🌹فقیه صادق
⚫️ به مناسبت رحلت آیتالله سیدصادق روحانی
🔹آيت ﷲ العظمى آقاى سيد محمد صادق حسينى روحانى درمحرم الحرام سال ۱۳۴۵ هـ.ق(۱۳۰۵ هـ.ش) در شهر قم و در خاندانى حسينى تبار، با پيشينه اى از علم و تقوى و فضيلت ديده به جهان گشود.والدشان مرحوم حضرت آيت ﷲ آقاى حاج ميرزا محمود روحانى (قدس سره) بود که با تلاش، كوشش و پايمردی هاى ايشان، حضرت آيت ﷲ العظمى حاج شيخ عبدالكريم حايری به قم آمدند و تدريس علوم حوزوى را شروع كردند.
🔹حضرت آيت ﷲ سیدصادق روحانی دروس پايه ادبيات عرب را در قم نزد پدر بزرگوارشان فرا گرفتند. سپس در سال ۱۳۵۵ (هـ.ق) در سن ۱۰ سالگى به همراه برادر بزرگترشان عازم نجف شدند. به دليل هوش و استعداد فوق العاده و حيرت برانگيزشان دوره چند ساله دروس «سطح» را در مدت يك سال به اتمام رساندند و به امتحان و توصيه آيت ﷲ العظمى خويى در سن ۱۱ سالگى وارد درس خارج فقه و اصول شدند. ورود يك نوجوان ۱۱ ساله به درس خارج فقه و اصول، آن هم همدوش طلاب با سابقه و بزرگسال حوزه علميه كهنِ نجف، براى همگان حيرت آور و شوق آفرين بود.
🔹فقه الصادق؛ (به زبان عربى): دايرة المعارف كامل فقه تشيع. اين كتاب عظيم و بزرگ كه به عنوان يك منبع مرجع شناخته شده است در ۲۶ جلد بارها در داخل و خارج كشور به چاپ رسيده است. چاپ جديد آن هم اكنون در ۴۱ جلد (با ذكر منابع و مصادر) منتشر شده است.يكى از امتيازات اين مجموعه فقهى آن است كه طلاب و محققين را از مراجعه به كتب فقهى جهت اطلاع از آراى ديگر فقيهان بى نياز مى كند؛ چه آنان كه در قرن هاى گذشته مى زيسته اند و چه آن دسته از فقيهان معاصر مانند آيت ﷲ خوئى، ميرزاى نائينى، محقق اصفهانى و آيت ﷲ حكيم كه پيش از نگارش اين مجموعه آراى فقهى خود را عرضه كرده اند و حتى فراتر از اين، آراى آن دسته از فقيهانى را گرد آورده است كه مراجعه به آثارشان چندان رواج ندارد؛ مانند برخى از آراى آيت ﷲ كاظم شيرازى و آيت ﷲ عبد الكريم حائرى.
آیتﷲ سیدصادق روحانی همواره به مسائل اجتماعی و سیاسی روز اهمیت فراوانی قائل بودند و در دوران پهلوی به عنوان بک عالم مبارز شناخته میشدند. از ایشان دهها اعلامیه در محکومیت اقدامات حکومت پهلوی منتشر شده است.وی همچنین در سالهای نخست انقلاب فعالیت جدی در تبیین مسائل فقه حکومتی داشت.
🔹او به مسائل سیاسی جهان اسلام نیز توجه ویژهای داشت. موضوع فلسطین از جمله این مسائل بود. او در مصاحبهای با یکی از روزنامهای عربی گفت:«مساله فلسطین، مساله تمام مسلمانان است، و ما همیشه از آن دفاع کرده ایم.مسلمانان می بایست با قدرت، سرزمین فلسطین را به صاحبان حقیقی آن، بازگردانند. من از همین جا، مسلمانان را به اتحاد با یکدیگر فرا می خوانم و از آنان می خواهم به ریسمان الهی چنگ زنند و پراکنده نشوند »
🔹یکی از نکات مهم و البته همچنان مبهم در زندگی این عالم وارسته حصر خانگی ایشان در دهه ۶۰ شمسی بود. آیتﷲ سید محمدصادق روحانی در آذر ماه ۱۳۶۴ در جلسهٔ درسش دو نوبت به نحوهٔ تعیین آیتﷲ حسینعلی منتظری بهعنوان قائم مقام رهبری توسط مجلس خبرگان رهبری اعتراض کرد، و متعاقب آن ۱۵ سال در حبس خانگی در قم به سر برد.اما آیتﷲ حسینعلی منتظری در کتاب خاطراتش که در سال ۱۳۷۹ منتشر شده نوشته که اولاً تعطیل درس و حصر آقای روحانی بدون اطلاع وی بوده، ثانیاً او بلافاصله به آیتﷲ محمد محمدی ریشهری وزیر اطلاعات اعتراض و صریحاً مخالفت خود را با حصر روحانی اعلام کرده، از حق اظهار نظر او دفاع نمودهاست.
🔹روایت یکی از مقامات امنیتی بدین شرح است:«پس از علنیشدن نظر خبرگان درباره قائممقامی آقای منتظری، آقای سیدصادق روحانی قبل از درسش یک سخنرانی کرد و علیه این مساله موضع گرفت. شما میدانید که تقریبا بیوت تمام مراجع سنتی از ماجرای تقریظ آقای منتظری بر کتاب شهیدِجاوید و بعدتر شهادت آقای شمسآبادی توسط سیدمهدی هاشمی؛ حساسیت های خاصی نسبت به آقای منتظری داشتند و اصطلاحا دلشان با او صاف نشده بود. چه مراجع، چه فضلا و مدرسین نمیتوانستند او را بپذیرند، ولی همه ملتزم به سکوت بودند. در این فضا، مساله قائممقامی آقای منتظری هم برای این طیف سنگین میآمد. اما اولین و شاید تنها کسی که رسما خط را شکست و مخالفت علنیاش را اعلام کرد، سید صادق روحانی بود و چون بر مخالفتش اصرار داشت و حاضر به تصحیح علنی آن نبود، تصمیم بر این شد که محدودیتهایی بر او اعمال شود. این برخورد آن موقع خیلی صدا کرد. »
🔗 متن کامل گزارش
#علما
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🗣 پیام وارده 👇
🎙خاطرهای عرض میکنم از یکی از دوستان بسیار شریف و محترم و بلندپایه اطلاعاتی که الان بازنشسته است.
🔴 به دلیل مخالفت شدید و علنی آیتالله سید صادق روحانی با قائممقامی آیتالله منتظری قرار شد به آقای روحانی برخورد شود؛ این اولین برخورد اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران به مراجع تقلید منتقد یا مخالف بود. به این دلیل به دو نفری که مأمور بودند برخورد کنند، آموزش مفصل داده شد که باید خیلی محترمانه باشد و چنین و چنان.
🔻مأمور اجرای این مأموریت دو نفر بودند (دوست بنده و یکی دیگر) ایشان برایم گفت:
🔶رفتیم به بیت آیتالله سید صادق روحانی، محل ملاقاتهای ایشان محوطهای بود که با یک پرده از اندرونی جدا میشد؛ یعنی صدا به اندرونی میرفت.
🔸به محض اینکه نشستیم آن دوستم اجازه نداد من شروع کنم و بلافاصله اسلحه کمریش را درآورد و گذاشت روی زمین جلوی خودش و شروع کرد با پرخاش تند به آقای سید صادق روحانی حمله کردن که از خون شهدا خجالت نمیکشی و فلان و فلان.
🔷انگار نه انگار مأمور بودیم به برخورد محترمانه و آموزش هم دیده بودیم، تمام مدت تنها نگرانی و توجه من این بود که ناگهان اسلحه را برندارد و شلیک کند به آقای روحانی؛ چون گاهی در حین صحبت با عصبانیت دستش را محکم روی اسلحه کمری میزد که جلویش روی زمین بود.
🔹در این مدت آقای سید صادق روحانی از ترس میلرزید، صدای داد و بیداد به اندرونی هم میرفت و باعت وحشت خانواده میشد.
🟣 جلسه تمام شد؛ من خیلی ناراحت خارج شدم، این ماجرا را به حساب شور انقلابی بیش از حد نرمال و احساسی بودن دوستم گذاشتم؛ خیلی بعدها فهمیدم که تمام این ماجراها «فیلم» بوده و بعضیها مأمور بودند به ناراضی کردن مراجع تقلید و سوق دادن آنان به خصومت با امام خمینی و انقلاب.
#نفوذ
#نفاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#کوتاه_و_گویا
✍️کوتاه نوشتهای محمدحسین مطهری، عضو تحریریه مدادالفضلاء
💠فقرایی که برای دیدن پنجره فولاد مشهد
دلشان یک ذره شدهاست
عیبی ندارد؛ بجایش شبها
خواب خود آقا را میبینند...
💠خدايا به من یاد بده
هر مُردنی شهادت نیست
هر ماندنی هم جاماندگی نیست
💠نوکر خطاکار
هرچه که باشد
بازهم نوکر است
جز شما پناهی ندارد
بگذار سر این سفره بماند
💠دل پرغصهی شب
بعد از سلمان و اسماء و فضه
تنها امانتدار علی است
او به خوبی میداند مزار مادر
کجای این شهر مصیبتزده است...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 آستانهی زیارت باران
✍️ زینب نجیب
آرام بگیر قلمم ... آرام بگیر
اگر طلب تو را بپذیرد، خواهی رفت. اگر از عمق وجود، دل برایش پر زند تو را خواهد خواند. پس آرام بگیر قلمم.
در شگفتم از موجی که در جوهر توست. تو در درون خود طوفانی شدهای. قلبت برای زیارتِ عشق آنچنان میتپد که موجی بر پس موج در پیکرت خروشان است.
آرام باش ...
🔗 متن کامل در افکار حوزوی
💠 اقیانوس آرام رهبر
✍️ زینب سید میرزایی
سلام بر رهبر محبوبم
سلام بر خورشید روشنی بخش بیداری اسلامی
ای امام مهربان همه عمر و جانمان و همه ساعات زندگیمان فدای یک لحظه حیات طیبه شما.
ای کشتی نجات عصر غیبت!
اقیانوس آرام پر صلابت!
🔗متن کامل در افکار حوزوی
#هم_نویسان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#کوتاه_و_گویا
✍️کوتاه نوشتهای محمدجوادمحمودی، عضو تحریریه مدادالفضلاء
💠ما عمری سختی میکشیم برای رسیدن به بهشت؛
همان بهشتی که معتقدیم زیر پای مادرمان پهن شده است!
تو از کدام حقوق زن حرف میزنی،
حقوقی که نهایتا زن و مرد را برابر میداند؟
💠زندگی؛
مرگ لحظهها است!
💠در شلوغی زمین دنبالت میگشتم،
اما در خلوتی دل منتظرم بودی...
💠شعر؛
نثری است که عاشق شده است...
💠تصمیمگیر باش؛ نه گیرِ تصمیمها...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#خبر_خوب
🔺سومین جایزه ملی داستان حماسی
🔹در بخش های داستان کوتاه و رمان
🔹با موضوعات #حماسه های_تاریخی، #حماسههای_دینی و #حماسههای_بومی
🔹مهلت ارسال اثر :
▪️بخش داستان کوتاه و رمان : 15 اسفند ماه 1401
🔷️جوایز فراخوان :
🔸️ داستان کوتاه:
▪️ 5جایزه ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی.
🔸️ بخش رمان:
▪️ نفر اوّل: تندیس ، دیپلم افتخار و ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی.
▪️ نفردوم: لوح تقدیر و ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی.
▪️ نفر سوم: لوح تقدیر و ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال جایزه نقدی
▪️متقاضیان برای شركت و ارسال اثر در این دوره از فراخوان باید به سایت www.artfest.ir مراجعه، ثبت نام و اثر خود را بارگذاری كنند
▪️جهت اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09370719100 تماس حاصل فرمایید.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#خبر_خوب
✅ نهمین جشنواره هنرهای آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه ( برادران و خواهران) افتتاح شد.
✅ این دوره از جشنواره به سه بخش «شعر»، «داستان» و «پژوهش هنر» اختصاص یافته و در موضوعات «آزاد» و «ویژه» آغاز به کار کرده است.
✅ جوایز برندگان این دوره از جشنواره عبارتند از:
نفرات برتر بخش ویژه:
👈استانی: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد.
👈سراسری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون تومان وجه نقد.
نفرات برتر بخش آزاد:
👈استانی: لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون تومان وجه نقد.
👈سراسری: لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد.
✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال آثار هنری به پایگاه اینترنتی جشنواره هنر آسمانی به آدرس زیر مراجعه کنید.
https://honareasemani.ismc.ir/
کانال جشنواره در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/honareasemani
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
پخش زنده نشست های دانش افزایی:
پژوهش؛ مدیریت دانش،فرایندها و روندها
◀️ با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد صدرا مازنی (مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه)
و
حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالفضل هادی منش (مدیر مطالعات و برنامه ریزی پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه)
⏰ زمان: یک شنبه بیست و هفتم آذرماه 1401 ساعت 13
#لینک شرکت در جلسه:
http://livehowzeh.ir/tv
#پژوهش
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 انقلاب زنان یا طغیان اشراف
⚫️ «اغتشاشات» آیا دستپخت داروینیسم اجتماعی در ایران است؟
✍️ محمد بحرینی، نویسنده و پژوهشگر
کاپیتالیسم یا همان سرمایهداری، ریشه در داروینیسم اجتماعی دارد. در این اندیشه، طبقه اشراف در همه چیز برای خود حق بیشتری قائل هستند؛ حتی در حق حرف زدن! اما این سهم بیشتر را از کجا باید به دست بیاورند؟ یک راه بیشتر وجود ندارد: از سهم دیگران. در مقابل، اندیشه دینی به نفع طبقه ضعیف است و با خوی اشرافی سر ناسازگاری دارد.
طبقه اشراف در هر قشری اقلیت هستند چون حق دیگران را میخورند. بنابراین امکان ندارد که اکثریت یک قشر را تشکیل بدهند. این نقطهضعف بزرگی است که از این نقطهضعف میتوان در راستای شکست دادن آنها استفاده کرد.
از آنجا که تفکر اشرافی در موضع حق نیست و میخواهد حق اکثریت را بخورد، چاره ندارد که ماجرا را وارونه نشان دهد و هر که در مقابل او قرار گرفت را به همان چیزی متهم کند که خود مصداق آن است.
طبقه اشراف همدیگر را پیدا میکنند و یک شبکه تشکیل میدهند. هرچند اتحادشان نیز بسیار شکننده است. چراکه میان خودشان به دلیل خودخواهی، تعارض منافع بسیار زیادی شکل میگیرد. مثلاً یکی از آنها که به درون حکومت راه پیدا کرده با دیگر مفاسد دانهدرشت اقتصادی چنان رفاقت دارد که میگوید رفیقم حاضر است کل لواسان را به نام من کند.
🔗 متن کامل در فکرت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔵 گرانبهاترین ثروت ایران
🖌میشل فوکو
معلمان آبادان با کارگران نفت اعلام همبستگی کرده اند. روز سیزدهم آبان کارگران شرکت نفت ایران و ژاپن و مجتمع پتروشیمی در میتینگ مشترکی در پالایشگاه به ایشان پیوسته اند.
و از همین جاست که خروج خارجیان، چه تکنیسین های آمریکایی باشند و چه مهمانداران فرانسوی و چه کارگران افغانی، جزء درخواست های دایمی است: ما می خواهیم که کشور ما در دست ملت ما باشد.
مسئله روز این است که آیا باید این اعتصاب را که مفهوم ملی دارد به یک اعتصاب عمومی تبدیل کرد؟ هیچ حزبی قدرت این کار را ندارد. اعتصاب سراسری روز بیست و یکم آبان که پاره ای از سیاستمداران درخواست کرده بودند، بر خلاف آنچه می گویند، حتی شکست هم نخورد، چون اصلا رخ نداد.
از یک سو، نظم عجیب جنبش، در سطح محلی، بر پاره ای سازمان های مخفی پراکنده استوار است که از جنبش های چریکی مارکسیستی و اسلامی سابق، مثل اتحادیه کمونیست ها که در آبادان حرفش بود، آب می خورند و از سوی دیگر نقطه همبستگی بیرون از کشور، بیرون از این سازمان ها، بیرون از هرگونه مذاکره ی احتمالی است. این نقطه در خمینی، در سر باز زدن انعطاف ناپذیر او و در عشقی است که هر کسی در دل خود نسبت به او می پرورد.
شنیدن این حرف از دهان یک خلبان بویینگ عجیب بود که از جانب همکارانش می گفت: گرانبهاترین ثروتی که ایران از قرن ها پیش تا کنون داشته در فرانسه پیش شماست. خوب نگاه داریش کنید.
لحن او آمرانه بود. و از آن مؤثرتر حرف اعتصابگران آبادان بود: ما چندان هم مذهبی نیستیم.
پس به چه کسی اعتماد دارید؟ به یکی از احزاب سیاسی؟
نه، به هیچ کدام.
پس به یک شخص؟
به هیچ کس، جز خمینی، و فقط به او.
پی نوشت:
میشِل فوکو فیلسوف، روانشناس، تاریخدان، باستان شناس، اندیشمند و متفکر فرانسوی بود که دو بار در سال ۱۳۵۷ به ایران سفر کرد و برداشت های خود از تحولات ایران را طی مقالاتی در روزنامه فرانسوی منتشر نمود.
ایرانی ها چه رویایی در سر دارند؟، میشل فوکو، ترجمه: حسین معصومی همدانی. ناشر: انتشارات هرمس، ص 57 ـ 58
#غرب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔰حقوق بشر برای کدام بشر؟
✍️ مجتبی عباسی، نویسنده و پژوهشگر
🔸بنیادهای فلسفی دنیای مدرن با رویکرد شیءانگاری و مادی نسبت به انسان به ویژه نگاه ابزاری به زنان، صلاحیت جایگاه متعالی دفاع از حقوق بشر را ندارد؛ چنان که شهید مطهری نیز مینویسد:
«در فلسفه غرب تا آنجا که ممکن بود، به حیثیت ذاتی انسان لطمه وارد شده و مقام انسان پایین آمده است؛ دنیای غربی از طرفی انسان را از لحاظ پیدایش و عللی که او را به وجود آورده است، از لحاظ هدف دستگاه آفرینش درباره او، از لحاظ ساختمان و تار و پود وجود و هستیاش، از لحاظ انگیزه و محرک اعمالش، از لحاظ وجدان و ضمیرش تا این اندازه او را پایین آورده که گفتیم؛ آنگاه اعلامیه بلندبالا درباره ارزش و مقام انسان و حیثیت و کرامت و شرافت ذاتی و حقوق مقدس و غیر قابل انتقالش صادر میکند».
🔗 متن کامل در فکرت
#غرب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔹 خنده در گریه
✍️ فاطمه وجگانی، عضو تحریریه مجتهده امین
با شنیدن سخنِ او، صورتش برافروخته! احوالش پریشان! و گریه اش شدیدتر شد، پرسید: دخترم چرا بی تابی!! چرا چشمت گریان است!! به نزد من بیا!
با صدای آهسته، سخنی در گوش او نجوا کرد، در دم مهربانیِ خنده بر لبانش نشست و از گریه افتاد. تا پدرش بود حرفی نزد و سرّ پدرش را فاش نکرد؛
اما بعد از مرگ او فرمود: پدرم در گوشم گفت: فاطمه جان!! تو اولین کسی هستی که بعد از مرگم به من ملحق می شوی.
چشمان حق بین پدر بسته و زبان حق گویش خاموش گشت و روحش در عالم ابدی پرواز نمود. ماتم سترگی بر دل فاطمه روی آورد. از داغ فراغ او، خوبانِ بنی هاشم، همه در ماتم بودند.
اما عده ای بر سر خلافت و جانشینی او، به نقشه کشیدن افتادند، گنج غدیر را زیر پا نهادند و در سقیفه به فرهنگ جاهلی و نظام قبیلگی پرداختند.
🔗 متن کامل در صفحه افکار حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 جنون جنسی و برهنگی
✍️ مخدره چمن خواه
وقتی راه انحراف باز میشود و شخص از «اعتدال اخلاقی» بیرون میرود. فقط خودش را میبیند و لذتهای کاذب را! آنوقت دست به هر کار خلاف و دور از شأنی میزند. در «نقد تمدن غرب» وقتی گفته می شود «اومانیزم غربی فقط به فکر غرایز انسان است» باید بدانیم این فقط یک ادعاست. آنها غرایز را با بهرهگیری غلط از لذتهای مادی، تباه کردند. بنابراین کسیکه از اعتدال اخلاقی بیرون برود، به سمت جنون کشیده میشود. «جنون جنسی» و «برهنگی» در جامعه شیوع پیدا کرده، «خیانت جنسی به وجود میآید؛ چون فضا، جنسی شده است. وقتی پوشیدگی وجود دارد، مرد و زن بودن معنا ندارد. همگی انسان هستند. ولی وقتی برهنگی پیشآمد، جامعه رنگ و بوی جنسیت به خود میگیرد و انسانیت فراموش میشود. در جلوهگری از همدیگر سبقت میگیرند و علایم جنسی در جامعه رواج پیدا میکند. فضای عمومی جامعه به هم میریزد و ناهنجاریها به شدت شکل میگیرد.
خداوند در چندین سوره و آیه بندگانش را از خطر سقوط و عدم تبعیت از گامهای شیطان بیم داده است؛ آیات ۱۶۸ و ۲۰۸ سوره بقره و آیه ۱۶۲ سوره انعام و آیه ۲۱ سوره نور. خداوند در این آیات، به بندگانش میفرماید: «وَلا تَتَّبعُوا خُطُواتِ الشَّیطانِ اِنَّهُ لَکم عَدُوُّ مُبِین». از گامهای شیطان پیروی نکنید. همانا او دشمن آشکار شماست. معلوم میشود شیطان«گام به گام» انسان را به سمت انحرافات اخلاقی و رذائل میکشاند و او را از «قلّه اشرف مخلوقات» بودن به «درّه سخیف و پست حیوانیت» پایین میکشاند.در صورتیکه در همه ادیان ابراهیمی حکم حجاب هم الزام شرعی هست و هم الزام قانونی. آیه صریح قرآن در باره پوشش آیه ۵۹ سوره احزاب است. در «قانون اساسی جمهوری اسلامی»، قانون حجاب به صراحت آمده است.
🔗 متن کامل در صفحه افکار حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#غرب_از_نمای_نزدیک
💢نژاد سفید، برتر و نژادهای زرد و سیاه پست هستند!
📌دیدگاههای نژادپرستانه کنت دگوبینو
✍️دکتر محمد تهرانی
افکار نژادپرستانه در بنیانهای فکری و نظری تمدن غرب ریشه دوانده است و نظریهپردازانی از اندیشمندان غربی برای علمی سازی این افکار نژادپرستانه تلاش کردهاند.
کنت دگوبینو سیاستمدار، نویسنده و پژوهشگر فرانسوی قرن نوزدهم در نظریات به ظاهر علمیاش پیرامون تفاوت نژادها در میان انسانها، با تحقیر نژاد زرد و سیاه در مقایسه با نژاد سفید، سلطه نژاد سفید بر غیر سفید را توجیه میکند:
نژاد زرد در هیچ چیز عالی نیست!
انرژی کمی دارد و نسبت به امور بیتفاوت است!
تمناهای جسمانی او را پایانی نیست گرچه این تمناها در محدوده خاصی هستند.
بیشترین استعداد چاقی را دارد.
به شدت راحتطلب هستند و از سختیها فرار میکنند.
به داشتن آزادی محدود راضی است.
توان رویاپردازی و نظریه پردازی را ندارد و اختراعات بسیار اندکی دارد.
با اینکه از سیاهان برتر هستند ولی توان شکل دادن به هیچ تمدنی را ندارند و باید افراد برتری به آنها نظم بدهند.
نژاد سفید قدرتمندترین و باهوشترین نژاد است و در عین حال حواس جسمانی ضعیفتری دارد که موجب دور شدن او از شهوات جسمانی است.
کارایی بسیار بیش از زردها دارند و از روبرو شدن با مشکلات و حل آنها ترسی ندارند.
عاشق آزادی هستند و با شکل داده شدن به گونهای که مورد علاقه زردهاست مخالفند.
غریزه نظم آنها فوقالعاده است و این موجب خویشتنداری او می شود.
نژاد سفید برای فدا کردن خود دلیلی یافته و آن افتخار است که نژاد زرد و سیاه درکی از آن ندارند.
#غرب_شناسی
@HOWZAVIAN
📌تحلیل یک کاربر عراقی ازوقایع اخیر ایران
🔹 يکشنبه 20 آذر 1401 - 19:22 مقالهای کوتاه در شبکه های اجتماعی عراق منتشر شده است که به مطالبات اغتشاشگران در ایران می پردازد. در این مقاله تاکید شده است که مسائل اقتصادی و یا اجتماعی و یا علمی در فهرست مطالبات اغتشاشگران دیده نمی شود بلکه آنها به تاسی از فرهنگ غرب فقط خواهان کشف حجاب هستند.
🔸متن کامل مقاله :
🔹معترضان هیچ بیانیه ای و یا شعاری مبنی بر بهبود خدمات عمومی از قبیل برق و گاز مطرح نکرده اند؛ زیرا تمام این موارد در کشور با قیمت پایین و با تکنولوژی های بالا فراهم و در دسترس ایرانیهاست. شهرها از نعمت لوله کشی گاز بهره مند هستند و برق هم به ندرت قطع می شود.
🔹در فهرست مطالبات اغتشاشگران، خواسته ای در خصوص آموزش و یا درمان مشاهده نمی شود؛ زیرا انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و درمان انقلاب بپا کرده است آموزش به صورت رایگان برای عموم ملت ایران فراهم است و ایرانی ها 95 درصد از نیازهای دارویی خود را تامین می کنند و بیمارستان های ایران همه ساله از هزاران نفر از بیماران از کشورهای همسایه استقبال می کند.
🔹همچنین درخواستی در خصوص سنگفرش کردن جاده ها، احداث شبکه مترو و قطار و فرودگاه های داخلی دیده نمی شود؛ زیرا شبکه حمل و نقل در ایران از حیث وسعت و نیز از لحاظ زیبایی کم نظیر است علاوه بر آن در این کشور 70 فرودگاه داخلی وجود دارد. همچنین کسی از معترضان خواستار توسعه فضای سبز نیست؛ زیرا بسیاری از شهرهای ایران به گونه ای است که بیننده گمان می کند که وارد یک جنگل سرسبز شده است.
🔹در فهرست مطالبات معترضان حتی درخواستی مبنی بر نوسازی قوانین کار دیده نمی شود زیرا قوانین کار در ایران از بسیاری از نظامهای سرمایه داری جهان پیشرفته تر است و از کارگران حمایت می شود.
🔹تقاضایی از وزارت مسکن از سوی معترضان دیده نشده است؛ زیرا آنچه که ایران در خصوص مسکن به جوانان ارائه می دهد؛ آرزوی صدها میلیون جوان در کشورهای متعدد است.
🔹در فهرست مطالبات ایرانیان درخواستی درخصوص آزادی های فکری و سیاسی مشاهده نشده است مطبوعات ایران آزادانه می نویسند و انتقاد می کنند. همچنین کسی خواهان توسعه و ارتقای صنعت و پژوهش های علمی نیست زیرا ایران در این خصوص معجزه آفریده است. آنچه که در بازار می بینی، اغلب ساخت داخل است، حتی پروژه های عظیم و ایستگاه های استخراج نفت و دوب فلزات و ساخت خودرو به دست متخصصان ایرانی صورت میگیرد.سازوکار همه شرکت های بزرگ در ایران ملی هستند و تمام طرح ها و پروژه های خود را با ها و ابزارها و نیروهای داخلی به اجرا درمی آورند.
🔹همچنین خواسته ای مربوط به موسیقی و سینما و شعر و نقاشی و ورزش ندیدم؛ زیرا ایران در بسیاری از هنرها در آسیا سرآمد و پیشتاز است.
🔹آنچه که در فهرست مطالبات اغتشاشاگران دیده می شود آن است که این "نظام دیکتاتور اجازه بوسیدن در انظار عمومی و خلع حجاب و نوشیدن مشروبات الکلی و فسق و فجور را نمی دهد". شبکه های اجتماعی ایرانی را دنبال کنید تا به صحت سخنانم پی ببرید.
#دست_اول
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN