eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
520 ویدیو
182 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
12.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. جلال غیب عیان در جمال ایزد شد جمال آینه شد اسم شد محمّد شد 🎥 سید سلمان علوی در محضر حضرت آیت‌الله حفظه‌الله. @shaeranehowzavi
. 💠 اسلام محمدی؛ از خانواده محوری تا امت‌سازی 🔰انتشار یادداشت نجمه صالحی در خبرگزاری تسنیم 🔗 نشانی یادداشت https://tn.ai/3246793 @AFKAREHOWZAVI
🔻اجابت بعثت در عمارت مجازینسا خلیلی 🔹رسول ‌الله از زمان بعثت خویش همواره انسانِ امروز و جامعه‌های بعد را به اسلام فرامی‌خواند. پیر خمین این دعوت و محتوای آن را برای مردم بازگو کرد و مردم با مجاهدت خود این دعوت را قبول کردند و انقلاب اسلامی تشکیل و نظام اسلامی ساخته شد. اما این مسیر چگونه طی می‌شود؟ 🔹«نبی در بعثت، به شعله‌ای سوزان تبدیل می‌شود که ساختمان‌های غلط خلاف معماری فطرت انسان را می‌سوزاند و عمارتی نیکو مطابق فطرت انسان از نو می‌سازند. هر چقدر این عمارت ساکنان بیشتری در خود بپذیرد، شعلهٔ وجودی نبی وسیع‌تر است‌. 🔹اما ابزار کار نبی که همان شیوهٔ تربیت انسان الهی است، نمی‌تواند، کوچک و برای اشخاص محدود به منبر و تدریس معلم‌وار باشد. معلمی باشد و تک تک آدم درست کند؛ عمر پیامبران این امکان را فراهم نمی‌کند که برای تربیت تک تک آدم‌های جهان، حتی یک کشور زمان بگذارند؛ بلکه با تشکیل تشکیلاتی که مقررات الهی دارد؛ این هدف محقق می‌شود.»* 🔸از آنجایی که بعثت رسول‌الله محدود به زمان نیست و ما نیز مخاطب دعوت ایشان هستیم؛ پس مسئول هستیم نسبت به ساخت عمارت اسلامی در تمام ساحت‌های انسانی در عالم. می‌دانیم که تربیت محیطی بر انسان تاثیر دارد و از آنجایی که، هوای زیست انسان عصر جدید، هوایی با طعم فضای مجازی است؛ این سوال پیش می‌آید که «آیا زمان اجابت بعثت در عمارت فضای مجازی نرسیده است؟» ▪️«در روز عید مبعث، سالگرد مبعث، به این نکته باید توجّه کنیم که ما هم مورد خطاب بعثت نبیّ مکرّم اسلام هستیم؛ اگر [اجابت] نکردیم، آن‌وقت مثل همان دنباله‌ی آیه‌ی شریفه است: مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوراةَ ثُمَّ لَم یَحمِلوها؛ تورات را به آنها دادند ــ در تورات نور بود، حکمت الهی بود، دعوت الهی بود، تورات مجموعهٔ دستورات الهی بود ــ عمل نکردند؛ اگر ما هم عمل نکنیم، مثل همان می‌شود: مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوراةَ ثُمَّ لَم یَحمِلوها(آیه۵، سوره جمعه).» (رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان، ۱۹بهمن۱۴۰۲) ------------ * برداشتی از فصل نبوت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن @howzavian_tehran
بعثت یعنی... 🔹مبعث رسول مهربانی، مهمترین اتفاق عالم بود و هست. چرا که بعثت یعنی اتصال عالم ملک و ملکوت. اتصال عالم معنی و ماده. یعنی جریان توحید در زندگی بشریت. یعنی برانگیختگی برای برچیدن ظلم. برای نجات بشریت، برای گسترش عدالت، برای انسانیت. برای بخشیدن به بشریت. بعثت یعنی نفی عبودیت غیر خدا. یعنی دل بریدن از قدرت های مادی. یعنی پیشتیبان فقط خداست. یعنی دعوت مردم برای قیام للله. یعنی قیام برای اقامه . یعنی جمع کردن امت به دور امام. یعنی حرکت دادن مردم به سمت سعادت. 🔹بعثت یعنی انقلاب، ابتدا انقلاب درونی و سپس آمادگی برای انقلاب بیرونی. یعنی مبارزه با طاغوت در هر عصر و در هر زمانی. یعنی مبارزه با ظالمین عالم. یعنی مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل. یعنی همراهی و کمک به . یعنی حمایت و همراهی با فلسطین و لبنان و یمن و عراق. یعنی . و یعنی های دیگر... 🔹همه این مفاهیم یعنی جمهوری اسلامی است. چرا که همه مؤلفه های بعثت در او هست و جزو آرمانهای آن است. انقلاب اسلامی مهمترین اتفاق این دوران است. نمیشود ادعا کنی با پیامبر هستی ولی با انقلاب اسلامی نباشی. 🔹یعنی همان جمله ای که امام خامنه‌ای فرمودند: «انقلاب، ادامه‌ی بعثت پیغمبر بود، جمهوری اسلامی ادامه‌ی بعثت پیغمبر است. آن که با انقلاب اسلامی دشمن است، مثل همان دشمنانِ صدر اسلام، با بعثت اسلامی و با حرکت توحیدی دشمن است». عید سعید و فرخنده مبعث مبارکباد🌸 ✍محمد جواد طهماسبی @howzavian_zanjan
من و محمد‌هایم ✍نگار محمدی کتاب کودکانه را که هدیه گرفت.از خوشحالی به هوا پرید و کتاب را بوسید. این اولین کتاب غیر درسی‌ عمرش بود. با همان نگاه اول به جلدش،محو تصویر کلبه شکلاتی شد و خواهر برادری که از بیرون‌،مشغول خوردن پنجره های کیکی بودند. جادوگر هم با نیشخند زشتش آن عقب تر ایستاده بود. در آن لحظه حتی نسیم لای درختان جلد کتاب را روی صورت تپلش حس کرد و تصور طعم شیرین آن خانه دلش را برد. برادربزرگش جلوتر آمد و با نوازش موهای لخت خواهر کوچولویش را پشت گوشش مرتب کرد و با لبخند مهربانی گفت:«اینم عیدی من به آبجی کلاس اولیم» - ممنون،داداشی جونم. - می‌دونی که عیدیت به مناسبت تولد صاحب اسممه؛ (محمد ص) ـ وای، قربونت بشم داداش محمدم. و خودش را در بغل پهن و مردانه برادرش انداخت و صورتش را بوسه باران کرد.عطر خوش گل محمدی لباس برادرش تا اعماق جانش نشست.همین موقع حس کرد از همیشه بیشتر نام محمد را دوست دارد. سال‌های بعد کم کم که با رسول الله بیشتر آشنا ‌شد. هر روز از روز قبل حرارت این عشق را بیشتر در وجودش احساس می‌کرد. کلبه شکلاتی به درستی او را مجذوب دنیای کتاب‌ها کرد. اما به کتابخانه مدرسه که می‌رفت؛ دوست داشت اول از همه در مورد نبی خدا ص کتابی بردارد.تا مثل پدری مهربان و قهرمان، بیشتر مأنوسش شود. کم کم با همین علاقه بزرگ شد.همیشه در تمام لحظات تلخ و شیرین‌ و افت و خیز زندگی پر فراز و نشیبش، تنها این پیامبر مهربانی‌ها و سر منشأ خیرات و برکات عالم بود که شنوده درددل ها و یاری دهنده‌‌ی امورش بود. او بود که با کلام نورانی ‌اش مبشر و نذیر دختر شد تا بارها و بارها از جادوگرهای مختلف سر راهش نجات پیدا کند. هر جا کم آورد، خوشحال بود یا ناراحت، فقط صدا می‌زد یا محمد و یا رسول الله! ادرکنی تا اینکه وقت ازدواجش فرا رسید. هرکس آمد به هر دلیلی مهرشان به دلش نمی‌نشست. خیلی زود به دختری بهانه گیر معروف شد.ولی دلش قرص بود، اشتباه نمی‌کند. تا شبی، اوایل ماه ربیع ‌الاول درخواب از منبع نوری بشارت دریافت کرد.« فردی به خواستگاری‌ات می‌آید که نام مبارک محمد در میان اسم او خودنمایی می‌کند. پاسخش را بده» الحمدلله؛ همان هفدهم ربیع پیوند مبارک رقم خورد.حاصلش هم، سه فرزند پسر مزین به نام محمد شد. نام مولود اول را در میلاد رسول اکرم ص، هفده ربیع دیگری بشارت دادند.علی رغم اینکه طبق شواهد منتظر دختر بودند. اما در رویایی صادق امر شد: «اسمش محمدامین باشد تا صداقت سرلوحه زندگی‌اش شود» دومی درست بیست و هفتم رجب،روز مبعث به دنیا آمد. و سومی آخر صفر در شهادت رسول اکرم ص به عشق پیامبر ص چندین هفته زودتر پا به دنیا گذاشت. و اکنون آن دختر کوچولو زیر سایه الطاف بهترین مخلوق خدا! داعی الله, قد کشیده است و وجودش سرشار از محبت ناب محمد و آل محمد است. مهری که سرتاسر زندگی‌اش جاری و ساری است.حالا او هست و راهی دراز برای تربیت نسل شیعه تراز به پشتوانه محبت محمد‌ و آل محمد ص. "سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و آل محمد" 🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد🌹 https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
آن سرزمین دور خیلی آشنا بود جغرافیِ تاریخی‌اش بی‌انتها بود تاریخ یعنی هر چه آمد بر لبِ تیغ تیغی که بر حلقِ کسی در آن مِنا بود بر بامِ هاجر خورده و تاریخ یعنی سنگِ بلا غلتیده از کوه صفا بود آن سرزمین آن خاک لم‌یزرع زمانی ناامن و ناآرام از آن حال و هوا بود با مشعل تاریکی از بیراهه می‌رفت هر کس در آن صحرا به دنبال خدا بود آن سرزمین تشنه و آن خاک بی‌تاب زنگ بهارانش سرود هل اتی بود بر دامن گسترده از ابریشم سبز هر دختری یک گل در آن دشت حنا بود وقتی حبیب من فرود آمد از آن کوه قد بلندش سرو باغ کبریا بود چوپان صحرا بود و دریا بود و نامش فریاد نوری از ته غار حرا بود @AFKAREHOWZAVI
: بسم الله الرحمن الرحیم عید مبعث ختم المرسلین حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم مبارک باد {شعر برگزیده‌ی دومین همایش استانی نماز؛ استان خراسان رضوی} غنچه‌های قرمزِ چادر نمازم باز شد شعر من این‌بار با "حیِّ علی..." آغاز شد عطر جان‌بخش اجابت می‌رسد از هر طرف صوت زیبای اذان یادآور این راز شد چشمه‌ی مهر الهی باز جوشیدن گرفت نغمه‌ی الله اکبر تا طنین انداز شد "اَشهد انّ محمّد..." تا به گوش جان رسید چون حرا در سینه‌ام با یاد او اعجاز شد چون نوای"اَشهدُ انَّ علی.." آمد به گوش یا علی گفتم ‌وَ مهرم اینچنین اِبراز شد آمده هنگامه‌ی "حیّ علی خیرالعمل" نوبت دلدادگی با ربِّ انسان‌ساز شد تا مؤذن گفت "قد قامت..." به آهنگ رسا تار و پود جانِ خسته با دَمَش دَمساز شد حال من عالی ست اینجا بر سر سجّاده‌ام در میان سجده‌ دل آماده‌ی پرواز شد @shaeranehowzavi
مرز چهل سالگی و غار حراء او سه ماه رجب، شعبان و رمضان در غار حراء عبادت می کرد. یک روز صدایی شنید که به او می گوید بخوان!! محمد تا چهل سالگی هیجانات بزرگی تجربه کرده است. چهره ی پدر را یاد ندارد و مادر را تا ۶ سالگی.. بیابان و رازهای صحرا و دایه اش حلیمه! غم فراق پدر و مادر و پدربزرگ و یتیمی! چوپانی در آفتاب سوزان و خار مغیلان! فراز و فرود کوههای حجاز، رنج سفر و امانتداری در تجارت و ازدواج با بهترین دختر قریش و حرف و حدیث حسودان..همه و همه را تجربه کرده بود.. اینک باید بخواند!! خدایش می گوید بخوان ولی او می گوید: بلد نیستم و امّی هستم..بخوان "اقراباسم ربک الذی خلق_ خلق الانسان من علق.." خدا با کلمات وحی، کتاب وحی را با قلم انگاشته و بر قلب رسول خاتم جاری می کند. محمد صلی الله علیه و آله کمر خم می کند زیر بار نبوت و خود را به خدیجه سلام الله علیها می رساند. می گوید مرا گرم کن! بدنش می لرزد و تحت فشار قرار گرفته است. او که اینهمه مشقّت را قبل از این تجربه کرده است ولی این یکی را به زحمت بیشتر است. ام المومنین خدیجه سلام الله او را با چادر پشمی می پوشاند و منتظر چنین اخباری بوده است. خودش اول زن مسلمانیست که به آیین اسلام گرویده و ندایِ خدایِ محمد امین را لبیک گفته است. مولا علی و پدرش ابوطالب علیه السلام نیز ایمان آورده و اسلام رسمیت پیدا می کند. شاخ جاهلیت می شکند و نور نبوت از قلب پیغمبر خاتم ساطع می شود. از این پس شانه های رسول خاتم بار سنگینی بر دوش می کشد و با همه ی مصائب و تهمت ها و سخره ها و...دست و پنجه نرم می کند. عجیب است!! هر چه رسالت سنگین تر، عسر و زحمت بیشتر!! رسالتت مبارک!!! بعثت و برانگیختگی عقل و وجدانها شروع می شود و هنوز ادامه دارد تا ظهور حضرت حجت عج الله ✍ وجگانی @AFKAREHOWZAVI
📮دعوت پنهانی یا خصوصی ✍ محمدجواد خمسه 📜 طبری امام مورخین مکتب خلفا در تاریخش می‌نویسد: « یحیی بن عفیف کندی می‌گوید: «برای حج به مکه آمدم و میهمان عباس بودم (خانه عباس عموی پیامبر مشرف به خانه خدا بود.) وسط‌های روز دیدم مردی آمد و به آسمان نگاه می‌کرد. (پیامبر اکرم می‌خواست زوال شمس را ببیند.) مقابل خانه خدا ایستاد. دست راستش جوانی خردسال و پشت سرش زنی بود. او خم شد آن‌ها نیز خم شدند، او به زمین افتاد آن‌ها نیز به زمین افتادند. تعجب کردم. وقتی که عباس آمد ماجرا را برای او نقل کردم، گفت: «دانستی آن‌ها که بودند؟» گفتم: نه. گفت: «آن که جلو بود، پسر برادرم محمد بن عبدالله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم است. او می‌گوید: از آسمان به او وحی می‌شود؛ آن که در جانب راستش ایستاده بود، علی بود و آن که پشت سرش بود، خدیجه ، زوجه پسر برادرم محمد، است. من در روی زمین کسی را غیر از این سه نفر بر این دین نمی‌دانم.»  🔻طبری در این نقل تاریخی به یکی از اولین وقایع پس از بعثت پیامبر اسلام (ص) اشاره می‌کند که جنبه‌های مهمی از سیر دعوت پیامبر و چگونگی آغاز دین اسلام را نشان می‌دهد. این واقعه، برخلاف تصوری که برخی دارند، دعوت پیامبر (ص) را به‌صورت علنی و مشخص معرفی می‌کند. 🔘 حالا بیایید نکات اصلی را با توضیح بیشتر بررسی کنیم: ۱. اولین روزهای بعثت پیامبر (ص): این روایت مربوط به زمانی است که پیامبر اکرم (ص) به‌تازگی به پیامبری مبعوث شده‌اند. در این مرحله، دین اسلام هنوز در ابتدای راه بوده و تنها نزدیک‌ترین افراد به پیامبر، یعنی حضرت علی (ع) و حضرت خدیجه (س)، از ایشان پیروی می‌کردند. ۲. محدود بودن تعداد مسلمانان: این گزارش تأکید می‌کند که جز پیامبر (ص)، حضرت علی (ع)، و حضرت خدیجه (س)، هیچ‌کس در آن زمان مسلمان نبوده است. حتی زید بن حارثه، فرزندخوانده پیامبر، که یکی از اولین مسلمانان به شمار می‌آید، هنوز ایمان نیاورده بود. این نشان می‌دهد که شروع دین اسلام از گروهی بسیار کوچک و صمیمی آغاز شد. ۳. آغاز نماز از همان ابتدای بعثت: بر اساس این روایت، پیامبر اکرم (ص) از همان آغاز بعثت، نماز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی عبادت را برگزار می‌کردند. این امر نشان می‌دهد که نماز از همان ابتدا جایگاه مهمی در دین اسلام داشته و آموزش آن به اولین پیروان پیامبر آغاز شده بود. ۴. علنی بودن عبادت پیامبر (ص): یکی از نکات مهم این روایت، علنی بودن عبادت پیامبر (ص) و پیروان ایشان است. یحیی بن عفیف که یک غیرمسلمان بوده، به‌سادگی شاهد این صحنه بوده و از آن تعجب کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که پیامبر (ص) در مقابل دیدگان عموم عبادت می‌کردند و عملشان باعث کنجکاوی دیگران می‌شد. ۵. آگاهی مردم از دین پیامبر (ص): این گزارش بیان می‌کند که مردم در همان ابتدای بعثت از دین جدید پیامبر آگاه بوده‌اند. هرچند تعداد پیروان پیامبر در آن زمان اندک بوده، اما مردم از دعوت ایشان خبر داشته و درباره آن پرسش‌هایی مطرح می‌کردند. ▪️برخی از مورخان و مفسران دوران دعوت پیامبر (ص) را به دو مرحله "دعوت پنهانی" و "دعوت علنی" تقسیم کرده‌اند. بااین‌حال، این روایت نشان می‌دهد که پیامبر اکرم (ص) از ابتدای بعثت، عبادات خود را به‌صورت علنی انجام می‌دادند و مردم از دین ایشان آگاه بودند. بنابراین، تقسیم‌بندی مشهور تاریخی نیاز به اصلاح دارد. ▫️به‌جای استفاده از اصطلاح "دعوت پنهانی"، باید از اصطلاح "دعوت خصوصی" استفاده شود. این دوره به زمانی اشاره دارد که پیامبر (ص) ابتدا نزدیک‌ترین افراد به خود، یعنی اهل بیت و خویشاوندانشان، را به اسلام دعوت کردند. در این مرحله، پیامبر (ص) به‌دلیل محدود بودن پیروانشان، هنوز به دعوت عمومی جامعه قریش و دیگر قبایل اقدام نکرده بودند، اما این بدان معنا نیست که دعوتشان پنهانی و مخفی بوده است. 🔺این گزارش تاریخی تأکید می‌کند که دعوت پیامبر اسلام (ص) از همان ابتدا آشکار و مشخص بوده و عمل ایشان در همان سال‌های ابتدایی باعث جلب‌توجه دیگران شده است. ازاین‌رو، تقسیم‌بندی سنتی تاریخی به "دعوت پنهانی" و "دعوت علنی" باید بازنگری شده و اصطلاح دقیق‌تری مانند "دعوت خصوصی" به‌جای "دعوت پنهانی" استفاده شود تا واقعیت تاریخی بهتر منعکس شود. @howzavian_alborz
🔖بعثتی در امتداد بعثت رسول 🖋آمنه عسکری منفرد ✨«حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور نفرت از مشرکین و منافقین محقق نخواهدشد.» (امام خمینی، صحیفه‌، ج ۲۰، ص۳۱۴). این جملات آسمانی بر زبان مردی از تبارِ نور نازل شد. هم او که انقلابی از جنس انقلاب پیامبران برپا کرد و هدفش از این انقلاب، پروراندن معنای توحید در قلب و جان امت رسول الله بود.‌ با این نگاه، انقلاب توحیدی خمینی که در امتداد انقلاب ائمه بوده، بعثتی در امتداد بعثت رسول خاتم داشته است، زیرا هدف بعثت نبی‌اکرم نیز، دعوت به توحید بود. «توحید صرفاً یک نظریه‌ی فلسفی و فکری نیست؛ بلکه یک روش زندگی برای انسان‌هاست؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرت‌های گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن. «لااله‌الاالله» که پیام اصلی پیغمبر ما و همه‌ی پیغمبران است، به معنای این است که در زندگی و در مسیر انسان و در انتخاب روش‌های زندگی، قدرت‌های طاغوتی و شیطان‌ها نباید دخالت کنند و زندگی انسان‌ها را دستخوش هوس‌ها و تمایلات خود قراردهند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۲اردیبهشت۸۲). و این یعنی تجلیِ تولی و تبری در دین. توحید خالص‌ به‌ مفهوم‌ نفی‌ عبودیت‌ غیرخدا (تبری) فلاح‌ و رستگاری‌ حقیقی‌ را برای‌ دنیا و آخرت‌ انسان‌ به‌ ارمغان‌ می‌آورد. «تسلیم‌ محض‌ خدا بودن‌ از نکات‌ برجسته‌‌ی دعوت‌ اسلامی‌ است‌ که‌ در مقابل‌ آن‌، عبودیت‌ نظامهای‌ اجتماعی‌ غلط، عبودیت‌ خرافات‌ و عادات‌ و آداب‌ ناپسند، عبودیت‌ هواهای‌ نفسانی‌ و نیز عبودیت‌ زر و زور از ویژگی‌های‌ دوران‌ جاهلیت محسوب‌می‌شود. (بیانات رهبر انقلاب ۱۰ دی ۷۳). ✨انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمت‌الله علیه) انفجار نور بود و همچون معجزه‌ای زمینه‌ساز ظهور عقلانیت و توحید در دوران جاهلیت ثانی گشت. جاهلیتی که سخت‌تر و مصیبت‌بارتر از جاهلیت اول و خطرناکتر از آن است، چرا‌که مردم عصر پیامبر(صلی‌الله علیه) بت‌های چوبی می‌پرستیدند، اما مردم در زمان قبل از ظهور، بت‌های بشری می‌پرستند. همان بت‌هایی که به مقابله با امام می‌پردازند و با کتاب خداوند و با تفسیربه‌رأی آیات، سعی در محکوم کردن امام و باطل نشان دادن ایشان دارند. سرگردانی و حیرانی، ابتلا به جهل و نادانی، خاموشی نور عقل و فطرت، طولانی شدن دوران غیبت، خواب طولانی مردم، وجود فتنه‌ها و فسادهای گسترده، عدم امنیت، کمبود آب و غذای مناسب، هراس و اضطراب درونی و شیوع جنگ های خانمان سوز و ... همه و همه مسائل مبتلا به جامعه امروز جهانی است اما با تحقق ظهور، امام مهدی(ع) جاهلیت ثانی را نابود خواهد کرد؛ همان‌گونه که حضرت ختمی‌مرتبت، جاهلیت اولی را نابودکرد. ✨مکتب فکرى انقلاب اسلامى چارچوبى مطلوب براى تثبیت و تحکیم پایه‌هاى ارزشى آینده‌ی جـامـعـه‌ی اسـلامـى دارد، چرا‌ که درصدد زمینه سازىِ تجدید حیاتِ عظمت تمدن جهان شمول اسلامى است و از این نگاه، آینده‌ی انقلاب اسلامى بازسازى تمدن فراموش‌شده‌ی اسلامى در جهان امروز خواهد بود. مـقـصـد کـاروان انـقـلاب اسـلامـى تـحـولات عـمـیـق فـکـرى در مـسـائلى چـون هویت‌یابى، استقلال‌طلبى، مدیریت، سیاست، فرهنگ، اخلاق، شناخت و ترویج ارزش‌هاى اسلامى و ایجاد تحول روحى در سطح فرد و اجتماع است. نگاه آینده‌ی انقلاب را باید در پیام انقلاب اسـلامـى در احـیـاى دیـن مدارى و تفکر اسلامى در سطح جهان جستجو کرد. @howzavian_tehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرتمندتر از موشک خطرناک‌تر از نظامی 🌱 امریکا نظامی «نمی‌آورد» اینجا. امریکا نویسنده «می‌آورد» اینجا. امریکا گوینده می‌آورد اینجا. امریکا عمال خودش که سال‌های طولانی آن‌ها را تربیت کرده است، می‌فرستد اینجا. (صحیفه امام خمینی، ج ۱۰، ص ۵۲۱؛ قم شانزدهم آبان ۱۳۵۸) @ghalamdar 🆔 @howzavian_isfahan
. 🖌 سنت تقریظ‌نویسی رهبر انقلاب پیام فرهنگ‌سازی دارد مهدی کُرد فیروزجایی، نویسنده رمان فقهی «ملداش» و مدرس داستان‌نویسی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه و روحانیت خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های ادبی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاه حوزه علمیه در این عرصه گفت: ذکر این نکته که چه نسبتی بین منِ نویسنده و طلبگی برقرار است یا نیست، جزو سؤالات پر تکراری است که معمولاً از نویسندگان می‌پرسند. برخی گلایه دارند و شاید من هم قبلاً از این حرف‌ها می‌زدم؛ اما اگر حوزه علمیه و سابقه طلبگی نبود، دست به نوشتن نمی‌زدم یا می‌زدم و ناقص رها می‌کردم. بی‌تردید حوزه علمیه قم یا اساساً حوزه علمیه در اینکه من به‌سمت نوشتن بروم نقش داشت. 🔗 متن کامل در خبرگزاری تسنیم 🔗 صفحه ویراستی نویسندگان حوزوی (مدادالفضلاء) 🆔 @howzavian_mazandaran