eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
605 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹به تو از دور سلام ✍️ م. حیدریان منش اربعین برای همه بوی رفتن و رسیدن می دهد عطشی سوزان که چون موج تو را می کشاند تا به ساحل برساند کشتی نجاتی که دیدنی می شود و ملموس برای برداشتن توشه و همسفر شدن برای جاری شدن در مغناطیس جهان برای پناه گرفتن و یافتن قرار برای عروج از جاده نجف تا کربلا لیالی که بوی بهشت می دهند و تو عاجزانه یک سال ساک می بندی یک سال به راه و موکب‌ و هدف می اندیشی قلک ات را هزار تومان هزار تومان پر می کنی و وقتی نزدیک اربعین می رسد از یک جا که نه سه جا برای رفتن تو را می خوانند و تو با اشتیاقی لایدرک و لا یوصف از قرآن إذن می گیری و راهی می شوی اما همین که به جاده ی حسین می رسی باید برگردی تصور کن دلت چقدر می گیرد می شکند و حتی می سوزد حتی فرصت چند قدم برداشتن در جاده عشق نمیابی روبروی ایوان نجف می ایستی و به تل و قتلگاه به فراق و وصال به عطش و ....و به حسین سلام می دهی او می شنود هر جا که سلام بدهی او می شنود اینجا که ایوان نجف است حالا می فهمی که سرگردانی یعنی چه ؟بی منزلی یعنی چه ؟ به چشم خودت می بینی که تمام عراق راه شده اند برای رسیدن به حسین از حله می گذری موکب‌ها طریق الحسین را نشان می دهد از کوت از رمادی از دیوانیه از طفلان تمام عراق که نه تمام جهان به پاسداشت حسین قیام کرده اند و تو در راه مانده ای ستونها را با دلت بشمار عمودها را هم موکب‌ها را هم عاشق ها را هم حتی دستان آن پیرزن در راه بوی حسین می دهد و بر سر کودک جاده که تو را زائر الحسین می خواند و دستت را می بوسد دست می کشی همه تو را شادباش می گویند و تو غم ات بیشتر می شود که نرفته و ندیده چشمهایت را می بوسند و تو فقط گریه می کنی جا ماندن بد دردی است خدا کسی را گرفتار نکند نمی دانم شاید در پی آب بودم مرا خواندند تا بگویند آب را کم بجویم تشنگی به دست آورم اما باور کن جا ماندن بد دردی است به تو از دور سلام @HOWZAVIAN
💢بودجه بهداشت جهانی و دعوای بدیهیات! ✍️ قاسم یزدانی مقدم قریب دو سه سال است بصورت روزانه مشغول بحث و گفت و گو با دوستانیم که به هزار و یک دلیل نمیتوان به بازی جدید بهداشت جهانی اعتماد کرد و به پروتکل هایش عمل. یک نمونه اش منبع تامین مالی این نهاد صهیونیستی است. سوال: چه کسی داعش را ایجاد و تامین مالی کرد؟ پاسخ: آمریکا و شرکا سوال: چه کسی بزرگترین ضربه ی جمعیتی را به تنها مملکت شیعه ی جهان زد؟ پاسخ: آمریکا و شرکا با محوریت بهداشت جهانی. سؤال: چه کسی بهداشت جهانی(تابع سازمان ملل) را ایجاد کرد و تامین مالی هم میکند؟ پاسخ: آمریکا و شرکا. طبق این گزارش (https://b2n.ir/a57626) آمریکا با ۸۹۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ بزرگترین حامی مالی بهداشت جهانی با حدود هفت هزار کارمند در سراسر جهان است. جالب اینجاست که موسسه بیل و ملیندا گیتس هم در صدر مموّلین بهداشت جهانی در بخش خصوصی است. عرصه ازین واضح تر؟ چه شده که پروتکل های دائم الاشتباه را عین دین می‌خوانید و اگر کسی هم به طرح پرسش های منطقی در این خصوص بپردازد متهم به ضد ولایتش میکنید و کلامش را در نطفه خفه؟ حتی کسی مانند استاد پناهیان را بخاطر پرسیدن چند سوال به جا از ستاد کرونا متهم به بی بصیرتی و ولایت نافهمی میکنید. این ولایت مداری نیست این ولایت خفگی است، ولایت چماغی است. @HOWZAVIAN
💎دو کار مهم هر نویسنده: 1️⃣ غم نهفته در دل شکوه‌مندترین چیزها را بازنماید. 2️⃣ شکوه نهفته در غم بدترین شرایط را کشف کند. @HOWZAVIAN
بنویسیم مرتضی رجائی شیطان با یک زیارت معمولی کاری ندارد؛ ولی وقتی همین زیارت تبدیل به یک رزمایش مؤمنانه و یک حماسه عظیم شود، همه ایادی‌اش را به خط می‌کند تا آن را کم‌رونق کنند. از کنار این رویداد عظیم آخرالزمانی به سادگی نگذریم و همه با هم این دعا را زمزمه کنیم و هر جا که می‌توانیم بنویسیم: @HOWZAVIAN
🔴 مسیر عاشقی ✍️ الهه دهقانی، عضو تحریریه مدادالفضلاء 🌱بخش دوم صبح روز سوم بود؛ به عمود ۱۲۵۰ رسیده بودیم و تا کربلا راه زیادی نمانده بود؛ اما پاهایم خسته شده بود و دیگر توان راه رفتن نداشتم. خودم را به صندلی‌های پلاستیکی سبز رنگی که کنار جاده، روبروی موکبی عراقی برای استراحت زائرها گذاشته بودند، رساندم. روی یکی از آن‌ها نشستم و صندلی دیگر را جلوی خودم کشیدم و پاهایم را روی آن دراز کردم. با دست زانوهایم را می‌مالیدم که صدایی به گوشم رسید. «خانم، ماساج». سرم را بلند کردم. دخترکی شش، هفت‌ساله با هیکلی لاغر و ظریف که مثل بزرگ‌ترهایش، لباس بلند و روسری عربی مشکی به تن داشت و حتی یک تار مویش پیدا نبود، روبرویم ایستاده بود. نمی‌توانست فارسی صحبت کند با همان دو کلمه‌ی فارسی- عربی، به من فهماند که اگر می‌خواهم، می‌توانم برای ماساژ پاهایم به موکب آن‌ها بروم. همراه او وارد موکب شدم، منتظر بودم که مادرش یا بزرگ‌تر دیگری بیاید و این کار را بکند؛ اما با اشاره به من گفت که بنشینم و پاهایم را دراز کنم. بعد خودش با دست‌های کوچکش شروع به ماساژ دادن پاهایم کرد. برایم باورکردنی نبود. با آن دست‌های کوچک، طوری این کار را با مهارت انجام می‌داد مثل‌اینکه شخص بالغی است که مدت‌ها برای این کار آموزش‌دیده. از خودم خجالت کشیدم. تنها کاری که در این چند روز کرده بودم، پیاده‌روی بود. پیاده‌روی که با میزبانیِ سخاوتمندانه‌ی شیعیان عراقی با تمام عشق و دارائی‌شان، همراه بود. *(سوره‌ی آل عمران/ ۹۲) @HOWZAVIAN
✴️ الهیات تبشیری چه هدفی را در جهان اسلام دنبال می کند؟ ✍️ مجتبی مزروعی، عضو تحریریه مدادالفضلاء میسیولوژی علم چند منظوره ای است که مبلغین مسیحی و میسیونرها از آن برای رسیدن به هدف در تبلیغ مسیحیت در دنیا استفاده می‌کنند. یکی از راه کارهای آنها تغییر در الهیات مسیحی است. در اواخر دهه 1800م و اوایل 1900م جنبش موسوم به الهیات کتاب مقدس به عنوان جایگزینی برای الهیات منظم به وجود آمد. با این وجود برخی از مسیحیان محافظه کار از برخی فرضیات الهیاتی کسانی که راه را برای جنبش جدید پیش می بردند، ناراحت بودند. آنها را لیبرال نامیدند. اما، این ایده از الهیات که کاملاً ریشه در تفسیر کتاب مقدس داشت، جذاب بود. رازنر، که كتاب مقدس را با یك بنای ساختمانی مقایسه می كند، می گوید: که کتاب مقدس این اجازه را به ما داده که هرگونه می خواهیم برای تبلیغ دین خدا از آن استفاده و تفسیر کنیم. به طور رسمی، الهیات تبشیر تلاش برای فهم و تفسیر ماموریت خدا با توجه به کتاب مقدس، تجربه کلیسا درباره مأموریت در طول تاریخ، و زمینه اجتماعی و سیاسی امروز به منظور راهنمایی به کلیسا در انجام ندای مبلغین تبشیری خود است. این بدان معناست که الهیات تبشیری مسیحی لزوماً شامل بازتاب 1) در مورد روند ارتباطات، 2) در مورد نگرانی های فرهنگی، 3) در مورد چگونگی اجازه دادن به بشارت در هر سرزمین بومی به روشی که از نظر فرهنگی مناسب برای افراد آنجا باشد. الهیات تبشیری یک هدف را دنبال می کند و آن این است که همانطور که پولس در بین یهودیان یهودی بود و در بین بت پرستان مثل آنها بود، الهیات مسیحی را و تفسیر کتاب مقدس را با فرهنگ بومی هر منطقه مطابق سازی کنیم. آنچه در این الهیات به همراه دارد که الهیات مسیحی را با فرهنگ بومی مطابق کند، ایجاد فرقه های جدید در مسیحیت می شود مانند فرقه کریسلام در نیجریه و یا اینکه به پلورالیسم دین می انجامد. @HOWZAVIAN
💐 خیر مقدم به اعضای جدید و درد دلی کوتاه 💠 اینجا فرصتی ست برای خواندن افکار حوزوی و همچنین برای نوشتن شما فرهیخته گرامی... 🌱 به دنبال پویش نوشتن در بین حوزویان هستم. 😔 درد دل؛ این کانال با هزینه شخصی و با مدیریت یک نفر اداره می شود و درصدد حمایت از نویسندگان رسانه‌ای و ادبی حوزه است؛ و نهادهای مرتبط که بودجه رسانه ای و نویسندگی دارند تا کنون سراغی از این حرکت جهادی نگرفته‌اند... بماند! 😔 😊اما جهاد تخصصی این جمع ادامه دارد، می‌نویسیم و می‌میریم و آیندگان قضاوت خواهند کرد. و شما سابق و لاحق، می‌توانید فرهنگ نوشتن را ترویج کنید و در مسیر همگانی‌شدن نوشتن رسانه‌ای همراه و همدل باشید. 🍃بسم الله... @HOWZAVIAN
📘فالوور یا تحلیل‌گر؟! 💠هر فردی که مخاطب رسانه‌هاست، باید تحلیل‌گری حداقلی نیز باشد تا از پوسته صنایع فرهنگی و رسانه‌های غربی، به عمق غرب و اهداف استثماری آن پی ببرد. 🌐با چنین برنامه‌ای، هجوم رسانه‌ای دشمن، حتی در اوج قوت، تبدیل به ضدّ خود خواهد شد و برای جامعه بیداری‌بخشی و رسواکنندگی خواهد داشت. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 66، محمدحسین فرج‌نژاد @HOWZAVIAN
🔻تعارض منافع با خدا! ✍️ محمدرضا علوی راد، عضو تحریریه مدادالفضلاء آری قماشی خدا‌باورند؛ اما دین ندارند ... می‌پرسی مگر نقص ایدئولوژی ناشی از نقص جهان‌بینی نیست؟ چطور خدا را باور دارند اما دین ندارند؟ گویم آری باور دارند لکن اجمالا ... آن‌جا که مسئله تعارض منافع باشد و ولعِ کف و سوتِ ابوجهلان و اشعری‌صفتان، اسلامِ طهور را دستاویز هواهای جهلانی نموده، مردمانی را با سناریویی القا شده از خِرّ و خِرّ ابلیس فریفته و با ایجاد پارادایمی از سِلک "victor hugo"، اضطراب‌ها و کمبودهایشان را ظرف انقلابِ حق و باطل می‌نمایند. همان‌ها که مظلوم را ظالم معرفی کرده و باعث شدند عبارتِ «اگر جاهلان نباشند چرخ، ظلم ظالمان نمی‌چرخد» با طلا نوشته شود. «ضحکة للمغفل و عبرة للمحصل» @HOWZAVIAN
📸شهید کر و لالی که با امام زمان(عج) ارتباط داشت 🔸اسمش عبدالمطلب اکبری بود. زمان جنگ توی محل ما مکانیکی می‌کرد و چون کر و لال بود، خیلیا مسخره‌ش می‌کردن. یه روز رفتیم سر قبر پسر عموی شهیدش ”غلامرضا اکبری“. 🔹عبدالمطلب کنار قبر پسر عموش با انگشت یه چارچوب قبر کشید و توش نوشت ”شهید عبدالمطلب اکبری“! ما هم خندیدیم ومسخره‌ش کردیم! هیچی نگفت فقط یه نگاهی به سنگ قبر کرد و با دست، نوشته‌‌ش رو پاک کرد و سرش رو انداخت پایین و آروم از کنارمون رفت… 🔸فردای اون روز عازم جبهه شد و دیگه ندیدیمش. ۱۰ روز بعد شهید شد و پیکرش رو آوردن. جالب اینجا بود که دقیقا جایی دفن شد که برای ما با دست قبر خودش رو کشیده بود و مسخره‌ش کردیم! 🔹وصیت نامه‌ش خیلی سوزناک بود؛ نوشته بود: ” بسم الله الرحمن الرحیم “ یک عمر هر چی گفتم به من می‌خندیدن! یک عمر هر چی می‌خواستم به مردم محبت کنم، فکر کردن من آدم نیستم و مسخره‌‌م کردن! یک عمر کسی رو نداشتم باهاش حرف بزنم، خیلی تنها بودم. اما مردم! ما رفتیم. بدونید هر روز با آقام امام زمان (عج) حرف می‌زدم. آقا خودش گفت: تو شهید میشی... @HOWZAVIAN