📌با مشارکت گروه نویسندگان حوزوی برگزار می شود؛
🔹جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب در سه بخش برگزار میشود
♦️اهالی ادبیات و رسانه در زدودن غربت از شخصیت حضرت ابوطالب دریغ نکنند
حجت الاسلام علی اسفندیار در گفتوگو با خبرنگار مهر با اشاره به جایگاه سرنوشتساز حضرت ابوطالب (ع)، این شخصیت عظیم تاریخ اسلام را حامی تمامعیار پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: حضرت ابوطالب (ع) با حمایتهای هوشمندانه از رسول اکرم (ص) و بهکارگیری توان تعاملی خود در بین سران مکه، توانسته در حرکت و گسترش منطقی و منظم اسلام تأثیرگذاری بیبدیل باشد.
وی غفلت جدی از شخصیت و کارنامه درخشان حضرت ابوطالب در پژوهشهای تبلیغی و تاریخی را شایسته این شخصیت عظیمالشأن ندانست و ابراز داشت: گمنامی این چهره تاریخساز اسلام سبب شده است مجمع جهانی اهل بیت (ع) اقدام به طراحی و برگزاری همایش بینالمللی حضرت ابوطالب (ع) کند؛ از این رو مجریان این همایش درصدد هستند بخش مهمی از این خلأ را در قالب فراخوانهای علمی، ادبی، رسانهای و هنری جبران کنند.
دبیر جشنواره ادبی رسانهای حضرت ابوطالب (ع) در تبیین اهداف جشنواره ادبی_رسانهای حضرت ابوطالب (ع) اظهار داشت: این جشنواره با هدف تولید محتوا و بهرهمندی از ظرفیت اصحاب رسانه و ادبیات در صدد است، در سه بخش «شعر»، «نثر ادبی» و «نگارش رسانهای»، آثار مرتبط با شخصیت حضرت ابوطالب (ع) پدر بزرگوار امیرمومنان علی (ع) را جمعآوری کند.
وی با بیان اینکه این جشنواره به دنبال حمایت از نویسندگانی است که به نوعی وقت لازم را برای نگارش مقاله علمی ندارند، تأکید کرد: حضور اهالی ادبیات و رسانه در چنین جشنوارههایی به همگانیشدن نوشتن و ایدهپردازیهای گوناگون درباره شخصیتهای تاریخی و موضوعات مهم جامعه کمک چشمگیری خواهد کرد.
دبیر جشنواره ادبی رسانهای حضرت ابوطالب (ع) با تأکید بر اینکه تلاش میشود تا قبل از برگزاری همایش بینالمللی حضرت ابوطالب، آثار ادبی رسانهای را در مطبوعات و خبرگزاریها منتشر کنیم، تصریح کرد: به همه نویسندگان جشنواره که آثارشان در رسانهها منتشر میشود، حقالتألیف پرداخت میشود، همچنین از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، یک جایزه ویژه به اثر برگزیده تعلق میگیرد که از صاحب اثر در کنار نویسندگان مقاله تجلیل میشود.
وی با بیان اینکه نوشتن برای این جشنواره هیچگونه محدودیت سِنی و صنفی ندارد، مهلت ارسال آثار را سیام بهمن اعلام کرد و افزود: علاقهمندان میتوانند آثار خود را به شماره ۰۹۱۹۱۵۲۵۴۱۳ در شبکه پیامرسان ایتا ارسال کنند.
این همایش به همت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) از تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.
#خبرگزاری_مهر
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔅انقلاب اسلامی و مسأله نفوذ
☑️ نفوذ از طریق تضعیف اعتماد به نفس فرهنگی
عقب نشینی مستمر و گام به گام نظام اسلامی در قبال برخی پدیده های زشت اجتماعی مانند روابط علنی دختر و پسر در ملأ عام، بد حجابی و بی حجابی، فروش علنی مواد مخدر، رواج رقص و غنا و... نه تنها به شکل گیری انگاره ای جبراً پیش رونده و غیر قابل کنترل از آنها انجامیده که تأثیرات منفی بسیاری را بر فضا و فرهنگ عمومی و خانوادگی و ایمانی کشور باعث شده، بلکه مانع از شکلگیری و یا تقویت اعتماد به نفس فرهنگی مسئولان نظام و هواداران جدی انقلاب اسلامی در پیشبرد و عملیاتی کردن اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی شده است.
بدین ترتیب که به نظر میرسد هم اصلاح فضای عمومی فرهنگ کشور و هم بازیابی اعتمادبه نفس فرهنگی بدنههای فعال ملت و عناصر و جریانهای فرهنگی انقلاب تا حدود بسیار زیادی منوط به کنترل و عقبرانی این متغییرهای اجتماعی به ظاهر جبر آلود و مخرب است.
✍️ احمد جهان بزرگی
#دهه_فجر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔷 ژانر دراماتیک
💐امام آمد
🌺 شوق دیدار امام، فواره اشک از چشمان به راه انداخته بود.
کسی به ساعت خود نگاه نمی کرد!
پاها آنقدر اجر و قرب پیدا کرده بودند که همگی دست به دامان پا؛ زدند؛ که آرام و قرار داشته باشید؛
امام میآید .
تپش قلبهای سرشار از محبت، فرشتگان عرشی را به زمین کشاند! آسمان هم فرش شد! ابر سایه گشت! خورشید سکوت کرد! تا صدای امام را بشنود.
همه دلتنگ دیدار یار نفس نفس زنان، چشم به فرودگاه دوخته بودند.
✍️ سید جواد محمدزاده
#دهه_فجر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
◼️تسلیت
لوح| آیت الله نظری خادم الشریعه به رحمت ایزدی پیوست
◽️آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه که از یک شنبه چهارم بهمن ماه ۱۳۹۹ به دلیل بیماری در یکی از بیمارستانهای تهران بستری بود در سن ۸۸ سالگی به دیار معبود خود شتافت.
#خبرگزاری_رسا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 وقتکشی در وقت زندگی
🔸جذابیت که از ویژگی های اصلی فضای مجازی است موجب شده تا کاربران ناخواسته و بدون توجه به اتلاف وقت بخش عمده زمان طلایی خود را در این فضا سپری کنند.
🔸 جمله «وقت طلاست» فقط یک شعار و یک جمله معروف نیست، بلکه حقیقتی است که اگر به آن توجه نشود ما را از اهدافمان دور میکند. اتلاف وقت در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی که به واسطه گستردگی ، تنوع و جذابیت مطالب به صورت ناخودآگاه اتفاق میافتد آسیبی است که اعتیاد اینترنتی و افسردگی را در پی خواهد داشت.
🔸مراقب "طلای زمان" در فضای مجازی باشیم.
✍ نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🍃 مسافر کوچک
حس خیلی عجیبی است، مادر بودن را می گویم... وقتی یک موجود خیلی کوچک، میشود تمام وجودت. نه همهی وجودت، که بالاتر از خودِ خودت... این احساس بیمثال را فقط یک مادر میتواند لمس کند.
موجود کوچک ناتوانی که به ظاهر جز زحمت و بیخوابی و ملال برای مادر ندارد، در پیشگاه مادر، عزیزتر از جان است از همان لحظهی ناب آمدن.
شاید امید مادر است و مادر، خود را در نوزادش میجوید، شاید ثمرهی تلاش و عمر مادر است، شاید می خواهد پناه مادر باشد و عصای دست و آرام دل او؛ و شاید و شاید و شایدهای بسیار دیگر... اما نه! هیچ کدام هم که نشود و نباشد، او تجلی نور خداست که ناخودآگاه دل مادر را شیفتهی پاکی خود میکند و معصومانه از مادر دل میبرد.
🆔 دنیای من
#مادرانه
#سبک_زندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⌨ همه چیز با تُکمه حل و فصل میشود
نسلی که اکنون در راه است، مثلاً سی سال دیگر، چگونه نسلی خواهد بود؟ گمان میکنم که رابطهاش با شاهکارهای اندیشهی بشری گسیخته خواهد ماند، اگر انگلیسی است با شکسپیر، اگر فرانسوی است با کورنی و راسين، و اگر ایرانی است با فردوسی و مولوی.
اینترنت و "تُکمه" مجال نخواهند داد. همه چیز با تُکمه حل و فصل میشود. با آن میتوانید از این سر دنیا به آن سر دنیا بروید. سیر آفاق و انفس بکنید، ولی کو آن رشتهی باریک معنوی که از طریق کتاب شما را اتصال میداد به دنیای بیمرز
✍ محمد علی اسلامینُدوشن
🆔 واژهها را باید شست
#نویسندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
❤️ اندر مصائب فرزندآوری
از سونوگرافی بیرون می آیم، دستیار دکتر به من بستهای از هدایای کودک میدهد, طوری که یکی دو نفر کناری بشنوند، با لبخند میگویم دستشان درد نکند، چهار تا پوشک هم خوب است.
زنی آن طرفتر میگوید: «وسط این گرانی فقط بیست میلیون برای خود تولد بچه کنار بگذاری تا بتوانی فرزند بیاوری؛ همهاش هم میگویند: «بچه بیاورید.»
خندهام میگیرد، میگویم: «والا ما بیست تومن برای هیچ کدام کنار نذاشتیم، حالا یکی دوتومن شاید...»
بعد زن لیست میکند و من تازه میفهمم مشکل از کجاست؟!
از خرج زایمان در بیمارستانهای لاکچری تا سیسمونیهایِ «چشم دربیار».
👈 خواندن بیشتر 👉
✍️ زدبانو
#تحدید_نسل
#تولید_نسل
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🇮🇷 راهپیمایی مجازی 22 بهمن از امروز کلید خورد
با ورود به سامانه www.bahman99.ir و ثبت نام و انتخاب شعار و پوستر مورد نظر خود در این راهپیمایی شرکت کنند.
#دهه_فجر
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔰 بیستمین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم (ص)
🔸وضعیتسنجی پردازش شخصیتهای تاریخی اسلامی در آثار ادبی رسانهای
🏢 مکان: قم، خیابان جمهوری اسلامی، نبش کوچه6 ، خبرگزاری مهر
علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر در وبینار شرکت کنند.
🌐https://vc.miu.ac.ir/Abutalib
@abutalibconf
@HOWZAVIAN
🔵 دالان پژواک
1️⃣ خیلی از خبرهای جَعلی و شُبهاتی که در فضای مجازی دستبهدست میشود، اگر منطقی تحلیل شود، باورش سخت است که کسی آن را پذیرفته باشد؛ گاهی حتی بنظر خندهدار هم میآیند.
به عنوان نمونه جوانی می گفت: زمانی که روسها قند را وارد ایران کردند، مردم دیدند عجب طعمش با چایی چفت و جفت میشه و حالا هی چایی بخور و پس کی نخور. میخوردند و حسابی کیفُور میشدند. امّا روسها یادشون رفت سهم ملّاها را از فروش قندها بدهند تا اینکه منبریها رفتندبالای منبر و گفتند: ای مردم قند نخورینااااااا،قند خوردن حرومه، حروووم!!!!. ملّت هم که حسابی حرف گوش کن!!!، گفتند: چَشم، سَمعاً و طاعتاً، دیگه از امروز چای را با قندنمیخوریم!!! بالآخره چای تلخ به ز سوزش آتش!!!.
روسها هم دیدند ای بابا، قندهاشون روی دستشون باد کرده و فروش نمیره. به صِرافت میافتند و بزرگشون میگه: تا سهمیه ملّاها را ندیم، حال و روزمون همینه. زودتر پورسانت فروش را بدید تا ملّاها قند را حلالش کنند. اینها هم وقتی سهمشون را گرفتند، دوباره رفتند بالای منبر و روایت پشت روایت که؛ ای مردم، اون حرفی که برای حُرمت قند زدیم درست بود؛ امّا یه راه حل پیدا کردیم برای حلال کردنش و آنهم اینکه اگر قند رو بزنین توی چایی و بعد بُخورین، دیگه حروم نیست و میشه حلالاً طیباً!!!.
2️⃣ داستان آنقدر خنده دار است که مُرغ زیر پُلُو هم از شنیدنش خنده اش میگیرد، امّا پرسش این است که پس چرا برخی باورش میکنند؟
پاسخ ساده است؛افرادی که وارد «دالان پژواک» میشوند، اطلاعاتی که باورهای آنها را تأیید میکند میپذیرند و داده های دیگر را پس می زنند. چنین افرادی هرچه در پذیرش حرفهای بی سند و مدرک و بعضاً خنده آور با گارد باز عمل می کنند، در برابر حرفهای مخالف خود ولو باسند و مدرک و استدلال موضع گرفته و مقاومت میکنند. باورهای شکل گرفته جدید ایشان نقش «ابرروایتها» را برای آنان بازی میکند که جلوی پذیرش اطلاعات جدید را میگیرد و تقریباً یک غارفکری برای شخص ایجاد میگردد.
👈 خواندن بیشتر 👉
✍️ سیدحسن هاشمی جزی
#شبههشناسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔘 فصل هرس
♦️ شجره طیبهی انقلاب اسلامی و لزوم هرس نگرشهای غلط در آستانه قرن جدید. بسیاری از مشکلات امروز ریشه در نگرش برخی از به اصطلاح انقلابیون 57 دارد... آن نگرش غلط و برخی از آن افراد هنوز هم فعال و حتی برخی از آنان پستهای مهمی در حاکمیت دارند!
🌐 Sollam.ir/post/1 متن کامل
🔹 در سال 57 شمسی و 15 سال بعد از آغاز رسمی نهضت امام خمینی کبیر(ره) یعنی خرداد 42 بالاخره مردم شریف ایران بعد از جان نثاریهای فراوان و با هدایت امام خود و مبارزه و جهاد همه جانبه یاران راستین آن بزرگ مرد فرزانه توانستند مهمترین مرحلهی انقلاب یعنی تغییر ساختار سیاسی حکومت ایران را به سر انجام رسانده و آن را متحول کنند. دو رکن اساسی آن تحول بزرگ عبارت است از:
1- حذف و کنار زدن دیکتاتوریِ سلطنتیِ موروثیِ وابسته به دشمنان ملّت از رأس حاکمیت و جایگزینی و استقرار یک اسلام شناسِ متّقی و شجاع و مدبّر (ولایت مطلقه فقیه جامع الشرایط) به جای آن...
2- مردم سالاری واقعی و مشارکت مستقیم تمام اقشار در تعیین سرنوشت خود و کشور در حوزههای مختلف و باز کردن مسیر برای غیر اشراف و ایجاد بستر برخورداری از فرصتهای برابر برای همگان.
🔸 اما آیا انقلاب در سایر ساحتهای حاکمیت مانند اقتصاد، فرهنگ، آموزش و پرورش و غیره نیز به اندازه و کیفیت انقلاب در ساحت سیاسی حاکمیت رخ داد و اتفاق افتاد؟
🌐 Sollam.ir/post/1 متن کامل
✍️حسین کاوه
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN