eitaa logo
محمد حسین زاده
469 دنبال‌کننده
175 عکس
39 ویدیو
1 فایل
شاید یک نویسنده @mohammad_hoseinzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يُرِيدُونَ أَن يُطْفُِواْ نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ يَأْبىَ اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَفِرُونَ؛ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند، و خدا جز به كمال‏ رساندن نور خود نمى‏ خواهد. هر چند كافران را خوش نيايد هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ او کسی است که پیامبرش محمد را با نشانه‌های راهنما و برنامۀ درست زندگی فرستاد تا اسلام را بر همۀ دین‌ها برتری دهد؛ هرچند بت‌پرست‌ها خوششان نیاید. توبه(آیه ۳۳ و ۳۲)
هلهله مجازی اشقیا قدیمی‌ها و وقتی می‌خواستند از عظمت و کرامت سیدالشهدا نام ببرند و به نوکری‌شون افتخار کنند می گفتند افتخار ما نوکری است. می گفتند دستگاه؛ یعنی مجموعه‌ی روضه خون و آشپز و چای‌ریز و کفش جفت کن و سینه زن و ... که به عشق حضرت قدمی بر می‌دارند؛ یعنی نوکری اینها، نه حتی نوکری خود اباعبدالله! پیرغلامی یعنی نوکری همه اینها. این روزها در فضای مجازی اپوزوسیون ایران اسلامی شروع به تمسخر این دستگاه گرفته اند و به بهانه‌ی جمهوری اسلامی به محرم و دستگاه حسینی می‌تازند. یکی می گوید سیاه نپوشید، یکی کمپین پخش ترانه به جای نوحه گذاشته، دیگری اصل عاشورا را زیر سوال می‌برد و یکی روضه‌خوانی را تمسخر می‌کند ، یکی هم نذری دادن را! بعضی‌ها هم که می‌خواهند هوشمندانه عمل کنند، این دشمنی با دستگاه حسینی را، به گردن جمهوری اسلامی می اندازند که چون با جمهوری اسلامی دشمنی دارند، با امام حسین هم دشمن شده‌اند تاریخ اما حرف دیگری می‌زند؛ اولین دشمن سیدالشهدا شمر و حرمله و ابن زیاد و یزید اند و بعد خلفای بسیاری که بارها قبر و حرم را تخریب کردند و جزای زیارت خون خدا را قطع دست قرار داده بودند؛ در حالی که جمهوری اسلامی نبود! رضاخان هم عزاداری و روضه بر سیدالشهدا را ممنوع کرد و مقابل دستگاه حسینی ایستاد ؛ در حالی که جمهوری اسلامی نبود. این آخری ها هم که داعش سپاه اشقیا به راه انداخته بود. بله امتداد لشکر اشقیا را هنوز می توان در فضای مجازی پیدا کرد که در شب و روز عاشورا هلهله می‌کنند و تصاویر رقص و پایکوبی خودشان را منتشر می کنند. دشمنان درست فهمیده اند و هوشمندانه سخن می گویند و دشمنی خودشان را با فرهنگ عاشورا در پشت مقابله‌شان با جمهوری اسلامی پنهان کرده‌اند. آری؛ نه تنها دشمنی با دستگاه حسینی بخاطر جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه دشمنی با جمهوری اسلامی بخاطر دستگاه حسینی است انقلاب اسلامی پرچم تشیع و حسینی را اعتلا داد تا شیخ زکزاکی به عشق حضرت امام در قلب آفریقا، میلیون‌ها شیعه بپرورد؛ تا شیعه در لبنان و عراق سرفراز شود، تا اربعین بزرگترین مانور لشکر حسینی شود. بله جمهوری اسلامی محکوم است به جرم عشق به حسین و سزایش آماج تیرهای زهرآگین یهودی و بهایی شدن است با پشتیبانی غرب . این جرم برای محبان حسین افتخار است ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
کمی از هذا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيادٍ وَ آلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِ را می شود در فضای مجازی ببینیم ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
مگر می‌توان کتمان کرد که مجاهدت حضرت روح الله؛ نور محبت به پیامبر و فرزندانش را در دل مردم جهان تاباند. مگر می شود کتمان کرد که پهلوی عزاداری بر حسین(ع) را ممنوع کرد؛ همچون آن خلفایی که زیارت را ممنوع کردند و امام عزیز ما بود که با علی‌اکبرهایش اسلام را احیا کرد. مگر می شود کتمان کرد که هزار هزار جوانان دلباخته‌ عشق حسین، شراب معرفت عشق را از جام او نوشیدند و بعد در کربلای فکه و شلمچه و طلاییه و ... در خون شان به سیدالشهدا لبیک گفتند. مگر می‌شود کتمان کرد که شیعه بعد از تو در بسیاری از نقاط جهان عمق پیدا کرد و ریشه دوانید؛ از کشمیر تا بحرین، از حجاز تا نیجریه، از قلب اروپا تا قلب آمریکا و به اعجاز ایمان تو شیعه در لبنان عظمت پیدا کرد و اهل سنت فلسطین توان مقاومت پیدا کردند. از اعجاز ایمان تو و شراب معرفت تو همین بس که مدافعان حرم از ایران و عراق و لبنان و افغانستان و پاکستان و ... به قدرت ایمانی که تو در جانشان دمیده بودی؛ از حرم‌های حسینی و زینبی دفاع کردند که دست حرامیان نیافتد. آری همان‌ها که به تو از دیروز تا امروز و فرداها طعنه می‌زنند و دم از حسین(ع) بی‌انقلاب اسلامی تو می‌زنند؛ در هیات‌هایشان و در مجالس روضه‌شان پای سفره‌ای که تو پهن کردی نشسته‌اند. آری بی جهت نیست که حاج قاسم عزیز چنین در وصیت‌نامه‌اش نوشت: "خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم." @hoseinzadeh1364
حماسه غزه و دستاوردهایش آنچه تا به امروز در صحنه نبرد رقم خورده است؛ از سوی اسراییلی‌ها تکرار جنایات ۷۵ سال گذشته است ولی آنچه در جبهه مقاومت رقم خورده است فتوحاتی است برای اولین بار: ۱. الان حدود ۲۵۰ اسیر در اختیار دارند که می توانند با چند هزار اسیر فلسطینی که سالهاست در زندان‌های اسراییل اسیر هستند مبادله کنند ۲. ۷۵ سال فقط فلسطینی‌ها شهید می‌دادند و این بار از دشمن صهیونیست تلفات سنگین گرفتند ۳. در هفته‌های گذشته اسراییل تلاش کرد تا پروژه‌ی حضور صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی را عملیاتی کند؛ که پاسخ مقاومت نقشه‌ شان را به هم ریخت! ۴. روند عادی سازی بعضی حکام مسلمان منطقه در ارتباط با اسراییل از هم پاشید ۵. خط نفاق و رذالت رسانه‌ای غرب عیان شد: اخراج خبرنگاران حامی فلسطین؛ برخورد با ورزشکاران و بازیگران حامی فلسطین؛ فقط کافی است مقایسه کنید با کاری که این رسانه‌ها در ماجرای مهسا امینی انجام دادند اگر چه دلهایمان برای شهدای غزه خون است؛ ولی تاریخ اسلام اثبات کرده است که خون بر شمشیر پیروز است. فراموش نکنیم رژیم بعث عراق با پشتیبانی آمریکا و فرانسه و انگیس و آلمان؛ هر بار در صحنه میدان جنگ شکست می خورد با بمباران شهرها از مردم انتقام می گرفت. بمباران دیوانه بار غزه؛ تخلیه روانی صهیونیست‌هاست از شکست ترمیم‌ناپذیرشان. ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
یکسال قبل از سقوط شاه، کارتر به ایران آمد تا با اعلام حمایت خودش از ژاندارم منطقه‌ای خود؛ محمدرضا پهلوی را از سقوط نجات دهد ... امروز بایدن یک رییس جمهور دموکرات دیگر آمریکا به اسراییل رفته است تا یک آدمکش دیگر را از سقوط نجات دهد و ... و وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
اسراییل چرا کودکان را هدف قرار می‌دهد؟ ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
به نظر می‌رسد جبهه مقاومت در عراق و سوریه در پاسخ به جنایت‌های پسر در غزه؛ با زدن پایگاه‌های نظامی آمریکا؛ در گوش پدر به عنوان طراح و حامی این جنایت می‌زنند. ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
قهرمان افسانه‌ای نسل ما یا قهرمانانش را در انیمیشن‌ها پیدا می‌کرد یا در کتابها. قهرمانانی افسانه‌ای و یا فانتزی. در رویاهایمان خود را جای آن قهرمان می‌دیدیم و در مقابل سیاهی‌ها و تاریکی ها می ایستادیم و شمشیر می زدیم. عشق به وطن که در جانمان بیشتر جوانه می‌زد؛ رستم و سیاووش و فریدون جای آن شخصیت‌های کارتونی غربی را گرفت و به آنها فخر می کردیم. با خود می گفتیم کاش جای آرش بودیم و تیر بر چله‌ی کمان می گذاشتیم و جان در راه وطن فدا می کردیم. فکر می کردیم رستم و سیمرغ افسانه است و کاوه و فریدون رویایی است؛ سیاووش را قهرمان دست نایافتنی شاهنامه می دانستیم، اما چشم‌هایمان کم‌کم بیناتر شد و گمشده خود را در همین کوچه پس کوچه‌های شهرهایمان پیدا کردیم. نام‌شان بر روی کوی و برزن شهرمان می درخشید؛ احوال‌شان را از پدر و مادر و دوست و آشنایشان شنیده بودیم؛ می دانستیم دیگر قصه و افسانه نیست؛ اما باز هم باورشان سخت بود. شنیده بودیم اما با چشم‌های خود ندیده بودیم. اما حالا هر بار که از قهرمان نسل خود می خواهیم بگوییم دستمان می لرزد و چشم‌مان تر می شود. با گوشت و پوستمان درکش کردیم. هم خطر دشمن داعشی را روی سر این ملک درک کردیم و هم دلاورمردی‌های او و هم‌رزم‌هایش را درک کردیم. قهرمان نسل ما دیگر افسانه‌ای نیست؛ با چشم خودمان رشادت‌هایش را دیدیم و با همین پاهایی که آن روز می لرزید پیکرش را در آن تابوت منقش به پرچم ایران عزیز بدرقه کردیم. نسل ما صبح ۱۳ دی ۱۳۹۸ را با چشم‌مان اشک‌بار شروع کرد؛ اشکی که هنوز با یاد جهان پهلوانش خیس می‌شود. داغش تازه است؛ تازه! ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
اتحادیه بین‌المللی چوپانان دروغ‌گو با دروغی بزرگ و با پروپاگاندای رسانه‌های غربی؛ کشور را به هرج و مرج کشاندند و سازمان‌های حقوق بشری یکی یکی بیانیه دادند و موضع گرفتند. به دروغ گفتند مهسا را جمهوری اسلامی کشته ‌است و برای آنکه دروغ‌شان را باورپذیر کنند، دروغ را بزرگ و پر تکرار گفتند. عکس دخترک را در مجامع بین المللی نشان دادند؛ بیلبورد کردند و تا روی بدنه‌ی هواپیما هم نقاشی کردند. در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا، گروه‌های ضدایرانی را تحریک کردند تا تظاهرات کنند تا آنجا که زنی با برهنه شدن فریاد آزادی مدنظرشان را سر داد و غایت هدف زن زندگی آزادی را نه در حرف که در عمل به نمایش کشاندند. قصه دخترک کرد ایرانی با دروغ شروع شد و دروغ‌گوها بلد بودند خوب دروغ بگویند، بزرگ دروغ بگویند و بقیه درو‌غ‌گوها را با خود همراه کنند؛ ولی همان دروغ‌گوها چشم‌هایشان را بر هزاران دختر و زن در خون تپیده غزه بستند. همان دروغ‌گوها ریحانه کاپشن صورتی گوشواره قلبی را ندیدند و قرار نبوده و قرار نیست ببینند. چرا نخست وزیر قوم لوط فرانسه برای ریحانه سخنرانی نمی‌کند؟ چرا عکس ریحانه روی هواپیما ها نقش نمی بندند؟ چرا فلان خواننده این ور آبی و آن ور آبی برایش ترانه نگفتند و نخواندند؟ شاید با پیراهن خونین عثمان و رسانه‌ی معاویه بشود علیه علی(ع) شورید؛ شاید خورشید را بشود گاهی پشت غبار دروغ و نفاق پنهان کرد ولی خون مظلوم، خون ریحانه، غبار فتنه را خواباند. مهسا را با ریحانه مقایسه کنید؛ مهسا را با هزاران دختر در خون تپیده غزه مقایسه کنید و واکنش سازمان‌های حقوق بشری و سیاست‌مداران‌شان را مقایسه کنید؛ اشک‌ها و لبخند‌ها را مقایسه کنید؛ نتیجه اش می شود نظم نوین جهانی که غرب به ما وعده داده است حول محور اتحادیه بین‌المللی چوپانان دروغ‌گو! ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل و جان ایرانیان با محبت اهل بیت آمیخته شده است و این همان دلیل اصل دشمنی ایرا‌ن‌اینترنشال‌هاست. جمهوری اسلامی هر مقدار به مکتب اهل بیت نزدیک تر شود؛ دشمنی ایشان غلیظ‌تر می‌شود. عصبانیت از تیم ملی هم همین است و اگر از عشق به ائمه و ایران بگویند فحاشی‌ ایشان هم بیشتر می‌شود ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364
کدام هویت؟؟ هویت مفهوم قریب و غریبی است. هر کس از زاویه دید خودش به آن می نگرد و بر آن اساس الفبایی می‌چیند! ساختمان‌های قدیمی یک شهر جزیی از هویت آن هستند یا نه؟ اسامی کوچه‌ها و خیابانها و محله‌ها هویت یک شهر هستند یا نه؟ آدم‌های یک شهر چطور؟ فرهنگ و آداب و رسوم آن چطور؟ ایمان و اعتقادات مردم آن شهر هم جزو هویت است یا نه؟ آیا صرف قدیمی بودن؛ ملاک هویتی بودن یک ساختمان است؟ آجر و آهن و کاشی آن ساختمان هر چه قدیمی‌تر؛ هویت‌اش بیشتر است؟ قدیمی بودن آداب و رسوم هم همچنین؟ قدیمی بودندیعنی دقیقا از کدام دوره تاریخی؟ ساختمان‌های پنجاه سال قدیمی حساب می شوند یا ساختمانهای صد ساله یا دویست و سیصد ساله؟ و ده‌ها سوال مختلف ؟ این همه را نوشتم که بگویم هویت یک امر تک ساحتی نیست. بخاطر قدیمی بودن جزو هویت شهر مشهد حساب می شد یا بخاطر حاجی عابدزاده یا بخاطر فعالیت دینی و تبلیغی حاجی؟ نگران ساختمان مهدیه باشیم ولی نگران فرهنگ و تربیت دینی که حاجی عابدزاده برای آن مجاهدت کرد نباشیم؟ به این لیست خانه‌های قدیمی و ساختمان‌های قدیمی و بسیاری از ساختمان های حرم را اضافه کنید؟ اگر هویت این شهر است؛ گنبد و کاشی های آن هویت ند یا مسجد بودن آن و نمازها و اعتکاف‌های آن؟ شهدایی که در آن به خاک و خون کشیده شدند هم جزیی از هویت این شهر هستند یا نه؟ تغییر نام خیابانها و محله‌ها هم همین است. تصمیم‌های احساسی و لحظه‌ای در امر خطیری چون هویت شهری اشتباه است چه در موافقت و چه در مخالفت! تصمیم‌ها حتما باید پشتوانه ی فکری و مبنایی داشته باشد! هویت یک بحث فانتزی و نوستالژی‌گری نیست! هویت بر پیکر اعتقادات و فرهنگ مردم بنا شده است! برای همین است که جزو هویت ماست و درخت پشت ویترین مغازه‌ها خلاف هویت! برای همین عید و و جزیی از هویت ماست و و نه! برای همین است که اسامی بیگانه بر تابلوهای مجتمع‌های مسکونی و تجاری بر ضد هویت این شهر است! نمی‌شود به بنازیم ولی نسبت به اعتقادات توحیدی و شیعی او بی تفاوت باشیم؛ نسبت به زبان فارسی که احیا کرد بی تفاوت باشیم. شهری که بر مبنای حرم رضوی متولد شده و جان گرفته؛ هویتی اگر دارد که دارد بر مبنای محبت اهل بیت و امام رضاست. برج‌های بی قواره با معماری‌های رومی و یونانی و پریشان؛ خاری در چشم هویت این شهر شده‌اند. هویت بصری که به مدد سرمایه‌داری در شهر رخ‌نمایی می کند با هویت زیارتی مشهد چه همخوانی دارد؟ شهری که نامش برگرفته از و است؛ چه مقدار در صورت و سیرتش فرهنگ شهادت جاری است؟ اگر ساختمان‌ هلال احمر دوره پهلوی هویت این شهر است؛ مردمی که توسط همان در چند متری آن ساختمان به خاک و خون کشیده شدند جزو هویت این شهر نیستند؟ آن سنگ و آجر هویت شهر است یا شهیدی که آنجا خفته یا به خاک و خون کشیده شده؟ اگر قدیمی بودن هویت می آورد از زنان نوغانی که مهریه ی خود را بخشیدند تا در تشییع حضرت رضا شرکت کنند؛ در تاریخ این شهر قدیمی تر داریم؟ اگر هویتی برای زن مشهدی قائلیم همان زنان مؤمنه نوغان است. از سنگ و آجر مهم‌تر در هویت این شهر فرهنگ دینی و معرفتی اهل بیت است و یکی از همان مظاهر است. نمی شود برای هویت مشهد یقه درید ولی برای حجاب یقه ندرید؟ چطور ساختمان پهلوی را هویت می دانیم و چادری که همان پهلوی با زور سلاح از سر مردم می کشید را هویت نمی دانیم؟ هویت بیش از هر چیز به ریشه‌های اعتقادی و فکری یک جامعه بر‌میگردد و اگر آن حفظ شود؛ مظاهر ظاهری آن چون ساختمان‌ها و نام‌ها و رنگ‌ها هم حفظ می شود. * بهانه این نوشتار رونمایی رمان رفیق اثر مرحوم است که در سالن شهدای امدادگر هلال احمر برگزار شد. رمان رفیق در مورد شهید مهدی میرزایی فرمانده بی‌نظیر تخریب است که صفحات آغازین آن در باب اتفاقات همان سالن است. تشکری به واسطه‌ی تلاشها و پژوهش‌ها بر هویت تاریخی مشهد چون ساختمان‌ها و خیابان‌ها اشراف داشت ولی از این سطح نازل عبور کرده بود و برای امام رضا و شهدای مسجد گوهرشاد و انقلاب و دفاع مقدس قلم زد. خدایش رحمت کند. ‌🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسین‌زاده" را از اینجا دنبال کنید: @hoseinzadeh1364