eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
213 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
روش شناسی شیخ انصاری ۴-۶.rar
39.42M
✅ روش‌شناسی (۴-۶) 🔹ارائه: استاد 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
روش شناسی شیخ انصاری ۷-۹.rar
31.23M
✅ روش‌شناسی (۷-۹) 🔹ارائه: استاد 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
تفاوت روش شناختی فقه سیاسی سنتی و فقه حکومتی.pdf
267.1K
✅ مقاله «تفاوت فقه سیاسی سنتی و فقه حکومتی» 🔹نویسنده: دکتر رضا 🔹مقاله حاضر براین فرض است که مناسبات اجتهاد و سیاست در دوره معاصر، تابعی از تحولات روش شناختی در دانش فقه و به تبع آن فقه سیاسی است که موجب گذار از فقه سیاسی سنتی به رویکرد حکومتی به فقه شده است. براین اساس برخی از مهمترین تفاوت‌ها عبارت اند از: تفاوت در رویکرد اجتهادی فردی و اجتماعی، محوریت فرد در مقابل محوریت اجتماع، اجتهاد بر مبنای اصاله الاباحه و اصاله الحظر، چگونگی مواجهه با نص: پرهیز از تفسیرگرایی در مقابل توسعه معنای نص، کاربرد تقیه، محوریت حق و حکم، منابع اجتهاد و ... . ▫️یادداشت مرتبط: ضرورت روش‌شناسی فقه تخصصی 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
✅ نشست بررسی فرایند استنباط ارائه: استاد محمدحسین ملک زاده 🔹زمان: پنجشنبه ۲۵ شهریور، ۱۴ - ۱۶ 🔹مکان: سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران 🔹ثبت‌نام برای حضور مجازی:@aboosadeq @elmoaamal98 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
✅ استاد عبداللهیان: مکتب به طلبه روش اجتهاد می‌آموخت 🔹هدف از بحث و درس مکتب سامرا این بود که نمی‌خواستند فقط به شاگرد، یاد دهند، بلکه می‌خواستند به او یاد دهند؛ یعنی می‌خواستند مهارت، قدرت و چگونگی استنباط را به او بیاموزند. 🔹در یک حالت فقط می‌خواهید به شاگرد مطلب را بیاموزید و او یاد بگیرد، اما یک وقت شما می‌خواهید به او مهارت را بیاموزید که این کار را انجام دهید. 🔹 لذا در همان زمان می‌گفتند کسی که در مکتب سامرا حتی برای ۵ سال بوده و دورۀ اصول را هم نخوانده است، ناخودآگاه مجتهد می‌شود! چرا؟ چون را یاد می‌گیرد. 🔹پس استاد، اولاً شاگرد و مشارک می‌خواهد و بعد هم روش کار را به او یاد می‌دهد، نه اینکه فقط به او مطلب یاد دهد. 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
از منظر رهبر معظم انقلاب (1) 🔑بسیار ظریف و دقیق 🔑تعلیم، کارى بسیار ظریف و دقیق است. تعلیم فقط این نیست که ما مجموعه‌اى از معلومات را در کاغذ بگذاریم و به دانش‌آموز بدهیم و بگوییم بخوان؛ بعد هم برهه‌اى از سال را معیّن کنیم تا بیایند امتحان دهند؛ این، تعلیم حقیقى نیست. تعلیم باید طورى باشد که ذهن را بسازد، مغز را فعّال کند 👆🏼دیدار جمعى از مدیران و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش ۲۶/۴/۱۳۸۱ رهنامه پژوهش»ش10» ویژه جایگاه تفکر لینک دانلود : http://rahnamehmag.ir/wp-content/uploads/2017/02/1-84.pd
آموزش پژوهش محور ماهیت آموزش پژوهش محور این است که آموزنده، آموخته ها را به گونه ای کاملاً حضوری دریافت کند و ارتباط فکری عمیقی بین این آموخته ها برقرار نماید. به طور طبیعی، خودِ چینش وضع طلبه ها، استاد، منابع و … باید به گونه ای باشد که این پژوهش محوری را تسهیل و در واقع، گریزناپذیر کند؛ به شکلی که حتی اگر استادی نخواست پژوهش محورانه کار آموزش را دنبال کند، نتواند از پژوهش فاصله بگیرد. مدیریت روش ها و سنجش کار بسیار مهم است. اولین مولفه موثر در آموزش پژوهش محور، هدف است؛ هدفی که از آن، درس دنبال می شود. دوم موضوع و محتوای آن درس است که باید محورهای آموزشی آن انتخاب و سازماندهی شود. سوم استاد استد که باید مهارت ها و توانمندی های تدریس را یاد بگیرد. چهارم ارزشیابی و سنجش است. بدین معنا که ما نباید فقط به آموخته ها و اندوخته ها نمره دهیم، بلکه به پرسش ها، ایرادها و اشکالاتی که گرفته می شود هم نمره دهیم. من معتقدم اگر اساتید ما یک الگوی درست و قابل اجرا از پژوهش محوری را فرا بگیرند، با همین متون و فضای فعلی و حتی با همین طلبه های فعلی، به طور قطع، به نتیجه مطلوب می رسیم. مفهوم درستی از پژوهش محور کردن آموزش، ضرورت و فایده آن و مدل ها، الگوها و مهارت هایی را که استاد باید داشته باشد، مطرح کنید؛ در این صورت، متقاضی خودش را پیدا می کند. به طور قطع تا زمانی که برنامه، متن و استاد به پژوهش محوری گرایش نداشته باشد، طلبه خیلی نمی تواند نقشی ایفا کند. ________________________________________ منبع: رهنامه پژوهش / بررسی ماهیت و چیستی آموزش پژوهش محور در گفتگو با علی ذوعلم
💿 آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد ➖➖➖ 🔻قائم‌مقام و مشاور عالی رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث: نرم‌افزار مجموعه آثار دارالحدیث شامل ۲۸۵ عنوان کتاب در ۵۴۶ جلد است hawzahnews.com/xbkrY 🔻رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی: عدم انتشار دیجیتال آثار محصور کردن علم است hawzahnews.com/xbks5 🔻تقدیر آیت‌الله ری‌شهری از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی hawzahnews.com/xbkrZ
منابع پیشنهادی مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه.pdf
439K
✅به اطلاع طلاب محترم می رساند منابع "عمومی" و "تخصصی" آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در این فایل می‌توانید مطالعه نمایید. 🏷رشته های ورودی طلاب: ▫️دبیری عربی ▫️دبیری معارف ▫️آموزگار ابتدایی ▫️مربی امور تربیتی ▫️دبیری علوم اجتماعی ⏳زمان آزمون: مهر یا آبان ماه ➖ثبت نام به زودی برای عموم متقاضیان(دانشگاهی و حوزوی) آغاز می‌شود. 👈🏻شرایط اختصاصی طلاب ✅جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی آدرس زیر کلیک نمایید https://b2n.ir/Nemoneh_soal 👈🏻ثبت نام در دوره آمادگی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 💐برای دوستان خود ارسال نمایید بازنشر با ذکر منبع و لینک ----------------------- 🇮🇷کانال مراکز حوزوی ↪️ @howzeh_m
نامه_به_طلاب_در_آغاز_سال_تحصيلي_استاد قرائتی.pdf
314K
🌱 ✍️ نامه حضرت استاد حجت الاسلام و المسلمین قرائتی دام مجده به مناسبت آغاز سال تحصیلی1400 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اولین محموله سوخت ایران وارد لبنان شد ◻️ پلاکاردهایی با مضمون خوش آمدگویی در مسیر تانکرها نصب شده اند که روی آنها نوشته شده است وعده راستین سید حسن نصرالله باز هم پیروزی آفرید. به گفته العالم بیش از ۵۰ تانکر حامل سوخت الان در حال ورود به خاک لبنان هستند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📍مقایسه سفر زیارت عراق با سفر تفریحی ترکیه! @secret_file 🔹فاصله هوایی تهران-استانبول حدود ۳ برابر بیشتر از تهران-نجف می باشد اما هزینه سفر به ترکیه بسیار ارزانتر از عراق تمام می شود. اجازه بدهید کمی دقیقتر بررسی کنیم... 🔹فرض کنید از ۲۹ شهریور یک نفر به مدت ۹ روز قصد سفر به عراق برای زیارت داشته باشد... 🔹۱.باید دو دوز واکسن کرونا زده باشد ولی برای سفر به ترکیه این شرط وجود ندارد 🔹۲.فقط از طریق هوایی امکان سفر دارد ولی به راحتی میتواند از هر طریقی به ترکیه سفر کند 🔹۳.محدودیت اعزام وجود دارد (یعنی در عمل بدون پارتی امکانش نیست) حالا فرض کنیم تمام شرایط اعلامی ستاد کرونا رو دارد... 🔹۴.هزینه بلیط رفت و برگشت به نجف بین ۸ تا ۳۰ میلیون تومان میباشد. البته تمام پروازهای داخلی به صورت چارتر میباشد و اگر قبل سفر به کرونا مبتلا شود و یا به هر دلیل پشیمان گردد، کل مبلغ از بین خواهد رفت. این در شرایطیست که قیمت مصوب بلیط ۵ م است و فروش بلیط به صورتچارتر ممنوع می باشد 🔹اما اگر بخواهیم به استانبول برویم قیمت بلیط رفت و برگشت بین ۵ تا ۱۹ میلیون تومان می باشد و در قیمتهای پایین امکان خرید سیستمی و غیر چارتر نیز وجود دارد... 🔹هواپیمای قطر پرواز تهران_نجف را به قیمت بیش از ۳۰ م ت میفروشد اما قیمت تهران استانبول ان بین ۹ تا ۱۹ م ت می باشد!!! 🔹۵.جالب اینجاست در شرایطی که اوج درخواست در این ایام برای سفر به عراق وجود دارد، تنها ۷ گزینه ی پرواز به نجف وجود دارد اما برای سفر به استانبول ۲۶۶ گزینه!!!!!!! 🔹۶.البته اگر بخواهیم با تور به استانبول به مدت ۸ شب سفر کنیم، شرایط بسیار بهتر هم خواهد بود... بطوریکه با اقامت در هتل خوب ۴ ستاره مبلغی حدودا ۹ تا ۱۰ میلیون تومان می پردازیم. 🔹اما به لطف برادران اهل بیتی و مهمان نواز عراقی تقریبا تمامی هزینه ها داخل عراق در ایام اربعین رایگان می باشد... 🔹به هر شکل که به موضوع نگاه میکنیم، چه از نظر بعد مسافت، میزان تقاضا، هزینه های محتمل و... ، این اتفاق منطقی به نظر نمی رسد... 🔹البته شخصا هیچ مشکلی با سفر به ترکیه ندارم و شاید در زمان و شرایط مناسب به این کشور بروم اما در شرایط کنونی اولویت خیلی از هموطنان زیارت می باشد... 🔹در پایان ضمن تشکر از مسئولین محترمی که شرایط سفر به ترکیه را برایمان تسهیل کردند، خواهشمندم شرایط زیارت امام حسین علیه السلام را برای عموم مردم نیز فراهم آورند. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از صدای حوزه‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️جایگاه عظیم و از منکر در اسلام* *و* *عذرهای ناموجه کسانی که در مقابل منکرها ساکت اند* •┈┈••✾••┈┈• 🔊به کانال بپیوندید👇 🎧 @Sedayehoze
❇️ مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به فقه معاصر سنگ تمام گذاشت ◻️ مدیر حوزه های علمیه: در دو سال گذشته با همراهی اساتید شناخته شده دروس خارج، درس هایی را در موضوعات فقه پول، فقه پزشکی، فقه بورس و فقه رمزارزها برگزار کردیم که به همت دفتر فقه معاصر تقریرات این دروس به صورت کتبی فاخر به زودی انتشار خواهند یافت. ◻️ سابقه فقه معاصر در حوزه‌های علمیه ◻️ نظر مقام معظم رهبری درباره دفتر فقه معاصر ◻️ توسعه دروس خارج فقه معاصر در موضوعات مصوب ◻️ دروس تمهیدی فقه معاصر حرکتی جدید در مسیر تحول اجتهادی ◻️ فهرست موضوعات پایان نامه‌های مورد حمایت در مرحله نهایی است ◻️ 7کتاب جدید فقه معاصر تالیف شده است ◻️ الفائق به شهرستان ها رسید مشروح ‌گفت‌وگو:👇 hawzahnews.com/xbkvf @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
💫 🖤 رحمت امام حسین(علیه السلام) 🍃 سروکار ما باید با رحمت الهی باشد. برای رسیدن به رحمت و رحمان، اگر با اهلبیت علیهم‌السلام حرکت کنیم، زودتر به نتیجه می‏رسیم. باید خودمان را زیر چتر آن‏ها قرار دهیم؛ زیرا ریزش رحمت، آنجا زیاد است. دل هر کسی در هر مقطع زمانی، متمایل به یک یا دو یا سه تن از اهل‌‌‌بیت علیهم‌السلام است. ☘ توسّل به حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) طهارت زیاد و پاکی فکر می‏خواهد. ☂ حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) همه‌ی افراد را زیر چتر وسیع خود جمع کرده‌اند. آن حضرت، همه را راه می‏دهند. این از آثار شهادت حضرت است که دل مؤمن، با شنیدن اسم حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) تکان می‏خورد. ‌ ‌ 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔻حوزه اصیل شیعی، انقلابی بوده ❇️ آیت‌الله : 📌حوزه اصیل شیعی در ذات خود است و در طول هم انقلابی بوده است. حوزه اگر انقلابی نباشد به همان مقدار از حقیقت دین خارج شده، حوزه آن است که آموزه¬های دین را آنچنان که اولیای دین پیغمبر و ائمه¬ی معصومین خواستند عمل و پیاده کند واین¬ها را در میان مردم نشردهد و دین را اصلاً عملیاتی کند. 🆔 @ghaeeni
بیانیه اساتید - 5.pdf
318.1K
📋🔴مهم/ بیانیه ی مهم رئیس محترم حوزه های علمیه (آیت الله اعرافی) و چهار عضو محترم خبرگان رهبری (اعرافی،میرباقری، اراکی و حاج ابوالقاسم) و چند تن از اساتید حوزه و دانشگاه به آیت الله رئیسی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارتقاء معماری و شهرسازی کشور بر پایه ی طرح اسلامی-ایرانی و ضرورت اجتناب از تجربه های نامطلوب گذشته ✍️بیداری ملت @bidariymelat
❇️ تلاش یک طلبه برای محرومیت‌زدایی از ۱۳ روستا و حل مشکل آب شرب ◻️ حجت الاسلام مرتضی صنگوریان امام روستای سویچیتی شهرستان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» ، به فعالیت‌های خود در این روستا و ۱۳ روستای دیگر غرب کارون پرداخت و با اشاره به مشکل اصلی این منطقه گفت: آب ۸ روستا مشکل داشت و تنها ۴ ساعت در روز آب داشتند. ◻️ منابع لازم برای رسیدگی به امور محرومان این منطقه همواره از سوی مردم و خیرین تأمین می‌شود، برخی از دوستان ما در بحرین نیز کمک‌هایی را بدین منظور ارسال کردند. ◻️ ما در تمام این ۱۳ روستا رابط فعال داریم و برای رفع مشکلات مردم قدم بر می داریم اما هدف ما از همه این اقدامات کار فرهنگی است. https://hawzahnews.com/xbkdq
معرفی کتاب: عمار یاسر نشانه راه حق به مناسبت ۹ صفر سالروز شهادت عمار یاسر نویسنده : محمد مروي؛ تدوين و تحليل: احمد ترابي. دانلود مستقیم و رایگان 👇 https://new.ghbook.ir/books/16668 عناوين اصلي كتاب شامل: اگاهى به زندگى عمّار؛ عمّار در سنگر مسلمانى؛ دفاع از اسلام، در عصر پيامبر صلى‌الله‌عليه‌و‌آله؛ فعاليتهاى اجتماعى - دينى؛ جايگاه معنوى و اخلاقى؛ عمّار پس از رحلت رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله؛ عمّار، در حكومت امام على عليه‌السلام؛ عمّار در جايگاه شهادت؛ از روايات عمّار؛ فهرست منابع؛ نمايه
1212994.mp3
8.16M
🎙صوت درس اخلاق آیت‌الله بنابی با موضوع آثار تقوا فیلم کامل:👇 https://hawzahnews.com/xbkwx
💢 متن پیاده شده صوت های اصول فقه مظفر (ره) 🔰استاد علی فرحانی 💠محدوده: از ابتدای کتاب تا ابتدای اجتماع امر و نهی 🔴 این جزوه پیاده شده صوت های اصول مظفر استاد علی فرحانی است که در سال 87-88 در مدرسه علمیه حقانی تدریس شده است. این جزوه توسط کانال صدا (@soda96) تهیه و ارائه شده است. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ⬇️لینک دانلود 👇 https://b2n.ir/matne-osul-fegh-1 ⬇️لینک دانلود 👇 http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/osulefiqh-mozafar/osul2-haghani-87-88/ @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا مجلس می‌تواند بازار خودرو را سازماندهی کند؟ 🔸در حالی که صنعت خودروسازی کره در حال تسخیر بازارهای جهانی است مردم ایران باید در یک لاتاری ملی شرکت کنند تا شاید بخت با آن ها یار باشد و بتوانند یک خودروی داخلی را با قیمت گزاف خریداری کنند. 🔹 باید دید با این طرح و دیگر اقدامات آیا بازار خودرو پس از مدت ها رنگ آرامش را خواهد دید ؟ 🇮🇷 صدای ایران 🆔 @voifarsi | @voinews
📣 قابل توجه طلاب محترم و اساتید معزز نظر به الزامی بودن تکمیل فرمهای ارزیابی و رتبه بندی مدرسه، به اطلاع می رساند که مشاهده ارزیابی تحصیلی طلاب در سامانه پیشخوان منوط به تکمیل فرم های ارزیابی مدرسه از نگاه طلاب می باشد لذا طلاب محترم در صورت عدم تکمیل فرمهای ارزیابی مدرسه قادر به مشاهده ارزیابی تحصیلی نخواهند بود. لذا مقتضی است طلاب محترم هرچه زودتر نسبت به تکمیل فرمهای ارزیابی مدرسه اقدام نمایند. طلاب محترم می توانند با مراجعه به سامانه پیشخوان، در برگه پیشخوان بر روی آیکن ارزیابی مدرسه از نگاه طلاب کلیک نموده و در مدت زمان کوتاهی به تمامی سوالات طرح رتبه بندی پاسخ داده و در پایان اطلاعات را ثبت نهایی نمایند. 🔷 سامانه پيشخوان حوزه های علمیه: Login.ismc.ir 👇👇👇👇👇👇 آیدی پاسخگوی کارشناس رتبه بندی @rotbehbandi کانال اطلاع رسانی طرح رتبه بندی واحدهای حوزوی https://eitaa.com/rotbebandi دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی/ مدیریت آمار
مجلات معتبر علمی پژوهشی در زمینه تفسیر و علوم قرآنی و حدیث 1- آموزه های قرآنی ( دانشگاه علوم اسلامی رضوی)، سردبیر سید محمد باقر حجتی، وبسایت: www.razavi.ac.ir 2- پژوهش نامه تفسیر و زبان قرآن ( دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه ها)، سردبیر عبدالهادی فقهی زاده، وبگاه www.quran.journals.pnu.ac.ir 3- پژوهش نامه علوی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر: علیرضا میرزامحمد، وبگاه: www.alavi.ihcs.ac.ir 4- پژوهش نامه نهج البلاغه ( دانشگاه بوعلی سینا همدان)، سردبیر: علی باقر طاهری نیا، وبگاه: www.nab.basu.ac.ir 5- پژوهش نامه قرآن و حدیث ( انجمن قرآن و حدیث)، سردبیر: عباس هماهمی، وبگاه: www.quranhadith-ngo.ir 6- پژوهش های قرآن و حدیث (دانشگاه تهران – دانشگاه الهیات و معارف اسلامی)، سردبیر: منصور پهلوان، وبگاه: www.jqst.ut.ac.ir 7- پژوهش های نهج البلاغه ( بنیاد نهج البلاغه)، سردبیر: منصور پهلوان، وبگاه: www.nahj-albalaghe.ir 8- تحقیقات علوم قرآن و حدیث (دانشگاه الزهرا)، سردبیر: عبدالکریم بی آزار شیرازی، وبگاه: www.research.alzahra.ac.ir 9- حدیث پژوهی (دانشگاه کاشان)، سردبیر: سیدرضا مؤدب، وبگاه: www.kashanu.ac.ir 10- علوم حدیث ( دانشگاه قرآن و حدیث)، سردبیر: محمد محمدی نیک (ری شهری)، وبگاه www.ulumhadith.ir 11- علوم قرآن و حدیث ( دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: سید کاظم طباطبایی، وبگاه www.jm.um.ac.ir/index.php/muslim 12- قرآن شناخت ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محمود رجبی، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir 13- کتاب قیم ( دانشگاه یزد)، سردبیر: محمد کاظم شاکر، وبگاه www.yazduni.ac.ir 14- مطالعات تفسیری ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه – دانشگاه معارف اسلامی) سردبیر: سیدرضا مؤدب، وبگاه www.maaref.ac.ir 15- مطالعات قرآن و حدیث ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: مهدی ایزدی، وبگاه www.mag.isu.ac.ir 16- مطالعات قرآنی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت)، سردبیر: مهدی ممتحن، وبگاه www.qsf.iranjournals.ir