یک روستایی هست از روستاهای محروم و دور افتاده
خدایی چه استعدادهایی تو روستاها وجود داره که بخش مهمش شکوفا نمیشه
نکاتی درباره در سوره کوثر
اعطیناک یک بار در قرآن آمده و آن هم در سوره کوثر
کوثر یک بار در قرآن آمده و آن هم در سوره کوثر
فَصَلِّ یک بار قرآن آمده و آن هم در سوره کوثر
وَ انحَر یک بار در قرآن آمده و آن هم در سوره کوثر
شانئَکَ یک بار در قرآن آمده و آن هم در سوره کوثر
اَبتَر یک بار در قرآن آمده و آن هم در سوره کوثر
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
خوب وقتشه این پیامک را یادآوری کنیم 😘
#نفاق
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#فاطمیه که شروع میشود دل برای "فاطمه" میگیرد ؛
تمام که میشود برای "علی"...
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
✍ کانال طلبه آنلاین💡☫
@hoseiinadiideh
جلو چند نفر اگه زمین بخوری هوا میری، رشد می کنی و کلی اتفاقات خوب تو زندگیت میفته :
1⃣ "جلو #خدا
2⃣ جلو #پدر_مادر
3⃣ جلو #اهل_بیت "
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#روضه
امیرالمؤمنین در خطبه 202 نهجالبلاغه دارد که هنگام خاک سپاری فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، امیرالمؤمنین درد دلی با رسول الله داشتند.
من بخشهایی از این را مینویسم .
وقتی بدن حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) را دفن کردند، روایت این است حضرت دستشان را از خاک قبر تکان دادند، «هَاجَ بِهِ الْحُزْنُ» همه غمهای عالم بر قلب امیرالمؤمنین سرازیر شد.
تا آدم عزیزش را دفن نکرده، باور نمیکند.
وقتی دفن کردند، شروع کردند با پیامبر درد دل کردند.
«السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ» این کلمات امیرالمؤمنین در نهجالبلاغه خطبه 202 است.
کس دیگری نبود که امیرالمؤمنین با او درد دل کند. بچهها نبودند یا اگر هم بودند خردسال بودند. دفن جنازه مخفیانه و شبانه بود.
فقط میتوانست با پیامبر درد دل کند. «عَنِّي وَ عَنِ ابْنَتِكَ النَّازِلَةِ فِي جِوارِكَ» سلام از من و از دختری که در کنار تو آرامید. «وَالسَّرِيعَةِ اللَّحاقِ بِكَ» زود فاطمه به تو ملحق شد.
«قَلَّ يا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي» امیرالمؤمنینی که در سختترین شرایط مثل کوه ایستاده است، اینجا اعتراف میکند که کم آوردم! «قَلَّ يا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي» یا رسول الله! علی در فقدان فاطمه کم آورد.
صبر اولیای خدا هم کم میشود. «إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ، فَلَقَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِيعَةُ، وَ اءُخِذَتِ الرَّهِينَة» یا رسول الله! امانتی که به من داده بودی، از من گرفتند.
من نمیخواستم فاطمه از من جدا شود. «اءَمَّا حُزْنِي فَسَرْمَدٌ» امیرالمؤمنین اهل مبالغه نیست.
غم من دائمی است! در آخر نهجالبلاغه هست که به امیرالمؤمنین گفتند: آقا، شما چرا محاسنتان را خضاب نمیکنید؟ «اَلْخِضَابُ زِينَةٌ وَ نَحْنُ قَوْمٌ فِي مُصِيبَةٍ (نهج البلاغه،حکمت473) من عزادار هستم.
تا روز آخر عزادار فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بود.
«وَ اءَمَّا لَيْلِي فَمُسَهَّدٌ» دیگر شبها خواب ندارم.
«إِلَى اءَنْ يَخْتارَ اللَّهُ لِي دارَكَ الَّتِي اءَنْتَ بِها مُقِيمٌ» تا پیش شما بیایم.
«وَ سَتُنَبِّئُكَ ابْنَتُكَ» یا رسول الله! دخترت فاطمه به زودی به تو خبر میدهد، «بِتَضافُرِ اءُمَّتِكَ عَلَى هَضْمِها» امت همه برای کوبیدن فاطمه جمع شدند. نه نه! فاطمه به تو نمیگوید. «فَاءَحْفِها السُّؤالَ» اگر به اصرار از او بپرسی، شاید به شما بگوید. فاطمه کسی بود که به امیرالمؤمنین نگفت. اگر به امیرالمؤمنین گفته بود، امیرالمؤمنین در دل شب هنگام غسل سر به دیوار نمیگذاشت. حتی به امیرالمؤمنان نگفت.
بعد از نبی به دخترش، امت امان نداد * از مهر کس تسلی آن خسته جان نداد
میخواست با علی سوی مسجد رود ولی * دردا که تازیانه قنفذ امان نداد
«میخواست تا که دهد جان به پشت در»
این همه بلا و مصیب آمد، فاطمه زهرا تا سه ماه زنده ماند، این شاعر جواب داده، نه! فاطمه زهرا باید همین پشت در جان میداد.
میخواست تا که دهد جان به پشت در * چون بیکسی علی دید، جان نداد
یعنی گفت: چند روزی را با امیرالمؤمنان بمانم. همین روزها کنار بستر وقتی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با امیرالمؤمنان درد دل میکردند، امیرالمؤمنان به فاطمه زهرا فرمود: تو چرا گریه میکنی؟ من باید گریه کنم. من دارم فاطمه از دست میدهم. تو چرا گریه میکنی؟ عرضه داشت: علی جان! «ابکی لما تلقی بعدی!» (بحارالانوار/ج43/ص218) برای مصیبتهایی که بعد از من میبینی. یعنی زهرا این دو سه ماه هم به سختی جانش را نگه داشت که علی تنها نباشد. دیگر بیش از این نتوانست.
میخواست تا که دهد جان به پشت در * چون بیکسی علی دید، جان نداد
هر قهرمان کند به نشان خود افتخار *** زهرا نشان خود به علی هم نشان نداد
اگر نشان داده بود، آنوقت در دل شب متوجه نمیشد که حضرت سر به دیوار بگذارد. لذا امیرالمؤمنین در این خطبه نهجالبلاغه به حضرت عرضه میدارد: «فَاءَحْفِها السُّؤالَ» به اصرار از فاطمه سؤال کن، «وَاسْتَخْبِرْها الْحالَ» به اصرار بپرس شاید فاطمه به شما بگوید. آخرش هم نالهی جانسوزی دارد. «وَالسَّلامُ عَلَیْكُمَا سَلامَ مُوَدِّعٍ» یا رسول الله هم با تو وداع میکنم و هم با فاطمه وداع میکنم. فرمود: نمیخواهم از کنار قبر فاطمه بروم. «اءَنْصَرِفْ فَلا عَنْ مَلالَةٍ، وَ إِنْ اءُقِمْ فَلا عَنْ سُوءِ ظَنِّ بِما وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِینَ» یقین داشته باشید از این جمله استفاده میشود، اگر امیرالمؤمنین میتوانست از کنار قبر فاطمه برنمیگشت، ولی امر و وصیت فاطمه زهرا بود که دفن مخفیانه باشد. امیرالمؤمنین باید زود برگردد تا کسی متوجه محل خاکسپاری این مظلومه عالم نشود.
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از ✍️ طلبه آنلاین ...💡|حسین عدیده
روز جمعه صلوات فراموش نشود 🌹
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
طبق حرف خودش
اگر به وعدههاش عمل نکرد، اعدامش کنید.😊
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#اخلاق_اسلامی
بخشش در صورتی معنا میدهد که قدرت بر مجازات و انتقام باشد .
حضرت یوسف در اوج قدرت برادران خطاکارش را عفو کرد
در حالی که به خاطر آنها دچار رنجها و مشکلات فراوان شده بود
که حتی سرزنش هم نکرد و فرمود :
(در سوره یوسف آیه 92 )
امروز بر شما سرزنشی نیست ، که خدای مهربان شما را می آمرزد. ❤️
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#دقایقی_با_قرآن
#پاسخ_به_شبهات
وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَ نُطْعِمُ مَنْ لَوْ يَشاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِي ضَلالٍ مُبِينٍ
«47 سوره یاسین»
در این آیه یک شبهه ای از طرف کفار مطرح شده
که اگر رازق خداوند است، پس چرا از ما میخواهید که به فقیران خوراک دهیم؟ و اگر خدا خواسته است که آنان محروم بمانند، پس چرا ما کسانی را از دارائی خود بهرهمند سازیم که خداوند انها را محروم ساخته است؟
پاسخ ✅
افرادى كه بينش صحيح ندارند يا مىخواهند از زير بار مسئوليّت شانه خالى كنند، تمام انحرافات و عملكرد زشت خود را به گردن ديگران مىاندازند:
1. گاهى مىگويند: مقصّر خداست، اگر او نمىخواست ما مشرك نبوديم:
«لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا»
، «لَوْ شاءَ الرَّحْمنُ ما عَبَدْناهُمْ»
2 .گاهى مىگويند: مقصّر جامعه است، اگر اين بزرگان نبودند، ما مؤمن بوديم.
«لَوْ لا أَنْتُمْ لَكُنَّا مُؤْمِنِينَ»
3. گاهى مىگويند: مقصّر نياكان ما هستند.
«إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا»
در اين آيه نيز مىگويند: اگر لازم بود خدا خودش به فقرا روزى مىداد
غافل از آن كه خداوند مسئوليّت سير كردن فقرا را به دوش اغنيا گذاشته است.
سؤال: چرا خداوند خود فقرا را رزق نمىدهد و به مردم دستور انفاق مىدهد؟!
پاسخ:
رشد انسان، در سايهى گذشت و ايثار و سخاوت و نوعدوستى و دلسوزى و صرفهجويى و الفت و تعاون و محبّت است.
اگر همهى مردم از امكانات يكسان برخوردار باشند، نه زمينهاى براى بروز اين كمالات باقى مىماند و نه بسترى براى صبر و زهد و قناعت محرومان.
و اما ؛ مالک همه هستی خداوند است و ما مالک هیچ چیزی در دنیا نیستیم
و ما امانت دار خداوند هستیم
حالا از چیزهایی که خداوند به ما امانت داده میفرماید به آن هایی که ندارند بدهید
و درواقع ما از خودمان و ملک خودمان چیزی بذل و بخشش نمیکنیم ،بلکه از چیزهایی که ملک خداوند است که امانت دست ما است به بقیه میدهیم
توجّه به اين كه «آن چه داريم رزق الهى است نه ملك ما» بخشش را آسان مىكند.
«أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ»
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•