✅ بخشی از بیانات آیتالله سیدمحمدمهدی میرباقری (عضو محترم مجلس خبرگان رهبری) در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۶:
«من اهل مبالغه نیستم و قصدم این نیست ولی اینجا با قاطعیت عرض میکنم ـ از محضر همه فرهیختگان عزیز و بزرگانی که حضور دارند، عذر خواهی میکنم ـ بنده مدعیام این کار، کاری است که یک متفکر عمیق که بتواند عمق درگیری جبههی حق و باطل را بفهمد در همه مظاهر و سر سپرده به آستان ولایت حقه باشد، هیچ چیز را در عرض امیرالمؤمنین(ع) قبول نداشته باشد، این کار از عهده او برمیآید. و من مدعیام تنها فیلسوف انقلاب اسلامی، استاد بزرگوار ما ـ که من شاگرد کوچک ایشان هستم ـ علامه سید منیرالدین حسینی(ره) است. بنده ایشان را فیلسوف انقلاب میدانم و لاغیر. کسی که عمق درگیری فرهنگی جبهه حق و باطل را بفهمد و بتواند مسیر انقلاب اسلامی را برای عبور از این فضا تئوریزه کند.»
✅ بخشی از بیانات آیتالله سیدمحمدمهدی میرباقری (عضو محترم مجلس خبرگان رهبری) در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۶:
«الحمدلله نیروهای بسیار خوب و فرهیختهای داریم که از محصولات برجستهی انقلاب اسلامی است. به فضل الهی آنقدر ظرفیت حوزه و دانشگاههای ما با ۴ دهه قبل تفاوت کرده است که اصلاً قابل مقایسه نیست. متفکرینی که در دانشگاه و حوزه علمیه هستند و دغدغه آنان همین مسئله است، حقیقتاً فراوان و بسیارند و برخی از آنان نخبه به مفهوم حقیقی هستند. اینان مایهی امیدند. اما تئوری بنیادین که بتواند عمق استراتژیک انقلاب اسلامی و عمق فرهنگیاش را بفهمد و طراحی کند، من فقط یک فیلسوف میشناسم: [علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی]. اگر دیگران میشناسند، معرفی کنند بگویند کدام فلسفه تولید شده است؟! کدام فلسفهی جدید که فلسفهی عمل باشد و ناظر به تحول فرهنگ در همهی عرصهّها باشد، طراحی شده است؟! کدام تئوری تولید است که بخواهد وحی را حاکم بر همهی عقلانیت بشری ـ اعم از عقلانیت فلسفی، تجربی، اعم از معارف شهودی و غیر شهودی ـ کند؟! خدای متعال بر درجات همهی عالمان اسلام بیفزاید؛ زحمتها فراوان کشیده شده است. بنده نمیخواهد قدر زحمتی را کم کنم، خیر غرضم این نیست. میخواهم بگویم مسئله انقلاب اسلامی بسیار جدیتر و عمیقتر است.»
🔷 حضرت آیتالله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
«گاهی به ذهن من میآید که حالا در زمان امام موسیبنجعفر ـ علیه و علی ابائه و ابنائه صلوات الله ـ مردم چگونه تحمل میکردند که امام زمانشان چهارده سال در زندان باشد؛ در حالی که اگر ما در آن زمان میزیستیم برای امام خود تمام تلاش خود را به کار میبستیم. از طرفی دیگر به نظر میآید الان نائب و پرچمدار ایشان، در موضوع نظامات اجتماعی به زنجیرِ نظامات شرق و غرب مبتلا است. فرمایشی که میگوید، تا عمل نمیرسد و مانعش هم در اختیار نبودنِ نظامات اسلامی است که بتواند جای سایر نظامها را بگیرد؛ حال ما درباره این زنجیرهای نامرئی که آثارش مرئی است چقدر تلاش میکنیم؟!»
(مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه13، 1376)
هدایت شده از محمدصادق
یک گواهی همهجانبه
یک تکه از دعای #عرفه هست که عبارات سختی دارد و اکثر ما ترجمهاش را نمیفهمیم. همان تکهای که حضرت میخواهد شهادت بدهد به اینکه اگر در تمام طول عمر هم تلاش کند تا شکر فقط یکی از نعمتهای خدا را انجام دهد، باز هم موفق نمیشود و اصلا این کار محال است. بعد چطور شهادت میدهد و گواهی میکند این را؟
با تمام وجودش از روح و فکر گرفته تا سراسر جسمش:
راههای نور چشم
چینهای صفحهی پیشانی
روزنههایتنفس
پرههای نرمهی بینی
حفرههای پردهی شنوایی
حرکتهای زبان
فرورفتگی سقف دهان
محل روییدن دندان
مغز سر
رگهای طولانی گردن
آنچه قفسهی سینه را در بر گرفته
بندهای پی شاهرگ
پردهی قلب
کنارههای کبد
سر انگشتان جایگاههای مفاصل
آنچه را دندههایم در برگرفته
گوشت و خون و مو و پوست و عصب و رگها
در عصرگاه عرفه میگوید: من با همه این اعضای بدنم گواهی میدهم که نمیتوانم از پس شکر یک نعمت هم بر بیایم
ولی فکرکنم شهادت دادن و گواهی کردن، فقط با زبان و موقع خواندن دعا نیست بعضی موقعها هم هست که عمل انسان بهترین گواه است
وقتی حدود یک ماه بعد در یک عصرگاه ِ غبار آلود و داغ،
زینت دوش نبی، حوالی یک عارضهی طبیعی بنام گودال، دارد میجنگد و نزدیک است که به زمین بیفتد
خب میدانی؟ بنظرم خیلی طبیعی است که کسی انقدر همه جانبه و با همهی این اعضایش گواهی بدهد؛ وقتی یاد آن شعری میفتم که چند سال پیش شنیدم و مضمونش در بعضی منابع هم نقل شده که :
#کربلا یعنی که تیغ و جسم یار
یک هزار و نهصد و پنجاه بار
@msnote
هدایت شده از محمدصادق
یک التماس ِ چند بُعدی
عقل من، یک عجوزهی عاجز است؛ مثل پیرزنی است که مدام نق میزند و بهانه میگیرد اما هیچ توانی ندارد تا به خواسته هایش برسد. حالا همچین موجود ِ ضعیفی چطور میخواهد بفهمد چرا ماه #رجب که ماه خداست، ماه زیارتی ِ شما هم هست؟ و حالا که «ماه خدا»، همان «ماه زیارتی شما» است، آن «کمن زار الله فی عرشه» که در وصف زائر مشهد وارد شده، چه طور معنا میشود؟ و نور شما کجای این شش دعایی که هر روز ِ رجب باید بخوانیم، حضور دارد؟ من حتی این سوالها را هم بلد نبودم چه برسد به اینکه پاسخشان را بدانم اما یادم میآید که یازده دوازده سال قبل از این، کاری کردید که گوشهای از دفترم را با این کلمات پُر کنم: «من یملک حوائج السائلین» را ضریح تو معنا میکند و تفسیر ِ«من یعلم ضمیر الصامتین» به عهدهی عتبهی توست.
حالا سالها از آن دوران گذشته و به موازات اینکه هر سال لطف شما بیشتر میشده، من هم نعمتهای بیشتری را هدر دادهام و هدیههای گرانقیمتتری را ضایع کردهام. یعنی «فطال علی الخطایا دؤوبه» دقیقاً توصیفی از وضعیت من است؛ خرابکاری عادتم شده و به خطا خو کردهام. درست در همین وضعیت است که فقط یک راه باقی میماند:
دوباره راهم بدهید تا از آن راهروی همیشگی، وارد گوهرشاد شوم و با تأنّی از پلههای رواق پایین بیایم و با ترکیبی از شرم و شوق بگویم: «الحمدلله الذی اشهدنا مشهد اولیائه فی رجب». و شانههایم بلرزد که: «انی قصدتکم و اعتمدتکم». و زار بزنم: «انا سائلکم و آملکم». خوب که هق هق کردم و تمام صورتم که خیس شد، به خدا قسمتان بدهم که: «رجعی بحوائجی» و حاجتم این باشد: «سعیه الیکم غیر منقطع». بعد که دستتان را دوباره بر سرم کشیدید، زرنگی کنم و گردنم را جلو بیاورم و آرزو کنم: «الفوز فی کرّتکم»: که اگر در این دنیا نشد، در عالَم رجعت، این گردن را در راه خودتان از بدن جدا کنید...
پینوشت: با سپاسگزاری خاضعانه از مقام منیع ِ نائب خاص ِ حضرت ولیعصر، حسین بن روح نوبختی که این زیارت بینظیر را برایمان باقی گذاشت
چند جملهی بچه گانه بود در ستایش ِ معجزهای بنام زیارت #رجبیه
@msnote
593666_-210836.MP3
14.35M
🎙صوت
سخنرانی حجت الاسلام حیدری در دومین سالگرد ارتحال اندیشمند انقلاب فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مسعود صدوق (ره) مورخ ۹۷/۱۲/۲۷
هدایت شده از محمدصادق
ولتنصرنه
خدا که برای بندههایش جز لذّت و سرور و بهجت، چیز دیگری نخواسته. برای همین از همهشان خواسته تا زیر بار هر کسی نروند و بارکشِ دیگران نشوند. «علی» را برایشان خواسته که یکتنه به دل طوفانها و بحرانها میزد و به جای اینکه باری به دوش بقیه بگذارد، راه را برای بقیه باز میکرد و بعد دستشان را میگرفت تا به راه بیایند. البته که نگذاشتند مردم طعم نعمت را بچشند و به جایش جرعهجرعه نقمت در حلقومشان ریختند.
اما امیرالمومنین مردتر و امیرتر از این حرفهاست. خودش گفت: «ما یزیدنی کثره الناس حولی عزّه» جمعشدن مردم دور من، چیزی به عزّتم اضافه نمیکند. ظرفیت علی با کم و زیاد شدن مردم، نه کم میشود نه اضافه میشود و نه حتی هرز میرود. مگر میشود خدا همچین آیه و معجزهای برای بشریت بفرستد و بعد نافرمانی مردم، جلوی تابیدنِ نور علی را بگیرد؟! و مؤمنین زیر سایهی او باشند اما به لذت و بهجت و سرور نرسند؟! اگر شک دارید، بیایید برویم سراغ تفسیری که حضرت صادق از آیهی هشتادویکِ سورهی آل عمران به یادگار گذاشته. همانجایی که خدا برایمان از میثاق و عهد انبیائش حرف میزند و خبر میدهد که «و اذ اخذالله میثاق النبیین... ثم جاءکم رسول مصدّق لما معکم لتؤمنّن به و لتنصرنّه»
«اباعبدالله این آیه را خواند و گفت: همهی انبیاء پیمان بستند که به محمّد ایمان بیاورند و وصیّ او را یاری کنند... والله که خدا هیچ نبیّ و رسولی را نفرستاده مگر اینکه همه را به دنیا باز میگرداند تا در رکاب علیبنابیطالب بجنگند.»
مومنین که هیچ؛ حتی رشد و قرب انبیاء هم، کنار رکاب علی و در جوار نعلینِ پُر وصلهی او رقم خورده تا ظرفیت #علی به رخ تمامی مخلوقات کشیده شود. خدا «عالَم رجعت» را به راه انداخته تا بندگانش ذرّهای از نعمتِ «علیّ» را بچشند و زندگی با او و فرزندانش را تجربه کنند. خدا که برای بندههایش جز لذّت و سرور و بهجت، چیز دیگری نخواسته...
ـ در این دنیای کفرزده و نفاقآلود، آدم خوشسلیقه باید به چه عشقی زندگی کند جز عشقِ حضور در عالم رجعت و شمشیر زدن در رکاب امیرالمومنین؟! این بزم برای اهل رزم است و میگویند فقط «مؤمنین محض» را به آن لشگرِ رجعتکرده راه میدهند...
به امید گرفتن یک عیدی بزرگ در این روز عید، صلواتی هدیه میکنم به روح پرفتوحِ «سعد بن عبدالله قمی» که با کتاب «بصائر الدرجات»، این حدیث و بسیاری از روایات کمنظیر در وصف مقامات حضرت #حیدر و آقازادههایش را برایمان باقی گذاشت و مثل بقیهی فقهای عظام شیعه ثابت کرد که نور علی از طریق پیرغلامهایش به دیگران میرسد...
@msnote
هدایت شده از محمدصادق
*لشکر کفر اگر موج زند در همه دنیـا، همه طوفان، همه دریا*
*چه کند با تو که چون صخرهی صمّا و اصمّی؛ بـابـی انـت و امّـی*
در دنیایی که سیستمهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتیِ قدرتهای بزرگ، دولتها و ملتهای زیادی را به عروسکهایی کوچک تبدیل کرده بود و فراعنهی مدرن در مقابل هر معارضی، مستانه فریاد «ان هولاء لشرذمه قلیلون» سر میدادند و به حکم «أ لیس لی مُلک مصر و هذه الانهار تجری من تحتی»، پیچیدگیهای علمی و کارآمدیهای عملیِ سلاحها و ابزارهای جاسوسی خود را به رخ بشریت میکشیدند و دولتمردان و تصمیمگیران کشورهای مختلف را طوری به ترس عادت داده بودند که عجز و لابهی «لا طاقه لنا الیوم»شان و گریه و نالهی «انا لمدرکون»شان به آسمان برسد،
درست در همین زمانهی زمینگیرشده بود که روحالله خمینی با مردم ایران کاری کرد که ابهت مادی و جبروت الحادیِ اهل طغیان را از هم فروبپاشند و در مقابل چشمان حیرتزدهی معادلات قدرت، باطلالسحرِ طواغیت و مستکبرین و مترفین شوند و مثل آن چوبدستی که دست خدا روی سرش بود، ریسمانهای سیا و پنتاگون را ببلعند و قرآن عبور کند از رسمالخط و بیاید وسط و دوباره جان بگیرد: «ألق ما فی یمینک تلقف ما صنعوا ان ما صنعوا کید ساحر ولا یفلح الساحر حیث اتی»
اینکه مردمی که از پاسبان محلهشان میترسیدند چطور در مقابل بزرگترین قدرت نظامی و سیاسی و اطلاعاتی و اقتصادی و تکنولوژیک دنیا ایستادند و شیوه رزم جدیدی را رقم زدند که ماشین جنگی ابرقدرتها و سامانههای اطلاعاتیشان را هنوزم که هنوز است زمینگیر کرده، محتاج پژوهشهای جدیدی است که نبودشان حسابی به چشم میآید اما با این همه، کاملا معلوم است که ریشهی این درخت پرثمر از کجا آب میخورد: از اوج غربت چندینسالهی پیرمرد در نجف که با زیارتنامههای علیبنابیطالب و دیدارهای هر شبه با ضریحش پیوند خورده بود. میدانید که؟ امیرالمومنین زیارتنامههای متعددی دارد که یکی از مضامین مشترکشان، توصیف علی با همین عبارت پر از حماسه است: «هزم جیوش الشرک باذنک و أباد عساکر الکفر بامرک» ارتشهای *شرک* را به اذن تو شکست داد و لشگریان *کفر* را به امر تو نابود کرد.
ـ و رحمت خدا بر آن پیرمرد و اجداد طاهرینش که گفت: «تا *شرک* و *کفر* هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.»
@msnote
ولادت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی علیه السلام را خدمت شما تبریک و تهنیت عرض کرده و ارزوی سالی ولایی توام با خیر و خوشی برایتان داریم
🔶سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #حیدری_تهرانی پیش از خطبه های نمازجمعه
🆔 @njqom_ir
هدایت شده از شبکه امامت استان قم
1397.01.09qp.mp3
5.6M
🔶فایل صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #حیدری_تهرانی پیش از خطبه های نمازجمعه
🆔 @njqom_ir