eitaa logo
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
537 دنبال‌کننده
231 عکس
57 ویدیو
133 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی هم‌سو با حسینیه اندیشه در موضوع جبهه مقاومت ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 «در قرآن، آنجا که ظهور و بروز در دفاع از ایمان در مقابل کفر و نفاق است برای زنان، منزلت اجتماعی برشمرده است؛ اما از جنس زنانگی، عواطف، دلسوزی و محبت! نه منزلتی از جنس تحصیل و اشتغالی مادی که نظام سرمایه‌داری امروزه برای زنان تعریف کرده است. بر این اساس در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی امروز نظام کفر مُدرن نیز باید برای منزلت زنان تعیین وظیفه‌ کرد تا برای بانوان، «هویت اجتماعی» از موضع دین ایجاد شود.» ☑️برشی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه اول 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️تمدن غرب، گرچه مدّعی ایجاد هویت اجتماعی برای زن است اما در واقع باعث «مردوارگی» در بانوان می‌شود، زیرا همان تحصیل و اشتغال مردانه را برای زنان تجویز می‌کند و به فطرت رقیق آن‌ها ضربه‌ای اساسی وارد می‌کند. ▪️توجه به سیره مخدراتی همچون حضرت هاجر (که با عاطفه خود، مبدأ شکل‌گیری شهر مکه به‌عنوان مرکز عبادت در کرۀ زمین شد) نشان می‌دهد که برای نقش‌آفرینی زن در جامعه، نیازی به تحصیل و اشتغال متداول در غرب نیست و «سرپرستی عواطف اجتماعی» می‌تواند جایگزین این مردسالاریِ مدرن شود. ▪️رفتارهای موج‌آفرین و حادثه‌ساز حضرت صدیقه طاهره (س) در حمایت از نهضت نبوی، عاملی مهم در مدیریت ایشان بر جامعه زنان مدینه بود که یک نمونه از آن، موجب هدیه بزرگ الهی به ایشان در قالب «تسبیحات حضرت زهرا س» شد. ▪️امروزه نیز زنان مومن می‌توانند هویت محله‌ها و شهرها را بر محور دفاع از کلمه توحید بازآرایی کنند و با مدیریت عاطفه در اقوام و همسایگان و محله، مرکزی برای جهاد تبیین در منطقه خود باشند. ☑️برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه دوم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️خطبه فدکیه، نمونه بارزی از تسلط صدیقه طاهره (س) بر روابط اجتماعی جامعه مدینه است؛ جامعه‌ای که در برابر فداکاری‌های عظیم آن بانوی بزرگوار در دوران نهضت نبوی سر تعظیم فرود می‌آورند و پیامبر اکرم (ص) در واکنش به این رفتارها، ندای «فداها ابوها» سر می‌دهد. ▪️البته تفکر سنتی با استناد به روایاتی مانند «ان تلزم قعر بیتها»، نقش اجتماعی زن را به موارد اضطرار محدود می‌کند. اما اولا این نگرانی از حضور اجتماعی زن، ناشی از هویت اجتماعی زنِ غربی است و الا مدیریت عواطف همراه با بروز حیاء و عفت است و نه تبرج به شهوات. ▪️ثانیا امروزه دشمن پس از قرن‌ها تحقیر زن، او را به میدان آورده و با تمام نیروی انسانی به کلمه توحید حمله‌ور است. در چنین شرایطی نمی‌توان مقابله با دشمن و دفاع از کلمه توحید را فقط به نیمی از جامعه (مردان) محدود کرد؛ لذا بر فرض پذیرش نظریه اضطرار، حضور زنان مومنه (قدرت پنهان عواطف) برای دفاع از اسلام در جنگ فرهنگی و اقتصادی، از اهم مصادیق اضطرار است. ☑️ برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه سوم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️حضرت فاطمه سلام‌الله علیها با شکستن الگوی مصرفِ اهل‌دنیا، فضا را برای درگیری با قطب تجاری حجاز فراهم کرد و جامعه را در مسیر نهضت پیامبر اکرم (ص) بسیج نمود. ▪️مواجهه انقلاب اسلامی با طواغیت زمان در ایران و جهان نیز بستری برای رشد زنان در جهت مدیریت عواطف ایجاد کرد که نمونه آن در رفتار مادران و همسران شهدا به خوبی قابل مشاهده است. ▪️امروز نیز زنان متدین ما باید در عرصه جنگ اقتصادی دست به قیام عاطفی بزنند و با شکستن الگوی مصرف غربی که گریبان ارزش پول ملی را گرفته، صحنه‌های جدیدی از فداکاری رقم بزنند و با پویش‌هایی از قبیل خرید نکردن و استفاده از کالاهای خارجی، کالاهای ارزبَر و حتی تبدیل تجمعات زنانه به فضاهای تولیدی متناسب با روحیات بانوان و مطالبه تغییر الگوی تولید بر این اساس، قدم در راه امتداد نهضت فاطمی بگذارند. ☑️ برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه چهارم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به آدرس ذیل مراجعه نمایید ◀️ hsnand.ir/dutnhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️فرزندان کوچکی که سه روز روزه باشند و اندک افطاری خود را به مسکین و یتیم و اسیر کافر ببخشند، تکیه به عواطف و تربیت مادری دارند که امکانات دنیوی را تحقیر کرده و آخرت را تعظیم نموده. این حادثه‌سازی و عرف‌شکنی حضرت زهرا سلام‌الله علیها، فقط رهبری جامعه زنان مدینه نیست بلکه رهبری زنان در سطح تاریخ (سیدة نساء العالمین) است. ▪️شناخت مصادیق امروزین سرپرستی عواطف (که بر محور مقابله با فشارهای جاهلیت مُدرن معیّن می‌شود)، فتح‌بابی خواهد بود برای شکل‌گیری نهاد «مدیریت عواطف اجتماعی» تا با طراحی الگوی سوم زن ، تعادل را در همه تصمیم‌گیری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تمدن نوین اسلامی رقم ‌بزند. ▪️دنیای غرب به قدرت پنهان زن، یعنی عاطفه‌ پی نبرده است؛ غرب از زن، به جنسیت آن تکیه کرده است. اگر عاطفه وسط میدان بیاید و «قدرت پنهان» خود را آشکار کند، آن‌وقت به‌گونه‌ای در جهان می‌پیچد که مثل «محور مقاومت» تأثیرگذار خواهد بود. ☑️ برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه پنجم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به آدرس ذیل مراجعه نمایید ◀️ hsnand.ir/dutnhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
شب اول.mp3
18.66M
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓جمعه، ۲ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب دوم.MP3
17.44M
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 شنبه، ۳ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب سوم.MP3
18.74M
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 یکشنبه، ۴ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب چهارم.MP3
25.1M
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 دوشنبه، ۵ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب پنجم.MP3
19.49M
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 سه‌شنبه، ۶ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
1401-10-8.MP3
14.07M
🎙صوت سخنرانی ✔️ تبیینی نو از مأموریت زنانه حضرت مریم و تطبیق آن به مأموریت زنانه امروز بانوان ✔️ تعریف عقلانی و انسانی از معنای آزادی و اسارت زن ✔️«دغدغه‌ی مادرانه نسبت به تربیت اجتماعی مردم» توسط بانوان، شاخصه اصلیِ تربیت فرزندان در خانواده؛‌ با تکیه به الگوی تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها ◾️حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 پنجشنبه، ۸ دی ۱۴۰۱ 🏴حسینیه امام جواد (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
تحلیلی نوین از مکتب سلیمانی ـ حسینیه اندیشه.pdf
314.9K
🏴 به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی 📜 تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه با عنوان: «تحلیلی نوین از و موانع انتقام سخت»https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
▪️مکاتبه با قطب قدرت▪️ ☑️ نسخه‌ای از نامه متوكل به امام هادى عليه السلام: «امير المؤمنين عقيده دارد «عبد اللَّه بن محمد» را از توليت جنگ و نماز در مدينه پيغمبر عزل كند، زيرا چنان كه تذكر داده بودى، حق شما را نشناخته و ارزشت را سبك گرفته و امير المؤمنين منصب عبد اللَّه را به «محمد بن فضل» داد و او را به احترام و تعظيم و شنوائى از شما دستور داد. امير المؤمنين مشتاق ديدار با شماست. شما هم اگر ديدار و اقامت نزد او را تا هر مدتى كه خواهى، حركت كن و هر كس را كه دوستدارى از خانواده و اطرافيانت همراه بياور، و مسافرتت با مهلت و آرامش باشد، هر زمان خواهى كوچ كن و هر زمان خواهى بار انداز و هر گونه خواهى راه بپيما. و اگر دوست دارى «يحيى بن هرثمه»، پيشكار امير المؤمنين و سربازان، پشت سرت بيايند، باختيار و دستور شماست، هر گونه خواهى حركت كنيد تا نزد امير المؤمنين برسيد. كه هيچ يك از برادران و فرزندان و اهل بيت و ويژگانش منزلتى پرمهرتر و حسب و شرافتى پسنديده‌‏تر از تو ندارند و اميرالمؤمنين نسبت بايشان دل‌سوزتر و مهربان‌تر و خوش رفتارتر و خاطرجمع‌‏تر از تو نيست.» 🔹در حدیث دیگری در کافی هم نقل شده که متوکل به اطرافیانش گفت: «لقد اعیانی امر ابن الرضا...؛ مساله‌ی ابن الرضا [امام هادی] مرا درمانده کرده است!» معلوم است که ائمه معصومین در طول زمان و برآیند تاریخ، پیروز بوده‌اند اما مهم این است که گزارشهای تاریخی را بر این اساس تحلیل کنیم که در وهله و در زمان حیات خودشان هم، بزرگترین ضربه‌ها را به نقاط ثقل قدرت ِ ائمه‌ی نفاق وارد کرده‌اند و بارها و بارها در مقابل چشم همه، آنان را به افتضاح و انفعال کشانده‌اند و با موضع‌گیری‌های رسوا کننده، اتمام حجت کرده‌اند برای همه. چنین قدرتی را که در مقابل داشته باشی، باید هم در مقابل افکار عمومی، اینطور نامه بنویسی؛ حتی اگر به یک خطش هم ایمان نداشته باشی و سرتاسرش را دروغ گفته باشی! اگر این نگاه بعنوان یک اصل قرار گیرد باید گزارشهای تاریخی از زندگی ائمه را دوباره و بسیار دقیق‌تر از اینها معنا کرد... پ.ن: راستی چقدر عبارات نامه‌های جدیدشان به ادبیات پر از استیصال و درماندگیِ متوکل شبیه است: «امریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد؛ آماده‌ی مذاکرات صادقانه با ایران است و مذاکره با آمریکا موجب پیشرفت ایران خواهد شد.» سپاسگزار ساحت مقدس حضرت هادی که نور قدرت و هدایتش از فراز زمان و مکان و فراتر از تاریخ، بر قلب نوّاب عام‌ش می‌تابد و اسلام و شیعه را به قطب قدرتی تبدیل می‌کند که سلاطین مدرن در برابر ِ «من ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم» ‌ش، زانوی عجز به خاک می‌سایند. ✍️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری ☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷 🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران، آیه‌ی الهی در قرن بیستم است؛ همانند ناقه‌ی حضرت صالح‌ که با قدرت خدای متعال و به دعای آن پیامبر بزرگوار از میان کوه زاییده شد. 🇮🇷 این آیه و معجزه در قرن بیستم محقق گردید تا کفار را به حقایق دینی دعوت کند و برای آنان اتمام حجت نماید؛ با جهان اسلام به گفتگو نشسته و از آنان دست‌گیری کند و موجب ارتقاء ظرفیت شیعیان شود. 🇮🇷 از مسائلی که معجزه بودن انقلاب اسلامی را نمایان می‌کند، توجه به رفتار بی‌نظیر امام خمینی در نحوه‌ی قیام و راهبری نهضت است زیرا انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که قیام و مبارزه برای کسب قدرت، فرمول‌ها و روش‌های علمی، تجربه‌شده و عینی داشت. 🇮🇷 بلوک شرق از یک سو، قیام را در قالب تئوری «مبارزه‌ی مسلحانه» و تربیت چریک به منصه‌ی ظهور رسانده بود و از سوی دیگر، بلوک غرب با تکیه به «مبارزه‌ی پارلمانتاریستی» و استفاده از احزاب و رسانه‌ها و قدرت‌های بین‌المللی، روش دیگری را برای قیام و کسب قدرت در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته بود. 🇮🇷اما حضرت امام با بصیرت الهی خود، به هیچ‌یک از این روش‌های مادّی و معادلات علمی برای مبارزه تن نداد و علی‌رغم سیل انکارها و تردیدهایی که از سوی نخبگان جامعه و مبارزین مطرح می‌گشت، بر اساس منهج انبیاء الهی عمل کرد. 📘 بخش‌هایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷 🇮🇷هنگامی که از انقلاب اسلامی به عنوان یک آیه و معجزه‌ی الهی یاد شود، این پرسش را به همراه خواهد داشت که مگر تحقق معجزات، حاصل ارتباط بین پیامبر یا امام معصوم با خدای متعال نیست؟! پس چگونه می‌توان انقلاب اسلامی را ــ که در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر به پیروزی رسیده و توسط انسان‌های غیرمعصوم پدید آمده ــ یک معجزه دانست؟ 🇮🇷بنابر فرهنگ قرآن، ایمان و اعتقاد به خدا و تسلیم‌شدن در برابر اراده‌ی او نه از طریق ارتباط مستقیم با خدا بلکه به واسطه‌ی «آیات الهی» محقق می‌شود. در واقع امّت‌ها و جوامع هنگامی می‌توانند ایمان بیاورند که جریان مشیت الهی و تصرف او را مشاهده کنند و از این آثار عینی، به وجود خدای متعال پی ببرند. 🇮🇷در واقع تحقق عینیِ خداپرستی، وابسته به آیات است و لذا همان‌طور که خداپرستی تعطیل‌بَردار نیست، جریان آیات الهی نیز توقف‌پذیر نخواهد بود و همان‌گونه که حیله‌های دستگاه ابلیس چه در دوران حضور و چه در دوران غیبت ادامه دارد و تنوّع می‌یابد، افشاء این حیله‌ها و نجات بندگان از گمراهی و نشان‌دادن قدرت الهی در به عجز رساندنِ اهل طغیان باید امروز نیز تداوم داشته باشد که سنّت خدای متعال برای انجام این مهمّ، جریان آیات و معجزات است. 🇮🇷در دوران غیبت، این علمای شیعه هستند که با رهبری امّت محمّد و آل‌محمّد و حفاظت از اعتقادات آنان، ظرفی برای نزول آیات الهی قرار می‌گیرند. 📘 بخش‌هایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷 🇮🇷از زمان آغاز نهضت مشروطه، جامعه‌ی ایران تحت تأثیر تحوّلاتی بود که از فرهنگ مدرنیته نشأت می‌گرفت. لذا چه برخی روشنفکران و چه علماء و طیف مذهبی جامعه، به فعالیت‌های مختلفی دست زدند تا در برابر تمدّن مدرن، عکس‌العملی نشان دهند. 🇮🇷در بُعد اقتصادی، سرتاسر ایران از فقر رنج می‌برد و ثروت کشور به شاه و اعوان او اختصاص می‌یافت. به همین دلیل، روحانیت و متدینین برای کمک به محرومین و مستضعفین، خیریه‌های متعددی را تأسیس کردند. 🇮🇷 در بُعد فرهنگی، چه غرب به سردمداری شاه و چه شرق به پیشتازی کمونیست‌ها و حزب توده، بر فرهنگ مذهب حمله‌ور بودند. روحانیت در برابر این خطر نیز به پا خاست. البته جریان فرهنگی غالباً اعتقاد داشت تا زمانی که مردم بصیرت پیدا نکنند، تکلیفی برای قیام وجود ندارد. ازاین‌رو، روحانیت با مشارکت در مراکزی مانند حسینیه‌ی ارشاد و ورود به دانشگاه‌ها و با سخنرانی و نشر جزوات و کتب دینی موجی در کشور به راه انداختند. 🇮🇷بخش دیگری از روحانیت نیز از فرهنگ مبارزات مسلحانه بهره می‌بردند و برای ضربه زدن به رژیم دست به ترور و حرکت‌های مسلحانه می‌زدند. 🇮🇷در مقابل، امام خمینی بدون مقابله‌ی علنی با روش‌های فوق، راه جدیدی به وجود آورند که به فرهنگ قرآن و سیره‌ی انبیاء الهی منتسب بود. راه حضرت امام، یک مسیر کاملاً سیاسی‌ ـ اعتقادی و مبتنی بر موضع‌گیری علنی در مقابل مظالم شاه و افشاء رفتار کفرآمیز رژیم با اتّکال به قدرت غیبی و الهی بود. 📘 بخش‌هایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷 🇮🇷 شاخصه‌ی اصلی در «مردم‌شناسیِ ایرانیان»، تبعیّت از ائمّه‌ی معصومین و نوّاب عامّ آنان است و حضرت امام خمینی نیز با تکیه به جریان همین فرهنگ شیعی که در عزاداری‌های ملّت ایران تجلی می‌یافت، انقلاب را به پیروزی رساندند. 🇮🇷یعنی آنچه که در حرکت حضرت امام جایگزین روش‌ نبرد مسلحانه و روش پارلمانتاریستی در امر قیام شد، تکیه به خون شهدا و برگزاری مراسم اربعین شهداء (نرم‌افزار چهلم‌های متوالی) بود که ریشه در فرهنگ عزاداری عاشورایی داشت. 🇮🇷بنابراین «جمهوریت» در «نظام جمهوری اسلامی» اشاره به ملّتی است که چنین شأنی تاریخی دارد و البته این فضیلت، صِرف یک خصوصیت نژادی و نسلی نیست بلکه با تحمّل مرارت‌ها و شکنجه‌ها و شهادت‌ها و تبعیدها و... بدست آمده است. پس جمهوریت و دموکراسی برای نظام اسلامی نباید به معنای غربی آن منصرف شود؛ بلکه با هدف خدمت به اسلام است. 🇮🇷لذا علی‌رغم نزول قرآن کریم به زبان عربی، هدایت جهان اسلام در عصر حاضر به زبان فارسی و فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری گره خورده است؛ به‌طور نمونه در پیام حضرت امام و رهبری معظم به موسم حج است که راه و روش دفاع از اسلام در برابر نقشه‌های کفر و نفاق برای تجمّع سراسری مسلمین جهان تبیین می‌شود. 📘 بخش‌هایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷عهد ملت ایران با خداوند متعال🇮🇷 حضرت امام خمینی: «هان، ای ملت عزیز، که پرچم پر افتخار اسلام را به اهتزاز درآورده و سکوت مظلومان را در مقابل ستم‌گران و قلدران شکسته و متحول به فریاد و پرخاش کردید و ندای «اللّه‌اکبر» اسلام را با امواج فرستندگان غیبی به اقصی بلاد جهان رساندید، بهوش باشید و به عهد خود به پیشگاه مقدس خداوند پابرجا باشید که شکست اسلام خدای نکرده در ایران دفن معنویات و احکام مقدس اسلام است. بهوش باشید که موریانه‌های موذی،این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دست‌های وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیه‌ی الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید و از نقص‌ها و کمبودها که لازمه‌ی هر انقلابی است و در انقلاب شما به برکت اسلامی و مردمی بودن از همه کمتر است، به خود سستی راه ندهید، که با خواست خداوند منّان با پیروزی شما همه چیز اصلاح می‌شود.» 22 بهمن 1363 ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷حضرت امام خمینی: «بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، ۲۲ بهمن سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان، ۲۲ بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان مبارک باد.» (20 بهمن 1361) 🇮🇷 https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
چهارمین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب.MP3
6.38M
🔊 🇮🇷به‌مناسبت چهارمین سالگرد صدور انقلاب، تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه پیرامون آن منتشر شد: 🔶«اقتصاد» به عنوان محور توصیه‌های هفت‌گانه برای تحقق «بیانیه گام دوم» و تبیین جایگاه «بخش خصوصی» در این عرصه با توجه به «وضع مطلوب» و «دوران گذار» 🔶 🔹سرفصل‌های اصلی این تحلیل: ✔️ ۱. اشاره به تحلیل بیانیه گام دوم بر اساس «امتداد دو گانه اسلام ـ استکبار در سرفصل‌های هفت گانه (موضوعات اداره کشور)» ✔️ ۲. اولویت‌بخشی مقام معظم رهبری به «اقتصاد» از میان سرفصل‌های هفت‌گانه ✔️ ۳. تحلیل علتِ «محوریت بخش خصوصی» در سخنرانی اخیر رهبری ✔️ ۴. اشاره به سه قید مهم و اساسی برای بخش خصوصی در بیانات اخیر رهبری؛ برخلاف معنای رایج از بخش خصوصی ✔️ ۵. پی‌گیری نظری و عملی برای تحقق این سه قید توسط نخبگان انقلابی، زمینه ایجاد ساختار مردمی برای تولید ثروت و پیشران تحقق شش سرفصل دیگر بیانیه 🎙ارائه دهنده: حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) 🇮🇷https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
چهارمین سالگرد صدور بیانیه‌ی گام دوم.pdf
242.7K
📜 🇮🇷به‌مناسبت چهارمین سالگرد صدور انقلاب، تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه پیرامون آن منتشر شد: 🔶«اقتصاد» به عنوان محور توصیه‌های هفت‌گانه برای تحقق «بیانیه گام دوم» و تبیین جایگاه «بخش خصوصی» در این عرصه با توجه به «وضع مطلوب» و «دوران گذار» 🔶 🔹عناوین تفصیلی این تحلیل: ۱. اشاره به تحلیل بیانیه گام دوم بر اساس «امتداد دو گانه اسلام ـ استکبار در سرفصل‌های هفت‌گانه (موضوعات اداره کشور)» ۲. اولویت بخشی مقام معظم رهبری به «اقتصاد» از میان سرفصل‌های هفت‌گانه ۳. «محوریتِ» بخش خصوصی در اقتصاد، به‌مثابه یکی از مهمترین جلوه‌های استکبار در اقتصاد جهانی و عامل شکل‌گیری «وال استریت ایرانی» ۴. تحلیل علتِ «محوریت بخش خصوصی» در سخنرانی اخیر رهبری: «وجود نیروی انسانی متعهد در این بخش»، «قصور و تقصیر جبهه انقلاب در ایجاد ساختاری مردمی برای تولید ثروت» و مقایسه آن با جلوگیری حضرت امام (ره) از انحلال ارتش و دعوت آن به ایفای نقش در جنگ تحمیلی ۵. مقیّد کردن «بخش خصوصی» به سه قید مهم و اساسی توسط رهبری: الف) جداکردن عرصه رقابت از عرصه همکاری؛ ب) توجه به شرکت‌های کوچک و متوسط؛ ج) توجه به تعاونی‌های تولیدی ۶. پی‌گیری نظری و عملی برای تحقق این سه قید توسط نخبگان انقلابی، منشأ جلوگیری از جریان استکبار مُدرن در اقتصاد و زمینه ایجاد ساختار مردمی برای تولید ثروت و پیشران تحقق شش سرفصل دیگر بیانیه 🇮🇷https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه 🔹کانون فرهنگی تبلیغی سوده برگزار میکند: سومین نشست علمی نخبگانی با حضور: ◀️حجت الاسلام روح الله صدوق ◀️دکتر حجت الله عبدالملکی ✔️موضوع: ارائه مدل اقتصادی حسینیه اندیشه جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
افت ارزش پول ملی و تورم حاصل از آن.MP3
9.25M
🔊 🔰تحلیل و پیشنهاد حسینیه اندیشه پیرامون «افت مجدد ارزش پول ملی و نوسانات ارزی» 🔹(قسمت اول)🔹 🔸سرفصل‌های اصلی این تحلیل: ✔️ ۱. اشاره به بیانیه راهبردی حسینیه اندیشه قبل از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی و گزارش پیگیری‌های حسینیه اندیشه برای کمک به دولت انقلابی ✔️ ۲. شکست سیاست «تک نرخی کردن ارز» در دولت‌های گذشته و تکرار این تجربه در دولت سیزدهم ✔️ ۳. علت شکست: «عدم ملاحظه اثر انقلاب اسلامی در رفتار اقتصادی جامعه ایران» توسط علم اقتصاد متداول ✔️ ۴. بن‌بست تک نرخی کردن ارز در دولت‌ ششم و دوازدهم: تزریق منابع حاصله از تک نرخی کردن ارز به بخش تولید و واگذار کردن مطالبات عدالت‌خواهانه مردم به آینده‌های دور (ایجاد فاصله طبقاتی) ✔️ ۵. بن‌بست تک نرخی کردن ارز در دولت دهم و سیزدهم: تزریق منابع حاصله از تک نرخی کردن ارز به مردم برای کم کردن فاصله طبقاتی؛ باعث به هم خوردن توازن بین عرضه و تقاضای کلّ (تورم) ✔️ 6. راه‌کار خروج از بن‌بست: پرهیز از تکرار تجربیات شکست خورده قبلی متخصصان اقتصاد و میدان دادن به راه‌حل‌های جدید مبتنی بر «تدبیر در الگوی مصرف» و «تغییر در الگوی تولید» 🎙ارائه دهنده: حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
◼️ ۱۲ اسفندماه سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیت‌الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی، و بنیانگذار تسلیت باد. 🎙مرحوم علامه حسینی الهاشمی: «به نظر ما می‌‏رسد که «فلسفه‌ی چگونگی»، باید هماهنگ‌‏سازیِ سه روش را انجام بدهد؛ اول: روش استنباط دینی؛ دوم: روش علوم یا معادلات و سوم روش اداره و کنترل عینی.» (مشهد مقدس؛ دی ماه ۱۳۷۹) ☑️ شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
◼️ ۱۲ اسفندماه سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیت‌الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقلاب_فرهنگ
🔆 بخشی‌های از زندگی‌نامه علمی آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی: ☑️ در بيستم‌ آبان‌ماه‌ ۱۳۲۲ در شيراز به‌ دنيا آمد. ایشان فرزند ارشد حضرت آیت‌الله‌العظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی بود؛ مرجعی عالیقدر در استان فارس و جنوب ایران که از سابقین و پیشتازان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در اعلای کلمه اسلام و مذهب حقه جعفری طی سال‌های ۱۳۰۵ تا ۱۳۳۵ محسوب می‌شد. ☑️با آغاز نهضت حضرت ، تداوم راه پدر خود را در همراهی با قیام حضرت امام و تبعیت از آن قائد عظیم‌الشأن دید و در زمره‌ شاگردان و علاقه‌مندان امام خمینی قرار گرفت. ☑️ هنگامی که حضرت امام(ره) در درس در سال ۱۳۴۸ از فضلای جوان خواست تا به تبیین ابعاد حکومت اسلامی بپردازند، این استنصار فکری از سوی ابرمردی که در قله معارف حوزوی قرار داشت، آن استاد فرزانه را به تأمل عمیق پیرامون خلأها و نیازمندی‌های علمی انقلاب اسلامی واداشت. ☑️ بعد از انقلاب، متوجه این چالش شد که «تطبیقِ» احکام و التزامات کلیه در رساله‌ها بر موضوعات تخصصی و کاربردی در زندگی عینی بشر، همواره در معرض خطا و اشتباه و یا انحراف قرار خواهد گرفت؛ در حالی که آنچه متن حیات اجتماعی را شکل داده، همین موضوعات تخصصی، چندبُعدی و پیچیده‌ی برآمده از تمدن مدرن (از قبیل بانک، شرکت، دموکراسی، رسانه و....) است. این بصیرت و هوشیاری علامه، آن مرحوم را به ضرورت تولید «» (یا منطق انطباق) رهنمون ساخت و ظرف چند سال تلاش پژوهشی، موفق به تأسیس این منطق در سال ۱۳۶۳ گشت که این دستاورد عملاً موجب «تئوریزه شدن فقه» در نظام اجتماعی می‌شود. ☑️ در گام دوم، توانست «» را نیز تأسیس کند و با دستیابی به قدرت تبدیل و بهینه‌ معادلات عینی، زمینه را برای بیمه‌شدن نظام اسلامی در برابر «فلسفه‌ی چگونگی مادی» ـ که از طریق تنظیم شرایط پرورش اجتماعی، بشریت را در برابر سهمگینی قرار داده ـ فراهم نماید. ☑️ این مجاهدت فرهنگی همه‌جانبه موجب شد تا در عمیق‌ترین سطح متدلوژیک تبیین گردد و با تولید سه منطقِ «حجیت، معادله، مدل»، امکان تحول علمی و منطقی در «حوزه، دانشگاه و نظام اجرا» ایجاد گردد و ولایت مطلقه فقیه به عنوان حافظ خدای متعال در برابر کفر جهانی تئوریزه شود تا زمینه برای تحقق «» در بخشی از عالم باشد. ☑️ سرانجام آن ، در ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۷۹ و در ایام عزای عالم آل‌محمد حضرت امام باقرعلیه‌السلام چشم از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومه‌علیهاالسلام به خاک سپرده شد. ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh