🔔 ارائه مشاوره به علاقهمندان ثبتنام در حوزه
🔻علاقه مندان تحصیل در حوزه می توانند در رابطه با موضوعاتی همچون
◻️حوزه و روحانیت
◻️مقررات پذیرش
◻️نظام آموزشی حوزه
◻️کارکردهای طلبگی و آینده شغلی
◻️معرفی مدارس علمیه قم
و مسائلی از این دست به مشاوره حوزه مشورت نمایند.
@HawzahNews| حوزهنیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فوقالعاده. 😳
#نعمتدینداریوتشیّع
⭕️مسلمان انگلیسی که برای ترک کردن ایران اشک میریزد
🔻فیلیپ واردینگتون خطاب به جوانهای ایرانی؛ چقدر خوشبختید که با این دین متولد شدهاید
به دنیا آمدن در خانوادهای شیعه نعمتیست که شکرگزاری برای آن را از یاد بردهایم...
کمااینکه، حضرت امام حسین علیهالسلام، در «دعای عرفه» خدا را شکر میکند که در دولت کفر به دنیا نیامده است.
🔸مقایسه کنید با یک عده بیتوفیق داخل کشور که میخان فرار کنن برن انگلیس و اروپا بی دینی کنن.
خدایا عاقبتمونو بخیر کن و مارو شکرگزار بالاترین ثروتمهامون یعنی عشق به دین و اهل بیت قرار بده.
#شکرگزاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 شعار سال 1400
سال تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها
🔺️ رهبر انقلاب: من شعار امسال را این جور تنظیم کردم: «تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها». ما بایستی تولید را محور کار قرار بدهیم و حمایتهای لازم را انجام بدهیم و مانعها را از سر راه تولید برداریم. امیدواریم انشاءاللّه به لطف الهی این شعار تحقّق لازم را پیدا کند.
•┈┈••••✾🌺✾•••┈┈•
🔺دومین پیش اجلاسیه کرسی تخصصی «نظریه فقهی نفی ظلم»
⬅️ارائه دهنده:
👤 حجتالاسلام والمسلمین سیفالله صرامی
⬅️شورای داوران:
استاد ابوالقاسم علیدوست
استاد سید محمدعلی مدرسی یزدی
استاد محمدجواد ارسطا
استاد سید علی علوی قزوینی
⬅️کمیته ناقدان:
استاد محمد قائینی
استاد احمد قدسی
استاد حسنعلی علیاکبریان
استاد محمود حکمتنیا
👤مدیر جلسه: حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا
⬅️ناظر جلسه: دکتر محسن موسیوند
⏰زمان: پنج شنبه: 1399/12/14 ساعت 9 الی 12
💠 لینک شرکت درجلسه به صورت مجازی
🌐http://dte.bz/danaee
🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا:
https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/135
شيوه_نامه_پژوهش_درسي_1399-1400(5).pdf
848.9K
☘️
ارتقای توان پژوهشی طلاب؛
ایجاد نشاط و پویایی علمی در فرآیند آموزشی؛
زمینه¬سازی برای ارائه مطلوب پایان¬نامه؛
بسترسازی جهت دست¬یابی به آموزش پژوهش¬محور
🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا:
https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/135
☘️
⚫️⚪️ اطلاعیه مهم ⚪️⚫️
🔴🔵تغییر سامانه ثبت نام جشنواره🔵🔴
سامانه ثبتنام اینترنتی جشنواره علامه حلی(ره) از طریق سامانه پیشخوان حوزه و به آدرس زیر تغییر یافت:
http://reg.ismc.ir/rules/143
🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا:
https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/135
✅ اساتید باید نگاه دقیقی به تاریخ حوزه های علمیه داشته باشند
آیتالله اعرافی در مراسم گردهمایی اساتید مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام قم:🔻
◻️ تربیت نیروهای توانمند و دارای هویت اصیل حوزوی نیازمند داشتن نگاه تاریخی به فرآیند و پیشینه حوزه های علمیه است.
◻️ نگاه تاریخی مورد نیاز اساتید حوزه هم شامل نگاه خرد به سرگذشت بزرگان و شخصیت های حوزه و هم نگاه کلان به سیر تطورات حوزه می باشد.
◻️ آمدن موج جدید نوگرایی غربی که مبتنی بر انکار خدا و رد دین بود و از تمدن نوین غرب نشأت گرفت در ایامی بساط حوزه های علمیه را می خواست جمع کند؛ اما در همان ایام بود که حوزه علمیه قم پایه ریزی شد و این خودش نکته قابل توجهی است.
⭕️ در سال۱۴۰۰ که آغاز #گام_دوم انقلاب است مردم میتوانند با انتخاب اصلح جبران همه خسارتها را انجام داده و مصداق اکمل رجل سیاسی و متعهد و انقلابی را انتخاب کرد. باید با بصیرتافزایی و #انتخاب_اصلح مسیر را برای پیشرفت کشور مهیا کرد.
🔴 آقای ما دست از سر تولید بر نمی دارد!
حق هم دارد. شاه کلید رفع همه مشکلات و تحقق همه اهداف اقتصادی تولید است. رفاه با تولید، اشتغال با تولید، کنترل تورم با تولید، رفع فقر و محرومیت با تولید، پیشرفت اقتصادی با تولید، خنثیسازی تحریمها با تولید، اقتدار اقتصادی با تولید ...
در حقیقت یکی از مقدمات مهم شکل گیری تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان علیهالسلام «تولید» است ...
مانع پشتیبانی از تولید هم ساختار، مقررات و فرهنگ اقتصادی ناصحیح حاکم بر کشور است و شعار تولید محقق نخواهد شد مگر با یک انقلاب اقتصادی
#انقلاب_اقتصادی_۱۴۰۰
✍️دکتر حجت الله عبدالملکی
📜 مروری بر نام گذاری سالها توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی
دولت پنجم و ششم
🗓 ۱۳۷۲: عدالت اجتماعی
🗓 ۱۳۷۳: وجدان کارى وانضباط اجتماعی
🗓 ۱۳۷۴: انضباط اقتصادى ومالى
🗓 ۱۳۷۵: مبارزه با اسراف و زیادهروی
🗓 ۱۳۷۶: سعی درکنار گذاشتن اسراف
دولت هفتم و هشتم
🗓 ۱۳۷۷: صرفه جویی
🗓 ۱۳۷۸: امام خمینى قدسّ سرّه
🗓 ۱۳۷۹: امیرالمؤمنین،علی بن ابیطالب علیهالسلام
🗓 ۱۳۸۰: اقتدارملی واشتغال آفرینی
🗓 ۱۳۸۱: عزّت وافتخارحسینى
🗓 ۱۳۸۲: نهضت خدمترسانی به مردم
🗓 ۱۳۸۳: پاسخگویى سه قوه به ملت ایران
🗓 ۱۳۸۴: همبستگى ملى ومشارکت عمومى
دولت نهم و دهم
🗓 ۱۳۸۵: پیامبر اعظم صلیالله علیه و آله و سلم
🗓 ۱۳۸۶: اتحادملى وانسجام اسلامى
🗓 ۱۳۸۷: نوآوری وشکوفایی
🗓 ۱۳۸۸: اصلاح الگوی مصرف
🗓 ۱۳۸۹: همت مضاعف وکارمضاعف
🗓 ۱۳۹۰: جهاد اقتصادی
🗓 ۱۳۹۱: تولیدملى،حمایت ازکاروسرمایه ایرانى
🗓 ۱۳۹۲: حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
دولت یازدهم و دوازدهم
🗓 ۱۳۹۳: اقتصاد وفرهنگ،باعزم ملی ومدیریت جهادی
🗓 ۱۳۹۴: دولت و ملّت، همدلی و همزبانی
🗓 ۱۳۹۵: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل
🗓 ۱۳۹۶: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال
🗓۱۳۹۷:حمایت از کالای ایرانی
🗓۱۳۹۸: رونق تولید
🗓۱۳۹۹: جهش تولید
🗓۱۴۰۰: تولید، پشتیبانیها و مانع زداییها
🔰 مرور پیام نوروزی رهبر انقـلاب بـه مناسبت سـال ۱۴۰۰
🔺️ حضرت آیتالله خامنهای در پیام نوروزی، ضمن مرور حوادث سـال گذشته، سـال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها» نامگذاری کردند.
🔺️ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR نکات مهمِ پیام رهبر انقلاب را در این اطلاعنگاشت مرور میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 قسمت سی ام
#موشن_گرافی
🎥چرا فقط باید یك خدا در عالم وجود داشته باشد؟
#اعتقادی
#خداشناسی
🔰 معاونت تبليغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💠 درس اخلاق
🍃حجتالاسلام و المسلمین قوامی
⏰ دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰، ساعت ۱۹
پخش:🔻
https://www.hawzahnews.com/service/live
پخش ایتا:🔻
https://aparat.com/hawzahnews/live?embed&?eitaafly
🔹امور تهذیبی و اساتید اخلاق
🔹دست او دست من است🔹
📣 آيتالله العظمی شبیری زنجانی
مرحوم آخوند ملا محمد کاظم خراسانی که به وجوب تایید مشروطه حکم کرد، یکی از شاگردان فاضل او از وی برید و به مرحوم آ سید محمد کاظم طباطبایی متصل شد. بریده شده بود که هیچ، سب و لعن هم می کرد. روزی اهالی محله همین طلبه می آیند و وارد منزل این شخص می شوند. آنها مرید و مقلد مرحوم آخوند بودند. ۸۰ سکه هم آورده بودند و صاحب خانه هم وضعش خوب نبوده و از او می خواهند که با او پیش مرحوم آخوند بروند.
گفتند: اینها را به مرحوم آخوند می دهیم و از ایشان اجازه می گیریم تا ۸۰ سکه را به همان شخص بدهند، منتهی با اجازه آخوند.
این طلبه می ماند چکار کند، با مرحوم آخوند این جور معامله کرده و حالا هم گرفتار است. بالاخره هرچه بود به خودش فشار می آورد و با آنها به منزل مرحوم آخوند می رود. وارد منزل مرحوم آخوند می شود. مرحوم آخوند می فهمد که او برای ادای احترام به منزل ایشان نیامده، او احتیاج دارد که آمده است! تا وارد میشود، احترام فوقالعاده به او می کند و او را کنار دست خودش می نشاند. مرحوم آخوند در گوشش می گوید که چه کاری از دست من بر می آید؟
او می گوید: ۸۰ سکه آورده اند و می خواهند با اجازه شما آنها را به من بدهند. سپس فوری به آن اشخاص اشاره میکند و میگوید: آن کیسه را بیاورید خدمت آخوند.
کیسه را می آورند، مرحوم آخوند به کیسه دست نمی زند و به آنها می گوید: شما با بودن چنین شخص فاضل و متقی، چرا پیش من آمدید؟ مگر نمی دانید دست او دست من است. هرچه ایشان تقریر کند، تقریر من است.
به کیسه پول دست هم نمی زند و می گوید باید خدمت ایشان باشد. اصحاب که می بینند آخوند خیلی به او احترام گذاشته، احتمال می دهند که او را نشناخته باشد. از او می پرسند که آقای طباطبایی حالشان چطور است؟
مرحوم آخوند که می خواسته درس اصولش را بنویسد، کاغذ و قلم را روی زمین می گذارد و فوری می گوید: من از درس بر می گشتم - یا به درس می رفتم - توی راه خدمت آیت الله طباطبایی شرفیاب شدم. جویای حال شدم و الحمدلله حالشان خوب است.
بعد که بلند شدند و رفتند، مرحوم آخوند بر خلاف همیشه این دفعه تا دم در آن شخص را بدرقه کرد. آنها که رفتند، مرحوم آخوند به اصحاب می گوید: اگر ما تایید مشروطه را بر خود لازم می دانیم و آقای طباطبایی هم حرام می داند، دو اختلاف نظر است مثل سایر امور جزیی، معنا ندارد در اختلاف نظر بین دو فقیه، شما بیایید دخالت کنید. این جهت ندارد، این اختلاف نظر است. شما به چه مناسبت دخالت می کنید؟
آنها می گویند: آقا! این آقایی که الان رفت، شما را لعن می کند.
ایشان می فرماید: من به کتب فقهی فقها مراجعه کردم و آنها را فحص کردم، ولی در هیچ یک از اینها ندیدم که بگویند از شرایط استحقاق سهم امام ارادت به آخوند خراسانی است!
📚 جرعه ای از دریا، جلد ۱، صفحات ۵۲۳ الی ۵۲۵
﷽؛
🌐روحانیّت، عامل صلاحها و فسادها 121
امام خامنهای(روحی فداه) :
🔹همه دشمنان ما، با استفاده از ثروت بیپایان، #تجربههای_فراوان و #مغزهای_قوی، علاوه بر آنچه که تا حالا نوشتند، برای القای شبهه در فکر اسلامی و ایمان اسلامی مردم، هزاران کتاب خواهند نوشت و هزاران مقاله تنظیم خواهند کرد!
هزاران #شبهه را رها خواهند کرد تا در ذهن و مغز و دل مردم بنشیند و جاگیر بشود.
🔹در مقابلِ این #تهاجم_فرهنگی چه کسی باید ایمان مردم را حفظ، ذهنشان را مجهز و مسلح کند؛
این، وظیفه علماست!
🗓۱۳۶۱/۱۲/۵
•● بیانِ معارف انقلاب اسلامی ●•
@andishe_emam
⛔️نام امسال تقسیم کار و تعیین وظیفه عمومی است:
#اگر_میتوانی در مسیر تولید قدم بگذار
#اگر_نمیتوانی، از تولید داخل پشتیبانی کن
اگر آن هم نمیتوانی، حداقل با #رأی_درست در خرداد از مسیر تولید مانع زدایی کن!
در این #جهاد همه(مردم و مسئولین) باید تلاش کنیم...
#تولید_پشتیبانی_مانع_زدایی
#نوروز1400_مبارک
#امام_خامنهای
#رهبرانه
#پای_کار_انقلاب
#صریحانه
#کانال_تلگرام
https://t.me/sarihanevbasirane
#کانال_ایتا
@sarihanevbasirane
💠 تاملی بر شعار سال..
✍علی محمدی
🔰شعار سال بر دو قسمت اصلی در حوزه تولید تاکید دارد؛ پشتیبانی و رفع موانع.
🔶بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، در حوزه "موانع تولید"، فقدان راهبرد منسجم و جهت گیری مناسب در حمایت از تولید و بروکراسی عریض و طویل از اصلی ترین مشکل بنگاه های تولیدی هستند. در واقع در بخش تولید عمدتاً، حمایت ها فاقد جهتگیری مشخص (در چارچوب سیاستی) بوده است و درنتیجه، هم بخشی مهمی از منابع هدر رفته و هم در فرایند توزیع آنها زمینههای فساد و رانت ایجاد شده است.بر اساس آمارها ۴۰ درصد وام های بخش تولید در سال۹۹، انحراف داشته است که بررسی ها نشان می دهد، تولید کننده بخشهای زیادی از این اعتبارات را به سمت بازارهای مالی برده اند چرا که در آنجا سود بیشتری نسبت به تولید وجود داشته است. این موضوع نشان از عدم سیاست گذاری مناسب در زمینه توزیع صحیح منابع و نظارت بر آن ها دارد.
🔶بر اساس همین گزارش مرکز پژوهش ها، عمده ترین خواسته ی بنگاه های تولیدی در حوزه پشتیبانی و حمایت ها ، تامین منابع نقدینگی است و غالبا از نبود نقدینگی کافی جهت تکمیل زنجیره تولید گلایه دارند. این در حالی است که نقدینگی لازم در کشور وجود دارد اما متاسفانه با سیاست های مالی و بانکی نادرست، نقدینگی به جای حرکت به سمت تولید، وارد سفته بازی و بنگاه های نامولد شده است. در یک جمله تولید کننده ما در عین حالی که در کنار دریا قرار گرفته، اما همواره تشنه است.
🔺نقدینگی و نظام بانکی در یک اقتصاد به مثابه خون و قلب در بدن هستند. اگر خون توسط قلب درست جریان نیابد، سیستم بدن نیز مختل می شود.
از همین منظر اگر نظام بانکی در اقتصاد نتواند نقدینگی را به سمت تولید حرکت دهد، به ناچار به سمت کارهای نامولد حرکت می کند و در اکثر موارد پدیده مالی شدن اقتصاد را حاصل می سازد . به این معنی که سود فعالیتهای سفته بازی از تولید بیشتر خواهد شد. در نتیجه نه تنها نقدینگی به تولید نمی آید، بلکه خود تولید کننده نیز عمده سرمایه خود را به جای سرمایه گذاری در تولید ، به سمت سفته بازی می برد.
🇮🇷