#تبیین_با_شما
#غرب_از_نمای_نزدیک
💢 آمریکا جزء 10 کشور ناامن برای زنان
✍️ محمد تهرانی
با توجه به آمارهای منابع غربی در خصوص رواج خشونت و ناامنی اجتماعی، میتوان ادعا نمود ماهیت نظام سرمایهداری و لیبرالیستی با خشونت آمیخته است و از این روی نوام چامسکی با اشاره به سابقه استعمارگری و اشغالگری کشورهای اروپایی و غربی اعتراف میکند:
تردیدی نیست که پای اروپاییان به هر جا که باز شد، سطح خشونت به میزان زیادی بالا رفت... یکی از دلایل این امر آن است که اروپاییان در میان خود جنگهای خونین و بیرحمانهای را از سر گذرانده بودند و لذا نوعی فرهنگ بیهمتای خشونت را تکامل بخشیده بودند... اگر خواسته باشیم در مقابل تاریخ شرافت خود را حفظ کنیم، باید این اقدامات را صرفا نوعی اشکال بربروار توصیف کنیم.
با این حال نظام سرمایه داری غرب به بهانه ترویج «آزادی و دموکراسی» دخالت خود در مناطق مختلف جهان را توجیه میکند! در حالی که به گفته نوام چامسکی: «در زمانی که آمریکاییها خود با کمبود شدید دموکراسی روبه رو هستند نیازی نیست که بیهوده دور دنیا برای هدیه کردن دموکراسی سرگردان باشند».
بر اساس تحقیقات انجام شده در مؤسسه تامسون رویترز، آمریکا به عنوان نماد یک کشور با سبک زندگی غربی، در بین ۱۰ کشور نخست ناامن برای زنان قرار دارد؛ رتبهای که در حداقل یک دهه بدون تغییر باقی مانده است.
غربی که مدعی حقوق زنان است، همواره خود بیشترین خیانت، جنایت و سواستفاده ابزاری، جنسی را از زنان داشته. زن در سبک زندگی(لایف استایل)غربی چیزی جز عروسک جنسی نیست.
غرب همواره به بهانه دفاع و حمایت از حقوق زنان در حال اشاعه فحشا و ولنگاری خانواده بوده خود موجب بیشترین احساس ناامنی در بین زنان در جامعه خود گردیده است.
ابی هانولد، کارشناس آمریکایی و از بازماندگان تجاوز جنسی و فعال در مینیاپولیس، به بنیاد تامسون رویترز گفت: «میتوانم بفهمم چرا مردم، ما را کشوری میدانند که برای زنان خطرناک است، زیرا ما چنین هستیم.»
او گفت: "ما سعی می کنیم نشان دهیم که کشور آزادی و امنیت هستیم، اما افراد زیادی در کشور ما هستند که امنیت ندارند و قربانیان تجاوز جنسی و خشونت خانگی قطعا در این گروه هستند."
#حقوق_بشر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
▪️صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا
بر دلش داغ کم نداشت ولی
زهر دیگر به جام کرد انگور
جگرش را دریده بود نفاق
دشمنی را تمام کرد انگور
طرح: #استاد_مسعود_نجابتی
شعر: #محمدتقی_عارفیان
#یا_امام_رضا
#علیبنموسی
#الصدیق_الشهید
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔺ضعف فرهنگی در تبیین حجاب
✍ بابک شکورزاده
اینکه فلسفه حجاب چیست و عدم رعایت آن چه پیامدهایی دارد و محدوده آن چیست، نکاتی ریشهای است که اگر در بین مردم جا بیفتد و درست تبیین شود، عمدهی معضلات بحث حجاب برطرف خواهد شد. خانواده، رسانهها، آموزش و پرورش و سایر نهادهای آموزشی، نقشی مهم در این رابطه میتوانند داشته باشند.
یکی از معضلات جدی در این باره که دامنگیر خانوادهها و نهایتا جامعه شده، علاوه بر تبلیغات مسموم فضای رسانهای و فضای مجازی، عدم تبیین درست و اقناعی از سوی محیطهای آموزشی برای دانشآموزان است. مثلا یک دانش آموز دبیرستانی تا چه اندازه به اهمیت حجاب واقف است؟! موضوع محدوده حجاب از نظر شرعی یک بحثی است و موضوع تفهیم فلسفه حجاب و چرایی پوشش بحثی دیگر. به هر حال این مطلب روشن است که تمام انسانها به خصوص نوجوانها در مرتبه عالی ایمان و اعتقاد به خدا و احکام الهی نیستند که به صرف دانستن احکام حجاب به آن روی بیاورند. به نظر میرسد که در ابتدا چرایی پوشش و تبعات منفی بی حجابی باید تبیین شود و نوجوان به اقناع برسد و بعد در مرحله بعد پای احکام فقهی به میان بیاید. این نکته مهمی است که غفلت از آن باعث این ناهنجاریها شده و کار را به جایی رسانده که خیلیها اینگونه که شاهد هستیم از حجاب فراری هستند و رسما آن را مانع آزادی میدانند.
یکی از راهکارهای عملی در جهت فرهنگ سازی حجاب، پرداختن جدی به این مقوله در آموزش و پرورش است تا یک دانش آموز، خصوصا دختر، بالاخره به این نتیجه برسد که حجاب به صلاحش است و قطعا خیری در آن بوده که از نظر شرعی نیز بر آن تأکید شده است. مثلا یکی از کارها میتواند این باشد که حداقل یک واحد درسی به طور ویژه درباره حجاب در مدارس تدریس شود و به تمام زوایای آن پرداخته شود تا نوجوان به اقناع برسد. طبیعتا وقتی نوجوانان در این موضوع توجیه باشند، کمتر از تبلیغات مسموم فضای مجازی آسیب میبینند و چه بسا به طور کامل واکسینه شوند و اصلا تأثیر نپذیرند؛ از طرفی همین نوجوان وقتی در آینده خودش صاحب خانواده شود بهتر میتواند در تربیت فرزندانی عفیف قدم بردارد؛ ولی تا زمانی که که پدر و مادر خودشان توجیه نباشند که چرا باید حجاب داشت، طبیعتا فرزندان خود را نیز در این راستا تربیت نمیکنند و نتیجه همین میشود که شاهد هستیم؛ نه خانواده به فکر است و نه متولیان آموزشی و فرهنگی.
نکته دیگر این است که افراد بدحجاب متفاوت هستند و درست نیست که همه را به یک چشم ببینیم. خیلی از ناهنجاریهای حجاب ناشی از عدم آگاهی نسبت به میزان پوشش است و افراد توجیه نیستند که محدوده حجاب چیست؟ بعد از اینکه موضوع مشخص شود، عملکردها متفاوت خواهد شد؛ بعضیها که افراد معتقدی هستند و دوست دارند که در مسیر رضای خداوند متعال باشند، حجاب شرعی را رعایت میکنند و دیگر مانند قبل نخواهند بود؛ ولی آن دسته از افراد که دارای ایمان ضعیفی هستند همچنان مقید به حفظ حجاب شرعی نیستند و پوششی فرمالیته خواهند داشت.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌نگاهی تحلیلی به فتنه قرن جدید
اول:
وقایع و حوادث بی شماری در زندگی ما رقم می خورد که ذهن انسان به محض وقوع حادثه شروع به تجزیه و تحلیل آن رویداد می کند و گاهی در لحظه باید تصمیم به انجام کاری یا ترک فعلی بگیرد. گاهی هم پس از گذشت واقعه با مرور جریانات و رخداد ها در ذهن عملکرد خود را ارزیابی و تصمیمات گذشته را بررسی می کند.
در مورد حوادث اجتماعی هر چقدر زمان بگذرد با جمع آوری اسناد و مدارک امکان تحلیل وقایع بیشتر می شود و حتی گاهی تا روشن شدن ابعاد ماجرا و به دست آوردن اخبار موثق باید درنگ کرد.
در قضیه فوت خانم امینی در چند روز اول پرونده مبهم بود اما برخی با افسار گسیختگی در اظهار نظر زمینه فتنه انگیزی را فراهم کردند.
متاسفانه برخی دوستان مذهبی و فعالین حوزوی و دانشگاهیِ انقلابی هم انگشت اتهام را به سوی نیروی انتظامی گرفتند و به بزرگ شدن واقعه کمک کردند.
اما با روشن شدن ماجرا و توضیحات پلیس و ادامه تحقیقات و اظهار نظر پزشکی قانونی و پزشکان متخصص ابعاد موضوع کاملا روشن شد؛ ولی تحرکات آشوب گران و به اصطلاح معترضین به گشت ارشاد و نیروی انتظامی از فضای مجازی به کف خیابان کشیده شد و شاهد آشوب و تخریب و خشونت بیش از حد در شهر های مختلف بودیم.
دوم:
این آشوب ها با آشوب ها و فتنه های سالهای قبل یک تفاوت اساسی دارد . فتنه ۹۸ به دنبال تغییر دفعی قیمت بنزین و برخورد نامناسب دولت به اعتراضات صورت پذیرفت و آشوب های سال ۹۶ هم به دنبال ورشکستگی مالی موسسات مالی و اعتباری و نابسامانی های اقتصادی. فتنه ۸۸ در پی اعلام دروغین پیروزی میرحسین موسوی قبل از شمارش آرا و فتنه ۷۸ هم پس از تعطیلی یک روزنامه و برخی مصوبات مجلس رخداد.
آشوب های ۷۸ و ۸۸ منشا سیاسی داشتند و آشوب های ۹۶ و ۹۸ منشا اقتصادی و معیشتی اما آشوب روزهای اخیر صبغه فرهنگی با موضوع حجاب با حمله به اصل امر به معروف صورت گرفته حتی برخی مخالفین آشوب ها برای محکوم کردن آشوب ها تصویر یک خانم چادری را در کنار خانمی که کشف حجاب کرده منتشر کرده اند تا بین موافقین و مخالفین گشت ارشاد آشتی ایجاد کنند!
طبق مشاهادات مختلفی که این روزها شنیده و خوانده ایم افراد حاضر در خیابان جوانان کم سن و نوجوانانی هستند که دغدغه های معیشتی ندارند به سرکردگی افراد آموزش دیده ی بزرگ تر و شعار ها هم مستقیما در تقابل با مذهب و دین مبین اسلام است. متاسفانه شاهد بودیم اعمالی همچون تخریب مسجد و جسارت به قرآن و نمادهای عزاداری و پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد حاکمیت دینی، از سوی اغتشاشگران سرزد.
همچنین زمان برگزاری این تجمعات هم دقیقا پس از حماسه بزرگ معنوی اربعین و دهه آخر ماه صفر بود که به نوعی تقابل و شکاف فرهنگی را مخابره می کند.
پس از راه اندازی شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام و واتساپ و تیک تاک شاهد ترویج اباحی گری در سبک زندگی فردی و خانوادگی از طریق انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی بدون رعایت حد و حدود شرعی و عرفی و ساخت کلیپ ها طنز زننده و موهن نسبت به اعتقادات و تقیدات خانوادگی و دینی بودیم.
به نظر می رسد حالا با فوت دختر بد حجاب در کلاس آموزشی توجیهی گشت ارشاد وقت را غنیمت شمردند و حمله به بنیان های دینی و احکام اجتماعی را آغاز کردند تا "اباحی گری و لا ابالی گری اجتماعی" را به شکل گسترده ترویج کنند و چالش های مجازی در کشف حجاب و تحرکات موذیانه قبلی مثل چهارشنبه های سفید را به سر انجام برسانند.
از نظر دشمنان جمهوری اسلامی راه مبارزه با جمهوری اسلامی اباحی گری به معنای پایبند نبودن به قیود و قوانین شرعی و دینی کنار گذاشتن کامل دین از بستر جامعه است تا از این طریق راه برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی فراهم شود.
راهکار اصلی دشمنان برای اباحیگری تعمیق شکاف فرهنگی بین اقشار مختلف جامعه و دور نگه داشتن نسل جدید از نهادهای مذهبی مثل مسجد و هیئت و مشغول کردن آنها به فضای مجازی بدون هیچگونه مدیریت محتوایی و امنیتی است و مخالفت با طرح صیانت هم در همین راستا تبیین می شود.
از طرف دیگر سکولاریزه کردن حوزه و هیئت و مساجد را به شکل گسترده تئوریزه می کنند و از طریق دلخوش کردن روحانیون و طیف مذهبی جامعه به هیئت های خنثی و بدون کنش گری سیاسی و اجتماعی که فقط نقش مخدرگونه دارند. این طیف و مجالسشان توان رویارویی و مقابله با چالش ها و بحران های اجتماعی را ندارند و در پی اصلاح اجتماعی هم نیستند و بعضا با موضعگیری های نسنجیده و خائنانه آب به آسیاب دشمن می ریزند چنانکه در بیانیه ها و موضع گیری های برخی معمین (داعیه داران مرجعیت آینده و مجمع روحانیون و ...) و مداحان شاهدش بودیم.
برای جلوگیری از اباحی گری تیز هوشی روحانیت معظم و دانشگاهیان انقلابی و همفکری وکار منسجم و نظام مند علمی و فرهنگی و هنری و مواجهه درست و با برنامه با همه اقشار جامعه و گروه های سنی مختلف لازم است.
🔗طلبه راهی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✏️سلبریتیها بیتقصیرند!
✍ محمدجواد محمودی
آری؛ میدانم دلخور میشوید امّا باید بپذیریم که آنها به اقتضای
شغلشان که «شهرتطلبی» است، فعالیت میکنند.
این ما بودیم که همه جا راهشان دادیم،
و هر جا تریبونی برای معرفی الگو بود، بلندگو به دستشان دادیم؛ ندادیم؟!
این ما بودیم که هر ویژه برنامهای در تلویزیون گذاشتیم،
از آنها به عنوان شخصیت موفق دعوت کردیم و کف برنامه،
سوراخ سنبههای زندگیشان را پرسیدیم تا جوانان دیکته کنند.
این ما بودیم که هر جا برنامهی فرهنگی تدارک دیدیم،
به عنوان مهمان ازشان دعوت کردیم تا از راز موفقیتشان بگویند.
این ما بودیم که هر جا سفیر فرهنگی خواستند،
شالی بر گردنشان انداختیم و کنارشان عکس سلفی گرفتیم و ازشان تقدیر کردیم.
این ما بودیم که هر جا بودجهی کلان فرهنگی بود،
به زیر پایشان ریختیم تا برایمان سیاهنمایی تولید کنند و در آخر هم فرش قرمز
برایشان پهن کردیم تا با وضع کذا و کذا، ژست هنرمند بگیرند!
آنها سلبریتیاند،
شغلشان شهرت است،
و اقتضای شهرت آن است که یک روز با این طرف باشی و روز دیگر آن طرف.
آنها نه مصلح اجتماعی هستند، نه الگوی زندگی و نه پیش قراول فرهنگی.
مگر مملکت ما دانشمند و فرهیخته و الگو کم دارد؟!
چرا فکر کردیم فرهیختگان را فقط باید کنج شبکهی چهار ببریم و در مجامع نخبگانی دعوت کنیم؟
اشتباه از ما بود،
ما سلبریتیها را در جایی که نباید، قرار دادیم
و حال گلهمندیم که چرا اینگونه میکنند و
از جوانمان دلخوریم که چرا چشم و گوش بسته هر حرف مفت او را میپذیرد...
🔹باید حقیقت را پذیرفت،
مرد هزارچهره، نباید چهرهی الگو باشد!
👈روزی ملانصرالدین الاغ خود را با زحمت فراوان به پشت بام برد!
بعد از مدتی خواست او را پایین بیاورد ولی الاغ پایین نمیآمد.
نمیدانست الاغ بالا میرود ولی پایین نمیآید!
پس از مدتی تلاش، ملا نصرالدین خسته شد و پایین آمد.
ولی الاغ به شدت جفتک میانداخت و بالا و پایین میپرید
تا اینکه سقف فرو ریخت و الاغ جان باخت.
ملا که به فکر فرو رفته بود با خود گفت:
لعنت بر من که ندانستم اگر خری را به جایگاه رفیعی برسانم،
هم آن جایگاه را خراب میکند و هم خود را هلاک مینماید!
پ.ن: سلبریتی در این متن، به معنای شخصی است
که برای کسب شهرت، از حرفهی خود همچون
بازیگری، خوانندگی، ورزش و ... پا را فراتر گذاشته
و در عرصههای دیگر هم اظهار و اعمال نظر میکند!
بنابراین حساب هنرمند از سلبریتی جدا است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⛔️⛔️ عطر در شیشه زهر ‼️
✍️ محمد مهدی زارع
🔻🔻سه تامل در پاسخ نکات سه گانه استاد مومنی عزیز که در توجیه برگزاری ۹ روز مراسم عزاداری از ابتدای ربیع الاول! آن هم در مسجد اعظم قم به تولیت جناب علوی بروجردی! گفته اند: از رهبری استعلام کرده ام، من سرباز ولایتم و همه کارهایم با مطالعه است،این جلسات کاملا بصیرتی است.
اکنون چند نکته با پوزش و کسب اجازه از استاد مومنی :
🔺مطلب اول . حقیر به جهت کم سوادی معنای استعلام گرفتن از حضرت آقا در اقامه ۹ روز عزاداری از ابتدای ربیع الاول( بهار بندگی) را نفهمیدم ، چون تمام این سالها ندیدم آقا یکبار و حتی یک روز در این ایام اقامه عزا داشته باشند؟!
🔺دوم اینکه شما نه سرباز آقا که از سرداران اعتقادی ایشان هستید و گلایه ما دقیقا به همین جهت است که مبادا راه نمایی برخی خرس خاله ها ، ما را از مرکز دایره اللازم لهم لاحق به حاشیه اش براند !
راستی ما از شما آموخته ایم که غره شدن به خود و اطمینان به نفس خویش، بسا که دام شیطان می شود برای راه زنی که الا ما رحم ربی.
🔺سوم و حرف مهمتر آنکه محتوای جلساتی که عزیزی مثل شما بانی اش باشد، حتما اعتقاد انقلابی است اما شما بهتر از ما از ایمان اعظم صاحب این بیت نه به اسلام علوی که به دین سکولار باخبرید.
دکان آلوده بروجردی، عطر محمدی را هم مسموم می کند! حیف نیست مردم، گلاب ناب انقلابی را در شیشه های این عطار ظاهر الصلاح به خانه ببرند؟
روا نیست استاد ، عطر در شیشه زهر !
جسارت ارادتمندتان را ببخشید
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 گذرگاه مهران
✍️ فاطمه میری
انگار اربعین زودتر از هر زمانی به تو نزدیک میشود و باید خودت را مهیا کنی برای رسیدن به اقیانوسی از ارادت ارباب بیکفن.
خوب عزاداری میکنی در محرم، دل را پاک نگه میداری، تا شاید تو هم اجازه پیدا کنی برای عرض ارادتِ ارباب و عرض اندام برای هرکه تو را خوار و خفیف میخواهد.
دلت حال و هوای خانهپدری دارد. تپش قلب جز ارادت به آن دریای پر عظمت چیزی نمیگوید.
...و تو در اوج امنیت وارد کشور دیگری میشوی. کشوری که هشت سال با آن جنگیدهای.
من؟ من کجا و جنگ کجا؟ اصلا شناسنامه من به آن سالها قد نمیدهد.
باید بگردم در خورجین خاطرات بچگی تا شاید چیزی پیدا کنم.
اما جنگ برای بعضیها وظیفه شد. تکلیف شد. جنگ آنقدر مهم شد برایشان که در دوئل زندگی، شهادت را برگزیدند.
در اوج شعف بار و بندیل را سوار ماشین میکنم و به سمت مهران میروم.
هیچ چیزی نمیتوانست حال مرا خراب کند و تذکری باشد برای من که سر مست از زیارت اربعین بودم. مگر ورودی مهران.
۵ کیلومترمانده به شهر تا چشم کار می کند ماشین است.
حواسم پرت راه است ولی مقصد همین رفتن است. به هرچیزی فکر میکنم غیر از آنانی که راه را هموار کردند. کسانی که لحظهای نگاه به گنبد نورانی ابا عبدالله برایشان حسرت شد.
ورودی مهران خودش برایم کربلایی جدید بود. جایی که هشت شهید تازه تفحص شده کنار هم آرمیده بودند. با همان بدنهای رنجورشان آمدهبودند به استقبال زائران اربعین. بدنهایی که بیش از ۳۰سال گرمای جنوب به آنها تابیده بود. حال مادرانشان خیلی عجیب است. نه! به خدا خیلی دست نیافتنیست. مادران دلشان برای هم میسوزد چون درد مادر شدن را چشیدهاند. سختی بزرگکردن بچه را لمس کردند. با هربار تب کردن بچه مردهاند و زندهشدند.
مادران برای آفتاب سوختگی صورت فرزندانشان غصه میخورند. گاهی کِرِم میزنند. گاهی کلاه بر سر فرزند میگذارند تا نکند پوستش تیره شود. نکند گرما زده شود.
من هم میخواستم برای بچهام مادری کنم در اربعین.کلی وسیله با خودم آوردم.
اما معراج الشهدای مهران حالم را خراب کرد.
فقط یک لحظه خودم را جای مادر یکی از این شهدا گذاشتم. نه کار من نیست. خدا به داد دلشان برسد. داد دلی که نجیبانه است، آنقدر که صدایش به گوش کسی نمیرسد.
اربعین برای من همانجا شروع شد. جایی که باید برای حسین علیهالسلام از خودت بگذری، از فرزندت بگذری. اما خدا اهل حساب و کتاب است. با کریم معامله کردن جز منفعت چیزی ندارد. شهدا و مادرانشان با خدا معامله کردند و حالا در ثواب تکتک قدمهای زائران شریکند. چه خوش معاملهای! و چه خوش محبوبی!
از اربعین نگفتم از مهماننوازیها نگفتم چون در ورودی مسیر بهشت، در بهشت معراجالشهدای مهران گرفتار شدم. دلم گرفتار زیست عالمانه شهدا شد. شاید اگر اهل دل بودم صدای قهقههی مستانهشان را میشنیدم. کاش ما را هم روزی خور خوان با برکت ارباب کنند. مرگی چنین میانه میدانم آرزوست.
#اربعین_نگاری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 مهران مدیری؛ سازنده «مرد بی غیرت » و «زن تجمل گرا »
✍️ پوریا نقدی
در طول سال ها که از ابتدا تا آخرین کاری مهران مدیری که از رسانه های مختلف پخش شد ،چه در قالب صدا و سیما و چه اخیرا در شبکه نمایش خانگی در بیشتر کارهای مهران مدیری چیزی که بیشترین جلب توجه را دارد مرد ضعیف و ذلیل در خانواده و زن تجمل گرا و رییس در خانه است که مدام در سر مرد خانه می کوبد و مرد خانه هم هیچ مدیریتی بر خانه و فرزندان ندارد و مدام از طرف زن خانه مورد تحقیر و سرزنش قرار میگیرد!
درهمه سریال های مدیری هیچ نظم و برنامه ای در خانواده وجود ندارد و صرفا مرد مشغول توسری خوردن و زن خانه هم مشغول آرایش و تجمل طلبی و غر زدن و تحقیر مرد و بچه ها در این بین بسیار بی ادب و مشغول منفعت طلبی و سو استفاده از روابط پدر و مادر و گاهی در سکانس سریال هیولا ساخته مدیری پسر خانواده برای پنهان کردن رابطه پدر با خانمی دیگر از مادرش از پدر باج خواهی و حق السکوت می خواهد!
ترویج متلک ها و تیکه و کنایه های زشت و منزجر کننده در جامعه که دوستان به یاد دارند همواره بعد از کارهای مدیری تا چند ماه بر سر زبان بچه های این مملکت می افتاد و آموزش غلط به زنان ایرانی از دیگر ویژگی های سریال های ضعیف مدیری در سال های گذشته بوده است
در برنامه شو دورهمی هم مدیری در نهایت به این نتیجه رسیده که می توان بدون دردسر سریال سازی به شکل راحت تر و مفت تر !صرفا با دعوت از یک مهمان سلبریتی و جمله «عاشق شدی» پول درآورد و در نهایت این برنامه ضعیف برای آقای پر ادعا ۳۰ میلیارد تومان هم درآمد داشت !برنامه ای که هیچ عایدی برای فرهنگ مملکت ندارد و صرفا با بهانه سرگرمی محوری خوراک ضعیف و سخیف را به مخاطب ارائه می دهد و صرف تمرکز بر سلبریتی هایی مثل مدیری این برنامه ها را به جای کیفیت در برنامه سازی به تبلیغ از سر تا پای مجری بی تدبیر تبدیل می کند و اوج هنر برنامه صحبت های کلیشه ای و سیاه نمایی مدیری در برنامه است !
دمل چرکین سلبریتی پروری و بزرگ کردن فیک و مصنوعی سلبریتی ها در دوره ای از صدا و سیما این روزها بیرون زده است که این جمعیت زیاد جنبه توجه زیاد و بیش از حد را ندارند و از جایی کلا در توهم خودشان غرق می شوند و به خود و کشور آسیب میزنند که کار به جایی می رسد که امثال مهران مدیری با سابقه سریال هیولا و برنامه دورهمی و علی کریمی با سابقه دریبل زنی! انتظار تغییر رژیم و تشکیل و ادعای لیدری و تحلیلگری سیاسی اجتماعی اقتصادی دفاعی امنیتی دارند!
مهران مدیری نماد سلبریتی است که خودمان بزرگش کردیم و با بها دادن به سریال های ضعیف و برنامه بی کیفیت و با سپردن بیبرنامه آنتن برایش توهم ایجاد و در نهایت طغیان می کنند و به همه چیز دان متوهم تبدیل می شوند که شاید به مرور تجویز پزشکی و طبابت هم بدهند!
از مهران مدیری که گذشت و از پول ملت بزن و دررو کرد و طلبکار هم هست ولی مراقب باشیم از این به بعد مدیری ها و کریمی ها را بیخودی و بیشتر از خودشان مطرح و بزرگ نکنیم که از ماست که بر ماست ...
وقتی با محدودیت و انحصار و باز نبودن فضای رقابت برای همه و تنبلی به یکباره کل طنز تلوریون را به مدیری، کل برنامه فوتبال کشور را به فردوسی پور ،کل برنامه های اجتماعی و شوهای شبانه را به چند سلبریتی می دهیم به مرور خودمان این افراد را دچار توهم و اشتباه محاسباتی می کنیم تا جایی که فردوسی پور ظریف را به برنامه نود دعوت و به نود در مورد برجام هم تحلیل میگذارد !
به هر حال طغیان مدیری ها و کریمی ها و اظهار نظرهای طلبکارانه ی حامد بهدادها و امثالهم ما را به این نتیجه می رساند که باید رویه را اصلاح کرد و بیشتر مراقب حفاظت از فضای رسانه و مجازی کشور باشیم و در یک کلام «افراد را بیش از حد خودشان پررو و مطرح نکنیم».
#مهران_مدیری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰سب نامه و ژاژخایی روشنفکر آمریکایی!
✍️ مهدی عامری
🔹دکتر عبدالکریم سروش از دل امریکا برای مراجع و مشایخ در ایران نامه ای نوشته و خود را در جایگاه مصلح دیده و از پنداشته است که دم مسیحایی دارد و با نفحه رحمانی اش قلم فرسایی کرده و مراجع را امر به معروف و نهی از منکر نموده است!
🔹 همین حس خودبرتربینی و تبختر موجب شده او با تفرعن بر برج عاج بنشیند، خود را همچو رسولی خجسته سروش بداند که باید یک مشت جاهل خائف را نصیحت کند و البته کاش اگر چنین اندیشه ای در سر داشت، بر سبیل ادب طی طریق می کرد و عبارات و تعبیرات شعرگونه خود را با ناسزا و بدکلامی نمی آلود، تا لااقل آنچه نوشته در حد شب نامه های دانشجویی وزنی پیدا می کرد و تبدیل به سب نامه نمی شد!
ژاژخایی هنر دندانش
هزل دستور لب خندانش
🔹خط به خط این یادداشت کوتاه آقای سروش پر از پلشتی و بدگویی و بدخویی و حقد و بی انصافی است و آنگاه که مغز متفکر یک جریان، این گونه بی محابا به بزرگان دین و مردمی ترین نهاد شیعه توپخانه می گشاید از سلبریتی و سیاستمدارش می شود انتظار ادب و منطق داشت؟
وقتی سلطان تکثرگرایی و پلورالیسم تنها خود را صراط مستقیم می داند و بر بقیه چون با او هم نظر نیستند ضرب و شتم را روا می دارد، اگر در کف خیابان هم بیاید با آتش و درفش می آید!
🔹البته نه اینکه سروش آداب و خوش سخنی و احترام را بلد نباشد، چه آنکه چند سال پیش وقتی می خواست علیه تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران سخن بگوید، ابتدا با نرمی و گرمی نظام آمریکا و قوه قضاییه آنجا را ستود و آنگاه درلابلای تملقهایش به شیطان بزرگ و پرزیدنت آن، اشاره ای هم به تحریمهای آمریکا علیه ملت ایران کرد. آری! روشنفکران دور از ملت و فرنگ نشسته فرهنگشان برای دشمن ملت ایران است و شاخ و شانه کشیدن شان برای ایران!
🔹 کاش آقای سروش از اخراج و بیکاری نمی ترسید و یک نامه به کسانی می نوشت که با تحریم و جنگ رسانه ای خرخره ملت را می فشرند و روز به روز به تنگناهای مردم مظلوم می افزایند. اگر البته ایشان دغدغه اش عدالت و مبارزه با جائر و رفاه ملت ایران بود خود به خود می بایست این کار را می کرد اما چه باید کرد آقای سروش آن زمان که ایران بود جایزه اش را از نهادهای امریکایی می گرفت امروز که در آغوش امریکاست بیش از این نمی توان از او توقع داشت!
🔹 او اگر منصف بود، نمی نوشت «چرا روحانیان محرم مردم نمی شوند و محروم نوازی نمی کنند»؟
همین یک پرسش نمایی از تمام این نامه است که نشان دهد که نویسنده یا شاعر این متن چقدر از ماجرا دور است و یا خود را به تجاهل می زند! هنوز بین مردم ایران خاطره خدمات خالصانه روحانیون و طلاب به مردم در شرایط سخت کرونا زنده و جاری است. خاطرات حضور روحانیون در بحرانهایی مانند سیل و زلزله و غیر از آن در شرایط دیگر که همواره بین محرومین و مستضعفین بوده اند و چشمهای کم سو شده لیبرالزده آنها را نمی بیند!
هر که بیباکی کند در راه دوست
رهزن مردان شد و نامرد اوست
🔹اینکه از ینگه دنیا در کنار دشمن ملت ایران به محترمترین قشر نزد مردم ایران، یعنی مراجع اهانت کنیم آیا محروم نوازی است؟
جناب سروش بهتر می داند آنکه مردم سالهای سال است نه تنها مردم کوچه و خیابان بلکه دانشجویان و نخبگان از آنها عبور کرده اند، روشنفکرانی هستند که هیچگاه با مردم همراه نبوده اند و حرمت فکر و اندیشه را با قدرت و ثروت و آرامش دنیوی، خرید و فروش کرده اند.
🔹به غدیر و سلام فرمانده و اربعین و محرم و صفر ارجاع نمی دهم، خوب است جناب سروش، خروش مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر علما را در همین چند سال اخیر نگاه کند و در خلوت خود آن را تحلیل کند.
🔹به نظر می بایست برای این جوان دهه هشتادی هیجان زده که سینه ستبر کرد و در خیابان آمد احترام بیشتری قائل شد تا آن شاعر ترسوی بیرون خزیده فحاش که هنری جز حرافی و هتاکی ندارد!
ای دل به ادب بنشین برخیز ز بدخویی
زیرا به ادب یابی آن چیز که میگویی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
⛔️⛔️ عطر در شیشه زهر ‼️ ✍️ محمد مهدی زارع 🔻🔻سه تامل در پاسخ نکات سه گانه استاد مومنی عزیز که در تو
1️⃣ #با_کاربران
سلام... اصل دهه سازی اشکال دارد و اینکه سیدحسین مومنی بانی باشد یا علوی بروجردی چیزی رو حل نمی کند...
2️⃣ #با_کاربران
ببخشید به نظر من این برنامه از طرف هر مجموعه ای باشه مناسب نیست
فکر میکنم کمترین برنامه ای موجب تایید قائلین دهه محسنیه میشه...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⭕️ پشت پرده ناامنی در زاهدان کدام نوع سلبریتی هست؟!
✍️ مهدی جهان تیغی
📌 بررسی حوادث اخیر ضدامنیتی در زاهدان بسیار مهم است، این حادثه از همان جنس پروژهای است که برای پرونده مرگ مهسا امینی در خارج از ایران طراحی شد ولی با مختصات بومی سیستان و بلوچستان اجرا شد. در ادامه بخوانید:
1️⃣ حدود بیش از یک ماه قبل پس از قتل یک زن در بلوچستان، برخی از مظنونین که در میان آنها خانم نیز بودند به پلیس چابهار احضار و مورد بازجویی قرار میگیرند. در آستانه افشا شدن برخی سرنخهای این پرونده توسط پلیس به ناگاه خبر تجاوز به یک دختر مرتبط با همین پرونده توسط فرمانده نیروی انتظامی چابهار در کانالهای ضدانقلاب به سرعت منتشر و فرآگیر میشود. در این میان «ح.س» ساکن یکی از کشورهای اروپایی و از همکاران سابق عبدالمالک ریگی که ضدانقلاب از چند سال قبل او را با کارکرد روحالله زم در بلوچستان پر و بال داده وارد صحنه شده و بر شبهات در فضای مجازی میافزاید. با تکذیب اولیه رسمی مسئولین در آن مقطع دامنه عملیات روانی تا حدودی کاهش پیدا میکند.
2️⃣ با اوج گرفتن حوادث فوت مرگ مهسا امینی در برخی شهرهای ایران، ضدانقلاب تمرکز ویژهای را برای تحریک مردم سیستان و بلوچستان و پیوند زدن قومیت کرد و بلوچ و مذهبی کردن موضوع در برخی مناطق مرزی آغاز میکند تا فرصت برای دخالت گروه های تروریستی فعال در خطوط مرزی نیز فرآهم شود. اما در بلوچستان هیچ تجمع خاصی برای موضوع مهسا امینی توسط مردم صورت نمیگیرد و ضدانقلاب ناچار به تغییر فرمان عملیات روانی، دوباره شایعه تجاوز به یک دختر نوجوان بلوچ را پررنگ میکند. از اینجا به بعد برای اوج گرفتن ماجرای تجاوز، ضدانقلاب همانند حادثه مهسا امینی مجبور به بازی گرفتن سلبریتیها میشود.
3️⃣ بحث سلبریتی سازی ضدانقلاب در بلوچستان از چند سال قبل آغاز شد. البته جنس فرهنگی منطقه بگونهای است که سلبریتی موثر برای ضدانقلاب باید پوشش و رنگ و لعاب مذهبی داشته باشد. به همین دلیل بر روی افرادی که دو مشخصه ویژه یعنی اعتقادات تند مذهبی شبه وهابی داشته و به لحاظ شخصیتی نیز به دنبال دیده شدن و شهرت باشند را شناسایی و بر روی برخی از آنها به صورت ویژه سرمایه گذاری کردند. در همین راستا فردی به نام «ع.ن» که با بسیاری از علمای بزرگ و خوشنام منطقه بلوچستان به لحاظ علمی و سوابق قابل قیاس نیست را انتخاب و سیر سلبریتیسازی مذهبی او آغاز شد. چندین سال کلیپهای غیر مرسوم، سخنرانیهای آتشین، اظهارات سریع و تحریک کننده مذهبی و سیاسی به صورت هدفمند از او در این سالها بازنشر کردند و به صورت ویژه در تمامی حوادث سالهای اخیر سیاسی، مذهبی و امنیتی در بلوچستان بر تقویت چهره سازی او کار شد تا بزنگاه بتوانند نهایت استفاده را از هیاهوسازی کاذب او در افکار عمومی ببرند.
4️⃣ همزمان با پروژه موج سازی مجدد از شایعه تجاوز به یک دختر نوجوان در بلوچستان، «ع.ن» به عنوان یک سلبریتی مذهبی مهمترین خواسته و نیاز ضدانقلاب در بلوچستان را برای نهایی کردن عملیات روانی و میدانی انجام داد و با صدور بیانیهای مدعی شد که بر اساس تحقیقات او خبر تجاوز به دختر بلوچ توسط یکی از فرماندهان نیروی انتظامی صحت دارد! انتشار این بیانیه فرصت جریان سازی ضدانقلاب در فضای مجازی به خوبی فرآهم شد و علی رغم اینکه پدر «ع.ن» که از علمای سرشناس بلوچستان است، اظهارات پسرش را با صدور بیانیهای رسمی غیر شرعی و غیر قانونی اعلام کرد ولی جریان تحریک شده احساسات مسیر خود را رفت.
5️⃣ در این میان البته خواصی هم در سیستان و بلوچستان بودند که همانند لیدرهای جریان اصلاحات در تهران در پوشش دفاع از حقوق مردم و ادعای روشن شدن حقیقت قبل از اعلام نظر مراجع قانونی با بیدقتی در گفتار زمینهساز تبدیل یک شبهه در افکار عمومی به یک جریان تحریک شده اجتماعی بدون سر و مهار شدند. با این وجود مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان فتنههای بزرگتری را هم از سر گذراندهاند و از این مرحله نیز با همراهی علما و معتمدین دلسوز شیعه و سنی عبور خواهند کرد و روسیاهی بر ضدانقلاب و عوامل آن دوباره باقی خواهد ماند.
6️⃣ روند سلبریتی سازی دلخواه برای دشمنان ایران و انقلاب متناسب با هر منطقهای در کشور سالهاست آغاز شده و بهم زدن این طراحی به نظر میرسد یکی از جدیترین وظایف روز دستگاههای فرهنگی و امنیتی باشد.
🔗 صفحهی ایتای نویسنده
#زاهدان
#سلبریتی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
انتخاب استادانه یک شاگرد_221001_005720.pdf
2.58M
.
🔻 چرا درس سید مجتبی خامنهای؛
💠 انتخاب استادانه یک شاگرد
✍️ شیخ فرهاد فتحی
☑️ همچنان که مستحضرید کلیپ حاج آقا سید مجتبی خامنه ای و پاسخ به شبهات معاندین در مورد تدریس و مقام علمی ایشان به یکی از پربازدیدترین کلیپ ها در فضای مجازی تبدیل شد و اهل حق به دروغ ها و شبهات ضد انقلاب در مورد مسائل علمی ایشان پی بردند.
☑️ بعد از انتشار این کلیپ برخی از دوستان سوالات متعددی ارسال کردند که شاه بیت همه آنها این بود که چرا بنده بین این همه درس در شهر مقدس قم درس ایشان را برای تلمذ انتخاب کردم؟ بنابراین تصمیم گرفتیم در قالب یک متن به این سوال مهم پاسخ بدهیم.
☑️ همچنان که در متن این نوشته تاکید کردیم این فقط برداشت شخصی بنده است که برخی از دوستان فاضل هم در گفتگوها آن را تصدیق کردند و در مقام ارزش گذاری دروس اساتید دیگر نیست؛ قطعا سلیقه اهل علم در انتخاب درس هم مانند مسائل مختلف، متفاوت است.
🔗 کانال نویسنده این یادداشت
#حوزه_علمیه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN