الشيخ النائيني رحمه الله:
لا أرى أفضل من زيارة عاشوراء لأي حاجة دنيوية أو اخروية.
برای برآورده شدن حوائج دنیوی و اخروی هیچ چیزی را برتر از زیارت عاشورا نمی دانم.
#شعائر
شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
یک اربعین،آسمان بر امام حسین علیه السّلام خون گریست؛
زراره گوید امام صادق علیه السلام فرمودند:
آسمان چهل روز بر حسین علیه السّلام خون گریه کرد و زمین تا چهل روز تاریک شده بود. خورشید تا چهل روز دچار خسوف و کسوف شد.
کامل الزیارت،باب ۲۶،حدیث۶
#الاربعين
#اربعین_حسینی
شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
لن تُمحى صورتک من لوح الضمیر إلى یوم القیامة
استغربت قل لی ما هذا اللغز یا حسین...
السلام علیک یا أبا عبد الله...
الأربعین الحسینی یعزی...
#الاربعين
#الأربعينية_المقدسة
شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
هدایت شده از سید مسعود خسروی
🔸️از ادله تشکیل حکومت اسلامی
سبأ
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ
ﺑﮕﻮ : ﻣﻦ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ [ ﻭ ﺁﻥ ]ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﻭ ﺩﻭ ﻭ ﻳﻚ ﻳﻚ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻗﻴﺎم ﻛﻨﻴﺪ .(٤٦)
#قرآن
هدایت شده از سید مسعود خسروی
🔸️دو نظریه مهم در مورد اربعین:
۱-ورود اهل بیت به کربلادر اربعین اول
۲-منکرین ورود در اربعین اول
🔸️شیخ مفید،شیخ طوسی و علامه حلی قائلند اهل بیت ۲۰صفر به مدینه برگشتند
🔸️طبری امامی صاحب کتاب بشاره المصطفی زیارت جابر رانقل کرده و ذکری از ملاقات جابر با اهل بیت ندارد
🔸️ابن طاووس در لهوف :
اهل بیت به راهنمای کاروان گفتند مارا از کربلا عبور بده
هنگامی که به قتلگاه رسیدند جابر و جمعی از بنی هاشم و مردان خاندان رسول الله را ملاقات کردند
🔸️سیدبن طاووس در کتاب اقبال که ۹سال قبل از فوت نوشته و متاخر از کتاب لهوف است آورده هر دو قول ورود به کربلا یا ورود به مدینه بعید است...
سید اصل آمدن اهل بیت را نفی نمیکند اما ظاهر عبارات این است که روز را مشخص نمیکند
🔸️نتیجه:سیدبن طاووس قائل به وروداهل بیت در روز اربعین نیست
🔸️علامه مجلسی منکر ورود اهل بیت در روز اربعین است
ایشان زمان رسیدن در اربعین به مدینه یا کربلا را کافی نمیداند
🔸️محدث نوری و شیخ عباس قمی منکر ورود اهل بیت در اربعین شده اند
🔸️علامه شعرانی،شهید مطهری، آقای آیتی،دکترشهیدی از منکرین ورود در اربعین اول اند
🔹️ابوریحان بیرونی،مستوفی هروی، کاشفی در روضه الشهداء،شیخ بهایی،
آیت الله قاضی طباطبایی
مدافع ورود در اربعین اول هستند
🔹️استاد پیشوایی در مقتل جامع بعداز ذکر ادله ی محدث نوری و اجوبه
متمایل به امکان حضور در اربعین اول میشود
#تاریخ
🗓 ۲۵ صفر، سالروز وقوع فاجعۀ منع کتابتِ وصیت رسول الله صلّیاللهعلیهوآله
📣مصیبت بزرگ
💬عبدالله بن عبّاس گويد:
📜 لَمَّا حَضَرَتِ النَّبِيَّ الْوَفَاةُ وَفِي الْبَيْتِ رِجَالٌ فِيهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ هَلُمُّوا أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَاباً لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَداً فَقَالَ عُمَرُ لَا تَأْتُوهُ بِشَيْءٍ فَإِنَّهُ قَدْ غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَعِنْدَكُمُ الْقُرْآنُ حَسْبُنَا كِتَابُ اللَّهِ فَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْبَيْتِ وَاخْتَصَمُوا فَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ قُومُوا يَكْتُبْ لَكُمْ رَسُولُ اللَّهِ وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ مَا قَالَ عُمَرُ فَلَمَّا كَثُرَ اللَّغَطُ وَالِاخْتِلَافُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ قُومُوا عَنِّي قَالَ عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُتْبَةَ وَ كَانَ ابْنُ عَبَّاسٍ رَحِمَهُ اللَّهُ يَقُولُ الرَّزِيَّةُ كُلُّ الرَّزِيَّةِ مَا حَالَ بَيْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَبَيْنَ أَنْ يَكْتُبَ لَنَا ذَلِكَ الْكِتَابَ مِنْ اخْتِلَافِهِمْ وَلَغَطِهِمْ؛
▫️چون زمان شهادت رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله فرا رسيد، گروهى از مهاجرین و انصار در خانه حضور داشتند از جمله «عُمَر بن خطّاب». رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله فرمود: بياييد برايتان نوشتهای بنويسم كه پس از آن هرگز گمراه نشويد،
🔍«عُمَر» گفت: چيزى نياوريد كه درد بر او غلبه كرده و «قرآن» نزد شما هست، كتاب خدا ما را كافى است.
ميان اهل خانه اختلاف افتاد و به مخاصمه پرداختند، عدّهاى مىگفتند برخيزيد كاغذ بياوريد تا رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله برايتان بنويسد و عدّهاى ديگر مانع شدند. چون سروصدا بلند شد و اختلاف بالا گرفت رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله فرمود: از نزد من برخيزيد و مرا تنها بگذاريد.
😭«عُبیدالله بن عبدالله» میگوید «ابن عبّاس» هميشه مىگفت: تمام مصيبت آن وقتی بود كه با اختلاف و سر و صدايشان بين پيامبر صلّیاللهعلیهوآله و بين آنچه میخواست برای آنها بنويسد، حائل شدند.
📚الأمالي (شیخ مفيد)قدسسرّه، ص ۳۶.
🗂 حدیث دوات و قلم در منابع اهل سنت:
📕مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج ۵، ص ۳۵۱
📙صحيح مسلم، ج ۳، ص ۱۲۵۹
📘سنن النسائی، ج ۳، ص ۴۳۵
شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
هدایت شده از سید مسعود خسروی
🔸️حدیث زیاره الاربعین
در این کتب
شیخ مفید متوفی۴۱۳ در کتاب المزار
تهذیب الاحکام شیخ طوسی متوفی ۴۶۰
مصباح المتهجد شیخ طوسی
فتال نیشابوری متوفی ۵۰۸در
روضه الواعظین
المزار ابن مشهدی متوفی ۶۱۰
سیدابن طاووس متوفی۶۶۴ در اقبال الاعمال
المزار شهید اول متوفی ۷۸۶
ابن ابی جمهور زنده درسال ۹۰۱ در کتاب عوالی اللئالی
البلد الامین کفعمی متوفی ۹۰۵
و...
#حدیث
#اربعین
#اطلاع_رسانی
جلسه سخنرانی و عزاداری ایام شهادت آقا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و آقا امام حسن مجتبی و آقا علی بن موسی الرضا سلام الله علیهما
به کلام:
شیخ حسین اسدی واعظ
زمان: دوشنبه «صبح» ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ بعد از اقامه نماز صبح ساعت ۵
مکان: شهرک رضویه کوچه شهید مطهری پلاک۲۶
شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
إبن عساکر از بزرگان عامه مینویسد ؛
بعد از شهادت إمام حسن مجتبی ، مروان بن حکم اموی که دشمنی او با أهل بیت بر کسی پوشیده نیست ، گریه میکرد ، از او پرسیده شد آیا اکنون برای او گریه میکنی در حالی که تا زنده بود پیوسته او را آزار میدادی؟ مروان پاسخ داد من این آزار و اذیت ها را در حق کسی روا میداشتم که شکیبایی او از این کوه بیشتر بود.
تاریخ مدینة دمشق ۱۳ / ۲۵۲
#إمام_حسن
#صفر_۷
#صفر_۲۸
شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
روي في الكافي عن الإمام الصادق(عليه السلام)أنه قال:
إن الأشعث بن قيس شرك في دم أمير المؤمنين (علیهالسلام) و ابنته جعدة سمت الحسن (علیهالسلام) و محمد ابنه شرك في دم الحسين (علیهالسلام)
الكافي ج٨ ص١٦٧
#شهادت_امام_حسن_مجتبی
#شهادت_پیامبر_اکرم
شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
نه خلیفه دوم خلافت خلیفه اول را قبول داشت و نه خلیفه اول خلافت خودش را !!!
سند از کتب معتبر اهل سنت
پ ن:
آ.خلیل الله بلوچی اگر می خواهید که وارد مباحث تاریخی و اعتقادی شویم،ما استقبال می کنیم و قطعا شما ضرر خواهید کرد...
بسم الله...
@kalbalouchi
شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir