هدایت شده از مشفقون
من قلبم مثل تو سنگ نیست/ وایمیسته به خدا وایمیسته!
بخشی دیگر از صحبت های مهم و البته منتشر نشده رهبری در دیدار با رئیس و مدیران صدا و سیما در سال ۹۷
🔸 «نکته دیگر بحث موسیقی است که شما نظر فقهی من را می دانید که خواندن و نواختن هر سازی که لهوی و مضل باشد عن سبیل الله، جایز نیست.
🔸 ترویج موسیقی به هیچ وجه مصلحت نیست ولی حتی رواج آن در مراسم های مذهبی هم زیاد شده که این هم غلط است.
🔸 گاهی در تلوزیون می بینیم که وقتی اذان تمام می شود، بلافاصله موسیقی پخش می شود! این چه کاری است؟ کسی که پای تلوزیون نشسته و دارد اذان گوش می کند، واقعا ذائقه اش این است که بلافاصله موسیقی گوش کند؟
چه اصراری روی ترویج موسیقی هست؟
🔸 خواننده آمده در یک برنامه تلوزیونی می خواند: «من قلبم مثل تو سنگ نیست/ وایمیسته به خدا وایمیسته»
این چه آهنگی است که شما در عید غدیر برای مردم پخش می کنید با این شعر سبک و سخیف!؟
🔸 سطح کارهای موسیقیایی در تلوزیون پایین و افتضاح است.
🔸 اگر بناست این باشد برویم و آقای ... را بیاوریم. ... واقعا استاد موسیقی است؛ حالا او را به خاطر آن مواضع چرند از صدا و سیما بیرون کردید و خوب کاری هم کردید اما اگر قرار است مسائل موسیقی ما سطحی باشد، خب برویم همان ... را بیاوریم.»
________________
پ.ن۱: قسمتی دیگر از فرمایشات رهبری در همین جلسه را اینجا بخوانید.
پ.ن۲: در مورد سند و منبع این سخنان، اینجا را ملاحظه بفرمایید.
پ.ن۳: ای کاش حداقل بخشی از سخنان رهبری در آن جلسه منتشر می شد. به نظر شما چرا آن صحبت ها و گلایه های رهبری پخش نمی شود!؟
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صدا و سیما باید تمام مردم را مبارز بار بیاورد!
🎙 امام خمینی (ره):
🔹 #صداوسیما باید بتواند بعد از چند سال تمام قشر ملت را روشن کند؛
تمام را #مبارز بار بیاورد؛
تمام را #متفکر بار بیاورد؛
تمام اینها را #مستقل بار بیاورد؛
از #غربزدگی بیرون کند.
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
هدایت شده از حوزه و روحانیت
🔴 همينطور عاطل و باطل ماندهاند و دلشان خوش است به اينكه در جلسهى درس اصولِ آقاى فلان يا حلقهى درس فقهِ آقاى بهمان بروند و حدّاكثر جزوهاى بنويسند!!!
امام خامنهای (حفظه الله تعالی) :
«ما از لحاظ تبليغات، انصافاً عقبيم...
در راديو، بخشى به نام «تاريخ»، برنامههايى ارائه مىدهد كه بعضى از آنها بدك نيست.
يك برنامهاش كه صبحها پخش مىشود، «تقويم تاريخ» است. بنده بعضى صبحها كه به قصد كوهپيمايى از خانه بيرون مىروم، راديوى كوچكى به همراه دارم كه طبعاً روشن است و با آن برنامهها را گوش مىكنم. اين طور بگويم كه در فضاى آزاد كوهستان، اعصاب ما از ناحيهى برنامهى «تقويم تاريخ» مفصّل شلاّق مىخورد! با اينكه بارها آقايانِ گروه تاريخ را به اينجا دعوت كردم، عيوب كارشان را منعكس نمودم و گفتم كه چه كار بايد بشود، ولى باز هم اصلاح نمىشود! چرا؟
براى اينكه كار، دست آدمِ حسابىاش نيست.
يكى از مواردى كه به آنها گفتم اين بود كه «چرا در تقويم تاريخ، از چهرهها و دانشمندان اسلامى نمىگوييد؟» حال، به اصطلاح مىخواهند از دانشمندان اسلامى بگويند. چگونه عنوان مىكنند؟ ناگهان گوينده مىگويد: تقىالدّين علىبنفلانِ فلان، در جايى، در چنين روزى به دنيا آمد و يا وفات يافت. ايشان كسى است كه در علم حديث، سى سال زحمت كشيد، فلان استاد را ديد، فلان جا چنين حركتى كرد و... در اين تاريخ هم مُرد! همين مطالبى را كه در كتابها نوشتهاند، منعكس مىكنند. خوب؛ ما اطلاع پيدا مىكنيم كه يك نفر، سى سال دنبال حديث گشته و چهار جلد كتاب هم دربارهى حديث نوشته است.
وقتى گويندهى برنامه، اين مطلب را گفت، بلافاصله از فلان دانشمند اروپايى كه ميكروب سل را كشف كرد، يا فلان دستگاه را اختراع نمود و يا فلان كار بزرگ را انجام داد، مىگويد. اگر كسى مرتّب اين برنامه را گوش كند، مىبيند واقعاً روزى نيست كه مقايسهى به شدّت گمراه كنندهاى بين دو جريان، از طرف اين برنامه منعكس نگردد! آيا ما در بين دانشمندان اسلامى، كسانى را كه بشود يك ميراث فرهنگى به آنها نسبت داد و باعث افتخارمان باشند، نداريم تا مطرحشان كنيم؟!
آيا حقيقتِ زندگى دانشمندى كه شما مىگوييد سى سال دنبال حديث رفته است، همين است كه منعكس مىشود؟ آيا نمىشود اين مطلب را به زبانى گفت كه معلوم شود كارِ وى كار مهمّى بوده است، تا نگويند: «خوب؛ فلان دانشمند در ظرف سى سال، سى هزار حديث ياد گرفته است. مىخواست ياد نگيرد! چه اهميتى دارد؟!»
موادِ غلط، كيفيت القاى غلط و موضوعات گم و مبهم در زمينهى مسائل تاريخى اسلام، به وضوح در اين برنامه ديده مىشود.
ديگر كار از اين آسانتر هم وجود دارد كه برويم تاريخ را نگاه كنيم، ببينيم چه كسى چه وقت مُرده، يا فلان كس سردار بوده، نظامى بوده، سياسى بوده، عالم بوده و فلان كار را كرده است؟
بالاخره به روشنى نشان داده شود كه فلان دانشمند يا بهمان شخصيتى كه معرفى مىشود، اين اثر را روى تاريخ گذاشته است.
در صداى جمهورى اسلامى، امروز اين كار انجام نمىگيرد.
توجيه مىكنند. بعد از آنكه ما تأكيد كرديم راديو بايد چهرههاى اسلامى را معرفى كند، اين گونه معرفى مىكنند و مىگويند! اين قدر ما در تبليغات عقبيم! يعنى يك برنامهى معمولىِ علىالظّاهر بىتعرّض به اسلام، طبيعتش طورى است كه اگر كسى شش ماه آن را تعقيب كند، نسبت به گذشتهى ميراث اسلامى و علماى اسلام، قطعاً بىاعتنا خواهد شد.
يك وقت هم شنيدم همين برنامه، «بحرالعلوم» را معرفى مىكرد؛ آن هم چه معرفى كردنى! (مثل اينكه اين مورد را به عنوان مثال به شما گفتم و همان روزها تذكّرى به آنها داديد.) بحرالعلوم، شخصيتِ به آن عظمت را اين گونه معرفى كرد كه: «مهدىبنفلانِ فلان...» شنونده منتظر است ببيند اين مهدىبنفلان كيست؟ و گويندهى برنامه به اين اكتفا كرد كه «وى در روزى مثل امروز متولّد شد، چند سال نزد آقا باقر بهبهانى درس خواند و بعد هم از دنيا رفت!»
يعنى اين قدر ما در تبليغات عقبيم!؟
اين در حالى است كه حوزهى علميهى قمِ به اين عظمت، با اين همه جوان مستعد، با اين همه روشنفكر و با اين همه فاضل، مىتواند در چنين زمينههايى مؤثّر باشد.
واقعاً حوزه بسيار غنى است و افراد غنى هم در خود دارد. اين همه فضلا و جوانان مستعد در اين حوزه هستند؛ جوانانى كه از شدّت تلألؤ استعداد، اصلاً برق مىزنند و وقتى بعضى از آنها به اينجا مىآيند، آدم از ديدنشان حظّ مىبرد.
اما همينطور عاطل و باطل ماندهاند و دلشان خوش است به اينكه در جلسهى درس اصولِ آقاى فلان يا حلقهى درس فقهِ آقاى بهمان بروند و حدّاكثر جزوهاى بنويسند! اين است كارِ حوزهها؟!»1373/3/9
#امام_خامنهای
#جمهوری_اسلامی
#نظام_اسلامی
#حوزه_انقلابی
#عالم_انقلابی
#تبلیغ_نظاممند
کانال "حوزه وروحانیت"
https://eitaa.com/KhomeniKhamenei
رسانه ملی و واجب فراموش شده
نقدی بر رویکرد رسانه در شناساندن سیره و سیمای رسول خدا (ص)
✍️علی راد
هر چند گرامیداشت میلاد رسول خدا (ص) به بهانه هفته وحدت امری مهم و قابل تحسین است اما برایند برنامه های رسانه ملی در شناساندن سیره و سیمای رسول خدا (ص) برای قشر عموم مردم و افرادی که تحصیلات حوزوی یا دانشگاهی مرتبط با اسلام شناسی ندارند, چندان قابل قبول نیست و با وضعیت مطلوب رسانه ملی اسلامی- شیعی فاصله جدی دارد. در این ایام بیشتر برنامه های رسانه ملی جنبه بر ابعاد احساسی, شورانگیزی و به طور خاص بر پخش موسیقی و سرودها و باز پخش فیلم های مرتبط با سیمای رسول خدا (ص) متمرکز بود و برنامه های معرفت افزا بویژه شناساندن ابعاد متنوع سیره نبوی در سبک زندگی مسلمان معاصر بسیار کمرنگ بود. گویی رسانه ملی در مناسبات مذهبی و دینی در کشاکش دوگانه احساس و معرفت گرفتار است و مغلوب شور و موسیقی می شود. به هر روی تعداد و نوع برنامه های معرفت زا درباره شخصیت رسول خدا بسیار اندک و محدود است و به نظر می رسد که رسانه ملی سیاست خاصی در این مهم ندارد و این واجب دینی و ملی را فراموش کرده است حال اینکه عیار اسلامیت رسانه ملی به میزان اهتمام ایشان به سنّت و سیره رسول خدا (ص) است. بررسی علل و زمینه های این مهم مجال دیگری می طلبد و هدف این یادداشت تذکاری است به اهتمام جدی رسانه ملی و نهادهای فرهنگی کشور در شناساندن سیره و سیمای راستین رسول خدا (ص) به مثابه یک واجب دینی و ضرورت فرهنگی است. متاسفانه به دلایل مختلف عمق و گستره شناخت جوانان از سیره نبوی تنزل یافته است و شناختی نازل و سطحی از ایشان وجود دارد لذا با یک فقر و بحران شناختی درباره رسول خدا مواجه ایم. مقصود از وجوب شناخت پیامبران، لزوم عقلی آگاهی از شخصیت پیامبران و لوازم آن چون تبار و نَسب، معجزات، گستره, مراتب نبوت و آموزه های نبوی است که نتایجی چون باورمندی قلبی و عملی به جایگاه و تعالیم آنان را به دنبال دارد. شناخت مقام نبوت دارای دو بُعد کلی و جزئی است که در انتزاع عقلی از همدیگر تفکیک پذیرند لزوم معرفت کلی در معرفت جزئی نیز وجود دارد زیرا بدون معرفت جزئی، معرفت کلی آنان سودمند نیست. مقصود از شناخت بُعد کلی نبوت، شناخت ماهیت، چرایی، مراتب، ادله و مسائل اساسی مقام نبوت است؛ این شناخت چون ناظر به عنوان کلی نبوت است در همه پیامبران مشترک و تعمیم پذیر است. عقلاً تحصیل آنان بر پایه ادله فلسفه بعثت پیامبران لازم و ضروری است. مقصود از شناخت جزئی، شناخت شخص دارنده مقام پیامبری در هر دوره از تاریخ است که در آیات وجود پیامبر در هر دوره تاریخی و در میان هر امت و قومی مورد تأکید قرار گرفته است . این شناخت موردی و جزئی است لذا به طور یکسان قابل تعمیم به همه پیامبران نیست لذا ضرروی است که مکلّفان هر دوره و هر امتی، پیامبر عصر خویش را از روی تحقیق شناخته باشند . اصل وجوب معرفت پیامبران، عقلی است و معرفت جزئی و شخصی پیامبران از طریق نشانه و نص قابل تحصیل است. آنچه در موضوع شناخت پیامبران اهمیت دارد پاسخ به این پرسشها است: ادله عقلی لزوم شناخت پیامبران چیست؟ جایگاه و پیامدهای شناخت پیامبران کدام است؟ پاسخ به این پرسشها را میتوان با اتکای به عقل بدون مراجعه به نصوص دینی ارائه داد لکن آنچه در آیات و روایات اسلامی نیز در موضوع وجوب شناخت پیامبران آمده است، همان استدلال عقلی است که در قالب نصوص دینی گزارش شدهاند زیرا اصل مسأله شناخت پیامبران همانند سایر اصول عقاید، ذاتاً مسالهای عقلی است و ضرورت دارد دین، موضع عقلی در اثبات آنها داشته باشد.
هدایت شده از مشفقون
اینکه بنا باشد در هر خیابانی یک آموزشگاه موسیقی درست بشود...
مقام معظم رهبری در درس خارج:
🔸 «نمایشگاه[آلات موسیقی]، نوعی ترویج است. این، همان حرفی است که ما در پاسخ به آن چند سال پیش گفتیم. آنچه مسلم است اینکه چون در زمان ما در بسیاری از موارد مصداق های حرام آن بر مصداق های حلال غلبه دارد، ترویج موسیقی، ترویج غناء در جامعه، ترویج آن در نظام اسلامی کار مطلوبی نیست. کار مورد نظر شارع نیست بلکه عکس آن مورد نظر شارع است.
🔸 این را انسان می تواند یقین پیدا کند. اینکه معرض و نمایشگاه تشکیل بدهند تا این ها را نشان بدهند و مردم از نزدیک بیایند تماشا کنند، به نظر ما ترویج است؛ عنوان ترویج باطل بر آن تطبیق می کند.
🔸 لذا اگر ما اصل تعلیم و تعلم را تحریم نکنیم، اما ترویج این کار را جایز نمی دانیم.
🔸 اینکه بنا باشد در هر خیابانی یک آموزشگاه موسیقی درست بشود، جوان های بیکار مرتب یاد بگیرند، آدم می داند این سوق دادن جوان ها به لهو و به حرام و ضلال عن سبیل الله است...
🔸 نمی شود غناء و موسیقی را ترویج کرد، چیزی که لهوی آن و بخش حرام آن غالبا غلبه دارد. در زمان ما هم هنوز متأسفانه همین طور است. صدا و سیمای ما هم همین طور است. در این شرایط نمی شود انسان حکم کند به اینکه این ها جایز است.
🔸 لذا یک سؤال دیگری بعد از این از ما کردند ... که چرا شما اجازه نمی دهید در تلویزیون ابزارهای موسیقی نشان داده بشود؟ ... ما این ها را از سال ها پیش ممنوع کرده ایم. چرا؟
🔸 علتش همین است. این تهتک است. نفس نشان دادن این آلات در سیمای عمومی کشور که همه می بینند، خود این، نزدیک کردن مردم به فضای رواج و غلبه این اشیاء در جامعه است. این را ما از مذاق شارع به کلی دور می بینیم. لذاست که این را اجازه ندادیم...» (۸۸/۱۰/۲۲)
✅ مسأله «ترویج موسیقی» را جدی بگیریم.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزههای علمیه
بخشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید در دانشکده دین و رسانه:
رسانه دینی در تلاقی دو عنصر مهم دین و رسانه قرار دارد و قلمرو دین، محدود به تکالیف شرعی نیست، شامل مدیریت فرد و جامعه در حیات بشری هم میشود. اگر دین و رسانه پیوند بخورد ثمره آن باز تولید سبک زندگی الهی و حیات طیبه خواهد بود. حوزه علمیه آماده برای تأمین نیاز پیام دینی در عرصههای مختلف پژوهشیِ هنر و رسانه است. حوزههای علمیه دارای درختواره علمی و آموزشی در دهها رشته علمی است. امروز اولویتهای عینی و حقیقی در عرصههای پژوهشی جامعه و نظام در ۲۶ رشته توسط معاونت پژوهش قابل راهبری علمی و حمایت است.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
https://pazhuhesh.ismc.ir/
@Riismc | معاونت پژوهش
هدایت شده از دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
.
دوسال است که می گویم: در قسمت فیلم و سریال سیمای ج.ا. افراد نفوذی هستند و برخی عکس العمل بجائی ندارند.
در این بلبشوی قضیه آرمیتا ، شبکه تماشا سریالی را شروع کرده که در آن یک زن ناپدید شده و همه به دنبال پیدا کردنش هستند و فیلمهای صحنه نشان از درگیری او با نامزدش می باشد و او سوار اتوبوس نشده....
آخر این سریال مشخص می شود که یک شبکه فوق سری از نیروهای امنیتی دوربینها را دستکاری کرده اند و فیلمها را دستکاری کرده اند.
مدیون صدا و سیما هستید اگر فکر کنید با برنامه ریزی این سریال را از امروز یا دیروز شروع کرده!!!
.
هدایت شده از سید مهدی....
فاجعه فرهنگی در تبلیغات صدا وسیما
مستحضرید شبکه های مختلف صدا وسیما از تبلیغات مکرر بازار کالا ها و لوازم خانگی و ...پر شده است.
اگر چه به محتوای برنامه های مختلف رسانه ملی نقد های فراوانی وجود دارد
اما به نظر می رسد بیش از همه حساسیت های نظارت محتوایی بر تبلیغات در صدا وسیما بسیار کم رنگ و حتی رها شده است .
بدیهی است که این نوع تبلیغات گذشته از تآثیر در نوع پوشش، سبک زندگی ، تغییر ذائقه، و سوق دادن مردم به تجمل گرایی در واقع بر فرهنگ و هنجار های جامعه هم به علت تکرار مدام تآثیرات عمیقی برجا می گذارد .
به عنوان مثال در تبلیغ جابجایی موج های آبی مشهد خانم خانه با جمله اینکه پس ما هم می تواننم در سالن آقایان حضور پیدا کنیم !!!! خیلی ساده در ذهن مخاطب قبح شکنی می کند !!!! وذهنیت اختلاط در استخر را در ذهن مخاطب می نشاند
یا در تبلیغات مختلف لوازم خانگی تکرار جمله "الکی میگی " اگر چه به ظاهر جمله ساده و روزمره به نظر می رسد ولی با کمی دقت میتوان دریافت کرد که با تکرار این جمله در افواه عمومی و نهاد جامعه به شکل غیر مستقیم به تدریج از هر دروغی حتی به جد قبح زدایی و عادی سازی می شود.
همچنین در تبلیغات محصولات تبرک از فیلم پدر خوانده با وجود شخصیت منفی برای تبلیغ بهره گرفته شده که در واقع باز به صورت غیر مستقیم سبک زندگی تبهکارانه و هنجار شکنانه در این نوع تبلیغ عادی سازی می شود
یا تاکید بر دانشمندان ببگانه در تبلیغ کالایی نیز تبلیغ فرهنگ غرب و برتر دانستن آنان به ویژه در نسل جدید است.....
ضروری است که مدیریت صدا وسیما به جای در آمد اندیشی و انتفاع مالی به هر بهابی، بیشتر به ماموریت خود در فرهنگ سازی بر اساس فرهنگ وهویت ملی بیش از پیش دقت نظر داشته باشد .
با نشر این نکته به پیشگیری از بسط ناهنجاری هادر جامعه کمک کنیم
#تبلیغات #صداوسیما #فرهنگ
هدایت شده از صراط
🔞آیا عمدی در کار است !؟؟
❌حداقل با بیت المال فرهنگ را نسوزانید!
⛔شبکه دوی سیما فیلم "وکیل شگفت انگیز" رو پخش کرده که این وکیل "چوکِر" به گردن داره...!!! (چوکِر یک گردنبند چرمی سیاه است که برای انحرافات جنسی مازوخیستی به گردن فرد مطیع و برده می اندازند ! )
ایا صدا سیما یک کارشناس ندارد که خودش چنین چیزی را در جامعه مُد نکند؟ اگر کارشناس ندارید حداقل از یک نفر آگاه مشاوره بگیرید!
تازه اگر عمدی در کار نباشد ...!!!
#جنگرسانه
هدایت شده از M.s
❌دو سه روز قبل جایی بودیم. سریال جومونگ در حال پخش بود .
بخش شرط بندی پدر و دختر(سوسانو و پدرش) با آب و تاب نمایش داده میشد.
همزمان مسابقه ای پیش آمد بین بچه ها می خواستند شرطبندی کنند.
گفته شد شرطبندی حرام است.مسابقه را جور دیگری برگزار کنید...
یکدفعه خانمی از میهمانان گفت:
اگر شرط بندی حرام بود تلویزیون جمهوری اسلامی نمیگذاشت. اونم اینهمه زیاد...
و بچه ها هم حمایت کردند ...🤦♂
عملا دهن آدم بسته میشود.
باعرض پوزش. حالا خربیار باقالی بار کن و توضیح بده داستان چیه...
مگه میشود به این راحتی...
هدایت شده از اخبار جهان هنر
🔸«ندای امید»ی که امید تولیدکنندههای وطنی را قطع میکند!
🔹شبکه تماشا فصل گذشته سریالی را به نمایش گذاشت که محصول امریکا در ژانر خانوادگی و عاشقانه بود.
فارغ از داستان و محتوای این سریال، ظاهراً صداوسیما در تمام ادوار ذائقهش درباره شکل و شمایل و پوشش زنان محبوب و موفق تغییری نکرده؛ زنانی با موهای بلوند و حالت دار، دامنهای بلند و چیندار، کلاههای آفتابگیر و صندلهای راحت، خندههای ملیح و سرخاب و سفیدابهای جیغ، شاد و جذاب!
هدایت شده از اخبار جهان هنر
🔹تابستانی که گذشت، این شمایل از زنها را در خیابان و پارک و ساحل هم میدیدیم! با پوششی که انگار برخلاف مدلهای دیگر کشف حجاب برای متدینین زننده نبود!
🔹ضمیر مخاطب و چشمان بیننده انگار در این سالها عادت کرده است، این مدل زنها، زنهای خوب و مهربان و مقبولی هستند.
حتی وسط خیابانهای جمهوری اسلامی!
یادمان باشد، بسیاری از آداب غلط را همین جعبهی جادو به خورد مخاطب میدهد، قاب تلویزیون تفکرمان را مهندسی میکند، دنیا دیدهمان میکند، حس جستجوگری و تنوع طلبیمان را تحریک میکند و کمکم تغییرمان میدهد!
🔹همیندست فیلمها مروج سبک زندگی غربی هستند؛ «مرتجع»مان میکنند!
بقول آن حکیم، انقلاب آمد تا سبک زندگی غربی را پس بزند و هرکس به آن دورهی فاسد و وابسته، به آن سبک فرهنگ و زندگی برگردد مرتجع است!
سراغ مسئولین صداوسیما که میروی، همیشه یک جمله طلایی دارند: بودجه نداریم!!!
ولی حواسمان هست موقع دعوت از یک سلبریتی در برنامههای زنده و مرده چطور از بیتالمال پولپاشی میکنید تا ملت بنشینند پای تلویزیون و ببینند فلان سلبریتی، غذا و ورزش مورد علاقهاش چیست و...
🔹کاش بجای هزینهای که برای خرید و دوبلهی این فیلم و سریالها که ذرهای، تنها ذرهای شباهت به فرهنگ ایرانمان ندارد؛ بیشتر دست جوانان تولید کننده، صاحب ذوق و خوشفکری را میگرفتید که برای میدان دادن و کمک در ساختن آثارشان سراغتان میآیند.
📝نرجس احمدی
📡 اخبار جهان هنر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
🌐roubesh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 وقتی دلقک ها و رقاصه های صداوسیما، لباس روحانیت میپوشند...
⚠️ وظیفه روحانیت شیعه در برابر هجوم #جریان_نفاق برای تقدس زدایی از روحانیت
حضرت آیت الله وفسی
#پویش_نویسندگان برای #غزه_خونین
✍️ ✍️ ✍️حماسه روایت...
🔻همنویسی نویسندگان حوزوی و دانشگاهی در پی جنایتها و اقدام ضدانسانی رژیم غاصب صهیونیستی
قالب:
✔️ روایت
✔️ یادداشت
✔️کوتاهنوشت
✔️ نثر ادبی
ارسال به نشانی «جهاد روایت» 👈 @Jahaderevayat
📌 انتشار همه آثار در صفحه «همنویسان @hamnevisan » و پس از دستهبندی، در صفحات مدرسه فکرت، روزنامه سراج، انجمن سواد رسانه طلاب، نویسندگان تربیتی، نویسندگان حوزوی و شبکههای تعاملی دیگر منتشر میشود.
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
#المستشفی_المعمدانی
#جهاد_روایت #پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»، به کانال «خانه هنر طلاب» بپیوندید:
@honaretollab
هدایت شده از ابوقاسم
🔴بزرگ ترین گروه واسه تولید محتوا رو راه اندازی کردیم تا همه بچه های گرافیست و اهل فن تولید محتوا اینجا جمع بشن و واسه اتفاقات مهم دنیا و فلسطین محتوا تولید کنیم.
البته تولید محتوا جهادیه ،همه می تونن ازشون استفاده کنن
هرکی میتونه توی موشن گرافی ،طراحی پوستر،ویدئو کامنت، انیمیشن پادکست و.... زبان عربی ،انگلیسی ،عبری تولید محتوا کنه عضو بشه
محتواها بدون لوگو برای همه مردم ایران و کشورهای منطقه منتشر خواهد شد
https://eitaa.com/joinchat/3220046399C94ddbc57a1
34.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 انیمیشن فوقالعاده جذاب
و حماسی "نابودی اسرائیل"
🔺روایت کوتاهی از نابودی تأسیسات هستهای و مراکز مهم اسرائیل توسط موشکهای سپاه و حماس در آیندهای نه چندان دور
🔺داستان این انیمیشن رو این روزها ملموستر درک میکنیم
🔸به امید روزی که لکه ننگ اسرائیل از صفحه تاریخ محو بشه
#طوفان_الاقصی
┄┅═✧❀🇵🇸🌷🇮🇷❀✧═┅┄
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
پیام یک تصویر نادر برای ما:
🔹تصور شما از ازدحام شدید جمعیت در این عکس چیست؟ هجوم جمعیت برای یک جشن ملی، یا مراسمی آیینی؟ یا دیدار با یک رجل مذهبی یا سیاسی؟ خیر، آنچه میبینید تصویری نادر از هجوم مردم برای دیدن یک فیلم در تهران در سال ۱۳۳۷ در سینما ایران (خیابان لالهزار) است! حالا لطفا به این فرمایش ۳۷ سال قبل رهبر معظم انقلاب عنایت بفرمایید: "بارها گفته ام که هر پیامی، هر دعوتی، هر انقلابی، هر تمدنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود (۱۳۶۵/۹/۲۷).
🔹تمدن غرب با درک این موضوع از دههها قبل، برای گسترش ارزشها و انتقال پیامش به سایر جوامع از جمله جوامع اسلامی و شرقی، از ابزارهای هنری نظیر سینما و معماری و موسیقی و ... بهره برده است. ما هم امروزه اگر قرار است تمدن نوین اسلامی ایرانی را به مرحله عمل برسانیم گریزی نداریم جز آنکه پیام و محتوای انقلاب را در قالبها و تکنیکهای جذاب هنری (اعم از معماری و موسیقی و ...) بریزیم. یکهتازیِ سرود سلام فرمانده که این روزها برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین در تیک تاک دوباره حسابی گل کرده است، مصداق واضحی است از اهمیت بهرهگیری از ابزارهای هنری برای انتقال بهتر و موثرتر پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی.
@baladetayyeb
دوستان عزیز انقلابی و جهادی
سلام علیکم
فیلم اخت الرضا که در رابطه با هجرت حضرت معصومه و وفات شهادت گونه ایشان است و فیلمی زیبا و خوش ساخت است، به دلایل نامعلومی در سکوت خبری ساخته شده، اینک در سکوت خبری در حال اکران است و اکران آن هم رو به پایان است. مظلومیت حضرت معصومه از این وضعیت و انفعال دستگاه های مسئول نسبت به این مظلومیت کاملا آشکار است.
لیکن مناسب است برادران و خواهران عزیز جهادی خود کمر همت بر تبلیغ این فیلم ببندند.
این فیلم که از 22مهر ماه با عنوان اخت الرضا در سینماهای کشور اکران شده است و به روایت حرم حضرت معصومه از 19 مهرماه اکران آن در قم آغاز شده است. در سکوت کامل خبری ؛ چه در مراحل تولید و چه در تبلیغات اکران در حال سپری شدن است؛ به این بهانه که مثلا ورود به حریم معصومین و شبه معصومین گرفتاری هایی دارد (در این رابطه می توانید گزارش برنامه نقد سینما را بخوانید ؛ نتیجه این سکوت خبری آنکه کمتر کسی اطلاع از اکران آن دارد که موضوعی در خور تأمل است و برای نمونه صبح روز دوشنبه اول آبان ماه که سایت فروش سینما بهمن واقع در میدان انقلاب تهران را چک کردیم تنها 4 بلیط فروش رفته بود و شب هنگام وقتی برای تماشای فیلم رفتم تنها حدود انگشتان دو دست تماشاگر داشت و از تبلیغ فیلم در فضای تبلیغی در خارج از سینما هم اصلا خبری نبود و این واقعا جفا در حق اخت الرضا می باشد .
البته سکوت تبلیغی تا 28 مهرماه بود زیرا این فیلم در شامگاه ۲۸ مهر ماه، در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» بررسی شد و تنها در شبکه قرآن نیز یکی دو شب پیش تبلیغ شد ولی حتما حق می دهید که این اصلا کافی نیست.
بر این اساس از کلیه عزیزان انقلابی و جهادی اکیدا درخواست دارم با ارسال پیامی در گروه ها و افرادی که می شناسند فیلم را تبلیغ کنند و نگذارند این سکوت خبری ناشی از غرض ورزی های اغیار و غفلت دوستان ، مظلومانه به پایان خط اکران برسد.
امیدوارم حق حضرت معصومه - سلام الله علیها- را به جا آوریم و از مسئولان مربوطه دلیل را جویا شویم و بخواهیم این قصور جبران شود، البته تا دیر نشده و اکران اتمام نیافته است. تشکر
هدایت شده از سعید عبداللهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبکه پویا یه چیزی پخش کرده زبانمون بند میاد...
سه تا شخصیت شروع میکنن لیس زدن همدیگه یک انسان و دو حیوان... بعد خیلی خوششون میاد هی همدیگه رو لیس میزنن و بهشون خوش میگذره به اوج خوشی میرسن! بعدش میافتن یه گوشه نفس نفس میزنن...!!!
ناظرپخش یا باید نفهم باشه نفهمیده این چیه یا باید بقیه رو نفهم فرض کرده باشه!😐❌
البته الان میگه چقدر ذهن شماها مسموم هست بچه آخه کی این چیزا رو می فهمه!!!
به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلاماللهعلیها، مجتبی بهزادیان مدیر پخش و اکران موسسه بهمن سبز در گفت و گویی خبری اظهار کرد: به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت معصومه(س) و به منظور ادای دین به ساحت کریمه اهل بیت(س) و محبان ایشان و همچنین تکریم علاقهمندان سینمای دینی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به تاریخ سوم تا پنجم آبانماه، بلیت فیلم سینمایی اخت الرضا نیمبها خواهد بود.
وی افزود: فیلم سینمایی اخت الرضا، به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی، روایتگر سفر بانوی کرامت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم است و این فیلم از ۱۹ مهرماه در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.
مدیر پخش و اکران موسسه بهمن سبز گفت: سبک فیلم «اخت الرضا» «داستانی سینمایی» است و با یک شیب اندک به سمت «مستند داستانی» متمایل شده است؛ از این رو سعی شده در این فیلم از عنصر تخیل کمتر استفاده شود و فضاسازی و شخصیتپردازی با محوریت مستندات تاریخی و اتفاقاتی که به وقوع پیوسته، صورت گیرد.
وی تصریح کرد: فیلمنامه «اخت الرضا» با بیش از چهار سال پژوهش و با نظارت آیتالله احمد عابدی و عبدالرحیم حجتی و تحت اشراف محققان تاریخ اسلام و مشاوران متخصص این امر نوشته شده است و بعد از تحقیقات اولیه فیلمنامه تحتنظر آستان مقدس حضرت معصومه سلاماللهعلیها و با مشارکت عتبه حسینی به رشته نگارش درآمده است.
یکی از تفکرات غلط حاکم بر رسانه ملی این است که به بهانهی افزایش همگرایی در اقشار مختلف و جذب دیگران به گفتمان انقلاب اسلامی و ... از شخصیتهای ناموجه دعوت کنند و این تفکر آثار بسیار مخرب بر باور و افکار مردم دارد اما سطحینگری ایشان مانع فهم و درک آثار و تبعات منفی این رفتار است.
آذری جهرمی حقا بهخاطر خیانتهایی که در ولنگاری فضای مجازی کرده و جوانان کشور را در قتلگاه و مسلخ فضای مجازی رها کرده باید محاکمه شده و شلاق بخورد و زندان باشد ولی در تلویزیون جمهوری اسلامی اینگونه تبرئه شده و منزلت و مقام مییابد!
با این تفکر غلط است که مخالفان و مجرمان روز به روز جریتر شده و نسبت به نظام از هیچگونه لگدپرانی پرهیز نمیکنند...
آنانکه از چهرههای مخالف و معارض در تریبونها دعوت میکنند خیال میکنند که ایشان را در زمین خود بازی میدهند یا فضای سالمی در نقد و بیان مخالفتها ایجاد کردهاند، درصورتیکه این توهمی بیش نیست و امثال ایشان چهل سال است از فرصتها و تریبونها و قدرت و ثروت جمهوری اسلامی سوءاستفاده کردهاند تا اهداف خود را پیش ببرند با یکی دو برنامه تو زمین شما بازی نمیکنند بلکه مدتهاست شما را بازی میدهند و خر خود را پیش میبرند ...
جالب اینکه جهرمی در این برنامه بیش از آنکه از فلسطین بگوید بیشتر به تخریب سیاستهای دولت جدید در حوزه ارتباطات و برچسب زنی به دیوار کشی نظام دور کشور و تحسین اینستاگرام و توییتر پرداخت و در اصل دعوت شده بود برای خودتحقیری و شبهه پراکنی... و صریحاً ظلم نظام در فیلترینگ فضای مجازی را بیشتر از ظلم به مردم غزه دانست!
خداوند به رسانه ملی کمی عقل بدهد...
هدایت شده از علی علیزاده - جدال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در صدا و سیما چه خبر است؟
کسانی امروز در صدا و سیما از فلسطین دفاع میکنند که خود سالهاست نقشه مهمی در فلسطین گریزی جامعه روشن فکری و طبقه متوسط ایران داشته اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ پیشنهاد صداوسیما: برای رفع نیاز عاطفی سگ بیاورید!!!
🔹تبیان، رسانه سازمان تبلیغات اسلامی نوشت: برنامه «مادر، کودک» محصول شبکه سلامت با اینکه قرار است درباره بیماریهای ناشی از تماس با حیوانات در کودکان صحبت کند، اما بخش زیادی از صحبتهایش را معطوف به داشتن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه میکند.
🔹کارشناس برنامه دلیل نگهداری از حیوانات خانگی را براساس نیازهای افراد معرفی میکند، او میگوید: «یک موجود زنده که گرم و نرم کنار فرد است و توقع زیادی هم ندارد و چیز زیادی هم نمیخواهد و نیازهای عاطفی را برطرف میکند!» در واقع در برنامه، داشتن حیوان خانگی را برای رفع نیازهای عاطفی مطرح میکنند.
🔹کارشناس برنامه در اظهارات عجیبتر ادامه میدهد: بچههای دبستانی و اوایل دبیرستان خیلی علاقه دارند یک حیوان واد منزل بشود، به هر حال نیازشان است و باید برآروده شود!
#پاکسازی_صداوسیما
✅ تفاوت الجزیره و صداسیما
احسان تقدسی : در این چند روز، برای پیگیری اخبار #غزه ، چندباری به شبکه خبر مراجعه کردم و هر بار دیدم اخبارش پخش مستقیم شبکه الجزیره است. این درحالی است که شبکه الجزیره عربی حدود ١٨٠ نفر کارمند دارد و صداوسیمای ما حدود ٣٠ هزارنفر!