🍃مهدی باوریم اما...
✍زينب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین
وقتی در آرزوی احیای تمدنی اسلامی به ابعاد و زوایای انسان و جامعهی انسانیِ تمدنساز مینگرم، چیزی نمییابم جز آنچه به نامِ آرمانهای امام و انقلاب بر صفحهی تاریکِ تاریخِ بشر همچون ستارگانی میدرخشد.
تاریخی که سایهی شوم استکبار و ظلم و فساد، قرنها بر چهرهی انسانیت آن مُهرِ خاموشی زده بود و یک روز، صبحی روشن، در افق دید آزادیخواهانِ جهان کلید خورد و آن فریاد دعوت پیر جماران بود در قلب ایران .
البته، او پرچم سه رنگ منقش به توحید را در حالی به یار خراسانی داد که هنوز نهالی بود تازه ریشهدوانده در خاک انقلاب.
باید این نهال، با دستی پر مهر، با دیدی بصیر، با عقلی مدبر و با شجاعتی بیمانند آبیاری میگشت و اینچنین شد که آن نهال جوان به شجره طیبهی ریشهدواندهای تبدیل شد که دیگر با باد که هیچ، با طوفانهای زمانه هم نلرزید و نخواهد لرزید.
و اینک...
اینک ما به برکت وجود الگویی به این زیبایی و بزرگی، میتوانیم با قدرت، دولت کریمه مهدوی را باور کنیم؛ چراکه اگر در غیاب معصوم میتوان به آرمانهای تمدنساز، اندیشید، آنها را خواست، از آنها دفاع کرد و امید به تحقق آن داشت و آن را محقق کرد، پس به طور قطع میتوان با حضور مهدی موعود (عج) در آن زیست و آن را حفظ کرد. بنابراین میتوان گفت؛ انقلاب اسلامی، نه فقط بسترسازِ ظهور که مقدمه ساز آن است.
و اما، ما ...
ما میتوانیم با برداشتن قدمهای بلند و محکم در مسیر انقلاب اسلامی و با جهاد تبیین در جهت حفظ شعائر آن و مقاومت در برابر دشمنان آن، ظهور منجی عالم بشریت را رقم بزنیم. و شاهد جهانی باشیم که عدالت، تنها، نگین انگشتر حکومت آن ابر انسان است.
آری ما مهدیباوریم اما کافینیست؛ باید مهدییاور باشیم.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
«ساقی کوثر»🍃🌹❤️
عقل گفت از باغ فردوس آرزو داری کجا را؟
حور می خواهی ز جنت یا مقام کبریا را؟
گفتمش رضوان و انعام کثیرش سهم خوبان
جز نمی از آب کوثر که به وجد آورده ما را
با تعجب گفت آخر آب؟ گفتم آب آری…
نیست پاداشی از این جذاب تر روز جزا را
گفت در فردوس نهری از عسل جاری ست! گفتم
آنچه از دست علی باشد لذیذ است و گوارا
حوض و آبش هر دو معمولی ست، ساقی بی نظیر است
روز حشر از شوق در صف می کشاند انبیا را
منتظر می مانم آن دنیا چون اسکندر بیاید
پای حوض آخر نشانش می دهم آب بقا را
خواست بشناسد علی را، گفتمش کو عقلت ای عقل؟
جز خدا و مصطفی نشناخت قدر مرتضی را
هیچکس نشناخت مولا را، ولی او می شناسد
شب به شب کوچه به کوچه سائل دردآشنا را
گفت شاه ماسوا بودن کجا و زاغه گردی؟
گفتم او خود دوست دارد هم نشینی با گدا را
او که دائم انبیا را در خفا یاری نموده
بوده یار مصطفی هم چند روزی آشکارا
کار جبرائیل اگر آوردن پیغام وحی است
پس خدا روز احد فرموده باشد لافتی را
نشنو از من مدح تیغ ذوالفقارش را که حیف است
بشنو از مرحب که می گوید به حیدر مرحبا را
منقلب شد، مست شد، گفتم نجف را بنگر ای عقل
تا از انگور ضریحش خود بفهمی ماجرا را
هرکسی شد مبتلایش، می رود بالا بهایش
آری ایوان طلایش، قیمتی کرده طلا را
چون منی در بحر عشقش دست و پا خواهد زد ای کاش
روز حشر از خود نراند بنده بی دست و پا را
از همین حالا به فکر توشه روز حسابم
من که از این شعر نفروشم به عالم یک هجا را
در قیامت نامه ها بی مِهر او مُهری ندارد
جز صراط مستقیمش نیست راهی بنده ها را
باز هم شعرم کم آورده است در توصیف حیدر
انتهایش هم رسید و من نگفتم ابتدا را…
#سیدجعفر_حیدری
#امیرالمومنین_حیدر
💠 #شاعران_آئینی
#شاعران_حوزوی
💠 @shaeranehowzavi
🔴مشهور یا مفید
✍️احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه
به جای تلاش برای «مشهور» شدن؛ تلاش کنیم «مفید و مؤثر» باشیم.
امیرمؤمنان(علیه السلام) میفرماید:
«الشُّهرَةُ خَيرُها و شَرُّها في النارِ؛
شهرت، خوب و بدش، در آتش است»
امام رضا (علیه السلام) میفرماید:
«مَن شَهَرَ نفسَهُ بِالعِبادَةِ فاتَّهِمُوهُ على دِينِهِ ؛ فإنَّ اللّهَ عَزَّ و جلَّ يُبغِضُ شُهرَةَ العِبادَةِ و شُهرَةَ اللِّباسِ؛
هر كس خود را به عبادت شهره سازد، به ديندارى او بدگمان باشيد؛ زيرا خداوند عزّ و جلّ از شهرتِ عبادت و شهرتِ لباس نفرت دارد.»
دهها روایت دیگری که در مذمت شهرت و شهرتطلبی وارد شده است همگی نشان از آفات اخلاقی، دینی و اجتماعی آن میدهد. به همین دلیل، انسان خردمند عاقبتاندیش در اندیشه کسب شهرت نخواهد بود.
خویش را رنجور سازی زار زار
تا تو را بیرون کنند از اشتهار
که اشتهار خلق بند محکم است
در ره، این از بند آهن کی کم است
#اخلاق_شهرت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔅جهان با او
✍️نجمه صالحی
در کعبه چشم بر جهان گشود. جهانی را که در کودکی و نوجوانی در دامانش بزرگ شد و پرورش یافت، دوست داشت. دوشادوش او سختی بلندیهای کوه نور را میپیمود، غار حرا برایش بهترین کارگاه انسانسازی شد.
جهانی که در جوانی و بهار جانش رقم خورد با بهار زندگی و بهترین همراه و یار بود. طولی نکشید دستتقدیر به جهانش ضربهای زد. برترین مربی و بهترین یارش از جهان رخت بربستند.
جهان او بعد از نبی صلیاللهعلیهوآله و دخت گرامی او، سکوت و تنهایی شد. جهان در نظرش همچو سکه دو رو داشت.
جهان در چشمش خوار بود حتی از برگ جویدهای در دهان ملخی، خوارتر* و از دانه تلخی بر شاخه درخت بلوط تلختر* او از جهان قاسطین، ناکثین و مارقین و نوع نگرش آنها نسبت به دنیا بیزار بود و دید آنها را نسبت به دنیا مورد سرزنش قرار میداد اما روی دیگر دنیا را روی سازنده آن یعنی محل عبادت دوستان و محل نزول وحی الهی میدانست.*
دنیا را با دو نقش مثبت و منفی به ما شناساند، دنیایی که میتواند بر روی چشم حقیقتبین انسان پرده افکند و بالعکس. سکّهای دو رو که هم طرف برد دارد و هم طرف باخت. هم میتواند انسان را کور کند و هم میتواند بصیرت و بینایی دهد. به انتخاب و گزینش بستگی دارد که کدام طرف را برای قرائت انتخاب کند؛ طرف «من ابصر بها» یا طرف «من ابصر الیها» *
و او بهترین الگو برای درست زیستن در این جهان بوده و هست. جهان بیعلی و اولادش بیشاز کویر و برهوت نخواهد بود.
*نهجالبلاغه، خ215
*همان،ن 45
*همان،ح131
*همان،خ82
🍃 تابلورنگ روغن اثرجدید حسن روحالامین🍃
@AFKAREHOWZAVI
4.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 انقلابیبودن امیر مؤمنان(ع) چنین بود.
هر چه امام علی(ع) دارد، از توحید او سرچشمه میگیرد.
🌸 سالروز ولادت عدل مجسم؛ امیر موحدان و روز پدر، مبارک بادا!
✍ علی اکبر مظاهری
#سیزده_رجب
#امام_علی علیه السلام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN