فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بازدید پوتین از یک کارخانه تعطیل در روسیه و ...
♦️یعنی اگر یک صدم این اراده رو #دولت_روحانی داشت دیگه افتضاحاتی مثل #هفت_تپه به وجود نمیومد!
♦️فقط اونجاش که میگه خودکارمو پس بده!!!
✅ #روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🛑 مخفی نگهداشتن ابتلا به کرونا جایز نیست
🔹آیتالله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتایی، مخفی نگهداشتن ابتلا به کرونا را جایز ندانست.
🔹پرسش: برخی از وابستگانِ کسانی که بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفتهاند، علت فوت میت را پنهان میکنند تا از بررسیها و اقدامات پزشکی و بهداشتی جلوگیری کنند و بتوانند میت را در محلی که در نظر گرفتهاند و بدون دستورالعملهای مربوطه دفن نمایند. آیا این کار جایز است؟
🔹پاسخ: اگر این کار از جهت انتقال ویروس، موجب ضرر به دیگران باشد، جایز نیست.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
💠 اسوۀ وحدت اسلامی
🔻 گزیدهای از پیام آیتالله سید کاظم حائری به دومین نشست علمی طلایهداران صلح و وحدت اسلامی که اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برگزار شد:
یکی از ویژگیهای استاد شهید ما آیتالله سید محمدباقر صدر قدسسره در کنار همۀ فضایل و محاسن انبوه و پرشمارش عبارت است از وحدتگرایی و رویکرد تقریبی که در همه میدانهای فعالیت او وجود داشت؛ چه در عرصه افکار و مفاهیم و چه در عرصه فعالیتهای عملی و اجتماعی.
این ویژگی را میتوان از شاخصههای پیش رو بهدست آورد:
🔸 طرحهای تمدنی کلان او که در کتابهایی چون «فلسفتنا»، «الأسس المنطقية للإستقراء»، «اقتصادنا» و «البنك اللاربوي» بازتاب یافته است. او در این طرحها امت اسلام را با همه گسترۀ پردامنه و وجود وسیعش در نظر داشت و نیازهای فکری، اعتقادی، روشی و عملی همۀ امت را تشخیص میداد و سپس به رفع نیازها و درمان دردهای آن میپرداخت…. ازاینرو بهراستی نظریهپردازیاش متعلق به همه جریانها و گرایشهای مذهبی امت اسلام بود.
🔹 شهید صدر در پژوهشهایش تنها به بهرهگیری از ابزارها و پشتوانههای علمی خاص [مذهبی] خود بسنده نمیکرد، بلکه هرآنچه در عرصۀ اندیشۀ اسلامی وجود داشت را بهکار میگرفت تا به رأی بهدستآمده ویژگی فراگیری و شمول بخشد و آن را بهعنوان حکم اسلام در چارچوب گستردۀ آن ارائه کند. در این راستا در اثر بزرگش «اقتصادنا» مذاهب مختلف اسلامی را در دایره پژوهش قرار میدهد تا از همه آنها برای ساخت نظریه اقتصادیاش بهره بگیرد؛ نظریهای که آن را بهعنوان نظریه عمومی اسلام و دربرگیرنده انواع مذاهب اسلامی اکتشاف کرده است. برای نمونه در بحث مالیاتهای خمس و زکات، بیان کرده است که این دو مالیات برای بالا بردن سطح زندگی فقیر و رساندن آن به سطح زندگی اغنیا، تشریع شدهاند تا از این رهگذر مفهوم توازن اجتماعی در اسلام محقق شود. او در این راستا به منابع متعددی از میراث اسلامی استناد کرده که در این میان در کنار روایاتی از «وسائل» نقل ابنقدامه در «المغني» که در آن نظر شافعی را نیز آورده، وجود دارد. همچنین در قانون «زمين آبادشده بهدست بشر در هنگام فتح، مِلک عمومی همه مسلمانان است» به اجماع منقول در جواهر و نیز سخن ماوردی در اینباره و نقلقول وی از امام مالک، استدلال کرده است. او در حکمی به فتاوای فقهای بزرگ شیعه و روایات امامان اهلبیت(علیهمالسلام) و نیز به سخن سرخسی در «مبسوط» استدلال میکند. وی از این رهگذر به حکمی که استنباط میکند صبغه حکم شرعی در چارچوب کلان شریعت اسلامی میدهد.
🔹 به همین دلیل بود که بهطور ویژه از کتاب «اقتصادنا» در کشورهای اسلامی استقبال شد و این کتاب به مرجعی برای فهم مکتب اقتصادی اسلام و نظریات اسلامی در این زمینه تبدیل گشته و بهعنوان ماده درسی در شماری از دانشگاههای جهان اسلام بهکار گرفته شد، هرچند بهطور کلی همواره دیگر کتابهای شهید صدر نیز موردتوجه فرهیختگان، اندیشمندان، پژوهشگران و مجامع علمی در سراسر جهان اسلام بوده و هست.
🔸 روشی که شهید صدر به مسائل حساس مذهبی میپرداخت سومین شاخصه نشاندهنده این رویکرد است. او درحالیکه به باورهای مذهبی خود افتخار مینمود و تثبیت و دفاع از آنها را بر عهده میگرفت، از این نکته غافل نبود که مخاطب خود را همه مسلمانان با هر مذهبی قرار دهد، به همین منظور از ابزارهای عمومی اثبات بهره میگرفت و با زبانی فراگیر و تعابیری جذاب سخن میگفت و از عبارات مشمئزکننده، پرهیز داشت و به همه طیفها و طوایف امت اسلام با دیده احترام مینگریست. شهید صدر نمونههایی عالی از گفتوگوی مذهبی برادرانه و آرام را به نمایش گذاشته است؛ گفتوگویی که کینهورزی و ادبیاتِ تحقیرِ دیگر مذاهب یا جسارت به بزرگان دیگران جایی در آن ندارد.
🔹 او «مرجع» را رهبری برای عموم مسلمانان میدانست که در تلاشهای نظری و عملیاش دغدغه همه امت را دارد و اینطور نیست که تنها مرجع یک فرقه یا گروه معین باشد. بر همین اساس به مبارزه بر ضد حکومت ستمگر عراق برخاست؛ زیرا میدید نظام بعثی به زورِ سلاح بر گُرده ملت عراق سوار شده و این ملت را از ابتداییترین حقوق و آزادیهایش محروم ساخته است…. او در آخرین پیامی که برای امت عراق، اعم از شیعه و سنی فرستاد، میگوید:
من از آن زمان که [جایگاه] خودم و مسئولیتم را در این امت شناختم، وجودم را بهطور یکسان وقف شیعه و سنی و عرب و کُرد کردهام؛ زیرا من از رسالتی دفاع کردم که همه آنها را متحد میکند… پس ای برادر و فرزند سنیمذهبم! من به همان اندازه با تواَم که با برادر و فرزند شیعیام هستم. من به همان اندازه با هر دو شما هستم که شما با اسلام هستید.
متن کامل این بیانیه را اینجا بخوانید
🆔 @shahidsadr
☘️
بسم الله القاسم الجبارین
لطفا با دقت بخونین و به خاطر حقی که سردار سلیمانی گردن تک تک ما داره به دست دیگرونم برسونین تا مطالعه کنند.
👇👇👇
🔴 *شاه کار حاج قاسم سلیمانی*
*داعش نابود شد،اما نیومده بود برای نابود شدن!*
داعش را نساخته بودن که برای یه سال و دو سال و چند سال!
داعش تجهیز شده بود برای ماندن، برای بودن!
🤔ابوبکر البغدادی رفته بود تلآویو زیر نظر موساد ، آموزش سخن وری و حکومت داری دیده بود!
اومده بود که حکومت کنه!
🏻اسمش: دولت اسلامی عراق و شام بود،،،،دولت بود دوووولللتتت ، دقت کن دولت بود
دولت نیاز به عقبه فکری عقیدتی سیاسی نظامی و امنیتی داره!
🏻فقط عربستان 50 میلیارد دلار پول نقد داده بود!
🏻امارات متحده 50 میلیارد دلار پول داده بود!
🏻کویت و قطر و بحرین هم همینطور!
🏻غول ترین سرویس های جاسوسی دنیا: موساداسرائیل
انگلیس باMI6
سیا آمریکا
مسئول تغذیه اطلاعاتی و امنیتی داعش و بودن!
🏻اردن محل آموزش اینا بود!
🏻ژاپنِ با ته فرهنگ انسانیش،چند هزار تا تویوتا داده بود!
🏻فرانسه سلاح اتوماتیک میداد!
🏻ترکیه مسول ترانسفر و نقل انتقال نیروی انسانی و ادوات بود!
🏻آمریکا،تجهیز نظامی تسلیحاتی مستقیم میکرد،مخوف ترین تجهیزات نظامی از آسمان براشون هلی برد میشد!
🤔🤔از کجاش بگم؟
🏻جدیدترین نسل موشک های ضد زره تاو را میدادن،قیمت این موشک ها آنقدر بالاست،گاهی از قیمت اون تانکی که میزدن گرون تر در میومد!
با ضد زره تاو،داعش آدم میزد!
میدونی یعنی چی :آدم!
فرمانده میدان و خط شکن هاشون ریش قرمزهای چچنی بودن!
برید تو یکی از این کنسرت ها،صدتا روشنفکر و بیارید به خط کنید یه ریش قرمز چچنی بزارید جلوشون!
از اون اولی تا اون آخری،صد تاشون شلوار هاشونو خیس میکنن!
همینایی که فقط ادعا دارن و طلبکارن!
🏻تو یه فقره جنایت اسپایکر عراق، 1700 نفر را در یه روز سلاخی کردن!
داعش این بود!
🏻داعش یه شبه از تو لپ لپ در نیومده بود
🏻ادوارد اسنودن پیمانکار nsa
رسماً گفت داعش محصول پروژه ای به اسم لانه زنبور در سرویس های اطلاعاتی غرب بود!
هیلاری کلینتون در کتاب گزینه های دشوار، رسماً گفت داعش را ما ساختیم و برای رسمیت دادن به اون شخصا به 120 کشور سفر کردم!
ترامپ رسماً گفت داعش را اوباما ایجاد کرد!
🏻🏻داعش این بود!
کل دنیای کفر و الحاد و نفاق تمام ظرفیت شونو آوردن تو میدان ، تا شیعه........ یعنی تک تک مردم ایران رو از دم تیغ بگذرانند...
اما!
🏻اما فکر اینجاشو نکرده بودید آقای اتاق فکر سازمان سیا و اتاق عملیات پنتاگون!
خوردید به سد محکم ایران
خوردید به تور شیر بچه های حیدر کرار
دلاور مردان سپاه
دلیران ارتش اسلام
یلان فاطمیون افغانستان
زینبیون پاکستان
حیدریون عراق
تنتون به تن ایرانی جماعت نخورده بود؟
🏻حالا ماییم و نابودی داعشیون.
حالا باید بیشتر بفهمی سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم چه کردند؟!
باید بفهمی چرا دشمن عقده سپاه پاسداران ما را کرده ؟!
چرا میگن فشار بیاریم تا ایران نیروهاش را از سوریه بیاره بیرون. ولی کور خوندن اولین قدم سوریه دادن اختیار کامل بندر لاذقیه به ایران ...یعنی ایران یه بندر داره تو مدیترانه از راه زمینی عراق و سوریه .....یعنی تحریم دیگه کاملا دور زدنی میشه واسه ایران
⛔️باید بفهمی کل ماجرا از اول تا آخر زدن دوستان ایران تو منطقه بوده تا بعدش بیان سروقت ایران.⛔️
حالا باید بیشتر بفهمی هر چه پول تو سوریه خرج کردیم ❌نفعش را صدها برابر بردیم ❌.
باید بفهمی تا فریب شایعات دروغ bbc انگلیس را نخوری.
باید به سیاست ایران عزیز اعتماد و به رهبرش افتخار کرد چون ما ایرانی هستیم...چون در حال حاضر یه امپراطوری تو خاور میانه درست کردیم که حافظ امنیت ایران و تمام مردم مظلوم در خاور میانه باشیم
روحت شاد سردار رشید اسلام حاج قاسم عزیز
☘️
☘
🌹🌹 11 آبان ماه سال 1342، طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی به جوخه اعدام رژیم پهلوی سپرده شدند.
♦️طیب حاج رضایی که روزگاری از بزن بهادرهای تهران بود، شب هنگام در معرض تیر سربازان قرار می گیرد تا به خاطر حمایت از امام خمینی (ع) که آن سالها آرام آرام نهضت انقلابی خویش را گسترده می نمود، تیرباران شود. اما چه می شود که چنین شخصیتی به گفته خودش، ندیده، خریدار امام (ره) می شود؟!
♦️امیر حاج رضایی می گوید:در دادگاه مي گفتند شما دسته راه مي انداختيد و روي علم ها عکس آيت الله خميني را مي گذاشتيد. طيب هم گفت؛ «من هميشه به مراجع تقليد اعتقاد داشتم و احترام مي گذاشتم. قبلاً هم عکس آيت الله بروجردي را مي گذاشتم و حالا هم عکس آيت الله خميني را مي گذارم و باز هم اگر باشم از عکس آنها استفاده مي کنم.» اين چيزهايي بود که من خودم در دادگاه شنيدم. به هرحال شنبه 11 آبان، ساعت 5 صبح اين اتفاق افتاد و اعدام شد.
♦️امیر حاج رضايي درباره اعدام طیب حاج رضایی میگوید : صحنه خيلي بدي بود. ما که در مراسم نبوديم اما آنها جسد را تحويل دادند. وقتي تحويل دادند و جسد را ديدم، بعد متوجه نشدم، چطور من را بلند کردند. چيزي حدود 17، 18 تا گلوله خورده بود و تمام رگ و پي اش زده بود بيرون. يعني بدن تمامش شکافته شده بود و هنوز چشم هايش بسته بود. آن بنده خدا اسماعيل رضايي، افتاده بود و تير خلاص را توي دهانش زده بودند اما عموي من با صورت خورده بود زمين و صورتش هم خون آلود بود که آن تير را به شقيقه اش زدند و گفتند؛ تير خلاص... من خودم آن صحنه را ديدم تا جايي هم که يادم مي آيد، غسال مدام پنبه توي اين سوراخ ها مي کرد. يعني همه جاي بدن سوراخ سوراخ شده بود. يک شمايل شهيد گونه يي داشت. به هر حال من را بيرون آوردند و نفهميدم چه کسي من را بيرون برد. نشسته بودم و مي ديدم که دارند طبق وصيتش در شاه عبدالعظيم کنار مادرش، خاکش مي کنند.
♦️آن روز در دادگاه، طیب رو به سرهنگ نصیری گفت: حرفهای شما درست؛ اما ما تو قانون مشتیگری، با بچه های حضرت زهرا در نمیافتیم. من این سید رو نمی شناسم؛ اما با او در نمی افتم.
📚منبع: کوچه نقاشها،صفحات 50 تا 52
🌍 طلبه انقلابی و سنگرولایت
💡درس خارج فقه معاصر
«فقه بورس و بازار سرمایه»
🔹استاد:
علی عندلیبی «دام ظله»
⏰ زمان: سه شنبه ها و چهار شنبه ها/ساعت ۷ تا ۸ صبح
❇️درس به صورت غیر حضوری (آنلاین) برگزار می شود.
❌با توجه به مشکلی که در شرکت پشتیبانى سرور استاد عندلیبی، پیش آمده است، لینک شرکت در دروس ایشان تغییر کرده است.
فلذا از طریق لینک جدید زیر وارد جلسه درس شوید:
🔗https://vclass.shahidain.ir/b/xgj-fwu-4tz-wjv
✅ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از #کانال_رسمی دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
#سخن_سردبیر
🌀 فراگیری گسترده الفائق در حوزه علمیه
📝 استقبال چشمگیر اساتید و طلاب
🔹 سال تحصیلی جاری، سومین سالی است که تدریس کتاب اصولی #الفائق در حوزه علمیه آغاز شده است. سال اول تنها آیتالله شبزندهدار و یکی دیگر از اساتید، امر تدریس این کتاب را آغاز کردند. سال گذشته شصت نفر از اساتید وارد عرصهی تدریس این کتاب نوظهور اصولی شدند و بحمدالله در سال جاری ۱۳۹ نفر از اساتید عهدهدار تدریس الفائق شدند. این تعداد تقریبا مساوی تعداد اساتید یک درس کفایه می باشد.
🔹 این نشاندهندهی این است که حوزه علمیه به شدت تشنه #تحول است و از آن استقبال میکند. امیدواریم مسیری که با الفائق آغاز شده است به همین کتاب ختم نشود و در ادامه نیز نوآوریهای اصولی متقن و درخوری را شاهد باشیم.
📌 پ.ن:
به زودی شرح دو جلدی #الفائق_في_الاصول که حاصل تقریرات دو سال تدریس این کتاب توسط استاد معزز آیتالله شب زنده دار (زید عزه) میباشد، منتشر شده و در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت.
#الفائق
#تحول_اصول
#نوآوری_در_کتب_دِراسی
@Manahejj
✍ نمایندگان مجلس در بیانیه ای خواستار احضار سفیر فرانسه شدند
🔹۱۳۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیهای از وزارت امور خارجه درخواست کردند تا در پاسخ به اظهارات اخیر دولتمردان فرانسه، سفیر این کشور را احضار کند.
✍ حوزه انقلابی
🔺 ببینید کار به کجا رسیده که برای احضار سفیر فرانسه نمایندگان مجلس باید بیانیه بدهند...
@howzehenghelabi
📸 | #رزق_معنوی
💢 ما #فقيه آنها را فقيه نشماريم مگر اين كه محدَّث باشد...!
📜 متن عربی روایت:
قال الصّادقُ عليه السلام: اِعرِفوا مَنازِلَ شيعَتِنا بِقَدرِ ما يُحسِنونَ مِن رِواياتِهِم عَنّا، فإنّا لا نَعُدُّ الفَقيهَ مِنهُم فَقيها حَتّى يَكونَ مُحَدَّثا، فقيلَ لَهُ: أ وَ يَكونُ المُؤمِنُ مُحَدَّثا؟ قالَ: يَكونُ مُفَهَّما، و المُفَهَّمُ مُحَدَّثٌ.
📖 ترجمه:
امام صادق عليه السلام: منزلتِ شيعيان ما را از اندازه رواياتى كه از ما مى دانند بشناسيد. ما فقيه آنها را فقيه نشماريم مگر اين كه محدَّث باشد. عرض شد: آيا مؤمن هم محدَّث مى باشد؟ فرمود: مفهَّم است و مفهَّم محدَّث مى باشد.
📎 منبع: رجال الكشّيّ: ۱/۶/۲
#حدیث
#طلبه_در_تراز_انقلاب_اسلامی
#پژوهش_و_تحقیق
🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید:
@talabetaraz_pajohesh
✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی"
🆔 @Talabedartarazenghlab
*🔴ﭼﻨﺪ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻬﻢ درباره کوروش!*
🔹 ۱.ﺯﺭﺗﺸﺘﯿﺎﻥ ﻃﺒﻖ ﺁﺩﺍﺏ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺗﺸﺎﻥ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩاند اگر ﮐﻮﺭﻭﺵ به آئین ﺯﺭتشت بوده، ﻃﺒﯿﻌﺘﺎ ﺟﺴﺪﺵ ﺭﺍ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩﺍﻧﺪ ﭘﺲ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ کوﺭﻭﺵ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﭘﯿﺪﺍﺷﺪﻩ؟
🔹 ۲. ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﯾﮑﺘﺎﭘﺮﺳﺖ ﺑﻮﺩه چرا ﺩﺭ ﻣﻨﺸﻮﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪﺍﻭ ﻣﯿﺪﻭﻧﻦ ﺑﺎﺭها ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ " ﻣﺮﺩﻭﮎ" ﺑﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺑﻞﺭﻭ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ به ﯾﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺑﻞ ﺭﺍ ﻓﺘﺢﮐﺮﺩﻩ ؟
🔹۳.ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟ چرا ﺳﻌﺪﯼ، ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷُﻌﺮﺍیبزرگ ایران ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ کبیر نبردهاند؟ مگر شخصیت ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩﺍﺳﺖ؟! ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭﺣﮑﻮﻣﺘﻬﺎی پیش ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ کسی است؟ ﺩﺭﯾﻎ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺑﯿﺖ ﺷﻌﺮ!
🔹۴.ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽها ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﺮﻭﻑ و بزرگ ﻭﺑﺎ ﻋﻈﻤﺘﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ نمیﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﯾﺎﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ؟ در حالی که پدربزرگان جمشید نام بسیار داریم!
🔹۵.ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭﯼ ﺭﻭﻡ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺍﺭﻭﭘﺎ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ، ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎ، ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﻭ ﺧﺎﻭﺭﻣﯿﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﮐﻪ ﺭﻭﻡ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭی ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩاست؛ ﺍﻣﺎ ﺁﺛﺎﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﮐﻪ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻧﺶ ﻣﺪﻋﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺳﯿﺎ ﻭ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎ ﺯﯾﺮ ﻓﺮﻣﺎﻧﺶ ﺑﻮﺩﻩ ﺩﺭﻫﯿﭻ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭه حتی در ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪ ﺍﯾﺮﺍﻧﻤﻮﻥ ﺧﺮﺍﺑﻪ ﺍﯼ،ﺳﺘﻮﻧﯽ،ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺎ ﻣﺎﻝ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﻮﺭﻭﺷﻪ وجود نداره... ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯿﺸﻪ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭیش ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺷﻪ ﻭﻟﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺪﻧﺶ ﻫﯿﭻ ﺍﺛﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﺴﺘﻌﻤﺮﺍﺗﺶ ﻧﺒﺎﺷﻪ؟
🔹۶.ﻧﮑﺘﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻫﺮﭼﯽ ﺁﺛﺎﺭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺍﻻﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺴﺖ ﺟﺪﯾﺪﻩ ﻭ ﻣﻨﺒﻌﺸﻮﻥ ﺗﺎﺭیخ هرودت ﻭ ﻧﻘﻞ ﮔﺰﻧﻔﻮﻥ ﻫﺴﺘﺶ ﮐﻪ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﺑﻌﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ، ﮐﺸﻒ ﻣﻨﺸﻮﺭ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺎﻡ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﻣﺎﺩﺭﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ( علیه السلام) ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﮐﺸﻒ ﻭترﺟﻤﻪ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻫﺮﻭﺩﺕ ،همه و همه ﺩﺭ ﯾﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺗﺒﺎﺭ ﺑﻮﺩﻩ!! ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻗﺮﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻩ ﯾﻬﻮ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺷﻒ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯿﺸﻪ؟ ﺍﻭﻧﻢ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﭘﻬﻠﻮﯼدوم؟ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎن ﺑﺎﻫﻮﺵ! پیش از این ﮐﺠﺎ ﺑﻮﺩﻥ؟ ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺍﺳﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ در هیچ جا ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻛﻮﺭوﺵﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦﻧﺎﻡ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺴﺮﺍﻧﺸﻮﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﮑﺮﺩﻥ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﺳﺎﻣﯽ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ! ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺴﺘﮕﺎﻧﺘﻮﻥ ﺑﮕﺮﺩﯾﺪ اگر ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ کردید که نام یکی ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ؟
🔹۷.ﭼﺮﺍ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺭﺍ ﻧﻤﯿﺸﻨﺎسند!؟ ﺍﯾﻦ همه نوشته ﻫﺎﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﮔﺮﺍیانه ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍن و ﺯﻧﻬﺎ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺟﻤﻼﺕ منسوب به کوروش رو از ﮐﺠﺎ ﻭ ﮐﺪﻭﻡ ﻣﻨﺒﻊ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﯿﮑﻨﻦ؟ ﭼﺮﺍ ﻓﻘﻂ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻓﺎﺭﺳﯿﺸﻮﻥ ﺩﺳﺖ ﻣﺎ ﻣﯿﺮﺳﻪ ﺗﻮ تلگرام و واتساپ؟ ﻟﻄﻒ ﮐﻨﻦ منبع ﭘﺎﺭﺳﯽ ﯾﺎ ﻋﺒﺮﯼ یا یونانی اش رو ﺫﮐﺮ ﮐﻨﻦ ﻣﺎ ﺑﺮﯾﻢ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﯽ ﺑﻮﺩﻩ!
🔹۸.اصلا چرا هروقت اسمی از کوروش برده میشه پشت سرش اونو دقیقا در مقابل اسلام قرار میدن؟! اینهمه مطلبی که در مورد کوروش ساخته میشه؛ به نظر میرسه که در ابتدا میخواد یک شخص ایرانی رو از هویت و گذشته خودش آگاه کنه ولی در اصل یه جوری طراحی میشه که ابتدا رگ غیرت ایرانی رو به جوش بیاره و بعد بدون اینکه هیچ ربطی به اعتقاد یک مسلمون داشته باشه میاد اونا رو در مقابل هم قرار میده؛
🔹۹.یعنی به عبارت دیگه این مدل متون کاملا موذیانه باور خواننده رو به نحوی طراحی و برنامه ریزی میکنه که شخص خواننده ایرانی حتما باید یکی از این دو رو انتخاب کنه :
*یا مسلمون باشه و ضد هویت و فرهنگش*
*یا اینکه اعتقادشو بزاره کنار و بچسبه به تاریخ و هویتش.*
🔹 ۱۰.در هر صورت کاری به شخص کوروش نداریم ، ولی آدم باید شک کنه که این همه مطالب قشنگ قشنگ که در مورد کوروش و اونهم بیشتر توی اینترنت و برنامه های گروهی ساخته و پرداخته میشه؛ چرا تا قبل از این جایی شنیده نشده بوده؟ چرا هیچ منبع و ماخذی نداره؟ چرا دقیقا در آخرش در تقابل با اعتقادات مسلمونها قرار میگیره؟ ﭼﺮﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺭﻭ یهودی ﻫﺎ ﺑﺴﺎﺯﻥ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﺪﻥ؟ ﭼﺮﺍ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﯾﻮﻧﺎﻥ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﻨﻦ؟
[ﻫﯿﻨﺘﺲ، ﻭﺍﻟﺘﺮ، ﺩﺍﺭﯾﻮﺵ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﭘﺮﻭﯾﺰ
ﺭﺟﺒﯽ، ﺗﻬﺮﺍﻥ، ۱۳۸۷،ﺻﻔﺤﺎﺕ
۳۴۷ ﻭ ۳۴۸ ﻭ ۳۵]
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
🖋گروه پاسخگویی به شبهات فضای مجازی https://chat.whatsapp.com/JRaTEyRZlk47K5Nu4E0YW8
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
☘️
شهید صدر: وجودم را بهطور یکسان وقف شیعه و سنی کردهام
🔻 بخشی از سومین پیام انقلابی شهید محمدباقر صدر در ایام حصر. (۲۰/۲۵، شعبان، ۱۳۹۹ق.)
...من از آن زمان که خودم و مسئولیتم را در این امت شناختم، وجودم را بهطور یکسان وقف شیعه و سنی و عرب و کُرد کردهام؛ چراکه من از رسالتی دفاع کردم که همۀ آنها را متحد میکند، از عقیدهای دفاع کردم که همۀ آنها را دربر میگیرد و تاکنون هرگز در اندیشه و وجودم جز برای اسلام نزیستهام؛ اسلامی که راه رهایی و هدف همه است.
پس ای برادر و فرزند سنیمذهبم! من به همان اندازه با توام که با برادر و فرزند شیعیام هستم. من به همان اندازه با هر دوِ شما هستم که شما با اسلام هستید و این مشعل عظیم را برای رهایی عراق از کابوس استبداد و ذلت و رنج، با خود به دوش میکشید.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️
فلینظر الانسان الی طعامه
ژن خدا
تحقیقات علمی و مخفیانه سرویس های اطلاعاتی آمریکا در مورد ژن های مسلمانان
قضاوت با شما
☘️
☘️☘️☘️
#پرسش_پاسخ
⁉️رابطه بین تنهایی و خلوت چیست؟
✅ کرونا و چالش خلوت و تنهایی
یکی از عناوینی که در تربیت اسلامی بر آن تأکید بسیاری شده است عنوان خلوت است. در دنیای امروز که مدرنیته حکمفرماست، سرعت زندگی به قدری زیاد شده است که کمتر فرصت خلوت پیش میآید. در چنین شرایطی کرونا را میتوان به عنوان یک سرعتگیر برای مدرنیته برشمرد. البته کرونا همانند تیغ دو لبهای است که همان طور که از سرعت زندگی مدرن کاسته است و فضا را برای خلوت فراهم کرده، آسیبی تحت عنوان تنهایی نیز با خود همراه کرده است. در نگارش پیش رو پرسش اساسی فرق بین خلوت و تنهایی و ارائه راهکاری جهت استفاده از فضای کرونا در راستای خلوت و نیفتادن به وادی تنهایی است. به نظر میرسد از کرونا میتوان به عنوان فرصتی در جهت تمرین خلوت استفاده کرد.
آنچه از مجموع تعالیم دینی استفاده میشود توصیه به خلوت و پرهیز دادن از تنهایی است. فضل خلوت با توصیههایی همچون توصیه به تفکر که فرمود یک ساعت اندیشیدن بهتر از ۷۰ سال عبادت است و توصیه به زیارت اهل قبور که در دل اندیشیدن به قیامت و روز رستاخیز را همراه دارد و از این قبیل تعالیم قابل اثبات است. در مقابل مفهوم تنهایی وجود دارد. مفهومی که در روایات متعدد در ضمن دستورات مختلف از آن پرهیز داده شدهایم. در روایات زیادی دستور به صله رحم وارد شده است. همچنین امر به تشکیل خانواده و حتی فضلی که برای واسطه گری در این امر مقدس شمرده شده است مهر تأییدی بر این ادعاست.
از طرفی ثوابی که برای مجالست با مؤمنین و خانواده شمرده شده است ما را به اطمینان میرساند که تنهایی کراهت دارد و از آن نهی شده است. بنابراین با مراجعه به مجموع روایات شرافت خلوت و کراهت تنهایی اثبات میگردد و میتوان گفت مؤمن در تراز اسلام هم وقتی برای خلوت میگزارد و هم از تنهایی اجتناب میکند و مرض بین این دو را رعایت میکند. لذا اهمیت شناخت دو مفهوم خلوت و تنهایی و تمرین در جهت دستیابی به یکی و فرار از دیگری مشخص گردید.
شاخصه اصلی خلوت تفکر است در حالی که شاخصه اصلی تنهایی دل مشغولی میباشد. البته تنهایی لزوماً در مقابل خلوت نیست بلکه نسبت بین این دو عام و خاص من وجه است و در برخی موارد با یکدیگر قابل جمعاند و چه بسیار خلوتهایی که در تنهایی شکل میگیرد. اما آن تنهایی مذموم است که به صورت یک حالت دائمی در انسان درآید. در خلوتی که به صورت صحیح صورت پذیرد انسان به مسائل اساسی هستی و زندگی شخصی میاندیشد. در حالی که در تنهایی که در آن خلوت نباشد فقط فکر مشغولی و دل مشغولی وجود دارد و از آن ثمر درستی حاصل نمیشود. برای دستیابی به خلوت و دوری از تنهایی در ایام کرونا کمتر از فضای مجازی استفاده کنید.
بیشتر در کنار خانواده باشید و کمی وقت برای فکر کردن بگذارید. فکر کردن به مسائل اساسی زندگی و معنی زندگی باعث جهتدهی به زندگی و معنادار شدن آن میشود. نه تنها در ایام کرونا بلکه در حالت عادی نیز طبیعت ابزار تکنولوژی گرایش به تنهایی و دوری از خلوت است. انسان مدرن وقتی از فعالیتهای روزانه فارغ میشود، مشغول به رسانه میشود. رسانه انبوهی از اطلاعات و سرگرمیهای مختلف را در اختیار شما میگذارد. در مقابل وقتی برای فکر کردن به آنچه در روز بر شما گذشته نمیگذارد ضمن اینکه فرصت کنار هم بودن برای شما و خانوادهتان باقی نمیگذارد.
👇🏻👇🏻👇🏻
👆🏻👆🏻👆🏻
ثمره خلوت شادابی است در حالی که طبیعت تنهایی کسالت و خمودی است. انسان خلق و خوی اجتماعی دارد و خلقت آن به صورتی است که برای برآورده کردن نیازهای مادی و عاطفی و روحیاش نیاز دارد که در کنار همنوعان خودش باشد. به همین خاطر اگر از مقتضای طبیعت خویش دوری کنید، ناآرامی و کسالت و خمودی ثمره قطعی آن خواهد بود. لذا لازم است در ایام کرونا وقتی را برای باهم بودن و دوری از تنهایی بگذارید علاوه بر اینکه مسأله خلوت نباید به دست فراموشی سپرده شود. برای تأمین این دو به صورت توأمان توصیه میشود در ایام کرونا برنامهای برای رفتن به کویر داشته باشید. شب را در کویر بگذرانید. در روایتی شریف در توصیف احوال نبی آمده است که اکثر فرح النبی النظر الی السماء. بیشترین تفریح پیامبر نگاه به آسمان بود. در نگاه به آسمان، تفکر به خالق نهفته است. کمتر کسی است که به آسمان بنگرد و سر تعظیم در مقابل خالق این عظمت فرود نیاورد.
آخرین شاخصه خلوت جهت دار شدن زندگی است. انسانی که از خلوت برخوردار باشد در دریای متلاطم زندگی مسیرش را گم نخواهد کرد چراکه دائماً به آنچه انجام داده و آنچه باید انجام دهد و اهداف زندگیاش فکر میکند. یکی از آسیبهای جدی دنیا مدرن گمراهی است. به این معنی که انسان مدرن نمیداند در زندگی به دنبال چیست. به هر سو میرود تا به آرامش برسد اما نخواهد رسید چراکه مسیر را اشتباه رفته است و در سرعت دنیا مدرن وقتی برای فکر کردن به مسیر صحیح ندارد و بیشتر وقت را در خود مسیر میگذراند نه قبل از مسیر. کرونا فرصتی است که به سؤالات اساسی زندگی فکر کنید. به اینکه مسیر درست زندگی چیست؟ فارغ از هرگونه شتاب زدگی به معنای زندگی فکر کنید. به اینکه از کجا آمدهاید و به کجا میروید؟ و آمدنتان بهر چه بود؟
بنابراین کرونا برای انسان مردن به مثابه چالش بزرگی است. چالشی که ممکن است آسیبهای زندگی مدرن را از بین ببرد یا اینکه به آسیبهای موجود عمق بیشتری بدهد. و تمرین خلوت داشتن و فرار از تنهایی در این ایام میتواند کمک بزرگی به از بین بردن این آسیبها کند.
منبع:yun.ir/l55m61
🆔 @porseman_andisheh
🔘 بسم الله الرحمن الرحیم 🔘
✅ مجموعه علوم حوزوی با هدف رفع اشکالات درسی و #تقویت_علمی #طلاب خواهر و برادر تاسیس شده است.
🏷 برای دسترسی آسان روی درس مورد نظر کلیک نمائید:
📖#تجزیهترکیب 📖#کلام
📖#اصول_فقه 📖#فقه
📖#منطق 📖#صرف
📖#نحو 📖#تجوید
📖#بلاغت 📖#روایت
📖#تاریخ 📖#تفسیر
📖#اخلاق
📚تمامی محتوای کانال،برگرفته از دروس رایج حوزه علمیه می باشد.
🗓 از #شنبه (مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰) برنامه بارگذاری دروس به صورت زیر میباشد:
📆 شنبه: ادبیات عرب(صرف) (نحو)
📆 یکشنبه: اصول فقه و روایت
📆 دوشنبه: فقه و تاریخ
📆 سهشنبه: کلام و اخلاق
📆 چهارشنبه: منطق و روایت
📆 پنجشنبه: تفسیر و تجوید
📆 جمعه: تجزیه و ترکیب و بلاغت
⏰ تمامی دروس هر روز طبق برنامه راس ساعت ۱۱ و ۱۵ در کانال بارگذاری میشوند.
🔹معرف علوم حوزوی باشید🔹
🇮🇷علوم حوزوی(حامی علمی طلاب تا اجتهاد)
@olum_howze
https://eitaa.com/joinchat/1651507263Cecd96305d7