eitaa logo
شیخ حسین اسدی واعظ
376 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
278 ویدیو
9 فایل
نشر آثار و اطلاع رسانی جلسات سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین اسدی واعظ «کانال ۲۴ ساعته تحت مدیریت ادمین می باشد» ارتباط با ادمین👈 @Admin128315 #شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
طرف میگه آقا امام حسین علیه‌السلام شب عاشورا گفتن هرکس حق الناس گردنشه بره ! اونوقت خود حضرت بدهکار بودن و شهید شدن ! اون حدیث لا یقاتل معی رجل علیه دین سند شیعه نداره و تنها منابع تاریخی اهل سنت نقل کردند(طبقات ابن سعد،ترجمة الامام الحسین،ص۷۱؛معجم الکبیر، طبرانی،ج۳،ص۱۲۳، ج۲۸۷۲) | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
هدایت شده از سید مسعود خسروی
🔸️علم وقدرت در کلام و فلسفه در کتاب تجرید بعد از اثبات واجب الوجود بحث قدرت را آورد اما بیشتر کتب فلسفی بعد از اثبات واجب بحث علم را می آورند شاید به خاطر این باشد که متکلمین اهم صفات خداوند را قدرت و فلاسفه اهم صفات را علم میدانند مباحث علم و قدرت نزد فلاسفه ومتکلمین فرقهای مهم و اساسی دارد که به مرور اشاره میکنیم
هدایت شده از سید مسعود خسروی
🔸️پیامبر فرمودند هرکس نعمت خدا را فقط در خوردنیها و لباس [و امورمادی] بداند عمل صالح او کم و عذاب او نزدیک خواهد بود
هدایت شده از سید مسعود خسروی
🔸️کفر ونفاق مانع قبولی اعمال التوبة وَمَا مَنَعَهُمْ أَن تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقَاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَبِرَسُولِهِ وَلَا يَأْتُونَ الصَّلَاةَ إِلَّا وَهُمْ كُسَالَىٰ وَلَا يُنفِقُونَ إِلَّا وَهُمْ كَارِهُونَ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺍﻧﻔﺎﻗﺸﺎﻥ ﺑﺎﺯﻧﺪﺍﺷﺖ ، ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ، ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﺎ ﻛﺴﺎﻟﺖ ﻭﺳﺴﺘﻲ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ ، ﻭ ﺟﺰ ﺑﺎ ﺑﻲ ﻣﻴﻠﻲ ﻭ ﻧﺎﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ .(٥٤)
علّامه مجلسی رحمه‌الله مینویسد: به سند معتبر از حضرت صادق ع منقول است که زیارت کنید قبر حسین ع را اگر چه سالی یک مرتبه؛یقینا هر که با معرفت و انکار نکردن حق او نزد آن حضرت برود،او را عوضی نیست به غیر از بهشت و خدا روزی فراخ و فرجی نزدیک به او می دهد... تحفة الزائر باب ۵ فصل ۱ شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
هدایت شده از سید مسعود خسروی
🔸️برخی ازادله ولایت فقیه 🔹️۱- مَنْ كَانَ مِنْكُمْ مِمَّنْ قَدْ رَوَى حَدِيثَنَا وَ نَظَرَ فِي حَلاَلِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْكَامَنَا فَلْيَرْضَيَا بِهِ حَكَماً فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً فَإِذَا حَكَمَ بِحُكْمٍ وَ لَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا بِحُكْمِ اَللَّهِ اِسْتَخَفَّ وَ عَلَيْنَا رَدَّ وَ اَلرَّادُّ عَلَيْنَا كَافِرٌ 🔹️سوره نساء آیه ۶۰ ۲- «أَ لَمْ تَرَ إِلَى اَلَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمٰا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ مٰا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحٰاكَمُوا إِلَى اَلطّٰاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ» 🔹️۳- ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ لِأَنَّ اَلْمُؤْمِنِينَ اَلْفُقَهَاءَ حُصُونُ اَلْإِسْلاَمِ كَحِصْنِ سُورِ اَلْمَدِينَةِ لَهَا 🔹️۴- اَلْفُقَهَاءُ أُمَنَاءُ اَلرُّسُلِ مَا لَمْ يَدْخُلُوا فِي اَلدُّنْيَا قِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ مَا دُخُولُهُمْ فِي اَلدُّنْيَا قَالَ اِتِّبَاعُ اَلسُّلْطَانِ فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ فَاحْذَرُوهُمْ عَلَى دِينِكُمْ. 🔹️۵- وَ أَمَّا اَلْحَوَادِثُ اَلْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ 🔹️۶- «اِتَّقُوا اَلْحُكُومَةَ فَإِنَّ اَلْحُكُومَةَ إِنَّمَا هِيَ لِلْإِمَامِ اَلْعَالِمِ بِالْقَضَاءِ اَلْعَادِلِ فِي اَلْمُسْلِمِينَ كَنَبِيٍّ أَوْ وَصِيِّ نَبِيٍّ» 🔹️۷- إِيَّاكُمْ إِذَا وَقَعَتْ بَيْنَكُمْ خُصُومَةٌ أَوْ تَدَارَى بَيْنَكُمْ فِي شَيْءٍ مِنَ اَلْأَخْذِ وَ اَلْعَطَاءِ أَنْ تَتَحَاكَمُوا إِلَى أَحَدٍ مِنْ هَؤُلاَءِ اَلْفُسَّاقِ اِجْعَلُوا بَيْنَكُمْ رَجُلاً مِمَّنْ قَدْ عَرَفَ حَلاَلَنَا وَ حَرَامَنَا فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ قَاضِياً وَ إِيَّاكُمْ أَنْ يُخَاصِمَ بَعْضُكُمْ بَعْضاً إِلَى اَلسُّلْطَانِ اَلْجَائِرِ» 🔹️۸- إِنَّ اَلْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ اَلْأَنْبِيَاءِ إِنَّ اَلْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُوَرِّثُوا دِينَاراً وَ لاَ دِرْهَماً وَ لَكِنْ وَرَّثُوا اَلْعِلْمَ 🔹️۹- مَنْزِلَةُ اَلْفَقِيهِ فِي هَذَا اَلْوَقْتِ كَمَنْزِلَةِ اَلْأَنْبِيَاءِ فِي بَنِي إِسْرَائِيلَ . 🔹️۱۰- اَلْمُلُوكُ حُكَّامٌ عَلَى اَلنَّاسِ وَ اَلْعُلَمَاءُ حُكَّامٌ عَلَى اَلْمُلُوكِ . 🔹️۱۱- أَنْتُمْ أَعْظَمُ اَلنَّاسِ مُصِيبَةً لِمَا غُلِبْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ مَنَازِلِ اَلْعُلَمَاءِ لَوْ كُنْتُمْ تَشْعُرُونَ ذَلِكَ بِأَنَّ مَجَارِيَ اَلْأُمُورِ وَ اَلْأَحْكَامِ عَلَى أَيْدِي اَلْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ اَلْأُمَنَاءِ عَلَى حَلاَلِهِ وَ حَرَامِهِ فَأَنْتُمُ اَلْمَسْلُوبُونَ تِلْكَ اَلْمَنْزِلَةَ وَ مَا سُلِبْتُمْ ذَلِكَ إِلاَّ بِتَفَرُّقِكُمْ عَنِ اَلْحَقِّ وَ اِخْتِلاَفِكُمْ فِي اَلسُّنَّةِ بَعْدَ اَلْبَيِّنَةِ اَلْوَاضِحَةِ 🔹️۱۲- سوره التوبة وَإِن نَّكَثُوا أَيْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ 🔹️۱۳-آل عمران وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 🔹️۱۴-ادله امر به معروف 🔹️۱۵-ادله اجرای حدود 🔹️۱۶-ادله جهاد 🔹️۱۷-تایید قیام های زید،شهیدفخ،مختار و... 🔹️۱۸- اجماع (شیخ انصاری و صاحب جواهر ادعای اجماع کرده اند) -در اصل ولایت فقیه هیچ فقیهی بحث ندارد بحث در حیطه ی اختیارات است 🔹️۱۹-اصل تنزل تدریجی مالایدرک کله لا یترک کله 🔹️۲۰-اَللَّهُمَّ اِرْحَمْ خُلَفَائِي ثَلاَثَ مَرَّاتٍ قِيلَ لَهُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ اَلَّذِينَ يَأْتُونَ مِنْ بَعْدِي وَ يَرْوُونَ أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي ادامه....
هدایت شده از پناهیان اربعین
50.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️عاشقانه های اربعین شماره ۲ ‌ 🔹زائر ۶ ماهه‌ای که از جانب حضرت عباس(ع) مهمان عراقی ها شد. ‌ 📍سفرنامه اربعین استاد پناهیان را در کانال پناهیان اربعین دنبال کنید👇 @panahian_arbaein
صفوان جمّال میگوید از امام صادق ع إذن گرفتم به زیارت امام حسین ع بروم و از ایشان درخواست کردم آنچه را باید در این مسیر انجام دهم،بیان فرمایند حضرت فرمود: أكثر من البراءة ممن أسس ذلك عليه در این مسیر،از کسانی که اساس قتل حسین بن علیّ را بنیان نهادند،بسیار برائت بجوی مصباح المتهجّد شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد: آقا إمام صادق سلام الله علیه فرمود: آسمان بر حسین بن علیّ و یحیی بن زکریّا علیهما السّلام گریست،و بر أحدی غیر ایشان نگریست،راوی پرسید که گریه آسمان چه بود؟! حضرت فرمود:چهل روز سرخ طلوع میکرد و سرخ غروب میکرد. جلاء العیون/باب ۵،فصل۱۶ شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
در بخشی از دعای حمل تربت سیدالشهداء آمده: بحق الوصي الذي حل فيها،وبحق الجسد الذي تضمنت «حل فیها» یعنی قرار گرفته و ساکن شده در خاک کربلا آ. ‎ تصور کرده«حلّ فیها»یعنی امام حسین در تربت حل شده! آیت الله فاطمی نیا می فرمودند: کسی که ادبیات عرب بلد نیست حرام است منبر برود! شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir