eitaa logo
خانه هنر طلاب
187 دنبال‌کننده
438 عکس
234 ویدیو
8 فایل
🔶 اخبار و اطلاعات #هنر و #رسانه_دینی @honaretollab
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری وحید جلیلی از پشت پرده مدیریت فرهنگی کشور 🔹 اگر درباره برخی فیلم هایی که در جشنواره فجر اکران می‌شوند کسی بگوید بودجه اش را CIA یا رضا پهلوی داده حرف عجیبی نزده! 🔹 انتقادات صریح رهبر انقلاب به صدا و سیما از نامه هایی که بنده نوشتم تندتر بود ، متن آنها را کافی است مقایسه کنید. ✅ @Rajanews
📌 *بازنمایی یا وانمایی دین؟* [دین در سریال‌های آمریکایی چگونه روایت می‌شود؟] 🔹 *مقدمه* امروزه iptvها و vodها در حال خارج کردن تلویزیون از سبد رسانه‌ای مخاطبان فیلم و سریال هستند؛ مزیت‌هایی همچون تعداد بی‌شمار فیلم و سریال و حذف محدودیت "جدول پخش زمانی" سبب شده که در زمینه فیلم و سریال، برودکست آرام‌آرام به تکنولوژی حاشیه‌ای تبدیل شود. به عنوان مثال تنها در فیلیمو حدود ۳۰ هزار اپیزود فیلم و سریال وجود دارد و هر سال حدود ۱۰ هزار اپیزود نیز به آن اضافه می‌شود. سریال‌های خارجی بخش عمده‌ای از محتوای vodهای داخلی را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل اثرات فرهنگی آنها نیازمند تحلیل جدی است؛ خصوصا با توجه به اینکه تاثیرات سریال معمولا تدریجی‌تر، پنهان‌تر و عمیق‌تر از فیلم است. این سریال‌ها آسیب‌های متعدد شناختی و احساسی دارند که بر دین‌داری مخاطب موثر است، اما در این نوشتار تنها به "تصویر کلی ارائه شده از دین" در این سریال‌ها می‌پردازیم. 🔹 *خطوط کلی روایت دین در سریال‌های آمریکایی* در ادامه به ۴ خط کلی پرتکرار در سریال‌های آمریکایی اشاره خواهیم نمود، که با دقت در لایه‌های داستانی آنها پنهان شده‌اند: 🔹 *۱- دین: فرزند جهل* در بسیاری از این سریال‌ها، دین برساخته ذهن بشر است تا آنچه علم تجربی توان تبیین آن را ندارد، توضیح دهد و اضطراب مواجهه با جهان ناشناخته را از بین ببرد. به عنوان مثال در سریال see (کلان‌تولیدی از apple-tv) مردم نابینا و بدوی که سالها پس از نابودی تمدن فعلی، در ساختمان یک سدّ زندگی می‌کنند، دیوارهای بتنی و صاف سدّ را دیوار خدایان می‌خوانند، چون توضیح دیگری برای علت پیدایش آن نمی‌یابند. به همین ترتیب، هر پدیده ناشناخته‌ای با پسوند "خدایان" خطاب می‌شود. 🔹 *۲- دین: آیین جامعه برای پرستش خود* "جامعه، خویشتنِ خود (ارزش‌ها، ساختار روابط و غیره) را در قالبی آیینی به نام دین می‌سازد و سپس آن را می‌پرستد." این عبارت، جان‌مایه نظر برخی جامعه‌شناسان متقدم در مورد حقیقت دین است. عقیده باطلی که سعی کرده‌اند با مطالعه دین در اقوام بدوی (مثلاً توتم‌پرستی) آن را به صورت قاعده‌ای جهان‌شمول به اثبات برسانند. این رویکرد، دقیقا در برخی سریال‌ها دنبال می‌شود؛ یعنی به جای حمله مستقیم به ادیان توحیدی، از خلال نقد ادیان در جوامع بدوی‌تر و سپس القاء گزاره‌های کلی در مورد دین، همه ادیان مورد هدف قرار می‌گیرند. 🔹 *۳- دین: ابزاری برای سرکوب* در سریال see آنجا که دو منجی نوجوان در حال سفر برای یافتن خانه روشنگری House of Enlightenment به عنوان نقطه شروع تمدن جدید هستند (که ارجاعی صریح به عصر موسوم به روشنگری Age of Enlightenment در قرن ۱۸ و آرمان‌های اومانیستی آن دارد)، از زبان پیرزن ساحر مهربان، که از همراهی آنها بازمانده، می‌شنویم که: "این بار تمدنی بسازید که در آن دین و سرکوب نباشد." در سریال‌های متعددی دین به عنوان ابزار طبقه حاکم برای اعمال قدرت معرفی می‌شود؛ ابزاری برای طرد آنان که متفاوت می‌اندیشند و یا متفاوت عمل می‌کنند. 🔹 *۴- دین همان سحر است* در قرآن به کرّات از کافران نقل شده که آنان انبیاء را ساحر می‌دانستند. برداشت متداول آن است که ادعای کافران مربوط به تشابه سحر و معجزه بوده، اما قرائن کافی برای حصر ادعای آنان در این مورد وجود ندارد؛ ادعای آنان یکی بودن نبیّ و ساحر بوده و نه فقط یکی بودن نبوت و سحر. ساحر فقط آنکه سحر انجام می‌دهد نیست، بلکه ساحری یک نقش اجتماعی مهم است. ساحر در جوامع پیشین نقش‌های متعددی همچون معنابخشی به زندگی، ارتباط با فرا ماده، اِخبار از غیب، ترسیم آینده و غیره داشته است. هرچند کارکردهای دین منحصر در این موارد نیست، اما شکل صحیح برآورده کردن این نیازها در انحصار دین حقیقی است. ساحر با اشغال این مناصب، خود را به جای نبیّ می‌نشاند. در سریال‌های آمریکایی با ساحران مثبتی مواجهیم (مثلا پیرزن مهربانی که از آن گفتگو شد) که عهده‌دار این نیازها هستند و به خوبی آن را برآورده می‌سازند. در این جوامع جای خالی برای نبیّ باقی نمی‌ماند؛ چون اهمّ وظایف او به دست کس دیگری به خوبی در حال انجام است، بنابراین "ساحر همان نبیّ است". سپس از خلال بیان اینکه "ساحر، همان نبیّ است"، این دلالت پنهان شکل می‌گیرد که "نبی، همان ساحر است" و اینگونه نبیّ و ساحر یکی می‌شوند. https://ble.ir/dinrasaneh @honaretollab
🔸عضو کانال «خانه هنر طلاب» شوید: 🔹گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی» @honaretollab
هدایت شده از فتوح اندیشه
📣 برگزاری دوره ، و با ▪️ دوره، اساتید، شرایط ثبت نام و مزایای دوره در پوستر توضیح داده شده است 🆔 @Fotooh
هدایت شده از بیداری ملت
27.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵⚪️🔴 در پی سراسر کشور از رئیس قوه قضائیه جهت محاکمه عاملان ولنگاری فضای مجازی مطرح شد؛ 🎥 دکترمحمد صادق کوشکی: 🔸سال ۲۰۱۸ به دستور دادگاه عالی روسیه فعالیت تلگرام دراین کشورممنوع شد وبیش از ۱۸ میلیون کاربرتلگرام آی پی هایشان بسته شد. این دلیل این تصمیم را دفاع ازامنیت ملی روسیه اعلام کرد. 🔸در چین نیزسالهاست عمده ی فعالیت های اینترنتی توسط اینترنت بومی و اداره شده و نیازهای جامعه اشان تامین میشود چین دلیل این اقدام را جلوگیری ازتسلط رقبای آمریکایی واروپایی براقتصاد وسیاست و عرصه های فرهنگیش عنوان کرد. 🔸ازدیدگاه قرآنی، قرآن هرگونه فعالیتی که موجب بشود را جایز ندانسته است. 🔻 متاسفانه امروزفضای مجازی ما به گونه‌ای است که عملا دشمنان وکفار مسلطند برجامعه ی ما 🔻 سبک زندگی ما را به طورجدی تهدید میکند. 🔻 ابزارهای به ظاهر ارتباطی همچون تلگرام و واتس اپ نیز انتقال دهنده اطلاعات جامعه ما به دشمنان ما هستند. 🔻🔺آن چه درفضای مجازی غیربومی میگذرد به تعبیر رهبرانقلاب یک ولنگاری است؛ ناشی از بی اعتنایی، غفلت، تساحل و یا خدایی ناکرده ، در ، و شاید 🔶 از توقع میرود که برای مقابله ی با این ولنگاری فرهنگی تلاش بکند و . 🔷 از توقع می رود که نگرانی رهبری درخصوص ولنگاری فضای مجازی را جدی بگیرند وبا تصویب قوانین قاطع،تلاش کنند فضای مجازی درکشور بومی بشود. @bidariymelat
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸استندآپ کمدی زنان در تلویزیون اشکال دارد 🔸واکنش امام صادق (ع) به خنده با نامحرم حجت‌الاسلام استاد حوزه علمیه قم: 🔹 ابوبصیر می‌گوید: جلسه قرآن داشتم، خانمی شاگردم بود. روزی من شوخی‌ تندی کردم و آن خانم و من بسیار خندیدیم، فردا به محضر امام صادق علیه‌السلام رسیدم، امام(ع) فرمود: ابوبصیر چه به خانم گفتی؟ او از خجالت عبایی یا چیزی که به همراه داشت جلوی صورتش گرفت تا امام او را نبیند. . او عذرخواهی کرد اما امام نپذیرفت و فرمود: توبه این کار تو به این نیست، دیگر نمی‌خواهد جلسه قرآن را برگزار کنید. 🔹دختر جوان هفده هجده ساله‌ای را می‌آورند تا استندآب کمدی ایجاد کند، هزار اَدا و اطوار در می‌آورد ببیند می‌تواند از مردم که در مقابل او هستند نمره بگیرد یا نه. این برنامه شب ما است و صبح زود سخنرانی یک از روحانیون را می‌گذارند. 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از حوزه انقلابی
‏نگران سريال‌های تركيه‌ای و هجمه فرهنگی‌شان بوديم، حالا به لطف سريال‌های مبتذل نمايش خانگی و دسترسی راحت آنها از طريق «وی‌ او‌ دی»‌ها، شاهد درنورديدن فرهنگ خانوادگی ايرانی‌ها در جلوی چشمان‌مان والبته توسط خودمان هستيم. آقای وزارت ارشاد! خوابی يا آگاهانه به اين سريال‌ها مجوز می‌دهی ✍️ دانیال معمار 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از حوزه انقلابی
تبیین ضرورت تأسیس فقه رسانه با رویکرد حکومتی_جلسه دوم.mp3
1.87M
🔰رسانه امروز در قالب ارتباطات فراگیر مجازی و اینترنتی، موضوعی از موضوعات و بابی از ابواب زندگی بشر نیست؛ بلکه تمام ساحت زندگی بشر را درنوردیده است تا آنجا که امروزه از ارکان اصلی حاکمیت ملی محسوب می‌شود. 💥رهبر حکیم انقلاب اسلامی با درک این موضوع، می‌فرمایند:«، مدل جدید از حکمرانی جهانی است که در این فضا دنیا شکل می‌گیرد و مدل حکمرانی جهان و کشورها را تغییر می‌دهد و ما باید به دنبال مدل جدید حکومتی از حکومت اسلامی در فضای سایبر برویم» 🔹در این فضا امنیت، اقتصاد، مولفه های فرهنگی و اجتماعی باز تعریف می‌شود و فضای جدیدی تولید می شود که بسیاری از عناوین، موضوعات و دچار دگرگونی می گردد. این دگرگونی ها در بسیاری از موارد قید خاصی به عنوان به موضوع اضافه می‌کند که منجر به تبدل موضوع و طبعا تبدل حکم می‌شود. بنابراین بسیاری از عناوین فقهی که در ابواب مختلف، حکم معینی دارند، وقتی ذیل رسانه ای و ارتباطاتی پیدا می کند، ممکن است دچار تبدل موضوع و تغییر حکم شود. این در شرایطی است که در حال حاضر بسیاری از عناوین و موضوعات فقهی دارای ذیل رسانه ای شده اند و در آینده نه چندان دور با ورود نسل های جدید مخابراتی و وب3 و وب 4 و وب5، تمام حیات بشری به فضای ارتباطات مجازی وارد خواهد شد. 🔸از این روی، ، خواهد بود که در این فقه بسیاری از احکام دچار تحول و دگرگونی خواهد شد.لذا تأسیس و و فضای مجازی،باتمحض در شناخت نظام مسائل رسانه‌ای، مصداق‌یابی و موضوع شناسی از اهم اقدامات پیش‌روی حوزه‌های علمیه است.
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
تقدیر رهبر انقلاب از روحیه بالای مرحوم کشاورز 🔹چندی پیش روزنامه جام‌جم به مناسبت نودمین سالگرد تولد مرحوم محمدعلی کشاورز، مصاحبه‌ای با وی انجام داد که در شماره روز ۲۶ فروردین ۹۹ این روزنامه منتشر شد. 🔹رهبر انقلاب پس از مطالعه این گفتگو به یکی از اعضای دفترشان سپردند تا با این بازیگر پیشکسوت تماس تلفنی بگیرد و جویای احوالش شده و از روحیه بالا و امیدبخش وی تشکر شود. 🔺 مرحوم کشاورز نیز در پاسخ، ضمن درخواست ابلاغ سلامش به رهبر انقلاب، از توجه و تفقد ایشان تقدیر و تشکر کرده بود. @TasnimNews