هدایت شده از 🌿ملزومات حجاب فاطمی🌿
📣 قابل توجه طلاب محترم و اساتید معزز
نظر به الزامی بودن تکمیل فرمهای ارزیابی و رتبه بندی مدرسه، به اطلاع می رساند که مشاهده ارزیابی تحصیلی طلاب در سامانه پیشخوان منوط به تکمیل فرم های ارزیابی مدرسه از نگاه طلاب می باشد لذا طلاب محترم در صورت عدم تکمیل فرمهای ارزیابی مدرسه قادر به مشاهده ارزیابی تحصیلی نخواهند بود.
لذا مقتضی است طلاب محترم هرچه زودتر نسبت به تکمیل فرمهای ارزیابی مدرسه اقدام نمایند.
طلاب محترم می توانند با مراجعه به سامانه پیشخوان، در برگه پیشخوان بر روی آیکن ارزیابی مدرسه از نگاه طلاب کلیک نموده و در مدت زمان کوتاهی به تمامی سوالات طرح رتبه بندی پاسخ داده و در پایان اطلاعات را ثبت نهایی نمایند.
🔷 سامانه پيشخوان حوزه های علمیه: Login.ismc.ir
👇👇👇👇👇👇
آیدی پاسخگوی کارشناس رتبه بندی
@rotbehbandi
کانال اطلاع رسانی طرح رتبه بندی واحدهای حوزوی
https://eitaa.com/rotbebandi
دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی/ مدیریت آمار
مجلات معتبر علمی پژوهشی در زمینه تفسیر و علوم قرآنی و حدیث
1- آموزه های قرآنی ( دانشگاه علوم اسلامی رضوی)، سردبیر سید محمد باقر حجتی، وبسایت: www.razavi.ac.ir
2- پژوهش نامه تفسیر و زبان قرآن ( دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه ها)، سردبیر عبدالهادی فقهی زاده، وبگاه www.quran.journals.pnu.ac.ir
3- پژوهش نامه علوی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر: علیرضا میرزامحمد، وبگاه: www.alavi.ihcs.ac.ir
4- پژوهش نامه نهج البلاغه ( دانشگاه بوعلی سینا همدان)، سردبیر: علی باقر طاهری نیا، وبگاه: www.nab.basu.ac.ir
5- پژوهش نامه قرآن و حدیث ( انجمن قرآن و حدیث)، سردبیر: عباس هماهمی، وبگاه: www.quranhadith-ngo.ir
6- پژوهش های قرآن و حدیث (دانشگاه تهران – دانشگاه الهیات و معارف اسلامی)، سردبیر: منصور پهلوان، وبگاه: www.jqst.ut.ac.ir
7- پژوهش های نهج البلاغه ( بنیاد نهج البلاغه)، سردبیر: منصور پهلوان، وبگاه: www.nahj-albalaghe.ir
8- تحقیقات علوم قرآن و حدیث (دانشگاه الزهرا)، سردبیر: عبدالکریم بی آزار شیرازی، وبگاه: www.research.alzahra.ac.ir
9- حدیث پژوهی (دانشگاه کاشان)، سردبیر: سیدرضا مؤدب، وبگاه: www.kashanu.ac.ir
10- علوم حدیث ( دانشگاه قرآن و حدیث)، سردبیر: محمد محمدی نیک (ری شهری)، وبگاه www.ulumhadith.ir
11- علوم قرآن و حدیث ( دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: سید کاظم طباطبایی، وبگاه www.jm.um.ac.ir/index.php/muslim
12- قرآن شناخت ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محمود رجبی، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir
13- کتاب قیم ( دانشگاه یزد)، سردبیر: محمد کاظم شاکر، وبگاه www.yazduni.ac.ir
14- مطالعات تفسیری ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه – دانشگاه معارف اسلامی) سردبیر: سیدرضا مؤدب، وبگاه www.maaref.ac.ir
15- مطالعات قرآن و حدیث ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: مهدی ایزدی، وبگاه www.mag.isu.ac.ir
16- مطالعات قرآنی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت)، سردبیر: مهدی ممتحن، وبگاه www.qsf.iranjournals.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫
🏴 این تقاص کدوم گناهه؟
میدونی چندوقته چِشَم به راهه؟
شاهکاری از حاج امیرکرمانشاهی
@masjedmarkaz
#درس_خارج (شماره 1⃣)
#تقریر_نویسی
🔸منبعیابی موضوع تقرير
اگر به دنبال شناسایی کتب #مرتبط با موضوع تقریر هستید، به فهرست رایانهای کتابخانه تخصصی فقه و اصول آیت الله العظمی سیستانی(حفظهالله) به آدرس زیر، مراجعه نمایید.
fa.feghlib.ir
این کتابخانه از کتابخانههای تخصصی و معتبر در کشور است که #قابلیت جستجو در فهرست رایانهای منابع موجود در کتابخانه را از طریق تارنمای اختصاصی، برای محققان و طلاب علاقهمند به مباحث فقهی و علوم وابسته به آن، فراهم کرده است.
کتب موجود در این کتابخانه در حوزه فقه و علوم وابسته به آن به ویژه کتب حقوقی است که به نظر، #جامعترین_کتابخانه کشور #در_موضوع فقه می باشد.
همچنین فهرست رایانهای کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران به آدرس زیر نیز مفید است.
opac.nlai.ir
📒سیدرضا شیرزای،درسنامه تقریر نویسی درس خارج، ص۱۸۹
(#با_کمیتغییر)
ــــــ
✅هشتگ #درس_خارج، ادامه دارد...
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
💫
افتخاری که همه باید بدانند:
👈 چرا باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم ⁉️
🔹۱. آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد (حدود ٢٠۵ سال پیش)
🔹۲. منطقه نخجوان و ارمنستان به موجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی در زمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد (یعنی حدود ١٩٠ سال پیش)
🔹۳. افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش )
🔹۴. ترکمنستان ، ازبکستان و قرقیزستان به موجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد ( یعنی حدود ١٣٧ سال پیش)
🔹۵. پاکستان و سیستان به موجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جداشد ( یعنی حدود ١١٣ سال پیش)
🔹۶. مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد ( یعنی حدو۴٧سال پیش)*
🔹۷. شهر بندری و زیبای فیروزه در شرق دریای مازندران ، قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید
♦️ اما خوب است همه بدانند که :
⚒ در جنگ تحمیلی ، مدت ۸ سال با دنیا جنگیدیم . حدود ۱۸۸/۰۱۵ نفر شهید دادیم ( در میدان جنگ و بمباران شهرها تا روز آتش بس ) که ۳۶ هزار نفر آن ، دانش آموز بودند
👌 حال با افتخار اعلام می کنیم که :
♦ در این جنگ تحمیلی و در ۸ سال دفاع مقدس ، حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمنان قسم خورده ندادیم و به قول رهبر عزیزمان ؛ بزرگ ترین دلیل بر پیروزی ما این است که ؛ آن ها می خواسته اند ما نباشیم و ما هستیم
💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای جالب آیتالله میرباقری درباره انقلاب اسلامی
اگه انقلاب اسلامی کاری نکرده، چرا صدای اربابان شما غربگراها درومده؟
@mojaahedan
روز #شعر و ادب فارسی
تا 60 درصد تخفیف برای خرید نرم افزارهای نور در رشته ادبیات #فارسی.
تنها تا پایان امروز فرصت دارید!
www.noorshop.ir
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی
www.noorsoft.org
▫️▫️▫️
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
#noorshop #noorsoft #persian #hafiz #saadi #ferdoosi #مرکز_نور #پروین_اعتصامی #حافظ #سعدی #فردوسی #مثنوی #مولانا #ادبیات_فارسی
🍀🍀🍀
🔔 فراخوان
✅مقاله نویسی با محوریت نقش اربعین در دفاع مقدس با عنوان «حلقه وصل» ویژه اساتید و طلاب سراسر کشور از سوی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اعلام شد.
جزئیات بیشتر:
https://hawzahnews.com/xbkDY
🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا:
https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/13
♦️رهبر انقلاب: رژیم سفّاک و نسلکش و نامشروع صهیونیستی سعی میکند با حضور در میدانهای ورزشی بینالمللی برای خود مشروعیت دستوپا کند/ به هیچوجه منفعل نشوید
🔹رژیم سفّاک و نسلکش و نامشروع، سعی میکند با حضور در میدانهای ورزشی بینالمللی برای خودش مشروعیت دستوپا کند، برای این کار از میدانهای ورزشی استفاده میکند. مستکبرین جهانی هم، وابستگان آنها هم کمک میکنند و از او پشتیبانی میکنند. در این حوزه من به شما عرض میکنم، هم به مسئولین محترم ورزش، هم به خود ورزشکارها، بههیچوجه منفعل نشوید، بههیچوجه منفعل نشوید.
🔹البته آنها اقدامات مقابلهای انجام میدهند؛ این وظیفهی وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، دستگاههای حقوقی هست که از راههای حقوقی و از راههای دیپلماسی از ورزشکار حمایت کنند، نگذارند به او ظلم بشود. ما نمیتوانیم به خاطر یک مدال، یعنی ورزشکار آزادهی سربلند نمیتواند به خاطر یک مدال با نمایندهی یک رژیم جنایتکار دست بدهد در میدان ورزشی و او را عملاً به رسمیت بشناسد. این کار سابقه هم دارد، حالا امروز برای رژیم صهیونیستی جنجال میکنند اما در گذشته رژیم سابق آپارتاید آفریقای جنوبی همینجور بود، خیلی از ورزشکارهای دنیا مسابقه نمیدادند با او، آن رژیم از بین رفت نابود شد، این هم از بین خواهد رفت، این هم نابود خواهد شد. بنابراین مسئلهی خیلی مهمّی است، از حقوق ورزشکار ایرانی و حتی ورزشکارهای غیر ایرانی که به خاطر مواجه نشدن با نمایندهی رژیم صهیونیستی دچار محرومیت و اینها شدند مثل همین ورزشکار الجزایری این دفعه، باید دستگاهها از اینها دفاع کنند، باید از اینها حمایت بکنند.
✅کانال حامیان سپاه قدس👇
http://eitaa.com/joinchat/3631218690Ca928153b05
اهداف آموزش لمعه.pdf
3.13M
نمودار جمع بندی شده #اهداف_آموزشی_کتاب_فقهی
«الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه»
توسط ۴ استاد
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
♻️دستورات رهبری در نقد #کرونا_هراسی که مورد بی مهری قرار گرفته، روی زمین ماند و حتی مورد مطالبه جریان انقلابی نیز قرار نگرفت👇👇👇
✅بزرگ نکردن موضوع کرونا (بزرگ جلوه داده شد )
🔺این بلا به نظر ما بلای آنچنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته و دارد، خودمان هم در کشور مواردی را مشاهده کردهایم.
🔺 مطلب آخر هم این است که مسئله یک مسئلهی گذرا است، یک چیز فوقالعاده نیست؛ از این حوادث در کشور پیش میآید. البتّه من نمیخواهم مسئله را خیلی کوچک بگیرم امّا خیلی هم بزرگش نکنیم مسئله را.
✅اشاره به توطئه بودن کرونا
🔺این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده میتواند جنبهی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.
✅ تصریح به وارد نکردن دارو از آمریکا و انگلیس(وارد شد)
🔺ثانیاً شما آمریکاییها متّهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کردهاید؛ من نمیدانم چقدر این اتّهام حقیقی است، امّا وقتی این اتّهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد میکند که شما بیایید برای او دارو بیاورید.
🔺 ممکن است داروی شما یک وسیلهای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد. هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست. ممکن است یک دارویی را شماها تجویز کنید، یا وارد کشور بکنید که این ویروس را ماندگار کند و مانع تمام شدنش بشود؛ یعنی اگر چنانچه این تهمت درست باشد و شما این ویروس را به وجود آورده باشید، این کارها از شماها بر میآید.
🔺یا اگر کسی را به عنوان درمانکننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمّی را که تولید کردهاند را از نزدیک ببیند
✅اشاره به شناسایی ژنوم ایرانیان
🔺گفته میشود که با استفادهی از آشناییهای ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به دست آوردهاند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کردهاند؛ خب این ممکن است بخواهد بیاید ببیند که اثرش چگونه شد؛ اطّلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند.
✅ اشاره دوباره به توطئه بودن کرونا
🔺مسئله کرونا ما را از توطئهی دشمنان غافل نکند، از توطئهی استکبار غافل نکند که دشمنی استکبار هم با اصل نظام جمهوری اسلامی است.
✅اشاره به این که بعضی اعضاء ستاد کرونا صلاحیت تصمیم گیری درباره مراسمات مذهبی ندارند
🔺اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک میکنند آن وقت هر چه آنها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.
✅ صراحت در ممنوعیت واکسن آمریکایی (با تحریف سخنان ایشان فایزر و آسترازنکا وارد شد)
🔺ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفتهام، الان هم به طور عمومی میگویم.
🔺اگر آمریکاییها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمیآمد.
✅ تصریح به استفاده نکردن از واکسن فایزر( وارد شد)
🔺اگر کارخانهی فایزرشان میتواند واکسن درست کند، چرا میخواهند به ما بدهند؟
بنابراین، به اینها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمیدانم، گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. بنابراین، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیّه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوشبین نیستم، علّتش هم این است که سابقهی آن خونهای آلوده را اینها دارند.
✅ دستور به استفاده از دارویهای طب ایرانی اسلامی (انجام نشد)
🔺بعضی از افراد، تجربههای خوبی در این زمینه انجام دادهاند و دارویی درست کردهاند، این دارو را یک جایی زیر نظر مسئولینی امتحان کردهاند و تصدیق شده، تأیید شده که موثّر است؛ با اینها مخالفت نشود.
✅ تذکر به مسخره نکردن داروهای طب سنتی(بارها اعضاء ستاد کرونا مسخره کردند)
🔺اگر کسی در حوزه طب سنتی برای مقابله با کرونا ادعایی دارد نباید به سخره گرفته شود.
✅ دستور به انتشار اسناد علمی واکسن برکت (منتشر نشد)
🔺در کنار تولید قوی، سریع و بهنگام واکسن، اسناد و مقالات علمی آن را نیز برای آگاهی دنیا از کار بزرگ خود آماده و منتشر کنید.
🖋مصطفی خلفانی
♨️دریافت بروز ترین #خبرهای_داغ_سیاسی👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
✅ #احیای_موقوفات حوزوی در دستور کار قرار بگیرد
🔻 آیتالله حسینی بوشهری در جمع مدیرکل و معاونان اوقاف استان قم:
◻️ باید #نهضت_وقف را در جامعه راهاندازی کرد، افرادی که تمایل به وقف دارند شناسایی شوند و نیازهای جدید برای آنها تبیین شود.
◻️ موقوفات همواره ناظر به نیازهای مردم و موضوعات انسانی، دینی و اقتصاد جامعه بودهاند.
امروزه نیاز به وقف در زمینه مسائل علمی داریم، موضوعاتی که به پیشرفت همه جانبه کشور منجر شوند و نخبگان را مورد حمایت قرار دهند.
◻️ موقوفاتی وجود دارد که همه یا بخشی از آنها تصرف شده و حقوق آنها ادا نمیشود.
باید برنامهای جامع برای بازپسگیری حقوق موقوفات اجرایی شود.
اگر این موقوفات به طور کامل احیا و از تصرف برخی نهادها و افراد خارج شوند، بسیاری از نیازمندیهای حوزهها تامین خواهد شد.
◻️ برخی مواقع میبینیم تصرفاتی تاریخی در موقوفات صورت گرفته و تلقی عمومی، مالکیت خصوصی آنهاست و مقدمات بسیاری لازم است تا بتوان حقوق اینگونه موقوفات را احیا کرد.
◻️باید با دقت نظر برای احیای موقوفات این چنینی اقدام کرد تا مشکلات اجتماعی به وجود نیاید و ضرر آن بیش از نفعش نباشد؛
همچنین افزایش اجاره بهای موقوفات هم باید با لحاظ کردن شرایط اقتصادی جامعه باشد.
https://hawzahnews.com/xbkD7
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
◼️
#معرفی_تارنما
#ابزار_علمی
#مناسبتی
#شعر_ادب_فارسی
✅عنوان تارنمای: شعر افزار
{ابزارهای #تحت_وب برای شعر و شاعری}
شعر افزار، برای#ارتقای شعر پارسی، تلاش میکند.
درست است که شعر فقط کنار هم چیدن واژه ها نیست، اما شکی هم نیست که در کنار یک مضمون خوب، استفاده از واژهها و آرایههای مناسب میتواند به شکل گیری یک شعر بهتر، کمک کند.
#ابزارها:
🔸شعر واژه(مترادف، متضاد و همقافیه)
🔹شعر اخبار(اخباد شعر و ادب کشور)
🔸شعر کاور(تحلیل شعر و تقطیع و تعیین وزن)
#اهداف اصلی شعر افزار:
1⃣ایجاد بانک اطلاعاتی کامل شامل کلیه واژگان زبان فارسی و مشخصات کامل آنها؛
ــــــــــ
2⃣ایجاد بانکهای اطلاعاتی مجموعهها (دیوان اشعار، تخلص ها، وندها و ...) با قابلیت استفاده مجدد؛
ــــــــــ
3⃣توسعه ابزارهای تسهیل کننده بررسی و #تحقیق پیرامون شعر و ادب؛
ــــــــــ
4⃣ایجاد محیطی برای آموزش و #تحقیق در عرصه شعر و ادب پارسی؛
ــــــــــ
5⃣تبادل اطلاعات بین ادبا و شاعران در قالب گروهها و محافل ادبی مجازی.
#ضمنا امکان استفاده از #ابزار_قافیه_یاب پایگاه از طریق تلگرام فراهم شد.
برای این منظور میتوانید واژههای خود را به ربات زیر ارسال نمایید:
sherafzarbot (ربات تلگرام)
آدرس تارنما:
sherafzar.ir
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
☘️رهنامه پژوهش، فصلنامه ای برای ترویج فرهنگ پژوهش، ارتقای مهارت های پژوهشی و افزایش سواد پژوهش در میان طلاب جوان:
🔻 معاونت پژوهش حوزه های علمیه / مدیریت ترویج پژوهش / رهنامه پژوهش
www.rahnamehmag.ir
کانال رهنامۀ پژوهش آمادگی دارد مطالب و نظرات مخاطبان خود، درباره فرهنگ و سواد پژوهش یا مهارت های پژوهشی را ـ پس از تایید ادمین کانال ـ با نام نویسنده، منتشر سازد.
🔹سعی ما بر آن است با هم فکری شما، پژوهش را در حوزه های علمیه در جایگاه بایسته اش بنشانیم، مهارتهای پژوهشی طلاب جوان را ارتقا دهیم و پژوهش را به گفتمانی پایدار مبدل سازیم.
🔹منتظر دیدگاه ها، پیشنهادات و مطالب شما هستیم.
https://eitaa.com/rahnameh
@rahnameh
✅خوشچشم: پیوستن ایران به سازمان همکاریهای شانگهای دستاورد بزرگ دیپلماسی دولت رئیسی حساب میشود/آورده های این عضویت چیست؟
🔹 کارشناس مسائل بینالملل پیرامون عضویت ایران در اجلاس شانگهای گفت: در وجوه مختلف اقتصادی از سرمایهگذاری خارجی تا تبادل تکنولوژی و تجربیات و تا تبادلات تجاری واردات و صادرات بین ایران و کشورهای عضو تسهیل خواهد شد، در حقیقت ایران در حال حاضر بهعنوان یک شریک جدیتر در چهارچوب چشمانداز سیاسی اقتصادی کشورهای عضو دیده میشود.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از این عمّار
سؤال مهم❗️
❌آیا نگاه به #شرق، #مغایر شعار «نه شرقی و نه غربی...» است⁉️
جواب: #نه
1️⃣-منظور از «#شرق» در شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» در اوایل انقلاب اسلامی ایران، همان «#شوروی» سابق است که با ایران اسلامی عناد داشت؛ اما بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، #روسیه بهعنوان قدرتمندترین باقیمانده از این اتحاد جماهیر و مرکز آن، طی دهههای گذشته، نهتنها با جمهوری اسلامی تخاصم نداشته که روابط متقابل با ایران داشته و رویکرد تقابلی مشترک در مقابل آمریکا و یکجانبهگرایی غرب داشته است. این امر در قدرت منطقهای و بینالمللی ایران نقش بسزایی داشته است.
2️⃣- امروزه نگاه به شرق، صرفاً به یک کشور خاص محدود نمیشود بلکه مجموع کشورهای مستقل و قدرتمند آسیایی را دربرمی گیرد. مثل چین، هند، و...یک نمونه بارز آن، عضویت دائم ایران در سازمان#شانگهای است.
3️⃣منظور از شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» نفی وابستگی و دستنشاندگی است؛ اما طبق اصل 14 قانون اساسی و بر اساس آیه 8 سوره ممتحنه، برقراری روابط سالم و دوجانبه با کشورهای غیر متخاصم، جزو سیاستهای جمهوری اسلامی بوده و هیچ منع قانونی ندارد.
نتیجه🔽
✅نگاه به شرق، مغایر شعار «نه شرقی و نه غربی...» نیست.
#ضرورت_تعامل_با_همسایگان
✍️علیاکبر صیدی