▪️بمناسبت سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی▪️
🔹مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🏴«شدّت موضعگیری رهبر» در برابر موضوعات اصولی است كه امكان تحرک در عموم را ایجاد میكند. شدّت موضع #امام_خمینی در طول مبارزهای كه در برابر طاغوت پهلوی و سپس در برابر آمریكا داشتند، کاملاً در نوشتههای ایشان منعکس است. شما خیال نكنید هر كسی که تمرین نویسندگی بكند، میتواند عباراتی مثل عبارات حضرت نائبالامام امام خمینی را بنویسد. این شدّت روحی ایشان بود كه در یک صفحه اعلامیه به ظهور میرسید و جمعیتها را به حرکت در میآورد. یعنی اگر یک استراتژی برای انقلاب ترسیم شود، فقط کسی میتواند آن را محقق کند که به هیچ وجه و در هیچ مرحلهای، هیچ تردیدی در او پیدا نشود.
🏴 اگر ایشان میخواست در «موضوعشناسی» به نظریه كارشناسان اعتماد کند، هیچ گاه به پیروزی نمیرسید. شما تصور میکنید تردیدهایی که كارشناسان وارد كردند، کم بود؟! پیش از پیروزی انقلاب، كارشناسهای «مبارزه» عبارت بودند از آقای بازرگان و اتباعش که تابع نظریات غرب بودند و همچنین امثال مجاهدین خلق که تابع نظریات شرقی در مبارزه بودند. هر دو گروه، در مسیر انقلاب دچار تردید شدند. حتی بزرگان مذهبی هم كه مُشرف بر زمان و مكان نبودند، ایستادند و تردید كردند. كسی كه به هیچ وجه دچار تردید نشد، خود امام خمینی بود.
🏴 بعد از پیروزی انقلاب هم ایشان در راهی كه انتخاب کرده بود، ابداً به تردید نیافتاد. کما اینکه در طول هشت سال جنگ خیلی از این گزارشهای کارشناسی را خدمت امام فرستادند اما امام به همین راحتی نمیپذیرفت بلکه میتوانست به گزارشگران وضعیت و کارشناسها در تحقیقشان خط بدهد. بله، یک وقتی است كه معلوم میشود كسانی كه باید همراه باشند، در یک سطوحی همراهی نمیكنند. در این صورت، از این باب که جامعه دیگر ظرفیت و کشش ندارد، جام زهر را مینوشد. اما در همان پیام قطعنامه هم هیچ مطلبی که دالّ بر تردید باشد، وجود ندارد بلکه مینویسد: «خدایا تو شاهد باش که ما قصد سازش با کفر نداریم».
🏴 لذا فتوای قتل سلمان رشدی انصافاً حادثهای بود كه ایشان به نحو بسیار زیبایی در موضوع ولایت كفار تصرف کرد. آنها شرائطی را ایجاد كردند كه امام قطعنامه را بپذیرد تا از ایشان نسبت به سازمان ملل و چارچوب آن، امضاء گرفته باشند که در نتیجه، کفر به اعتراف رهبر مسلمین، حق قضاوت بر اسلام پیدا کند. اما امام گرچه قطعنامه را امضاء کرد اما فوراً با فتوای قتل سلمان رشدی، آن را پارهپاره کرد. پاره کردنش هم به این صورت نبود که آتشبس را نقض کند و دوباره فرمان آغاز جنگ را آغاز بدهد. بلکه با «عواطف عمومی نسبت به دین»، اصول دموکراسی غربی را نقض کرد و شکست. یعنی فرهنگ ولایت غرب، بر ادعای عدم دخالت در امور دیگر کشورها [و آزادی بیان تکیه داشت] اما امام خمینی(ره) فرمود دین میگوید كسی كه به پیامبر صلیاللهعلیهوآله اهانت کرده، باید کشته شود گرچه در کشور دیگر باشد. معنای آن این است كه ایشان در یک وجه، چنان حادثهای ایجاد كرد كه آنها به انفعال افتادند. در ابتدا هم سفرایشان را فراخواندند اما بعداً مجبور شدند با سرافكندگی خاصی آنها را برگردانند.
🏴 البته بعضی از مقامات داخلی هم در ابتدا بسیار نگران بودند و میگفتند كه چرا امام این دستور را داده است. ولی توجه نداشتند که سیاستهای سطح «كلان» همیشه رهین سیاستهای سطح «توسعه» است. یعنی تصمیمگیری درباره پول، درباره تولید، درباره بازار كار و... رهین این است كه شما قدرت داشته باشید. پس محال است که بدون عنصری که محور قرار بگیرد و شدّت داشته باشد، بتوان برنامه تغییر را محقق کرد. در واقع جریان جزمیّت در مراتبی که بیان شد، ضابطهای عقلی در تعیین ولیفقیه است.
📘سلسله مباحثی پیرامون ولایت مطلقه فقیه
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
✳️ #تعادل_قوا ✳️
☑️ این روزها،
ذهنم مدام میدوَد طرف تو
و هی دارم به این فکر میکنم که الان در چه حالی هستی
و تخیّلات میکنم که جایی در آن بالاها
به حالتی شبیه همین عکس
بر ارائک بهشتی ِ برزخ تکیه زدهای
و از پشت آن ابروهای پرپشتات
با لبخندی ملیح داری به نتیجهی دسترنج هایت نگاه میکنی
حالا دیگر آن غیرتی که در رگهایت جوشید
خیلی از جوانهای منطقه را هم به خروش درآورده وحتی اگر هنوز خیلی از حقائق را بلد نباشند
بر وحشت از مرگ غلبه کردهاند و یاد گرفتهاند که آزادگی و کرامت، از زنده ماندن مهمتر است و دیگر یقین کردهاند که بقول خودت، دوران بن بست و ناامیدی و تنفس در منطقه کفر بسر آمده است
خیالت راحت که آن نظم لعنتی که دائما نگرانش بودی، بدجور بهم ریخته و
نفَست، از دالانهای زمان گذشته و تاریخ را درنوردیده و بعد از سالها، تعادل قوا را در جهان به هم ریخته؛ #خمینی!
☑️ کاش بلد بودم بگویم و لفظها قدرتش را داشتند برسانند که چقدر دلم را ربودهای...
همیشه پیش خودم میگویم اگر پیرغلام ِاربابم، عظمت غیرتش و پولادین بودن ِ یقینش اینطور معجزه میکند،
پسای دل! دریاب ارباب را
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
❇️بهمناسبت رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای❇️
🔸مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🔹«اَعدل بودن» [برای ولایت و مرجعیت] به عدالت فردی در موضوعات جزئی توصیف نخواهد شد، بلکه توسعه یافتهتر میشود. مثلاً اگر کسی سؤال کند که «أعدل» مقام رهبری است یا یک عالم درجه یک خوبی که زهد دارد و در قم است (در عین حال که شرافت و مقام این بزرگواران خیلی زیاد است. من نمیخواهم خدای ناخواسته تنقیص و تضعیف کنم بلکه میخواهم مثال بزنم) اگر بگویند فلان مرجع عارف، اعدل است یا آقای «خامنهای»؟ میگویم ریسک خطری را که آقای خامنهای از اول عمر خود تا به حال کرده است، خیلی عظیم بوده است. شاید کسی بگوید که «ریسک خطر را که (بلا نسبت حضرت آیةالله خامنهای) مبارزین کمونیست هم کردهاند؛ خوب این چه ربطی به عدالت دارد؟!» میگوئیم آنها در جهت کفر، عادل هستند و حضرت ایشان در جهت ایمان، عادل است. دلخوشی ایشان به این نبوده است که معروف شود بلکه دلخوشی ایشان به این بوده است که در برابر جدش چگونه کار کرده است. الان مخاطراتی که روبروی ایشان قرار دارد، مسأله کوچکی نیست. بهرحال خبرهای جزئی، من و شما را تکان میدهد اما به ایشان خبرهای مهم میرسد. اینکه دشمنان حملات سختی دارند اما ایشان از جا تکان نخورد [مساله عظیمی است].
🔹من معذرت میخواهم از اینکه اینگونه مثالها را مطرح می کنم اما اگر همسر شما بر علیه شما ادعای تندی کند، حداقل یک ساعت در فکر میروید (حالا چه جواب به او بدهید چه جواب ندهید) حالا کسانی به سوی مقام معظم رهبری توپ بسته و ایشان را تهدید میکنند که مثل کلینتون و امثال آن، در موضوع کار خودشان صاحب قدرت هستند؛ یعنی فشارهایی که بر علیه ایشان وارد میشود فشارهای زیادی است. از داخل حوزه گرفته (که پشتیبانها و دوستهای اسلام هستند) تا آنهایی که ضد اسلام هستند. در این فشارهای جهانی و داخلی، وقتی ایشان استعانت خود را به خدای متعال محکم نگه میدارد، از نظر عقلی عدالت خیلی بیشتری دارد از کسی است که صرفاً اهل مراقبت نسبت به خطورات ذهنیهی خودش است. آیت الله خامنهای نیز طبیعی است که خطورات ذهنیه شخصیه خود را مراقبت کند. ولی این خطورات برای ایشان در موضوعات و برخوردهایی است که شعاع و توسعه و موضوعات آن بسیار متنوعتر و گستردهتر است. در این صورت، چگونه میتوان گفت ایشان در مقایسه با کسی که چنین فشارهایی روی او وجود ندارد، اعدل نیست؟!
🔹علاوه بر این، با وجود اینکه حوزه نتوانسته «اصول فقه احکام حکومتی» را تولید کند و در اختیار نظام بگذارد، آیت الله خامنهای مجبور است که موضعگیری کند و تصمیم بگیرد و این برای کسی که اهل توحید باشد، سختی زیادی دارد.
📘جلسه ۲۶ مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی، ۱۳۷۴/۲/۲۳.
✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
به مناسبت روز زیارتی امام رضا-22-3-1402.mp3
20.05M
🎙صوت سخنرانی بمناسبت روز زیارتی مخصوص حضرت #امام_رضا علیهالسلام
🔲 با موضوع: تبیین سیره حضرت رضا علیه السلام در مدیریت اختلافات شیعیان و بنیهاشم؛ و ضرورت امتداد امروزین آن در تحکیم وحدت سیاسی و اقتصادی جامعه در شرایط «مشروطه اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 دوشنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
🕌مدرسه فقهی شمس الشموس ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
شهادت امام جواد-1402.mp3
21.12M
🎙صوت سخنرانی بمناسبت شهادت #امام_جواد علیهالسلام
🔲 با موضوع: ماجرای «حرز امام جواد» علیه السلام، تغییر «توازن قوای جهانی» به نفع اسلام و مسائل پیش روی جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 دوشنبه، 29 خرداد 1402
🕌در جمع طلاب حوزه علمیه قم
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
شهادت امام باقر ع. حجت الاسلام حیدری.mp3
21.01M
🎙صوت سخنرانی بمناسبت شهادت #امام_باقر علیهالسلام
(و سالگرد قمری رحلت مرحوم علامه آیت الله سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی)
🔲 با موضوع: نحوه مواجهه امام باقر علیه السلام با گرفتار شدن مومنین به تئوری قدرت مادی و پیام های آن برای نحوه مواجهه با چالش های امروزین نظام مقدس جمهوری اسلامی
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 یکشنبه، ۴ تیر ۱۴۰۲
🕌 محفل اشک انصارالحســین علیه السلام
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
حجاب و عفاف.pdf
305.9K
📃فایل تحلیل راهبردی پیرامون موضوع: «#حجاب و #عفاف»
🔰بهمناسبت روز عفاف و حجاب، خلاصهی فشردهای از تحلیل راهبردی «حسینیه اندیشه» پیرامون وضعیت حجاب و عفاف، به پیوست منتشر میشود.
✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🖼نمای نمایشگاهی از تولیدات و فعالیتهای #تبلیغی حسینیه اندیشه
❇️این پوستر برای «نمایشگاه مجموعههای جهادی تبلیغی» ـ که در حاشیه دیدار مقام معظم رهبری با روحانیون و مبلغین (۲۱ تیر ۱۴۰۲) برپا شده بود ـ تنظیم شد.
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
حسینیه اندیشه.png
12.91M
#فایل_اصلی و با کیفیت
🖼نمای نمایشگاهی از تولیدات و فعالیتهای #تبلیغی حسینیه اندیشه
❇️این پوستر برای «نمایشگاه مجموعههای جهادی تبلیغی» ـ که در حاشیه دیدار مقام معظم رهبری با روحانیون و مبلغین (۲۱ تیر ۱۴۰۲) برپا شده بود ـ تنظیم شد.
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣قابل توجه #مبلغین محترم ایام محرم
🏴 بهمناسبت ایام تبلیغی محرم، حسینیه اندیشه پنج محتوای تبلیغی که در سالهای گذشته در قالب منبر تولید و ارائه شده را باز نشر مینماید:
✔️ ۱. قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن🔽
hsnand.ir/p7e7
✔️۲. ساختارهای اجتماعی قاتل امام (ع)؛ ساختارهای اجتماعی برانداز نظام🔽
hsnand.ir/5q0j
✔️۳. «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری» زمینهی «تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/863
✔️۴. فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی «۱» (برای مدیران و فعالان جبهه انقلاب)🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/864
✔️۵. فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی «۲» (برای عموم مردم)🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/867
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
#سورهی_قیام
فأشارت الیه قالوا کیف نکلّم من کان فی المهد صبیاً
🏴دیدید واکنش یک بچهی کوچک را وقتی کسی ـ حتی اگر از نزدیکان و آشنایان باشد ـ با آن طفل معصوم تندی کند؟ بغض میکند و میترسد و سمت پدر و مادرش میدود و پشت آنها پناه میگیرد و تا مدّتها بعد هم اگر دوباره طرف را ببیند، غریبی میکند و لب میگزد و احتیاط به خرج میدهد و دور و بر آن مرد یا زن نمیپلکد. انگار که ترس، غل و زنجیری شده که دست و پایش را بسته و به هیولایی تبدیل شده که زبانش را بند آورده ...
🏴بچههای اهلبیت اما حساب جداگانهای دارند. حتی اگر قواعد وراثت را در نظر بگیریم، امامزادهها اولین ورثهی شجاعت و حمیّت و هیبت و عقلانیت و ذکاوت ِ پدرانشان هستند. معنا ندارد که پدرشان در یک جنگ نمایان کشته شود و چهل منزل با سرش همسفر شوند و بعد بگوییم بچه خیال میکرده که بابایش به مسافرت رفته ...
🏴 سید بن طاووس در لهوف حکایتی را نقل میکند که ثابت میکند به عجز درآوردن ِ ائمّهی کفر و پیشوایان نفاق، نه فقط کار بزرگان بنیهاشم است؛ که بخشی جدانشدنی از زندگی کودکان این قوم بوده؛ نشان میدهد که به کار بردن واژهای مانند «کودک» برای خردسالان ِ این خاندان هم، یکی از کارهای کودکانهی ماست.
🏴 یزیدی که در پایتخت امپراطوریش مفتضح شده و در جنگ خطبهها و گریهها و روضهها دستهای نجسش را بالا برده، به حضرت سجاد پیشنهاد میدهد که پسرش با یکی از پسران حسین کشتی بگیرد. حتماً خیال میکرده با این مکر، میتواند در مقابل مردم جنایتش را به یک دعوای خانوادگی بین پسرعموها تقلیل دهد که بعد از جنگی اتفاقی، تصمیم گرفتهاند آشتی کنند و کینهها را کنار بگذارند و به بازی و تفریح و شادی بگذرانند.
🏴حالا در نظر بگیرید طفل معصومی را که بزرگترین فجایع را به چشم خود دیده و عمق جنایت وحشیترین سلّاخها را با تمام وجود درک کرده و حالا هم در اسارت همان آدمکشهاست؛ بغض میکند و میترسد و پناه میگیرد و زبانش بند میآید و به خود میلرزد؟! ابداً! با عقلانیت و ذکاوتش به خوبی فهمیده که یزید چه معرکهای به راه انداخته و چه نیرنگی را تدبیر کرده و شجاعت و حمیّتش را طوری در کلمات سرازیر میکند که ...
🏴 من حدس میزنم زینالعابدین بعد از شنیدن پیشنهاد یزید، به جای آنکه حرفی بزند، مثل مریم مقدس، دشمنان را به کودکی حواله داد که در کنارش بود: «فاشارت الیه».
یزید هم مثل علمای یهود پر از تعجب شده و با خودش گفته: «کیف نکلّم من کان فی المهد صبیا» اما عمرو بن الحسین ـ که به روایت سید بن طاووس «صغیر» بوده ـ چیزی نگفته جز این:
«هرگز! به جای این کار، یک خنجر به من و یک خنجر به فرزندت بده تا با او بجنگم».
لابدّ لحنش همان لحن محکمی بوده که عیسی در گهواره داشته: «انی عبدالله ... جعلنی مبارکا این ما کنت ...»
🏴 اعجازی که روح این پسر در برابر امپراطور به نمایش میگذارد، طوری زادهی معاویه را به عجز میرساند و به زمین گرم میکوبد که راهی جز یک فحّاشیِ بچهگانه برایش باقی نمیماند؛ کاری که یک مرد عادی در برابر یک بچهی کوچک هیچوقت انجام نمیدهد و آن را خفّت و خواری برای خودش حساب میکند. چه برسد به اینکه یک امپراطور به پسری فحّاشی کند که پدر و برادرانش را از دست داده و به اسارت قاتلان آنها در آمده. این ناسزاها به عمرو و پدرش طبعاً قابل نقل و ترجمه نیستند ... اما این حجم از استیصال و درماندگی و انفعال برای یک حاکم فاتح در برابر یک خردسالِ دربند کشیده شده، همان معجزهای است که کار هر روز ِ آلالله است. آلالله هم که میدانید یعنی چه؟ یعنی خانوادهی خدا ...
🏴 جامعهی کبیره است که روی لبهایم میلغزد:
خضع کل جبّار لفضلکم و ذلّ کلّ شیء لکم
تمامی جباران در برابر فضل شما خاضع شدهاند و همه چیز در مقابل شما به خاک ذلّت افتاده ...
▪️خیلی مانده تا شیعه بفهمد حقیقت روضههای سه سالهی حسین را ...
🖊محمدصادق حیدری
☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ مراسم شب دوم محرم
🎙️سخنران: حجتالاسلام محمدصادق حیدری
📅 تاریخ : ۲۸ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب دوم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/871
☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
سخنرانی شب دوم محرم(هیئت بقیه الله(عج) قرارگاه جهادی شهید بلباسی).mp3
16.28M
🔊 #صوت_سخنرانی با موضوع:
《فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی》
🎙️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 #شب_دوم محرم ۱۴۴۵
◾️چهارشنبه ۲۸تیر۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
سخنرانی شب سوم محرم_هیئت بقیه الله (عج) قرارگاه جهادی شهید بلباسی.mp3
32.85M
🔊 #صوت_سخنرانی با موضوع:
《فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی》
🎙️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 #شب_سوم محرم ۱۴۴۵
◾️پنجشنبه ۲۹ تیر۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
27.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب سوم
▪️حتی کیفیت عبادات فردی امام حسین ع، روابط اجتماعی باطل را تحقیر میکرد
📅 تاریخ : ۲۹ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب سوم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/872
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
32.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب چهارم
▪️چگونه "فاصله طبقاتی" و ساختارهای "جمعاللمال" مردم را از همراهی با قیام حسینی بازداشت
📅 ۳۰ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب چهارم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/874
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴وارد شدن به معرکه ای چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها🏴
یک.
اگر «گودال قتلگاه» محل عمیق ترین و زیباترین و بالاترین عبادتی باشد که برای خدای متعال انجام شده،
فقط یک نفر را پیدا می کنیم که در چنین جایی با اباعبدالله همراه شده.
یعنی تنها شریک ِ «اباعبدالله» در این «عبادت»، «عبدالله» است
چه «پدری» و چه «پسری»
برای رسیدن به چنین مقامی از چه گردنه ای عبور کرده؟
حدس من:
وارد شدن به معرکه ای چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها
پس شب و روز پنجم محرم، شب و روز امیدواری ما ترسوها به جرأتی است که
یک کودک [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] به تاریخ دمیده
دو.
موقعی که مجاهدان، تهران را فتح کردند و خطر، شیخ را تهدید می کرد، من فکر کردم شیخ حتماً به سفارتخانههای خارجی پناه برده و یا گریخته است. وقتی به خانهاش رسیدم، دیدم در باز است. مرا که دید، به شوخی گفت, «لوله هنگ دانهای چند است؟!» (سوراخ موشها چند است؟) سپس خندید و گفت: «همه ترسیدند و توی سوراخ موش رفتند» یکی از حضار به شیخ گفت: «آقا! شما که میدانستید با مخالفت نتیجهای نمیگیرید، چرا مخالفت کردید؟ از اول معلوم بود که از پس این ها بر نمیآیید.» شیخ گفت:
«تا اگر صد سال بعد از این بعضی از مسلمانان به قعر زیر زمین و داخل سرداب ها رفتند و در آنجا با کمال ترس درد دل کردند و گفتند صد سال قبل عدهای دست به دست هم دادند و ریشۀ اسلام را کندند، لااقل یک نفر بگوید که در میان آن عده یک آخوند طبرسی و یارانش بودند که مخالفت کردند!»
میرزا جواد سعدالدوله به شیخ پیشنهاد کرد که بیرق «هلند» را بر بالای خانه تان بزنید؛ دیگر حتی لازم نیست به سفارت هلند تشریف بیاورید. زمانی هم که مشروطه خواهان تهران را گرفته بودند، اینطور نبود که جرئت داشته باشند به سفارت خارجی تعرض کنند، و میترسیدند. شیخ در پاسخ به این پیشنهاد، خندید و به استهزا گفت: «آقای سعدالدوله باید بیرق ما را بر روی سفارت اجنبی بزنند. چطور ممکن است که صاحب شریعت که من یکی از مبلغین احکام آن هستم، اجازه فرماید به خارج از شریعت آن پناهنده شوم؟!» آنگاه آیۀ شریفۀ «... وَلَنْ یَجعلَ اللهُ للکافرینَ علیَ المؤمنینَ سبیلاَ». و چند آیۀ دیگر را خواند و سپس ادامه داد: «من حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ایرانیان و مسلمین مرا مثله کنند و بسوزانند، ولی به اجنبی پناهنده نشوم.»
[نمونه ای معاصر از وارد شدن به یک معرکه چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عامّ» را تربیت کرده و پرورش داده...
سه.
《قدرت ها و ابرقدرت ها و نوکران آنها مطمئن باشند که
اگر خمینی یکّه و تنها هم بماند
به راه خود
که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است
ادامه می دهد
و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه های مغضوب دیکتاتورها،
خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد.》
پیام به حجاج بیت الله الحرام ۱۳۶۶/۶/۵
[نمونه ای امروزین از وارد شدن به یک معرکه جهانی؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عام» را تربیت کرده و پرورش داده...
🖊محمدصادق حیدری
☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
44.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب پنجم
▪️یکی از اهرمهای کنترل تورم در دنیا، طبقاتیکردن الگوی مصرف است... اما ملت ایران بعد از انقلاب، با تکیه به عدالت علوی، فاصله طبقاتی در مصرف را شکستهاند و اجازه نمیدهند این نظمهای ظالمانهی نظام سرمایهداری آنها را تحقیر کند... اما متاسفانه دچار الگوی مصرفِ زندگی اروپایی و امریکایی شدهاند...
📅 ۳۱ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب پنجم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/879
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب ششم
▪️در دوران مشروطه بعضی از علما و متدینین، امور را به متخصصین علوم سیاسیِ رایج در دنیا واگذار کردند و نتیجه آن، شکست نهضت مشروطه شد؛ امروز نیز اگر در جنگ اقتصادی، امور این جنگ را به متخصصینِ رایج علم اقتصاد واگذار کنیم، شکست خواهیم خورد؛ کما اینکه تا امروز علت شکستهای مداوم در حل موضوعاتی همچون تورم و گرانی به همین موضوع برمیگردد... اما بعد از انقلاب، هرجا که متخصصینِ رایج ناتوان شدند و کار به مردم سپرده شد، مردم توانستند مشکلات را حل کنند
📅 ۱ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب ششم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/881
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
29.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب هفتم
▪️همانطور که رفتار سیاسی ملت ایران برای اهل دنیا (متخصصین علوم سیاسی رایج) قابل پیشبینی نیست، رفتار اقتصادی آنها نیز برای اهل دنیا (متخصصین علم اقتصاد رایج) قابل پیشبینی و کنترل نیست و این، یکی از مزایای ملت ایران است که برآمده از عظمت ایمانی آنهاست اما کفایت نمیکند زیرا برای پیروزی در جنگ اقتصادی، باید الگوی تولید و الگوی مصرف متناسب با نظم ایمانی خود را نیز تولید کنند و مکان اصلی برای مطالبهگری و تحقق این الگوها، "هیئتها و مساجد" است چون این مراکز، محل تجمع انگیرههای حسینی است و قدرت تحول در جامعه ایران را دارند
📅 ۲ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب هفتم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/883
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
33.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب هشتم
▪️ ملت ایران در ایام اربعین بدون طلب پول و مقام و جایگاه، به محبین امام حسین ع خدمات میدهند آیا همین انگیزه و روحیه، نمیتواند وارد راهاندازی "خط تولیدِ" وقفی شود تا کشور برای رونق تولید، از وابستگی به سرمایهی بخش خصوصیِ متداول با اخلاق نظام سرمایهداری بینیاز شود؟!
اگر بخشی از نذورات و کمکهای مومنانه مردم در مساجد و رزمایشهای مواسات به راهاندازی خط تولیدهای وقفی (یعنی حذف قیمت خط تولید از هزینه بنگاههای اقتصادی مردمی و حذف قیمت خط تولید از قیمت کالا) اختصاص پیدا کند باعث رونق بینظیر تولید و کنترل تورم و گرانی میشود...
اثر کنترل تورم، حتی در همین کمکهای مومنانه مشهود خواهد بود: یعنی قیمت همین بستههای معیشتی ثابت میماند و نیازی نیست سالهای بعد با مبلغ چندین برابر امسال، بسته معیشتی تهیه کنیم...
📅 ۳ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب هشتم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/885
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب نهم
▪️ اگر ملت ایران و هیئتها متوجه شوند که امروز پرچم امام حسین ع و ایمان مردم و جمهوری اسلامی (که خونآورد شهدای عاشق امام حسین است) از موضع اقتصاد مورد تهاجم و ضربه است قطعا حاضر میشوند با انگیزه دفاع از پرچم امام حسین ع، بالاترین سطح کار تولیدی را داشته باشند اما به دنبال الگوی مصرفِ رفاه دیوانهوار اروپایی و امریکایی نروند بلکه بهدنبال الگوی مصرف عادی و مورد نیاز یک زندگی معقول باشند...
ممکن است الگوی مصرف موجود اروپایی و امریکایی، آسایش ظاهری داشته باشد اما آرامش حقیقی را سلب میکند چون هر روز، تنوع جدیدی به بازار میآید و شما باید مرتب دنبال آن بدوید...
📅 ۴ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب نهم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/887
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب دهم
▪️ ما در این جنگ اقتصادی به گسترش "تولید و حرفه" با اخلاق الهی نیازمندیم نه گسترش "توزیع و دلالی"!
متاسفانه در کشور ما سه تا هفت برابر کشورهای جهان، مغازه و خویشفرما وجود دارد که از این طریق نمیتوان برای کشور تولید ثروتِ چشمگیری ایجاد کرد؛ فقط باعث بالا رفتن مصرف جامعه، بدون جهش در "تولید" میشود
آنچه اقتصاد ملت ایران را در مقابل دشمنان خود قدرتمند میکند و امید دشمنان را از ضربه به انقلاب قطع میکند، بالارفتن حجم 《تولید، حرفه و صنعت》در کشور است اما با اخلاق الهی (یعنی کار کردن با انگیزه خدمت به دستگاه امام حسین و به صورت وقفی)
📅 ۵ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب دهم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/889
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
36.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب یازدهم
▪️ یکی از علتهای اساسی که ما قدرت اقتصادی پیدا نکردیم این است که جمهوری اسلامی علیرغم اینکه بدنبال تحقق عدالت است اما در عمل گرفتار بعضی نسخههای نظام سرمایهداری شده زیرا اداره کشور امر تخصصی است و متخصصین حوزه و دانشگاه قبول مسئولیت برای تولید نسخه جدید جایگزین نمیکنند؛ اکثر متخصصین دانشگاه میگویند: "این نسخههای متداول، تجارب موفق جهان است و راه دیگری غیر این وجود ندارد." اکثر متخصصین حوزه نیز میگویند: "این امور (مسائل اقتصادی) ربطی به اسلام و حوزه ندارد..."
لذا انقلاب دچار "اضطرار علمی" در این امور شده است.
حال که متخصصین رایج پای کار انقلاب در امر اقتصاد نمیآیند مردم و هیئتها باید وارد صحنه بشوند؛ همانطور که در نهضت امام نیز وقتی مردم وارد میدان شدند متخصصین مجبور شدند دنبال مردم و انقلاب بیایند
البته مردم این قدرت را از دستگاه امام حسین ع گرفتهاند
📅 ۶ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب یازدهم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/891
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
#باز_نشر
بهمناسبت سالگرد شهادت آیتالله #شیخ_فضلالله_نوری
🏴 یک.
اگر «گودال قتلگاه» محل عمیقترین و زیباترین و بالاترین عبادتی باشد که برای خدای متعال انجام شده،
فقط یک نفر را پیدا میکنیم که در چنین جایی با اباعبدالله همراه شده.
یعنی تنها شریک ِ «اباعبدالله» در این «عبادت»، «عبدالله» است
چه «پدری» و چه «پسری»
برای رسیدن به چنین مقامی از چه گردنهای عبور کرده؟
حدس من:
وارد شدن به معرکهای چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها
پس شب و روز پنجم محرم، شب و روز امیدواری ما ترسوها به جرأتی است که
یک کودک [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] به تاریخ دمیده
🏴 دو.
موقعی که مجاهدان، تهران را فتح کردند و خطر، شیخ را تهدید می کرد، من فکر کردم شیخ حتماً به سفارتخانههای خارجی پناه برده و یا گریخته است. وقتی به خانهاش رسیدم، دیدم در باز است. مرا که دید، به شوخی گفت: «لوله هنگ دانهای چند است؟!» (سوراخ موشها چند است؟) سپس خندید و گفت: «همه ترسیدند و توی سوراخ موش رفتند» یکی از حضار به شیخ گفت: «آقا! شما که میدانستید با مخالفت نتیجهای نمیگیرید، چرا مخالفت کردید؟ از اول معلوم بود که از پس اینها بر نمیآیید.» شیخ گفت:
«تا اگر صد سال بعد از این بعضی از مسلمانان به قعر زیر زمین و داخل سردابها رفتند و در آنجا با کمال ترس درد دل کردند و گفتند صد سال قبل عدهای دست به دست هم دادند و ریشۀ اسلام را کندند، لااقل یک نفر بگوید که در میان آن عده یک آخوند طبرسی و یارانش بودند که مخالفت کردند!»
میرزا جواد سعدالدوله به شیخ پیشنهاد کرد که بیرق «هلند» را بر بالای خانهتان بزنید؛ دیگر حتی لازم نیست به سفارت هلند تشریف بیاورید. زمانی هم که مشروطه خواهان تهران را گرفته بودند، اینطور نبود که جرئت داشته باشند به سفارت خارجی تعرض کنند، و میترسیدند. شیخ در پاسخ به این پیشنهاد، خندید و به استهزا گفت: «آقای سعدالدوله باید بیرق ما را بر روی سفارت اجنبی بزنند. چطور ممکن است که صاحب شریعت که من یکی از مبلغین احکام آن هستم، اجازه فرماید به خارج از شریعت آن پناهنده شوم؟!» آنگاه آیۀ شریفۀ «... وَلَنْ یَجعلَ اللهُ للکافرینَ علیَ المؤمنینَ سبیلاَ». و چند آیۀ دیگر را خواند و سپس ادامه داد: «من حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ایرانیان و مسلمین مرا مثله کنند و بسوزانند، ولی به اجنبی پناهنده نشوم.»
[نمونهای معاصر از وارد شدن به یک معرکه چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عامّ» را تربیت کرده و پرورش داده...
🏴 سه.
《قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنها مطمئن باشند که
اگر خمینی یکّه و تنها هم بماند
به راه خود
که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بتپرستی است
ادامه میدهد
و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنههای مغضوب دیکتاتورها،
خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد.》
پیام به حجاج بیت الله الحرام ۱۳۶۶/۶/۵
[نمونهای امروزین از وارد شدن به یک معرکه جهانی؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عام» را تربیت کرده و پرورش داده...
🖊محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh