ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺭﻓﺘﻢ ﺳﺮ ﻗﺒﺮ یکی از بستگان
یارو ﺍﻭﻣﺪه
کنار ﻗﺒﺮ ﺑﻐﻠﻲ ﻧﺸﺴﺖ ﺑﻌﺪ
ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺖ : ﻓﻮﺕ ﻛﺮﺩﻥ !!؟؟؟
ﮔﻔﺘﻢ : ﻧﻪ ﻓﺮﺩﺍ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺭﻳﺎﺿﻲ ﺩﺍﺭﻩ
ﺧﻮﺩﺷﻮ ﺯﺩﻩ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ😂😂😂
☄ به کانال حسینیه اعظم بپیوندید 👇👇👇
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زن در فرهنگ غرب
⭕️ غربیها هویت زن را به کجا رساندند که اینجور داره واق واق میکنه؟!😐
🌏 #حسینیه اعظم 👇
🆔 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز :
**********
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىَ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
توبه-33
او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیینها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!
**********
نکته ها:
این آیه به همین صورت، علاوه بر این سوره در دو سوره ى دیگر نیز آمده است: سوره ى فتح، آیه ى 28 و سوره ى صفّ، آیه ى 9.
گرچه اسلام از نظر منطق و استدلال همیشه پیروز بوده است، امّا این آیه، غلبه ى ظاهرى و وعده ى حاكمیّت اسلام بر جهان را بیان مى كند. چنانكه در آیات دیگرى نیز «ظَهَر» به معناى استیلا یافتن آمده است، مثل: «اِن یظهروا علیكم یرجموكم» [49] اگر بر شما غالب شوند، سنگسارتان مى كنند. ودرباره ى كفّار آمده است: «اِن یظهروا علیكم لایرقبوا فیكم اِلاًّ و لاذمّةً» [50] اگر بر شما غالب شوند، هیچ عهد و پیمانى را مراعات نمى كنند.
از یك سو این آیه تاكنون تحقّق نیافته است و از سویى دیگر خداوند وعده ى حاكمیّت كلّى اسلام را داده و وعده اش دروغ نیست، در نتیجه همان گونه كه در روایات بسیارى آمده است، این آیه به ظهور حضرت مهدى علیه السلام اشاره دارد.
مسأله ى حضرت مهدى علیه السلام و قیام جهانى او، در روایات بسیارى از طریق شیعه و اهل سنّت آمده و در اغلب كتب حدیثى عامّه نیز مطرح شده و از مسلّمات اعتقادى مسلمانان است. هرچند برخى از جمله وهابیّت به دروغ این عقیده را مخصوص شیعه دانسته اند. [51]
امام باقرعلیه السلام فرمودند: زمانى خواهد آمد كه هیچ كس باقى نخواهد ماند، مگر اینكه به رسالت حضرت محمّدصلى الله علیه وآله اقرار خواهد كرد. [52]
در مورد حاكمیّت دین در سراسر گیتى، احادیث بسیارى است؛ از جمله از حضرت على علیه السلام روایت شده است كه در زمان ظهور امام زمان علیه السلام، هیچ خانه اى و هیچ قریه اى نخواهد بود، مگر آنكه اسلام وارد آن خواهد شد، چه بخواهند، چه نخواهند. و صداى اذان هر صبح و شام در هر قریه اى شنیده خواهد شد. [53]
-----
49) كهف، 20.
50) توبه، 8.
51) منتخب الأثر.
52) تفسیر نورالثقلین.
53) تفسیر صافى.
**********
پیام ها:
- محور وپایه ى دین اسلام، حقّ است. «دین الحقّ» (همه ى ادیان آسمانى حقّند، ولى به خاطر پیدایش تحریف در آنها، حقّانیت آنها مخدوش شده است)
- حقّ بر باطل پیروز است. «لیظهره»
- اراده و حركت خود را با اراده ى الهى هماهنگ سازیم، وگرنه محو و نابود خواهیم شد. «لیظهره، ولو كره المشركون»
**********
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
6️⃣3️⃣ کسی که هر روز به حمام میرود، چه نیازی به غسل و نیت کردن دارد؟
🔶 اول: دانشمندان ژاپنی وقتی روی آب آزمایشی انجام دادند، فهمیدند آبی که اسم خدا در کنارش برده میشود، مولکولهایش منظمتر از آبهای دیگر است. اگر برای غسل کردن فقط صرف شستن ظاهر را بخواهید، مسلماً آن اثر را ندارد. همانطور که نیت و حرف خوب بر آب اثر دارد، آبی هم که با نیت و کلام خدا باشد، مسلمآً روی بدن ما اثر دارد.
🔷 دوما: اگر غسل فقط برای شستن و تمیز کردن بود، باید در بحث وضو و اعمال دیگر هم بگوییم نیت مهم نیست. در حالیکه اولین اصل در وضو، نماز و تمام عبادات نیت است.
♦️ سوما: اگر بحث بهداشتی و تمیزی مطرح بود، عقل انسان و پیشرفتهای امروزی حکم میکرد به جای شستن با آب خالی، از مواد شوینده استفاده کند. دلیل غسل پاکی و تمیزی روح است. اما روح انسان چطور پاک میشود؟! روح انسان با ذکر و یاد خدا پاک میشود. نیت یعنی ما در تمام مراحل زندگیمون به یاد خدا باشیم.
💎 چهارماً: در آخر باید توجه داشته باشیم که خدا به ما دستور داده اینگونه غسل و وضو را انجام دهید. ما نمیتوانیم هر طور که خودمان دوست داشتیم آن را انجام دهیم.
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #نیت_غسل
✅ کانال حسینیه اعظم
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
#ختم_سوره_واقعه
🔹شروع از دوشنبه ای که اول ماه قمری باشد
⚜️روز دوشنبه اول ماه جمادی الاول
برای افزایش رزق و برآوردهشدن حاجات مهم✅
📌 مرحوم آیتالله خوشوقت رحمهالله برای افزایش روزی و برآورده شدن حاجات مهم، ختم سورۀ «واقعه» را توصیه میکردند و می فرمودند که این ختم، مجرّب است.
🔰 دستور این ختم بدین شرح است:
🔹🔸 چون اول ماه قمری دوشنبه باشد، شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله و قرائت سوره ها را در طول روز انجام دهد و به شب موکول نکند. (البته می تواند سوره ها را به تناوب در طول روز بخواند و لازم نیست همه را یک دفعه بخواند)
🔹🔸 روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا روز چهاردهم، چهارده مرتبه بخواند و در پنجشنبههای میان این چهارده روز، بعد از قرائت سوره ها این دعا خوانده میشود:
یا واحدُ، يا ماجِدُ، يا جَوادُ يا حَليمُ، يا حَنّانُ يا مَنّانُ يا كَريمُ، اَسْئَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثى، وَ تَقْضى بِها دَيْنى، وَ تُصْلِحُ بِها شَأْنى بِرَحْمَتِكَ يا سَيِّدى.
اَللَّهُمَّ اِنْ كانَ رِزْقى فِى السَّماءِ فَاَنْزِلْهُ، وَ اِنْ كانَ فِى الاَرْضِ فَاَخْرِجْهُ، وَ اِنْ كانَ بَعيداً فَقَرِّبْهُ، وَ اِنْ كانَ قَريباً فَيَسِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ قَليلاً فَكَثِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ كَثيراً فَبارِكْ لى فيهِ،
وَ اَرْسِلْهُ عَلى اَيْدى خِيارِ خَلْقِكَ، وَ لا تُحْوِجْنى اِلى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ.
اَللًّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَىَّ حَيْثُ اَكُونُ، وَ لا تَنْقُلْنى اِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ قَديرٌ،
یا رَحيمُ يا غَنِىُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ اَلْبِسْنا عافِيَتَكَ.
همین ختم واقعه از مرحوم آیت الله العظمی بهجت رحمةالله علیه هم نقل شده با اندکی تفاوت؛ بدین صورت که علاوه بر دعای روزهای پنج شنبه، هر روز بعد از اتمام قرائت سوره ها هم این دعا را بخواند:
يا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ وَ يا مُفَتِّحَ الاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْاَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]،
اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي و رِزْقُ عِیالي فِی السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيداً فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كَانَ قَرِيباً فَيَسِّرْهُ وَ اِنْ كانَ يَسِيراً فَكَثِّرْهُ وَ اِنْ كانَ كَثِيراً فَخَلِّدْهُ وَ اِنْ كانَ مُخَلَّداً فَطَيِّبْهُ وَ اِنْ كانَ طَيِّباً فَبارِكْ لي فيهِ
وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ يا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ اِنْ كانَ عَلي اَيْدِي شِرارِ خَلْقِکَ فَانْزِعْهُ وَانْقُلْهُ اِلَيَّ حَيْثُ اَكونُ وَ لا تَنْقُلْنِي اِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ.
✅ کانال حسینیه اعظم
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
ـ🍃🍀🍃🍀
ـ🍀🍃🍀 ﷽
ـ🍃🍀
ـ🍀 #مقدار_مسح_سر
❓ حاجآقا! من «کارلوس فرناندز آلبا» هستم، تازه مسلمون شدم و اسمم رو گذاشتم «حسین»؛ میشه لطفاً جاى دقیق مسح سر و مقدار اون رو برام بگین.
🌹سلام حسینجان. چه اسم قشنگی! خدا رو شکر بابت این نعمتی که نصیبت شده.
1️⃣ جای مسح سر
📚 همه مراجع: جاى مسح سر جلوى سره، یعنی همون بالاى پيشونی؛ بههمین خاطر، كشيدن مسح در پشتسر يا دو طرف سر فایدهای نداره.😕
2️⃣ مقدار مسح سر
📌 همه مراجع (بهجز زنجانی و سبحانی): مقدار مسح هم هر اندازهای باشه، کافیه؛ یعنی همین که دستت به سرت برسه و یه مسحی کرده باشی، قبوله؛ ولى مستحبه درازای محل مسح بهاندازه يه انگشت و پهناش بهاندازه پهناى سه انگشت باشه.🙃
📚 آیتالله زنجانی و سبحانی: بنابر احتیاط واجب، پهنای مسح سر باید حداقل بهاندازه پهنای سه انگشت بسته باشه.😉
⭕️ احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله میتونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون که فتوای قطعی داره، عمل کنیم.
🔺 توضيحالمسائل مراجع، م250؛ نورى، رساله، م251؛ وحيد، رساله، م256؛ دفتر: خامنهاى.
⬅️ کانال حسینیه اعظم
🍀
🍃🍀
🍀🍃🍀
🍃🍀🍃🍀@Hoseyniyeh_azam_parsabad
آیت الله سیدحسن عاملی: "ارتباط با امام حسین (ع) نباید فقط محدود به ایام محرّم شود، بلکه باید در تمام شئون زندگی، عشق و معرفت حسینی جلوهگری کند."
پ.ن:
•جـلوه هایی زیبا از حـسینیه اعظم آقا ابوالفضل العباس (ع) و حضور پرشـور مردم ولایی شهرستان پارس آباد•
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
ماه رجب ماه خیر و برکت است
ماهی است که آغازش با ولادت امام باقر (ع) و شب آرزوها
میانش با ایام اعتکاف و ولادت مولی الموحدین علی (ع)
و پایانش با مبعث خاتم پیامبران محمد مصطفی (ص)
گره خورده است
حلول این ماه پر برکت بر همه مسلمانان جهان مبارک باد
🗨 خدایا ما که مثل همیشه دست خالی و شرمنده ایم، بخاطر سیدالشهداء امشب ما را ببخش و جزء رجبیون حساب کن...
@hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هواشناسی اسلام اعلام کرد!
ابرهای رحمت خدا درماه رجب
24 ساعته
ثانیه به ثانیه
درحال بارشند!
لطفا هرگونه
"چترگناه" را
از روی سرخود بردارید،
تا دل وجانتان خیس باران لطف و رحمت الهی شود.
🌺 حلول ماه رحمت و برکات الهی بر مسلمین مبارک باد.🌺
🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃
____🍃🌸🍃____
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز :
**********
خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ
اعراف-199
(به هر حال) با آنها مدارا کن و عذرشان را بپذیر، و به نیکیها دعوت نما، و از جاهلان روی بگردان (و با آنان ستیزه مکن)!
**********
نکته ها:
با آنكه براى كلمه ى «عفو»، چند معنا بیان شده است: حدّ وسط و میانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در این آیه، معناى اوّل مراد است.
«خُذ العفو»، به معناى عفو را تحت اختیار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده نمودن است، لذا در بعضى موارد باید قاطعانه برخورد كرد، «و لاتأخذكم بهما رأفة فى دین اللّه» (393) چنانكه «اعرض عن الجاهلین» به معناى آزاد و رها نمودن جاهلان و دشمنان نیست، بلكه مراد با آنان نبودن و میل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و یا برخورد با آنان لازم است. «فاعرض عنهم و عظهم» (394)
این آیه با تمام سادگى و فشردگى، همه ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وأمر بالعُرف»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أعرض»، هم زبانى «وأمر»، هم عملى «أعرض»، هم مثبت «خُذ»، هم منفى «أعرض»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى این زمان. چنانكه امام صادق علیه السلام فرمودند: در قرآن آیه اى جامع تر از این آیه در مكارم الاخلاق نیست. (395)
البتّه شكّى نیست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بیت المال.
وقتى این آیه نازل شد، پیامبر صلى الله علیه وآله از جبرئیل توضیح و شیوه ى عمل به این آیه را درخواست كرد. جبرئیل پیام آورد كه «تَعفُو عمّن ظلمك، تُعطى مَن حَرمك، تَصِل مَن قطعك»، (396) از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن.
سراسر این سوره، دعوت به اعتدال است، با تعبیرهاى گوناگون. اعتدال در حقوق (آیه 29)، در مصرف (آیه 31)، در زینت (آیه 32)، در عبادت (آیه 56)، در خانه سازى (آیه 74)، در اقتصاد (آیه 85) و نسبت به شیوه ى اجراى حقّ وعدالت در امّت حضرت موسى علیه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله علیه وآله در آیات 157 و181 نكات ارزشمندى آمده است.
-----
393) نور، 2
394) نساء، 63
395) تفسیر فرقان
396) تفسیر مجمع البیان ؛ بحار، ج 75، ص 114
**********
پیام ها:
- همواره باید راه میانه واعتدال را پیشه كرد. «خذ العفو»
- تكلیف باید به اندازه ى طاقت باشد، نه بیشتر. «خذ العفو» (اگر «عفو» به معناى حدّ وسط باشد)
- تنها خوب بودن كافى نیست، باید در جامعه خوبى ها را ترویج كرد و سفارش نمود. «وأمر بالعرف»
- مخاطب آیه تنها پیامبر نیست، هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى باید با لجوجان و جاهلان یاوه گو، برخوردى اعراض آمیز داشته و در برابر توهین و تهمت ها چشم پوشى و صبر كند، نه آنكه درگیر و گلاویز شود. «و اعرض...»
- هم باید به معروف امر كرد و هم شیوه ى امر كردن، باید معروف و پسندیده باشد. «و أمر بالعُرف»
- مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى سوادان. «واعرض عن الجاهلین» در فرهنگ قرآن و و روایات، معمولاً جهل در برابر عقل است، چنانكه در روایات عنوان «العقل و الجهل» داریم.
- در شیوه ى اعراض و عفو و گذشت، نباید به خواسته و گفته ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنیم، بلكه باید محكم و استوار ایستاد. «اعرض عن الجاهلین»
**********
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 #استوری
💐 #میلاد_امام_محمد_باقر(ع)
••••۰۰۰۰✾•🌿🌺🌿•✾۰۰۰۰••••
📢 کانال حسینیه اعظم
╭━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━━━╮
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
╰━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━━━╯
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
7️⃣3️⃣ عرب جماعت برای تحقیر ایران به ما یاد داد تا به واق واق سگ پارس بگوییم؟
🔷 اول:عرب اصلا در حروف خودش حرف (پ) ندارد تا بتواند چنین حرفی را تلفظ کند. نهایتا عرب اسم وطن ما رو فارس یا بارس تلفظ میکرد که آن هم ربطی به پارس ندارد.
🔻 دوم: شباهت کلمه پارس و پاس باعث شده تا چنین اشتباهی رخ دهد. کلمهای که برای صدای سگ به کار میبرند، پاس است نه پارس. پاس به معنای پاسبانی است، چون سگ با صدایش پاسبانی میکند.
🔷 سوم: در هیچ کتاب تاریخی نیامده که به صدای سگ پارس گفته باشند و معمولا در کتابهای تاریخی به صدای سگ عوعو و واق واق گفته شده است.
🔴 لفظ پارس کردن را اولین بار دهخدا در لغت نامهاش برای صدای سگ آورده و ممکن است از لهجه تهران گرفته باشد و آن کم کم در فارسی جا افتاده است.
🔶 چهارم: عرب به صدای سگ عوعو میگوید نه پاس که بخواهد آن را برای تحقیر ایرانی به کار برده باشد.
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #پارس_سگ
✅ کانال حسینیه اعظم
@Hoseyniyeh_azam_parsabad