🌹 بستنیای که آب شد ولی دل بچههای تو کوچه رو آب نکرد 🌹
✅ مادرش از بقالی برای پسرش بستنی خرید، اونم بستنی رو تو آستینش قایم کرد ولی وقتی رسید خونه، بستنیش آب شده بود
◀️شهید غلامعلی پیچک به مامانش میگه که بستنیم آب شد ولی دل بچه های توکوچه آب نشد
🔹 این اخلاق و منش کجا، استوری کردن شام و نهار و تفریح بعضی از ما کجا؟!
◀️پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله :
◀️هر کس غذا بخورد و دیگرى به او نگاه کند، و به او ندهد، به دردى بى درمان مبتلا مى شود.
◀️مَنْ اَکَلَ وَ ذو عَیْنَیْنِ یَنْظُرُ اِلَیْهِ وَ لَمْ یُواسِهِ ابْتُلى بِداءٍ لا دَواءَ لَهُ ؛(تنبیه الخواطر معروف به مجموعه ورام ج ۱ ، ص ۴۷)
#متوسطه
#حق_الناس
#سخنرانی_کوتاه
#پرهیز_در_اسراف
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز :
**********
تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىَ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا
فرقان-1
زوال ناپذیر و پر برکت است کسی که قرآن را بر بندهاش نازل کرد تا بیمدهنده جهانیان باشد.
**********
نکته ها:
كلمه «تَبارك» ممكن است از واژه ى «بَرَك» به معناى ثابت و پایدار باشد، و ممكن است از واژه ى «بَركة» به معناى خیر زیاد باشد، یعنى كسى كه قرآن را نازل كرد منشأ خیرات بسیار است كه نمونه ى بركت و خیر او همین نزول قرآن است. آرى چه بركتى بالاتر از قانون الهى كه میلیاردها انسان را در طول تاریخ از ظلمات به نور هدایت كرده است.
نزول، اگر در قالب «اَنزَلنا» باشد به معناى فرستادن دفعى و یكجاست، ولى اگر در قالب «نَزّل» باشد به معناى فرستادن تدریجى است و قرآن داراى هر دو نزول است؛ یكبار در شب قدر به صورت دفعى بر پیامبر نازل شد، «اِنّا انزَلناه فى لیلة القَدر» [239] و بار دیگر به صورت تدریجى و در مدّت 23 سال نازل شده است، «نزّل الفرقان» همان گونه كه در جاى دیگر قرآن مى خوانیم: «و قُرآناً فَرَقناه لِتَقرأه على النّاس على مُكثٍ و نزّلناه تنزیلا» [240] ما قرآن را قطعه قطعه فرستادیم تا بتدریج بر مردم بخوانى.
-----
239) قدر، 1.
240) اسراء، 106.
**********
پیام ها:
- قرآن، از سرچشمه ى مباركى صادر شده است. «تبارك الّذى نزّل»
- هم نظام تكوینى انسان (آفرینش او كه به قدرت خدا انجام گرفته) سزاوار
تحسین است، «فتبارك اللّه احسن الخالقین» [241] و هم نظام تشریعى او (نزول قرآن و تدوین احكام دین). «تبارك الّذى نزّل»
- قرآن به تدریج نازل شده است. «نزّل»
- قرآن، بهترین وسیله ى شناخت حقّ از باطل است. «الفرقان»
- اگر كتب آسمانى ورسالت انبیا نبود، انسان متحیّر وسرگردان بود. «الفرقان»
- عبودیّت و بندگى، زمینه ى دریافت وحى است. «نزّل الفرقان على عبده»
- رسالت پیامبر اسلام جهانى است. «للعالمین»
- وظیفه ى انبیا هشدار و انذار است. «نذیرا»
-----
241) مؤمنون، 14.
**********
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا