eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
12.1هزار ویدیو
538 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨؛ 📝 💠مقام معظم رهبری (حفظه الله): یک قلم از حقوق عامّه همین مسئله‌ی امر به معروف و نهی از منکر است. البتّه متأسّفانه این واجب آن‌ چنان که باید و شاید در جامعه‌ی ما جاری نیست امّا گوشه و کنار هستند کسانی که آمر به معروف و ناهی از منکرند؛ اینها را نباید تنها گذاشت، باید از اینها حمایت کرد. 🔰۱۴۰۰/۰۴/۰۷ بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه 📌کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر: https://eitaa.com/joinchat/147849401Cf9c3f14f0d
مدافعان حرم رفتند تا به حریم اهلبیت علیهم السلام جسارت نشود. شهید سلیمانی فرمود: "بدانید جمهوری اسلامی حرم است، اگر این حرم ماند، دیگر حرم ها هم خواهد ماند. " آن مسؤولی که نمی‌داند چطور باید از این حرم محافظت کند و حریمش را از آماج حملات سخت و نرم دشمن پاسبانی نماید، اگر نگوییم خائن است قطعا جاهل مقصری است که عملش مرادف خیانت معنا می‌شود. آیا نشنید که فرمود کشف حجاب هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی؟! اینکه چگونه جرأت پیدا کرده اند که این حکم و فتوای صریح را نادیده بگیرند و این مهم را تبدیل به یک تخلف در سطح تخلفاتی نظیر تخلف عبور از چراغ قرمز کنند، قطعا باید ردپای را در اين عدول جستجو کرد. ‏‪| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ 🆔@nofoz_shenasi ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
1.73M
خلق شد تا.... ‏‪| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی 🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید ♦️آرشیو پرونده ها (اینجا) https://eitaa.com/parvandeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در هجده ماه دولت رئیسی چه گذشت⁉️ 💢گوشه کوچکی از خدمات دولت رییسی که فقط شش ماه آن در شرایطِ پیچیده ترین آرایش امنیتی و اقتصادی بین المللی علیه ایران بود هیاهوی جدید اصلاح طلبان نشان چیست⁉️ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
حالا که یه عده دارن جلوه‌های شیطانی را منتشر می‌کنند، بذارید بگم که با خانواده رفتیم بیرون بستنی بخوریم،ولی لذت صحنه‌ای که تو بستنی‌فروشی دیدم قابل قیاس با خوردن بستنی سنتی نبود!کارگر جوان بعد از اینکه سرش خلوت شد، وضو گرفت و اومد در مقابل خالق خودش به نماز ایستاد. باریکلا👏👏👏 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
کار خوب قطار فدک قرار دادن حدیثی از امام علی (ع) در مورد پوشش و تذکر حجاب برروی بلیط و رعایت حجاب توسط مهمانداران قطار 👏👏 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ضمن تشکر از کارخوب ، درخواست کنیم منتظریم طبق ابلاغیه دولت ، بطور قاطع و جدی ، خدمات به قانون‌شکنان و هنجارشکنان و افراد بی حجاب داده نشود 📞 سامانه پیامکی : 90002110 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
1.05M
. 🎙 🔴 ۱۰۰ سـال دیگـر مـا را (جمهوری اسلامی) را چگـونه قضـاوت خواهنـد ڪرد ....⁉️ آیا حفظ نظام، به معنی"حفظ ارزشهای نظام و ارزشهای اسلام و انقلاب" است.✅ یا به معنای حفظ یه ظاهر پوشالی و پوک از نظام است که فقط اسمش اسلام است ولو ارزشهای اسلامی در آن از بین رفته و استحاله شده باشد⁉️❌ 💎 مرڪز تخصصـی آمـوزش و احیـاء واجـب فرامـوش شـده ... . ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
1_5157816969.m4a
16.03M
⭕️ لایحه عادی‌سازی بی‌حجابی 🔹 گزارش برخی خبرگزاری‌ها از جلسه نقد لایحه معروف این روزها توسط دکتر کوشکی به قدری فاجعه‌بار بود که بهتر دیدیم صوت اصلی آن جهت اطلاع عموم منتشر شود. @pas_kouchehaie_enghelab ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
نقد علمی حقوقی «لایحه حجاب و‌عفاف» توسط حجت الاسلام مجتهدزاده حقوقدان ➖دادستان سابق دادگاه ویژه روحانیت قم و ➖قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور پیام های زیر را مطالعه کنید👇👇 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
تحلیل لایحه « حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۶۷۹۷/۹۰۰۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۲ قوه قضائیه در جلسه ۲۷/۲/ ۱۴۰۲ هیئت وزیران با قید فوریت با پانزده ماده و ده تبصره به تصویب رسیده وطی نامه شماره ۳۴۴۳۱/۶۱۲۳۶- ۳۱/۲/۱۴۰۲ / برای انجام تشریفات قانونی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد؛ مقدمه امروز وضع قانون به عنوان یک فن و هنر شناخته می شود و ماحصل تقنین به مانند یک اثر هنری ارزشمند و دقیق است یکی از اصولی که ضامن فهم صحیح قانون و اجرای حداکثری ان می باشد اصل شفافیت و صراحت قانون است هرچه قانون شفاف تر و صریح تر و گویا تر باشد عمر بیشتری نموده و از تغییر و تفسیر در امان خواهد بود. بر این اساس بند ۹ سیاست های کلی نظام قانون گذاری مصوب ۲/۷ /۱۳۹۸ بر رعایت اصول قانون گذاری و قانون نویسی و تعیین سازوکار برای انطباق وقایع  و طرح های قانونی با تاکید برشفافیت و عدم ابهام قانون اشاره دارد. در واقع جهت تضمین توجه و احترام به قانون و اجرای عملی آن بایستی عموم مردم آن را درک کنند و عذری بر عدم اجرای آن باقی نگذارند. عدم اجرای احکام واجب الهی یا مسامحه در اجرای آن گناهی است فردی و اجتماعی. زمانی که فرد مرتکب ترک واجب یا انجام حرامی در حریم خصوصی خود می شود٬ مرتکب گناه فردی شده و فقط از سوی خداوند متعال بازخواست و اگر توبه نکند مجازات اخروی خواهد داشت. ولی اگر همان گناه را در بین مسلمین و علنی انجام دهد به لحاظ قبح شکنی٬ ترویج و اشاعه معصیت، مجازات خواهد داشت. به عنوان نمونه ٬ اگر کسی در منزل خود روزه خواری کند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بپردازد مگر ان که عذر موجه داشته باشد اگر همان فرد در بین مردم ( ملأ عام) مرتکب روزه خواری شود و عذر شرعی نداشته باشد برای ارتکاب روزه خواری یک تعزیر و برای قداست شکنی در جامعه تعزیر دیگری خواهد داشت. در مورد حجاب و عفاف نیز همین قاعده جاری است. بنابراین کسی حق ندارد در جامعه واجبات دینی یا هنجارهای قانونی را به لحاظ اغراض شخصی یا سیاسی  نقض نماید. بدیهی است در جرائم مصرح در شرع مقدس اسلام٬ آموزش های لازم و زیرساخت‌های ارتقای فکری و معرفتی همراه با جرم انگاری ضروری است. بررسی لایحه عفاف و حجاب با گذشت ۴۴ سال از انقلاب پرشکوه اسلامی با وجود محیط های مساعد برای رشد فضائل اخلاقی لیکن زیرساخت های فرهنگی متناسب با زمان، ارتقای لازم نداشته است. انتظار می رفت رسانه ملی - آموزش و پرورش- دانشگاه ها- سازمان های فرهنگی و تبلیغی مطابق ظرفیت و امکانات خود برنامه ریزی کامل و جامعی برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه تدوین نمایند لکن چنین امری ملاحظه نمی شود و عقب ماندگی آن به دلائل مختلف مبرهن می باشد. در موضوع حجاب و عفاف نیز که کاملا با معارف دینی و تقوای شخصی و اجتماعی مرتبط است دستگاه های ذیربط و خانواده ها کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شتاب پرتاب شبهات در افکار نسل های جدید از سوی فضای مجازی که  به مثابه قتلگاهی عمل کرده است موضوع حجاب و عفاف به شکل تقلیدی و سنتی می باشد که لازم است همه مرتبطین تربیتی اعم از خانواده ها و دستگاه های ذیربط به نحو شبانه روزی کاستی ها را جبران نموده و با ارتقای فضائ اخلاقی موضوع تعیین مجازات برای چنین اموری منتفی گردد. بررسی مواد این لایحه: در این لایحه به "هنجار اجتماعی از جمله حجاب" اشاره دارد. در ماده یک آمده است: ماده ۱.«...... اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می نمایند.....» در این ماده به جای تعریف جرم به نقض هنجارهای اجتماعی اشاره شده که بسیار کلی است و شامل موارد زیادی است که در این ماده علی رغم اختصاص مواد آن به حجاب و عفاف٬ حجاب را به عنوان نمونه و یکی از مصادیق نقض هنجار ذکر کرده است. تعریف جرم اولا در میان حقوق دانان کیفری معاصر کمتر کسی تردیدی در ضرورت ارائه تعریف رسمی و قانونی برای جرم در نظم حقوقیِ نوشته، ابراز می دارد. این موضوع در شرع مقدس اسلام به عنوان ضرورت بیان قُبح و زشتی اعمال ذکر گردیده که تا قُبح عمل ذکر نگردد مجازاتی برای آن تعیین نخواهد شد. اصل قانونی بودن جرم و مجازات به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری در کشورها شناخته شده که قاعده قبح عقاب بلابیان٬ قاعده ای منطقی و عقلایی است و بر این اساس در ابتدای هر لایحه یا طرحی برای جرم انگاری حدود و ثغور و مصادیق و مفاهیمِ آن جرم، کاملا واضح و روشن به نحوی که برای عموم٬ قابل فهم باشد باید تبیین گردد. در واقع در لایحه کشف حجاب باید تعریفی جامع از همه انواع مصادیق آن آورده شود که مانع ورود مصادیقی غیر مرتبط در دامنه و قلمرو ان گردد همچنین استثنائاتی که در شرع مقدس برای کودکان، مجانین٬ پیرزن ها و روستاییان در نظر گرفته شده است، آورده شود. ادامه👇
ادامه : بخش دوم 👇 تعریف دقیق جرم "نقض حجاب و عفاف" می تواند دامنه آزادی عمل شهروندان را مشخص نموده و نظم و انتظام اجتماعی را تضمین نماید. ثانیا ذکر عنوان "کشف حجاب" یا "برهنگی بخشی از بدن" جامع و مانع نیست و تمامی عناصر سه گانه جرم در این عناوین به عنوان تعریف نمی گنجد. بدین صورت که صرفا به عنصر مادی اشاره دارد و عنصر معنوی در آن دیده نشده است و بحث مسئولیت کیفری و شرایط آن ذکر نشده به طوری که عامدانه یا غیر عامدانه بودن جرم از دل عنوان یا تعریف مذکور، بر نمی آید. البته مسأله ای که در جای خود باید به ان پرداخت این است که دادن عنوان جرم به برخی فعل ها یا ترک فعل ها در این موضوع که مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی ٌ اصلاحی ٬ درمانی باشد؛ محل تأمل است. ۲- هنجارهای اجتماعی هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱) هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد. مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹) نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است. "بند ب" از ماده یک لایحه در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد. پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد: «.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند». آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟ در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که دراین گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست. در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سو‌ء آن؛ در این بخش توجهی نشده است. توین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد. ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود. در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند. علی اصغر مجتهدزاده مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور ۵خرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/Israel666/1379 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
هدایت شده از محصنات
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نمونه پیامکهای تبیینی : لطفا به ترتیب شماره دونه دونه همه‌ی این متن برای هر نماینده ارسال بشه👇👇 (پیامک اول) نماینده محترم سلام با احترام میخواهیم مطالب مهمی درباره لایحه حجاب قوه قضائیه را به اطلاع شما برسانیم؛ ۱_ نیاز به تصویب لایحه‌ی جدید نیست کافیست قانون ۶۳۸ و ۶۳۹ تعزیرات را با چند تبصره قویتر کنید (پیامک دوم) ۲_ تصویب این لایحه مشکل کنونی کشف حجاب را حل نمیکند زیرا تا آماده شدن آیین نامه اجرایی، ابلاغ و عملیاتی شدن آن حداقل ۶ ماه کشور طول میکشد درحالی‌که خبر آن امروز منتشر خواهد شد بدون هیچ پشتوانه اجرایی (پیامک سوم) ۳_ ماده ۸ این لایحه در تعارض با ماده ۶ و ۷ قانون حمایت از آمران مصوب ۹۴ است زیرا در قانون حمایت، قانونگذار تفسیر دقیقتر، جامع و کاملتری از آن داشته است قوانین جدید باید تکمیل کننده باشند نه ناقص (پیامک چهارم) ۴_ راهبرد تنبیهی در وضعیت کنونی قطعه‌ای از پازل ماست و اگر به سایر قطعات ضمیمه نشود دارای اثرگذاری مقطعی و صرفا نمادین خواهد بود. باید به راهبردهای پیش‌گیرنده هم در کنار راهبردهای تنبیهی اشاره کرد (پیامک پنجم) ۵_کشف حجاب و بدپوششی، غالباً در افرادی مشاهده می‌شود که توانایی مالی هم دارند بنابراین جریمه نقدی آن باید بر اساس محاسبه هزینه-فائده از بازدارندگی لازم برخوردار باشد متاسفانه مبلغ جرایم مذکور چنین نیست (پیامک ششم) ۶_دقت بفرمایید کشف حجاب حتی در مرتبه چهارم و پس از معرفی به مراجع قضایی نیز هیچ مجازات غیرمالی ندارد در حالی که اگر مجازات مالی برای فرد مکشفه بازدارنده بود این رفتار نباید سه بار تکرار می‌شد (پیامک هفتم) ۷_نحوه اجرا توسط ضابطان قضایی در لایحه مبهم است زیرا فناوری لازم و کافی برای جلوگیری از مواجهه با مکشفه ها وجود ندارد چگونه قانونش تصویب شود؟ آیا نیروی انتظامی میتواند بدون مواجهه میدانی موفق عمل کند؟ (پیامک هشتم) ۸_ طبق قانون وظیفه ضابط قضائی متوقف کردن مجرم از ادامه ارتکاب به جرم است اما این لایحه مغایر با قوانین موجود است و به نوعی با هدف خلع ید ضابط قضائی نگارش شده است (پیامک نهم) ۹_اگر تکشف به معنی فقدان پوشش سر باشد یکی از مصادیق عدول از حجاب شرعی(وجه و کفین)است این لایحه عملا به منزله حلال و جایز دانستن سایر مصادیق کشف حجاب شرعی و عدول از شرع مقدس و بدعت در دین و حرام است (پیامک دهم) ۱۰_لایحه برای مستنکفین از رعایت حجاب شرعی که استنکافشان با ماهیت فتنه و براندازی است، مجازاتی تعیین نکرده. مجازات کشف حجاب بماهو فتنه و براندازی در حوزه جرائم سیاسی و امنیتی باید بررسی شود نه صرفا تخلف (یازدهمین پیامک و اتمام حجت با نمایندگان👇) اکثر شما به شفافیت آرا تن ندادید اما این را بدانید اگر این لایحه در این مجلس تصویب شود به هیچ کدام از شما رای نخواهیم داد چون لایحه ضد دین است و حتما بخاطر خدشه به احکام دین رای ما را از دست خواهید داد ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
1_5142995800.m4a
4.51M
⭕️ نکته‌ای برای روسای عزیز بخشی از سخنان دکتر محمدصادق کوشکی درمورد لایحه @pas_kouchehaie_enghelab
مناظره (پخش زنده در بستر ایتا) موضوع: حجاب 🔸️آذر منصوری دبیر کل حزب اصلاح طلب اتحاد ملت ایران اسلامی 🔸️فرشته روح افزا استاد دانشگاه و کارشناس حوزه زنان زمان: یکشنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ الی ۱۲ 🌐لینک برگزاری مناظره در ایتا ؛ اینستاگرام و آپارات : https://eitaa.com/fereshtehrouhafza @fereshtehrouhafza www.aparat.com/new_harf @fereshtehrouhafza
🔴 توييت سیدعلی خمینی : ✍️ از تمام وجود معتقدیم که جز رهبر معظم انقلاب هیچ شخصی در ایران نبود که جای امام خمینی (ره) را بتواند پر کند. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️این کشف ها و سلبریتی‌ سازی‌ها برای این است که می خواهند ما را به دوران قبل از انقلاب برگردانند 🎙حسن رحیم‌پور ازغدی https://eitaa.com/women92 مطالعات اسلامی زنان ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 امام خامنه‌ای: بعضی ها خیال می‌کنند، پنهان کردن ضعف هاست، نه. ✳️ «وَ لا تَهِنوا»، سست نشوید، «وَ لا تَحزَنوا»، اندوهگین نشوید، «وَ اَنتُمُ الاَعلَون»، شما برترین هستید. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 | پدیده‌های امیدآفرین بیشتر از مشکلات است ✏️ رهبر انقلاب در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی: مشکلات نباید امید را تضعیف کند. ما اگر مشکلات را مشاهده می‌کنیم باید انگیزه‌مان تقویت بشود برای پیدا کردن راه‌های رفع مشکل و کمک به آنهایی که برای رفع آنها دارند تلاش می‌کنند. البته ما مشکلاتی داریم اما در مقابل آن، پدیده‌های داریم که همه است. 💻 Farsi.Khamenei.ir