eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.1هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
626 ویدیو
207 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌 🕊 زیارت ائمه علیهم‌السلام در ایام هفته زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز دوشنبه: 📿🤲 السَّلامُ عَلَيْكَ يَاابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَاابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ أَشْهَدُ أَنَّكَ أَقَمْتَ الصَّلاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصا وَ جَاهَدْتَ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَعَلَيْكَ السَّلامُ مِنِّي مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ... 📎 📎 📎 📎 @banketolidat https://eitaa.com/masjedteraz
🖍واکاوی مفهومی زندگی عشایری و زیست‌شهری مدرن ✍️سعید احمدی، نویسنده حوزوی پیوندها در ساختار عشیرگی، نه بر پایه‌ی قرارداد که بر بنیاد کرامت و اعتماد شکل می‌گیرند. ریش‌ و گیسوی سفید تعیین‌کنندگی دارند. حافظه‌ی جمعی قضاوت می‌کند و اعتبار و اهمیت می‌بخشد. اخلاق، زاییده‌ی زندگی‌ست؛ نه زائده‌ی مقررات. پیوندها در زیست شهری مدرن، حقوقی، قراردادی، امضاپایه، مشروط و اغلب شکننده‌اند؛ رابطه‌ها از عمق به سطح می‌آیند و قانون، جای اخلاق را پر می‌کند؛ بی‌آنکه هم‌سنگ آن شود. منزلت در این منطق، دیگر با توان مراقبت از جمع و قوم تعریف نمی‌شود؛ بلکه با قدرت نمایشِ دارایی، مصرف و موفقیت فردی سنجیده می‌شود. شهرت، ثروت و شغل‌اند که فرد را در صدر می‌نشانند. 🔗 متن کامل این یادداشت راهبردی👇👇 https://farsnews.ir/howzavian_fars/1759755662521546326 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
یادداشت؛ ریشه های پنهان مظلومیت روحانیت و تکرار شهدای محراب ✅ شهادت حجت الاسلام حیدری در محراب نماز، یادآور فاجعه شهدای محراب اوایل انقلاب است. این جنایت، فصلی جدیدی از مظلومیت نهاد روحانیت در برابر جنگ شناختی عمیق دشمنان را رقم زد؛ جنگی که خوراک فکری مسمومی را برای افراد فریب‌خورده فراهم می‌آورد تا تیغ کینه را به سوی خادمان دین بازگردانند. 🔸شخصی که به واسطه مشکلات معیشتی تحت فشار است، در فضای مسموم جنگ شناختی، به جای جستجوی ریشه واقعی مشکلات، روحانیِ حاضر در محراب را نماد و مقصر ناکامی‌های خود می‌بیند و عمل شنیع خود را با انگیزه «کینه به دل گرفتن» توجیه می‌کند؛ بی‌آنکه بداند این طلبه مظلوم، خود از طبقه محروم جامعه بوده و مشغول جهاد تبیین و خدمت به مردم است. مشروح یادداشت در خبرگزاری رسا 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🕋روز سه شنبه روز متعلق به امام سجاد و امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) را با سلام و تحیت بر حضرتشان شروع میکنیم. 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَسُلالَةَ الْوَصِيِّينَ 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَادِقاً مُصَدَّقاً فِى الْقَوْلِ وَالْفِعْلِ.... 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
درباره استفاده از هوش مصنوعی برای پژوهش (۱) ✍محمدصدرا مازنی فناوری‌ها نقش مهمی در کیفیت زندگی ایفا می‌کنند، اما همواره با خود چالش‌هایی به‌همراه داشته‌اند. هوش مصنوعی یکی از این‌ها در قلمرو اطلاعات است است که زندگی را با تحول شگرف و البته با چالش‌های جدی مواجه کرده است. یکی از موارد استفاده هوش مصنوعی، به‌خدمت گرفتن آن برای پژوهش است. هوش مصنوعی محققان را قادر می‌سازد تا سریع‌تر و کارآمدتر به نتایج علمی برسند. اما نحوه استفاده از هوش مصنوعی پرسشی است که اغلب مطرح می‌شود. اینکه میزان مجاز استفاده از هوش مصنوعی چیست و چه‌مقدار می‌توانیم به داده‌های آن اعتماد نماییم، موضوعی است که ذهن مدیران پژوهشی را به‌خود مشغول کرده است. قبل از پاسخ به این پرسش، سؤال دیگری طرح می‌شود؛ اینکه آیا اشخاص نوآموز که در مسیر یادگیری قرار دارند و می‌خواهند چگونگی انجام تحقیق را آموزش ببینند، می‌توانند از این ابزار استفاده نمایند؟ به‌گمانم پیش‌نیاز استفاده از این فناوری برای تحقیق، برخوردای از دانش تخصصی و روشی یا به تعبیری دیگر «علم» و «مهارت» است. یعنی تا زمانی که شخص دانش تخصصی خویش را ارتقا نبخشید، درستی یا نادرستی داده‌ها و تحلیل‌های هوش مصنوعی را نمی‌تواند تشخیص دهد. این چالش در فرض عدم تسلط دانش‌پژوه به مهارت‌های پژوهشی نیز صادق است. چنانکه شخص شیوه نگارش مقدمه، چکیده یا پیشینه‌ را نداند، چگونه می‌تواند تشخیص دهد مقدمه، چکیده و یا پیشینه‌ای که از هوش مصنوعی دریافت کرده است بی‌نقص است؟ بر چه مبنایی می‌تواند اعتماد کند هوش مصنوعی همه‌ اجزای مقدمه را بدون کم و کاست در اختیارش قرار داده است؟ حتما شنیده‌اید که chat jpt آیه و حدیث جعل می‌کرد. اغلب کسانی که با زبان قران آشنایند به راحتی می‌توانند آیه جعلی را از کلام نورانی وحی تشخیص دهند. این به‌خاطر شناخت و مؤانست با آیات قران است. همچنین اگر کسانی با جوامع حدیثی آشنا باشند می‌توانند با کمترین هزینه درستی یک حدیث از بدلی بودنش را تشخیص دهند. این توانایی به دلیل دانش است که در طی سالیان متمادی به دست آمده است، در مواقعی نیز به نرم‌افزارهای علوم اسلامی مراجعه نمایند. اگر گفته شود به همین علت که به نرم‌افزار‌ها اعتماد می‌کنیم، می‌توانیم به هوش مصنوعی نیز اعتماد کنیم. در پاسخ باید گفت؛ اولاً ما به نرم‌افزار شناسنامه‌داری که در کشور اسلامی‌ تولید شده است، اعتماد می‌کنیم. نرم‌افزارهای علوم اسلامی توسط کارشناسان خبره و با نظارت و دقت ناظران متخصص در حوزه‌های تخصصی علوم اسلامی تولید شده است، بنابراین مورد اعتماد است، درثانی این نرم‌افزارها برای عموم مردم قابل استفاده نیست. اشخاصی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند که با نحوه‌ استفاده و زبان تحلیل احادیث آشنا باشند. اما استفاده از هوش مصنوعی برای کسانی که می‌خواهند -مثلا-؛ درباره یکی از مسائل کلامی تحقیق کنند و از قضا نسبت به این حوزه دانشی اطلاعاتی ندارند، یا دانش‌شان به اندازه مطالعه چند کتاب عمومی است، غیر قابل توجیه است. حتی محققان نیز در استفاده از هوش مصنوعی برای پژوهش نهایت دقت را -به‌ویژه-، در تحلیل داده به‌خرج می‌دهند. با این توصیف به افرادی که می‌خواهند از این ابزار استفاده نمایند، لازم است به چند اصل که از پیش‌نویس آیین‌نامه‌ای که در شرف نهایی‌سازی است تهیه شده و می‌تواند برای عموم اهل تحقیق به‌ویژه مبتدیان مفید باشد، توجه کنند. ادامه دارد 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔹محفل شعر ایوان عصر یکسالگی؛ با دکتر امیرحسین هدایتی 🕧سه‌شنبه ۱۵ مهر، ۱۸ تا ۲۰ 🏠قم، صفائیه، کوچه ۳۹، کوچه دوم پلاک ۱۱ (کافه جهان‌نما) https://eitaa.com/jahannama_life @ashareamirhosienhedayati