حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
مراسم عزاداری هیئت گفتمان انقلاب اسلامی در دهه اول محرم با موضوع: «ساختارهای اجتماعی قاتل امام ساخت
"صلی الله علی الباکین علی الحسین"
همزمان با ایام اسارت آل الله، محفل وعظ و خطابه بهمراه روضه و عزاداری و قرائت زیارت عاشورا برگزار میگردد.
زیارت عاشورا ساعت۷
سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین حیدری تهرانی ساعت۷:۱۰
باموضوع:
"ساختارهای اجتماعی قاتل امام؛
ساختارهای اجتماعی برانداز نظام"
مراسم روضه و عزاداری ساعت۷:۴۰
سفره کرم حضرت أباعبدالله ساعت۸
زمان: از شنبه ۲۶محرم الحرام ۱۴مهر
به مدت ۱۴روز
صبحها ساعت ۸-۷
مکان: موسسه امیربیان، طبقه سوم، خیمه حسینی
🔺 آیت الله العظمی سید نورالدین حسینیِ الهاشمی، پدرِ آیت الله علامه سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی و فرزندِ آیت الله العظمی سید ابوطالب حسینیِ الهاشمی (صاحبِ اسرارالعقائد) است.
سید هاشم بحرانی (صاحبِ تفسیر البرهان) و سید مرتضی علمالهدی (برادرِ سید رضی) از نیاکان او هستند.
☑️ حسینیه اندیشه
چهل و هشت سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی
https://eitaa.com/hoseiniyehandisheh
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنهای (دام عزه):
«... مرحوم آیت الله سیدنورالدین حسینی، در همین شهر شیراز عضو سفارت بیگانه را - که به مقدسات مردم اهانت کرده بود - خواباند و با دست خودش به او شلاق زد و حدّ الهی را جاری کرد و با دستگاه جبار، با شجاعت تمام به مبارزهٔ سیاسی و اجتماعی برخاست...». ۸۷/۲/۱۱
🔆 «روش» مقدم است بر «شناخت»
✔️ آیت الله علامه سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی:
«ما به دليلِ "هستیشناسی" دنبال "فلسفه" نرفتيم؛ ما اگر سراغِ اصالت شیء، اصالت ربط، اصالت تعلق و فاعليت و ولايت رفتیم، هر چه كه بحث كرديم، برای اين بود كه يك روشی را پيدا كنيم». (دوره عملکرد علمی ـ تحقيقاتی دفتر، کد پژوهشی ۲۰۶، سال ۱۳۷۳)
«اصل اولی را "تغایر"، که همهٔ بشر قبول دارند، قرار داديم و در عين حال سيرمان اين است که اولْ "متد" را بشناسيم؛ چرا که ضرورتاً متد بهکار گرفته میشود و جدای از متد نيستيم. و اگر کسی بخواهد، قبل از شناسايیِ متد، به "شناخت" بپردازد، معنایش اين است که من حرف خودم را میزنم و تو هم حرف خودت را بزن!» (دورهٔ فلسفه اصول روش تنظیم نظام، کد پژوهشی ۶۶/جلسه ۱۷، سال۱۳۶۳)
☑️@hoseiniyehandisheh
☑️ @moniroddin
🔴 مهم🔴
«حسینیه اندیشه» در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برای بررسی و اصلاح «سند الگوی پایه پیشرفت» بیانیه ای تحلیلی منتشر کرد.
👇👇👇
1_31337989.pdf
661.9K
✅ بیانیه تحلیلی حسینیه اندیشه پیرامون لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری جهت بررسی و اصلاح سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
◀️ «اسناد ضمیمه» بیانیه حسینیه اندیشه در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برای بررسی و اصلاح «سند الگوی پایه پیشرفت»
👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇
1_31355762.pdf
2.44M
متن کتاب بررسی بیانات مقام معظم رهبری در موضوع الگوی پیشرفت
🔶 بخشیهایی از متن بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برای بررسی و اصلاح «سند الگوی پایه پیشرفت» ۱:
🔵 مقام معظم رهبری با تکرار مسیر اعجازآمیز حضرت امام خمینی در عرصههای جدید و به جای انفعال و عقبنشینی در مقابل دستگاه عریض و طویل کارشناسی مادی و نسخههای کاربردیِ توسعه برای تغییر مسیر کشور، با راهاندازی «نشست اندیشههای راهبردی» در سال ۱۳۸۹ و سفارشِ «تولید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، با دقت هر چه تمامتر بر «بار ارزشیِ مفهوم توسعه و الزامات آن» تأکید کردند و بر جایگزینی «توسعه» با «پیشرفت» پای فشردند. در واقع روند ارتقاء نظام اسلامی در ملاحظه ابعاد پیچیدهی ارتباط بین «اسلام» و «اداره کشور» و طرح سفارش علمی در جهت تغییر وضع موجود و پیریزی یک بنیان جدید، حقیقتا مستحق برگزاری یک جشن ملی بود.
✅@hoseiniyehandisheh
🔶 بخشیهایی از متن بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برای بررسی و اصلاح «سند الگوی پایه پیشرفت»۲:
🔵 با انتشار پیشنویس سند الگوی پایه توسط مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در زمستان ۱۳۹۴، «حسینیه اندیشه» پیشبینیهای انتقادی خود پیرامون روند تحقیقاتی در مرکز الگو و منتهیشدن آن به تأویل نخبگانی را محققشده دید و لذا به نقد و بررسی این سند در قالب کتاب «نقد و نقضِ پیشنویس الگوی پایه پیشرفت» پرداخت. در جریان این پژوهش مفصل، مدلّل شده که این سند، حاوی جمعبندی از روند موجود در دهههای پس از انقلاب مبنی بر سازش بین ادبیات حوزه و ادبیات دانشگاه در اداره کشور و حفظ وضعیت موجود علمی بدون نوآوری است؛ روندی که اگر برای تحقق آرمانهای نظام کفایت میکرد، هیچگاه موجب طرح سفارش علمیِ بینظیرِ «تولید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» نمیشد.
✅@hoseiniyehandisheh
🔶 بخشیهایی از متن بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برای بررسی و اصلاح «سند الگوی پایه پیشرفت»۳:
🔵 پیشنویس سند الگوی پایه پیشرفت، همزمان با تأکید بر «اعتقادات فردی، اخلاق فردی، احکام فردی» که توسط ادبیات تخصصی حوزه بیان شده، مدیریت اجتماعی و ساختارهای عینی را به تخصصهای دانشگاهی ـ که همگی در راستای «ادبیات توسعه پایدار و همهجانبه» هستند ـ واگذار کرده و به تألیف غیرقاعدهمند بین «ارزشهای فردی» و «مفهوم توسعه و ساختارهای اجتماعیِ برآمده از آن» دچار گردیده و عملاً تأکید تیزبینانهی مقام معظم رهبری بر «بار ارزشیِ مقوله توسعه» را که باید تکیهگاه اساسی در تولید الگوی پیشرفت قرار بگیرد، نادیده گرفته است. همچنانکه در آن، اثری از تحلیل «روند عینیِ» انقلاب اسلامی و تجربیات معجزهگون آن در اداره کشور به چشم نمیخورد.
✅@hoseiniyehandisheh
🔶 بخشیهایی از متن بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برای بررسی و اصلاح «سند الگوی پایه پیشرفت»۴:
🔵 حسینیه اندیشه در مرحله «طرح» با بهرهمندیِ بیش از چهل سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی به عنوان بستر تحقق تمدن نوین اسلامی، به ارائه پیشنهادهای مشخص برای تولید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت. لذا با تکیه بر سرفصلهای تولید شده در عرصه «اعتقادات حکومتی، فقه حکومتی، اخلاق حکومتی»، پیشنهادهایی جایگزین برای «مبانی، آرمان، رسالتِ» الگو ارائه شد که این مباحث گرانقدر در کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» منعکس شده است. همچنانکه با توجه به مباحث مفصلی که در نقد مدل توسعه انجام شده بود، پیشنهادهای جایگزین برای «افق و تدابیر» در دو سطح میانمدت و بلندمدت، در کتاب «بررسی سه تئوری تولید ثروت، قدرت، اطلاع در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی» به تفصیل آمده است.
✅@hoseiniyehandisheh
🔶 بخشیهایی از متن بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برای بررسی و اصلاح «سند الگوی پایه پیشرفت»۵:
🔵 حسینیه اندیشه با تکیه بر دستاوردهای پژوهشی مرحوم علامه آیتالله سیدمنیرالدین حسینیالهاشمی و به سرپرستیِ مرحوم استاد حجتالاسلاموالمسلمین مسعود صدوق و با فاصله کمی از برگزاری اولین نشست اندیشههای راهبردی، به صورت داوطلبانه وارد عرصه پیگیری مطالبه علمیِ مقام معظم رهبری به عنوان نائب عام حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجه شد و در سال ۱۳۹۰ به پژوهشهایی پرداخت که در قالب کتاب «بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ تقریر، تحلیل، تکمیل» تدوین شد. البته مرحوم علامه حسینیالهاشمی از سال ۱۳۵۸ به ضرورت تولید یک الگو بر اساس اسلام پی برده بود و تمام عمر مبارک خود را نیز در راه حلّ این مسأله و لوازم علمی آن مصروف کرد و لذا حداقل و به عنوان یک احتمال میتوان گفت که تلاشهای پژوهشی پیشگفته از ضرورت توجه به «یک راه طیّشده» سخن میگوید؛ راهی که مرکز الگو خود را از بهرهمندی از دستاوردهای بزرگ آن محروم کرده است.
✅@hoseiniyehandisheh
◀️ بازتاب بیانیه حسینیه اندیشه در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری جهت بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در خبرگزاری ها
👇
🔆 عشقِ ترحّمی و عشقِ توسّلی
🔅عشقِتان به همسرتان، از رویِ ترحّم نباشد.
🔅عشقِ توسّلی موجبِ تحملِ ناملایماتِ زندگی میشود.
◀️علامه آیت الله سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی:
«اگر انسان "ترحُّماً" به همسرش احترام بگذارد، اين برای خودش خطرناک است. احترام و محبت مرد نسبت به همسرش و بالعکس بايد "توسُّلاً" باشد. همانگونه که اگر بخواهيد امام رضا(ع) را زيارت کنيد، ترحّما زيارت نمیکنيد، بلکه ايشان را وسيله برای قرب خدا قرار میدهيد، و يا هنگامیکه اسماء الهی را میخوانيد و "يا ربِّ، يا اللّه، يا رحمن، يا رحيم و ..." میگوييد، با اين لفظ و با توجه به مفهوم آن، و حالت روحی خويش، متوسّل به اسماء الهی میشويد، و همچنین ائمه طاهرين(ع) را، که اسماء حسنای الهی تکوينی حضرت حق هستند، توسّلاً زيارت میکنید،
در علائق خانوادگی نيز بايد مهر و محبت، توسّلاً اِعمال گردد و محور، حب الهی باشد.
اگر مردی به همسر خود ترحّم کند، اين بدان معنی است که خودش را در موضع قدرت میبيند و حال اينکه تمام انسانها در موضع احتياجاند و در طريقِ بندگی او وسائلی را میجويند.
احترام شما به مؤمن نيز بايد "توسّلی" باشد؛ مگر اينکه طرفِ احسان شما جزوِ مکتب و دين شما نباشد؛ آنوقت ترحّم اشکالی ندارد. اما هرگز نبايد به يک شيعه ترحّم کنيد.
اگر زن و شوهر توسّلاً به يکديگر محبت کنند، اولين چيزی که سهل میشود، تحمل ناملايمات طرفين برای يکديگر است و اگر در خانهای، خداوند، محور ايثار شد، اين خانه اساساً محل سرپرستی الهی خواهد شد». ۶۹/۸/۲۲
☑️ @moniroddin
▪️اطلاعیه
"السلام علیک یا اهل بیت نبوه"
همزمان با ایام شهادت نبی اکرم(ص) و امام رضا(ع) و امام حسن عسگری(ع)، محفل وعظ و خطابه بهمراه روضه و عزاداری برگزار میگردد.
سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین حیدری تهرانی
باموضوع:
"ساختارهای اجتماعی قاتل امام؛
ساختارهای اجتماعی برانداز نظام"
مکان: مسجد حضرت جواد الائمه (ع) واقع در شهرک انسجام، جنب پارک قاصدک
زمان: از یکشنبه ۱۳ آبان به مدت پنج شب، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء