eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
614 ویدیو
206 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
اربعین؛ ضدروایتی تمدنی در برابر روایت‌سازی لیبرالی محمدرضا آتشین‌صدف منطق رسانه‌های لیبرال عمدتاً «روایت از بالا» است؛ یعنی معنا را نهاد قدرت، رسانه یا گفتمان غالب تولید می‌کند و مردم صرفاً مصرف‌کننده‌ی آن هستند. در این چارچوب، اجتماع عظیمی مانند اربعین فاقد قابلیت روایت‌سازی رسمی تلقی می‌شود. مثال روشنگر آن، سکوت یا حاشیه‌پردازی یا سیاه‌نمایی رسانه‌های جهانی نسبت به اربعین است. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1754822608704711462 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💢اینجا اربعین است؛ جایی که خستگی معنایی ندارد ✍️سیدجواد حسینی در حدود ۲۰۰ کیلومتری کربلا، موکب‌های خانوادگی با عشق و اخلاص در حال خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هستند. زائرانی از زن و مرد، کوچک و بزرگ، با پای پیاده و در گرمای سوزان آفتاب، بی‌وقفه در مسیر عشق قدم برمی‌دارند. اینجا اربعین است؛ جایی که خستگی معنایی ندارد و دل‌ها تنها یک مقصد دارند: کربلا. 📍جاده کربلا به مهران 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔸اربعین به مثابه آزمونگاه نظریه‌های جامعه‌شناسی دین 📌 تاب‌آوری آیینی و انسجام اجتماعی در بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان ✍️حسن یونسی اربعین به عنوان فضای زنده تجربه دینی، الگویی نوین برای فهم دین به عنوان پدیده‌ای پویا و خلاق ارائه می‌دهد. این پویایی امکان بازتولید معنا و ارزش‌های دینی را در گذر زمان و مکان‌های مختلف فراهم می‌کند و جامعه‌شناسی دین را از تحلیل‌های ایستا به سوی بررسی فرآیندهای زنده و در حال تغییر سوق می‌دهد. اربعین آزمونگاهی بی‌نظیر برای نظریه‌های جامعه‌شناسی دین است و دعوتی است به بازاندیشی در نقش دین در انسجام اجتماعی، تاب‌آوری فرهنگی و تولید معنا در دنیای معاصر. این پدیده نمادی از پیوند میان سنت و نوآوری، فرد و جامعه، معنویت و سیاست است که می‌تواند الگویی الهام‌بخش برای پژوهش‌های آینده در حوزه علوم انسانی باشد. متن کامل در صفحه نویسندگان البرز 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸باور کنید دشمن می‌شنود! ✍️ علی اصغر بسطامی بدون تعارف، بخشی از سخنان اخیر آقای پزشکیان در حد و اندازه رییس جمهور یک مملکت که باید با زبان قدرت و سیاست آشنا باشد نبود. ما هر چه آقای پزشکیان را به صفا و صداقت ستایش کنیم توجیهی نمی شود که برخی سخنان نسنجیده ایشان را نادیده بگیریم، آخر این چه سخنی است : «مذاکره نکنیم چه کنیم؟ خب آمد مراکز ما را زد. دوباره درست کنیم باز هم می‌آید می‌زند» از این سخن، جز استیصال، سردرگمی، بی دفاع دانستن کشور و بی هزینه نشان دادن تجاوز دشمن چیزی برداشت نمی شود. روی سخن ایشان با مخاطب داخلی و منتقدان مذاکره است اما گویی گمان کرده‌اند این سخنان را دشمن نمی‌شنود، باید یادآور شد که ما در عصری هستیم که در لحظه و آنلاین حرف و سخن ما را جهان می شنود، به خصوص الان که در وضعیت نیمه جنگی هستیم و دشمن رفتار و گفتار و مواضع مسئولین ما را رصد می کند، شرایطی که حتی سخنان و مواضع عادی مقامات هم در کانتکس جنگ، تحلیل می شود، در چنین وضعیتی، به حکم عقل و خرد، باید رجز خواند و قدرت به رخ کشید، تا اراده دشمن به هم بریزد، نه اینکه به گونه‌ای سخن گفت که از یک طرف، پیام ضعف و استیصال مخابره شود. و از طرف دیگر، با تصویر آینده‌ی مبهم، ته دل مردم خالی شود، هر چه رهبری معظم و برخی دیگر از شخصیت‌ها، حس اقتدار و امید را به جامعه تزریق می کنند، جناب آقای رییس‌جمهور ناخواسته بر خلاف آن سخن می‌گویند. سخنانی، که متأسفانه چندین بار است از ایشان شنیده می‌شود. کسی در صداقت آقای پزشکیان تردید ندارد؛ اما ادبیات ایشان همین است، باید برای آن چاره‌ای اندیشید، کاش کسی به او توصیه کند کمتر سخن بگوید، اگر هم به ضرورت قصد سخن داشت، مثل بسیاری از سیاستمداران از متن تهیه شده استفاده کند. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
امروز آخرین فرصت 👆شرکت در فراخوان 🔔 فراخوان رسانه‌ای میثاق طلبگی ◻️ ویژه کنشگران رسانه‌ای حوزه 🔻در قالب‌های؛ 1. یادداشت 2. مصاحبه 3. گزارش 4. روایت ⏱ مهلت ارسال آثار: 20 مرداد 📬 دریافت آثار : @Jahaderevayat 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔺پذیرش کدام صلح، مورد نظر امام علی(ع) است؟ ✍🏼 حجت الاسلام محسن رضایی ▫️رئیس جمهور محترم در سخنان روز گذشته برای تأیید نظر خویش مبنی بر «لزوم پذیرش درخواست آمریکا در رابطه با صلح»، به بخشی از نامه ۵۳ حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه اشاره کرد. آنجا که حضرت می‌فرمایند: «وَ لاَتَدْفَعَنَّ صُلْحاً دَعَاکَ إِلَيْهِ عَدُوُّکَ وَ لِلَّهِ فِيهِ رِضًى فَإِنَّ فِي الصُّلْحِ دَعَةً لِجُنُودِکَ وَ رَاحَةً مِنْ هُمُومِکَ وَ أَمْناً لِبِلاَدِکَ: هرگز صلحى را که از جانب دشمن پيشنهاد مى‌شود و رضاى خدا در آن است رد مکن; چرا که در صلح براى سپاهت آرامش و براى خودت مايه راحتى از همّ و غم‎ها و براى کشورت موجب امنيّت است» 🔹بررسی سخن حضرت امیر(ع) نشان می‌دهد که پذیرش درخواست صلح از سوی دشمن، «مطلق» نیست بلکه شرایطی دارد لذا استناد رئیس جمهور محترم به این بخش از کلام حضرت دقیق نیست: 1️⃣ تعبير «وَ لِلَّهِ فِيهِ رِضًى» اشاره به صلحی است که «مورد رضایت خداوند» باشد که معمولا باید این شرایط را داشته باشد: 1.«عادلانه» باشد، 2.مصالح مسلمین و حکومت اسلامی را تامین کند، 3.سبب سرشکستگى و ناامیدی ملت اسلام نشود، 4.سبب تسلط کفار بر حکومت اسلامی و مسلمین نشود و ... . ▫️تجربه صلح و مذاکره با آمریکا نشان می‌دهد هیچ یک از این موارد در مذاکره و صلح ادعایی با او تامین نمی‌شود. نظام استکبار در صدد صلح عادلانه با نظام اسلامی نیست و به هیچ وجه دنبال تامین مصالح حکومت اسلامی نمی‌‌باشد. تمامی بدعهدی‌ها و نقض‌ عهدهای گذشته آمریکا، پیش‌روی ماست. این رژیم جنایتکار در حال حاضر هم تقریبا به شکل روزانه ایران را تهدید به بمباران مجدد تاسیسات هسته‌ای می‌کند، علاوه بر آن در حال انجام مانورهای نظامی و کسب آمادگی‌های مختلف با رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی برای «حمله مجدد احتمالی به ایران» است. 2️⃣ حضرت در ادامه می‌فرمایند: «فَإِنَّ فِي الصُّلْحِ دَعَةً لِجُنُودِکَ وَ رَاحَةً مِنْ هُمُومِکَ وَ أَمْناً لِبِلاَدِکَ». بررسی رفتار منافقانه و فریبکارانه آمریکا نشان می‌دهد در صورتی که صلحی با این رژیم جنایتکار صورت گیرد، هیچ یک از مواردی که حضرت در اینجا بیان کردند، تامین نمی‌شود یعنی نه نیروهای نظامی به آرامش می‌رسند، نه این مذاکره و توافق، برای حاکمیت مايه راحتى از همّ و غم‎ می‌شود و نه براى کشور امنيّت می‌آورد چرا که هر لحظه احتمال نقض عهد و غافلگیری و حمله از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد پس در واقع «صلحی» صورت نمی‌گیرد بلکه همچنان در «وسط جنگ» خواهیم بود. 3️⃣ تعبیر دیگری که همچنین باید مورد توجه قرار گیرد این بخش از کلام حضرت است که می‌فرمایند: «وَلَکِنِ الْحَذَرَ کُلَّ الْحَذَرِ مِنْ عَدُوِّکَ بَعْدَ صُلْحِهِ، فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِيَتَغَفَّلَ، فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَاتَّهِمْ فِي ذَلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ: اما سخت از دشمنت پس از صلح با او برحذر باش، زيرا دشمن گاه نزديک مى شود که غافلگير سازد، بنابراين دورانديشى را به کار گير و در اين مورد خوش بينى را کنار بگذار.» ▫️باید توجه داشت که این هشدار بسیار جدّی حضرت در رابطه با احتمال نقض عهد دشمن نسبت به صلحی است که امتیازات و ویژگی‌هایی که امام(ع) فرمودند را داشته باشد یعنی مورد رضایت خداوند باشد، آرامش نیروهای نظامی و حاکمیت را برآورده سازد و برای کشور امنیت بیاورد. 🔹اما همانطور که بیان شد صلح و مذاکره‌ای که با آمریکا صورت می‌گیرد اساسا صلح نیست بلکه ذاتش تله جنگ است و چهره دیگری از سلطه آمریکاست در این صورت تمامی این هشدارهای حضرت امیر(ع) در این بخش از نامه، نه ناظر به بعد از صلح بلکه باید معطوف به «خود صلح مورد ادعای آمریکا» باشد و از آن حذر کرد مگر اینکه این قدرت استکباری، حاضر به پذیرش شرایط عادلانه صلح و تامین بخشی از مصالح نظام اسلامی باشد. 🆔 @howzavian_isfahan