eitaa logo
🇮🇷 حسینیه اعظم پارس آباد 🇵🇸
664 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
3.2هزار ویدیو
60 فایل
این مجموعه کاملا مردمی است🌿✨ - شهرستان پارس‌آباد ارسال انتقادات و پیشنهادات📌 🤝 : @SeyedRezasheykholeslam
مشاهده در ایتا
دانلود
»»» آیه ی روز : ********** وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالْأَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ كَذَلِكَ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ فاطر-28 و از انسانها و جنبندگان و چهارپایان انواعی با رنگهای مختلف، (آری) حقیقت چنین است: از میان بندگان خدا، تنها دانشمندان از او می‌ترسند؛ خداوند عزیز و غفور است! ********** نکته ها: «أنعام» جمع «نَعَم» به معناى شتر است ولى به گاو و گوسفند نیز گفته مى شود. گرچه كلمه «دوابّ» كه به معناى جنبنده است شامل آنها مى شود ولى بدلیل اهمیّت و نیاز شدید انسان به این سه حیوان نامشان جدا آمده است. «خشیت» ترس همراه با تعظیم و برخاسته از علم و آگاهى است. امام صادق علیه السلام فرمودند: «عالم، كسى است كه رفتارش، گفتارش را تصدیق كند و گرنه عالم نیست».(572) این آیه مى فرماید: علم سبب خشیت الهى است و آیه 28 همین سوره مى فرماید: خشیت الهى، سبب پندپذیرى از انبیا است. پس نتیجه مى گیریم كه علم باید سبب هشدارپذیرى شود. بنابراین اگر دیدیم كه دانشمندان پندپذیر نیستند ولى عوام هشدار پذیرند، باید بگوئیم علمى كه در قرآن مطرح است غیر از اصطلاح روز است، بلكه مراد از علم دریافت حقیقت و داشتن نورانیّت و بصیرت و حكمت است و دانشمندان بى تقوى، در آئینه ى قرآن جاهلند؛ جهل به عظمت پروردگار، جهل به رسالت و تكلیف در دنیا، جهل به هدف آفرینش، جهل به سرنوشت و قیامت. در كنار حرم امام رضاعلیه السلام خدمت علامه ى طباطبایى قدس سره رسیدم و عرض كردم: من در سال هاى اول تحصیلم همین كه مشغول نماز مى شدم، حالت گریه و خشوع داشتم، ولى اكنون كه با سواد شده ام در نماز غافلم، پس آیه «انّما یخشى اللّه من عباده العلماء» چه مى گوید؟ ایشان فرمود: علمى كه شما دارید، یك سرى اطلاعات و محفوظات است، اگر علم واقعى بود، عبودیّت تو بیش تر مى شد. ----- 572) كافى، ج 1، ص 36. ********** پیام ها: - اختلاف رنگ انسان ها و حیوانات، یكى از نشانه هاى قدرت و عظمت الهى است. «و من النّاس... مختلف الوانه» - در امور جسمى و مادّى، انسان در ردیف دیگر موجودات است. «و من النّاس و الدّوابّ و الانعام» - علم و آگاهى بر اسرار هستى، زمینه ى رسیدن به خشیت الهى است. «انّما یخشى اللّه... العلماء» - دانشمندان بى تقوا، به علم واقعى نرسیده اند. «انّما یخشى اللّه من عباده العلماء» - اهل عبادت بسیار است، امّا تنها عالمان به مقام خشیت مى رسند. «انّما یخشى اللّه من عباده العلماء» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
2️⃣7️⃣ چرا به رهبر، امام می‌گویند مگر معصوم است؟ 🔶 اول: امام به معنای پیشرو، جلودار، پیشوا، فرمانده و رهبر است. بنابراین هر کسی جلودار و پیشروی گروهی باشد و آنها را هدایت کند و آن گروه از او تبعیت کنند امام آن قوم و گروه می‌شود. 🔷 دوم: همان طور که ما در نماز جماعت به کسی که جلو می‌ایستد و بقیه به او اقتدا می‌کنند و در نماز از او تبعیت می‌کنند امام جماعت می‌گویم. یا کسی که نماز جمعه را اقامه می‌کند و مردم به او اقتدا می‌کنند به او امام جمعه گفته می‌شود و کسی هم که پیشوای یک جامعه باشد و آن‌ها را هدایت و رهبری کند و مردم هم از او تبعیت کنند امام جامعه گفته می‌شود. ♦️ سوم: در قرآن امام هم برای کفر به کار رفته است هم برای حق؛«یَوْمَ نَدْعو کُلُّ اُناس بِاِمامِهِمْ): «روزى که هر گروهى را با پیشوایشان فرا مى خوانیم(اسراء/71). امام در این آیه هم امام ضلالت را شامل می‌شود هم امام هدایت را شامل می‌شود. 🔹 پس امام هم برای حق هم برای کفر به کار می رود. پس امام گفتن دلیل بر حق و معصوم بودن کسی نیست. 💎 چهارم: ما ۱۴ معصوم داریم و هیچ یک از بزرگان و رهبران ما ادعای معصوم بودند نکردند و کسی هم که به او عنوان امام می‌دهیم هیچگاه به عنوان معصوم بودن این عنوان را به او نمی‌دهیم بلکه به عنوان رهبر و پیشوای امت اسلام استفاده میکنیم. 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
💐 دل امام حسين(ع) برای پیامبر(ص) تنگ میشد، به حضرت علی‌اکبر(ع) نگاه میکرد 💐 📝 رهبرانقلاب: امام حسین در دوران کودکى، محبوب پیامبر بود؛ خود او هم پیامبر را بى‌نهایت دوست مى‌داشت. شش، هفت ساله بود که پیامبر از دنیا رفت. چهره‌ى پیامبر، به صورت خاطره‌ى بى‌زوالى در ذهن امام حسین مانده است و عشق به پیامبر در دل او هست. بعد خداى متعال، على‌اکبر را به امام حسین مى‌دهد. وقتى این جوان کمى بزرگ مى‌شود، یا به حد بلوغ مى‌رسد، مى‌بیند که چهره، درست چهره‌ى پیامبر است؛ همان قیافه‌اى که این قدر به او علاقه داشت و این قدر عاشق او بود، حالا این به جد خودش شبیه شده است. حرف مى‌زند، صدا شبیه صداى پیامبر است. حرف زدن، شبیه حرف زدن پیامبر است. اخلاق، شبیه اخلاق پیامبر است؛ همان بزرگوارى، همان کرم و همان شرف. بعد این‌گونه مى‌فرماید: «کنا اذا اشتقنا الى نبیک نظرنا الیه»؛ هر وقت که دلمان براى پیامبر تنگ مى‌شد، به این جوان نگاه مى‌کردیم. ٧٧/٢/١٧ 🌹 🎴 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
زمان: حجم: 2.6M
📣 توضیحات دکتر علی کرمی در مورد ها در مدارس دخترانه 🗓پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ 🙏لطفاً جهت آگاهی مردم عزیز ایران و شکستن جنگ رسانه ای دشمن برای ایجاد رعب و وحشت میان مردم این پست را نشر دهید. @Hoseyniyeh_azam_parsabad
💠 آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی اردبیل یا قانون یا استعفاء ! / نباید فرهنگ منحط "سفارش" در کشور ما پا بگیرد. 🔰به ما بپیوندید: «کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز : ********** فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ روم-60 اکنون که چنین است صبر پیشه کن که وعده خدا حق است؛ و هرگز کسانی که ایمان ندارند تو را خشمگین نسازند (و از راه خود منحرف نکنند)! ********** نکته ها: سوره ى روم با پیش بینى پیروزى شروع شد وبا وعده الهى به نصرت گروه حقّ پایان یافت. ********** پیام ها: - رهبران دینى باید صبور باشند. «فاصبر» - ایمان به وعده هاى الهى، عامل صبورى است. «فاصبر انّ وعد اللّه حقّ» - جوّسازى افراد بى دین، نباید در تصمیم گیرى ما اثر كند. «لایستخفّنّك...» - اگر لطف و هشدار و تعلیم الهى نباشد، انبیا نیز آسیب پذیرند. «لایستخفّنّك» - یكى از طرفندهاى دشمنان، سبك كردن رهبر است. «لایستخفّنّك» - كسانى به فكر تضعیف و تحقیر رهبر هستند كه به راه حقّ یقین ندارند. «الّذین لایوقنون» - كسى كه صبر نكند، خفیف مى شود. «فاصبر... لایستخفّنّك» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
✍️ شبهات دانش آموزی 3️⃣7️⃣ چرا زنان در نماز باید حجاب داشته باشند مگر خدا نامحرم است؟ 🔷 اول: گاهی پوشش و حجاب برای رعایت در برابر نامحرم است و گاهی برای رعایت ادب است مانند پوشیدن لباس مناسب در برابر شخصیت‌های مهم، هیچگاه ما در حضور یک انسان بزرگ مثل رهبر یا رئیس جمهور با لباس معمولی حضور پیدا نمی‌کنیم 🔶 دوم: یک دلیل دیگر برای پوشش در نماز شاید این باشد که خداوند با این کار می‌خواهد به ما تمرین پوشش در بیرون را یاد دهد. به این خاطر خدا فرموده من دوست دارم اینگونه و با این پوشش نماز بخوانید و با این کار می‌خواهد بندگی ما را بسنجد که ما بنده‌ای فرمانبردار هستیم یا نیستیم؟! چون اگر ما بنده باشیم باید در تمام دستورات تسلیم دستور خدا باشیم.برای همین نوعی تمرین اطاعت پذیری است و خدای بزرگ با این حکم فرمانبرداری ما را تقویت می‌کند. 💎 وقتی کسی بخاطر خدا در نزد خود پوشش کامل را رعایت کند فردا در نزد دیگران نیز آن را رعایت می‌کند. 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم
3.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅👈 آیت الله بنابی 🔷 گناه، موجب نامحرم شدن انسان با امام زمان علیه السلام می شود. 🔷 امام زمان علیه السلام، مشتری دل‌های متعفن نیست. @Hoseyniyeh_azam_parsabad
من می خوام با خودش ازدواج کنم نه ... 🍃اینکه "من می خوام با خودش ازدواج کنم، نه خونوادش" اصلا استدلال درستی نیست! 👈بخش عمده ای از زندگی مشترک شما در آینده متأثر از طرز تفکر، عقاید و رفتار خانواده همسر شما خواهد بود. در نتیجه نمی توان در انتخاب شریک زندگی خانواده را جزئی مستقل و جدا از همسر دانست. 📡@Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز : ********** فَاصْبِرْ عَلَىَ مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ غُرُوبِهَا وَمِنْ آنَاءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَأَطْرَافَ النَّهَارِ لَعَلَّكَ تَرْضَىَ طه-130 پس در برابر آنچه می‌گویند، صبر کن! و پیش از طلوع آفتاب، و قبل از غروب آن؛ تسبیح و حمد پروردگارت را بجا آور؛ و همچنین (برخی) از ساعات شب و اطراف روز (پروردگارت را) تسبیح گوی؛ باشد که (از الطاف الهی) خشنود شوی! ********** نکته ها: خداوند در قرآن كریم، 19 مرتبه پیامبر صلى الله علیه وآله را به صبر، فرمان داده است. این آیه همچون آیه ى «واستعینوا بالصبر والصلوة»(155) پیامبر صلى الله علیه وآله را به شكیبایى و حمد وستایش پروردگار دعوت مى كند، وگرچه مخاطب این آیه ظاهراً پیامبرصلى الله علیه وآله است، امّا بدیهى است كه آیه جنبه عمومى دارد. بر طبق بعضى از روایات(156) و نظر برخى از مفسّرین، این آیه با نمازهاى یومیه و شبانه روزى تطبیق دارد و مراد از «اطراف النهار» نوافل روزانه است. ----- 155) بقره، 45. 156) كافى، ج 3، ص 444. ********** پیام ها: - توجّه به تدبیر خداوند و قانون مند بودن كیفر و عذاب و توجّه به سنّت هاى الهى، مقدمه ى صبر و تسبیح وتحمید است. «فاصبر» (با توجّه به آیات قبل) - صبر در امور باید به اندازه ى مشكلات باشد. «فاصبر على ما یقولون» - حمد و تسبیح الهى وسیله اى براى تقویت روحیه در مقابل لجاجت ها و تبلیغات دشمن است. «فاصبر - سبّح» - تنزیه خداوند از راه ستایش و حمد او است. «سبّح بحمد» - پیرایش از بدى ها بر آرایش به خوبى ها مقدم است. تسبیح بر تحمید تقدم دارد.«سبّح بحمد» - قرآن براى بیان زمان انجام تكالیف، از ابزار و معیارهاى طبیعى استفاده كرده است. «قبل طلوع... وقبل غروبها» - تسبیح و حمد الهى قبل از طلوع وغروب آفتاب اثر خاصى دارد. «قبل طلوع... و قبل غروبها» - اوقات خود را با یاد خدا پر كنیم تا زمینه اى براى سایر افكار باقى نماند. «قبل طلوع - قبل غروب - آناء اللیل - اطراف النهار» - شب، تنها براى استراحت و خواب نیست، باید بخشى از آن را به عبادت اختصاص داد. «و من آناء اللیل» - اگر ذكر خدا با سایر شرایط انجام شود، نتیجه بخش خواهد بود. «لعلّك»(157) - مقام رضا، بالاترین درجه ى تكامل است. «لعلّك ترضى» (تكامل داراى درجاتى است: اوّل: صبر «فاصبر»، دوّم: تنزیه خداوند «وسبّح... فسبّح»، سوّم: سپاس و ستایش پروردگار «فسبّح بحمد ربّك»، چهارم: رضا به قضاى الهى. «لعلّك ترضى») ----- 157) كلمه ى «لعلّ» به معناى آن است كه رسیدن به این غنچه، چند درصد است نه صد در صد و این به خاطر آن است كه یاد خدا به تنهایى كافى نیست، بلكه تلاش، وحدت، اخلاص و سایر شرایط باید جمع شود تا نتیجه صد در صد باشد. ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad