان اکثریّت قرار گرفتهاند. این «اقلّیّت مؤمن» - که اگر حمایتش کنند، میرود که اکثریّت شود - امروز ذلّت و خذلان مؤمنان را در جمهوری اسلامی لمس میکند؛ چنانکه با چماق «ارتجاع» میکوبندشان و با «کارشکنی»، سد راه حرکت اسلامی آنها میشوند. اگر این دو بینش در ادارۀ امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه مشکلات مردم با سرعت و قاطعیّت حل میشود و نه میتوان برای آینده، طرحهای اصیل اسلامی ریخت. نظر ما این است که رشد دارندگان بینش اوّل (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام)، امروز به آن درجه رسیده است که نهادها بهوسیلۀ صاحبان این نوع بینش اداره شود و ادارۀ جمهوری اسلامی بر پایۀ «یک بینش» استوار گردد. با همۀ این احوال، اگر ادارۀ جمهوری اسلامی بهوسیلۀ صاحبان بینش دوّم را در این مقطع، اصلح میدانید، ما به همان کارهای طلبگی خویش بپردازیم و بیش از این، شاهد تلفشدن نیروها در جریان این «دوگانگی فرساینده» نباشیم.
۲. باور و برداشت من این است که بیشوکم، در بر همان پاشنه میگردد و جمهوری اسلامی، همچنان گرفتار «دوگانگی فرساینده» در عرصۀ قدرت سیاسی است و حاکمیّت در طول دهههای گذشته، میان همان «دو بینش متضاد»، دستبهدست شده است؛ هرچند باید گفت جریان تجدّدی، بسیار بیشتر قدرت را در اختیار داشته است. ما همچنان در تلۀ همان «پرسشهای آغازین» و «مسألههای مقدّماتی»ای گرفتاریم که شهید بهشتی در سال پنجاهونه مطرح کرد؛ آن هم در بالاترین سطوح سیاسی و حاکمیّتی. حتی انتخابات نیز به دستاویزی برای یارگیری اجتماعیِ نیروهای تجدّدی بر اساس بینش دوّم تبدیل شده و اینان توانستهاند بخشهایی از جامعه را به چنگ آورند و آنها را به ابزار چانهزنی و فشار سیاسی تبدیل کنند. ما در مرداب تکرار و بازتولید مستمرِ «تضادهای بنیادین» و «اصطکاکهای ابتداییِ» انقلاب افتادهایم و هر دهه، دستوپا میزنیم و ناله سر میدهیم، اما گرهی گشوده نمیشود و دوباره و چندباره، نیروهای تجدّدی به قدرت راه مییابند و دوگانگی فرساینده میآفرینند. گذشتِ بیش از چهار دهه، زمان کمی برای گذار از این چرخشهای مخرّب و تلاطمهای متوقفکننده نبوده است و باید تأمّل کرد که چرا به جای حرکت سیاسیِ تثبیتی و تکاملی، هنوز هم درگیر نوسانها و رفتوبرگشتها در لایۀ ساختارِ بینشی هستیم. تاکنون این «چرخۀ باطل» ادامه یافته و ازاینجهت، شاهد تراکم و انباشت دشواریها هستیم. به تعبیر رهبر انقلاب، ما دچار «بیماریهای مزمن» شدهایم و سخت، محتاج «تحوّل» – به معنی دگرگونیهای عمیق و اساسی – هستیم؛ اما چرخشها و تذبذبها و تلاطمهای سیاسی در لایۀ قدرت رسمی، امکانها را اقلّی و موقتی کرده است. حتی باید گفت اینک، برخی از بدیهیّات و بیّنات انقلاب نیز به چالش کشیده میشوند و تردیدافکنی، به ستونفقرات تفکّر انقلابی راه یافته است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
کدام پزشکیان؟!
✍ مهدی عسگری
این روزها با دو روایت متفاوت یا متضاد از دولت چهاردهم روبرو هستیم، حال باید دید که در عمل یعنی در انتخاب کابینه و نیز اتخاذ سیاستها و تصمیمات راهبردی، کدامیک به واقعیت تبدیل خواهد شد؟
پزشکیان اخیرا (و نه در دوران تبلیغات) نکاتی را درباره #عدالتورزی طرح کرد که بسیاری از سیاستمداران به اصطلاح اصولگرا یا انقلابی هم با این صراحت آنها را مطرح نمیکنند و حتی در ایام تبلیغات هم چنین تصریحی از آنها مشاهده نشد!
اینها مضمون سخنان اخیر رئیس دولت چهاردهم است:
توسعه به این قیمت که عدهای از مردم زیر چرخهای آن له شوند را قبول نداریم
رشد اقتصادی که مردم از آن بهرهای نداشته باشند را نمیخواهیم!
دعوا بر سر نسبت بین #عدالت و #توسعه یک دعوای قدیمی است که از زمان دولت مرحوم هاشمی، کشور درگیر آن بوده است و نگاه اطرافیان دکتر پزشکیان (که با دیدگاه او تعارض دارد) در اغلب دورهها بر کشور حاکم بوده است.
نکتهی مهمی که به شدت مورد غفلت در دهههای اخیر بوده، سهم مردم از رشد اقتصادی بوده است، یعنی حتی در سالهایی که کیکِ اقتصاد، بزرگ شده، تنها سهم سرمایهداران از آن افزایش یافته و سهم عموم مردم رو به کاهش بوده است.
پزشکیان درباره حاکم شدن نظام طبقاتی در حوزه سلامت و آموزش نیز بارها اعلام مخالفت کرده است یعنی او این وضعیت که فقط یک طبقهی ابرسرمایهدار، خدمات ویژه دریافت کنند و فرصتها در اختیار آنها باشد را مخالف آرمانهای انقلاب و عدالت میداند.
اینها رویکردهای بسیار مهمی است که سالها گمشدهی عرصه حکمرانی ما بودهاست (البته نه در سخن بلکه در عمل) هرچند روایت #اطرافیان_پزشکیان با این رویکردها، تطابق چندانی ندارد یعنی بسیاری از اعضای شورای راهبردی و کمیتههای تخصصی، اساسا دیگاههای متضادی با رئیسجمهور منتخب دارند و باید دید که در عمل، #کدام_پزشکیان بر دولت چهاردهم حاکم میشود؟
این نگرانی زمانی پررنگ میشود که پزشکیان در موارد بسیاری، موضوع را به نظر کارشناسان ارجاع داده است، از اختلاف نظر میان کارشناسان که بگذریم، سئوال اینجاست که اختلاف میان نظر اطرافیان و مشاوران دولتِ جدید با رویکردهای رئیسجمهور، به کجا خواهد انجامید؟
در مسائل منطقهای نیز پزشکیان ورود خوبی را در ارتباط با جبهه مقاومت داشت، بویژه پاسخ او به سيدحسن نصرالله (آنهم در شرایط ملتهبی که لبنان در معرض حمله نظامی قرار گرفته) بسیار تعیینکننده بود.
صورتِ ظاهری این تضاد، در رفتن دکتر پزشکیان به هیأتهای مذهبی، خود را نشان داد. بویژه اینکه او به هیأتهایی سرزد که از نگاه برخی نزدیکانش، امثال آنها مصداق #طالبان هستند!
این را هم بگویم، واقعیتِ پزشکیان همین تصویری است که از او میبینیم، اهل نمایش و شوآف بازی نیست، در مجلس نیز همین روحیه را داشت، او در میان طیف سیاسی همراهش، وجوه تمایز قابل توجهی دارد که اگر این وجوه، بر دولت او نیز حاکم شود راهگشا خواهد بود و در غیر اینصورت، دولت چهاردهم، دچار تضاد و چالش خواهد شد.
پزشکیان همچنان بر ایجاد اجماع و #وفاق بر سر مسائل اصلی کشور تأکید دارد بویژه که میداند با این میزان رأی و اختلاف اندک آراء، درصورت تداوم کشمکشهای داخلی، فرصت اخذ تصمیمات بزرگ از دولت گرفته میشود.
او به فکر ترمیم شکافها و دلخوریهای سیاسی است اما برخی اطرافیان، همچنان بر طبل تفرقه میکوبند و بر فعالسازی گسلهای اختلاف برانگیز اصرار میکنند.
کشور به شدت، تشنه عدالت و مردمیسازی واقعی حکمرانی است، تشنهی کم شدن فاصلهها و شکافهای بی اعتمادی است، تشنهی مقابله با الگوهای سرمایهداری است که با توسعهی فقر و محرومیت، تمدنی به ظاهر زیبا را برای ابرسرمایهداران به ارمغان میآورد...
پزشکیان آیا در عرصه انتخاب کابینه و اتخاذ سیاستها، امکان تحقق سخنان خود را خواهد یافت؟ یا نگاه دیگری بر دولت چهاردهم حاکم خواهد شد؟ و یا دولت چهاردهم به آفت اختلافات داخلی (میان این رویکردهای متضاد) مبتلا میشود؟
بروز اختلاف رویکرد درون دولت و به تبع آن درون حاکمیت، میتواند کشور را آبستن التهابات سخت، تلخ و پرهزینهای کند، چالش از درون، زمینه را برای درگیریهای منطقهای فراهم کرده و مسیر حرکتِ دولت را مسدود میکند، همانطور که حاکم شدن دیدگاههای عدالتطلبانه رئیسجمهور منتخب، میتواند راهگشا باشد.
#مهدی_عسگری 🇮🇷
🆔 https://eitaa.com/joinchat/4093771807Cd2615e7861
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_اول
۲۵ اسفند ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
یک زمانی می گفتیم حکومت عربستان یهودی متعمدا ساختمان سازی های اطراف بیت الله الحرام را به این شکل گسترش میدهد که البته حق هم همین بود.
چشم باز کردیم و دیدیم در غفلت عجیب #حوزه_علمیه همان بلا بر سر حرم امام رضا علیه السلام هم آمد و #حرم_مطهر_رضوی در محاصره انبوهی از مگامال ها قرار گرفته.
#مگامال ها یا بازار های انبوه متمرکزی که ابزار تعریف همه چیز (حمل و نقل، تعلیم،تفریح و حتی زیارت)به محوریت پول و اقتصاد است و بسیار مضر به روابط انسانی است. یعنی #زیارتی که قرار بود زیرساخت گسترش #ایثار باشد، بستری شده برای تحریک "#حرص_محوری" به عنوان یکی از ارکان سه گانه کفر ( قال الإمام الصادق عليه السلام: أُصُولُ الْکُفْرِ ثَلَاثَةٌ الْحِرْصُ وَ الِاسْتِکْبَارُ وَ الْحَسَدُ . کتاب الکافي ج٢ ص ٢٨٩ ). نقشه ی جامع شهر قم را نیز بر همین اساس طراحی کرده اند .حدود بیست مگامال در حال ساخت در قم هست. و چشم انداز معماری آینده قم بر اساس هدف ۱۱ #سند_۲۰۳۰_توسعه_پایدار و #هبیتات یعنی برنامه مسکن ملل متحد طراحی شده . ۷۰ درصد آپارتمان و سی درصد خانه ی حیاط دار ....
@besalamen_amenin
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۶۹
۵ مرداد ۱۴۰۳/ سال چهارم
اجتماع یکصد هزار نفری امت حزبالله!
موضوع: ده پیشنهاد برای بهبود معیشت مردم!!!!
پرهیز از ایجاد دوقطبی، امید آفرینی، مشارکت دادن مردم در کارها و ایجاد وحدت در میان آنها از مهم ترین کلید واژه ها و اصطلاحات رهبر انقلاب در سالهای اخیر بوده اند.
حال پرسش مهم این است که چگونه؟ از چه راهی می توان به سمت تحقق این خواسته های مهم حرکت کرد؟
شاید بتوان گفت مهم ترین، آسان ترین و قابل تفاهم ترین راه برای تحقق این خواسته ها، توجه به #نیازهای_مردم و برتر از آن #مدل_رفع_نیازها است.
نکته مغفول در این میان، توجه به #جامع_نگری در رفع نیازهای انسانی است. به عبارت دیگر هر گروه، جریان و یا تمدنی که بتواند #نظام_مسائل گسترده تری را لحاظ و برای آنها #برنامه_های_کاربردی بدهد، توان بیشتری برای هدایت و بسیج مردم خواهد داشت. چرا که اساسا ارتباطش با مردم وصل است و محکم.
با اینهمه می بینیم که متاسفانه جریان های #انقلابی و حزب اللهی توجه چندانی به اهمیت این مسئله ندارند. مثال واضح این رویکرد، تجمعات و مدل مطالبه گری های ما برای مسئله #حجاب و #عفاف است. البته که در اهمیت عفت و حیا کمترین تردیدی نداشته و نداریم. اما چرا در #سبد_نظام_مسائل ما تنها حجاب و عفاف وجود دارد؟
چرا نیروهای انقلابی هیچگاه برای موضوعات بسیار مهم دیگر تجمع نمی کنند و بیانیه نمی دهند؟ فی المثل چرا تاکنون حتی یک تجمع برای #معیشت مردم نداشته ایم؟ چرا نباید جریان حزب اللهی یک بار برای وضعیت غیرعادی، بسیار حزن انگیز و رقت بار #سقط_جنین تجمع کند؟ این کم مصیبتی است که سالی یک میلیون و سیصد هزارنفر در کشور به نام سقط جنین کشته می شوند؟(اینجا) آیا دغدغه جان انسان ها و جمعیت کشور از پرتکرار ترین مطالبات رهبری نبوده؟
چرا برای وضعیت بسیار بسیار کم ثمر آموزش و پروش نگران نیستیم و تجمع نمی کنیم؟ چه دردی بالاتر از این که دوازده سال از گُل ایام زندگی فرزندانمان، در ساختاری ضایع شود که فاقد ابتدائیات #علوم_نافعه است؟
چرا جریان حزب الله کمترین نگرانی بابت ام الفساد #آپارتمان_سازی ندارد، برایش تجمع نمی کند، وااسلاما سر نمی دهد و مردم را به تجمع صدهزار نفری ورزشگاه آزادی نمی کشاند؟
اینها و دهها مسئله دیگر که اگر مهم تر از حجاب نباشند، قطعا کم اهمیت تر از آن نیستند، ولی ما درباره آنها خاموشیم و اساسا آنها را نمی بینیم. باز هم تاکید میکنم که بحث ابدا در مطالبه گری به حق درباره حجاب نیست. پرسش در چرایی محدود شدن به این تک مسئله است.
سخن آخر اینکه مطالبه گری های به حق دلسوزان انقلاب، اگر ضربدر #نظام_مسائل جامعی نشود، به مرور خاصیت خود را از دست خواهد داد، مردم را بیش از پیش ناامید خواهد کرد و چه بسا بر شکاف های اجتماعی هم بدمد.
حال تصور کنید در مقام مطالبه گری دست روی مسائلی بگذاریم که دغدغه همه مردم است، با هر نوع تفکر و باوری. می توانیم شکاف های موجود در جامعه را رفته رفته کاهش داده، وحدت ایجاد کنیم و امید. چرا که تلاش کرده ایم در #سبد_نظام_مسائلمان همه چیز را لحاظ کنیم و همه دردها را ببینیم. ثانیا با موضوعاتی شروع کرده ایم که در اهمیتش کسی تردید ندارد.
مسئله عفاف و حریم خانواده و در کنار آن سلامت مردم، معیشت آنها، تعلیم و تربیت فرزندان شان، نظام تفریحات سالم جامعه و مسائلی از این دست.
در همین راستا روز چهارشنبه در شهر مقدس مشهد جلسه ای برگزار می گردد. یک گردهمایی مردمی، وحدت ساز و #امیدآفرین. چرا که دست روی مسئله ای گذاشته که احدی در اهمیتش تردیدی ندارد و درد همه است. در این جلسه مجموعه تصمیماتی کاربردی و عملیاتی بر اساس #آیات_و_روایات برای بهبود وضع #معیشت_مردم ارائه خواهد شد(اینجا).
ان شاءلله
@besalamen_amenin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ نشست تخصصی: برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح در شهر مبارک مشهد برگزار می گردد. (به فضل الهی)
📚پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/6363
#مشاغل_برتر
#برنامه_معیشتی_الگوی_پیشرفت
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
17.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥حجاب بهانه است، نابودی ایران نشانه است .
🔹️حکایت جماعتی که یک روسری بر سر زن ایرانی را توهین به شعور و کرامتش میدانند🤔
اما...در برابر رفتارهای بی شرمانه ای که نسبت به زن غربی صورت میگیرد، کر و کورند و جرات کمترین اعتراضی ندارند.
استاد اميدرضا ستاری
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
AudioCutter_مسجد و اداره جامعه - جلسه دهم ۱ تیر ۱۴۰۲.mp3
32.16M
🔈 صوت دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه - جلسه دهم - پنج شنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - بنیاد هدایت
❓ بررسی پرسش چهارم دوره: برنامه های اجرایی مسجد کدام هستند؟ (شرح برنامه روش های شادی آفرینی در محله و روش ارتقای عقل نماز گزاران مسجد و اهالی محله )
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#کالبد_جدید_مساجد_محله
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
https://eitaa.com/olgou4